abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156926337
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:

[..]
Verder wil ik wel even delen dat ik vandaag geen olympische limiet heb gelopen maar wel vrij tevreden ben: https://www.strava.com/activities/415385625 :)
Lekker zeg :) En nette kilometertijden!
pi_156926386
Iedereen weer lekker gelopen zie ik! ^O^
pi_156926708
Ajaxfan, thettes en MD, goed gelopen!
LT stelt teleur. :N

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 18:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[...]
En dat verbaast me achteraf toch wel daar mijn eerder deze week ontnagelde teen eenmaal uit de sok duidelijke associaties opriep met iets te lang buiten de koelkast bewaarde filet americain :'(
Ok, voor mij even geen filet americain.

Komende 7 weken 5/6 loopjes, waaronder ook de Montferland. :9~
pi_156926817
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:13 schreef wyccie het volgende:
Ajaxfan, thettes en MD, goed gelopen!
LT stelt teleur. :N

[..]

Komende 7 weken 5/6 loopjes, waaronder ook de Montferland. :9~
Je wedstrijden staan niet in de OP? welke afstand ga je lopen in sheerenberg?
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:44:24 #155
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156927495
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 11:43 schreef thelaudprince het volgende:
Als de bond nou gewoon die 2.12 had aangehouden...
even teruglezend kwam ik net een post over ambities tegen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_156927507
Montferlandrun O+ Vorig jaar ging ik daar als een malle, 1:03. Als ik een beetje in vorm ben, probeer ik tegen die tijd een startnummer te regelen. Verder helemaal niets gepland staan, ook wel eens lekker. Met die grafhoestbronchitus in m'n lijf, gaat t ook niks worden de komende dagen...
pi_156927703
Tja lastige kwestie met die limieten. Ik zou zeggen dat de atletiekunie per geval een beslissing moet kunnen maken, met de omstandigheden in de berekening meegenomen. Bij roeien gaat dat in ieder geval wel zo, er is een percentage van het wereldrecord wat je moet varen maar als je daar onder zit bij zware omstandigheden wordt er wel rekening mee gehouden.
Is wel iets meer onzekerheid maar met zoiets als de marathon wat je maar 2x per jaar kunt proberen en waar een paar procent meer of minder luchtvochtigheid al echt kan uitmaken is dat toch geen gek idee lijkt me. Er is vast wel een algoritme in combinatie met een expert-opinion op los te laten.
Nu zeggen ze; ja daar is al rekening mee gehouden doordat de limiet op 2.11 staat maar ik vind dat toch te kort door de bocht. Bovendien is een OS marathon vaak een tactische race, dus veel slimmer om daar met 3 atleten aan de start te staan dan met 1. Al zou Abdi de enige zijn die volgens NOC-NSF met medaille-kansen daarheen kan, dan zijn zijn kansen alsnog veel groter als hij gesteund kan worden door 2 andere Nederlanders. En je spreidt daarmee de kansen als er één een slechte dag heeft.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156927877
Maar hier soepel met de limiet omgaan is overal soepel met de limiet omgaan.
En een atleet naar Rio sturen is ook niet gratis
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 18 oktober 2015 @ 19:59:14 #159
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_156927907
Limiet = limiet. Geen gezeik, moet je maar harder rennen
F means you're fucked
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:02:12 #160
155227 crew  Guppy
dus
pi_156927970
En hoe verkoop je dat aan Miranda Boonstra...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156927989
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:58 schreef Guard het volgende:
Maar hier soepel met de limiet omgaan is overal soepel met de limiet omgaan.
En een atleet naar Rio sturen is ook niet gratis
Ik meende laatst te lezen dat voor het EK atletiek de beste 3 Nederlanders heen mogen als ze aan de IOC limiet voldoen, ook als ze niet aan de NOC NSF limiet voldoen. En hier geldt dat dus niet. Consequent zijn ze dus al niet.
En ik vind een marathon wel iets anders omdat je dus niet elke 2 weken een poging kunt doen en de omstandigheden wel degelijk een grote rol spelen.
Bij 100 en 200 meters tellen snelle tijden ook niet mee als er teveel rugwind is..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_156928008
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
En hoe verkoop je dat aan Miranda Boonstra...?
Nouja, daar waren veel mensen het toen ook niet mee eens. Ik denk dat zij de eerste zou zijn om toe te juichen dat er juist wel meer gekeken wordt naar het grote plaatje. Hoe dingen in het verleden gingen is niet per se een reden om het dan maar tot in de eeuwigheid zo te blijven doen.
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:06:53 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156928087
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:59 schreef YUR het volgende:
Eens. Vervelend voor die gasten, maar shit happens. Had de bond daar maar eerder over na moeten denken.
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:09:48 #164
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_156928147
Mooi gelopen iedereen! Heb mijn belevenissen maar weer eens opgeschreven: https://allergenenhardlop(...)erdam-marathon-8-km/

L_T nog bedankt voor het startbewijs!!!! _O_ _O_ _O_

Hier lekker licht zeurende spieren in de benen, dat is toch altijd wel even lekker nagenieten zo!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:10:27 #165
155227 crew  Guppy
dus
pi_156928162
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nouja, daar waren veel mensen het toen ook niet mee eens. Ik denk dat zij de eerste zou zijn om toe te juichen dat er juist wel meer gekeken wordt naar het grote plaatje. Hoe dingen in het verleden gingen is niet per se een reden om het dan maar tot in de eeuwigheid zo te blijven doen.
Ik ben het ermee eens hoor, ik zou het ook fijner vinden als er een marge zou zijn waarin een bepaalde mate van coulance zou kunnen worden toegepast. Maar ik ben bang dat dat er echt niet inzit, want zo'n organisatie gaat dat echt niet ineens anders doen.

Jammer voor de sport wel. Niet dat we te weinig hardlopers hebben, maar het aantal mensen dat marathons loopt met de toewijding van Nageeye, Butter en Choukoud is natuurlijk maar heel erg klein. 3 lopers op de Olympische M had mooi geweest. Met een beetje geluk kunnen beide heren zichzelf nog bij elkaar rapen en in Rotterdam een nieuwe poging wagen. Ik gun het ze ontzettend!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_156928174
Waar blijft die olympische gedachte dat meedoen belangrijker is dan winnen?
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:12:02 #167
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_156928189
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens hoor, ik zou het ook fijner vinden als er een marge zou zijn waarin een bepaalde mate van coulance zou kunnen worden toegepast. Maar ik ben bang dat dat er echt niet inzit, want zo'n organisatie gaat dat echt niet ineens anders doen.

Jammer voor de sport wel. Niet dat we te weinig hardlopers hebben, maar het aantal mensen dat marathons loopt met de toewijding van Nageeye, Butter en Choukoud is natuurlijk maar heel erg klein. 3 lopers op de Olympische M had mooi geweest. Met een beetje geluk kunnen beide heren zichzelf nog bij elkaar rapen en in Rotterdam een nieuwe poging wagen. Ik gun het ze ontzettend!
Waarom wordt er niet gekozen voor een opzet zoals bij het schaatsen, dat er een wedstrijd wordt aangewezen waar een x-aantal lopers zich kunnen plaatsen voor de OS.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_156928201
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Die is gestorven met Pierre de Coubertin
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_156928209
quote:
Dat is het punt niet, maar ik denk gewoon dat je als je óóit nog om de ereplekken mee wilt strijden in een Olympische marathon, dat je een zo sterk mogelijke groep in de breedte moet hebben waarvan de sterksten ook Olympische ervaring kunnen opdoen. Zo'n marathon voltrekt zich vaak heel anders dan de grote stadsmarathons waar op tijd gelopen wordt.
pi_156928224
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:12 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Waarom wordt er niet gekozen voor een opzet zoals bij het schaatsen, dat er een wedstrijd wordt aangewezen waar een x-aantal lopers zich kunnen plaatsen voor de OS.
Die breedte is er niet echt he, we weten nu ook al wel wie de beste 3 marathonlopers zijn ;) Dan zouden ze bij wijze van spreken 2.20 kunnen lopen en mogen gaan. Bij het schaatsen zit het niveau veel dichter bij elkaar.
pi_156928251
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:17 schreef Skweezer het volgende:

[..]

Je wedstrijden staan niet in de OP? welke afstand ga je lopen in sheerenberg?
Klopt, ik laat ze er nooit inzetten.
Ik ga de 15 lopen. Volgens mij is dat wel een pittige.
Geen idee of het te vergelijken is met de Zevenheuvelenloop.
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:16:01 #172
155227 crew  Guppy
dus
pi_156928268
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:13 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Die breedte is er niet echt he, we weten nu ook al wel wie de beste 3 marathonlopers zijn ;) Dan zouden ze bij wijze van spreken 2.20 kunnen lopen en mogen gaan. Bij het schaatsen zit het niveau veel dichter bij elkaar.
Bij het schaatsen heb je altijd wel aanwijsplekken. Als Sven valt, is er altijd wel een achterdeurtje om toch naar de OS te gaan. Maar goed, dat komt ook omdat de breedte bij het schaatsen zoveel groter is, zoals jij al zegt... Bij de marathon-mannen waren er eigenlijk ook maar drie kanshebbers.
pi_156928319
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:42 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat moet toch echt wel ruim lukken, schat ik zo in! Ik heb bij de 7HL totaal geen streeftijd, maar verwacht zeker wel richting die 1.25 te gaan.

[..]
Klopt. Ik liep vorig jaar in Rotterdam 1.22. Maar ik hoef niet per se sneller. Ik hoorde dat het een leuk en mooi loopje is. Daarom doe ik mee.

quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 16:50 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Het zouden ook zomaar postmarathonpijntjes kunnen zijn. Gewoon heel voorzichtig zijn de komende tijd en rustig trainen.
Dit. Je hebt vorige week een dijk van een marathon gelopen, sneller dan je in je stoutste dromen had verwacht. Daar moet je van herstellen. Ik zei toch niet voor niks: 2 weken niks. Dat is hierom.

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:59 schreef YUR het volgende:
Dit. Je hebt als Nederlander toch al niks te zoeken op de OS, met marathonlopen, want je hebt geen kans op een medaille. En dus ga je alleen voor de eer. En die moet je dan maar gewoon verdienen door een bepaalde tijd te lopen. En die tijd is heilig.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156928334
zouden ze misschien nog marathonbelg ofzoiets kunnen worden om toch mee te kunnen doen.
pi_156928376
Waarom staat dit topic nog in LIF?

*zoekt dekking
:P
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:21:51 #176
155227 crew  Guppy
dus
pi_156928427
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
zouden ze misschien nog marathonbelg ofzoiets kunnen worden om toch mee te kunnen doen.
Dat kan nog altijd. En dan jezelf plaatsen in Rotterdam :)

Net zoals Bart Veldkamp. Of die ene springruiter. Maar goed, dat moet je wel willen, uitkomen voor een ander land.
  zondag 18 oktober 2015 @ 20:22:02 #177
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_156928433
Zelf alleen dit topic kunnen volgen vandaag. want er moest hardgelopen worden en daarnaa geschaakt. De thuisblijvers hadden ongelijk, het was echt weer super leuk. Zelf eerste bij het lopen, en derde overall:

Zie ook delftseschaaksite.nl/toernooi/chessrun.

Logje: http://smashrun.com/corniel/run/3174802
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_156928479
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:22 schreef Corniel het volgende:
Zelf alleen dit topic kunnen volgen vandaag. want er moest hardgelopen worden en daarnaa geschaakt. De thuisblijvers hadden ongelijk, het was echt weer super leuk. Zelf eerste bij het lopen, en derde overall:

[ afbeelding ]

Zie ook delftseschaaksite.nl/toernooi/chessrun.

Logje: http://smashrun.com/corniel/run/3174802
Dus eigenlijk kan je helemaal niet schaken?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_156928557
quote:
99s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:18 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dit. Je hebt vorige week een dijk van een marathon gelopen, sneller dan je in je stoutste dromen had verwacht. Daar moet je van herstellen. Ik zei toch niet voor niks: 2 weken niks. Dat is hierom.

[..]

Zeker waar, al denk ik dat het ook wel door het zuipen komt want ik heb ook spierpijn in mijn nek en rug en dat is bij mij typisch een post-zuip kwaaltje :P Maar nu weer even 2 dagen niet lopen ^O^
pi_156928612
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:19 schreef wyccie het volgende:
Waarom staat dit topic nog in LIF?

*zoekt dekking
:P
Omdat er ook nog trimmers zijn zoals ik :P
pi_156928614
quote:
2s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:09 schreef MaleDuck het volgende:
Mooi gelopen iedereen! Heb mijn belevenissen maar weer eens opgeschreven: https://allergenenhardlop(...)erdam-marathon-8-km/

L_T nog bedankt voor het startbewijs!!!! _O_ _O_ _O_

Hier lekker licht zeurende spieren in de benen, dat is toch altijd wel even lekker nagenieten zo!
Leuke positieve blog!
We mochten toch in het middelste startvak trouwens?
Al maakte het volgens mij, tenzij je op de allereerste rij stond, niet zoveel uit waar je stond want het hele eerste startvak was 'tot en met 50 minuten' dus inhalen moest je sowieso :P
Heb me wel echt rotgelachen om alle figuren die duidelijk nog nooit één meter hardgelopen hadden en met spijkerbroek en rugtas en gewone schoenen aan de bedrijfsloop gingen meedoen..
pi_156928704
Dat schaken telt wel zwaar mee. Nr 17 heeft niet gelopen en met alleen schaken is ze een na laatste geworden.
pi_156928727
quote:
Ik ga me zo even inschrijven voor Rio.
pi_156928801
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:13 schreef wyccie het volgende:
[..]

Zo ziet dat er uit :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2015 20:34:34 ]
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 20:34:52 #185
155227 crew  Guppy
dus
pi_156928838
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Zo ziet dat er uit :'(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou stel ik me dat voor op je teen ;(
pi_156928920
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:14 schreef wyccie het volgende:

[..]

Klopt, ik laat ze er nooit inzetten.
Ik ga de 15 lopen. Volgens mij is dat wel een pittige.
Geen idee of het te vergelijken is met de Zevenheuvelenloop.
Is zeker goed te vergelijken met de 7H. Ik vind het een fijn parcours, beetje glooiend, maar niet zo heftig als de Posbankloop. En, ook niet onbelangrijk, niet zo belachelijk druk als de 7H :)
pi_156929437
Klinkt prachtig.
De Montferland run, bedoel ik.
pi_156929495
Omdat niet altijd iedereen alleen maar top kan lopen, heb ik mijn doelstelling voor Amsterdam ruim gemist.
Het doel was ambitieus maar haalbaar, een PR op de halve. Dus alles onder de 1.45.42 zou goed zijn en de richttijd was 1.45.00.
Na 1.49.31 bleek ik mijn doelstelling niet gehaald te hebben.

Geen idee of het aan het weer lag (ondanks dat de thermometer geen hoge temperatuur aangaf vond ik het best benauwd), of het de stress was door het erg lange wachten op mijn startnummer en de bagage-afgifte (dat eerste moet echt beter hoor, stuur de startnummers gewoon op), waardoor ik de start bijna miste... geen idee.

De eerste 5 kilometers gingen heel strak op schema, de tweede 5 zaten er al iets boven. Toen ik op 15 km doorkwam in 1.16.16 en dus ruim een minuut boven het schema, wist ik dat het een kansloos verhaal geworden was. Het lampje ging vanaf daar ook aardig uit, dus uitlopen werd het nieuwe doel. Ik heb op 17-18 km nog even gewandeld om rustig te drinken en gevoelsmatig stond ik de laatste kilometers geparkeerd. In dat opzicht viel de eindtijd onder de 1.50 nog niet eens tegen. En net een halve minuut boven mijn tijd dit jaar in Enschede, dus ook geen SB.
Jammer maar helaas....
pi_156929589
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:36 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Is zeker goed te vergelijken met de 7H. Ik vind het een fijn parcours, beetje glooiend, maar niet zo heftig als de Posbankloop. En, ook niet onbelangrijk, niet zo belachelijk druk als de 7H :)
Ik zat toevallig net op de site te kijken van die wedstrijd. Het lijkt me wel leuk. En fijn dat je even meld dat die niet zo heftig als de posbankloop is. Ik mag nmlk even niet posbankachtige loopjes lopen. (Nog wel de 7^^nacht) Dus ik vroeg me af of het echt goed heuvel op is ofzo? Ik wil dan toch sws de 7,5 km doen. Verder mag ook nog niet eens. Maar als ik teveel moet 'klimmen' houd het op... Dus weet iemand dat, ik word nooit echt wijs van dat het zoveel % omhoog is ofzo..

En er is weer lekker gelopen zie ik. ^O^

Morgen moet ik weer naar de fysio. Op de loopband.. Voor mijn hartslag te meten ofzoiets en met de knie kijken, wss ook de looptechniek enzo. Ben alleen een klein beetje nerveus. Laatste keer dat ik op een loopband liep, was een half jaar geleden en kreeg ik binnen 5 minuten last. Hopen dat het meevalt nu. ;)

Edit; Jammer McTwente. Volgende keer beter toch :) ?
pi_156929612
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 19:44 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

even teruglezend kwam ik net een post over ambities tegen
De internationale limiet is zelfs nog lager, 2.17 meen ik. Heb nergens gezegd dat ze ze alsnog moeten toelaten, is alleen vreemd dat wij 'm zo scherp hebben gezet dat je misschien niemand in Rio had kunnen hebben, ook niet echt de bedoeling lijkt me.
pi_156929628
Vriend vroeg gisteren of ik samen met hem de Zevenheuvelenloop wilde lopen. Leek me wel leuk om hem keer te lopen, dus mag ik erbij in de OP?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2015 @ 20:58:33 #192
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_156929698
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:55 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

De internationale limiet is zelfs nog lager, 2.17 meen ik. Heb nergens gezegd dat ze ze alsnog moeten toelaten, is alleen vreemd dat wij 'm zo scherp hebben gezet dat je misschien niemand in Rio had kunnen hebben, ook niet echt de bedoeling lijkt me.
2:17 inderdaad (2:42 voor de dames). 2:11 is wel erg scherp, maar dat ze het lager zetten is niet nieuw voor NOC*NSF. Op bijna elk onderdeel in de atletiek en in het zwemmen hebben ze de internationale limiet aangescherpt en in heel veel andere sporten eisen ze dat je de internationale eisen haalt + door NOC*NSF zelf bepaalde eisen.

Ik snap het wel een beetje hoor, iemand die 2:17 loopt op de marathon is leuk voor landen die echt meedoen om het meedoen, maar een Nederlander die niet eens in de buurt van de 2:11 kan komen heeft er gewoon weinig te zoeken.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_156929735
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]

2:17 inderdaad (2:42 voor de dames). 2:11 is wel erg scherp, maar dat ze het lager zetten is niet nieuw voor NOC*NSF. Op bijna elk onderdeel in de atletiek en in het zwemmen hebben ze de internationale limiet aangescherpt en in heel veel andere sporten eisen ze dat je de internationale eisen haalt + door NOC*NSF zelf bepaalde eisen.

Ik snap het wel een beetje hoor, iemand die 2:17 loopt op de marathon is leuk voor landen die echt meedoen om het meedoen, maar een Nederlander die niet eens in de buurt van de 2:11 kan komen heeft er gewoon weinig te zoeken.
Klopt, is in anders sporten ook zo.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2015 @ 21:00:26 #194
284411 crew  heywoodu
pi_156929757
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:59 schreef thelaudprince het volgende:

[..]

Klopt, is in anders sporten ook zo.
En bij veel andere landen trouwens ook :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_156929842
Je hebt ondanks de omstandigheden toch een mooie tijd gelopen, McTwente.

En waarom worden de startnummers eigenlijk niet bij alle evenementen opgestuurd? Is dat alleen het besparen op verzendkosten?
pi_156929868
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:02 schreef BK. het volgende:

En waarom worden de startnummers eigenlijk niet bij alle evenementen opgestuurd? Is dat alleen het besparen op verzendkosten?
Ze willen dat je op de expo komt ;)
pi_156929899
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En bij veel andere landen trouwens ook :P
Ja, c' est la vie :)
pi_156929985
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:02 schreef BK. het volgende:

Misschien om mensen naar de Expo te lokken?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2015 @ 21:05:59 #199
284411 crew  heywoodu
pi_156930018
Mijn 5km 1:10-0:50 schema (hardlopen - wandelen) in 28:45 vandaag heeft me trouwens wel vertrouwen gegeven voor een volgend doel als ik eenmaal 5km achter elkaar kan hardlopen: 25 minuten moet dan toch ook wel mogelijk zijn als ik dit kan na 3 weken (zonder enige vorm van conditie voor die tijd) :P
  Moderator zondag 18 oktober 2015 @ 21:06:13 #200
155227 crew  Guppy
dus
pi_156930026
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:05 schreef wyccie het volgende:

[..]

Misschien om mensen naar de Expo te lokken?
Doen ze bij de 7^^ beter, startnummer opsturen en de looproute door de expo sturen :)
  Redactie Sport zondag 18 oktober 2015 @ 21:08:24 #201
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_156930109
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:05 schreef heywoodu het volgende:
Mijn 5km 1:10-0:50 schema (hardlopen - wandelen) in 28:45 vandaag heeft me trouwens wel vertrouwen gegeven voor een volgend doel als ik eenmaal 5km achter elkaar kan hardlopen: 25 minuten moet dan toch ook wel mogelijk zijn als ik dit kan na 3 weken (zonder enige vorm van conditie voor die tijd) :P
Hey, niet harder lopen dan ik he. :(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2015 @ 21:09:03 #202
284411 crew  heywoodu
pi_156930131
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:08 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Hey, niet harder lopen dan ik he. :(
Harder lopen dan een jarenlang getrainde sporter zou natuurlijk helemaal mooi zijn :7
pi_156930153
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:55 schreef xMissi het volgende:

[..]

Ik zat toevallig net op de site te kijken van die wedstrijd. Het lijkt me wel leuk. En fijn dat je even meld dat die niet zo heftig als de posbankloop is. Ik mag nmlk even niet posbankachtige loopjes lopen. (Nog wel de 7^^nacht) Dus ik vroeg me af of het echt goed heuvel op is ofzo? Ik wil dan toch sws de 7,5 km doen. Verder mag ook nog niet eens. Maar als ik teveel moet 'klimmen' houd het op... Dus weet iemand dat, ik word nooit echt wijs van dat het zoveel % omhoog is ofzo..

Ik weet niet hoe het parcours van de 7,5 km precies gaat, maar ik neem aan dat DE bult er ook wel in zit. Peeskesberg geloof ik. Het is zeker niet vlak, maar echt steil wordt het niet. Ik vind de afwisseling altijd wel lekker, flink het rood in bult op en naar beneden weer een beetje op adem komen. Op een vlak parcours vind het lastiger om het juiste tempo te vinden/ vast te houden.

Guppy kan er ook vast nog wel wat zinnigs over zeggen, volgens mij heeft ze ze ook allebei gelopen :)
pi_156930181
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ze willen dat je op de expo komt ;)
Begrijpelijk. Maar daar zijn ook wel andere, meer voorbereidingsvriendelijke, 'lokkertjes' voor te bedenken lijkt mij.
  zondag 18 oktober 2015 @ 21:10:38 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_156930238
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:55 schreef xMissi het volgende:
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:09 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het parcours van de 7,5 km precies gaat, maar ik neem aan dat DE bult er ook wel in zit. Peeskesberg geloof ik. Het is zeker niet vlak, maar echt steil wordt het niet. Ik vind de afwisseling altijd wel lekker, flink het rood in bult op en naar beneden weer een beetje op adem komen. Op een vlak parcours vind het lastiger om het juiste tempo te vinden/ vast te houden.

Guppy kan er ook vast nog wel wat zinnigs over zeggen, volgens mij heeft ze ze ook allebei gelopen :)
Bij de 7,5km zit de peeskesbult er niet in! verder is de drieheuvelenweg niet heel spannend, de klimmen zijn korter dan die van die posbank

7,5km : https://www.strava.com/segments/2886867

edit: 15km : https://www.strava.com/segments/2902125 hier wel de peeskesbult, de eerste klim

[ Bericht 6% gewijzigd door Skweezer op 18-10-2015 21:17:43 ]
pi_156930240
Ik vond het voordeel van de Amsterdam Expo wel dat er veel wc's waren, waar je niet voor hoefde te betalen, en lekker warme kleedkamers ;) En je kon de expo aan meerdere kanten in en uit, het was niet zo'n IKEA-traject waar je doorheen geleid wordt en geen kant op kunt. Maar de 7^^ oplossing is inderdaad nog leuker, ik vind het bij grote evenementen ook nooit chill als ik mijn startnr 's ochtends nog op moet halen, en de dag van tevoren is ook niet altijd haalbaar.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2015 @ 21:14:00 #208
284411 crew  heywoodu
pi_156930327
http://nos.nl/artikel/206(...)mist-limiet-net.html

Die close-up van de laatste meters van Butter blijft pijnlijk ;(
pi_156930461
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:52 schreef McTwente het volgende:
Omdat niet altijd iedereen alleen maar top kan lopen, heb ik mijn doelstelling voor Amsterdam ruim gemist.
Het doel was ambitieus maar haalbaar, een PR op de halve. Dus alles onder de 1.45.42 zou goed zijn en de richttijd was 1.45.00.
Na 1.49.31 bleek ik mijn doelstelling niet gehaald te hebben.

Geen idee of het aan het weer lag (ondanks dat de thermometer geen hoge temperatuur aangaf vond ik het best benauwd), of het de stress was door het erg lange wachten op mijn startnummer en de bagage-afgifte (dat eerste moet echt beter hoor, stuur de startnummers gewoon op), waardoor ik de start bijna miste... geen idee.

De eerste 5 kilometers gingen heel strak op schema, de tweede 5 zaten er al iets boven. Toen ik op 15 km doorkwam in 1.16.16 en dus ruim een minuut boven het schema, wist ik dat het een kansloos verhaal geworden was. Het lampje ging vanaf daar ook aardig uit, dus uitlopen werd het nieuwe doel. Ik heb op 17-18 km nog even gewandeld om rustig te drinken en gevoelsmatig stond ik de laatste kilometers geparkeerd. In dat opzicht viel de eindtijd onder de 1.50 nog niet eens tegen. En net een halve minuut boven mijn tijd dit jaar in Enschede, dus ook geen SB.
Jammer maar helaas....
Jammer, volgende keer weer een kans :N
Beetje balen van die startnummers ja, dat kan beter voor zo'n groot evenement.
pi_156931116
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:14 schreef heywoodu het volgende:

;(
Ik zou in huilen uitbarsten, denk ik. En een gat in de baan slaan. Zo dichtbij.

McTwente, al plannen voor een revanche of eerst maar tot rust komen?
pi_156931187
Thnx Skweezer en Tarahumara. Als het minder lang/steil is dan de posbank dan denk ik dat het opzich zou moeten kunnen. Ik zal het morgen even netjes overleggen of het mag.. :@
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:07:05 #212
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_156932257
quote:
99s.gif Op zondag 18 oktober 2015 20:23 schreef mosselmossel het volgende:

Dus eigenlijk kan je helemaal niet schaken?
Nee, ik kan er vrij weinig van. Net als van hardlopen. Ik ben een nogal talentloos type. Gelukkig ben ik daarin niet uniek.

Maar ik heb wel eens een Nederlands (jeugd)kampioen verslagen (toen ie inmiddels in de 20 was een schaakmeester), en dat zie ik mijzelf bij het hardlopen nooit bereiken.
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 18 oktober 2015 @ 22:09:58 #213
284411 crew  heywoodu
pi_156932391
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:07 schreef Corniel het volgende:

[..]

Nee, ik kan er vrij weinig van. Net als van hardlopen. Ik ben een nogal talentloos type.
15km in minder dan een uur als ik het lijstje PR's mag geloven en dan dit zeggen :X
pi_156932515
quote:
10s.gif Op zondag 18 oktober 2015 22:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]

15km in minder dan een uur als ik het lijstje PR's mag geloven en dan dit zeggen :X
Kan je nagaan wat dat was geweest met een beetje talent erbij...
  zondag 18 oktober 2015 @ 22:21:03 #215
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156932843
oke, iedereen die mekkert over het feit dat een ultra te ver is, niet miepen!!

https://vimeo.com/130463286
pi_156933017
Vandaag RUC run gelopen in Neede, voor het derde jaar alweer.
Route was iets omgegooid, dus het was allemaal net iets anders dan voorheen.
Veel tijd verspeeld bij het houthakken en de Neederberg was zoals altijd niet fijn, maar verder ging het wel aardig.
Eerste 8 a 9 km het gevoel gehad dat ik elk moment een hartaanval kon krijgen, maar daarna ging het wel weer :')

Even vergeleken met vorig jaar, en was toch weer net iets sneller en ben ietsje hoger geeindigd (111 in de voorlopige uitslag, vorig jaar 136)

https://www.endomondo.com/workouts/620074369/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  zondag 18 oktober 2015 @ 23:26:39 #217
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_156935285
Het was vandaag dat ik die lange tippel in mijn oude stadje maakte.
Na een goede voorbereiding voelde ik me helemaal klaar. De temperaturen die er vooraf voorspeld waren werden helaas nog aangepast, maar het leek nog prima te doen om nog kort/kort te lopen. Na een rommelige start omdat ik op het laatste moment besloot om toch nog even naar het toilet te gaan mocht ik het parcours op. Ik had als opdracht mee om te starten met 5:50/km en dat lukte net niet doordat de adrenaline door mijn lijf gierde. Gelukkig zakte ik later wat af in mijn tempo en heb ik t/m kilometer 25 heerlijk en goed gelopen. Vanaf dat moment kreeg ik kramp, daar zal de kou wel aan bijgedragen hebben. Vanuit mijn liezen straalde het langzaam mijn benen in. Aanvankelijk lukte het me nog goed om door de pijn heen te lopen, maar na km 26 ging het steeds moeizamer tot het lopen bijna onmogelijk werd. Ik had me voorgenomen om niet te gaan wandelen, maar geleidelijk werd de spanning zo hoog dat ik bang werd voor zweepslag. Na wat rekken en strekken hervond ik een enigszins aanvaardbaar tempo en heb ik op wilskracht het laatste deel ook nog volbracht. Tijdens deze lijdensweg verwachtte ik telkens dat Ronald zijn lange adem zou komen laten zien, maar helaas kreeg hij het ook zwaar. Uiteindelijk finishte ik in een tijd van 4:27.58, wat fors hoger was dan waar ik vooraf op richtte, maar dat mag de pret niet drukken.
Naderhand gelukkig nog even fijn over kunnen kletsen met lieve mensen onder het genot van een lekker biertje.
In de 5 km tijden is mooi het verval te zien.
Netto tussentijden (verschil)
5 kilometer 28:31 (28:31)
10 kilometer 57:16 (28:45)
15 kilometer 1:26:17 (29:01)
20 kilometer 1:55:52 (29:35)
Halve marathon 2:02:29
25 kilometer 2:26:11 (30:19)
30 kilometer 2:58:23 (32:12)
35 kilometer 3:35:22 (36:59)
40 kilometer 4:12:23 (37:01)
Life is what you make it.
  maandag 19 oktober 2015 @ 00:56:26 #218
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_156936992
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:14 schreef heywoodu het volgende:

Die 7 seconden worden hem toch wel kwijtgescholden? De weersomstandigheden waren nou niet echt in zijn voordeel. En ja, dan ga je de 8 seconden van Miranda Boonstra aanhalen, maar er zit m.i. een verschil tussen een jonge gast die al jaren bewijst dat hij rond deze tijd kan lopen vs. een veertiger die tot dan toe niet harder gelopen had.
  maandag 19 oktober 2015 @ 00:59:39 #219
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_156937024
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 00:56 schreef Coelho het volgende:

[..]

Die 7 seconden worden hem toch wel kwijtgescholden?
;(
pi_156937701
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2015 21:36 schreef wyccie het volgende:

[..]

;(
Ik zou in huilen uitbarsten, denk ik. En een gat in de baan slaan. Zo dichtbij.

McTwente, al plannen voor een revanche of eerst maar tot rust komen?
Eerste richtpunt wordt nu de 7^^. Daarna ga ik wel verder kijken.
Ik heb het nog half in mijn hoofd om Borne weer te gaan lopen. Die wilde ik rustig aan doen, maar als ik tegen die tijd goed in vorm ben wordt dat misschien wel een poging tot revanche.
pi_156938283
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 00:56 schreef Coelho het volgende:

[..]

Die 7 seconden worden hem toch wel kwijtgescholden? De weersomstandigheden waren nou niet echt in zijn voordeel. En ja, dan ga je de 8 seconden van Miranda Boonstra aanhalen, maar er zit m.i. een verschil tussen een jonge gast die al jaren bewijst dat hij rond deze tijd kan lopen vs. een veertiger die tot dan toe niet harder gelopen had.
De winnaar loopt gewoon 2:06, dus de weersomstandigheden waren hooguit gemiddeld.

Denk je echt op basis van de uitslag van gisteren dat Butter in Rio bij de eersten kan eindigen?
pi_156938300
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 07:56 schreef pijll het volgende:

[..]

De winnaar loopt gewoon 2:06, dus de weersomstandigheden waren hooguit gemiddeld.

Denk je echt op basis van de uitslag van gisteren dat Butter in Rio bij de eersten kan eindigen?
De eerste 8 is waar die kwalificatie-eis op gebaseerd is. 3 ethiopiers, 3 kenianen (waarvan er allicht nog 1 of 2 er doorheen zakken), daarna is het anyone's game lijkt mij.
En ik heb gisteren in Amsterdam 8km gelopen op uberlangzaam tempo en ik merkte al dat de lucht vrij dik was. Dat Kipyego een klein persoonlijk record loopt is des te knapper van hem, maar de omstandigheden waren niet ideaal.
pi_156938363
quote:
0s.gif Op maandag 19 oktober 2015 08:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De eerste 8 is waar die kwalificatie-eis op gebaseerd is. 3 ethiopiers, 3 kenianen (waarvan er allicht nog 1 of 2 er doorheen zakken), daarna is het anyone's game lijkt mij.
En ik heb gisteren in Amsterdam 8km gelopen op uberlangzaam tempo en ik merkte al dat de lucht vrij dik was. Dat Kipyego een klein persoonlijk record loopt is des te knapper van hem, maar de omstandigheden waren niet ideaal.
De omstandigheden zijn zelden ideaal. Als het goed is, hebben ze daar bij het stellen van de limiet rekening mee gehouden.
pi_156938382
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 08:13 schreef pijll het volgende:

[..]

De omstandigheden zijn zelden ideaal. Als het goed is, hebben ze daar bij het stellen van de limiet rekening mee gehouden.
Dat zeggen ze ja, en hij was de vorige cyclus ook 2.10. Maar vergeleken met veel andere landen is het nog steeds erg scherp.
Maar goed, hopelijk kunnen Michel en Khalid in het voorjaar nog een mooie poging doen en op tijd herstellen.
  maandag 19 oktober 2015 @ 08:23:16 #225
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_156938414
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2015 07:56 schreef pijll het volgende:

[..]

Ben jij vroeg je bed uit geschopt ofzo? O-)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')