abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156926337
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:

[..]
Verder wil ik wel even delen dat ik vandaag geen olympische limiet heb gelopen maar wel vrij tevreden ben: https://www.strava.com/activities/415385625 :)
Lekker zeg :) En nette kilometertijden!
pi_156926386
Iedereen weer lekker gelopen zie ik! ^O^
pi_156926708
Ajaxfan, thettes en MD, goed gelopen!
LT stelt teleur. :N

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[...]
En dat verbaast me achteraf toch wel daar mijn eerder deze week ontnagelde teen eenmaal uit de sok duidelijke associaties opriep met iets te lang buiten de koelkast bewaarde filet americain :'(
Ok, voor mij even geen filet americain.

Komende 7 weken 5/6 loopjes, waaronder ook de Montferland. :9~
pi_156926817
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:13 schreef wyccie het volgende:
Ajaxfan, thettes en MD, goed gelopen!
LT stelt teleur. :N

[..]

Ok, voor mij even geen filet americain.

Komende 7 weken 5/6 loopjes, waaronder ook de Montferland. :9~
Je wedstrijden staan niet in de OP? welke afstand ga je lopen in sheerenberg?
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:44:24 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156927495
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:43 schreef thelaudprince het volgende:
Als de bond nou gewoon die 2.12 had aangehouden...
even teruglezend kwam ik net een post over ambities tegen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_156927507
Montferlandrun O+ Vorig jaar ging ik daar als een malle, 1:03. Als ik een beetje in vorm ben, probeer ik tegen die tijd een startnummer te regelen. Verder helemaal niets gepland staan, ook wel eens lekker. Met die grafhoestbronchitus in m'n lijf, gaat t ook niks worden de komende dagen...
pi_156927703
Tja lastige kwestie met die limieten. Ik zou zeggen dat de atletiekunie per geval een beslissing moet kunnen maken, met de omstandigheden in de berekening meegenomen. Bij roeien gaat dat in ieder geval wel zo, er is een percentage van het wereldrecord wat je moet varen maar als je daar onder zit bij zware omstandigheden wordt er wel rekening mee gehouden.
Is wel iets meer onzekerheid maar met zoiets als de marathon wat je maar 2x per jaar kunt proberen en waar een paar procent meer of minder luchtvochtigheid al echt kan uitmaken is dat toch geen gek idee lijkt me. Er is vast wel een algoritme in combinatie met een expert-opinion op los te laten.
Nu zeggen ze; ja daar is al rekening mee gehouden doordat de limiet op 2.11 staat maar ik vind dat toch te kort door de bocht. Bovendien is een OS marathon vaak een tactische race, dus veel slimmer om daar met 3 atleten aan de start te staan dan met 1. Al zou Abdi de enige zijn die volgens NOC-NSF met medaille-kansen daarheen kan, dan zijn zijn kansen alsnog veel groter als hij gesteund kan worden door 2 andere Nederlanders. En je spreidt daarmee de kansen als er één een slechte dag heeft.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156927877
Maar hier soepel met de limiet omgaan is overal soepel met de limiet omgaan.
En een atleet naar Rio sturen is ook niet gratis
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:59:14 #159
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156927907
Limiet = limiet. Geen gezeik, moet je maar harder rennen
F means you're fucked
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:02:12 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_156927970
En hoe verkoop je dat aan Miranda Boonstra...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156927989
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:58 schreef Guard het volgende:
Maar hier soepel met de limiet omgaan is overal soepel met de limiet omgaan.
En een atleet naar Rio sturen is ook niet gratis
Ik meende laatst te lezen dat voor het EK atletiek de beste 3 Nederlanders heen mogen als ze aan de IOC limiet voldoen, ook als ze niet aan de NOC NSF limiet voldoen. En hier geldt dat dus niet. Consequent zijn ze dus al niet.
En ik vind een marathon wel iets anders omdat je dus niet elke 2 weken een poging kunt doen en de omstandigheden wel degelijk een grote rol spelen.
Bij 100 en 200 meters tellen snelle tijden ook niet mee als er teveel rugwind is..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156928008
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
En hoe verkoop je dat aan Miranda Boonstra...?
Nouja, daar waren veel mensen het toen ook niet mee eens. Ik denk dat zij de eerste zou zijn om toe te juichen dat er juist wel meer gekeken wordt naar het grote plaatje. Hoe dingen in het verleden gingen is niet per se een reden om het dan maar tot in de eeuwigheid zo te blijven doen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:06:53 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156928087
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:59 schreef YUR het volgende:
Eens. Vervelend voor die gasten, maar shit happens. Had de bond daar maar eerder over na moeten denken.
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:09:48 #164
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_156928147
Mooi gelopen iedereen! Heb mijn belevenissen maar weer eens opgeschreven: https://allergenenhardlop(...)erdam-marathon-8-km/

L_T nog bedankt voor het startbewijs!!!! _O_ _O_ _O_

Hier lekker licht zeurende spieren in de benen, dat is toch altijd wel even lekker nagenieten zo!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:10:27 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_156928162
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, daar waren veel mensen het toen ook niet mee eens. Ik denk dat zij de eerste zou zijn om toe te juichen dat er juist wel meer gekeken wordt naar het grote plaatje. Hoe dingen in het verleden gingen is niet per se een reden om het dan maar tot in de eeuwigheid zo te blijven doen.
Ik ben het ermee eens hoor, ik zou het ook fijner vinden als er een marge zou zijn waarin een bepaalde mate van coulance zou kunnen worden toegepast. Maar ik ben bang dat dat er echt niet inzit, want zo'n organisatie gaat dat echt niet ineens anders doen.

Jammer voor de sport wel. Niet dat we te weinig hardlopers hebben, maar het aantal mensen dat marathons loopt met de toewijding van Nageeye, Butter en Choukoud is natuurlijk maar heel erg klein. 3 lopers op de Olympische M had mooi geweest. Met een beetje geluk kunnen beide heren zichzelf nog bij elkaar rapen en in Rotterdam een nieuwe poging wagen. Ik gun het ze ontzettend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156928174
Waar blijft die olympische gedachte dat meedoen belangrijker is dan winnen?
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:12:02 #167
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_156928189
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens hoor, ik zou het ook fijner vinden als er een marge zou zijn waarin een bepaalde mate van coulance zou kunnen worden toegepast. Maar ik ben bang dat dat er echt niet inzit, want zo'n organisatie gaat dat echt niet ineens anders doen.

Jammer voor de sport wel. Niet dat we te weinig hardlopers hebben, maar het aantal mensen dat marathons loopt met de toewijding van Nageeye, Butter en Choukoud is natuurlijk maar heel erg klein. 3 lopers op de Olympische M had mooi geweest. Met een beetje geluk kunnen beide heren zichzelf nog bij elkaar rapen en in Rotterdam een nieuwe poging wagen. Ik gun het ze ontzettend!
Waarom wordt er niet gekozen voor een opzet zoals bij het schaatsen, dat er een wedstrijd wordt aangewezen waar een x-aantal lopers zich kunnen plaatsen voor de OS.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_156928201
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Die is gestorven met Pierre de Coubertin
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_156928209
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dat is het punt niet, maar ik denk gewoon dat je als je óóit nog om de ereplekken mee wilt strijden in een Olympische marathon, dat je een zo sterk mogelijke groep in de breedte moet hebben waarvan de sterksten ook Olympische ervaring kunnen opdoen. Zo'n marathon voltrekt zich vaak heel anders dan de grote stadsmarathons waar op tijd gelopen wordt.
pi_156928224
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:12 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Waarom wordt er niet gekozen voor een opzet zoals bij het schaatsen, dat er een wedstrijd wordt aangewezen waar een x-aantal lopers zich kunnen plaatsen voor de OS.
Die breedte is er niet echt he, we weten nu ook al wel wie de beste 3 marathonlopers zijn ;) Dan zouden ze bij wijze van spreken 2.20 kunnen lopen en mogen gaan. Bij het schaatsen zit het niveau veel dichter bij elkaar.
pi_156928251
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:17 schreef Skweezer het volgende:

[..]

Je wedstrijden staan niet in de OP? welke afstand ga je lopen in sheerenberg?
Klopt, ik laat ze er nooit inzetten.
Ik ga de 15 lopen. Volgens mij is dat wel een pittige.
Geen idee of het te vergelijken is met de Zevenheuvelenloop.
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:16:01 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_156928268
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die breedte is er niet echt he, we weten nu ook al wel wie de beste 3 marathonlopers zijn ;) Dan zouden ze bij wijze van spreken 2.20 kunnen lopen en mogen gaan. Bij het schaatsen zit het niveau veel dichter bij elkaar.
Bij het schaatsen heb je altijd wel aanwijsplekken. Als Sven valt, is er altijd wel een achterdeurtje om toch naar de OS te gaan. Maar goed, dat komt ook omdat de breedte bij het schaatsen zoveel groter is, zoals jij al zegt... Bij de marathon-mannen waren er eigenlijk ook maar drie kanshebbers.
pi_156928319
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat moet toch echt wel ruim lukken, schat ik zo in! Ik heb bij de 7HL totaal geen streeftijd, maar verwacht zeker wel richting die 1.25 te gaan.

[..]
Klopt. Ik liep vorig jaar in Rotterdam 1.22. Maar ik hoef niet per se sneller. Ik hoorde dat het een leuk en mooi loopje is. Daarom doe ik mee.

quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 16:50 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Het zouden ook zomaar postmarathonpijntjes kunnen zijn. Gewoon heel voorzichtig zijn de komende tijd en rustig trainen.
Dit. Je hebt vorige week een dijk van een marathon gelopen, sneller dan je in je stoutste dromen had verwacht. Daar moet je van herstellen. Ik zei toch niet voor niks: 2 weken niks. Dat is hierom.

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:59 schreef YUR het volgende:
Dit. Je hebt als Nederlander toch al niks te zoeken op de OS, met marathonlopen, want je hebt geen kans op een medaille. En dus ga je alleen voor de eer. En die moet je dan maar gewoon verdienen door een bepaalde tijd te lopen. En die tijd is heilig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156928334
zouden ze misschien nog marathonbelg ofzoiets kunnen worden om toch mee te kunnen doen.
pi_156928376
Waarom staat dit topic nog in LIF?

*zoekt dekking
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')