Sure, het meest 'bijzondere' en tegenstrijdige voorbeeld is misschien wel de Nazi alliantie met Japan, alleen zijn de toespraken en het 'rechtvaardigen' van Nasrallah ook nog eens sterk gedoopt in religieuze taal en moraliteit en dat is voor mij gewoon een meewegend factor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ja, omdat de Syrische overheid diep haar tentakels in Libanon heeft. Dat ze het op ideologische gronden niet eens zijn wil niet zeggen dat ze niet van elkaar kunnen profiteren.
Wel, je kan niet zeggen dat Hezbollah niet tegen terrorisme vecht in Syrië. Ik snap je punt wel hoor, daar niet van, maar ik vind dat je Hezbollah in Syrië een weinig kwade rol kan toedichten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sure, het meest 'bijzondere' en tegenstrijdige voorbeeld is misschien wel de Nazi alliantie met Japan, alleen zijn de toespraken en het 'rechtvaardigen' van Nasrallah ook nog eens sterk gedoopt in religieuze taal en moraliteit en dat is voor mij gewoon een meewegend factor.
Het steunen van een massamoordenaar als Assad vind ik een "kwade rol".quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, je kan niet zeggen dat Hezbollah niet tegen terrorisme vecht in Syrië. Ik snap je punt wel hoor, daar niet van, maar ik vind dat je Hezbollah in Syrië een weinig kwade rol kan toedichten.
Hezbollah vecht niet tegen terrorisme in Syrië, Hezbollah vecht voor het preserveren van Assadisch Syrië. Geen dag in haar leven heeft het ook maar een kogel afgevuurd tegen de terreur van Assad, die niet minder terreur zaait dan IS.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:38 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wel, je kan niet zeggen dat Hezbollah niet tegen terrorisme vecht in Syrië. Ik snap je punt wel hoor, daar niet van, maar ik vind dat je Hezbollah in Syrië een weinig kwade rol kan toedichten.
Ze hebben geen keus. Ten eerste verschuiven ze de frontlinie omdat er anders geheid allerlei kelensnijdend tuig in Libanon zou rondlopen, ten tweede stellen ze hun aanvoerlinie veilig. Dat heeft allemaal vrij weinig met Assad te maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:39 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Het steunen van een massamoordenaar als Assad vind ik een "kwade rol".
Uiteraard, maar het zou een mooi signaal zijn als ze zouden tonen dat ze niet kritiekloos achter Assad staan. Maar he, dat is slechts mijn mening he.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus. Ten eerste verschuiven ze de frontlinie omdat er anders geheid allerlei kelensnijdend tuig in Libanon zou rondlopen, ten tweede stellen ze hun aanvoerlinie veilig. Dat heeft allemaal vrij weinig met Assad te maken.
Behalve dan dat de Sjietische-Syrische alliantie alles met Assad heeft te maken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:43 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze hebben geen keus. Ten eerste verschuiven ze de frontlinie omdat er anders geheid allerlei kelensnijdend tuig in Libanon zou rondlopen, ten tweede stellen ze hun aanvoerlinie veilig. Dat heeft allemaal vrij weinig met Assad te maken.
Hoeveel vluchtelingen waren er pre 2011? Hoeveel Christenen, Druzen en Alawieten voelden zich permanent onveilig pre 2011?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hezbollah vecht niet tegen terrorisme in Syrië, Hezbollah vecht voor het preserveren van Assadisch Syrië. Geen dag in haar leven heeft het ook maar een kogel afgevuurd tegen de terreur van Assad, die niet minder terreur zaait dan IS.
De term terrorist is niet relatief, wel word er selectief met het woordje omgegaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:42 schreef UpsideDown het volgende:
De term 'terrorist' is relatief, zo'n beetje iedereen maakt zijn tegenstander uit voor terrorist. Je kan beter zeggen dat Hezbollah strijdt tegen salafisme (en nog wat andere dingen).
Er zijn genoeg bronnen die aangeven dat de meeste Syrische vluchtelingen vluchten voor Assad en zijn troepen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen waren er pre 2011? Hoeveel Christenen, Druzen en Alawieten voelden zich permanent onveilig pre 2011?
Hoe hadden de Christenen, Druzen en Alawieten zich ook maar 1 seconde ooit, pre of post 2011 veilig kunnen voelen als de meerderheid ze wilde afslachten?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoeveel vluchtelingen waren er pre 2011? Hoeveel Christenen, Druzen en Alawieten voelden zich permanent onveilig pre 2011?
Dat is knap, gezien Assad lang niet heel Syrië aanvalt (of kan). Tevens zijn er juist veel mensen naar door Assad gecontroleerde gebieden gevlucht of keren ze direct terug na bevrijding.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:47 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Er zijn genoeg bronnen die aangeven dat de meeste Syrische vluchtelingen vluchten voor Assad en zijn troepen.
Jij weet het blijkbaar beter dan de vluchtelingen zelf, dat is pas knap.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is knap, gezien Assad lang niet heel Syrië aanvalt (of kan). Tevens zijn er juist veel mensen naar door Assad gecontroleerde gebieden gevlucht of keren ze direct terug na bevrijding.
Dat doe je nooit bij partners. Gaf het Westen ene reet om Stalin zijn deportaties tijdens WO2?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:45 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het zou een mooi signaal zijn als ze zouden tonen dat ze niet kritiekloos achter Assad staan. Maar he, dat is slechts mijn mening he.
Zeker niet, het westen geeft ook geen fuck om de afslachting van Yemen door de golfratten .quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat doe je nooit bij partners. Gaf het Westen ene reet om Stalin zijn deportaties tijdens WO2?
De definitie kan dan wel helder zijn, de lijn tussen de woorden vrijheidsstrijder of terrorist is vrijwel niet aanwezig. De twee totaal verschillende betekenissen worden overal ter wereld gebruikt voor dezelfde partijen, het is maar net aan welke kant je staat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:46 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
De term terrorist is niet relatief, wel word er selectief met het woordje omgegaan.
Maar de definitie is zo helder als maar kan.
En vluchtelingen spreken altijd de waarheid natuurlijk. Als ze zeggen dat ze vluchten voor de FSA (een Westers gesteunde groep) hebben ze grotere kans dat ze worden teruggestuurd. Ze weten dat Assad niet zo populair is in het Westen. Bovendien bericht de krant natuurlijk altijd de waarheid.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
Jij weet het blijkbaar beter dan de vluchtelingen zelf, dat is pas knap.
Dat zeg ik: er word selectief mee omgegaan.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De definitie kan dan wel helder zijn, de lijn tussen de woorden vrijheidsstrijder of terrorist is vrijwel niet aanwezig. De twee totaal verschillende betekenissen worden overal ter wereld gebruikt voor dezelfde partijen, het is maar net aan welke kant je staat.
Al-Nusra en IS vechten bijvoorbeeld al niet voor vrijheid, dus zou je hen al moeilijk vrijheidsstrijders kunnen noemenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De definitie kan dan wel helder zijn, de lijn tussen de woorden vrijheidsstrijder of terrorist is vrijwel niet aanwezig. De twee totaal verschillende betekenissen worden overal ter wereld gebruikt voor dezelfde partijen, het is maar net aan welke kant je staat.
1: Haha, je bent creatief, moet ik toegeven.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
En vluchtelingen spreken altijd de waarheid natuurlijk. Als ze zeggen dat ze vluchten voor de FSA (een Westers gesteunde groep) hebben ze grotere kans dat ze worden teruggestuurd. Ze weten dat Assad niet zo populair is in het Westen. Bovendien bericht de krant natuurlijk altijd de waarheid.
Tot slot de vraag: over welke groep vluchtelingen heb je het hier? Een aselecte steekproef? Degenen in Europa?
Kom maar eens met een bron danquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:55 schreef ShiaImamHussain het volgende:
[..]
1: Haha, je bent creatief, moet ik toegeven.
![]()
2: Ja.
Ook, maar ook de vluchtelingen buiten Europa (die in eigen regio worden opgevangen).quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:57 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kom maar eens met een bron dan
Met ja bedoel je vluchtelingen in Europa?
Niet volgens jou nee, maar wel volgens hun aanhangers. Ze vechten voor de vrijheid om salafi jihadist te zijn zonder dat ze vervolgd worden. Daarom subjectief dus!quote:Al-Nusra en IS vechten bijvoorbeeld al niet voor vrijheid, dus zou je hen al moeilijk vrijheidsstrijders kunnen noemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |