Sure, het meest 'bijzondere' en tegenstrijdige voorbeeld is misschien wel de Nazi alliantie met Japan, alleen zijn de toespraken en het 'rechtvaardigen' van Nasrallah ook nog eens sterk gedoopt in religieuze taal en moraliteit en dat is voor mij gewoon een meewegend factor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, omdat de Syrische overheid diep haar tentakels in Libanon heeft. Dat ze het op ideologische gronden niet eens zijn wil niet zeggen dat ze niet van elkaar kunnen profiteren.
Wel, je kan niet zeggen dat Hezbollah niet tegen terrorisme vecht in Syri. Ik snap je punt wel hoor, daar niet van, maar ik vind dat je Hezbollah in Syri een weinig kwade rol kan toedichten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sure, het meest 'bijzondere' en tegenstrijdige voorbeeld is misschien wel de Nazi alliantie met Japan, alleen zijn de toespraken en het 'rechtvaardigen' van Nasrallah ook nog eens sterk gedoopt in religieuze taal en moraliteit en dat is voor mij gewoon een meewegend factor.
Het steunen van een massamoordenaar als Assad vind ik een "kwade rol".quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, je kan niet zeggen dat Hezbollah niet tegen terrorisme vecht in Syri. Ik snap je punt wel hoor, daar niet van, maar ik vind dat je Hezbollah in Syri een weinig kwade rol kan toedichten.
Hezbollah vecht niet tegen terrorisme in Syri, Hezbollah vecht voor het preserveren van Assadisch Syri. Geen dag in haar leven heeft het ook maar een kogel afgevuurd tegen de terreur van Assad, die niet minder terreur zaait dan IS.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, je kan niet zeggen dat Hezbollah niet tegen terrorisme vecht in Syri. Ik snap je punt wel hoor, daar niet van, maar ik vind dat je Hezbollah in Syri een weinig kwade rol kan toedichten.
Ze hebben geen keus. Ten eerste verschuiven ze de frontlinie omdat er anders geheid allerlei kelensnijdend tuig in Libanon zou rondlopen, ten tweede stellen ze hun aanvoerlinie veilig. Dat heeft allemaal vrij weinig met Assad te maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:39 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Het steunen van een massamoordenaar als Assad vind ik een "kwade rol".
Uiteraard, maar het zou een mooi signaal zijn als ze zouden tonen dat ze niet kritiekloos achter Assad staan. Maar he, dat is slechts mijn mening he.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus. Ten eerste verschuiven ze de frontlinie omdat er anders geheid allerlei kelensnijdend tuig in Libanon zou rondlopen, ten tweede stellen ze hun aanvoerlinie veilig. Dat heeft allemaal vrij weinig met Assad te maken.
Behalve dan dat de Sjietische-Syrische alliantie alles met Assad heeft te maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus. Ten eerste verschuiven ze de frontlinie omdat er anders geheid allerlei kelensnijdend tuig in Libanon zou rondlopen, ten tweede stellen ze hun aanvoerlinie veilig. Dat heeft allemaal vrij weinig met Assad te maken.
Hoeveel vluchtelingen waren er pre 2011? Hoeveel Christenen, Druzen en Alawieten voelden zich permanent onveilig pre 2011?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hezbollah vecht niet tegen terrorisme in Syri, Hezbollah vecht voor het preserveren van Assadisch Syri. Geen dag in haar leven heeft het ook maar een kogel afgevuurd tegen de terreur van Assad, die niet minder terreur zaait dan IS.
De term terrorist is niet relatief, wel word er selectief met het woordje omgegaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:42 schreef UpsideDown het volgende:
De term 'terrorist' is relatief, zo'n beetje iedereen maakt zijn tegenstander uit voor terrorist. Je kan beter zeggen dat Hezbollah strijdt tegen salafisme (en nog wat andere dingen).
Er zijn genoeg bronnen die aangeven dat de meeste Syrische vluchtelingen vluchten voor Assad en zijn troepen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen waren er pre 2011? Hoeveel Christenen, Druzen en Alawieten voelden zich permanent onveilig pre 2011?
Hoe hadden de Christenen, Druzen en Alawieten zich ook maar 1 seconde ooit, pre of post 2011 veilig kunnen voelen als de meerderheid ze wilde afslachten?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen waren er pre 2011? Hoeveel Christenen, Druzen en Alawieten voelden zich permanent onveilig pre 2011?
Dat is knap, gezien Assad lang niet heel Syri aanvalt (of kan). Tevens zijn er juist veel mensen naar door Assad gecontroleerde gebieden gevlucht of keren ze direct terug na bevrijding.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:47 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bronnen die aangeven dat de meeste Syrische vluchtelingen vluchten voor Assad en zijn troepen.
Jij weet het blijkbaar beter dan de vluchtelingen zelf, dat is pas knap.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is knap, gezien Assad lang niet heel Syri aanvalt (of kan). Tevens zijn er juist veel mensen naar door Assad gecontroleerde gebieden gevlucht of keren ze direct terug na bevrijding.
Dat doe je nooit bij partners. Gaf het Westen ene reet om Stalin zijn deportaties tijdens WO2?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:45 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou een mooi signaal zijn als ze zouden tonen dat ze niet kritiekloos achter Assad staan. Maar he, dat is slechts mijn mening he.
Zeker niet, het westen geeft ook geen fuck om de afslachting van Yemen door de golfratten .quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doe je nooit bij partners. Gaf het Westen ene reet om Stalin zijn deportaties tijdens WO2?
De definitie kan dan wel helder zijn, de lijn tussen de woorden vrijheidsstrijder of terrorist is vrijwel niet aanwezig. De twee totaal verschillende betekenissen worden overal ter wereld gebruikt voor dezelfde partijen, het is maar net aan welke kant je staat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:46 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
De term terrorist is niet relatief, wel word er selectief met het woordje omgegaan.
Maar de definitie is zo helder als maar kan.
En vluchtelingen spreken altijd de waarheid natuurlijk. Als ze zeggen dat ze vluchten voor de FSA (een Westers gesteunde groep) hebben ze grotere kans dat ze worden teruggestuurd. Ze weten dat Assad niet zo populair is in het Westen. Bovendien bericht de krant natuurlijk altijd de waarheid.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Jij weet het blijkbaar beter dan de vluchtelingen zelf, dat is pas knap.
Dat zeg ik: er word selectief mee omgegaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De definitie kan dan wel helder zijn, de lijn tussen de woorden vrijheidsstrijder of terrorist is vrijwel niet aanwezig. De twee totaal verschillende betekenissen worden overal ter wereld gebruikt voor dezelfde partijen, het is maar net aan welke kant je staat.
Al-Nusra en IS vechten bijvoorbeeld al niet voor vrijheid, dus zou je hen al moeilijk vrijheidsstrijders kunnen noemenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De definitie kan dan wel helder zijn, de lijn tussen de woorden vrijheidsstrijder of terrorist is vrijwel niet aanwezig. De twee totaal verschillende betekenissen worden overal ter wereld gebruikt voor dezelfde partijen, het is maar net aan welke kant je staat.
1: Haha, je bent creatief, moet ik toegeven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En vluchtelingen spreken altijd de waarheid natuurlijk. Als ze zeggen dat ze vluchten voor de FSA (een Westers gesteunde groep) hebben ze grotere kans dat ze worden teruggestuurd. Ze weten dat Assad niet zo populair is in het Westen. Bovendien bericht de krant natuurlijk altijd de waarheid.
Tot slot de vraag: over welke groep vluchtelingen heb je het hier? Een aselecte steekproef? Degenen in Europa?
Kom maar eens met een bron danquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:55 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
1: Haha, je bent creatief, moet ik toegeven.
![]()
2: Ja.
Ook, maar ook de vluchtelingen buiten Europa (die in eigen regio worden opgevangen).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kom maar eens met een bron dan
Met ja bedoel je vluchtelingen in Europa?
Niet volgens jou nee, maar wel volgens hun aanhangers. Ze vechten voor de vrijheid om salafi jihadist te zijn zonder dat ze vervolgd worden. Daarom subjectief dus!quote:Al-Nusra en IS vechten bijvoorbeeld al niet voor vrijheid, dus zou je hen al moeilijk vrijheidsstrijders kunnen noemen
Jawel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:03 schreef ShiaImamHussain het volgende:
Mijn god, er is echt niets subjectief aan de term "terrorisme", echt niets......
Nee, je leest, je interpreteert en associeert, wat je niet kunt doen is jouw definitie opleggen aan de ander.quote:
"Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te benvloeden"quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, je leest, je interpreteert en associeert, wat je niet kunt doen is jouw definitie opleggen aan de ander.
Mandela werd een terrorist genoemd, een groot gedeelte van de eerste 5 Israelische presidenten werden terrorist genoemd, Fatah werd terroristisch genoemd, naarmate belangen botsen of overeenkomen veranderd daarmee ook de associatie met terreur.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:06 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
"Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te benvloeden"
Wat is er hier precies subjectief aan?
Omdat sommige mensen zeggen dat het doel de middelen heiligt. Zo zien sommige mensen de verkrachtende, moordende narco terroristen van de FARC als vrijheidsstrijders.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:06 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
"Terrorisme is het uit ideologische motieven dreigen met, voorbereiden of plegen van op mensen gericht ernstig geweld, dan wel daden gericht op het aanrichten van maatschappijontwrichtende zaakschade, met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen, de bevolking ernstige vrees aan te jagen of politieke besluitvorming te benvloeden"
Wat is er hier precies subjectief aan?
Dat waren dan ook allemaal terroristen. Onze liberale interventies zijn ook terroristisch.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mandela werd een terrorist genoemd, een groot gedeelte van de eerste 5 Israelische presidenten werden terrorist genoemd, Fatah werd terroristisch genoemd, naarmate belangen botsen of overeenkomen veranderd daarmee ook de associatie met terreur.
Het is niet interessant hoe mensen het zien. Er is vast ook wel iemand te vinden die denkt dat 1 + 1 5 is, vast wel.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen zeggen dat het doel de middelen heiligt. Zo zien sommige mensen de verkrachtende, moordende narco terroristen van de FARC als vrijheidsstrijders.
Iaw: Terrorisme heeft geen concrete definitie, maar contextafhankelijke betekenis. als ik jou uit maak voor terrorist en jij mij, dan is niet alleen de term onduidelijk en tegenstrijdig, maar ook nog eens subjectief.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:09 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Dat waren dan ook allemaal terroristen. Onze liberale interventies zijn ook terroristisch.
Dat er selectief met de term word omgegaan, wil niet zeggen dat de term onduidelijk, subjectief of wat dan ook is.
Terrorisme heeft wel degelijk een concrete definitie (het plegen van geweld uit ideologische gronden).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iaw: Terrorisme heeft geen concrete definitie, maar contextafhankelijke betekenis. als ik jou uit maak voor terrorist en jij mij, dan is niet alleen de term onduidelijk en tegenstrijdig, maar ook nog eens subjectief.
Goed, mijn ideologie is om te verkrachten, jouw ideologie is om verkrachtingen tegen te gaan, ik gebruik geweld om mijn doel te behalen en jij geweld om mij tegen te houden, wie is nu de terrorist?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:14 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Terrorisme heeft wel degelijk een concrete definitie (het plegen van geweld uit ideologische gronden).
Dat er te pas en te onpas met de term wordt gesmeten al naar gelang aan welke kant je staat betekent niet dat je niet objectief vast zou kunnen stellen wie of wat een terrorist is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iaw: Terrorisme heeft geen concrete definitie, maar contextafhankelijke betekenis. als ik jou uit maak voor terrorist en jij mij, dan is niet alleen de term onduidelijk en tegenstrijdig, maar ook nog eens subjectief.
Wij allebei.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed, mijn ideologie is om te verkrachten, jouw ideologie is om verkrachtingen tegen te gaan, ik gebruik geweld om mijn doel te behalen en jij geweld om mij tegen te houden, wie is nu de terrorist?
Correct, uiteraard.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:16 schreef ChanceThePepper het volgende:
Wat een doelloze semantische discussie. We kunnen het oplossen door te stellen dat elke actor die spreekt over terrorisme een ander taalspelletje spelt dan degene die naar die groep refereert als vrijheidsstrijder. Taal komt namelijk pas echt tot zijn waarheid in deze taalspelletjes, niet in een woordenboek met een idealistische context-onafhankelijke definitie.
Jij. Toen de FBI de unabomber oppakte onder dreiging van geweld maakte hen dat ook geen terroristische instantie.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goed, mijn ideologie is om te verkrachten, jouw ideologie is om verkrachtingen tegen te gaan, ik gebruik geweld om mijn doel te behalen en jij geweld om mij tegen te houden, wie is nu de terrorist?
Je kunt terrorisme op een intersubjectieve niveau definiren, niet op een objectieve. om te beginnen heb je eerst mijn medewerking nodig om het eens te zijn met de gegeven definitie van 'terrorisme' voor je Bin Laden uitmaakt op een 'objectieve' manier voor terrorist.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat er te pas en te onpas met de term wordt gesmeten al naar gelang aan welke kant je staat betekent niet dat je niet objectief vast zou kunnen stellen wie of wat een terrorist is.
Neem Bin Laden: geniet enige sympathie binnen sommige kringen omdat hij streed tegen de onderdrukking van de Amerikanen. Kan ik ergens nog wel inkomen. Immers: wat geeft de Amerikanen het recht te fucken met allerlei soevereine staten als het hen uitkomt. Echter de manier waarop hij dat deed, maakt dat het gewoon een ordinaire terrorist was. Hij voldoet immers volledig aan de in dit topic aangehaalde definitie.
Maar als we Zizek's zijn standpunt aannemen dat alles is vermengt met ideologie, zijn alle geweldadige handelingen dan meteen terroristisch?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Nee, wij plegen allebei geweld uit ideologische gronden.
Dat is alles behalve arbitrair.
Tuurlijk wel, het 'pleegt geweld op ideologische gronden'.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij. Toen de FBI de unabomber oppakte onder dreiging van geweld maakte hen dat ook geen terroristische instantie.
Op zo'n manier is alles arbitrair wat in het woordenboek staat natuurlijk. Neem een leraar. Is dat alleen iemand die op de middelbare school lesgeeft of ben ik ook een leraar als ik mijn buurmeisje wiskunde bijles geef? Zo kan je over elk woord in de dikke van Dale een semantische discussie gaan houden.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je kunt terrorisme op een intersubjectieve niveau definiren, niet op een objectieve. om te beginnen heb je eerst mijn medewerking nodig om het eens te zijn met de gegeven definitie van 'terrorisme' voor je Bin Laden uitmaakt op een 'objectieve' manier voor terrorist.
1: Natuurlijk. Alleen misschien is niet al het terroristisch geweld even onwenselijk.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:21 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Maar als we Zizek's zijn standpunt aannemen dat alles is vermengt met ideologie, zijn alle geweldadige handelingen dan meteen terroristisch?
Wat ik hiermee wil zeggen is: laten we terug gaan naar het onderwerp en niet onszelf bezighouden met deze discussies.
Het feit dat ik jou terroristisch noem en jij mij, terwijl ik mijzelf totaal niet terroristisch acht, maakt het nogal arbitrair, per slot van rekening voer je je redenering terug op een definitie die je interpreteert, hoe weet jij dat ik hetzelfde interpreteer als jij?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:17 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Nee, wij plegen allebei geweld uit ideologische gronden.
Dat is alles behalve arbitrair.
Dus de politieagent die Mohammed B. neerschoot was ook een terrorist?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, het 'pleegt geweld op ideologische gronden'.
Dat is helemaal niet interessant. Jij mag vinden dat 1 + 1 3is, maar het is een feit dat het 2 is.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het feit dat ik jou terroristisch noem en jij mij, terwijl ik mijzelf totaal niet terroristisch acht, maakt het nogal arbitrair, per slot van rekening voer je je redenering terug op een definitie die je interpreteert, hoe weet jij dat ik hetzelfde interpreteer als jij?
In mijn ogen is dat dan ook altijd het geval geweest, 'terrorist' is een marketingsinstrument geworden om jezelf te distantiren van de ander en misschien zelfs in zeker zin je eigen legitimiteit te putten door de ander als zodanig te framen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Op zo'n manier is alles arbitrair wat in het woordenboek staat natuurlijk. Neem een leraar. Is dat alleen iemand die op de middelbare school lesgeeft of ben ik ook een leraar als ik mijn buurmeisje wiskunde bijles geef? Zo kan je over elk woord in de dikke van Dale een semantische discussie gaan houden.
TS zijn punt is meer dat hij het berhaupt met de term eens moet zijn voordat je daarover kunt praten. En daar heeft hij wel enigszins een punt: een term is ook maar een verzonnen iets.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:24 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet interessant. Jij mag vinden dat 1 + 1 3is, maar het is een feit dat het 2 is.
De term is helder, want jij ervan wil maken moet je zelf weten.
Als we de desbetreffende definitie absolutistisch moeten aanhouden, dat geweld op grond van ideologische gronden per definitie terreur is, dan wel, zie jij een ander uitkomst?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dus de politieagent die Mohammed B. neerschoot was ook een terrorist?
Jepquote:Misschien reflecteert deze discussie wel mooi waarom het in het "echt" ook zo complex is. Wat voor de n een terrorist is, is het voor de ander daadwerkelijk niet.
Je hebt ergens ook wel een punt vind ik.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In mijn ogen is dat dan ook altijd het geval geweest, 'terrorist' is een marketingsinstrument geworden om jezelf te distantiren van de ander en misschien zelfs in zeker zin je eigen legitimiteit te putten door de ander als zodanig te framen.
Lingustiek en empiriciteit zijn geen vergelijkbare zaken, dat jij een penis hebt en daarmee dus feitelijk voldoet aan het zijn van een man, is ook niet hetzelfde als dat je moeder jou mooi noemt en ik dat maar moet overnemen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:24 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet interessant. Jij mag vinden dat 1 + 1 3is, maar het is een feit dat het 2 is.
De term is helder, want jij ervan wil maken moet je zelf weten.
Alles is verzonnen. Theoretisch is het mogelijk dat de wereld een illusie is en dat wij op dit moment niet echt met elkaar aan het communiceren zijn, maar dat wij slechts denken dat wij dat aan het doen zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
TS zijn punt is meer dat hij het berhaupt met de term eens moet zijn voordat je daarover kunt praten. En daar heeft hij wel enigszins een punt: een term is ook maar een verzonnen iets.
Gender en geslacht zijn twee verschillende zaken, stouterd.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lingustiek en empiriciteit zijn geen vergelijkbare zaken, dat jij een penis hebt en daarmee dus feitelijk voldoet aan het zijn van een man, is ook niet hetzelfde als dat je moeder jou mooi noemt en ik dat maar moet overnemen.
Vandaar dat ik enigszins zeiquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:28 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Alles is verzonnen. Theoretisch is het mogelijk dat de wereld een illusie is en dat wij op dit moment niet echt met elkaar aan het communiceren zijn, maar dat wij slechts denken dat wij dat aan het doen zijn.
Maar als je daar vanuit gaat kun je net zo goed een stoel pakken, voor een muur gaan zitten en heel hard met je hoofd tegen de muur gaan bonken (+ onverstaanbare geluiden maken).
Maar straks is dat ook een illusie !
Alles is verzonnen !!!
Ik vind de term "zweverig" nogal subjectief, hoor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Vandaar dat ik enigszins zeiAls je hier te diep over doorgaat kan je het inderdaad nergens meer over hebben omdat niets vast staat en eindig je als een zwevende filosoof met een jointje in je mond. Ook leuk hoor, maar daar is het Syri conflict te rauw voor. Het is geen schilderij waar je lekker zweverig over kunt lullen.
Ook niet perse, in veel situaties overlappen ze elkaar tot synoniemen van mekaar.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:28 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Gender en geslacht zijn twee verschillende zaken, stouterd.
Ik vind jouw bestaan nogal subjectief. Wie weet praat ik wel met een robot.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:30 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Ik vind de term "zweverig" nogal subjectief, hoor.
En als je erachter bent gekomen dat je met een robot praat, praat je werkelijkheid misschien wel met heel iets anders.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vind jouw bestaan nogal subjectief. Wie weet praat ik wel met een robot.
Vind deze zin nogal subjectief.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:32 schreef Triggershot het volgende:
Terug naar Assad / IS is 'kut', hoewel kut natuurlijk ook wel subjectief is.
Dat staat er ook.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:33 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Vind deze zin nogal subjectief.
OKquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:37 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Dat denk jij slechts.
Gewoon doen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ja euuhm geen idee, heldhaftige gezellige lui, zou FB pagina liken?
Uit een kut kan immers ook veel moois komen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:32 schreef Triggershot het volgende:
Terug naar Assad / IS is 'kut', hoewel kut natuurlijk ook wel subjectief is.
Die moet je uitleggen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Uit een kut kan immers ook veel moois komen.
Vind ander al dat inzoomen en full POV maar anders niets.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Uit een kut kan immers ook veel moois komen.
______twitter:deSyracuse twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 22:11:29South #Aleppo front update : fighting going on in Wadihi; rebels reppelled #SAA in Sabiqiyah and Kadarah and took back tank batallion reageer retweet
twitter:deSyracuse twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 21:57:48This front is advancing after 2 weeks of stalemate https://t.co/wydDZVRiaC reageer retweet
twitter:Amin_Akh twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 22:36:22North #Homs #حمص Situation Map 10/17/2015 Map Based on local information HD : http://t.co/nBHD8rcOs0 http://t.co/WoK3mmh82Z reageer retweet
Wat is er veranderd?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 00:06 schreef UpsideDown het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Amin_Akh twitterde op vrijdag 16-10-2015 om 22:36:22North #Homs #حمص Situation Map 10/17/2015 Map Based on local information HD : http://t.co/nBHD8rcOs0 http://t.co/WoK3mmh82Z reageer retweet
Ik had het ook niet over handelingen die die gebeurden tijdens gevechten. Net zoals Iraakse milities het gros van de misdaden ook na gevechtshandelingen pleegde.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:19 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik walg van de Hezbollah dat ze zich hebben aangesloten bij Assad hoor, daar niet van, maar feit is natuurlijk dat vrijwel alle Islamitische groeperingen, van de oppositie tot de diehard Islamist nog veeeeel kan leren van het Westen wat betreft vermoorden / opblazen.
Hezbollah zal geen onschuldige burgers doelbewust uitmoorden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 01:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik had het ook niet over handelingen die die gebeurden tijdens gevechten. Net zoals Iraakse milities het gros van de misdaden ook na gevechtshandelingen pleegde.
Hun geschiedenis van terreuraanslagen laat toch anders zien.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 01:12 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Hezbollah zal geen onschuldige burgers doelbewust uitmoorden.
Er zijn incidenten, dat klopt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 01:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hun geschiedenis van terreuraanslagen laat toch anders zien.
Waar komt die persoonsverering vandaan? Een hoop assadisten hebben dit. Ik vraag het me serieus af.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:56 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[ afbeelding ]
Baas boven baas, in Alepo.
Hoe kom je erbij dat als mensen zeggen voor de fsa te vluchten dat ze worden terug gestuurd?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En vluchtelingen spreken altijd de waarheid natuurlijk. Als ze zeggen dat ze vluchten voor de FSA (een Westers gesteunde groep) hebben ze grotere kans dat ze worden teruggestuurd. Ze weten dat Assad niet zo populair is in het Westen. Bovendien bericht de krant natuurlijk altijd de waarheid.
Tot slot de vraag: over welke groep vluchtelingen heb je het hier? Een aselecte steekproef? Degenen in Europa?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 01:20 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Er zijn incidenten, dat klopt.
Is het witte op de kaart niemandsland? Wie heeft daar de controle over momenteel? Op sommige kaarten staat het namelijk ook als IS gebied.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:52 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[ afbeelding ]
Het offensief, op kaart.
Ja, onze vriendelijke Saudi's hebben laatst nog 500 TOW's naar de FSA gestuurd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 03:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Geen tekort aan TOW missiles in Syri zo te zien
(FSA vs Gov)
Het is woestijn waar officieel IS de baas is omdat het tussen hun gebieden ligt maar niemand zit omdat je er niks aan hebt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:42 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Is het witte op de kaart niemandsland? Wie heeft daar de controle over momenteel? Op sommige kaarten staat het namelijk ook als IS gebied.
[..]
Ja, onze vriendelijke Saudi's hebben laatst nog 500 TOW's naar de FSA gestuurd.![]()
Kunnen ze geen Allah Akbar lock systeem maken. Elke keer dat dat geluid wordt gedetecteerd, vliegen er raketten op af. Is het snel gedaan met die gastenquote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:18 schreef ElDinosaur het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=47b_1445061613
Het is ook gewoon prijs schieten voor die heli gunners.
Binnenkort kunnen de snackbars echter sluiten rond Aleppo, de SAA is het hoofdkwartier van Ahrar al Sham genaderd:quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:36 schreef ElDinosaur het volgende:
Met iedere Allah Akbar neemt hun geloofwaardigheid wat betreft 'gematigde opvattingen' ook snel af..
twitter:TheArabSource twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 11:25:31Islamist Rebels Issue Distress Call for Reinforcements in Southern #Aleppo http://t.co/up1cI9gJ9l #Syria http://t.co/YLPSC8DuSK reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 11:07:20#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ Report from Pro Militant #FSA #Jihadist Activist. http://t.co/BWtnEZIXJp reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 10:56:03#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ Militant Pages are screaming for massive help & TOW missiles to head towards Al-#Hadher http://t.co/RsxlKCJjFR reageer retweet
Versterkingen uit Idlib:twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 10:59:54#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ #RuAF #RussianAirForceStrikes Reported @ #Hadher #Zerbeh #Zitan #SAA #NDF Advancing http://t.co/bRWKYYpAwm reageer retweet
twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 11:02:51#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ Militants say a #JAN #JN #JabhatalNusra & Suqour al-Sham (TOW) Convoy have arrived to Al-Hadher (FSA & Al QaedaTogether) reageer retweet
Dat is wel snel geld verdienen!!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:50 schreef ShiaImamHussain het volgende:
http://gulftoday.ae/porta(...)1e-fa7e53b276e2.aspx
The Daesh is paying supporters up to $10,000 for each person that they recruit to fight in Syria and Iraq
En ik maar denken dat deze strijders vochten voor het kalifaat !
Staat al in de liveleak link van dinosaurus. Dit soort filmpjes laat overigens inderdaad goed zien dat een "gematigde" oppositie niet bestaat als meerderheid. Een gematigd moslim roept niet elke seconde Allah Akbar als tegelijkertijd zijn vrienden de kanker in worden gebombardeerd.quote:
"Oct. 16, 2015 -- RuAF has carried out an airstrike on Al Nusra vehicles travelling in Idlib province.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Binnenkort kunnen de snackbars echter sluiten rond Aleppo, de SAA is het hoofdkwartier van Ahrar al Sham genaderd:
Versterkingen uit Idlib:twitter:IvanSidorenko1 twitterde op zaterdag 17-10-2015 om 11:02:51#Syria #Aleppo #ﺣﻠﺐ Militants say a #JAN #JN #JabhatalNusra & Suqour al-Sham (TOW) Convoy have arrived to Al-Hadher (FSA & Al QaedaTogether) reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |