http://www.telegraaf.nl/b(...)itse_politica__.htmlquote:Aanslag op Duitse politica
KEULEN -
Een kandidaat-burgemeester in Keulen is slachtoffer geworden van een moordaanslag. De 58-jarige Henriette Reker werd aangevallen door iemand met een mes en in haar buik gestoken. De 58-jarige Henriette Reker, een van haar campagneleden en drie anderen raakten daardoor gewond. Volgens de politie zijn twee mensen zwaargewond, onder wie Reker. De politica is wel buiten levensgevaar.
De steekpartij gebeurde op een markt in het stadsdeel Braunsfeld in Keulen bij een campagnekraam van de regeringspartij CDU. De dader is opgepakt. Volgens de krant Rheinischer Post bleef die na de daad rustig staan en zei: ,,Ik moet dit doen. Ik bescherm jullie allemaal.''
De verkiezingen voor het burgemeesterschap in de stad worden zondag gehouden. Reker doet mee als onafhankelijke kandidaat. Ze krijgt steun van het CDU, de Groenen en FDP, die in de stad zelf geen kandidaten hebben.
Ik begrijp dat je daarover een andere mening hebt, maar vosss legt dan daarna uit wat hij bedoelt.quote:
Wat jij wil.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je daarover een andere mening hebt, maar vosss legt dan daarna uit wat hij bedoelt.
Wauw.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:57 schreef Geralt het volgende:
Wen maar vast aan dit soort incidenten. Die gaan nog vaker voorkomen in de nabije toekomst.
Het kan ook bijna niet anders. Niet dat ik het goedkeur overigens. Dat gaat me dan net iets te ver. Om iemand maar overhoop te steken.
Maar al die pro vluchtelingen politici met pek en veren overgieten en doro de straten van Den Haag jagen zie ik eigenlijk best wel zitten
Hoho! Hij keurt dit niet goed, hè. Overigens.quote:
Dit komt niet meer in de media want de beeldvorming is al zo slecht over AZC's?twitter:ReneDercksen twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 21:27:37Burgerjournalisten melden: van de week grote vechtpartij in AZC 3 Oktoberhal in Leiden. Massale politie-inzet. Geen nieuws #kominverzet reageer retweet
Nee het gaat hem net iets te ver.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoho! Hij keurt dit niet goed, hè. Overigens.
Dat siert hem!quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:58 schreef Wespensteek het volgende:
Nee het gaat hem net iets te ver.
Wat hebben dat soort berichten met dit topic te maken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:58 schreef Smack10 het volgende:
Dit komt niet meer in de media want de beeldvorming is al zo slecht over AZC's?twitter:ReneDercksen twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 21:27:37Burgerjournalisten melden: van de week grote vechtpartij in AZC 3 Oktoberhal in Leiden. Massale politie-inzet. Geen nieuws #kominverzet reageer retweet
Zal me niks verbazen.
Wat dat betreft maakten wij het nog wat bonter qua off topic zijn maar soit. Het gekibbel over asielzoekers vond zijn oorsprong in het motief dat de dader gaf voor deze steekpartij: De instoom van asielzoekers en het standpunt dat de slachtoffers daar schijnbaar over hebben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Het is vooral tragisch dat in het vorige topic voornamelijk weer werd gevuld met gekibbel over asielzoekers.
Wellicht dat hij de suggestie probeert te wekken dat dergelijke berichten geweld tegen politici legitimeren.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat hebben dat soort berichten met dit topic te maken?
Zo bijzonder zijn vechtpartijen nou ook weer niet. Vanavond gaat het hier, net als in bijna elke andere plaats in Nederland, in de binnenstad ook weer los waarschijnlijk en daar ga je zelfs niet van teruglezen in de krant. Laat staan dat je er iets van terugziet in de nationale media.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:58 schreef Smack10 het volgende:
Zal me niks verbazen.
Zo te lezen wel, er waren 2 zwaargewonden. De politica is inmiddels geopereerd en heeft alweer aangegeven morgen op de intensive care haar stem te willen uitbrengen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:53 schreef RolandArthur het volgende:
Maar is inmiddels bekend of alle slachtoffers het gaan overleven?
Het is gewoon een belabberd motief. Als moslimextremisten hun acties verklaren door te wijzen maar wat het westen uitricht in het Midden-Oosten, wordt ook niet begripvol geknikt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:00 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wat dat betreft maakten wij het nog wat bonter qua off topic zijn maar soit. Het gekibbel over asielzoekers vond zijn oorsprong in het motief dat de dader gaf voor deze steekpartij: De instoom van asielzoekers en het standpunt dat de slachtoffers daar schijnbaar over hebben.
FacebookHarrie's en Gerda's.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
"Random mensen op Twitter" gok ik
Touchéquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon een belabberd motief. Als moslimextremisten hun acties verklaren door te wijzen maar wat het westen uitricht in het Midden-Oosten, wordt ook niet begripvol geknikt.
Het enige motief dat ooit geldig zou mogen zijn om een mes te gebruiken tegen een ander mens is zelfverdediging. Voor de rest maakt het niet uit wat je aandraagt als motiefquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is gewoon een belabberd motief. Als moslimextremisten hun acties verklaren door te wijzen maar wat het westen uitricht in het Midden-Oosten, wordt ook niet begripvol geknikt.
Wat een pannenkoekendingquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Het gebruikte wapen.
quote:Der Täter sei 44 Jahre alt und wohnhaft in Nippes. Frank S. habe die deutsche Staatsangehörigkeit und sei von Beruf Maler und Lackierer – allerdings seit längerer Zeit arbeitslos und Hartz-IV-Empfänger. Nachbarn und Personen aus einem Umfeld hätten ihn als unauffälligen Zeitgenossen beschrieben, sagte Norbert Wagner, Leiter der Direktion Kriminalität bei der Polizei Köln.
Dat is best een stevig mes. Ik denk dat de slachtoffers nog geluk hebben gehad om het te overleven. Voor zover we hier van geluk mogen spreken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:09 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[ afbeelding ]
Het gebruikte wapen.
Als doorgeslagen jonge woudloper zijnde, had ik het over het modelquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die wil ik niet in mijn nek hebben hoor...
wat noem jij zelfverdediging ?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:06 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het enige motief dat ooit geldig zou mogen zijn om een mes te gebruiken tegen een ander mens is zelfverdediging. Voor de rest maakt het niet uit wat je aandraagt als motief
Op dit soort momenten mis ik een emoticon waarbij de mond stevig open valt....quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
wat noem jij zelfverdediging ?
als iemand je aanvalt met een mes of wat ?
zelfverdediging zie ik ook als iemand uitschakelen die doelbewust mijn leven in de problemen wil brengen , of niet wil luisteren na jaren onenigheid te hebben ... dit zie ik ook al als zelfverdediging.
Als jij al jaren bezig ben om een huis te krijgen en het gaat niet omdat er geen huizen zijn , maar een gelukzoeker kan binnen 1 dag een huis krijgen in je stad ....
Vind ik het niet gek dat er dan mensen in actie komen , ja en sommige die gaan daar wat verder in ..
Ik denk dat we het in dit geval het beste kunnen houden bij wat de wetgever beschouwt als zelfverdediging. Dan lijkt het mij dat je alleen jezelf gaat verdedigen, mogelijk met een mes, als je vreest dat je leven direct in gevaar is. En dan bedoel ik leven in de context van leven en dood, niet je levensomstandigheden die je niet aanstaan omdat je land systematisch verarmd wordt door cultuurverrijkers.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
zelfverdediging zie ik ook als iemand uitschakelen die doelbewust mijn leven in de problemen wil brengen , of niet wil luisteren na jaren onenigheid te hebben ... dit zie ik ook al als zelfverdediging.
Als jij al jaren bezig ben om een huis te krijgen en het gaat niet omdat er geen huizen zijn , maar een gelukzoeker kan binnen 1 dag een huis krijgen in je stad ....
Vind ik het niet gek dat er dan mensen in actie komen , ja en sommige die gaan daar wat verder in ..
Er is een verschil tussen goedpraten of iets kunnen begrijpen dat mensen zo kunnen handelen , daarom hoeft het handelen nog niet goed te zijnquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:19 schreef Copycat het volgende:
En weer een goedpratertje. Schaamteloos.
Ja, praat het voor jezelf nog even beter.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:23 schreef RAVW het volgende:
Er is een verschil tussen goedpraten of iets kunnen begrijpen dat mensen zo kunnen handelen , daarom hoeft het handelen nog niet goed te zijn
ik heb niet gezegd dat ik het er mee eens ben , ik wijs elke vorm van geweld af, maar in vele gevallen is het daarom voor mij wel te begrijpen dat andere wel naar geweld grijpenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, praat het voor jezelf nog even beter.
Nou daar lijkt het anders niet op.quote:
Voelkischer Beobachter haalt twee dingen door elkaar: Zelfverdediging en poging tot moord. Dat kan gebeuren, het is immers nog een newbie.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De reacties komen akelig dicht bij die van een ander forum
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Massale demonstraties in meerdere hoofdsteden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:01 schreef Oud_student het volgende:
Deze man deed een Breivikje. Uiteraard is dit een ernstige misdaad, veroordelen en opsluiten.
Wat wel begrijpelijk is dat de woede zich steeds meer tegen de bestuurders gaat richten, die te weinig opkomen voor de belangen van de burgers, met name voor de onderlaag.
Echter tegen geweld en bedreigingen zoals ook in Nederland gedaan wordt, dient streng opgetreden te worden, net zo streng als geweld door asielzoekers.
Ik denk dat het volk (dass sind wir) zich moet gaan organiseren en protesteren op een geweldloze maar wel effectievere manier, misschien stakingen of blokkades.
Afschuwelijke user dat je bent, ik keur helemaal geen geweld toe.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wellicht dat hij de suggestie probeert te wekken dat dergelijke berichten geweld tegen politici legitimeren.
Maar als je er begrip voor hebt praat je het altijd een beetje goed, er is dan immers een beetje rechtvaardiging voor het gedrag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:23 schreef RAVW het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen goedpraten of iets kunnen begrijpen dat mensen zo kunnen handelen , daarom hoeft het handelen nog niet goed te zijn
Ow. Je praat geweld goed. Joh.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach ze voeren een noodverordening in en ze mogen losgaan als jonge honden de politie als er dan iemand toch aanwezig is , zie ook laatst in de schilderswijk ...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Massale demonstraties in meerdere hoofdsteden.
Wanneer politie ingrijpt alles filmen en op social media delen.
Dat is al een begin..
Waarom post je die tweet hier dan precies?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Afschuwelijke user dat je bent, ik keur helemaal geen geweld toe.
Is eigenlijk ook wel logisch dat je journalist bent, met zulk vreemd gedachtegoed.
Het wordt ondertussen wel duidelijk dat er groot gebrek is aan kwaliteit bij de media en hoe dat komt.
Waarom moet dit in het nieuws dan? Ik snap dat niet. Wil jij elke gevechtje in NL in het nieuws zien?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 16:58 schreef Smack10 het volgende:
Zal me niks verbazen.
Waarom post je die Tweet dan hier?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:29 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Afschuwelijke user dat je bent, ik keur helemaal geen geweld toe.
Is eigenlijk ook wel logisch dat je journalist bent, met zulk vreemd gedachtegoed.
Het wordt ondertussen wel duidelijk dat er groot gebrek is aan kwaliteit bij de media en hoe dat komt.
De reacties hier? Volgens mij wordt hier gewoon naar behoren gemod.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De reacties komen akelig dicht bij die van een ander forum
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat is er mis met de reacties van Voelkischer Beobachter en Naps? Ik wil zulks graag zien, het laat zien hoe deze personen denken en voor het publieke debat lijkt mij dat zeer nuttig.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De reacties hier? Volgens mij wordt hier gewoon naar behoren gemod.
Op facebook staan tegenwoordig wel ernstigere uitingen, met naam en toenaam erbij. Van beide kanten btw.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:37 schreef Morendo het volgende:
Is dit nou een soldaat van het Vrije Duitse Leger? Misschien moeten die lui met behulp van de Golfstaten, de VS en Turkije wat zwaarder bewapend worden, want met slechts een mes begin je niet zoveel....
Ik ben voor vrijere wapenwetgeving en dan juist om in zulke gevallen snel in te kunnen grijpen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:37 schreef Morendo het volgende:
Is dit nou een soldaat van het Vrije Duitse Leger? Misschien moeten die lui met behulp van de Golfstaten, de VS en Turkije wat zwaarder bewapend worden, want met slechts een mes begin je niet zoveel....
Ik zie users hier toch echt roepen dat het haar eigen schuld is en dat we ze eigenlijk met pek en veren moeten verjagen etc.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De reacties hier? Volgens mij wordt hier gewoon naar behoren gemod.
Op facebook staan tegenwoordig wel ernstigere uitingen, met naam en toenaam erbij. Van beide kanten btw.
Je laat je gek maken door angstzaaiers en ongefundeerd gezwam. En het allerergste nog is dat dat gek maken ook goed gelukt is getuige deze zieke post.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
Je kan beter luisteren naar goedpraters en wegkijkers, dat is veel effectiever natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Je laat je gek maken door angstzaaiers en ongefundeerd gezwam. En het allerergste nog is dat dat gek maken ook goed gelukt is getuige deze zieke post.
Als je het goedkeurt dat politici opgehangen of neergestoken moeten worden dan plaats je je buiten het debat. Het is wel goed dat men weet dat dit soort ideeën/fantasieën bestaan, daar ben ik het mee eens. En ik zeg al ik heb texten geretweet zien worden die nog wel een stukje verder gaan dan dat. Dan gaat het over vergassen van grote groepen mensen, zeg maar. Maar het lijkt me niet zo farfetched om te veronderstellen dat we met dergelijke lieden niet in debat dienen te gaan. Ik ga er ook vanuit dat deze lieden een klein groepje mafketels vertegenwoordigen aan de uiterste rand van het politieke spectrum, mogelijk ook met een chromosoompje te weinig.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:38 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wat is er mis met de reacties van Voelkischer Beobachter en Naps? Ik wil zulks graag zien, het laat zien hoe deze personen denken en voor het publieke debat lijkt mij dat zeer nuttig.
of de ervaring die ik zelf heb met vluchtelingen t.o.v Nederlanders , ik werk met mensen die veel voor vluchtelingen werken , en ik hoor daar ook steeds meer de onbegrip dat vele Nederlanders niet geholpen zijn jaren lang , maar nu in eens wel alles uit de kast halen om een paar asielzoekers te helpen..quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:40 schreef Falco het volgende:
[..]
Je laat je gek maken door angstzaaiers en ongefundeerd gezwam. En het allerergste nog is dat dat gek maken ook goed gelukt is getuige deze zieke post.
En hier doe je iedereen tekort. Je zet hen weg als personen met een chromosoompje te weinig (of teveel?) en gaat er aan voorbij dat er meer Voelkischer Beobachters zullen komen, of erger nog, personen die het niet bij woorden houden maar overgaan tot daden, zoals in dit geval. Het achterliggende probleem lijk je hiermee niet te willen zien, weg te wuiven door te stellen dat het allemaal te wijten zou zijn aan een chromosoom te weing, of teveel. In laatstgenoemde groep (die jij waarschijnlijk bedoelt) tref je meestens juist hele lieve mensen en een vergelijking vind ik dan ook ongepast.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:44 schreef Ryan3 het volgende:
[...]Ik ga er ook vanuit dat deze lieden een klein groepje mafketels vertegenwoordigen aan de uiterste rand van het politieke spectrum, mogelijk ook met een chromosoompje te weinig.
Als dat over het algemeen achter de boosheid jegens vluchtelingen zit - wat ik overigens betwijfel, ik hoor vooral bangmakerij over massaal verkrachtend, stelend en moordend volk dat hierheen zou komen - maar als dat de gangbare drijfveer is achter de boosheid, dan moet men niet boos worden op of over de vluchtelingen maar dan had men jarenlang op andere politici moeten stemmen, als ze dit werkelijk zo erg vinden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
of de ervaring die ik zelf heb met vluchtelingen t.o.v Nederlanders , ik werk met mensen die veel voor vluchtelingen werken , en ik hoor daar ook steeds meer de onbegrip dat vele Nederlanders niet geholpen zijn jaren lang , maar nu in eens wel alles uit de kast halen om een paar asielzoekers te helpen..
Dit zijn mensen die iedereen wil helpen , en staan dag en nacht klaar voor iedereen die hulp nodig heeft.
jaren lang vechten die mensen voor het bestaan voor mensen die in de schulden zitten of dakloos zijn geraakt.
nooit hebben ze veel medewerking gehad van uit de politiek of gemeentes , maar nu met die vluchtelingen gaan alle deuren open waar ze al jaren voor vechten voor onze Nederlanders.
nu komen er in eens opvang voor asielzoekers , 1 jaar geleden is een dag/nacht opvang gesloten omdat er geen geld meer was , nu in eens kunnen ze met gemak 700 mensen kwijt voor onderdak en eten en drinken.
terwijl er voor de 50 a 100 mensen die hier in deze stad geen onderdak is , of geld er voor.
het zijn niet de negatieve verhalen die mensen boos maken nu , nee het is de ervaring waar veel mensen nu mee te maken krijgen
Met dit soort extreme lieden is geen theedrink-gesprekje mogelijk. Of ben je van mening dat het Westen ook in gesprek had moeten gaan met Osama Bin Laden en zijn superschattige Taliban-kornuiten?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En hier doe je iedereen tekort. Je zet hen weg als personen met een chromosoompje te weinig (of teveel?) en gaat er aan voorbij dat er meer Voelkischer Beobachters zullen komen, of erger nog, personen die het niet bij woorden houden maar overgaan tot daden, zoals in dit geval. Het achterliggende probleem lijk je hiermee niet te willen zien, weg te wuiven door te stellen dat het allemaal te wijten zou zijn aan een chromosoom te weing, of teveel. In laatstgenoemde groep (die jij waarschijnlijk bedoelt) tref je meestens juist hele lieve mensen en een vergelijking vind ik dan ook ongepast.
Je hoeft niet met deze personen in gesprek te gaan om te kunnen constateren waarom hun aantallen groeien en wat hen daartoe motiveert.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Met dit soort extreme lieden is geen theedrink-gesprekje mogelijk. Of ben je van mening dat het Westen ook in gesprek had moeten gaan met Osama Bin Laden en zijn superschattige Taliban-kornuiten?
OBL was jarenlang de beste vriend van Amerika. En ik denk zeker dat je moet samenwerken met de Taliban. Tenzij je liever chaos en terreur prefereert.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:58 schreef Falco het volgende:
[..]
Met dit soort extreme lieden is geen theedrink-gesprekje mogelijk. Of ben je van mening dat het Westen ook in gesprek had moeten gaan met Osama Bin Laden en zijn superschattige Taliban-kornuiten?
vele mensen zijn niet boos om die vluchtelingen maar boos over het beleid wat de heren in den haag voeren en gemeentes ,quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als dat over het algemeen achter de boosheid jegens vluchtelingen zit - wat ik overigens betwijfel, ik hoor vooral bangmakerij over massaal verkrachtend, stelend en moordend volk dat hierheen zou komen - maar als dat de gangbare drijfveer is achter de boosheid, dan moet men niet boos worden op of over de vluchtelingen maar dan had men jarenlang op andere politici moeten stemmen, als ze dit werkelijk zo erg vinden.
Dit is het gevolg van jarenlang VVD beleid, met instemming van D'66, CDA en de PvdA, en ook de Christelijke partijen en de PVV hebben hierin hun aandeel (waaronder het jarenlang afbouwen van de voorraad sociale huurwoningen).
Maar maatschappelijke ophef hierover heb ik jarenlang gemist, en men is altijd dezelfde partijen trouw gebleven.
Iedereen? Ik denk dat dit heel klein groepje radikalinski's is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:54 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En hier doe je iedereen tekort. Je zet hen weg als personen met een chromosoompje te weinig (of teveel?) en gaat er aan voorbij dat er meer Voelkischer Beobachters zullen komen, of erger nog, personen die het niet bij woorden houden maar overgaan tot daden, zoals in dit geval. Het achterliggende probleem lijk je hiermee niet te willen zien, weg te wuiven door te stellen dat het allemaal te wijten zou zijn aan een chromosoom te weing, of teveel. In laatstgenoemde groep (die jij waarschijnlijk bedoelt) tref je meestens juist hele lieve mensen en een vergelijking vind ik dan ook ongepast.
Hiermee doelde ik op iedereen die meedoet aan dit debat, niet op Voelkischer Beobachter com suis.quote:
En hier maak je weer dezelfde fout. Door niet te kijken naar hun motieven leer je niet wat hen dwars zit. Deze mensen hebben in hun ogen een legitieme klacht, waarschijnlijk in de vorm: Buitenlanders en asielzoekers krijgen voorang om te mogen genieten van een sociaal stelsel dat wij hebben opgebouwd.quote:[...] Ik ben dan ook niet geïnteresseerd in hun motieven.
Maar gebrek aan kennis, relativeringsvermogen zijn een probleem en het leren feiten en fabels te scheiden kun je bepaalde mensen niet meer aanleren. Die willen alleen nog horen wat bij hun mening past en kijken niet naar de problemen die hun oplossing in de weg staan. Daarnaast zijn er gewoon heel veel racisten die eigenlijk alleen voor het "eigen volk" zijn, dat staat zover van Nederlandse kernwaarden om niet te discrimineren op afkomst dat er weinig te bereiken valt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:01 schreef RolandArthur het volgende:
Je hoeft niet met deze personen in gesprek te gaan om te kunnen constateren waarom hun aantallen groeien en wat hen daartoe motiveert.
En daar waarschuwen nu heel veel mensen voor , en de eerste die het gaan merken zijn vaak die zwakkere in de samenleving , die dan weer weg gezet worden als Tokkies ...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:11 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hiermee doelde ik op iedereen die meedoet aan dit debat, niet op Voelkischer Beobachter com suis.
[..]
En hier maak je weer dezelfde fout. Door niet te kijken naar hun motieven leer je niet wat hen dwars zit. Deze mensen hebben in hun ogen een legitieme klacht, waarschijnlijk in de vorm: Buitenlanders en asielzoekers krijgen voorang om te mogen genieten van een sociaal stelsel dat wij hebben opgebouwd.
Het is lang gelukt om dit sentiment te onderdrukken maar de kruik gaat zo lang te water tot hij barst. En dat is wat er nu gebeurt.
Doel je hiermee op gelovigen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:14 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar gebrek aan kennis, relativeringsvermogen zijn een probleem en het leren feiten en fabels te scheiden kun je bepaalde mensen niet meer aanleren. Die willen alleen nog horen wat bij hun mening past en kijken niet naar de problemen die hun oplossing in de weg staan.
Maar waarom halen we hen dan binnen?quote:Daarnaast zijn er gewoon heel veel racisten die eigenlijk alleen voor het "eigen volk" zijn, dat staat zover van Nederlandse kernwaarden om niet te discrimineren op afkomst dat er weinig te bereiken valt.
Ik kan me wel in die boosheid vinden, ik vind die afbraak van de sociale zekerheid ook onwenselijk, maar massale verontwaardiging heb ik hierover de afgelopen jaren dus niet bespeurd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
vele mensen zijn niet boos om die vluchtelingen maar boos over het beleid wat de heren in den haag voeren en gemeentes ,
participatie wet bijvoorbeeld , hoe veel mensen worden er nu aan hun eigen lot overgelaten?
in de jaren 70 /80 waren mensen er nog voor elkaar , en helpen elkaar toen ook , maar de regering was in de jaren 90 / 2000 er in eens om al dat soort mensen te helpen die in nood zaten en kwamen er veel geld vrij ....en vele mensen gingen daarom ook meer leunen op de gemeentes ipv van familie
en nu worden we door die participatie wet weer aan de kant gezet en mogen we het zelf uit zoeken, die verandering kan je niet binnen 1 dag doorvoeren terwijl je 20 jaar lang die mensen heb geholpen.
daarom zijn ook veel mensen alleen al boos om , als je 1 papiertje vergeet bij controle voor een uitkering , word je gelijk gekort , maar als een beambte een fout maakt dan gebeurd er niets mee , terwijl daar vaak wel de oorzaak ligt van het probleem
gemeente en politie komt om in werk , en is niet tegen op te werken , ze lopen maanden , soms wel jaren achter
en dan nu in eens krijgen ze veel meer taken er bij terwijl volgens het oude systeem het nog niet eens lukt om alles op orde te hebben
daar komt de boosheid vandaan , en dat is tegen de politiek
Ik weet niet wat de moslims te maken hebben met de afbraak van de sociale zekerheid en het feit dat er te weinig sociale woningen worden bijgebouwd.quote:en dat jij jaren lang niets gehoord heb dat mensen het niet eens zijn met dit beleid, ik hoor toch al jaren lang dat er minder moslims en zo hier moeten komen , dat het voor veel mensen het te veel is ...
- Janmaat jaren 80
- P F jaren 90/2000
- Wilders 2000 / heden
dus zo kort is het niet dat mensen er niets van zeggen en gehoord willen worden , deze hadden toch een grote aanhang mensen achter zich staan
alleen die worden vaak genegeerd door vele mensen om dat ze extreme zijn ( zo lang ze een sticker op je rug kunnen plakken dan zijn ze van je af )
Voorrang? Je bedoelt bij de toewijzing van sociale huurwoningen, iets dat het kabinet trouwens wil veranderen? Speelt dat in Duitsland ook.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:11 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hiermee doelde ik op iedereen die meedoet aan dit debat, niet op Voelkischer Beobachter com suis.
[..]
En hier maak je weer dezelfde fout. Door niet te kijken naar hun motieven leer je niet wat hen dwars zit. Deze mensen hebben in hun ogen een legitieme klacht, waarschijnlijk in de vorm: Buitenlanders en asielzoekers krijgen voorang om te mogen genieten van een sociaal stelsel dat wij hebben opgebouwd.
Het is lang gelukt om dit sentiment te onderdrukken maar de kruik gaat zo lang te water tot hij barst. En dat laatste is wat er nu gebeurt.
Joh, toen er geen vuiltje aan de lucht was, geen vluchtelingencrisis, geen banken die de boel oplichtten of allerlei soorten en maten graaiers en fraudeurs en toen iedereen nog netjes een vette baan had, met de VUT kon en de pensioenen er nog goed uitzagen, waren er ook neonazi's die opriepen tot geweld. Het is niet zo dat deze mensen nu ineens oproepen tot geweld oid, dat deden ze eerder ook al, alleen nu koppelen ze dat aan een actualiteit die de mainstream mensen ook ineens wat ongerust maakt. Dit betekent niet dat ze nu ineens salonfähig zijn hoor.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:11 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
[..]
Het is lang gelukt om dit sentiment te onderdrukken maar de kruik gaat zo lang te water tot hij barst. En dat laatste is wat er nu gebeurt.
Oh, nu ben je pissig omdat dit wel goedgepraat wordt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:19 schreef Copycat het volgende:
En weer een goedpratertje. Schaamteloos.
In Nederland krijgen asielzoekers ook weer voorrang op Nederlanders, is eigenlijk discriminatie.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
of de ervaring die ik zelf heb met vluchtelingen t.o.v Nederlanders , ik werk met mensen die veel voor vluchtelingen werken , en ik hoor daar ook steeds meer de onbegrip dat vele Nederlanders niet geholpen zijn jaren lang , maar nu in eens wel alles uit de kast halen om een paar asielzoekers te helpen..
Dit zijn mensen die iedereen wil helpen , en staan dag en nacht klaar voor iedereen die hulp nodig heeft.
jaren lang vechten die mensen voor het bestaan voor mensen die in de schulden zitten of dakloos zijn geraakt.
nooit hebben ze veel medewerking gehad van uit de politiek of gemeentes , maar nu met die vluchtelingen gaan alle deuren open waar ze al jaren voor vechten voor onze Nederlanders.
nu komen er in eens opvang voor asielzoekers , 1 jaar geleden is een dag/nacht opvang gesloten omdat er geen geld meer was , nu in eens kunnen ze met gemak 700 mensen kwijt voor onderdak en eten en drinken.
terwijl er voor de 50 a 100 mensen die hier in deze stad geen onderdak is , of geld er voor.
het zijn niet de negatieve verhalen die mensen boos maken nu , nee het is de ervaring waar veel mensen nu mee te maken krijgen
Je zou als Nederlander maar op de wachtlijst staan.quote:Voorrang vluchtelingen bij woning behouden
Asielzoekers met een verblijfsvergunning moeten voorrang houden bij het verschaffen van een woning. Dat zei de Haagse wethouder Joris Wijsmuller (Haagse Stadspartij) zaterdag in het radioprogramma Kamerbreed.
Coalitiepartijen VVD en PvdA spraken afgelopen week juist af dat er een einde komt aan de voorrangspositie van vluchtelingen bij de toewijzing van sociale huisvesting.
Wijsmuller zei dat Den Haag alles uit de kast zal halen om vluchtelingen een dak boven het hoofd te bieden, onder meer met omgebouwde kantoren en desnoods containerwoningen. Hij riep de rijksoverheid op om gemeenten daarin bij te staan. ,,Dat is echt noodzakelijk. Het is goed als de financiële betrokkenheid van het Rijk echt vorm gaat krijgen.'
Ik constateer een behoorlijke verandering in wat wel of niet salonfähig is de afgelopen jaren. Dat kun je natuurlijk ook blijven ontkennen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, toen er geen vuiltje aan de lucht was, geen vluchtelingencrisis, geen banken die de boel oplichtten of allerlei soorten en maten graaiers en fraudeurs en toen iedereen nog netjes een vette baan had, met de VUT kon en de pensioenen er nog goed uitzagen, waren er ook neonazi's die opriepen tot geweld. Het is niet zo dat deze mensen nu ineens oproepen tot geweld oid, dat deden ze eerder ook al, alleen nu koppelen ze dat aan een actualiteit die de mainstream mensen ook ineens wat ongerust maakt. Dit betekent niet dat ze nu ineens salonfähig zijn hoor.
Jij weet ook dondersgoed waarom de Holocaust niet overal meer onderwezen kan worden en dat ligt niet aan de PVV adepten of zelfs de Voelkischer Beobachters.quote:Of vind je dat we nu ook maar ineens de Holocaust met zijn allen moeten gaan bagatelliseren of ontkennen?
Er zijn ook heel veel niet religieuze mensen die gewoon aannemen wat anderen hun voorkauwen, het is opmerkelijk hoeveel onzin gewoon maar wordt herhaald zonder te kijken of het klopt of niet omdat het bij de mening van iemand past.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:17 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Doel je hiermee op gelovigen?
[..]
Maar waarom halen we hen dan binnen?
Wat ik vooral zie is dat er boosheid heerst tegen de bestuurders wegens slechte communicatie naar de burgers en de besluitvorming die niet transparant is.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als dat over het algemeen achter de boosheid jegens vluchtelingen zit - wat ik overigens betwijfel, ik hoor vooral bangmakerij over massaal verkrachtend, stelend en moordend volk dat hierheen zou komen - maar als dat de gangbare drijfveer is achter de boosheid, dan moet men niet boos worden op of over de vluchtelingen maar dan had men jarenlang op andere politici moeten stemmen, als ze dit werkelijk zo erg vinden.
Dit is het gevolg van jarenlang VVD beleid, met instemming van D'66, CDA en de PvdA, en ook de Christelijke partijen en de PVV hebben hierin hun aandeel (waaronder het jarenlang afbouwen van de voorraad sociale huurwoningen).
Maar maatschappelijke ophef hierover heb ik jarenlang gemist, en men is altijd dezelfde partijen trouw gebleven.
daar ben ik 2 weken geleden ook achter gekomen , ik zat netjes volgens mij tussen de lijnen , en een ban ... 1 dag , me eerste hier op Fok dus vandaar dat ik het toen ook niet echt begreep , terwijl ik vaak dingen ziet die vele malen erger zijn ...quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:22 schreef Villas__Rubin het volgende:
Welke mening mag je hier wél en welke mening mag je hier niet over hebben van de fok-admins? Laat ik het maar even vragen van te voren, voordat ik ineens weer een ban aan m'n donder heb hangen.
Misschien wat ongelukkig geformuleerd: Waarom sturen we hen die zich niet aan de Nederlandse normen en waarden houden, zoals het niet haten van Joden,niet terug?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Mensen halen we hier nauwelijks binnen, er zijn maar geloof ik 500 vluchtelingen per jaar die op uitnodiging van Nederland hierheen worden gehaald.
Ik ben mijn eigen vriendin hier aan aan het halen , kost ons een vermogen ( ze heeft een nederlands paspoort maar hier nog nooit gewoond )quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:23 schreef Smack10 het volgende:
[..]
In Nederland krijgen asielzoekers ook weer voorrang op Nederlanders, is eigenlijk discriminatie.
[ code verwijderd ]
Je zou als Nederlander maar op de wachtlijst staan.
Kan je beter naar België gaan en terugkomen in Nederland en vervolgens asiel aanvragen, dan krijg je sneller een woning.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
Apart he.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, nu ben je pissig omdat dit wel goedgepraat wordt.
Omdat dat vaak niet kan. Als eerste moet men al veroordeeld worden en dan moet uitzetting ook nog mogelijk zijn. Er is ook geen gedachten politie en eerlijk gezegd is jodenhaat niet voorbehouden tot een bepaalde afkomst. Ik zie uitzetten toch al niet als erg goede oplossing voor problemen ik zie liever dat problemen in Nederland worden aangepakt op een andere manier zodat het ook werkt bij mensen die niet uitgezet kunnen worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:27 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Misschien wat ongelukkig geformuleerd: Waarom sturen we hen die zich niet aan de Nederlandse normen en waarden houden, zoals het niet haten van Joden,niet terug?
Ligt eraan, is je vriendin moslim?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:30 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ik ben mijn eigen vriendin hier aan aan het halen , kost ons een vermogen ( ze heeft een nederlands paspoort maar hier nog nooit gewoond )
hoe veel papieren wij al hebben moeten betalen en zo om hier heen te mogen komen , en dan is ze hier nog niet eens
ik zeg ook al tegen haar kan je niet gewoon met de boot hier heen komen en zeggen dat je vluchteling ben , en dan zorg ik wel voor onderdak .
dan krijgen we alles betaalt , nu moeten we het zelf en dan nog niet te spreken over de hulp die we dan krijgen.
geen moslim maar katholiek / christenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ligt eraan, is je vriendin moslim?
Als ze christen is kan ze beter niet met de boot komen, want die worden eraf gegooid door de radicalen moslims op de boot (die er niet opzitten want het zijn allemaal gezinnen uit Syrië waarvan de man tandarts is).
Neonazisme en het oproepen tot geweld iig niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:24 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik constateer een behoorlijke verandering in wat wel of niet salonfähig is de afgelopen jaren. Dat kun je natuurlijk ook blijven ontkennen.
[..]
Völkische Beobachter en dan moeilijk doen over het feit dat door islamitische kinderen niet meer fatsoenlijk les kan worden gegeven over WO2 en de Holocaust?quote:Jij weet ook dondersgoed waarom de Holocaust niet overal meer onderwezen kan worden en dat ligt niet aan de PVV adepten of zelfs de Voelkischer Beobachters.
Zie hier het probleem. De oplossingen die aangedragen worden door politiek en overheid lijken niet te werken en vroeg of laat escaleert het.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat dat vaak niet kan. Als eerste moet men al veroordeeld worden en dan moet uitzetting ook nog mogelijk zijn. Er is ook geen gedachten politie en eerlijk gezegd is jodenhaat niet voorbehouden tot een bepaalde afkomst. Ik zie uitzetten toch al niet als erg goede oplossing voor problemen ik zie liever dat problemen in Nederland worden aangepakt op een andere manier zodat het ook werkt bij mensen die niet uitgezet kunnen worden.
Het kan je niet ontgaan zijn dat er meer ruimte is gekomen voor discussie. Voorheen was het salonfähig om politieke bijeenkomsten in de fik te steken van een politicus die nu als redelijk gematigd gezien zou worden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Neonazisme en het oproepen tot geweld iig niet.
Het was Voelkischer Beobachter, als voorbeeld voor de wat jongere Stormfront berichtenplaatser, aangedragen door een klappend medeforumlid. Het getuigt van een behoorlijk gebrek aan kennis als je stelt dat jonge nationaalsocialisten de reden zijn dat Holocaust onderwijs niet meer plaats kan vinden. Iedereen weet over welke groep ik het heb.quote:Völkische Beobachter en dan moeilijk doen over het feit dat door islamitische kinderen niet meer fatsoenlijk les kan worden gegeven over WO2 en de Holocaust?
Weet je wat die Völkischer Beobachter was voor een krantje?
Een echte neonazi heeft natuurlijk wel een soort existentiële vraag te beantwoorden. Wie moet ik haten: de Joden zoals gebruikelijk of de moslim. Ze hebben elkaar de kop ingeslagen hierover.
Ordehandhaving met politie, OM en rechters werkt al jaren maar het zal nooit alle misdaden voorkomen. Ik zie geen enkele reden waarom het daarom zou moeten escaleren. Wat nu wel een probleem is is dat veel mensen die hier wonen zich enorm laten opnaaien en zwarte schapen aan het aanwijzen zijn. Dat vind ik wel een groot probleem want dan praat je niet meer over hoe lossen we het op met beleid maar wat gaan we doen tegen bepaalde mensen. Ook dat is overigens niet helemaal nieuw.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:38 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Zie hier het probleem. De oplossingen die aangedragen worden door politiek en overheid lijken niet te werken en vroeg of laat escaleert het.
Zei je dat ook na de moord op Fortuyn?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
Nu ja... het is misschien heel erg voor die vrouw, op individueel niveau zijn dit soort aanslagen altijd naar natuurlijk, en zou je ook bijna altijd kunnen zeggen dat zo'n individueel geval het niet verdient etc. Maar dat is nu eenmaal ook een beetje het vervelende van politiek + een risico dat aan dat vak verbonden is. Maar hoe impopulair het waarschijnlijk ook is om te zeggen: voor het grotere goed, zijn dit soort aanslagen soms helaas 'nodig', en daarom gebeuren dit soort dingen bij tijd en wijlen dus ook.
Bevolkingsvervangingspolitiek is bij bepaalde groepen inderdaad een beproefd fenomeen. We gaan het meemaken.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook dat is overigens niet helemaal nieuw.
Zoals ik al zei, laat haar maar niet op de boot want dan haalt ze het waarschijnlijk niet, ook al wilt de gutmenschen je laten geloven dat het allemaal zielige oorlogsslachtoffers zijn en gezinnen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:36 schreef RAVW het volgende:
[..]
geen moslim maar katholiek / christen
maar ze komt niet uit een land waar veel moslims zitten , ( Antillen / Dominicaans )
Ik heb niet het idee dat er ergens een politiek plan is om de bevolking te vervangen, de PVV komt niet verder dan een immigratiestop uit islamitische landen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:49 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Bevolkingsvervangingspolitiek is bij bepaalde groepen inderdaad een beproefd fenomeen. We gaan het meemaken.
Nee, ik stel dat neonazi's gewoonlijk nog een grote hekel hebben aan Joden en dat dat parallel loopt aan de hekel die moslims hebben aan Joden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:44 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het kan je niet ontgaan zijn dat er meer ruimte is gekomen voor discussie. Voorheen was het salonfähig om politieke bijeenkomsten in de fik te steken van een politicus die nu als redelijk gematigd gezien zou worden.
[..]
Het was Voelkischer Beobachter, als voorbeeld voor de wat jongere Stormfront berichtenplaatser, aangedragen door een klappend medeforumlid. Het getuigt van een behoorlijk gebrek aan kennis als je stelt dat jonge nationaalsocialisten de reden zijn dat Holocaust onderwijs niet meer plaats kan vinden. Iedereen weet over welke groep ik het heb.
Toen stond je zeker te juichen en schreef je de dag erna dat het beter voor Nederland was zeker.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zei je dat ook na de moord op Fortuyn?
Dankjequote:
Je hoeft het plan niet te kennen om te kunnen constateren dat een inheemse bevolking vervangen wordt. Vorig jaar heb ik een goede vriend meegenomen op een fietstocht door Amsterdam-West. Een ontluisterende ervaring voor deze goede vriend die nog niet op de hoogte was van de omvang van de demografische veranderingen. Maar dit terzijde, nu dwalen we wel heel ver af.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik heb niet het idee dat er ergens een politiek plan is om de bevolking te vervangen, de PVV komt niet verder dan een immigratiestop uit islamitische landen.
Nee, ik zat toen nog op de middelbare school.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:51 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Toen stond je zeker te juichen en schreef je de dag erna dat het beter voor Nederland was zeker.
WTF, ik was er altijd van overtuigd dat jij een 50+ -er was.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik zat toen nog op de middelbare school.
Deze is al vroeg verzuurd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
WTF, ik was er altijd van overtuigd dat jij een 50+ -er was.
Nee joh. Ik was 16 toen Pim neer werd geknald.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:05 schreef Ludd het volgende:
[..]
WTF, ik was er altijd van overtuigd dat jij een 50+ -er was.
4 havo?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee joh. Ik was 16 toen Pim neer werd geknald.
Het blijft echter wel belangrijk om er voor te waken dat de linksen, hoe irritant ze soms ook zijn, gevrijwaard blijven van fysiek geweld. Dat dát niet wederzijds is laten we maar even varen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:19 schreef Igen het volgende:
Brrr.
Maarreh, ergens is het toch ook wel een luxepositie voor de linkse Nederlander om zich druk te kunnen maken over hoe hoog de PVV in de peilingen staat, ipv. over aanslagen zoals deze of zoals die van Breivik.
links is altijd al rechts aan het plagen ..quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:19 schreef Igen het volgende:
Brrr.
Maarreh, ergens is het toch ook wel een luxepositie voor de linkse Nederlander om zich druk te kunnen maken over hoe hoog de PVV in de peilingen staat, ipv. over aanslagen zoals deze of zoals die van Breivik.
Praat je nu over de strijd tussen jouw handen, hersenhelften of beide?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
links is altijd al rechts aan het plagen ..
zo lang links alleen bezig is om rechts dwars te zitten , dan zullen de oplossingen die van rechts komen nooit er door komen omdat links dat wil verzinnen , maar als ze dat verzinnen is links in een keer rechts en dan gaat het weer van voor af aan
politiekquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Praat je nu over de strijd tussen jouw handen, hersenhelften of beide?
Sorry, maar ik snap niet dat je dit kunt zeggen in de context van je eerdere reactie waarin je aangaf dat de burgers zich niet gehoord voelen en allerlei problematiek op zich af zien komen zoals de participatiewet of de afname van sociale huurwoningen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
links is altijd al rechts aan het plagen ..
zo lang links alleen bezig is om rechts dwars te zitten , dan zullen de oplossingen die van rechts komen nooit er door komen omdat links dat wil verzinnen , maar als ze dat verzinnen is links in een keer rechts en dan gaat het weer van voor af aan
vele besluiten komen nu ook van rechts helaas ( eerder het kapitalisme )quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:39 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Sorry, maar ik snap niet dat je dit kunt zeggen in de context van je eerdere reactie waarin je aangaf dat de burgers zich niet gehoord voelen en allerlei problematiek op zich af zien komen zoals de participatiewet of de afname van sociale huurwoningen.
Dit komt echt vooral uit de rechtse koker hoor.
Ik ben hier niet degene die loopt te janken dat het land naar de klote gaat en onze welvaart en cultuur te grabbel wordt gegooid.quote:
Ik constateer slechts. En ik constateer tevens een milde irritatie bij de politiek, de media en het gros van de journalisten. Laatstgenoemde een groep waar jij ooit toe hoopt te behoren als ik andere berichtenplaatsers mag geloven.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben hier niet degene die loopt te janken dat het land naar de klote gaat en onze welvaart en cultuur te grabbel wordt gegooid.
Wat voor irritatie?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:52 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ik constateer slechts. En ik constateer tevens een milde irritatie bij de politiek, de media en het gros van de journalisten. Laatstgenoemde een groep waar jij ooit toe hoopt te behoren als ik andere berichtenplaatsers mag geloven.
Die iritatie die je proeft als de oude media geconfronteerd wordt met een ingelicht publiek. Een publiek dat niet meer een journalist, die niet verder komt dan het nawauwelen van de mening van een tanende gevestigde orde, accepteert.quote:
Misschien had ik dit beter moeten duiden: Journalist van een medium dat meer dan drie man en een paardekop trekt.quote:En van hopen is geen sprake.
Ik bespeur eerlijk gezegd geen irritatie. Het vluchtelingenvraagstuk wordt door de meeste media uitstekend opgepakt, waarbij er aandacht is voor zowel voor- als tegenstanders. Met name de Volkskrant is goed bezig.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:00 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Die iritatie die je proeft als de oude media geconfronteerd wordt met een ingelicht publiek. Een publiek dat niet meer een journalist, die niet verder komt dan het nawauwelen van de mening van een tanende gevestigde orde, accepteert.
Tsja, ook dan is er geen sprake van hopen.quote:Misschien had ik dit beter moeten duiden: Journalist van een medium dat meer dan drie man en een paardekop trekt.
Wat nu, de extreem-rechtsen bedanken dat ze geen aanslagen plegen in Nederland?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 19:19 schreef Igen het volgende:
Brrr.
Het grootste probleem lijkt mij in Nederland, aangezien extreem rechts hier niet aan het moorden is geslagen, gematigd en dik gesubsidieërt main-stream links zoals Volkert. Vooralsnog valt daar meer terrein te winnen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:19 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Wat nu, de extreem-rechtsen bedanken dat ze geen aanslagen plegen in Nederland?
De dader heeft al aangegeven wat zijn motief was: Het beleid van de burgemeesterschapskandidaat m.b.t. immigratie. De dader was dus tegen het beleid, anders had hij wel vluchtelingen aangevallen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:24 schreef Physsic het volgende:
Ah, de dader was dus 'tegen vluchtelingen'?
Bij het NOS kwam het op mij nogal onduidelijk over wat nou het motief was.
De dader "zou" dus in rechts-extreme kringen verkeerd hebben in de jaren negentig.quote:19:21 Uhr: Der Reker-Attentäter Frank S. soll nach Informationen des „Kölner Stadt-Anzeiger“ Sympathisant der rechtsextremistischen „Freiheitlichen Deutschen Arbeiterpartei“ (FAP) gewesen sein, die im Februar 1995 verboten wurde. Dem Vernehmen nach wird dies momentan auch von den Ermittlern geprüft, die den Messerangriff aufklären sollen. Gemeinsam mit einigen der Neonazis soll S. in den 1990er Jahren bei Gedenkmärschen für den Hitler-Stellvertreter Rudolf Heß in Fulda und Luxemburg gewesen sein, berichten Kenner der Szene.
Rechtsradikales Attentat auf OB-Kandidatin in Köln: Täter Frank S. offenbar Sympathisant der rechtsextremistischen FAP | Köln - Kölner Stadt-Anzeiger - Lesen Sie mehr auf:
http://www.ksta.de/koeln/(...)18.html#plx628951674
Ernstig letsel blijf je altijd meedragen. Het is helaas nagenoeg onmogelijk om gevolgschade te verhalen op de dader. Het is iets waar je mee moet leren leven. Been there and still doing that.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:32 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoop wel dat die arme vrouw nog goed herstellen kan van haar letsel. Zo'n groot mes in je buik dat geeft hele nare, erg pijnlijke verwondingen. Zo ver mijn kennis reikt is ze daar nog heel lang zoet mee.![]()
Ik had er best mee kunnen leven als ze Klaas in Oranje een stevige trap onder zijn gat hadden gegeven maar dit is echt iets dat niet voor herhaling vatbaar is.
Ze moet er haast wel slecht aan toe zijn.![]()
Politici bashen is best leuk maar dit is helemaal niet leuk.
Is er al bekend of hij politiek actief was.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:26 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De dader heeft al aangegeven wat zijn motief was: Het beleid van de burgemeesterschapskandidaat m.b.t. immigratie. De dader was dus tegen het beleid, anders had hij wel vluchtelingen aangevallen.
zie post #128quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Is er al bekend of hij politiek actief was.
Ik weet er alles van. Sterkte.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:35 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ernstig letsel blijf je altijd meedragen. Het is helaas nagenoeg onmogelijk om gevolgschade te verhalen op de dader. Het is iets waar je mee moet leren leven. Been there and still doing that.
De wond in haar hals was levensbedreigend.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:32 schreef deedeetee het volgende:
Ik hoop wel dat die arme vrouw nog goed herstellen kan van haar letsel. Zo'n groot mes in je buik dat geeft hele nare, erg pijnlijke verwondingen.
Tuurlijk kun jij wel een huis krijgen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 17:17 schreef RAVW het volgende:
Maar als je en mes in je darmen hebt gehad is dat echt niet best hoor. Dat blijft heel lang pijnlijk en hoe denk je dat t met eten en drinken gaat ? Vroeger was het een zekere dood nu meestal niet maar maar wel een doffe ellende. Ze heeft t overleeft maar hoe haar kwaliteit van leven wordt is nog maar de vraag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
De wond in haar hals was levensbedreigend.
Nee, dat hoor je mij ook niet zeggen dat dit geen ernstige wond kan zijn, echter in dit geval was het de steekwond in haar hals, waarbij de luchtpijp geraakt werd, die voor een levensbedreigende situatie zorgde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar als je en mes in je darmen hebt gehad is dat echt niet best hoor. Dat blijft heel lang pijnlijk en hoe denk je dat t met eten en drinken gaat ? Vroeger was het een zekere dood nu meestal niet maar maar wel een doffe ellende. Ze heeft t overleeft maar hoe haar kwaliteit van leven wordt is nog maar de vraag.
quote:Der Angreifer stach Henriette Reker mit dem Messer (30 bis 40 Zentimeter) in den Hals. Die Luftröhre wurde verletzt.
Mijn ervaring is dat afgescheurde/doorgesneden buikspieren best wel lastig zijn en kunnen leiden tot rugklachten, en dan nog wat meer.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Maar als je en mes in je darmen hebt gehad is dat echt niet best hoor. Dat blijft heel lang pijnlijk en hoe denk je dat t met eten en drinken gaat ? Vroeger was het een zekere dood nu meestal niet maar maar wel een doffe ellende. Ze heeft t overleeft maar hoe haar kwaliteit van leven wordt is nog maar de vraag.
Dat kan ik me best voorstellen, daar ben je mooi klaar mee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:52 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat afgescheurde/doorgesneden buikspieren best wel lastig zijn en kunnen leiden tot rugklachten.
Ik zie ook constant berichten dat de meeste asielzoekers hoog opgeleid zouden zijn.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
Tja, mensen komen slechts in verzet. Zo riep een politicus in ons land ook op mensen in verzet te komen.
Daarnaast zijn er veel nieuwsbronnen die constant haatzaaien richting vluchtelingen, met vaag nieuws zonder geloofwaardige bronvermelding. Ik noem een AD.NL en Telegraaf.NL en Geestijl trouwens.
Dat is nogal een understatement.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:39 schreef DrDentz het volgende:
Dit is niet de juiste manier om de vluchtelingencrisis te bestrijden.
Bron?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 21:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik zie ook constant berichten dat de meeste asielzoekers hoog opgeleid zouden zijn.
Dat er vooral gezinnen uit Syrië komen.
quote:
Eén iemand met een vreemde schatting, maar dat bepaalt blijkbaar toch het beeld.quote:'70 procent hoogopgeleid'
Ook de Stichting voor Vluchteling-Studenten, UAF, wil dat er een actieplan komt, maar dan nationaal. "Onder Syrische studenten zijn relatief veel hoogopgeleiden, zij willen graag doorstuderen en werken op hoog niveau in Nederland", zegt Albert de Voogd van UAF, die schat dat 70 procent van het aantal vluchtelingen hoogopgeleid is.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:49 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Eén iemand met een vreemde schatting, maar dat bepaalt blijkbaar toch het beeld.
Verder kan ik niet zoveel vinden eigenlijk van dat soort beweringen.quote:"Onder Syrische studenten zijn relatief veel hoogopgeleiden, zij willen graag doorstuderen en werken op hoog niveau in Nederland"
De directeur van het COA zei dat grosso modo een derde academisch is opgeleid, nog een derde middelbaar, en weer een derde laag. Maakt verder eigenlijk ook niet veel uit, een Syrisch diploma is niet één-op-één vergelijkbaar met een Nederlands diploma. Daarnaast moeten er mensen uit Polen overkomen om in de kassen te werken, dus waarom zouden Syriërs dat niet kunnen?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Verder kan ik niet zoveel vinden eigenlijk van dat soort beweringen.
Ik voorzie problemen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
In Duitsland is net een nieuwe studie uitgekomen, 80% van de vluchtelingen heeft geen opleiding, waarvan de mensen uit de oorlogsgebieden zelfs 87%.
55% is trouwens onder de 25 jaar.
http://www.faz.net/aktuel(...)ildung-13842158.html
ik zelf heb een groot huis ( sociaal huur ( bijna 600 euro en inkomen van 1300 euro ) zo sociaal noem ik die huren ook niet meer hoor ... ik hoeft niet weg hier maar voor mensen die wel een huis willen hebben is er een wachttijd van 8 jaar en dat is dan niet eerlijk als zo'n asielzoeker gelijk een huis krijgtquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 20:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk kun jij wel een huis krijgen.
Nee, niet onmiddelijk een gesubsidieerde corporatiewoning op een mooie plek voor een laag bedrag.
Dat is sowieso een verdorven systeem.'
In de rest van de wereld schaam je jezelf de ogen uit de kop als je in een sociale huurwoning zit.
Maar in NL aast iedereen op zo`n huis
Ik word er een beetje moedeloos van allemaal.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
In Duitsland is net een nieuwe studie uitgekomen, 80% van de vluchtelingen heeft geen opleiding, waarvan de mensen uit de oorlogsgebieden zelfs 87%.
De bronnen spreken elkaar behoorlijk tegen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:54 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De directeur van het COA zei dat grosso modo een derde academisch is opgeleid, nog een derde middelbaar, en weer een derde laag. Maakt verder eigenlijk ook niet veel uit, een Syrisch diploma is niet één-op-één vergelijkbaar met een Nederlands diploma. Daarnaast moeten er mensen uit Polen overkomen om in de kassen te werken, dus waarom zouden Syriërs dat niet kunnen?
Dat lijkt me niet nee.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:57 schreef Igen het volgende:
Maar dat oorlogsvluchtelingen slecht opgeleid zijn is toch geen reden om een politicus te willen vermoorden?
Komt dit ook op de site van de NOS?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
2%quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:57 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De bronnen spreken elkaar behoorlijk tegen.
[ afbeelding ]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Je wordt voor de gek gehouden en je mag niet stoppen met betalen onder dwang van geweldsmaatregelen die forser zijn dan welke een vluchteling kan verwachten. Belastingontduiking is een grotere misdaad dan illegaal een land binnenkomen. Met dank aan de overheid.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
2%![]()
En de NOS met haar 80%, wie proberen ze nu voor de gek houden en waarom betalen wij als burger voor die propaganda?
Het is werkelijk waar te bizar voor woorden dat de NOS zonder schaamte die propaganda verkoopt aan mensen en niemand er wat zegt.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:41 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
De vraag stellen is hem beantwoorden. Je wordt voor de gek gehouden en je mag niet stoppen met betalen onder dwang van geweldsmaatregelen die forser zijn dan welke een vluchteling kan verwachten. Belastingontduiking is een grotere misdaad dan illegaal een land binnenkomen. Met dank aan de overheid.
Maar dat een regering jarenlang bezuinigd op de bevolking die in armoede moesten leven maar wel geld kan uitgeven aan de nieuwe binnenkomers, zet kwaad bloed en ook het feit dat zij niet goed opletten, wie er allemaal binnenkomen, bv terroristen, of mensen met ziektes onder de leden als bv. TBC.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:57 schreef Igen het volgende:
Maar dat oorlogsvluchtelingen slecht opgeleid zijn is toch geen reden om een politicus te willen vermoorden?
In Nederland komt 48% van de vluchtelingen uit Syrië. Er komt bijvoorbeeld ook 8% uit Ethiopië, terwijl de laatste oorlog op Ethiopisch grondgebied in 2000 eindigde.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:44 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Sowieso komt b.v. in Duitsland dit jaar slechts 25% van de vluchtelingen uit Syrië.
[ afbeelding ]
Bevolkingvervangingspolitiek.quote:Op zondag 18 oktober 2015 02:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Volgens gelekte "geheime papieren" van de Stab KFA (Duitse coördinatie voor asielaanvragen en vluchtelingenopname) komen er in Duitsland momenteel 10.000 vluchtelingen per dag binnen.
Dit betekent dat er medio oktober 800.000 vluchtelingen binnengekomen zijn in Duitsland. Blijven deze cijfers zo dan komt men op een totaal van ongeveer 1.570.000 migranten voor 2015.
Nadien mag iedereen nog 4 tot 8 familieleden na laten komen.
Volgens mij heb je het nu over Nederland. Maar deze aanslag was in Duitsland. Daar was dit jaar juist een begrotingsoverschot van zo'n 5 miljard euro.quote:Op zondag 18 oktober 2015 01:29 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Maar dat een regering jarenlang bezuinigd op de bevolking die in armoede moesten leven maar wel geld kan uitgeven aan de nieuwe binnenkomers, zet kwaad bloed en ook het feit dat zij niet goed opletten, wie er allemaal binnenkomen, bv terroristen, of mensen met ziektes onder de leden als bv. TBC.
Volgens Merkel worden er een hoop teruggestuurd. Weet alleen niet hoe serieus we haar woorden nog moeten nemenquote:Op zondag 18 oktober 2015 02:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Volgens gelekte "geheime papieren" van de Stab KFA (Duitse coördinatie voor asielaanvragen en vluchtelingenopname) komen er in Duitsland momenteel 10.000 vluchtelingen per dag binnen.
Dit betekent dat er medio oktober 800.000 vluchtelingen binnengekomen zijn in Duitsland. Blijven deze cijfers zo dan komt men op een totaal van ongeveer 1.570.000 migranten voor 2015.
Nadien mag iedereen nog 4 tot 8 familieleden na laten komen.
Je zou bijna denken dat Merkel in het geheim voor de AfD of NPD werkt, bij de volgende verkiezingen gaan die heel veel stemmen winnen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens Merkel worden er een hoop teruggestuurd. Weet alleen niet hoe serieus we haar woorden nog moeten nemen
In eerdere jaren was het grofweg zo dat 1/3 erkenning als vluchteling kreeg, 1/3 werd afgewezen omdat die wegens Dublin in een ander EU-land moesten zijn, en 1/3 werd afgewezen omdat ze geen vluchtelingen zijn (bijv. zowat iedereen uit voormalig Joegoslavië).quote:Op zondag 18 oktober 2015 10:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens Merkel worden er een hoop teruggestuurd. Weet alleen niet hoe serieus we haar woorden nog moeten nemen
Maar een bepaalde groep zet vluchtelingen wel erg snel onder de noemer gelukszoeker.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:26 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat ik vooral zie is dat er boosheid heerst tegen de bestuurders wegens slechte communicatie naar de burgers en de besluitvorming die niet transparant is.
Oorlogsvluchtelingen opvangen, daar is genoeg draagkracht voor in Nederland, mits het goed gecommuniceerd wordt, gelukszoekers willen de meeste mensen niet meer.
Kortom: de woede in de bevolking richt zich tegen de bestuurders, niet de vluchtelingen want die kan je moeilijk wat verwijten.
Vind ik erg apart aangezien dat land voor de oorlog een vrij hoge opleidingsgraad had. Als in een hoog percentage die naar school ging (niet perse gelijk ook hoog opgeleid).quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:55 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
http://country-facts.com/(...)syria-education.htmlquote:De sterke onderwijssysteem in Syrië is gebaseerd op de oude Franse systeem. Onderwijs is gratis in alle openbare scholen en verplicht tot aan de 9de rang. Scholen zijn onderverdeeld in drie niveaus:
Eindexamens van de 9de klas worden uitgevoerd landelijk op hetzelfde moment. Het resultaat van deze examens bepaalt of de student gaat naar de "algemene" middelbare scholen of de technische scholen voor voortgezet onderwijs. Technisch secundair scholen omvatten industriële en agrarische scholen voor mannelijke studenten, ambachten school voor vrouwelijke studenten, en de commerciële en informatica scholen voor beide.
Aan het begin van de 11e graad, degenen die naar "algemeen" middelbare school moeten kiezen om hun studie voort te zetten in de stand "literaire tak" of de "wetenschappelijke tak".
De eindexamens van de 12e graad worden ook uitgevoerd op nationaal en op hetzelfde moment. Het resultaat van deze examens is bepalend voor de universiteit, hogeschool en specialisatie die de student woont. Om dit te doen dat de student toe te passen door middel van een ingewikkeld systeem, genaamd Mufadalah.
Colleges kosten bescheiden vergoedingen als de leerling behaalt het voldoende merken in zijn baccalaureaat examens. Zo niet, dan kan de student ervoor kiezen om hogere vergoedingen te betalen in te schrijven. Er zijn een aantal prive-scholen en hogescholen, maar hun prijzen zijn veel hoger.
De meeste universiteiten in Syrië volgen het Franse model van het hoger onderwijs, de universiteit etappes en de academische graden zijn:
Sinds 1967 zijn alle scholen, hogescholen en universiteiten zijn onder streng overheidstoezicht door de Baath-partij.
Er zijn vijf universiteiten staat in Syrië, en 11 prive-universiteiten. De bovenste twee zijn de Universiteit van Damascus, en de Universiteit van Aleppo. Een school is een gezamenlijke Syrisch-Europees programma, het Hoger Instituut voor Business Administration bieden undergraduate en gradudate graden.
http://www.indexmundi.com/g/r.aspx?v=39&l=nlquote:155 Syrië 84.1
Ten eerste gaat het over vluchtelingen in het algemeen, en Syriërs zijn maar een kwart van alle vluchtelingen (en beter opgeleid dan andere vluchtelingen).quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:02 schreef erodome het volgende:
[..]
Vind ik erg apart aangezien dat land voor de oorlog een vrij hoge opleidingsgraad had.
En 40% van de asielzoekers komt uit Syrië en in die overige 60% zitten dus wel gelukszoekers geef je toe?quote:Op zondag 18 oktober 2015 11:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar een bepaalde groep zet vluchtelingen wel erg snel onder de noemer gelukszoeker.
Ik vind mensen uit Syrie die vanuit een opvangkamp in een buurland doorgaan geen gelukszoekers, maar nog steeds oorlogsvluchtelingen. Zonder oorlog waren ze hier immers niet geweest. Ze komen juist hier omdat het ook in die buurlanden niet geheel en al veilig meer is en er geen zicht is op binnenkort terug naar eigen land, rust in eigen land.
Kun je niet lezen of leg je doelbewust mensen woorden in de mond?quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En 40% van de asielzoekers komt uit Syrië en in die overige 60% zitten dus wel gelukszoekers geef je toe?
Dat er ook gelukszoekers zijn heb ik nooit ontkent en ik vind ook dat als iemand niet hoeft te creperen in eigen land dat ze niet hier kunnen blijven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 12:24 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En 40% van de asielzoekers komt uit Syrië en in die overige 60% zitten dus wel gelukszoekers geef je toe?
quote:Reker is buiten levensgevaar. De verwachting is dat ze volledig herstelt van de steekwonden.
quote:Gewonde kandidate wordt nieuwe burgemeester Keulen
Henriëtte Reker, de Duitse politica die zaterdag werd neergestoken, heeft in Keulen zondag een grote overwinning behaald bij de burgemeestersverkiezingen.
Dat melden Duitse media.
De partijloze Reker heeft 52,7 procent van de stemmen gekregen. Kandidaat Jochen Ott van de SPF stond na het tellen van de stemmen in de helft van de stemlokalen op 33,7 procent.
Reker wordt ondersteund door drie partijen: het CDU, de Grünen en de FDP. De 58-jarige politica werd zaterdag neergestoken door een man die het niet eens is met haar vluchtelingenbeleid.
Campagneteam
Ook vier andere mensen raakten gewond, waaronder een lid van haar campagneteam. De dader, een 44-jarige Duitser, is opgepakt. Na zijn aanhouding zou hij in een politieauto hebben gezegd dat hij het niet eens is met de standpunten van Reker en bondskanselier Angela Merkel op het gebied van vluchtelingenopvang.
Reker is buiten levensgevaar. De verwachting is dat ze volledig herstelt van de steekwonden.
Dat blijft een nietszeggende uitspraak.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:43 schreef Renzoku het volgende:
[..]
Nu gaan ze toch weer schreeuwen dat dit niet de mening is van het volk
Ze wordt overigens nog kunstmatig in coma gehouden, dus zo heel goed gaat het nog niet met haar.quote:
Nou de aanslag heeft dus niet 'geholpen'. Hoe moet de burger zich nu verzetten?quote:
Op dit moment nog niet - de verwondingen waren ook zwaar- maar de prognose ziet er goed uit volgens de artsen dus daar ga ik maar van uit. Tegenwoordig is het vrij normaal om iemand die zwaar gewond is een paar dagen kunstmatig in coma te houden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 21:08 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
[..]
Ze wordt overigens nog kunstmatig in coma gehouden, dus zo heel goed gaat het nog niet met haar.
Fap!quote:Op zondag 18 oktober 2015 01:33 schreef 729Sinistra het volgende:
De dader Frank S. was jarenlang lid van de verboden Duitse Freiheitliche Arbeiderspartei. (FAP) in 1995 opgegaan in de nationaal-socialistische NPD.
[ afbeelding ]
Aldus de radicaal linkse beweging waartoe Volkert behoorde.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 18:41 schreef Villas__Rubin het volgende:
Nu ja... het is misschien heel erg voor die vrouw, op individueel niveau zijn dit soort aanslagen altijd naar natuurlijk, en zou je ook bijna altijd kunnen zeggen dat zo'n individueel geval het niet verdient etc. Maar dat is nu eenmaal ook een beetje het vervelende van politiek + een risico dat aan dat vak verbonden is. Maar hoe impopulair het waarschijnlijk ook is om te zeggen: voor het grotere goed, zijn dit soort aanslagen soms helaas 'nodig', en daarom gebeuren dit soort dingen bij tijd en wijlen dus ook.
Dit ga je simpelweg krijgen als de onvrede over dit soort dingen maar blijft groeien en er wordt niet naar geluisterd. Kunnen we met z'n allen wel weer heel reactionair verontwaardigt gaan zitten doen over het nu zichtbare symptoom, maar even alle gevoelens opzij en rationeel bekeken, is het gewoon hoe dit soort dingen nu eenmaal - altijd - gaan. En soms lijkt het helaas nog nodig ook om de boel wakker te doen schudden, dat er eentje opstaat en die nare daad flikt, die vóór de daad al in het collectief bewustzijn aan het gisten en aan het rotten is onder de bevolking - om de boel te doen losbarsten. Zo werkt het nu eenmaal met politiek.
Nou ken wat mensen uit Duitsland en zij hebben ook eenzelfde problemen als wij hier, i.v.m. bezuinigingen en slecht beleid, maar ook de Belgen hebben deze problemen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 08:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het nu over Nederland. Maar deze aanslag was in Duitsland. Daar was dit jaar juist een begrotingsoverschot van zo'n 5 miljard euro.
Nou ik woon toevallig in Duitsland en dat is echt onzin.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:17 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou ken wat mensen uit Duitsland en zij hebben ook eenzelfde problemen als wij hier, i.v.m. bezuinigingen en slecht beleid
Kennis en familie van mij ook, die zeggen iets anders dan jij....?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou ik woon toevallig in Duitsland en dat is echt onzin.
10 jaar geleden is het systeem van de bijstand en het arbeidsambt hervormd. Zijn die familie en kennissen van jou daar nog steeds niet overheen? Dit jaar is juist het minimumloon ingevoerd. En de werkloosheid tegelijk lager dan ooit. En een begrotingsoverschot. En meer vacatures dan ooit.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:22 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Kennis en familie van mij ook, die zeggen iets anders dan jij....?
Ja, en nul zekerheid. Net als hier.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef Igen het volgende:
[..]
10 jaar geleden is het systeem van de bijstand en het arbeidsambt hervormd. Zijn die familie en kennissen van jou daar nog steeds niet overheen? Dit jaar is juist het minimumloon ingevoerd. En de werkloosheid tegelijk lager dan ooit. En een begrotingsoverschot. En meer vacatures dan ooit.
Mini jobs ja, Hartz IV bestaat nog steeds en het minimumloon is weer terug ingevoerd nadat het was afgeschaft / verlaagd ja. Verder zijn de CAO's in Duitsland niet meer algemeen geldend verklaard.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:27 schreef Igen het volgende:
[..]
10 jaar geleden is het systeem van de bijstand en het arbeidsambt hervormd. Zijn die familie en kennissen van jou daar nog steeds niet overheen? Dit jaar is juist het minimumloon ingevoerd. En de werkloosheid tegelijk lager dan ooit. En een begrotingsoverschot. En meer vacatures dan ooit.
De onderklasse bestaat niet of moet niet zo zeuren, aldus de D'66-kliek alhier.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mini jobs ja, Hartz IV bestaat nog steeds en het minimumloon is weer terug ingevoerd nadat het was afgeschaft / verlaagd ja. Verder zijn de CAO's in Duitsland niet meer algemeen geldend verklaard.
Genoeg reden tot klagen voor de onderklasse in Duitsland hoor.
Uiteraard geen reden om een aanslag te plegen op een politica.
Deeltijdwerk. Want het minimumloon is per uur dus voltijdwerk voor een schijntje als 'minijob' bestaat niet meer.quote:
En wat is daar mis mee?quote:Hartz IV bestaat nog steeds
Nee, het was er voorheen helemaal niet. Het is eerst voor een paar branches ingevoerd en dit jaar voor iedereen. En niet alleen voor nieuwe contracten, maar gelijk ook voor alle bestaande arbeidscontracten.quote:en het minimumloon is weer terug ingevoerd nadat het was afgeschaft / verlaagd ja.
Weet je wie eventueel mogen klagen? Arbeidsongeschikten en gepensioneerden, want die krijgen echt een stuk minder geld dan in Nederland. Maar dat komt voor zover ik weet dan weer niet door bezuinigingen.quote:Genoeg reden tot klagen voor de onderklasse in Duitsland hoor.
Eh, ik ga niet gelijk ervan uit dat zhe-devill's kennissen alleen maar onderklassemensen op Hartz IV zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De onderklasse bestaat niet of moet niet zo zeuren, aldus de D'66-kliek alhier.
De arbeider bestond volgens jou toch ook niet meer?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, ik ga niet gelijk ervan uit dat zhe-devill's kennissen alleen maar onderklassemensen op Hartz IV zijn.
Ik zie niet in waarom dat zou betekenen dat al zhe-devill's familie en kennissen in een bijstandsuitkering zouden moeten zitten. Dat is jouw draai die je eraan geeft. Een bijzonder onzinnige draai, want zoals ik al zei, is er op dit moment minder werkloosheid dan ooit in Duitsland en dat ondanks dat de 'minijobs' door het minimumloon niet meer op dezelfde manier als eerst mogelijk zijn.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De arbeider bestond volgens jou toch ook niet meer?
Ja, en hoelang werken mensen daar gemiddeld per job?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom dat zou betekenen dat al zhe-devill's familie en kennissen in een bijstandsuitkering zouden moeten zitten. Dat is jouw draai die je eraan geeft. Een bijzonder onzinnige draai, want zoals ik al zei, is er op dit moment minder werkloosheid dan ooit in Duitsland en dat ondanks dat de 'minijobs' door het minimumloon niet meer op dezelfde manier als eerst mogelijk zijn.
Maakt dat wat uit? Het minimumloon is per uur dus er wordt streng gecontroleerd of de gewerkte uren netjes geregistreerd worden.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, en hoelang werken mensen daar gemiddeld per job?
Lijkt me een zalig bestaan ja (niet)... jobhoppend door de rest van je leven.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:54 schreef Igen het volgende:
[..]
Maakt dat wat uit? Het minimumloon is per uur dus er wordt streng gecontroleerd of de gewerkte uren netjes geregistreerd worden.
Tja, 10 jaar geleden rees de werkloosheid de pan uit en was het arbeidsambt een puinzooi. Is dat beter?quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me een zalig bestaan ja (niet)... jobhoppend door de rest van je leven.
Ik denk dat vooral de werkgevers het nu beter hebben.quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Tja, 10 jaar geleden rees de werkloosheid de pan uit. Is dat beter?
niet werken, geen last vanquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Lijkt me een zalig bestaan ja (niet)... jobhoppend door de rest van je leven.
dat sluit het jobhoppen in elk geval uitquote:Op zondag 18 oktober 2015 23:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat 'werkt' wellicht voor jou.
Zij kennen ze wel!quote:Op zondag 18 oktober 2015 23:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, ik ga niet gelijk ervan uit dat zhe-devill's kennissen alleen maar onderklassemensen op Hartz IV zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |