Idd! Wij zeiden ook tegen elkaar: dat snapt'ie niet. En 41 jaar en dan zo fit zijn, dat was natuurlijk geweldigquote:Op zondag 18 oktober 2015 12:45 schreef DeLuna het volgende:
Die man uit Londen die net vertelt dat hij 2 jaar geleden een 'stroke' heeft gehad. Verslaggever heeft volgensmij half niet in de gaten waar die het over heeft.
We want numbers! En welke wedstrijd was dat?quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:14 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zeer klein plaatselijk Hm gelopen en tijdens die hm een pr op de 10 lopen. Iets zegt mij dat die niet helemaal scherp staat.
Bedoel je met die smiley dan dat je dat sneu vindt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:33 schreef DeLuna het volgende:
Ik wist trouwens niet dat er zoveel gewandeld werd bij z'n waterpunt.
De stichtse vecht Marathon. Uiteindelijk maximaal 35 man verdeeld over halve en hele Marathon. Is slechts een proefevenement. Als het volgend jaar door gaat waarschijnlijk de hele lopen dan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
We want numbers! En welke wedstrijd was dat?
Maar natuurlijk!quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:57 schreef mosselmossel het volgende:
Guard!
Mag ik bij de Montferlandrun (ergens in december)? 15km.
Nouja ik had dat niet verwacht. Blijkbaar zit ik er compleet naast met mijn verwachtingen tijdens een marathon.quote:Op zondag 18 oktober 2015 13:44 schreef Quoi het volgende:
[..]
Bedoel je met die smiley dan dat je dat sneu vindt?
De clubgenoot heeft overigens geen lesje geleerd, maar heeft een prachtige (ca) 3u52 gelopenDat vind ik dan ook wel weer tof voor hem.
Vorig jaar was het af en toe nauwelijks mogelijk in Amsterdam om er rennend lamgs te gaan vanwege de opstoppingen. Echt, Eindhoven is zoveel fijner..quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nouja ik had dat niet verwacht. Blijkbaar zit ik er compleet naast met mijn verwachtingen tijdens een marathon.
Het is bij een marathon juist goed om soms even echt stil te staan en goed te eten en drinken bij een verzorgingspost. Ik weet ook zeker dat wanneer ik dat niet had gedaan twee weken terug op 36km, ik die laatste 6km niet zo veel tijd had kunnen winnen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:19 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nouja ik had dat niet verwacht. Blijkbaar zit ik er compleet naast met mijn verwachtingen tijdens een marathon.
In A'dam liep je ook in "het pak", in Eindhoven liep je er er ver voorquote:Op zondag 18 oktober 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vorig jaar was het af en toe nauwelijks mogelijk in Amsterdam om er rennend lamgs te gaan vanwege de opstoppingen. Echt, Eindhoven is zoveel fijner..
Tjesus, het kan ook niet op bij jou zeg! Waar haal jij die pot energie vandaan??quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:04 schreef Guard het volgende:
Ik heb zelf zojuist de Halve van Tilburg gelopen.
Keihendig, start en finish voor de deur, vrije start
Minder: geen verkeervrij parcours, geen certificeerd parcours met tijdmeting, geen (gepersonaliseerd) startnummer, geen publiek en geen verzorging.
Oftewel: training
Ging heerlijk overigens![]()
Oh, ik vind dat echt totaal niet. Ik moet ritme en momentum houden, zo gauw ik ga lopen, zeker in het 2e deel, schiet de kramp er denk ik in.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is bij een marathon juist goed om soms even echt stil te staan en goed te eten en drinken bij een verzorgingspost. Ik weet ook zeker dat wanneer ik dat niet had gedaan twee weken terug op 36km, ik die laatste 6km niet zo veel tijd had kunnen winnen.
Dat gaat natuurlijk niet om 5 minuten stilstaan hč? Hooguit een minuut, maar dan kun je net even de tijd nemen om goed te tanken en in zo korte tijd, heeft de kramp nog net geen tijd om erin te schieten.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oh, ik vind dat echt totaal niet. Ik moet ritme en momentum houden, zo gauw ik ga lopen, zeker in het 2e deel, schiet de kramp er denk ik in.
Allemaal opgespaard door een jaartje of 20 een "pro" couch potato te zijnquote:Op zondag 18 oktober 2015 14:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tjesus, het kan ook niet op bij jou zeg! Waar haal jij die pot energie vandaan??
Tja dat beleef ik toch anders, zeker op het eind, vlak voor de finish kon ik nog met 15km/u eindsprinten maar toen ik eenmaal stilstond was het ook gelijk klaar. Ik weet dat het voor mij zelf niet werkt in ieder geval, en ik kan prima rennend drinken.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:28 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet om 5 minuten stilstaan hč? Hooguit een minuut, maar dan kun je net even de tijd nemen om goed te tanken en in zo korte tijd, heeft de kramp nog net geen tijd om erin te schieten.
Dat moet toch echt wel ruim lukken, schat ik zo in! Ik heb bij de 7HL totaal geen streeftijd, maar verwacht zeker wel richting die 1.25 te gaan.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:04 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Leuk. Ik heb 1.25 opgegeven als streeftijd.
quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:34 schreef DeLuna het volgende:
Ik lees het al, is allemaal weer persoonlijk.
Heeft dat er dan alleen mee te maken dat Eindhoven minder deelnemers heeft? Of ligt dat volgens jou aan het parcours? Anders zal dat de komende jaren in Eindhoven ook gaan veranderen, toch? Ik las dat zij de deelnemersaantallen ook flink willen laten groeien.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:23 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vorig jaar was het af en toe nauwelijks mogelijk in Amsterdam om er rennend lamgs te gaan vanwege de opstoppingen. Echt, Eindhoven is zoveel fijner..
Allebei denk ik, Amsterdam is natuurlijk een veel grotere marathon maar de straten waar je over loopt zijn ook gewoon wat smaller en met meer drempels/tramrails en andere obstakels. En het hele stuk langs de Amstel heen en terug is mooi, maar wel heel smal. Dat is natuurlijk logisch midden in het centrum. Rotterdam geen idee; zal ook wel druk zijn lijkt me.quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:27 schreef BK. het volgende:
[..]
Heeft dat er dan alleen mee te maken dat Eindhoven minder deelnemers heeft? Of ligt dat volgens jou aan het parcours? Anders zal dat de komende jaren in Eindhoven ook gaan veranderen, toch? Ik las dat zij de deelnemersaantallen ook flink willen laten groeien.
Hebben jullie ervaring met de marathon van Rotterdam? Hoe verhoudt Rotterdam zich qua drukte op het parcours tot Amsterdam en Eindhoven?
Er zijn meer marathons in NL, als je geen zin hebt in drukte op het parcours zou ik toch voor een wat kleinere gaan....quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:27 schreef BK. het volgende:
[..]
Heeft dat er dan alleen mee te maken dat Eindhoven minder deelnemers heeft? Of ligt dat volgens jou aan het parcours? Anders zal dat de komende jaren in Eindhoven ook gaan veranderen, toch? Ik las dat zij de deelnemersaantallen ook flink willen laten groeien.
Hebben jullie ervaring met de marathon van Rotterdam? Hoe verhoudt Rotterdam zich qua drukte op het parcours tot Amsterdam en Eindhoven?
En voor een PR zou ik voor een kortere marathon gaan. Kilometertje of 5 ofzoquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:36 schreef Guard het volgende:
[..]
Er zijn meer marathons in NL, als je geen zin hebt in drukte op het parcours zou ik toch voor een wat kleinere gaan....
Das geen PR, maar een WRquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:39 schreef YUR het volgende:
[..]
En voor een PR zou ik voor een kortere marathon gaan. Kilometertje of 5 ofzo
Ik sta ingeschreven voor Rotterdam '16. Het zal mij daar vooral gaan om de ervaring en niet om de tijd. De tijd die La_Tramposa bijvoorbeeld in Eindhoven liep loop ik alleen in mijn dromen, dus voor mij maakt het niet zo gek veel uit om af en toe even stil te staan of niet volledig door te kunnen lopen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:36 schreef Guard het volgende:
[..]
Er zijn meer marathons in NL, als je geen zin hebt in drukte op het parcours zou ik toch voor een wat kleinere gaan....
Prima strategie, en wellicht komen die droomtijden ook nog wel een keer als deze bevalt en je vaker er een gaat lopenquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:44 schreef BK. het volgende:
[..]
Ik sta ingeschreven voor Rotterdam '16. Het zal mij daar vooral gaan om de ervaring en niet om de tijd. De tijd die La_Tramposa bijvoorbeeld in Eindhoven liep loop ik alleen in mijn dromen, dus voor mij maakt het niet zo gek veel uit om af en toe even stil te staan of niet volledig door te kunnen lopen.
Ik hoopte op een 'Yay ik heb superlekker gelopen!quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:57 schreef Yuki het volgende:
Hoi
Marathonsupporter zijn is tof
Mr.Y heeft een episch debuut gelopen van 4.05.36
Nou dat is ook maar net linkerrijtje...quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:53 schreef MaleDuck het volgende:
Jep, ik hoor erbij, heb ook een keer een negatieve split gelopen!
1e 4km in 15:27, 2e 4km in 15:05
En 30e plaats totaalvd 4200, jep linkerrijtje
Mooi resultaat!quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:53 schreef MaleDuck het volgende:
Nice. Volgens mij heb ik ook negatief gesplit. Ik heb onderweg geen matten in de modder zien liggen, maar mijn eigen gevoel zegt negatieve split.quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:53 schreef MaleDuck het volgende:
Dit wist ik niet dus in plaats van langzaam lopen is het niet erg om ook eventjes stil te staan? Mij is altijd verteld stilstaan is verzuren.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:24 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Het is bij een marathon juist goed om soms even echt stil te staan en goed te eten en drinken bij een verzorgingspost. Ik weet ook zeker dat wanneer ik dat niet had gedaan twee weken terug op 36km, ik die laatste 6km niet zo veel tijd had kunnen winnen.
Mooi he, rondjes lopenquote:Op zondag 18 oktober 2015 16:10 schreef Mr.B. het volgende:
Geen PR voor mij bij mijn 3e 10km in vier weken. De Maliebaanloop had mijn piekwedstrijd dit najaar moeten worden, maar ik kwam uiteindelijk daarvoor twee (!) seconden tekort. Op zich is de Maliebaanloop een erg snel parcours met 5 rondjes op de maliebaan, bijna als een grote atletiekbaan, met veel snelle medelopers (oa good old Aart Stigter). Ik kreeg het na drie rondjes echter erg zwaar en dan weet je hoe ver je precies nog moet. Twee. Hele. Ronden.
Gelukkig wel weer onder de 35 kunnen lopen en omdat het dit keer een "echte" wedstrijd was, met een gecertificeerd parcours, heb ik nu dus ook officieel een sub 35 PR. Het was alleen leuker geweest als dat 2 seconden sneller was geweest
Nee, ik doe nu aan superlekker bodypump enzo. Lopen komt wel weer, als ik zin hebquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:58 schreef GotC het volgende:
[..]
Ik hoopte op een 'Yay ik heb superlekker gelopen!' post te zien van jou
Maar goed gedaan mr.Y!
Ik was onderweg vooral bezig met: hoe kom ik (op tijd) bij het volgende aanmoedig-punt?quote:Op zondag 18 oktober 2015 15:59 schreef Quoi het volgende:
Oja, Mr. Y! Mooi gedaan![]()
En hoe heb jij het ervaren? "Wat ging er door je heen?"
Eindhoven de Gekstteuuhhh. Gezellig manquote:Op zondag 18 oktober 2015 15:29 schreef YUR het volgende:
Rotterdam en Amsterdam zijn alletwee druk. Maar als ik zou moeten kiezen, zou ik 100% zeker voor Rotterdam gaan.
Met Eindhoven heb ik nog geen ervaring
Klinkt goed!quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:20 schreef Yuki het volgende:
[..]
Nee, ik doe nu aan superlekker bodypump enzo. Lopen komt wel weer, als ik zin heb
[..]
Ik was onderweg vooral bezig met: hoe kom ik (op tijd) bij het volgende aanmoedig-punt?
Als Mr.Y dan langskwam was ik heel blij om 'm te zien, maar het is ook raar. Hij is zo snel weer weg![]()
Enige punt waar ik nét te laat kwam, was bij de finishMaar dat was eigenlijk alleen maar goed, want ik zou oorspronkelijk te veel tijd hebben om daar te komen. Man - hamer. Verval in de laatste km's.
Uiteindelijk was hij 4 minuten eerder dan voorspelde tijd, dus super goed. En slechts 5 minuten boven streeftijd.
En dat hij een marathon gelopen heeft...![]()
We waren er allebei een beetje emotioneel van
Hoezo/hoe weet je dat?quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb hem alleen dit jaar voor het laatst gelopen.
Het zouden ook zomaar postmarathonpijntjes kunnen zijn. Gewoon heel voorzichtig zijn de komende tijd en rustig trainen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:38 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoezo/hoe weet je dat?
Ik heb trouwens echt de meest rare pijntjes en spierpijn nu. Blijkbaar is 8km/u lopen slechter dan 11-12km/uOf misschien komt het door de drankjes van gisteren en weinig slaap. Of doordat ik nog vrij gauw in de kou in het stadion ben blijven hangen voordat ik mijn kleren ging halen. Anyway.. vanavond maar even foamrollen.
opdruk bij de lokale running shop http://easy-running.nl/kleding-bedrukken/quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Heeft één van jullie toevallig ervaring met een hardloopshirt ontwerpen? Mij leek het wel leuk om met ons vriendengroepje een shirt te ontwerpen. Het is dan niet de bedoeling dat het echt een opdruk is maar meer dat het erin geweven is. Dus dat je er niets van voelt.
Het liefst ook niet katoen maar het liefst van dat soort voetbalshirtjes stof (polysester?!). En wat zal zoiets kosten?
Volgend jaar Vegasquote:
Oja, maar daarna komen er nog heleboel jaren toch?quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:59 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgend jaar VegasMisschien loop ik de halve wel, maar die's wel echt een stuk drukker dan de hele...
Mocht je op basis van je tijd in het voorste vak?quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:02 schreef Guard het volgende:
Het was wel druk in het begin, maar ja dat hoort er ook een beetje bij...
Gelukkig is het parcours wel breed genoeg zodat je nergens opgehouden wordt
Ik geloof dat je niet eens bewijs nodig had, gewoon o.b.v. opgegeven verwachte eindtijd mocht ik in vak B.quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:03 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Mocht je op basis van je tijd in het voorste vak?
Met de Running Junkies doen we dat regelmatig. Wel gewoon met opdruk. Dat ziet er echt prima uit en slijt echt niet zo snel als je zou denken. Dat raad ik jullie dus kostentechnisch ook zeker aan. Kun je inderdaad vaak gewoon doen bij de lokale hardloopshop en ik meen dat er ergens in mijdrecht ook een bedrijfje zit die dat doen. Die naam is me helaas wel ontschoten.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Heeft één van jullie toevallig ervaring met een hardloopshirt ontwerpen? Mij leek het wel leuk om met ons vriendengroepje een shirt te ontwerpen. Het is dan niet de bedoeling dat het echt een opdruk is maar meer dat het erin geweven is. Dus dat je er niets van voelt.
Het liefst ook niet katoen maar het liefst van dat soort voetbalshirtjes stof (polysester?!). En wat zal zoiets kosten?
Gefeliciteerd, mooie tijdquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Met de Running Junkies doen we dat regelmatig. Wel gewoon met opdruk. Dat ziet er echt prima uit en slijt echt niet zo snel als je zou denken. Dat raad ik jullie dus kostentechnisch ook zeker aan. Kun je inderdaad vaak gewoon doen bij de lokale hardloopshop en ik meen dat er ergens in mijdrecht ook een bedrijfje zit die dat doen. Die naam is me helaas wel ontschoten.
Verder wil ik wel even delen dat ik vandaag geen olympische limiet heb gelopen maar wel vrij tevreden ben: https://www.strava.com/activities/415385625
Ik heb voor m'n werk 10 shirtjes laten drukken bij Decathlon. Erg goed geholpen en niet duur. Kwaliteit moet zich nog bewijzen, we hebben er pas twee keer mee gelopen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 16:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooi vlak gelopen en een super tijd!quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Met de Running Junkies doen we dat regelmatig. Wel gewoon met opdruk. Dat ziet er echt prima uit en slijt echt niet zo snel als je zou denken. Dat raad ik jullie dus kostentechnisch ook zeker aan. Kun je inderdaad vaak gewoon doen bij de lokale hardloopshop en ik meen dat er ergens in mijdrecht ook een bedrijfje zit die dat doen. Die naam is me helaas wel ontschoten.
Verder wil ik wel even delen dat ik vandaag geen olympische limiet heb gelopen maar wel vrij tevreden ben: https://www.strava.com/activities/415385625
Had je in de gaten dat je zo ongeveer rond de drie uur uit zou komen? Een mooie versnelling op het laatst en een mooie sub 3:00 tijd dus. Gefeliciteerd!quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Op 4:31 en 4:32 na ook gewoon elke kilometer tussen 4:00 en 4:30, dat is wel vlakquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Tot ca. 30 km wel. De man met de hamer is niet z'n vriend. Na de finish was hij ronduit chagrijnigquote:
Ben je nog in je kuit gebeten?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
MoMa gelopen, het was lekker in de heuvels. Veel boomwortels gezien en aan het eind nog redelijk wat over. Resultaat: 52:19 zelf geklokt. Volgend jaar richting 48 minuten? Moet kunnen.
Hehe, sjaggo zonder etenquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:44 schreef Yuki het volgende:
[..]
Tot ca. 30 km wel. De man met de hamer is niet z'n vriend. Na de finish was hij ronduit chagrijnigMaar na iets eten en drinken was hij weer goed aanspreekbaar en al een stuk vrolijker.
Hij bevat volgens mij nog niet helemaal dat 'ie 42,195 km gelopen heeft in een best wel heel goede tijd. Als dat er eenmaal is, komt denk ik ook de euforie.
Supermooi, de begeerde sub3!!quote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:
[..]
Dat is een plekje in de RunnersWorld-lijstquote:Op zondag 18 oktober 2015 17:30 schreef thettes het volgende:
Nee, ik heb geen kuitgerichte keffers gezien. Ook onderenkelse ongemakken hebben me niet geveld. En dat verbaast me achteraf toch wel daar mijn eerder deze week ontnagelde teen eenmaal uit de sok duidelijke associaties opriep met iets te lang buiten de koelkast bewaarde filet americainquote:Op zondag 18 oktober 2015 18:11 schreef wyccie het volgende:
Jammer dat ik de ontknoping van de marathon niet heb kunnen zien. Wat balen, die paar seconden!
Ik heb tijdens mijn eerste marathon netjes bij elke drankpost gestopt om te drinken omdat ik niet rennend kan drinken. Bij de tweede ben ik bij geen enkele post gestopt en heb ik alleen uit mijn rugzak gedronken. Dat scheelde me die 13 minuten op mijn PR. Wel te weinig gedronken.
[..]
Ben je nog in je kuit gebeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |