Lekker zegquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Verder wil ik wel even delen dat ik vandaag geen olympische limiet heb gelopen maar wel vrij tevreden ben: https://www.strava.com/activities/415385625
Ok, voor mij even geen filet americain.quote:Op zondag 18 oktober 2015 18:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[...]
En dat verbaast me achteraf toch wel daar mijn eerder deze week ontnagelde teen eenmaal uit de sok duidelijke associaties opriep met iets te lang buiten de koelkast bewaarde filet americain
Je wedstrijden staan niet in de OP? welke afstand ga je lopen in sheerenberg?quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:13 schreef wyccie het volgende:
Ajaxfan, thettes en MD, goed gelopen!
LT stelt teleur.
[..]
Ok, voor mij even geen filet americain.
Komende 7 weken 5/6 loopjes, waaronder ook de Montferland.
even teruglezend kwam ik net een post over ambities tegenquote:Op zondag 18 oktober 2015 11:43 schreef thelaudprince het volgende:
Als de bond nou gewoon die 2.12 had aangehouden...
Ik meende laatst te lezen dat voor het EK atletiek de beste 3 Nederlanders heen mogen als ze aan de IOC limiet voldoen, ook als ze niet aan de NOC NSF limiet voldoen. En hier geldt dat dus niet. Consequent zijn ze dus al niet.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:58 schreef Guard het volgende:
Maar hier soepel met de limiet omgaan is overal soepel met de limiet omgaan.
En een atleet naar Rio sturen is ook niet gratis
Nouja, daar waren veel mensen het toen ook niet mee eens. Ik denk dat zij de eerste zou zijn om toe te juichen dat er juist wel meer gekeken wordt naar het grote plaatje. Hoe dingen in het verleden gingen is niet per se een reden om het dan maar tot in de eeuwigheid zo te blijven doen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:
En hoe verkoop je dat aan Miranda Boonstra...?
Eens. Vervelend voor die gasten, maar shit happens. Had de bond daar maar eerder over na moeten denken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:59 schreef YUR het volgende:
Limiet = limiet. Geen gezeik, moet je maar harder rennen
Ik ben het ermee eens hoor, ik zou het ook fijner vinden als er een marge zou zijn waarin een bepaalde mate van coulance zou kunnen worden toegepast. Maar ik ben bang dat dat er echt niet inzit, want zo'n organisatie gaat dat echt niet ineens anders doen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:03 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, daar waren veel mensen het toen ook niet mee eens. Ik denk dat zij de eerste zou zijn om toe te juichen dat er juist wel meer gekeken wordt naar het grote plaatje. Hoe dingen in het verleden gingen is niet per se een reden om het dan maar tot in de eeuwigheid zo te blijven doen.
Waarom wordt er niet gekozen voor een opzet zoals bij het schaatsen, dat er een wedstrijd wordt aangewezen waar een x-aantal lopers zich kunnen plaatsen voor de OS.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:10 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ben het ermee eens hoor, ik zou het ook fijner vinden als er een marge zou zijn waarin een bepaalde mate van coulance zou kunnen worden toegepast. Maar ik ben bang dat dat er echt niet inzit, want zo'n organisatie gaat dat echt niet ineens anders doen.
Jammer voor de sport wel. Niet dat we te weinig hardlopers hebben, maar het aantal mensen dat marathons loopt met de toewijding van Nageeye, Butter en Choukoud is natuurlijk maar heel erg klein. 3 lopers op de Olympische M had mooi geweest. Met een beetje geluk kunnen beide heren zichzelf nog bij elkaar rapen en in Rotterdam een nieuwe poging wagen. Ik gun het ze ontzettend!
Die is gestorven met Pierre de Coubertinquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Waar blijft die olympische gedachte dat meedoen belangrijker is dan winnen?
Dat is het punt niet, maar ik denk gewoon dat je als je óóit nog om de ereplekken mee wilt strijden in een Olympische marathon, dat je een zo sterk mogelijke groep in de breedte moet hebben waarvan de sterksten ook Olympische ervaring kunnen opdoen. Zo'n marathon voltrekt zich vaak heel anders dan de grote stadsmarathons waar op tijd gelopen wordt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Die breedte is er niet echt he, we weten nu ook al wel wie de beste 3 marathonlopers zijnquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:12 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Waarom wordt er niet gekozen voor een opzet zoals bij het schaatsen, dat er een wedstrijd wordt aangewezen waar een x-aantal lopers zich kunnen plaatsen voor de OS.
Klopt, ik laat ze er nooit inzetten.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:17 schreef Skweezer het volgende:
[..]
Je wedstrijden staan niet in de OP? welke afstand ga je lopen in sheerenberg?
Bij het schaatsen heb je altijd wel aanwijsplekken. Als Sven valt, is er altijd wel een achterdeurtje om toch naar de OS te gaan. Maar goed, dat komt ook omdat de breedte bij het schaatsen zoveel groter is, zoals jij al zegt... Bij de marathon-mannen waren er eigenlijk ook maar drie kanshebbers.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:13 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Die breedte is er niet echt he, we weten nu ook al wel wie de beste 3 marathonlopers zijnDan zouden ze bij wijze van spreken 2.20 kunnen lopen en mogen gaan. Bij het schaatsen zit het niveau veel dichter bij elkaar.
Klopt. Ik liep vorig jaar in Rotterdam 1.22. Maar ik hoef niet per se sneller. Ik hoorde dat het een leuk en mooi loopje is. Daarom doe ik mee.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:42 schreef Quoi het volgende:
[..]
Dat moet toch echt wel ruim lukken, schat ik zo in! Ik heb bij de 7HL totaal geen streeftijd, maar verwacht zeker wel richting die 1.25 te gaan.
[..]
Dit. Je hebt vorige week een dijk van een marathon gelopen, sneller dan je in je stoutste dromen had verwacht. Daar moet je van herstellen. Ik zei toch niet voor niks: 2 weken niks. Dat is hierom.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:50 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Het zouden ook zomaar postmarathonpijntjes kunnen zijn. Gewoon heel voorzichtig zijn de komende tijd en rustig trainen.
Dit. Je hebt als Nederlander toch al niks te zoeken op de OS, met marathonlopen, want je hebt geen kans op een medaille. En dus ga je alleen voor de eer. En die moet je dan maar gewoon verdienen door een bepaalde tijd te lopen. En die tijd is heilig.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:59 schreef YUR het volgende:
Limiet = limiet. Geen gezeik, moet je maar harder rennen
Dat kan nog altijd. En dan jezelf plaatsen in Rotterdamquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
zouden ze misschien nog marathonbelg ofzoiets kunnen worden om toch mee te kunnen doen.
Dus eigenlijk kan je helemaal niet schaken?quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:22 schreef Corniel het volgende:
Zelf alleen dit topic kunnen volgen vandaag. want er moest hardgelopen worden en daarnaa geschaakt. De thuisblijvers hadden ongelijk, het was echt weer super leuk. Zelf eerste bij het lopen, en derde overall:
[ afbeelding ]
Zie ook delftseschaaksite.nl/toernooi/chessrun.
Logje: http://smashrun.com/corniel/run/3174802
Zeker waar, al denk ik dat het ook wel door het zuipen komt want ik heb ook spierpijn in mijn nek en rug en dat is bij mij typisch een post-zuip kwaaltjequote:Op zondag 18 oktober 2015 20:18 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dit. Je hebt vorige week een dijk van een marathon gelopen, sneller dan je in je stoutste dromen had verwacht. Daar moet je van herstellen. Ik zei toch niet voor niks: 2 weken niks. Dat is hierom.
[..]
Omdat er ook nog trimmers zijn zoals ikquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:19 schreef wyccie het volgende:
Waarom staat dit topic nog in LIF?
*zoekt dekking
Leuke positieve blog!quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:09 schreef MaleDuck het volgende:
Mooi gelopen iedereen! Heb mijn belevenissen maar weer eens opgeschreven: https://allergenenhardlop(...)erdam-marathon-8-km/
L_T nog bedankt voor het startbewijs!!!!![]()
![]()
![]()
Hier lekker licht zeurende spieren in de benen, dat is toch altijd wel even lekker nagenieten zo!
Ik ga me zo even inschrijven voor Rio.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zo ziet dat er uitquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:13 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ok, voor mij even geen filet americain.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2015 20:34:34 ]
quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Zo ziet dat er uitNou stel ik me dat voor op je teenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Is zeker goed te vergelijken met de 7H. Ik vind het een fijn parcours, beetje glooiend, maar niet zo heftig als de Posbankloop. En, ook niet onbelangrijk, niet zo belachelijk druk als de 7Hquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:14 schreef wyccie het volgende:
[..]
Klopt, ik laat ze er nooit inzetten.
Ik ga de 15 lopen. Volgens mij is dat wel een pittige.
Geen idee of het te vergelijken is met de Zevenheuvelenloop.
Ik zat toevallig net op de site te kijken van die wedstrijd. Het lijkt me wel leuk. En fijn dat je even meld dat die niet zo heftig als de posbankloop is. Ik mag nmlk even niet posbankachtige loopjes lopen. (Nog wel de 7^^nacht) Dus ik vroeg me af of het echt goed heuvel op is ofzo? Ik wil dan toch sws de 7,5 km doen. Verder mag ook nog niet eens. Maar als ik teveel moet 'klimmen' houd het op... Dus weet iemand dat, ik word nooit echt wijs van dat het zoveel % omhoog is ofzo..quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:36 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Is zeker goed te vergelijken met de 7H. Ik vind het een fijn parcours, beetje glooiend, maar niet zo heftig als de Posbankloop. En, ook niet onbelangrijk, niet zo belachelijk druk als de 7H
De internationale limiet is zelfs nog lager, 2.17 meen ik. Heb nergens gezegd dat ze ze alsnog moeten toelaten, is alleen vreemd dat wij 'm zo scherp hebben gezet dat je misschien niemand in Rio had kunnen hebben, ook niet echt de bedoeling lijkt me.quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
even teruglezend kwam ik net een post over ambities tegen
2:17 inderdaad (2:42 voor de dames). 2:11 is wel erg scherp, maar dat ze het lager zetten is niet nieuw voor NOC*NSF. Op bijna elk onderdeel in de atletiek en in het zwemmen hebben ze de internationale limiet aangescherpt en in heel veel andere sporten eisen ze dat je de internationale eisen haalt + door NOC*NSF zelf bepaalde eisen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:55 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
De internationale limiet is zelfs nog lager, 2.17 meen ik. Heb nergens gezegd dat ze ze alsnog moeten toelaten, is alleen vreemd dat wij 'm zo scherp hebben gezet dat je misschien niemand in Rio had kunnen hebben, ook niet echt de bedoeling lijkt me.
Klopt, is in anders sporten ook zo.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
2:17 inderdaad (2:42 voor de dames). 2:11 is wel erg scherp, maar dat ze het lager zetten is niet nieuw voor NOC*NSF. Op bijna elk onderdeel in de atletiek en in het zwemmen hebben ze de internationale limiet aangescherpt en in heel veel andere sporten eisen ze dat je de internationale eisen haalt + door NOC*NSF zelf bepaalde eisen.
Ik snap het wel een beetje hoor, iemand die 2:17 loopt op de marathon is leuk voor landen die echt meedoen om het meedoen, maar een Nederlander die niet eens in de buurt van de 2:11 kan komen heeft er gewoon weinig te zoeken.
En bij veel andere landen trouwens ookquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:59 schreef thelaudprince het volgende:
[..]
Klopt, is in anders sporten ook zo.
Ze willen dat je op de expo komtquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:02 schreef BK. het volgende:
Je hebt ondanks de omstandigheden toch een mooie tijd gelopen, McTwente.
En waarom worden de startnummers eigenlijk niet bij alle evenementen opgestuurd? Is dat alleen het besparen op verzendkosten?
Ja, c' est la viequote:Op zondag 18 oktober 2015 21:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En bij veel andere landen trouwens ook
Misschien om mensen naar de Expo te lokken?quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:02 schreef BK. het volgende:
Je hebt ondanks de omstandigheden toch een mooie tijd gelopen, McTwente.
En waarom worden de startnummers eigenlijk niet bij alle evenementen opgestuurd? Is dat alleen het besparen op verzendkosten?
Doen ze bij de 7^^ beter, startnummer opsturen en de looproute door de expo sturenquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:05 schreef wyccie het volgende:
[..]
Misschien om mensen naar de Expo te lokken?
Hey, niet harder lopen dan ik he.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:05 schreef heywoodu het volgende:
Mijn 5km 1:10-0:50 schema (hardlopen - wandelen) in 28:45 vandaag heeft me trouwens wel vertrouwen gegeven voor een volgend doel als ik eenmaal 5km achter elkaar kan hardlopen: 25 minuten moet dan toch ook wel mogelijk zijn als ik dit kan na 3 weken (zonder enige vorm van conditie voor die tijd)
Harder lopen dan een jarenlang getrainde sporter zou natuurlijk helemaal mooi zijnquote:
Ik weet niet hoe het parcours van de 7,5 km precies gaat, maar ik neem aan dat DE bult er ook wel in zit. Peeskesberg geloof ik. Het is zeker niet vlak, maar echt steil wordt het niet. Ik vind de afwisseling altijd wel lekker, flink het rood in bult op en naar beneden weer een beetje op adem komen. Op een vlak parcours vind het lastiger om het juiste tempo te vinden/ vast te houden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:55 schreef xMissi het volgende:
[..]
Ik zat toevallig net op de site te kijken van die wedstrijd. Het lijkt me wel leuk. En fijn dat je even meld dat die niet zo heftig als de posbankloop is. Ik mag nmlk even niet posbankachtige loopjes lopen. (Nog wel de 7^^nacht) Dus ik vroeg me af of het echt goed heuvel op is ofzo? Ik wil dan toch sws de 7,5 km doen. Verder mag ook nog niet eens. Maar als ik teveel moet 'klimmen' houd het op... Dus weet iemand dat, ik word nooit echt wijs van dat het zoveel % omhoog is ofzo..
Begrijpelijk. Maar daar zijn ook wel andere, meer voorbereidingsvriendelijke, 'lokkertjes' voor te bedenken lijkt mij.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:02 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ze willen dat je op de expo komt
quote:
Bij de 7,5km zit de peeskesbult er niet in! verder is de drieheuvelenweg niet heel spannend, de klimmen zijn korter dan die van die posbankquote:Op zondag 18 oktober 2015 21:09 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het parcours van de 7,5 km precies gaat, maar ik neem aan dat DE bult er ook wel in zit. Peeskesberg geloof ik. Het is zeker niet vlak, maar echt steil wordt het niet. Ik vind de afwisseling altijd wel lekker, flink het rood in bult op en naar beneden weer een beetje op adem komen. Op een vlak parcours vind het lastiger om het juiste tempo te vinden/ vast te houden.
Guppy kan er ook vast nog wel wat zinnigs over zeggen, volgens mij heeft ze ze ook allebei gelopen
Jammer, volgende keer weer een kansquote:Op zondag 18 oktober 2015 20:52 schreef McTwente het volgende:
Omdat niet altijd iedereen alleen maar top kan lopen, heb ik mijn doelstelling voor Amsterdam ruim gemist.
Het doel was ambitieus maar haalbaar, een PR op de halve. Dus alles onder de 1.45.42 zou goed zijn en de richttijd was 1.45.00.
Na 1.49.31 bleek ik mijn doelstelling niet gehaald te hebben.
Geen idee of het aan het weer lag (ondanks dat de thermometer geen hoge temperatuur aangaf vond ik het best benauwd), of het de stress was door het erg lange wachten op mijn startnummer en de bagage-afgifte (dat eerste moet echt beter hoor, stuur de startnummers gewoon op), waardoor ik de start bijna miste... geen idee.
De eerste 5 kilometers gingen heel strak op schema, de tweede 5 zaten er al iets boven. Toen ik op 15 km doorkwam in 1.16.16 en dus ruim een minuut boven het schema, wist ik dat het een kansloos verhaal geworden was. Het lampje ging vanaf daar ook aardig uit, dus uitlopen werd het nieuwe doel. Ik heb op 17-18 km nog even gewandeld om rustig te drinken en gevoelsmatig stond ik de laatste kilometers geparkeerd. In dat opzicht viel de eindtijd onder de 1.50 nog niet eens tegen. En net een halve minuut boven mijn tijd dit jaar in Enschede, dus ook geen SB.
Jammer maar helaas....
quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:14 schreef heywoodu het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)mist-limiet-net.html
Die close-up van de laatste meters van Butter blijft pijnlijk
Nee, ik kan er vrij weinig van. Net als van hardlopen. Ik ben een nogal talentloos type. Gelukkig ben ik daarin niet uniek.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:23 schreef mosselmossel het volgende:
Dus eigenlijk kan je helemaal niet schaken?
15km in minder dan een uur als ik het lijstje PR's mag geloven en dan dit zeggenquote:Op zondag 18 oktober 2015 22:07 schreef Corniel het volgende:
[..]
Nee, ik kan er vrij weinig van. Net als van hardlopen. Ik ben een nogal talentloos type.
Kan je nagaan wat dat was geweest met een beetje talent erbij...quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
15km in minder dan een uur als ik het lijstje PR's mag geloven en dan dit zeggen
Die 7 seconden worden hem toch wel kwijtgescholden? De weersomstandigheden waren nou niet echt in zijn voordeel. En ja, dan ga je de 8 seconden van Miranda Boonstra aanhalen, maar er zit m.i. een verschil tussen een jonge gast die al jaren bewijst dat hij rond deze tijd kan lopen vs. een veertiger die tot dan toe niet harder gelopen had.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:14 schreef heywoodu het volgende:
http://nos.nl/artikel/206(...)mist-limiet-net.html
Die close-up van de laatste meters van Butter blijft pijnlijk
quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die 7 seconden worden hem toch wel kwijtgescholden?
Eerste richtpunt wordt nu de 7^^. Daarna ga ik wel verder kijken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:36 schreef wyccie het volgende:
[..]![]()
Ik zou in huilen uitbarsten, denk ik. En een gat in de baan slaan. Zo dichtbij.
McTwente, al plannen voor een revanche of eerst maar tot rust komen?
De winnaar loopt gewoon 2:06, dus de weersomstandigheden waren hooguit gemiddeld.quote:Op maandag 19 oktober 2015 00:56 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die 7 seconden worden hem toch wel kwijtgescholden? De weersomstandigheden waren nou niet echt in zijn voordeel. En ja, dan ga je de 8 seconden van Miranda Boonstra aanhalen, maar er zit m.i. een verschil tussen een jonge gast die al jaren bewijst dat hij rond deze tijd kan lopen vs. een veertiger die tot dan toe niet harder gelopen had.
De eerste 8 is waar die kwalificatie-eis op gebaseerd is. 3 ethiopiers, 3 kenianen (waarvan er allicht nog 1 of 2 er doorheen zakken), daarna is het anyone's game lijkt mij.quote:Op maandag 19 oktober 2015 07:56 schreef pijll het volgende:
[..]
De winnaar loopt gewoon 2:06, dus de weersomstandigheden waren hooguit gemiddeld.
Denk je echt op basis van de uitslag van gisteren dat Butter in Rio bij de eersten kan eindigen?
De omstandigheden zijn zelden ideaal. Als het goed is, hebben ze daar bij het stellen van de limiet rekening mee gehouden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De eerste 8 is waar die kwalificatie-eis op gebaseerd is. 3 ethiopiers, 3 kenianen (waarvan er allicht nog 1 of 2 er doorheen zakken), daarna is het anyone's game lijkt mij.
En ik heb gisteren in Amsterdam 8km gelopen op uberlangzaam tempo en ik merkte al dat de lucht vrij dik was. Dat Kipyego een klein persoonlijk record loopt is des te knapper van hem, maar de omstandigheden waren niet ideaal.
Dat zeggen ze ja, en hij was de vorige cyclus ook 2.10. Maar vergeleken met veel andere landen is het nog steeds erg scherp.quote:Op maandag 19 oktober 2015 08:13 schreef pijll het volgende:
[..]
De omstandigheden zijn zelden ideaal. Als het goed is, hebben ze daar bij het stellen van de limiet rekening mee gehouden.
Ben jij vroeg je bed uit geschopt ofzo?quote:Op maandag 19 oktober 2015 07:56 schreef pijll het volgende:
[..]
De winnaar loopt gewoon 2:06, dus de weersomstandigheden waren hooguit gemiddeld.
Denk je echt op basis van de uitslag van gisteren dat Butter in Rio bij de eersten kan eindigen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |