abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156838233
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Schudden voor gebruik
pi_156838314
Omdat we van die mooie eters hebben hier in het topic....
plaatje aangepast in de OP O+
Schudden voor gebruik
pi_156838316
Fuck, post weg!

Fijn IMA, van je werkdag. Maar wel ontzettend kut van je kat, zeg. :'(

Cassandra, welkom! Wat een knapperd! O+

Ik kwam even een plaatje droppen O-)

pi_156838329
Kiek dan, onze mooierd ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed dat hij ging drinken Stippel! M moest vandaag ook even weer wennen aan het flesje, maar daarna lukt het ook weer.
pi_156838361
Haha, wat een wijffie O+
pi_156838400
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat goed dat hij ging drinken Stippel! M moest vandaag ook even weer wennen aan het flesje, maar daarna lukt het ook weer.
Gos. ;( Wat een mooierd idd.
pi_156838444
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:35 schreef Stippelrientje het volgende:
Omdat we van die mooie eters hebben hier in het topic....
plaatje aangepast in de OP O+
Ik haat foto's van etende baby's. }:|
pi_156838540
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:39 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik haat foto's van etende baby's. }:|
Haatsmurf :9

veel foto's spammen dan zit je zo met een nieuw topic ;)
Schudden voor gebruik
pi_156838565
Mooie kleuren IMA
Schudden voor gebruik
pi_156838576
Wat een prachtige poes IMA
pi_156838602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

SPOILER
;(. Is dit K. of N.?

Ik knuffel de onze nog even extra hard.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_156838615
Fijn dat ie zo goed uit de fles drinkt, Stippel! Dat was bij L destijds zo'n drama dat we er nu bij R niet zo bovenop zitten. Zien we wel als het echt nodig is.

Ik geloof er nl niet meer zo in dat het een kwestie van techniek is, maar meer van 'koppigheid'. Na weken ellende met L, dronk ze op de opvang nl wel ineens uit de fles. :')

Ik heb voor R nu wel zo'n vacufles gekocht, dat leek me wel fijn drinken. Zaterdag ga ik drie uur bij de kapper zitten, dus dan gaan we zien hoe het loopt.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:46:04 #13
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156838636
Spring wat een uitdrukkingen heeft ze O+

IMA fijn dat je eerste werkdag goed ging en wat een mooie poes was het :*
pi_156838673
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:44 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

;(. Is dit K. of N.?

Ik knuffel de onze nog even extra hard.
N.. Was ook wel de avontuurlijkste.
En ik K ook!
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:51:18 #15
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156838773
Ach wat zonde, zo'n mooie poes zo aan z'n einde gekomen. ;(

Zoë, wat fijn dat je man een nieuwe baan heeft.

Cho, wat sneu voor je kleine man. ;( hoe gaat het nu?

Spring, wat een bekken kan ze trekken! Vrolijk kind zo te zien. O+

L is gelukkig altijd heel makkelijk met de fles geweest. Maar hij heeft vanaf z'n geboorte bijna elke week wel een flesje gehad.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mariposas op 14-10-2015 20:57:05 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_156838880
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:45 schreef -Spring het volgende:
Fijn dat ie zo goed uit de fles drinkt, Stippel! Dat was bij L destijds zo'n drama dat we er nu bij R niet zo bovenop zitten. Zien we wel als het echt nodig is.

Ik geloof er nl niet meer zo in dat het een kwestie van techniek is, maar meer van 'koppigheid'. Na weken ellende met L, dronk ze op de opvang nl wel ineens uit de fles. :')

Ik heb voor R nu wel zo'n vacufles gekocht, dat leek me wel fijn drinken. Zaterdag ga ik drie uur bij de kapper zitten, dus dan gaan we zien hoe het loopt.
Ik wilde hem kennis laten maken met de fles zodat mijn meneer nog meer kan banden. En dat we straks niet een kindje hebben die alleen maar bij mama kan drinken. Dat is niet zo handig met uit logeren/spelen gaan of als ik uit eten ga met mijn zussen of zo....
vanuit allerlei hoeken kreeg ik al weken te horen... straks is hij te oud om het te leren uit de fles..... volgens mij wilde ze dan gewoon zelf hem de fles geven :P maar morgen 11 weken. Ik vond het wel prima zo.

Vond het fijn dat mijn meneer ook lekker rustig bleef en wurm ook echt wat binnen kreeg. Gaan het maar vaker doen. Kolf dan wat in de ochtend af (staan ze toch op klappen van de nacht) als ik er tijd (en zin) voor heb.
Schudden voor gebruik
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:57:30 #17
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156838898
Speciaal voor Spring

SPOILER
  woensdag 14 oktober 2015 @ 20:59:05 #18
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156838933
O. Wil ook niet uit een fles drinken. Gelukkig wel uit een (tuit)beker dus daar gaat tegenwoordig de melk in
pi_156839175
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:57 schreef snoenk het volgende:
Speciaal voor Spring

SPOILER
Jamaardasanders. ♡

[ Bericht 9% gewijzigd door -Spring op 14-10-2015 21:26:44 ]
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:43:09 #20
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156840223
Ik heb ook nog wel echte eet foto en filmpjes hoor })
pi_156840261
Fijn dat het drinken uit de fles goed ging Stippel. Dat was hier eerst moeilijk, tot we de goede speen vonden.

Etende baby's. O+ Frits vindt eten echt geweldig. De hond trouwens ook. :')

O+ Snoenk!

Ukje is echt sneu. Vanmiddag heeft hij drie uur geslapen, dat doet hij anders nooit. Ik lag er naast te pitten, dus ik ben helemaal opgeladen voor een pittige nacht.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 oktober 2015 @ 22:03:24 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156840863
Beterschap cholula (autocorrect maakt chocola van je naam :9)

Ben ik gemeen of wat :p kind lag al een uur of wat te maffen in mijn bed en werd wakker toen ik deur open deed. Ik heb hem eerst een stuk opgeschoven naar een koud stuk bed, zodat ik zelf op het door hem voorverwarmde stuk kon gaan liggen :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:22:22 #23
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156841583
Ja dat is gemeen Djmo.
Maar wel lekker als hij daarna nog door slaapt ;)

Ima,
Wat ontzettend klote van je kat! En de automobilist rijdt altijd door. :'(
Misschien niet eens gemerkt. Inderdaad een prachtig bol poezebeest. O+
En wat fijn dat je dag zo goed is verlopen. Hopelijk volgen er alleen maar van dit soort dagen :)

Ik had weer zo'n dag.. :')
Extra vroeg wakker met ro. Alles klaargezet in koelkast. Lekker gedoucht, gespeeld en boterhammetje gegeten. Fuck.. Nog steeds tijd over.. Meer spelen.. Spullen bij elkaar gezocht. Toch de auto in. Langzaam naar kdv gereden. Iedereen kreeg voorrang. Zelfs een vrouw die nog niet eens bij het zebrapad was. Je merkt het al.. Alllllle tijd.
Bij het kdv nog even in de auto gekroeld met vrolijke ro. Oh. Nu toch echt 09:00. Moet haar nu echt weg brengen.
Stap de auto uit en realiseer me dat ik mijn afgekolfde melk ben vergeten. :|W
Ro snel weggebracht en met mach3 terug naar huis. Sleutel in sleutelgat en ja hoor: feest.
Maakt m'n sleutel de laatste klik niet.
:(
Van álles geprobeerd. Trekken, duwen, omhoog trekken, naar beneden duwen, schoppen, schelden en huilen. Man gebeld. Kon niet komen. Verder heeft niemand onze sleutel.
Kdv gebeld. Gelukkig nog een flesje over van gisteren en 2 in de vriezer.
Snel naar m'n werk. Leuke dag gehad, goed gekolfd ook.
Eenmaal thuis:
M'n afgekolfde melk vergeten. |:(
mwruhaaaaaaaa

Zo'n dag. }:|

SPOILER
pi_156842286
Faptist, wat een rotdag zeg, jeetje. :o En je spoiler. :'(

Snoenk, wat een lieve foto. O+ ! Ik ben echt dol op bv foto's tegenwoordig, krijg er helemaal happy feelings bij. Zal van de hormonen komen.

Stippel, wat fijn dat het flesje zo goed lukte.

IMA, je mooie poes, wat erg. Ik zou echt kapot zijn. Wel fijn dat je werkdag verder wel goed ging.

Verder weet ik even niks meer. Heb net een half uur ofzo over een post gedaan in het bv topic. :') Vannacht was het 3 uur toen ik uiteindelijk in slaap viel, mijn man en schoonmoeder waren zeer laat thuis. Wolk kwam 6:30 weer voor een voeding en toen was het eigenlijk ook alweer tijd om op te staan. Ik heb wel vaker zulke korte nachten maar om de een of andere reden hakt 'ie er deze keer nogal in. :O
pi_156842501
Oh ja, en hier ook nog een welkom aan Cassandra natuurlijk! Nogmaals van harte. :Y

Mijn baby kijkt sinds vandaag de hele tijd naar haar voeten. Ze vindt ze echt fascinerend. :') Horen ze niet eerst hun handjes te ontdekken? Ze probeert wel haar handjes in haar strot te duwen, al kwijlend, maar verder doet ze er niks mee. Ja, wapperen en wriemelen. :')
pi_156842619
Spring O+
IMA, Een hele mooie poes was het inderdaad!
Fap, pfff, ik weet echt niet wat te zeggen, maar praat er vooral over! :*

En het kolfverhaal. :D Kut voor jou wel. Fv heeft gelukkig ook nog zijn voordelen. ;)

R heeft voor het eerst de mouwen aan de winterslaapzak. Ze ligt nu al uren heel rustig op haar rug te knorren, armen wijd. Normaal rolt ze al kreunend het hele bed door en eindigt op haar buik met haar kont in de lucht. Ze viel ook steeds vaker alleen maar op mij in slaap.
Dit is de grote slaapoplossing! :o
pi_156842675
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:52 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, en hier ook nog een welkom aan Cassandra natuurlijk! Nogmaals van harte. :Y

Mijn baby kijkt sinds vandaag de hele tijd naar haar voeten. Ze vindt ze echt fascinerend. :') Horen ze niet eerst hun handjes te ontdekken? Ze probeert wel haar handjes in haar strot te duwen, al kwijlend, maar verder doet ze er niks mee. Ja, wapperen en wriemelen. :')
Ja dit is niet goed!
Dit duidt op een vroege vorm van voetenfetish.
pi_156842703
Ja, uh, dat kan dus niet he. Dat moet de kop in gedrukt worden. Maar hoe?
pi_156843011
Nagellak. Roze.
pi_156843133
Als ze op mij lijkt zal dat juist averechts werken.
pi_156845174
Hele dikke knuffel Fap.
SPOILER
Ik heb een hele schorre, warme baby op me liggen. Zolang hij op mij ligt is het goed, zodra ik hem overleg naar zijn kant van het bed is het drama.
Ik vind het zo sneu. Ik ga over vier uur een afspraak maken bij de huisarts. Waarschijnlijk word ik naar huis gestuurd met de mededeling dat het gewoon een verkoudheidje is, maar ik vind zijn benauwdheid en overstuur zijn echt niet tof.
pi_156845217
Babykots in mijn haar. *O*

Een en al glamour joh, dat moeder zijn.
pi_156845219
Wat sneu Cholula.
pi_156845221
quote:
17s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 05:07 schreef LuDann het volgende:
Babykots in mijn haar. *O*

Een en al glamour joh, dat moeder zijn.
Meteen je haar wassen!
Ik deed dat een keer niet. Vervolgens flinke haast in de ochtend, snel mijn haar in een knot gedaan en in de auto heb ik mijn kleding besnuffeld om te ruiken waar Frits dan had gespuugd.
Ik rook mijn eigen haar. :r
pi_156845225
Gadver Cholula. Ik heb het even snel uitgespoeld in de wasbak. Ranzig man, van die brokjes. :r

Verder is ze hartstikke wakker sinds 4:15. Ze ligt nu op me, me behoorlijk hard te knijpen. (Au, nageltjes maar weer bijtrimmen morgen...) Geen idee wat er aan de hand is. Misschien ruikt ze dat ze straks voor het eerst naar de opvang moet. :P
pi_156845232
Gelukkig kon ik in mijn kolfhok cq doucheruimte meteen mijn haar wassen. O+
pi_156845235
Whehehe. _O-
pi_156845244
Mijn man had verkeerd ingebakerd en nu heeft mijn baby door dat die armpjes bewegen kunnen dus die Was lekker aan t mopperen dat t m niet lukte :') hopelijk Is het protest snel voorbij. Zometeen mag ik m weer voeden, het Is zo'n lief en leuk mannetje O+ O+
Update: protest was een poepluier :o hij slaapt al anderhalf uur heerlijk zonder kik O+

Ik las iets over te ima's kat, wat rot wakker worden! Heel veel sterkte ;(

En R. Van spring O+

Lieve voeding foto van Snoenk O+ ben t abc-tje van heel veel users kwijt, even de naam van baby vergeten, sorry :@

Man van Zoe nieuwe baan, wat heerlijk, gefeliciteerd!

Djmo heeft een persoonlijke senzy kruik :9

Nou ben ik t ff kwijt. De zwelling down under is weg maar de hechting doet nu drie keer zoveel pijn dat t me niks zal verbazen dat ze zegt straks, de boel Is ontstoken. En ik heb me verslikt, wat is dat hoesten hel.

Oh had ik al verteld over mijn baby? Wat is die mooi en lief O+ O+ O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Cassandra87 op 15-10-2015 07:00:34 ]
pi_156845266
Ik wil fap nog even digitaal een hele dikke knuffel toe zenden. Ook hier het verhaal verteld en allebei flink van slag, laat staan als het zo dichtbij gebeurd.. :*
pi_156845372
Skittles, ik neem aan de wiki lijst klopt toch? Gefeliciteerd met je dreumes dan! *O*
pi_156845492
Skittles, gefeliciteerd met M. *O*
pi_156845546
Loutje al 1 jaar!!
Gefeliciteerd Skittles.
1 jaar moeder *O* en 1 jaar slapeloze nachten.
pi_156845593
Mijn kleintje gaat wennen op het KDV dadelijk, maar hij slaapt nog zo lekker.. Vind het zo sneu om hem uit zijn warme bedje te halen! Volgende week donderdag weer mijn eerste werkdag, het is zó snel gegaan!

Cassandra, knappe vent zeg! Ik had je nog niet gefeliciteerd dus bij deze!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:02:52 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156845609
Gefeliciteerd met je mooie 1-jarige dreumes, Skittles!
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:07:43 #45
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156845630
Gefeliciteerd Skittles *O*

Verder wel bijgelegen, maar weinig onthouden.
Gisteren ben ik met de meiden op bezoek geweest bij Sjaak en MevrouwCactus. Was erg gezellig. Leuk ook om de verschillen en overeenkomsten te zien tussen Sjaak en de meiden. Ze zijn natuurlijk op dezelfde dag geboren.

Eergisteren heb ik eindelijk mijn spiraaltje laten plaatsen. Ik moest heel de tijd nog zorgen voor anticonceptie en omdat we waarschijnlijk geen kinderen meer willen, wilde ik er ook voor lange tijd vanaf zijn. Dus een spiraaltje is wel handig dacht ik. Het zetten wat zo gepiept en ik heb er tot nu toe totaal geen last van. Gelukkig.

Verder had N ergens last van sinds zaterdag. Heel erg mopperig, veel spugen etc. Gelukkig gaat dat nu al beter. Hopelijk is ze weer snel mijn vrolijke meisje.

Hapjes gaan goed bij L, N doet haar lippen nog stijf op elkaar. Waar L bijna heel het bakje alleen op eet, eet N misschien 2 tot 5 mini hapjes. Ach ja, het komt vanzelf wel. Misschien toch eens rapley proberen. Omdat ze het dan zelf kan doen. Nu maak ik de hapjes zelf en pureer ik het (niet helemaal glad).
pi_156845681
Gefeliciteerd Skittles! *O* Whoop Whoop!
pi_156845756
Gefeliciteerd Skittles! Kleine grote Lou. *O*

Fap, wat ongelofelijk verdrietig. Ik geloof dat ik het zelfs van een afstandje heel slecht zou trekken, een begrafenis van zo'n kleintje, laat staan als je er zo close mee bent. :* Ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt.

Ik barfde een beetje door de kots in haar verhalen. Ik moet geloof ik nog een beetje over m'n smetvrees heen gaan komen. Gister trok ik het even slecht dat er zo'n enorme kwijldruppel uit L.'s mond op mij druppelde en het gaat alleen nog maar erger worden natuurlijk. :')

Spring O+ Ik vind R. zo expressief.

LD, succes voor wolk op het KDV, Ggirl ook succes!

Shop, fijn dat je spiraaltje is meegevallen. N. is toch degene met refluxklachten ook? Kan het daar niet mee te maken hebben dat eten eng is en L. daardoor beter eet?

Cassandra, wat ben je actief in je kraamweek! :P Lekker genieten van je kleine G. *;

Cho, succes bij de huisarts met kleine Frits!

Hier another uneventful ochtend. L. sliep van half 8 tot half 8, was doodmoe van het KDV gister. Ze zijn daar gister met z'n allen op de foto geweest. Ben benieuwd. Al die kleintjes daar vinden haar machtig interessant en ze zijn zo lief voor d'r. O+
Ze drinkt wel veel. Gister 360 en eigenlijk had ze nog wel wat meer gelust. :o Volgende keer dus nog maar meer mee en meer kolven.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:49:50 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156845885
Over wat voor tijdsperiode drinkt ze die 360 cc, Kris? L drinkt steeds flesjes van 150 cc om de 3 uur en na zijn middagfles had ie nog steeds trek. Hoop dat het een eenmalig dingetje is want die 150 cc er kolfbeurt moet ik er echt uitwringen, zeg maar...
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:52:54 #49
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156845910
Tijdens de kraamweek zat ik ook de hele tijd op m'n mobiel. :@ ik zat bekant vastgelijmd op de bank en L sliep dan vaak op me. Ik heb zelfs een tijdschrift kunnen lezen. Oh, toen ik nog dacht dat L zo'n zoete, rustige en tevreden baby was! O+ Little did we know... :+
pi_156845962
Skittles, gefeliciteerd met Loutjes eerste verjaardag! *O*.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:02:35 #51
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_156845999
Skittles congrats met je dreumes *O* !

Welkom Cassandra!

Fap :*

Meneer Piranha heeft besloten dat tanden krijgen nu maar gewoon in sneltreinvaart moet. De voortanden onder zijn door, daarnaast 2 dikke bobbels en de boventanden staan ook op knappen :o.
Maar die slapenloze nachten, permanent ochtendhumeur en bavianenkont hadden van mij niet gehoeven :').
pi_156846009
Hier kwam dinsdag iemand voor de intake van het consultatiebureau :) lief mens, was gezellig. Ik merk dat ze op t bureau veeeel losser en 'natuurlijker' zijn dan 10 jaar geleden zeg :o wát een verbetering.

Wel klopt er niks van het bijvoedingsschema dat ik van de kraamhulp heb gekregen, A. is veel te hard gegroeid in de kraamweek :') (voor zover dat kan..?), blijkt dat ik hem zo'n beetje het aantal cc bijvoed dat bij volledige flesvoeding gegeven wordt op dit gewicht (hij zat inmiddels op de 70cc per voeding). Toen ik zei dat hij zo'n 10 mins per borst drinkt als hij goed wakker is dacht ze dat ik misschien wel gewoon bijna volledig BV geef.
Stiekem had ik de hele tijd al het gevoel dat we m veel te veel flesvoeding gaven. Hij gaf best eens wat mondjes terug, en liet makkelijk een halve fles staan :+
Ik ga toch maar eens een simpel handkolfje kopen, eens kijken wat mijn opbrengst eigenlijk is :D En evt. toch productie stimuleren, want ik vind dit wel heel erg leuk *O*

Vanmiddag even wegen en gehoortest :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_156846013
Lou is 1 *O*
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:09:38 #54
348178 NotTheSame
pi_156846053
Woah pinq, dat is inderdaad veel kv!
Piranha is vanaf de geboorte ook een snelle drinker (de kraam had geklokt op 8 minuten) dus binnen 10 minuten voltanken kan wel :Y.
pi_156846061
Fijn zeg pinq!

En *O* voor dreumesmama Skittles!
pi_156846074
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:49 schreef Mariposas het volgende:
Over wat voor tijdsperiode drinkt ze die 360 cc, Kris? L drinkt steeds flesjes van 150 cc om de 3 uur en na zijn middagfles had ie nog steeds trek. Hoop dat het een eenmalig dingetje is want die 150 cc er kolfbeurt moet ik er echt uitwringen, zeg maar...
Dit heeft ze tussen 8 en 5 weggeklokt. 's Ochtends had ze thuis nog een voeding gehad en 's avonds nog 3 (ze clustert nog steeds graag 's avonds, zeker na een dagje KDV). Ze drinkt op het KDV 3 flessen, dus ik kijk volgende week wel op 3x130 voldoende is ofzo. Het lijkt me zo veel, kan me ook niet voorstellen dat ze zo veel binnen krijgt als ze bij me drinkt.

Hoe ik het bij elkaar gekolft krijg weet ik ook nog niet, gister heb ik met moeite 320 bij elkaar gekregen. Gelukkig heb ik voorraad.

150 per fles is ook veel zeg. :o Hoe veel weegt L. ondertussen?

Pinq, wat goed! Dat zou toch geweldig zijn als je toch volledige borstvoeding zou kunnen geven.

NTS, oei, dat zijn er wel heel veel tegelijk. Hopelijk ben je er dan even vanaf voor nu.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:18:44 #57
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156846156
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:11 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Dit heeft ze tussen 8 en 5 weggeklokt. 's Ochtends had ze thuis nog een voeding gehad en 's avonds nog 3 (ze clustert nog steeds graag 's avonds, zeker na een dagje KDV). Ze drinkt op het KDV 3 flessen, dus ik kijk volgende week wel op 3x130 voldoende is ofzo. Het lijkt me zo veel, kan me ook niet voorstellen dat ze zo veel binnen krijgt als ze bij me drinkt.

Hoe ik het bij elkaar gekolft krijg weet ik ook nog niet, gister heb ik met moeite 320 bij elkaar gekregen. Gelukkig heb ik voorraad.

150 per fles is ook veel zeg. :o Hoe veel weegt L. ondertussen?
Ik heb ook het idee dat L meer uit de fles drinkt, want zo leeg als m'n borsten na het kolven voelen, voelen ze niet als hij bij me heeft gedronken. Maar ik geef thuis ook wel eens wat vaker voeding dan de flessen die hij ongeveer om de 3 uur krijgt.
L zal nu iets van 6,6 kg wegen, gok ik. Volgende week cb.
pi_156846213
Skittles, gefeliciteerd!

Hier weer een belabberde nacht, ik was wakker van 12 tot 5.30, nadat ik om 10.30 ging slapen. Daarna werd t om 6.15 weer wakker en heb ik hem maar op mn borst genomen. Toen nog 2 uurtjes geslapen...

Ik begin je af te vragen wat er verkeerd doe, want hij slaapt wel erg weinig. Gister overdag heeft hij ook misschien 2. 5 uur totaal geslapen. Naast de weinige slaap begint ook het 24/7 en baby aan me vastgeplakt hebben zitten ook wat veel te worden. Het zal wel een fase zijn, zeker?
pi_156846238
Hier drinkt hij 's ochtends (6.45) bij mij, rond 10.30 150 ml op kdv en rond 14.30 weer ongeveer 150 ml. Ik ga nu (eerste weken na verlof) vroeg naar huis zodat ik hem rond 17.30 weer zelf kan voeden. Vervolgens drinkt hij rond 20.00 weer en nog een beetje rond 22.30, dan niets meer tot 6.45.

Oh ehm misschien meer iets voor bv-topic :+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:25:59 #60
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156846257
Pinq, wat fijn dat de bv goed loopt en A lekker aankomt! Was jij ook niet aanvankelijk aan het twijfelen of je bv wilde geven?
Ik kan je trouwens de Philips Avent handkolf aanraden, die kum je ook gewoon bij een Etos kopen!
pi_156846268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Skittles, gefeliciteerd!

Hier weer een belabberde nacht, ik was wakker van 12 tot 5.30, nadat ik om 10.30 ging slapen. Daarna werd t om 6.15 weer wakker en heb ik hem maar op mn borst genomen. Toen nog 2 uurtjes geslapen...

Ik begin je af te vragen wat er verkeerd doe, want hij slaapt wel erg weinig. Gister overdag heeft hij ook misschien 2. 5 uur totaal geslapen. Naast de weinige slaap begint ook het 24/7 en baby aan me vastgeplakt hebben zitten ook wat veel te worden. Het zal wel een fase zijn, zeker?
Wat doe je in de tijd dat jullie wakker zijn?
pi_156846300
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:25 schreef Mariposas het volgende:
Pinq, wat fijn dat de bv goed loopt en A lekker aankomt! Was jij ook niet aanvankelijk aan het twijfelen of je bv wilde geven?
Ik kan je trouwens de Philips Avent handkolf aanraden, die kum je ook gewoon bij een Etos kopen!
Nee niet getwijfeld over willen, maar over kunnen, na borstverkleining.
Bijvoeden was vanwege laag geboortegewicht icm twijfelachtige bv-productie :)
pi_156846310
Ja en nu heb ik dus net de medela harmony besteld :+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:30:57 #64
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156846335
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Skittles, gefeliciteerd!

Pff, wat zwaar.
Wel herkenbaar, L slaapt alleen nog steeds overdag erg weinig (lange fase ...).
Wat doet hij als hij niet slaapt? Huilen of gewoon rustig liggen? Slaapt hij in de draagdoek? Heb je het idee dat hij wel wilt slapen maar dat hem dat niet lukt?
Was jij wakker van 12:00 tot 05:30 door T of doordat je zelf niet kon slapen?
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:31:49 #65
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156846348
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:29 schreef pinquit het volgende:
Ah die zal ook vast prima zijn, ik heb een medela elektrische kolf! ^O^
pi_156846389
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:26 schreef pinquit het volgende:

[..]

Wat doe je in de tijd dat jullie wakker zijn?
Ik voed hem, knuffel met hem, maak een grapje, loop en rondje, leg hem eens 10 minuten in zn wipstoel, etc. Niet veel bijzonders, eigenlijk.
pi_156846458
:* voor IMA. Veel sterkte, altijd naar om een huisdier te verliezen. Ik knuffelde onze poes ook nog maar eens extra.

Fap :* Lijkt me vreselijk heftig zoiets van zo dichtbij mee te maken. Hoop ook dat je iemand hebt waarmee je erover kunt praten.

Skittles gefeliciteerd met Loutje! *O*

Verder zag ik nog een boze Melba O+ en slapeloze nachten :*

Ketel is vandaag alweer vier maanden oud! Mozeskriebel wat gaat dat hard. Het wordt al een echt ventje. O+
pi_156846467
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:30 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Pff, wat zwaar.
Wel herkenbaar, L slaapt alleen nog steeds overdag erg weinig (lange fase ...).
Wat doet hij als hij niet slaapt? Huilen of gewoon rustig liggen? Slaapt hij in de draagdoek? Heb je het idee dat hij wel wilt slapen maar dat hem dat niet lukt?
Was jij wakker van 12:00 tot 05:30 door T of doordat je zelf niet kon slapen?
Hij huilt bijna niet, behalve als hij een borst wi, dan mag dat ook geen 10 seconden duren voordat het luchtalarm afgaat. Vannacht vanaf 12 heeft hij eerst gedronken, daarna Is hij weer gaan slapen, tot ongeveer 2. In die tijd kon ik niet meer slapen door zijn gegrunt. Daarna washijwakker en was niets meer goed. Rondje lopen niet, in bed liggen niet, op ons liggen niet, zelfs de borst was redelijk evil, met heftig hoofd achteruit gooien enzo. Ik gok dat er hem iets dwars zat, maar wat...
pi_156846506
Hoofd naar achter, maaien met armpjes en beentjes trappen is hier buikkrampjes ;(
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:47:30 #70
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156846588
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hij huilt bijna niet, behalve als hij een borst wi, dan mag dat ook geen 10 seconden duren voordat het luchtalarm afgaat. Vannacht vanaf 12 heeft hij eerst gedronken, daarna Is hij weer gaan slapen, tot ongeveer 2. In die tijd kon ik niet meer slapen door zijn gegrunt. Daarna washijwakker en was niets meer goed. Rondje lopen niet, in bed liggen niet, op ons liggen niet, zelfs de borst was redelijk evil, met heftig hoofd achteruit gooien enzo. Ik gok dat er hem iets dwars zat, maar wat...
Dat laatste klinkt idd als krampjes.

Als hij verder tevreden is en geen moeheidssignalen toont, lijkt me er niet zoveel aan de hand. Je kan nog eventueel de draagdoek proberen, dat is hier meestal wel garant aan een slaapje.

Als je zoveel last hebt van T, is het misschien een optie dat hij ergens anders slaapt of jij met oordoppen zodat je zijn gegrunt niet hoort? Het is ook belangrijk dat jij rust krijgt.
pi_156846720
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 05:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man had verkeerd ingebakerd en nu heeft mijn baby door dat die armpjes bewegen kunnen dus die Was lekker aan t mopperen dat t m niet lukte :') hopelijk Is het protest snel voorbij. Zometeen mag ik m weer voeden, het Is zo'n lief en leuk mannetje O+ O+
Update: protest was een poepluier :o hij slaapt al anderhalf uur heerlijk zonder kik O+

Ik las iets over te ima's kat, wat rot wakker worden! Heel veel sterkte ;(

En R. Van spring O+

Lieve voeding foto van Snoenk O+ ben t abc-tje van heel veel users kwijt, even de naam van baby vergeten, sorry :@

Man van Zoe nieuwe baan, wat heerlijk, gefeliciteerd!

Djmo heeft een persoonlijke senzy kruik :9

Nou ben ik t ff kwijt. De zwelling down under is weg maar de hechting doet nu drie keer zoveel pijn dat t me niks zal verbazen dat ze zegt straks, de boel Is ontstoken. En ik heb me verslikt, wat is dat hoesten hel.

Oh had ik al verteld over mijn baby? Wat is die mooi en lief O+ O+ O+
Hoesten was met de zwelling al ruk ^^, Nou hebben mij hechting(en) nooit pijn gedaan, maar ik kan het mij goed voorstellen!
Schudden voor gebruik
pi_156846744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:52 schreef Mariposas het volgende:
Tijdens de kraamweek zat ik ook de hele tijd op m'n mobiel. :@ ik zat bekant vastgelijmd op de bank en L sliep dan vaak op me. Ik heb zelfs een tijdschrift kunnen lezen. Oh, toen ik nog dacht dat L zo'n zoete, rustige en tevreden baby was! O+ Little did we know... :+
hihi :D
Ik moest hier om grinniken :D
Schudden voor gebruik
pi_156846828
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier is dat er een scheet overdwars zit... ik duw zijn voetjes dan bij elkaar en zijn knieën richting buik. Dan rol ik zijn onder lichaam laaaaaaaaaaaaangzaaaaam van links naar rechts en terug enz. Hij raakt daar weer relaxed van en vaak met een Pffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrt uit zijn poeperd :9
Schudden voor gebruik
pi_156847239
Mn baby is uit zijn eerste pakje gegroeid :'( ;(
Nu past maat 50 wel bijna :+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 10:34:02 #75
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156847378
Skittles gefeliciteerd!

quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 05:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag ik vragen waarom je inbakert? Hij is pas twee dagen oud toch?
KuikenGuppy
pi_156847398
N. en L. van Shop en Sjaak O+ Een datumdrieling!

SPOILER
Het was gister erg gezellig, Sjaak heeft zich voorbeeldig gedragen met twee meiden om zich heen. N. en L. zijn ook echt ontzettend lief O+ en een heel erg leuk stel.
Verder ook nog gezellig met Shop zitten kletsen, dat is natuurlijk ook altijd afwachten ;) Voor herhaling vatbaar (en dan met Gevalletje en Q. erbij, de datumvierling O+ )

Skittles, gefeliciteerd met Lou, de dreumes! *O*
pi_156847523
Gefeliciteerd Skittles!!!! *O*
Fijne dag vandaag!

Mevrcactus O+ leuke foto zo met z'n drietjes!

IMA
Oh wat een mooie kat.. :*

S.ophie zet steeds meer stapjes. Vanaf vanmorgen ook midden in de kamer (om de kat te pakken) :o gaat zo snel!

E.mma was vannacht veel wakker..niets hielp. Uiteindelijk tien minuten laten huilen :'( en S.ophie deed; dadadada!! Die wilde ook slapen :p
Was n feestje vannacht.. Beide erg moe vanmorgen
pi_156847569
Pinq, wat fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding.

Krisc: ik vond het kots-in-haar festijn ook bijzonder ranzig hoor. Kan helemaal niet goed tegen dat soort dingen.

Mijn baby dronk gisteren opeens ook 3x een fles van 150 leeg. Misschien is dat eenmalig, normaal gesproken is het tussen de 110 en de 130.

Jager, wat rot van het weinige slapen.

Leuke foto van Sjaak en zijn vriendinnetjes. O+
pi_156847617
Ik mag Wolk al weer bijna ophalen, eerste keer KDV is maar 2 uurtjes. Over 10 minuutjes de deur uit. Ik heb wel even de kans gegrepen om een gehoortest te laten doen omdat ik de thermometer niet hoor piepen. Dat bevestigde wat ik al wist eigenlijk; best forse gehoorschade. -O- Die man zei dat ik veel vogelsoorten al niet meer kan horen. En niet alleen de hoge tonen maar op de lage hoor ik minder goed. Best even slikken.
pi_156847845
:* voor het slechte slapen Jagar. Wat de rest al zegt, hou jezelf in de gaten.

Ik kan me voorstellen dat het schrikken is dat je flinke gehoorschade hebt LuDann! Ga je er wat aan doen?

Mijn lieve zielige baby probeert door zijn tranen heen naar iedereen te lachen. De huisarts dacht daardoor in eerste instantie dat hij gewoon een beetje verkouden was.
Hij heeft pseudokroep, vooralsnog met een zoutoplossing naar huis gegaan, maar als het ernstiger wordt moeten we meteen aan de bel trekken.
pi_156848017
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:34 schreef Burdie het volgende:
Skittles gefeliciteerd!

[..]

Mag ik vragen waarom je inbakert? Hij is pas twee dagen oud toch?
zijn gezichtje lag na de eerste nacht helemaal open, hij slaapt met zijn handjes voor zijn snoetje en krabt zichzelf wakker
  donderdag 15 oktober 2015 @ 11:22:55 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156848213
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

zijn gezichtje lag na de eerste nacht helemaal open, hij slaapt met zijn handjes voor zijn snoetje en krabt zichzelf wakker
Aaah sneu bij zo'n kleintje ;(. Zouden krabwantjes trouwens niet voldoende zijn? Er zitten namelijk ook best wat nadelen aan inbakeren. Maar waarschijnlijk heeft je kraam jullie daarover wel voorgelicht.
KuikenGuppy
pi_156848482
Ik zal eens een afspraak bij de huisarts maken, Cholula. Ik wil weten of het iets te maken heeft met de erfelijke doofheid in de familie.

Ik heb pseudokroep opgezocht net, wat sneu. Het kan bij 1 aanval blijven las ik?
pi_156848698
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_156848715
Vraag me nu ook af of Ketel dan pseudokroep had vorige week. Was zo heftig hoesten en inderdaad ook huilen... Nou ja, het gaat nu inmiddels een stuk beter, dus maakt niet echt meer uit als ik het zo lees.
pi_156848851
Mijn baby heeft trouwens maar 20 minuten geslapen op het KDV, ze ligt hier thuis nu lekker te slapen. Normaal gesproken slaapt ze hier thuis of bij oma zo'n 2,5 uur nadat ze een uurtje wakker is geweest. Het liefst slaapt ze uit tot half 12.

Iemand hier nog zo'n slaapkop? En hoe ging dat dan na verloop van tijd op het KDV? Ik hoop dat ze daar wel kan slapen uiteindelijk want nu was ze heel huilerig.
pi_156849533
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:46 schreef LuDann het volgende:
Ik mag Wolk al weer bijna ophalen, eerste keer KDV is maar 2 uurtjes. Over 10 minuutjes de deur uit. Ik heb wel even de kans gegrepen om een gehoortest te laten doen omdat ik de thermometer niet hoor piepen. Dat bevestigde wat ik al wist eigenlijk; best forse gehoorschade. -O- Die man zei dat ik veel vogelsoorten al niet meer kan horen. En niet alleen de hoge tonen maar op de lage hoor ik minder goed. Best even slikken.
Hoe komt dat zo? Weet je dat ook?
En moet je nu een gehoorapparaatje?

Lijkt me ook behoorlijk slikken :*
Schudden voor gebruik
pi_156849711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:01 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby heeft trouwens maar 20 minuten geslapen op het KDV, ze ligt hier thuis nu lekker te slapen. Normaal gesproken slaapt ze hier thuis of bij oma zo'n 2,5 uur nadat ze een uurtje wakker is geweest. Het liefst slaapt ze uit tot half 12.

Iemand hier nog zo'n slaapkop? En hoe ging dat dan na verloop van tijd op het KDV? Ik hoop dat ze daar wel kan slapen uiteindelijk want nu was ze heel huilerig.
Jawel. (maar eigenlijk wil ik er niets over zeggen ivm de Fok!wet :9 :@ )
SPOILER
Schudden voor gebruik
pi_156850006
Wat een superleuke foto Cactus! Die koppies zo naast elkaar. :D O+

Ach, Cho, wat zielig! N. hoest ook heel erg, maar is verder wel vrolijk. Bij pseudokroep hoort dus ook echt pijn en hard huilen (voor ik voor de 3e keer in 1 week bij de huisarts zit :@ )?

Wat rot van het slapen Jagar! Wat gebeurt er als je hem even laat pruttelen (niet huilen)? Heeft hij een speentje? N. heeft echt een speentje nodig bij het inslapen, als hij dan ineens *poef* uitvalt is ze in slaap gevallen. :+

Cassandra, ik zou inderdaad ook eerst van die wantjes proberen als hij zich verder niet wakker wappert. Wij zijn hier met 5 maanden echt net van het inbakeren af en dat ging best moeilijk. N. sloeg zichzelf echt steeds wakker, dus hier was het echt nodig. Gelukkig kan ze nu gewoon rustig slapen. O+

N. hoest steeds meer. ;( Pufje helpt wel, want het raspende is wel uit haar ademhaling, maar die hoest joh. :'( Astma zit wel in de familie, hopelijk valt het bij haar mee en is dit gewoon een heftige verkoudheid. Zo schattig, dan lacht ze zo lief naar ons tussen de hoestbuien door en zit ik bijna te huilen van geluk/medelijden. :')

Nu maar weer aan het werk, straks heb ik mijn mentorklas en zie daar wel een beetje tegenop -O-
SPOILER
pi_156850159
Bedankt voor de felicitaties O+

Er komt vanavond of morgen nog wel een fotospam en uitgebreide reactie O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 oktober 2015 @ 13:15:16 #91
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156850251
gefeliciteerd skittles!

arme frits ;(

en verder weet ik het even niet meer :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 oktober 2015 @ 13:16:09 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156850278
selvaria mbt je spoiler: is het een idee om juist iets heel kinderachtigs te doen onder het mom van: als jullie dan zo kinderachtig zijn, dan moet je ook maar op die manier les krijgen?

pi_156850710
Cassandra, nogmaals gefeliciteerd met je jochie!

quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 11:11 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

Had F ook. De kraam heeft zijn nageltjes gevijld (met een kartonnen vijl), en nergens meer last van ^O^
Krabwantjes zijn een goede tweede optie. Inbakeren is voor mij echt de laatste optie, nu niet nodig gelukkig! Was bij J. idd erg lastig afwennen, dus liever niet...
pi_156850793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:40 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hoe komt dat zo? Weet je dat ook?
En moet je nu een gehoorapparaatje?

Lijkt me ook behoorlijk slikken :*
Waarschijnlijk teveel bij bandjes gestaan. Neuh, geen gehoorapparaatje, zo erg blijkt het na een speurtocht op internet niet te zijn gelukkig. Denk dat de audicien wat overdreef, als ik zo mijn grafiekje bekijk heb ik het gehoor van een 50-jarige. Niet ideaal maar ook nog geen ramp.

Fijn dat je baby veel slaapt! Maar hij gaat niet het KDV toch? Ik ben benieuwd of dat slapen op het KDV naar verloop van tijd beter gaat. Denk dat ze een beetje moet wennen aan de nieuwe omgeving. En ik bedenk me dat ik vergeten was te vertellen dat ze een buikslaper is, dat had ik wel even moeten vermelden. :') Nja, morgen weer een dag.

Herkenbaar van het speentje Selvaria. Uitvallen = slapen.

Ik heb de nageltjes van Wolk afgescheurd toen ze haar gezichtje bleef openhalen. Dat hielp wel iets. Na een paar weken deed ze het niet meer. Inbakeren was iets wat ze in het ziekenhuis heel veel deden, opvallend genoeg. Met een hydrofiel en een pleister. Thuis hebben we dat een tijdje over genomen maar het hielp niet echt en dat ze dan te diep slapen om op tijd voor de voeding te komen vond ik nogal eng.
pi_156851278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:29 schreef pinquit het volgende:
Die is ook heel fijn :)
pi_156851361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:16 schreef DJMO het volgende:
selvaria mbt je spoiler: is het een idee om juist iets heel kinderachtigs te doen onder het mom van: als jullie dan zo kinderachtig zijn, dan moet je ook maar op die manier les krijgen?
Had op zich ook gekund, maar de fokwet hielp me al, les ging net prima. *O*

He, vergeet ik zo Skittles te feliciteren! Gefeliciteerd met je grote meisje! O+ *O*
pi_156851754
@Selvaria Frits kon vannacht alleen maar heel erg huilen. Hij heeft koorts, zijn ademhaling is raspend en hij is echt het heel erg schor.

Als je je zorgen maakt zou ik gewoon nog een keer naar de huisarts gaan. Wij kregen een neusspray mee en het dringende advies om te bellen als hij nog meer moeite kreeg met ademen.
:*
pi_156852580
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie je kind ingeschreven bij de huisarts of gaat dat automatisch? En indien automatisch, is dat afhankelijk van de verzekering waar hij is bij geschreven?

Mijn man en ik hebben beide een andere huisarts, en mijn zoon is bijgeschreven op de verzekering van m'n man (die is beter verzekerd). Betekent dat dat mijn zoon ook automatisch zijn huisarts heeft?
pi_156852590
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:01 schreef LuDann het volgende:

Ik herken 't helemaal Ludann. Hier vandaag ook eerste keer KDV (9-14uur) en hij had maar m'n uurtje geslapen.

Normaal is 't een echte narcolept. (Gaat 's avonds tussen 9 en 11 naar bed en word 's morgens tussen 8 en 9 wakker) dan drinkt hij en slaapt door tot ergens tussen half elf en elf. Dan is t wakker tot half een, drinken en tegen half twee slaapt hij wel weer. Tot half vijf, drinken en wakker blijven want dan komt pappa thuis! Dan 'n uurtje slapen tussen 6 en 7, ideaal om te eten, en dan wakker tot 9/10/11)

Hij wilde op 't KDV niet in bed dus heeft op de schoot zitten smilen tijdens t liedjes zingen en is toen in slaap gevallen waarna ze 'm in de box gelegd hadden.
Hij was pas beginnen te huilen om 13.55 dus het was een heel geruststellend geluid toen ik binnenkwam.. 'Heej hij doet 't nog, dat geluid ken ik' 😊.

Nu thuis ligt hij te snurken als een volwassen kerel, volgende week zijn eerste hele dag, ik ben benieuwd!
pi_156852635
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:16 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie je kind ingeschreven bij de huisarts of gaat dat automatisch? En indien automatisch, is dat afhankelijk van de verzekering waar hij is bij geschreven?

Mijn man en ik hebben beide een andere huisarts, en mijn zoon is bijgeschreven op de verzekering van m'n man (die is beter verzekerd). Betekent dat dat mijn zoon ook automatisch zijn huisarts heeft?
Als het goed is wel. N. is bijgeschreven bij mij, en dat betekent dat mijn huisarts ook de hare is. Een paar weken geleden wilden we met haar naar de huisarts van mijn man, maar dat mocht niet. Inmiddels zitten we allemaal bij dezelfde huisarts.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 oktober 2015 @ 15:33:40 #101
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156852922
bewegend beeld van een etende boef ..

pi_156852937
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:42 schreef LuDann het volgende:

[..]

Waarschijnlijk teveel bij bandjes gestaan. Neuh, geen gehoorapparaatje, zo erg blijkt het na een speurtocht op internet niet te zijn gelukkig. Denk dat de audicien wat overdreef, als ik zo mijn grafiekje bekijk heb ik het gehoor van een 50-jarige. Niet ideaal maar ook nog geen ramp.

Fijn dat je baby veel slaapt! Maar hij gaat niet het KDV toch? Ik ben benieuwd of dat slapen op het KDV naar verloop van tijd beter gaat. Denk dat ze een beetje moet wennen aan de nieuwe omgeving. En ik bedenk me dat ik vergeten was te vertellen dat ze een buikslaper is, dat had ik wel even moeten vermelden. :') Nja, morgen weer een dag.

Herkenbaar van het speentje Selvaria. Uitvallen = slapen.

Ik heb de nageltjes van Wolk afgescheurd toen ze haar gezichtje bleef openhalen. Dat hielp wel iets. Na een paar weken deed ze het niet meer. Inbakeren was iets wat ze in het ziekenhuis heel veel deden, opvallend genoeg. Met een hydrofiel en een pleister. Thuis hebben we dat een tijdje over genomen maar het hielp niet echt en dat ze dan te diep slapen om op tijd voor de voeding te komen vond ik nogal eng.
Ik bakerde alleen in (om te proberen) als hij zo hysterisch huilde en daardoor niet wilde eten of moeilijk aanhapte. Ben daar trouwens snel van af gestapt, want zo'n huilende hotdog-baby vond ik echt te sneu.

Nee hij gaat niet naar het KDV ik ben een blijf thuis mama. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken ^^, Prima voor diegene die hun kindje daar onderbrengen hoor, maar wij houden hem liever dichtbij de eerste jaren O+ Blij dat het kan.
Misschien dat er binnenkort een kindje hier ook een of twee ochtenden of middagen komt spelen. Die slaapt nooit! :o (half jaartje oud) ben benieuwd :D

Die nageltjes groeien trouwens verbazingwekkend hard! Tenen niet zo, maar die vingertjes! Elke week wel een a twee keer knippen/scheuren/bijten of wat dan ook.
Schudden voor gebruik
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:35:42 #103
409579 LuDann
All the way
pi_156852951
Ik moest bij mijn huisarts haar BSN enzo doorgeven, dat ging niet automatisch.

quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:16 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ik herken 't helemaal Ludann. Hier vandaag ook eerste keer KDV (9-14uur) en hij had maar m'n uurtje geslapen.

Normaal is 't een echte narcolept. (Gaat 's avonds tussen 9 en 11 naar bed en word 's morgens tussen 8 en 9 wakker) dan drinkt hij en slaapt door tot ergens tussen half elf en elf. Dan is t wakker tot half een, drinken en tegen half twee slaapt hij wel weer. Tot half vijf, drinken en wakker blijven want dan komt pappa thuis! Dan 'n uurtje slapen tussen 6 en 7, ideaal om te eten, en dan wakker tot 9/10/11)

Hij wilde op 't KDV niet in bed dus heeft op de schoot zitten smilen tijdens t liedjes zingen en is toen in slaap gevallen waarna ze 'm in de box gelegd hadden.
Hij was pas beginnen te huilen om 13.55 dus het was een heel geruststellend geluid toen ik binnenkwam.. 'Heej hij doet 't nog, dat geluid ken ik' 😊.

Nu thuis ligt hij te snurken als een volwassen kerel, volgende week zijn eerste hele dag, ik ben benieuwd!
Is het maar 1 keer wennen voor 5 uur en de volgende keer meteen een hele dag? Ik had hier afgesproken dat het eerst 1 dag van 9-12 was, dan de dag erop van 9-14 en dan een hele dag, maar de leidster vanochtend ging ervan uit dat ik haar om 11 uur (na 2 uur dus) weer kwam halen dus dat heb ik gedaan, ervan uitgaande dat ik het misschien verkeerd in mijn agenda had gezet.

Maar nu bleek dat ze normaal gesproken 4 wendagen doen (van 2 uur, 4 uur, 6 uur en 8 uur) voordat ze een hele dag gaan en dat de 2 wendagen (3 uur en 6 uur) die ik afgesproken heb een uitzondering zijn. Dus ik ga haar nu op wat haar eerste volledige dag zou zijn om 16 uur al halen zodat er 3 wendagen zijn. Gelukkig heb ik die dag vrij, want anders had mijn man vrij moeten nemen. Het zal nu dus 2 uur, 4 uur en 7 uur zijn.

Oh ja, das wel veel wakker dan voor zijn doen. Ik hoop dat die van jou ook leert slapen op het KDV. Hoe oud is hij nu? Ongeveer even oud, maar ik weet het niet meer precies.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 15-10-2015 15:42:19 ]
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:41:04 #104
409579 LuDann
All the way
pi_156853047
Dat is fijn dat dat kan inderdaad, Stippel! Tja, hier kan dat niet. Maar ik zou dat ook niet willen eigenlijk, ik ben niet gemaakt om thuisblijfmoeder te zijn. Hoewel ik liever had dat ze door mijn moeder en schoonmoeder opgevangen werd dan op het KDV, maar ja dat is niet anders. Ze leert in ieder geval wel omgaan met andere kindjes straks.

De nageltjes van Wolk staan ook op standje superspeedyplus ja. :')
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:45:49 #105
409579 LuDann
All the way
pi_156853138
Schattig DJMO, hij zit daar wel heel rustig zeg.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 15 oktober 2015 @ 15:47:15 #106
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156853163
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:45 schreef LuDann het volgende:
Schattig DJMO, hij zit daar wel heel rustig zeg.
hij is ook heel anders dan z'n grote broers. Die moest ik echt vastsnoeren in een kinderstoel om ze rustig te laten eten, dat is met michael niet nodig, die is een stuk kalmer an :D

pi_156853316
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:34 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nee hij gaat niet naar het KDV ik ben een blijf thuis mama. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken ^^, Prima voor diegene die hun kindje daar onderbrengen hoor, maar wij houden hem liever dichtbij de eerste jaren O+ Blij dat het kan.
Misschien dat er binnenkort een kindje hier ook een of twee ochtenden of middagen komt spelen. Die slaapt nooit! :o (half jaartje oud) ben benieuwd :D

Die nageltjes groeien trouwens verbazingwekkend hard! Tenen niet zo, maar die vingertjes! Elke week wel een a twee keer knippen/scheuren/bijten of wat dan ook.
Dit is ook hoe ik het voel maar ik ga na mijn verlof 3 dagen werken. Ik heb steeds meer het gevoel dat dat niet is wat ik wil... :@
Maar ik verkeer in een 'carrière is ook belangrijk en goed voor je' omgeving dus ik vrees voor de reacties als ik mijn wens hardop uitspreek. En dus durf ik dat niet.
Nu is Twix pas 4 weken dus wil ook niet op de zaken vooruit lopen maar toch.
pi_156854087
Hee Maltees, maak je aub niet druk om wat je omgeving denkt/vindt/zegt! Het moet voor jou goed voelen, de mensen in je omgeving hebben daar niks mee te maken
pi_156854431
Ik zie een paar keer inbakeren terug komen. We gebruiken een swaddle me. Overdag wisselen we de slaapjes af, hij hoeft niet ingebakerd. Vaseline op zijn gezichtje en nageltjes zijn gevijld. En door afwisseling leert hij ook zonder te slapen. Ik zal even achter krabwantjes aangaan, maar los van het krabben lijkt hij nu nog niet te weten wat hij met zijn handjes aanmoet, overdag met handjes los slaapt hij ook in poosjes van tien minuten, om dan wakker te schrikken. Maar snachts vinden we t zelf ook wel fijn, afgelopen nacht heeft hij lekker doorgeslapen, werd goed wakker voor de voeding, en wij hebben ook voldoende rust kunnen pakken.

Ik besef dat je na twee nachten absoluut niet van ritme kan spreken, maar het Is voor ons ook aftasten. We zijn er goed over ingelicht en zoals we het nu doen voelt goed voor ons. Overdag ga ik gaandeweg testen wat voor G. Ook prettig werkt en blijft werken, als hij bijv na deze week rustiger Is met zijn handjes is dat ook prima. Maar ik probeer dat liever overdag als snachts, ook voor ons eigen ritme. En iedereen doet wat voor zichzelf goed voelt. Ik probeer het een beetje voor mijzelf te verantwoorden omdat het zo makkelijk Is in als nieuwe ouder onzeker te raken en te twijfelen aan je beslissingen.

G. Doet het prima, borstvoeding komt op gang, regelmatige luiers, hij Is rustig, tevreden, slaapt lekker, ik leer zelfs al het verschil tussen zijn, ik heb nu honger/slaap/noem maar op en nog even geduld maar ook niet lang meer huiltje, en zijn, ik heb een scheet dwars en t Is nu alweer over huiltje :+
Kortom, tot nu toe zijn we heel tevreden en intens gelukkig met elkaar O+

Skittles gefeliciteerd!
pi_156854493
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:38 schreef pinquit het volgende:
Hee Maltees, maak je aub niet druk om wat je omgeving denkt/vindt/zegt! Het moet voor jou goed voelen, de mensen in je omgeving hebben daar niks mee te maken
Dit is precies de kern van mijn probleem...

SPOILER
pi_156854525
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
...........

G. Doet het prima, borstvoeding komt op gang, regelmatige luiers, hij Is rustig, tevreden, slaapt lekker, ik leer zelfs al het verschil tussen zijn, ik heb nu honger/slaap/noem maar op en nog even geduld maar ook niet lang meer huiltje, en zijn, ik heb een scheet dwars en t Is nu alweer over huiltje :+

...........
O+ O+ O+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:06:32 #112
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156854576
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:02 schreef Malteser het volgende:

[..]

SPOILER
Als het financieel kan, zou ik in jouw geval gewoon stoppen met werken. Als je het wil, waarom niet?
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_156854654
Lastig Malteser.

Ik wil wel even inbrengen dat KDV niet gelijk staat aan geen veilige haven bieden he? Melba heeftvhet super naar zijnnzin, de juffies zijn lief, hij speelt en wordt geknuffeld.

Ik bedoel alleen maar: als je moet werken bijvoorbeeld vanwege financien (of als je zoals ik hrt gewoon graag wilt) dan is het echt niet zo dat je je kind er iets mee aandoet.

Niet de bedoeling er een discussie van te maken, maar ik hoop gewoon dat je in je hoofd er niet iets ergers van maakt voor hem (jouw eigen keuze komt daar nog eens bovenop en gaat voor bovendien).
Kwak
pi_156854665
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:06 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Als het financieel kan, zou ik in jouw geval gewoon stoppen met werken. Als je het wil, waarom niet?
Omdat 'men' vindt dat ik, met Atheneum- en HBO-diploma, niet thuis moet zitten. En ik dus niet durf te kiezen voor wat ik wil.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:13:28 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156854702
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:06 schreef AwayTL het volgende:

[..]

+1

Maar ik zou ook geen overhaaste beslissingen nemen, misschien denk je er over een paar weken anders over, of als je weer aan het werk bent.

Niet om een discussie aan te gaan maar ik ben wel een voorstander van een (geschikt!! Niet zo'n babyfabriek keten!) kinderdagverblijf.
pi_156854721
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:10 schreef kwakz0r het volgende:
Lastig Malteser.

Ik wil wel even inbrengen dat KDV niet gelijk staat aan geen veilige haven bieden he? Melba heeftvhet super naar zijnnzin, de juffies zijn lief, hij speelt en wordt geknuffeld.

Ik bedoel alleen maar: als je moet werken bijvoorbeeld vanwege financien (of als je zoals ik hrt gewoon graag wilt) dan is het echt niet zo dat je je kind er iets mee aandoet.

Niet de bedoeling er een discussie van te maken, maar ik hoop gewoon dat je in je hoofd er niet iets ergers van maakt voor hem (jouw eigen keuze komt daar nog eens bovenop en gaat voor bovendien).
Heb je ook gelijk in en het is ook niet zo dat ik het kdv een slechte keuze vind. Sterker nog, Twix gaat er ook heen als ik weer moet gaan werken. En ik heb een heel fijn gevoel bij 'ons' kdv. Maar diep in mijn hart blijf ik het liefste zelf thuis bij hem.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:14:16 #117
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156854722
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:11 schreef Malteser het volgende:

[..]

Omdat 'men' vindt dat ik, met Atheneum- en HBO-diploma, niet thuis moet zitten. En ik dus niet durf te kiezen voor wat ik wil.
Maar dat je nu even niet werkt wil toch niet zeggen dat je per definitie altijd thuis blijft? Daarbij als dat wel is wat jullie gelukkig maakt kan iedereen toch mooi de boom in?

Ongelukkig aan het werk omdat men dat vindt of gelukkig thuis met een zoon die daar ongetwijfeld ook gelukkig van wordt. Lijkt mij in alle gevallen win win.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:15:12 #118
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156854741
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:13 schreef Mariposas het volgende:

[..]

+1

Maar ik zou ook geen overhaaste beslissingen nemen, misschien denk je er over een paar weken anders over, of als je weer aan het werk bent.
Even de hormonen uit laten werken :P .

Zeker mee eens overigens.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:15:18 #119
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156854744
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:14 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Maar dat je nu even niet werkt wil toch niet zeggen dat je per definitie altijd thuis blijft? Daarbij als dat wel is wat jullie gelukkig maakt kan iedereen toch mooi de boom in?

Ongelukkig aan het werk omdat men dat vindt of gelukkig thuis met een zoon die daar ongetwijfeld ook gelukkig van wordt. Lijkt mij in alle gevallen win win.
^^ wat zij zegt.
KuikenGuppy
pi_156854747
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:10 schreef kwakz0r het volgende:
Lastig Malteser.

Dit, en: je kindje is vier weken oud. Dat je (nog) niet aan werken moet denken lijkt me heel normaal. Ik heb wat afgejankt bij de gedachte dat ik weer moest werken (en oh, wat vond ik het de tweede dag alweer heerlijk).

Neem je tijd en vooral, neem je eigen besluit, zou ik zeggen.
pi_156854782
Ik kaap het topic en dat is niet mijn bedoeling. En ik wil niet op det zaken vooruit lopen inderdaad want misschien wil ik straks juist graag weer aan de slag. Maar dat ik nog wat te ontwikkelen heb is duidelijk. Gelukkig heb ik een fijne psych.

En dank voor jullie reacties. Zo fijn om ze te lezen en daardoor ook aan het denken te worden gezet.
pi_156854789
Je eigen keuze is het belangrijkste Malteser, laat ik dat voorop stellen. Maar het gevoel dat je nooit meer wil gaan werken hoeft ook niet eeuwig te blijven.

Ik zag heel erg tegen het einde van mijn verlof op, vond het echt maar niks om Ketel 'af te geven' en uren achter elkaar van hem weg te zijn. Maar na een weekje werken ging het juist prima! Ketel heeft het ontzettend naar zijn zin bij de GO en ik merk dat het mij ook ruimte in mijn hoofd geeft om niet 24/7 bij hem te zijn. En ik geniet nu extra van de uren dat we wel samen zijn en mijn mamadag. O+
pi_156854809
Malteser :* Geen enkel besluit wat je nu neemt is definitief. En niemand heeft iets te zeggen over welk besluit jij dan ook neemt :* Je mag jouw hart volgen, nu en over tien weken en over tien jaar nog.

Edit: en je mag ook de ruimte nemen om het topic te kapen ;)
pi_156854834
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:18 schreef Bloesem. het volgende:
Malteser :* Geen enkel besluit wat je nu neemt is definitief. En niemand heeft iets te zeggen over welk besluit jij dan ook neemt :* Je mag jouw hart volgen, nu en over tien weken en over tien jaar nog.

Edit: en je mag ook de ruimte nemen om het topic te kapen ;)
:'( O+
pi_156854877
Oh ik ben spuit 11 zie ik. :')
pi_156855182
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:40:19 #127
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156855288
En Malteser, een tegenkamp zal je altijd blijven houden. Je kunt het toch nooit goed doen. Ik blijf 34 uur werken en er zijn ook mensen dir dat veel vinden en het maar raar vinden dat ik geen ouderschapsverlof opneem. Maar ik moet er juist niet aan denken. :)
pi_156855372
Zoveel mensen zoveel wensen toch? Ik ben blij dat ik drie dagen werk en vier dagen bij N. ben, maar iedereen heeft weer een andere voorkeur. Doe alsjeblieft waar je zelf gelukkig van wordt en niet dat geen wat je omgeving je wil zien doen.

Het is overigens wel verstandig om die beslissing nog even uit te stellen, wie weet kijk je er over een paar weken weer anders tegenaan.

Ja, ik typ hetzelfde als een hele rits mensen voor mij :+ maar misschien heb je dat juist wel even nodig :*
pi_156855616
Ik sluit me aan bij de rest, doe waar je je goed bij voelt, maar neem ook de tijd. Met vier weken leek werken en haar achterlaten me ook verschrikkelijk. En nu is ze vandaag voor het eerst naar de opvang geweest en het koste me eigenlijk geen moeite :@

Ze had het overigens super gedaan!
pi_156855770
Ik ben ook een thuisblijfmama met hbo op zak. En het boeit me niet (meer) wat mensen ervan denken. Als ik maar gelukkig ben, en dat ben ik.
Ja, we kunnen niet op verre vakanties enzo, maar eerlijk boeit me dat ook niet. Ik ben liever thuis. Eigen bed, eigen dingetje.
pi_156856465
De enige juiste beslissing is de beslissing die goed voelt voor jou en je man.
Ik werk 40 uur in de week, maar ga er vier minder werken. Volgens een heleboel mensen nog steeds veel te veel, maar die mensen hebben niets te zeggen over onze keuzes.
Als jij minder of een paar jaar niet wil werken, dan doe je dat gewoon. Zeker als dat betekent dat jij dan voor jouw gevoel een betere basis voor Twix kam bouwen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 19:04:52 #132
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_156856952
Skittles gefeliciteerd met Lou! *O*

En Maltheser ik hoop dat je een keuze kan maken waar je zelf achter staat en voor jullie goed voelt :*
pi_156859259
O nee, Lou ook al naar de dreumesjes. :( Ze lopen allemaal weg hier. :( :(

pi_156859488
En sorry voor het gebrek aan bijlees verder. Het leven komt er steeds tussendoor. En niet zo van kijk mij eens een leven hebben, maar meer ugh, werk, baby, afwas, kattenkots, bluh.

Malteser, +1 op alle voorgangers. :) En laat er wat tijd overheen gaan.

Een blije baby ter bijdrage aan dit topic:
SPOILER
pi_156859517
Blij ei! O+
pi_156859551
Ik Kwam ook nog even juichen voor Lou's eerste verjaardag O+ *O* Gefeliciteerd skittles! :D
pi_156860236
Ingee wat een leukerd O+
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:03:23 #138
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156860365
R wat ben je toch een vrolijk meiske O+

Malteser
+1 op alles wat al gezegd is.
Ik zou ook graag thuis willen blijven. Lekker nestelen met m'n dochter. Ik kies er alleen bewust voor om dat niet te doen.
zou het werk dan toch gaan missen. Ik werk nu 4 dagen en dat gaat eigenlijk prima. Toch ga ik volgend jaar voor een daagje minder, denk ik.
Ik heb elke ochtend nog een rot gevoel bij het wegbrengen. Soms huil ik ook nog even in de auto, maar zo gauw ik het parkeerterrein van school op rij is dat ook weer klaar.

Ik werk nu wel anders. Heb meer een doel. Werk minder lang door en kan allee verrassend snel naast me neer leggen (als in: zo gauw ro is opgehaald vergeet ik m'n werk compleet :D)

hier een oké daagje. Was om 14:35 klaar, maar pas om 18:30 thuis. Mentorgesprek liep enorm uit. Wat kunnen leerlingen het zichzelf toch moeilijk maken en het idee hebben dat iedereen tegen ze is. :{

Ro is verkouden. Steeds zo'n constante rochel/snurk waardoor ze wakker wordt.
Ook komen er een paar tandjes door dus ze wil het liefst blijven bijten.

En selvaria,
Herkenbaar hoor. :D
Vind het wel erg leuk om over je klas te lezen, haha.
Is daar geen topic over eigenlijk? >:)
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:03:51 #139
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156860384
Skittles de dreumesmama!

Gefeliciteerd!
pi_156860414
Skittles gefeliciteerd met je mooie dreumes! *O*

Zo, jongens, ik kom ook weer even binnenvallen :+ . Net voor het eerst in 2 jaar oid naar yoga geweest. :'( auw.

Malteser, ik voel met je mee. Iedereen hierboven zegt heel wijze dingen! Zelf heb ik best een tijd geworsteld met het feit dat ik nu gedeeltelijk bij keuze thuis ben. Gedeeltelijk omdat er heel weinig werk is, en ik nu bewust kies niet te investeren in een carriere die nog niks oplevert. Ik zorg nu voor W, en hoewel ik het hard werken vind (en onderschat dat niet, het is wél werk.), geniet ik er ook enorm van. De gedachte van fulltime werken zou ik nu niet eens zien zitten! Ohja, dat is de situatie, ik wou je vertellen over de struggle. Thuis zijn is niet de meest voor de hand liggende keuze tegenwoordig. Soms ben ik bang dat mensen er iets van vinden, maar vaker kom ik er achter dat ik er zelf iets van vind. -O- dat probeer ik los te laten.

En verder wat always zegt is heel belangrijk. Wat werkt voor jullie is het best! Alle commentatoren de boom in ^O^
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:07:41 #141
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156860540
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:04 schreef Crumpette het volgende:
Thuis zijn is niet de meest voor de hand liggende keuze tegenwoordig. Soms ben ik bang dat mensen er iets van vinden, maar vaker kom ik er achter dat ik er zelf iets van vind. -O- dat probeer ik los te laten.
Herkenbaar Crump... En ik heb soms ook wel eens het gevoel overal buiten te staan, dat ik niet echt 'mee doe' in de maatschappij :@.
KuikenGuppy
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:14:41 #142
335643 faptist
Maakt fouten
pi_156860795
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:07 schreef Burdie het volgende:

[..]

Herkenbaar Crump... En ik heb soms ook wel eens het gevoel overal buiten te staan, dat ik niet echt 'mee doe' in de maatschappij :@.
Zet die gedachte eens snel uit je hoofd!
Wat een kul. Echt.

Supermama :*
pi_156861016
quote:

[..]

Ik doe het allebei half (3 dagen werken, 4 dagen mama-en) en ik heb het gevoel dat ik allebei maar halve bak doe en dus overal net niet mee doe. Want ik ben geen fulltime wat-dan-ook. Maar ja, daar kan ik op dit moment mee leven.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 21:24:16 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156861125
Oh dus dat kan ook :').
Ja, het zijn gevolgen van keuzes die je maakt en ik vind het verder prima (ik heb overigens een eigen bedrijf dus ik zorg nog wel een beetje voor mijn participatie aan de maatschappij :+) maar soms denk ik even meh. Niet meh genoeg om het te veranderen overigens, komt tzt wel weer eens.
KuikenGuppy
pi_156861873
Herkenbaar ook wel hoor Burd. Betrap ik me er weer eens op dat ik niet weet welke dag van de week het is :') dat ik niet weet hoe het in het midden-oosten is, enz.

Maar dit is nu mijn/onze keuze en voor ons is dit nu het best! Met W gaat het goed en ik heb er plezier in; ik ben tot mijn verbazing niet de mama die gek wordt als er geen pauze is. Ik kan ook ontspannen mét mijn kleine, en geniet gewoon. Ook van het werk kan ik genieten. :) en nu voel ik me zo mogelijk nog een grotere muts :').

Magoe, he, dat is nu, en ik wil ook nog wel een nr 2, en als ze allebei naar school gaan kan ik weer gaan investeren in mijn werk zonder dat het bakken met geld kost O+. En wat dat werk dan moet zijn bekijk ik dan wel.
pi_156862802
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:41 schreef Crumpette het volgende:
Betrap ik me er weer eens op dat ik niet weet welke dag van de week het is :') dat ik niet weet hoe het in het midden-oosten is, enz.
Dat overkomt je als werkende moeder ook hoor. ;)
Helft van de tijd geen flauw idee van tijd of prioriteiten. Ik weet alleen wel precies hoe laat ik alles mag laten vallen en naar huis mag racen. O+
pi_156863040
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:01 schreef ingee het volgende:

[..]

Dat overkomt je als werkende moeder ook hoor. ;)
Helft van de tijd geen flauw idee van tijd of prioriteiten. Ik weet alleen wel precies hoe laat ik alles mag laten vallen en naar huis mag racen. O+
Ja, misschien is dat ook wel zo. Vanaf hier lijkt het voor de hand liggend dat je horizon breder voelt als je ook werkt, maar ook dat is subjectief :+
pi_156863249
Lieve Dames, dank jullie wel :*. Fijn om hier mijn onzekerheden te kunnen delen hoewel ik me daardoor ook als 'lastig' voel. Want het is een babytopic. Voor de buitenwereld ben ik de immer vrolijke Malteser. Wel fijn om dan ergens op het 'anonieme forum' een plek te hebben waar ik wel kan schrijven over wat ik voel.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 22:22:55 #149
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156863934
quote:

[..]

En zo bekruipt mij vaak zat het gevoel (zeker als ze moeite hebben bij de go) dat ik veel beter thuis kan zijn omdat dat voor hun beter zou zijn.

Bij de oudste zat ik noodgedwongen thuis totdat hij een jaar geweest was en als er wat was had ik oplossingen klaar waarbij ik direct het resultaat waar kon nemen. Bij Frans kon ik in de go dagen niet zien of het probleem was verholpen.

Maar verder werd ik heel ongelukkig van thuis zitten, dus al met al is werken voor mij gewoon echt beter.

Denk soms wel dat emancipatie niet per direct beter is voor onze kinderen.
pi_156864425
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:10 schreef Malteser het volgende:
Lieve Dames, dank jullie wel :*. Fijn om hier mijn onzekerheden te kunnen delen hoewel ik me daardoor ook als 'lastig' voel. Want het is een babytopic. Voor de buitenwereld ben ik de immer vrolijke Malteser. Wel fijn om dan ergens op het 'anonieme forum' een plek te hebben waar ik wel kan schrijven over wat ik voel.
Wat nou lastig? :o
Het is een babymoedertopic. Lijkt me een zeer relevant onderwerp.

Als die baby's alles voor zichzelf willen openen ze zelf maar een topic. :(
pi_156864447
En babyvaders!
pi_156864948
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:38 schreef ingee het volgende:

[..]

:)
En je mooie, blije baby O+
pi_156865064
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:35 schreef LuDann het volgende:
Ik moest bij mijn huisarts haar BSN enzo doorgeven, dat ging niet automatisch.

[..]

Is het maar 1 keer wennen voor 5 uur en de volgende keer meteen een hele dag? Ik had hier afgesproken dat het eerst 1 dag van 9-12 was, dan de dag erop van 9-14 en dan een hele dag, maar de leidster vanochtend ging ervan uit dat ik haar om 11 uur (na 2 uur dus) weer kwam halen dus dat heb ik gedaan, ervan uitgaande dat ik het misschien verkeerd in mijn agenda had gezet.

Maar nu bleek dat ze normaal gesproken 4 wendagen doen (van 2 uur, 4 uur, 6 uur en 8 uur) voordat ze een hele dag gaan en dat de 2 wendagen (3 uur en 6 uur) die ik afgesproken heb een uitzondering zijn. Dus ik ga haar nu op wat haar eerste volledige dag zou zijn om 16 uur al halen zodat er 3 wendagen zijn. Gelukkig heb ik die dag vrij, want anders had mijn man vrij moeten nemen. Het zal nu dus 2 uur, 4 uur en 7 uur zijn.

Oh ja, das wel veel wakker dan voor zijn doen. Ik hoop dat die van jou ook leert slapen op het KDV. Hoe oud is hij nu? Ongeveer even oud, maar ik weet het niet meer precies.
Ik geloof dat T. Iets ouder is? 2-8 geboren. Hij is vorige week 'n uurtje daar geweest, vandaag 9-14 en volgende week 8-18. Het is in overleg, ze hebben op donderdagmiddag maar 3 of 4 kindjes dus lekker rustig. ('S ochtends max. 12)
Manlief heeft volgende week vrij genomen 's middags dus als het toch te veel is komt T. lekker eerder naar huis.

Maar of dat zo verstandig is die twee alleen..

En dan ook nog een welgemeende wat nu broekje verkeerd om? Daar is geen labeltje ingenaaid dus alles is goed!

SPOILER
pi_156868877
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:38 schreef ingee het volgende:

[..]

+1
Ook de zaken waar je tegen aan loopt als ouder zijnde kunnen juist hier besproken worden.
pi_156868906
Ik heb een baby die al vanaf 23.00 uur aan de borst wil, of bij mij slapen. O+ wil dat ik m laat huilen maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Net lekker een paar keer extra aangelegd en nu ligt bij in mijn armen te slapen. O+ is toch maar akkoord gegaan, heb uitgelegd dat je een baby niet kan verwennen of verpesten op die leeftijd, hij mist zijn mama. En mijn man kan nu in ieder geval iets slapen. Ik heb alleen zelf geen oog dicht gedaan. En ik voel me zo rot, ik zal vast wel iets fout doen met de bv ;(
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 04:58:05 #156
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156868918
Joh, je zegt t zelf al: hij wil mama. Veel en vaak O+ is vermoeiend, maar normaal ;)
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 04:59:44 #157
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156868920
+1 op pinq.
pi_156868930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 04:58 schreef pinquit het volgende:
Joh, je zegt t zelf al: hij wil mama. Veel en vaak O+ is vermoeiend, maar normaal ;)
hij ligt heerlijk op mijn borst te slapen. Vent ligt naast mij te knorren. Maar aanleggen gaat soms goed, soms hysterisch. Heb geprobeerd het te filmen voor de kraam, hopelijk kan ze tips geven. Want tijdens haar komst slaapt ie uiteraard als een roos in zijn cosleeper en hapt ie perfect aan..
pi_156868939
Klinkt als clusteren :) btje onhandig dat ie dat snachts doet, maar verder wel normaal. Ook het hysterische, erg schattig is dat :)
pi_156868942
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 05:33 schreef SaskiaR het volgende:
Klinkt als clusteren :) btje onhandig dat ie dat snachts doet, maar verder wel normaal. Ook het hysterische, erg schattig is dat :)
gaat dat zo vroeg? Hij slaapt nu al bijna twee uur O+ om zes uur verschoning en nieuwe etensronde. Ik haal mijn slaap vanmiddag wel weer in
pi_156869055
Cassandra je doet helemaal niets verkeerd, je doet het juist goed!
Klinkt inderdaad als clusteren.

In mijn beleving was het het makkelijkst om daar helemaal aan toe te geven. Als hij bleef huilen van de krampen gaf ik hem na een uur aan mijn man. Dat gebeurde ook op verzoek mijn man overigens.

Laten huilen heeft in mijn ogen een averechts effect, dus doe ik niet.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:28:43 #162
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156869133
Hier wordt sinds drie dagen heul veel gespuugd ;( met golven, zurig dus echt uit maag. Terwijl ik drie dagen geleden bijvoeding ben gaan minderen :s
Tis heel naar, lig de hele nacht ook op waakstand, hij wordt er ook heel brommig van
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 07:36:57 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_156869172
Je doet het juist goed cassandra, en goed dat je doet wat jij denkt dat goed is! De eerste twee weken hadden wij ook een omgekeerd dag- en nachtritme en was hij super zoet als de kraam er was. Wel heel zwaar, maar ook dat gaat beter.

Vooral toen ik ontdekte dat ik het clusteren op mijn verzoek kon verschuiven naar een ideaal tijdstip (hij was toen wel wat ouder).

Geen ervaring met spugen, pinq. Klinkt sneu. ;(
pi_156869264
Je doet 't goed Cassandra :*

Pinq, heeft hij er ook echt last van of is 'ie opgelucht na het spugen?
pi_156869272
Cassandra, je doet het super! Je voelt aan wat hij nodig heeft (mama) en geeft hem dat. Een betere mama kun je niet zijn!
pi_156869301
Pinq, dat is sneu. Want ik begrijp dat hij nu minder KV krijgt en (bijna) alleen nog BV?
Zit zijn neusje misschien wat verstopt, waardoor hij wat lastiger kan ademen en/of door zijn mond moet ademen?
Dat is momenteel hier het probleem. Twix spuugt nooit maar geeft nu sinds twee dagen wat terug en drinkt onrustig doordat hij echt naar adem hapt.

*geen verstand van bv maar probeert mee te denken*
pi_156869319
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 07:28 schreef pinquit het volgende:
Hier wordt sinds drie dagen heul veel gespuugd ;( met golven, zurig dus echt uit maag. Terwijl ik drie dagen geleden bijvoeding ben gaan minderen :s
Tis heel naar, lig de hele nacht ook op waakstand, hij wordt er ook heel brommig van
Leg je hem op zijn zij? En het matrasje aan een kant omhoog.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:11:59 #168
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156869379
Hij vindt t niet lekker, wordt er chagrijnig van.
Hij ligt inmiddels op zijn rug estrys, dat moest :P omdat ze nu blijkbaar sterk genoeg zijn om zich perobgeluk naar buik te rollen. Geloof er niks van. Matrasje is al wel aan 1 kant omhoog.

Mondjes terug geven is niet zo erg, maar als het echt golvend of projectiel komt is t geloof ik niet helemaal de bedoeling. Nou ja hij heeft er iig niet meer honger door.

Volgens mij heb ik nu een beginnende borstontsteking :+ gaat lekker :') gelukkig komt vandaag mn kolf. Straks lekker weer t bed in O+
pi_156869512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:11 schreef pinquit het volgende:
Hij vindt t niet lekker, wordt er chagrijnig van.
Hij ligt inmiddels op zijn rug estrys, dat moest :P omdat ze nu blijkbaar sterk genoeg zijn om zich perobgeluk naar buik te rollen. Geloof er niks van. Matrasje is al wel aan 1 kant omhoog.

Mondjes terug geven is niet zo erg, maar als het echt golvend of projectiel komt is t geloof ik niet helemaal de bedoeling. Nou ja hij heeft er iig niet meer honger door.

Volgens mij heb ik nu een beginnende borstontsteking :+ gaat lekker :') gelukkig komt vandaag mn kolf. Straks lekker weer t bed in O+
S. deed dat ook. Tja wat is de bedoeling he? Het maagklepje sluit niet lekker, krijg je dat.

S is van de tijd dat kinderen nog op de zij moesten slapen. Misschien een rol aan de zijkant dat hij niet door kan rollen? Want op zijn rug en projectiel braken is geen lekkere combi.

Rustig aan :*
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:30:03 #170
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156869526
Hoe was jullie eerste nacht? <3
pi_156869770
O erg, ik heb me hier nog niet eens fatsoenlijk geïntroduceerd. Nou ja komt nog.

Is weer even wennen he Pinq. Maar wat een heerlijkheid een derde O+ echt. Ik voel me super goed en geen last van onzekerheid of zo. Het komt zoals het komt. Manneke is denk ik erg misselijk van de bevalling en dus best onrustig en heel veel zuigbehoefte. Aanleggen en voeden gaat super, denk ik ;) We mogen niet klagen O+
pi_156869777
Dat hysterische deed Y ook, bijna weer vergeten. Dat ze zo graag wilde drinken, dat ze ging schudden met haar hoofdje en niet aangehapt raakte. O+
Nu gaat ze gewoon heel zielig huilen, en als die tepel dan in zicht is, stort ze zich erop alsof ze uitgehongerd is. :')

En gisteravond erachter gekomen, ze lust eindelijk worteltjes! *O* wel geprakt, met een aardappeltje, maar ik reken hem goed.
Ze eet echt al goed mee :o mijn kleine melkbaby O+ :'(
pi_156869799
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Estrys het volgende:
O erg, ik heb me hier nog niet eens fatsoenlijk geïntroduceerd. Nou ja komt nog.

Is weer even wennen he Pinq. Maar wat een heerlijkheid een derde O+ echt. Ik voel me super goed en geen last van onzekerheid of zo. Het komt zoals het komt. Manneke is denk ik erg misselijk van de bevalling en dus best onrustig en heel veel zuigbehoefte. Aanleggen en voeden gaat super, denk ik ;) We mogen niet klagen O+
Waah, ik dacht al, wtf? Heeft ze haar kindje al.... Heb ik iets gemist? :o
Gefeliciteerd *O*
pi_156869903
En volgens mij had ik skittles met Loutje nog niet gefeliciteerd, dus bij deze dan
*O* hieperdepiep hoera! Lou is 1 jaar! *O*
pi_156870325
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:55 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dit is ook hoe ik het voel maar ik ga na mijn verlof 3 dagen werken. Ik heb steeds meer het gevoel dat dat niet is wat ik wil... :@
Maar ik verkeer in een 'carrière is ook belangrijk en goed voor je' omgeving dus ik vrees voor de reacties als ik mijn wens hardop uitspreek. En dus durf ik dat niet.
Nu is Twix pas 4 weken dus wil ook niet op de zaken vooruit lopen maar toch.
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Persoonlijk zal het mij worst wezen wat mijn omgeving er van denkt :P Die zijn overigens bijna allemaal carière gericht ^^,
Heb het er wel met je man over, want die is de enige die er toe doet en met hem samen kan je alleen zulke beslissingen maken natuurlijk ;)
Misschien als je wat verder in je verlof zit dat je er weer anders over denkt. En misschien als je eenmaal aan het werk bent die drie dagen dat je er dan weer anders (of hetzelfde) over denkt.

spuit 11111 als ik zo eens doorlees :+ en ook dat zal me worst wezen :9

[ Bericht 7% gewijzigd door Stippelrientje op 16-10-2015 10:01:12 ]
Schudden voor gebruik
pi_156870342
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zie een paar keer inbakeren terug komen. We gebruiken een swaddle me. Overdag wisselen we de slaapjes af, hij hoeft niet ingebakerd. Vaseline op zijn gezichtje en nageltjes zijn gevijld. En door afwisseling leert hij ook zonder te slapen. Ik zal even achter krabwantjes aangaan, maar los van het krabben lijkt hij nu nog niet te weten wat hij met zijn handjes aanmoet, overdag met handjes los slaapt hij ook in poosjes van tien minuten, om dan wakker te schrikken. Maar snachts vinden we t zelf ook wel fijn, afgelopen nacht heeft hij lekker doorgeslapen, werd goed wakker voor de voeding, en wij hebben ook voldoende rust kunnen pakken.

Ik besef dat je na twee nachten absoluut niet van ritme kan spreken, maar het Is voor ons ook aftasten. We zijn er goed over ingelicht en zoals we het nu doen voelt goed voor ons. Overdag ga ik gaandeweg testen wat voor G. Ook prettig werkt en blijft werken, als hij bijv na deze week rustiger Is met zijn handjes is dat ook prima. Maar ik probeer dat liever overdag als snachts, ook voor ons eigen ritme. En iedereen doet wat voor zichzelf goed voelt. Ik probeer het een beetje voor mijzelf te verantwoorden omdat het zo makkelijk Is in als nieuwe ouder onzeker te raken en te twijfelen aan je beslissingen.

Skittles gefeliciteerd!
Wat een fijne post O+
Schudden voor gebruik
pi_156870442
quote:

[..]

SPOILER
SPOILER

[ Bericht 24% gewijzigd door Stippelrientje op 16-10-2015 10:01:39 ]
Schudden voor gebruik
pi_156870533
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 05:38 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

gaat dat zo vroeg? Hij slaapt nu al bijna twee uur O+ om zes uur verschoning en nieuwe etensronde. Ik haal mijn slaap vanmiddag wel weer in
Waarom voed je op de klok? Komt hij niet vanzelf? En mijn mini heeft ook heel lang vooral snachts hysterisch aangehapt, maar dat gaat nu veel beter!
pi_156870539
Welkom, estrys!
pi_156870542
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 04:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een baby die al vanaf 23.00 uur aan de borst wil, of bij mij slapen. O+ wil dat ik m laat huilen maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Net lekker een paar keer extra aangelegd en nu ligt bij in mijn armen te slapen. O+ is toch maar akkoord gegaan, heb uitgelegd dat je een baby niet kan verwennen of verpesten op die leeftijd, hij mist zijn mama. En mijn man kan nu in ieder geval iets slapen. Ik heb alleen zelf geen oog dicht gedaan. En ik voel me zo rot, ik zal vast wel iets fout doen met de bv ;(
valt het niet onder borstvoedingproductie omhoog gooien? Als hij veel huilt en veel wil aanhappen is het extra moederliefde en melk wat je baby zoekt ;)

Je legt hem aan, voed hem met je melk en je liefde, je knuffelt hem, je laat hem lekker slapen in je armen. Ik zie niet wat je verkeerd doet met je bv ;)
Dat je je rot voelt zal grotendeels vermoeidheid (en onzeker gevoel) zijn :*
Schudden voor gebruik
pi_156870574
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Estrys het volgende:

Ik heb de geboorteaankondiging gemist (daar ik enkel tijd heb om hier zo nu en dan te loeren) :@

Gefeliciteerd!!!!!! probeer bij te lezen en op te zoeken hoe of wat :9
Schudden voor gebruik
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:08:23 #182
409579 LuDann
All the way
pi_156870664
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:02 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ik geloof dat T. Iets ouder is? 2-8 geboren. Hij is vorige week 'n uurtje daar geweest, vandaag 9-14 en volgende week 8-18. Het is in overleg, ze hebben op donderdagmiddag maar 3 of 4 kindjes dus lekker rustig. ('S ochtends max. 12)
Manlief heeft volgende week vrij genomen 's middags dus als het toch te veel is komt T. lekker eerder naar huis.

Maar of dat zo verstandig is die twee alleen..

En dan ook nog een welgemeende wat nu broekje verkeerd om? Daar is geen labeltje ingenaaid dus alles is goed!

SPOILER
Die van mij is van 9-08 ja. :) Ah, ook 2 wendagen dus. Fijn dat je man op standby kan zitten. Schattige foto!
pi_156870673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:50 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

SPOILER
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:12:31 #184
409579 LuDann
All the way
pi_156870712
Welkom Estrys! *O*

Pinq, veel spugen (projectiel, dus met grote golven en schijnbaar enorme hoeveelheden) heeft Wolk ook gedaan. Ze viel erbij af en dus moest ze naar de kinderarts, maar zolang hij goed aankomt hoeft het geen groot probleem te zijn begreep ik. We hebben haar ook veel op haar zij gelegd (met een lege kruik in haar rug tegen het omrollen) en een half uur na de voeding overeind gehouden. Met een paar weken groeide ze er overheen.

Oh ja, dat wilde aanhappen: dat doet Wolk dus niet. Mijn baby doet heel netjes haar mond wijdopen en dan schuif ik die tepel erin en dan doet ze haar mond dicht. Het ziet er heel beleefd uit. :P
pi_156871458
Die van mij kan heel goed aanhappen, maar loslaten doet hij vaak wel wild. Dan probeert hij zijn hoofd met een ruk zo ver mogelijk te draaien, terwijl mijn tepel nog vacuüm in zijn mond zit :(

Vannacht is hij eindelijk wat vroeger gaan slapen! Van 22:30 tot 4:45, en van 5:15 tot 8:45! Normaal is de laatste voeding rond 12 uur en gaat hij dan ook pas slapen (eerder naar bed werkte niet). Maar hij begint sowieso te leren om meer te slapen, ook overdag! (Of ik begin te leren hem op het juiste moment in bed te leggen en eventjes te laten huilen) Erg fijn, want als hij dan wakker is dan is zijn humeur ook veel beter. En ik heb weer wat tijd voor mezelf *O*
pi_156871499
En welkom en gefeliciteerd Estrys!
pi_156871617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:58 schreef FlyingFish het volgende:
Die van mij kan heel goed aanhappen, maar loslaten doet hij vaak wel wild. Dan probeert hij zijn hoofd met een ruk zo ver mogelijk te draaien, terwijl mijn tepel nog vacuüm in zijn mond zit :(

Vannacht is hij eindelijk wat vroeger gaan slapen! Van 22:30 tot 4:45, en van 5:15 tot 8:45! Normaal is de laatste voeding rond 12 uur en gaat hij dan ook pas slapen (eerder naar bed werkte niet). Maar hij begint sowieso te leren om meer te slapen, ook overdag! (Of ik begin te leren hem op het juiste moment in bed te leggen en eventjes te laten huilen) Erg fijn, want als hij dan wakker is dan is zijn humeur ook veel beter. En ik heb weer wat tijd voor mezelf *O*
Wat fijn! Hier is de kleine man na veel protesteren op m'n borst in slaap gevallen. Nu is het dilemma of ik hem wegleg, met een 80 procent kans dat hij wakker wordt, of dat ik hem laat liggen maar niets gedaan krijg...
pi_156871742
Dat laatste Jagar! Rust is nu even belangrijker dan een schoon huis / boodschappen / wat dan ook. Het wordt echt beter! En vrij snel ook. Al lijkt het een eeuwigheid te duren als je er middenin zit. ;(

N. sliep vannacht van 19:00-21.00, van 21:30-02:45 en toen door tot 06:45, we moesten haar wakker maken. O+ Ze heeft gelukkig wat minder last van het hoesten sinds ze een inhaler heeft.

Vandaag nog een dagje werken en dan herfstvakantie! *O* We gaan vanmiddag lekker een weekendje weg, naar Drenthe. Lekker een dagje Groningen, een uitstapje naar de dierentuin en hunebedden bekijken, hopelijk zit het weer een beetje mee. :')

Nog vier lesuren te gaan!
pi_156871888
Ik zit as we speak met een slapende elfmaander in mijn armen. O+. In zijn bed was handiger geweest, maar dat is een beetje een dingetje de laatste weken.

Leuk, Selvaria! Ga in Groningen ook even naar Wijsneus. ;).
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:24:11 #190
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156872006
Ik ben aan het kolven in de sauna. O+ (Nouja, niet in de sauna zelf, in een massageruimte van het saunacomplex.
pi_156872134
Lieve moeders (en vaders), Lou's grote wens is uitgekomen! Ze is geen baby meer, maar een echte dreumes.
Waar ze in het begin van haar leven enorm gefrustreerd was om de dingen die ze wel wilde maar nog niet kon, zo is ze nu een vrolijk meisje dat de hele dag met een glimlach door het huis loopt.
Bedankt voor alle babyverhalen, wijze raad, een luisterend oor en vooral de humor O+
Tot bij de dreumesen!

En dan natuurlijk nog een kleine fotospam onder de spoiler
SPOILER
pi_156872172
Wat een mooi meisje! Gefeliciteerd!!!
pi_156872483
Daag Skittles en mooie Lou! Tot over iets meer dan een half jaar. O+
pi_156872535
Oooh, Mari, heerlijk. Ben je een dagje alleen op pad of met man? Geniet ervan!

Lou, mooi meisje. *;

Wild aanhappen heeft L. ook heel lang gedaan. Ze drinkt ook als een bezetene. Van de week dronk ze heel beschaafd en rustig en ik wist niet wat me overkwam. :')

Ik ben niet gemaakt om thuisblijf moeder te zijn, ik wil weer aan de slag. :@ Ik vind het hartstikke fijn met m'n kleine meisje, maar vind het benauwend om alleen met haar thuis te zijn de hele week.

We zijn net even bij m'n man op het werk langs geweest. Even een rondje collega's bekijken. Dat is wel heel erg vermoeiend, dus nu ligt L. te mopperen.
En als je dan in het kinderziekenhuis (man werkt in het ziekenhuis) rondloopt prijs ik mezelf heel gelukkig dat ik met een gezond kind naar buiten loop, dat dat zomaar ook heel anders had kunnen zijn.
pi_156872595
Loutje O+

Deze hadden jullie ook nog van mij te goed (ik maak echt teveel foto's :@)
SPOILER
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:59:58 #196
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156872693
Mooie lou! O+ ik kan niet wachten totdat ze een peuter is :D .

En jm, you can never have too much O+
pi_156872843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:59 schreef AwayTL het volgende:
Mooie lou! O+ ik kan niet wachten totdat ze een peuter is :D .

En jm, you can never have too much O+
Ik wel :7
ohh.. de tantrums..

L.ucas O+ Wat een klein begin, maar nu al zo groot!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:11:12 #198
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_156872877
Ik vind die rij dat je bv geeft zo mooi jm. Alsof hij ineens besloot:' BAM, en nu ben ik groot 8-) '
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:22:47 #199
409579 LuDann
All the way
pi_156873146
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:31 schreef Skittles het volgende:
Lieve moeders (en vaders), Lou's grote wens is uitgekomen! Ze is geen baby meer, maar een echte dreumes.
Waar ze in het begin van haar leven enorm gefrustreerd was om de dingen die ze wel wilde maar nog niet kon, zo is ze nu een vrolijk meisje dat de hele dag met een glimlach door het huis loopt.
Bedankt voor alle babyverhalen, wijze raad, een luisterend oor en vooral de humor O+
Tot bij de dreumesen!

SPOILER
Kiek nou! Daar wordt je toch helemaal week van gewoon. O+ Wat een vrolijke mooie meid. Van harte gefeliciteerd! *O*

Wolk heeft ook zo'n ooievaarsbeet op haar voorhoofd, mooi om te zien hoe dat weggetrokken is bij Loutje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:55 schreef JufMariska het volgende:
Loutje O+

SPOILER
O+ !
pi_156873287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef LuDann het volgende:

[..]

Kiek nou! Daar wordt je toch helemaal week van gewoon. O+ Wat een vrolijke mooie meid. Van harte gefeliciteerd! *O*

Wolk heeft ook zo'n ooievaarsbeet op haar voorhoofd, mooi om te zien hoe dat weggetrokken is bij Loutje.

[..]

O+ !
Die beet komt nog wel terug bij (extreem) boos of poepen _O-
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:34:16 #201
409579 LuDann
All the way
pi_156873395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:28 schreef Skittles het volgende:

[..]

Die beet komt nog wel terug bij (extreem) boos of poepen _O-
Whehe, dat zei de verpleegster in het ziekenhuis ook al. :') Dat het nog wel lange tijd zichtbaar blijft in die gevallen.
pi_156873652
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:31 schreef Skittles het volgende:
Tot bij de dreumesen!

SPOILER
Wat een mooie baby naar dreumes spam O+
Schudden voor gebruik
pi_156873678
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 11:55 schreef JufMariska het volgende:
Loutje O+

SPOILER
Bestaat dat? Teveel foto's maken? :9

Mooierd is het!
Schudden voor gebruik
pi_156873823
Ik ben nog aan het bijkomen van gisterenavond/nacht en deze ochtend.
Zie je wel ik moet helemaal niets schrijven over slapen en eten als het goed gaat :(

Aan een stuk door jammeren, klagen, kramp, boeren, ik wil bij mama kletsen in bed, ik wil niet slapeuh nie, ik wil mijn tut niet, wil mijn vuist in mijn gezicht rammen en en en vooral krijsen. Hard en hysterisch want ondertussen oververmoeid ^^, The joy!

Zoveel aangehapt en gedronken dat mijn borsten nu echt zwaar zwaar aanvoelen. Heb net maar de druk eraf gekolfd bij een tiet: 90cc in overdruk. Er zit nog genoeg in voor als hij zo komt (en anders heb ik tiet 2 nog). Kan de papa mooi weer oefenen met de fles.

Hopelijk gaat het na zijn eerste middagslaapje weer beter. Heb hem maar extra moe gemaakt met zingen in bad ^^, zeg maar niet welk liedje :9 aan de borst geslingerd, hem in de box gelegd en gaan stofzuigen (om de een of andere rede vind hij het fijn als ik stofzuig), daarna in bed gelegd en is hij zonder al te veel gemopper rustig blijven liggen O+

Op hoop van zege :9
Oh dammit... terwijl ik dit typ hoor ik hem alweer *zucht* 20 minuten slaapjes zucht*
Schudden voor gebruik
pi_156874284
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 09:57 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Waarom voed je op de klok? Komt hij niet vanzelf? En mijn mini heeft ook heel lang vooral snachts hysterisch aangehapt, maar dat gaat nu veel beter!
om en nabij de 3 uur, soms wat eerder of wat later, net hoe t loopt. Maar de vk wil er, omdat hij wat afviel en al zo klein Was, max vier uur tussen laten, vandaar dat ik nu nog de klok erbij hou. Als hij eerder komt, ook prima :)

Hij Is veertig gram aangekomen en heeft een lading melk weg gedronken dus mijn stuwing Is weer weg O+ knappe baby. En het ritme dat hij had Was een toevalstreffer dus we rommelen nog even lekker aan :+
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:31:33 #206
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_156874521
Dat laatste blijf je de komende 16 jaar nog doen denk ik, Cassandra :P.
KuikenGuppy
pi_156875211
Malteser, kan me zo goed voorstellen dat je dichtbij Twix wil blijven! Trek je niks aan van anderen :* Ik vind het zelf zo jammer dat het hier financieel geen optie is (en qua zekerheid ook niet, ik heb een vast contract en vriend een tijdelijk). Ik zou graag thuisblijven. Ik zie vooral op tegen het getrek en gesleur straks, ik werk onregelmatig en het is zo'n gedoe vind ik altijd. Op papier werk ik 24 uur, maar dat is zelden 3 dagen, want vaak kortere diensten en soms ben ik er gewoon de hele week :( Wij overwegen een gastouder, ivm de flexibiliteit. De meiden zijn hier altijd naar een kdv gegaan, waren we ook heen tevreden over, maar hier is niks flexibel genoeg. Ik geniet verder wel enorm van m'n werk, dat scheelt!

Ingee wat een blijhoofd O+

Cassandra,joh dat is echt heel normaal dat ze zoveel bij mama willen zijn O+ Het is vermoeiend, maar dat wordt vanzelf beter. En dat heeft echt niks met de bv te maken, Beertje krijgt fv en zij deed het ook.

Pinq, wat naar van het spugen! Berit deed dat ook veel (zowel op fv als bv trouwens). Heeft hij nog andere klachten erbij?

Estrys welkom *O* Derde kindjes zijn O+

Skittles gefeliciteerd met je dreumes *O*

Stippel, stofzuigen is hier ook altijd een hit :')

[ Bericht 49% gewijzigd door Fuente op 16-10-2015 14:16:18 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_156876394
Ik heb R ff in de soeppan laten poepen. Eet smakelijk.

SPOILER
pi_156876860
Lekker Spring, met brokjes? :9

L. is ontroostbaar en overprikkeld. Is al vanaf 12 uur aan één stuk door aan het brullen. Arm prulleke. :'(
pi_156877201
Strijken en One Born Every Minute kijken. Het is net alsof ik weer verlof heb.
pi_156877259
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
:+
Boek is goed aangekomen trouwens!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:10:03 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156877733
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
OBEM kijken en knuffelen met F. ^O^
pi_156877902
Nerdy docu over de Honderdjarige Oorlog kijken en baby knuffelen O+
pi_156877954
Baby knuffelen en zelf ook even de ogen dichtdoen O+
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:24:29 #215
409579 LuDann
All the way
pi_156877987
Met stuwing op de bank zitten omdat je baby een comaslaap doet na de hele ochtend wakker geweest te zijn op het KDV. O+
pi_156877995
Spring :D

JM O+

Skittles
*O* fotospam! Wat is het ook een mooie meid.
En veel tandjes!!

E en S hebben nog maar 2 tandjes.
S.ara had er 6 toen ze 11 mnd was :D
Al hebben ze de laatste dagen weer veel last van pijnlijk tandvlees.

Ik kijk ook OBEM.. Echt ik wil nog een keer zwanger zijn en bevallen O+ O+ O+ O+
De kans op een tweeling is alleen een beetje,.,.te groot :+
Ik ben gelukkig nog maar 27 :P wie weet.. ooit.
pi_156878576
Zware dag Stippel, sterkte :*

Ik zit me op te vreten. Vandaag is mijn dag met de mini, gisteren die van mijn vriend (we zijn allebei teruggegaan naar vier dagen werken). Ik ben al zo ongeveer de hele dag met allerlei huishoudelijke dingen bezig. Hij heeft gisteren twee wassen opgehangen en de kattenbak verschoond. Ik ben nu dus bezig met alles wat er (in mijn ogen) ook altijd moet gebeuren: bed afhalen, nog een was, keuken poetsen, flesjes afwassen, badkamer schoonmaken, die twee wassen van hem van gisteren opruimen, vloer stofzuigen en dweilen. En nu baal ik echt. Hallo we hebben een gelijkwaardige carrière, hij was gisteren op zijn "papadag" (ik haat die term) zelfs nog thuis met werk bezig. Ik heb daar echt geen tijd voor aangezien ik dus vandaag vrij ben en voor de baby zorg en dat hele huishouden erbij doe. Grrrr. Is geen opzet van hem, de zorg voor de baby is echt gelijk verdeeld, maar het huishouden dus niet en dat stoort me nu mijn verlof weer voorbij is. Ondertussen ben ik zo geïrriteerd dat ik bang ben dat ik uitbarst als hij thuiskomt. Hij ip zijn vrije dag lekker de leuke dingen met de baby en ondertussen nog wat werk, ik doe het halve (hele :') ) huis en heb niet eens tijd om op mijn vrije dag even lekker te zitten met babylief.

Hij doet het ook niet expres, als ik hem vraag om iets te doen doet hij het altijd maar ik vind het zo irritant dat ik het dan moet vragen.

Hulp vind ik trouwens beetje too much voor ons kleine huis. Met z'n tweeën gaat het makkelijk (als je het ook met z'n tweeën doet).

:(
pi_156878602
Tijd voor een goed gesprek denk ik minarosa
Man heeft hier het liefst dat ik hem vraag. Zodat hij weet wat hij moet doen. Hij ziet het zelf niet.
pi_156878636
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:00 schreef Zoë23 het volgende:
Tijd voor een goed gesprek denk ik minarosa
Man heeft hier het liefst dat ik hem vraag. Zodat hij weet wat hij moet doen. Hij ziet het zelf niet.
Van dat 'ik zie het niet'-argument word ik ook geïrriteerd (goh... de afgelopen 52 weken moest de badkamer schoongemaakt worden, misschien deze week dan ook wel? Wat denk je? }) )
pi_156878751
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:02 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Van dat 'ik zie het niet'-argument word ik ook geïrriteerd (goh... de afgelopen 52 weken moest de badkamer schoongemaakt worden, misschien deze week dan ook wel? Wat denk je? }) )
Haha ik begrijp wat je bedoelt :+.
Inmiddels wel geleerd dat ik kan kiezen tussen zeuren en ruzie maken of gewoon vragen; zou je..?
Hij schrijft het op en werkt die week een lijstje af.
Hij doet verder de kindjes in bad, boodschappen, luiers (als hij thuis is) enz. Hij helpt wel alleen met schoonmaken.. Hij ziet gewoon niet wat er moet gebeuren.
pi_156878845
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:10 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Haha ik begrijp wat je bedoelt :+.
Inmiddels wel geleerd dat ik kan kiezen tussen zeuren en ruzie maken of gewoon vragen; zou je..?
Hij schrijft het op en werkt die week een lijstje af.
Hij doet verder de kindjes in bad, boodschappen, luiers (als hij thuis is) enz. Hij helpt wel alleen met schoonmaken.. Hij ziet gewoon niet wat er moet gebeuren.
Hmm ja misschien werkt een lijstje. Kan ik dan maken voor zijn vrije dag. Ik wil dan ook wel dat hij het op die dag doet ( :') ) wil zo graag met een fris huis het weekend in! Op zaterdagochtend in een schoon bed wakker worden, geen vloer met melkvlekken omdat hij flesjes gekolfde melk heeft gegeven, een lege vuilnisbak O+
pi_156878853
Ik ben dus zo iemand die het ook vaak echt niet ziet. :@ Maar ik laat ook makkelijker even de boel de boel om met baby te zitten. Afwas komt wel weer.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:15:04 #223
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156878855
Minarosa, ik doe op een dag met baby exact hetzelfde als jouw man... (of minder). Mijn vriend ook trouwens...
Huishoudelijke klussen doen we als de kinderen op bed liggen of in t weekend. Of gewoon niet... Of 'grote' zoon helpt mee (vindt het leuk om de was te doen en de vaatwasser uit te ruimen).

Maar als je niet blij bent met hoe het nu gaat, dan zou ik dat op een rustig moment aankaarten bij je man (dus niet als ie straks thuiskomt van t werk en moe is, en jij gefrustreerd ;)). Die van mij wil alles doen, maar ik moet t soms wel vragen, want hij ziet t echt niet als de prullenbakken vol zijn, de kattenbak vies, en de was droog...

Ik moet trouwens wel eerlijk bekennen dat ik een heel slechte huisvrouw ben. Ik heb een hekel aan schoonmaken, de badkamer wordt hier echt niet elke week gesopt, en de ramen zitten momenteel vol met vingerafdrukken van zoon (en kat). Ik kan me dus eigenlijk niet zo druk maken om dat soort dingen... :@
pi_156878944
Als ik aan het werk ben laat ik alles ook liggen thuis, vandaar dat het aan het einde van de week moet gebeuren (het moet ooit... we hebben een baby en twee katten en een klein huis, dus als het onopgeruimd is kun je ongeveer niets meer doen, was hangt bv. behoorlijk in de weg). En als ik dit alles op een dag kan doen dan moet een deel daarvan ook wel voor hem lukken, zou ik zeggen.

*adem in adem uit*
pi_156879137
Ah hij heeft de hint door :@ Ik had boos geappt (ja :') ) dat ik zo helemaal geen leuke dag had. Zegt 'ie dat ik niet alles alleen hoef te doen en dat hij morgen wat kan doen. Ben nu al bijna klaar maar onthoud het voor volgende week })
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:30:15 #226
409579 LuDann
All the way
pi_156879169
Ik ben een ramp in het huishouden en mijn man is nog veel erger. Die is gewoon blind voor troep. :') Bij mij komt het voor een deel ook wel door vermoeidheidsklachten en pijn, maar ook gewoon omdat ik prioriteit geef aan andere dingen.

Dus we hebben een werkster, eens per week 2 uur. Fantastisch hoeveel ze voor elkaar krijgt in die tijd, ik zou er een dag mee bezig zijn.

Scheelt een hoop stress en ergenis vind ik. Als iets niet gedaan is geven we de werkster de schuld in plaats van elkaar. :+
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:32:49 #227
409579 LuDann
All the way
pi_156879215
Haha minarosa. :D

Waar ik me nog het meest aan ergerde was zijn "ja, ga ik doen" als ik iets vroeg zoals het vuilnis buiten zetten. Als ik het dan 2 dagen later zelf maar deed dan heel verontwaardigd reageren met "ja maar we hadden toch afgesproken dat ik dat zou doen".

Ja, dan moet je het wel ook echt doen ook he. Niet alleen in gedachten je erop voorbereiden ofzo. :')
pi_156879233
Dan zou ik gewoon concretere afspraken maken, mina. Op zijn vrije dag doet ie de badkamer, twee wassen en de wc bijvoorbeeld.

Mits hij vindt dat het even vaak moet gebeuren als jij natuurlijk. :) Daar zou ik het eerst eens over hebben.
pi_156879536
quote:

[..]

+1 Zooo herkenbaar dit. Ik heb het maar opgegeven met hem proberen aan het huishouden te krijgen. Het ergste vind ik dan nog "Ik doe het straks wel." Een uur later "Is het goed als ik het morgen doe?" Vervolgens doe ik het dan alsnog zelf, want dan is hij het vergeten. Maaarrr.. Ik mag nu een schoonmaakster, maar dat vind ik nog steeds 'eng' :') (Bovendien werk ik nu 3 dagen met ouderschapsverlof en hij 5 dagen dus ik kan het nu iets makkelijker zelf doen.)
pi_156880350
Ik doe ook maar weinig in het huishouden. Soms krijg ik het op m'n heupen en dan doe ik wel iets, maar dat is niet vaak. Ik heb last van dit:

Sinds gister dus een werkster en dat is heeeeel fijn!
pi_156880710
Mijn man en ik hebben een heel ander beeld van wat "moet" en vooral ook hoe... Ik vind bijvoorbeeld dat hij best veel schoon poetst maar dat ie het maar halfjes doet, doe dan niks. Ik vind iets niet snel vies of zo dus ben minder snel getriggerd tot poetsen... Maar als man begint help ik gewoon mee. Overigens hebben wij de ongeschreven regel dat ik kook, kindjes doe en opruim in de keuken woonkamer en hij de was doet (soms help ik vouwen) en stofzuigt... Als er bezoek komt doet hij meestal de wc. En mijn moeder doet vaak de badkamer als ze komt oppassen. Beddegoed doen we samen, pleuriswerk.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:08:52 #232
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156880878
Wij doen op zondag meestal alles samen. En als ik wil dat er wat gedaan wordt dan zeg ik idd gewoon heel Concreet wat hij moet doen.

Ik ga zo mijn eerste wijntje in 11,5 maand drinken. Modjes, willen jullie al mijn hiernavolgende posts wissen of de komende 10 uur mijn postrechten intrekken? :')
pi_156880951
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik doe ook maar weinig in het huishouden. Soms krijg ik het op m'n heupen en dan doe ik wel iets, maar dat is niet vaak. Ik heb last van dit:
[ afbeelding ]

Sinds gister dus een werkster en dat is heeeeel fijn!
Jaaa hoeishethoeishet????? Chocolaatje op je kussen? :)
Ik ben nog steeds zoekende. :(
pi_156880956
Ik werk 36 uur, mijn man 40. We hebben een schoonmaakster elke week. En die zou ik voor geen goud meer willen missen. Zo fijn dat ik op mijn vrije dag & in het weekend tenminste niet hoef schoon te maken.
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:19:45 #235
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156881089
Verdorie, koortslip, BO en koorts :'(
Die koortslip vind ik echt zo eng! ;(
pi_156881131
Ben dol op schoonmaken :@
De kindjes vermaken zich (ik zet bijv leuke muziek op of ze spelen zelf)
Ik hou alles goed bij dus veel werk is het niet. Chaos in huis is chaos in m'n hoofd.
Man werkt 40uur en ik 3-6dagen pw wisselde diensten.

Kindjes mogen lekker rommel maken en eten kruimelkoekjes. Ben daarin niet moeilijk. Ze mogen lekker kind zijn en op rustige momenten ruim ik t op.

Er komt hier weleens een kindje spelen, mag niet eens waterverven oid want stel je voor dat kleding vies wordt. (of bij hun thuis..ondenkbaar dat er speelgoed zichtbaar is in de woonkamer) ;(
pi_156881151
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:19 schreef pinquit het volgende:
Beterschap :*

-O-
pi_156881219
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:21 schreef Zoë23 het volgende:
Ben dol op schoonmaken :@
Waar woon je? O+
pi_156881312
quote:
Heb je eerder een koortslip gehad? Dan heeft je baby waarschijnlijk ook al antistoffen meegekregen toch?
pi_156881326
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:26 schreef ingee het volgende:

[..]

Waar woon je? O+
:+ te ver weg haha

FRL
pi_156881359
quote:
Het zit je niet mee :*
pi_156881375
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:30 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

:+ te ver weg haha

FRL
O maar je mag logeren!

SPOILER
Zullen we jouw vrouw mijn vrouw doen? Doe ik jouw kinders, doe jij mijn huis. ;)
pi_156881521
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:32 schreef ingee het volgende:

[..]

O maar je mag logeren!

SPOILER
Zullen we jouw vrouw mijn vrouw doen? Doe ik jouw kinders, doe jij mijn huis. ;)
^O^ jou baby slaapt door toch?
Kan ik nog uitrusten ook *O*
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:43:47 #244
56471 pinquit
oh my lama!
pi_156881684
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:29 schreef ingee het volgende:

[..]

Heb je eerder een koortslip gehad? Dan heeft je baby waarschijnlijk ook al antistoffen meegekregen toch?
Echt?!! Oh ik hoop het :o
pi_156881838
quote:
;( Sterkte! Niet fijn.
pi_156882106
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:43 schreef pinquit het volgende:

[..]

Echt?!! Oh ik hoop het :o
Ik las het hier:

http://mijnkinderarts.nl/ziekten/huid/koortslip/

Had er al eens naar gekeken toen mijn lip ineens raar deed een paar maanden na de bevalling.
En even uitkijken dat je BO geen herpes is.

Bel anders even de huisartsenpost of je verloskundige als je je er niet prettig hij voelt!
Het is ook eng. :*
pi_156882529
Morgen voor het eerst babyzwemmen! *O*

Om 8 uur. :(
pi_156882539
8u :o Sterkte c_/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_156882702
Mijn man kocht luiers in de aanbieding, ik vroeg hem Pampers New Baby maat 1 mee te brengen. Hij bracht mee:

2 pakken New Baby maat 1
2 pakken New Baby maat 2
2 pakken Baby Dry maat 2

Nu is Twix nog niet toe aan maat 2 maar weet iemand hier het echte verschil tussen New Baby en Baby Dry? En welke is fijner? En je kunt dichte pakken niet ruilen zonder bon of wel?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:27:25 #250
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156882767
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:25 schreef Malteser het volgende:
Mijn man kocht luiers in de aanbieding, ik vroeg hem Pampers New Baby maat 1 mee te brengen. Hij bracht mee:

2 pakken New Baby maat 1
2 pakken New Baby maat 2
2 pakken Baby Dry maat 2

Nu is Twix nog niet toe aan maat 2 maar weet iemand hier het echte verschil tussen New Baby en Baby Dry? En welke is fijner? En je kunt dichte pakken niet ruilen zonder bon of wel?
vlgs mij heeft de ene een plasstrip, en de ander niet. Mij maakt het geen kont uit welke ik gebruik, vind ze alle even prettig . (hoewel die met plasstrip iets stugger lijkt te zijn in mijn beleving)

pi_156883024
quote:

2 pakken New Baby maat 1
2 pakken New Baby maat 2
2 pakken Baby Dry maat 2

Nou, dan kan je mooi beide soorten uitproberen. :+

Maar geen inhoudelijk advies helaas. Wij hebben Kruidvat luiers, 98-Pak voor ehhhm 13 euro ofzo. Jumbo ook eens gehad, maar die zijn te plastic.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:37:54 #252
409579 LuDann
All the way
pi_156883110
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:17 schreef ingee het volgende:
Morgen voor het eerst babyzwemmen! *O*

Om 8 uur. :(
Wij wilden ook gaan, maar het is allemaal op achterlijke tijden door de weeks hier in de buurt. De enige die we konden vinden waar we eventueel heen zouden kunnen is op een uur rijden op zondag om half 10. ;(
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:39:16 #253
409579 LuDann
All the way
pi_156883154
Ik vermoed dat Wolk allergisch is voor Pampers. Ze heeft ze gisteren en vandaag voor het eerst sinds ze een mini was aan gehad en heeft nu rode plekjes onder haar navel. Haar billen enzo leken ook wat opgezwollen.

Of verzin ik nu iets? Luierallergie, dat is een ding toch? :P

Normaal draagt ze Kruitvat luiers.
pi_156883461
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:39 schreef LuDann het volgende:
Ik vermoed dat Wolk allergisch is voor Pampers. Ze heeft ze gisteren en vandaag voor het eerst sinds ze een mini was aan gehad en heeft nu rode plekjes onder haar navel. Haar billen enzo leken ook wat opgezwollen.

Of verzin ik nu iets? Luierallergie, dat is een ding toch? :P

Normaal draagt ze Kruitvat luiers.
Nee hoor dat kan heel goed.
S. 2014
J. 2016
pi_156883729
Zo, ik kom ook weer eens even hoi zeggen :W
Da's wel errug lang geleden inmiddels...

Kwam er eigenlijk gewoon niet aan toe om bij te lezen of te posten, en hoe langer het duurde, hoe minder ik wist wat ik moest typen ;) maar wie weet lukt het me nu weer wel om aan te haken!

Gefeliciteerd aan alle baby's die ondertussen al weer dreumesen zijn geworden *O* en welkom aan alle nieuwe baby's! *G*

Onze Minion is gewoon al weer 5 maanden :o
SPOILER
Ze is echt zó leuk O+ super vrolijk en vriendelijk, ze brabbelt er op los en groeit goed! :)
Waarschijnlijk wel kma ;( dus vandaag begonnen met speciale voeding; ben benieuwd of het aanslaat!
pi_156883834
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:12 schreef ingee het volgende:

[..]

Jaaa hoeishethoeishet????? Chocolaatje op je kussen? :)
Ik ben nog steeds zoekende. :(
Ja heel tof! Ze kwam binnen, gaf een hand, zei: "hoi, ik ben W.", deed haar schort aan en zei: "ok, wat wil je dat ik doe?" Ze wilde geen koffie of thee, "dat doe ik wel in m'n eigen tijd". Wervelwind door het huis, maar alles is helemaal schoon!! Echt zo ontzettend gaaf!
pi_156884022
OMGWTFBBQ Twist, jij bent toch net 3 weken geleden bevallen? 5 maanden al??

@luiers: wij gebruiken AH extra zacht luiers. Die vinden we ook echt lekker zacht, lekken niet door en zijn de helft van de prijs van Pampers bijna. Sjaak maakt het allemaal niets uit, die heeft gelukkig nergens last van.
pi_156884176
Jup, gaat echt snel (en ik haat clichés, maar moet alle mensen die dat vooraf riepen echt gelijk geven nu :') )

Luiers, da's een mooie om aan te haken :P

Wij hebben eigenlijk vooral vaak 'gewoon' Pampers, vooral omdat je daar echt nooit de volle mep voor hoeft te betalen; die zijn altijd wel ergens in de aanbieding.

Verschil New Baby en Baby Dry is inderdaad die urine-indicator en geloof dat New Baby nog net wat zachter is ofzo. En Baby Dry schijnt je baby tot 12u droog te houden (maar dat gaat niet altijd op :+ ).

We zijn nu bezig aan de luiertaart van AH luiers en die bevallen eigenlijk prima (al bedenk ik me nu dat E. 'opeens' last heeft van luieruitslag... :? Had eigenlijk nog niet aan die luiers gedacht, maar misschien toch weer even Pampers proberen om te kijken of het verschil maakt).
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:13:54 #259
409579 LuDann
All the way
pi_156884322
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 20:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee hoor dat kan heel goed.
Ik heb het meteen even gegoogeld en lees dat meer baby's allergisch zijn voor specifiek Pampers. :Y
pi_156884627
Ik heb een Kannieslapennie-baby. Arme Sjaak, hij wil wel, maar het lukt gewoon niet.
pi_156884661
Ik dacht dat ik L. via de babyfoon hoorde. Het bleek een blatende geit in de serie van man te zijn. :')
pi_156885039
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:22 schreef Krisvc het volgende:
Ik dacht dat ik L. via de babyfoon hoorde. Het bleek een blatende geit in de serie van man te zijn. :')
:D Klinkt jouw kind ook als een geit ja :D ?
pi_156885245
Haha, herkenbaar! :D
Andere kinderen, verschillende dieren, sirenes, gepiep, gekraak; ik hoor E. soms ook echt overal in..! :')
pi_156886297
Wat de luiers betreft, ik gok er maar op dat Twix Baby Dry net zo bevalt als New Baby... Want man heeft de bon dus weggegooid.

Twist O+
pi_156886828
quote:

[..]

dit!

Ik moet echt zeggen "dit moet gebeuren" en dan doet hij dat (soms ook niet) braaf, maar ook echt niet meer. Ook al kan hij mij niet wijsmaken dat hij het "niet ziet", hij doet gewoon die extra stap niet :')

Nou ben ik thuis en doe ik het huishouden, zorgen voor wurm ed., maar dat betekent natuurlijk niet sloof van :9 Hij moet ook gewoon een wasje draaien indien nodig. (om maar wat te noemen)
Schudden voor gebruik
pi_156887171
Ik zie het zelf dus echt niet! Kan heel goed door de zooi heen kijken en me dan op een helder moment realiseren dat dat hoopje gedragen babykleertjes daar al een paar dagen naast de bank ligt ofzo.

Laat staan het lappen van ramen en dat sport activiteiten.

Mijn schoonmoeder was vol ongeloof toen we hier kwamen wonen, zoooveel stof kon ze achter de verwarmingen weg rageren! :o Leek wel of de vorige bewoners dat nog nooit gedaan hadden!

Eh ja, dan sta ik dus echt met de mond vol tanden. Blijkbaar is er dus een ding waarmee je achter de verwarming kan poetsen. Oke. :o
pi_156887207
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:58 schreef Minarosa het volgende:
Zware dag Stippel, sterkte :*

Nou idd. ik vind het een pittige dag. Nou slaapt hij NET! pfffff....
Maar goed... het is een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase! *zingt* om het maar goed te praten.

Hij was zo wakker dat we maar mee waren gegaan op het boodschappenrondje (dat doen we normaal op vrijdag voor de hele week), maar nu maar ook een beetje winkelen er voor. Leuk truitje en broekje gescoord, voor wurm, met de Hemarkt en ook voor mijzelf O+ Tussendoor bv gegeven in de auto. Lekker warm en prive ^^,

Morgen heb ik afgesproken met mijn zus en mijn neefje om te shoppen. Denk dat ik hem lekker in de draagdoek stop en de ligbak meesleur :P ( kan hij lekker dicht tegen mij aan slapen voor al de tassen natuurlijk :P )
Winterspul zoeken voor wurm.
Langere sokken of majo (voor onder zijn dunnere broeken),
Dikkere pyjama
Nog wat truien of vesten zonder capouchon (want dat is helemaal niet handig met een kind wat enkel kan liggen)
En een berenpak of iets in die geest voor in de draagdoek
Eens kijken of we een beetje kunnen slagen ^^,

Of als we zin hebben intratuin in slenteren en daar lunchen ^^,
Druk druk druk.. dus nu maar het bed in. Ik ben nu al gesloopt voor morgen :O :z maar zin in! :D
/liefdagboek
Fijn weekend allemaal :*
Schudden voor gebruik
pi_156887361
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:08 schreef Mariposas het volgende:
Wij doen op zondag meestal alles samen. En als ik wil dat er wat gedaan wordt dan zeg ik idd gewoon heel Concreet wat hij moet doen.

Ik ga zo mijn eerste wijntje in 11,5 maand drinken. Modjes, willen jullie al mijn hiernavolgende posts wissen of de komende 10 uur mijn postrechten intrekken? :')
_O-
Schudden voor gebruik
pi_156887457
quote:

2 pakken New Baby maat 1
2 pakken New Baby maat 2
2 pakken Baby Dry maat 2

twix zit niet lang in maar 1 hoor... dus zou zomaar goed ingeschat kunnen zijn door je man ;)
Schudden voor gebruik
pi_156887491
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:20 schreef ingee het volgende:
Ik zie het zelf dus echt niet! Kan heel goed door de zooi heen kijken en me dan op een helder moment realiseren dat dat hoopje gedragen babykleertjes daar al een paar dagen naast de bank ligt ofzo.

Mijn schoonmoeder was vol ongeloof toen we hier kwamen wonen, zoooveel stof kon ze achter de verwarmingen weg rageren! :o Leek wel of de vorige bewoners dat nog nooit gedaan hadden!

Eh ja, dan sta ik dus echt met de mond vol tanden. Blijkbaar is er dus een ding waarmee je achter de verwarming kan poetsen. Oke. :o
GMTA :D ik ben echt precies zo!

Was aan het eind van m'n zwangerschap echt helemaal trots dat ik al het babyspul gewassen had enzo, komt m'n schoonmoeder: "Oh, dan hoef je het alleen nog maar allemaal (lees: al-le-maal) te strijken en dan kan het de kast in!"
Ik: "Uhm, ik ga dus echt niet alles strijken hoor... :X "
Schoonmoeder: :o :o :o

Die snapte niet dat ik de hydrofielen ongestreken in de kast kon leggen...
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 22:37:42 #271
409579 LuDann
All the way
pi_156887831
Ik vind het al heel wat dat ik de hydrofielen nog steeds allemaal netjes opvouw.

Mijn eigen kledingkast is een oorlogszone, ik prop er meestal gewoon dingen in en als ik de deur open doe dan valt er van alles uit. :') De wasmand is eigenlijk onze kledingkast, daar gaan de dingen in nadat ze uit de droger komen. :@

De kleding van Wolk is echter wel gewoon netjes opgevouwen of opgehangen. Niet gestreken, dat dan weer niet. :P
pi_156887895
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:20 schreef ingee het volgende:

Er zijn dingen die je niet altijd opvallen of die je perse moet doen. De kachel afstoffen of de ramen lappen staan niet op mijn stoorzenderkanalen.
Struikelen over tassen, schoenen, sokken, jas, eetgerei, drinkbekers, tig draadjes en snoeren (koptelefoon en weet ik het wat laat hij slingeren), een ditje hier een datje daar....staan luid te loeien op mijn stoorzenderkanaal. Als je een weg moet banen naar de bank en dingen moet verplaatsen om je kopje thee kwijt te kunnen op tafel moet je (of een groter huis) gewoon opruimen. Wonderbaarlijk als het is. Als hij thuis komt is dat binnen een kwartier voor elkaar terwijl het heel de dag gewoon in orde is. De rommelpot! Maar goed er zit al verbetering in....

Ik ben ook blij dat hij denkt aan de kliko buiten zetten ^^,
Schudden voor gebruik
pi_156888200
Ik breek even in... Mijn sneutje is zo zielig... Pseudokroep waarschijnlijk ;( s avonds aanvallen van benauwdheid en hoesten/paniek. Gedoe met naar bed brengen en nu alweer drie keer wakker huilen paniek. Vind t maar heftig -O-

Maandag afspraak bij de dokter, omdat hij sowieso vaak piept en rochelt...
Kwak
pi_156888385
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:26 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

twix zit niet lang in maar 1 hoor... dus zou zomaar goed ingeschat kunnen zijn door je man ;)
Die pakken maat 2 vind ik ook geen probleem maar de hoeveelheid was komisch icm de verschillende soorten.

Fijne dag morgen!!
pi_156888400
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ik breek even in... Mijn sneutje is zo zielig... Pseudokroep waarschijnlijk ;( s avonds aanvallen van benauwdheid en hoesten/paniek. Gedoe met naar bed brengen en nu alweer drie keer wakker huilen paniek. Vind t maar heftig -O-

Beterschap!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:05:50 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156888631
quote:

ik heb me laten vertellen dat stomen in badkamer die je hebt laten voldanpem goed zou werken. Beterschap!

pi_156888739
Ah kwak, wat sneu ;( beterschap voor melba! :*
pi_156893144
Mijn baby is ook ziekjes ;( Na de spruw (dies weg!) gaan we gelijk over naar hoesten en sniffen. Arm kind. Niet zo gek ook na 2 enorm drukke weken (erst vakantie en aansluitend sv overleden. Er is dus flink met de kleine gesjouwd. Gisteren nog de uitvaart van sv had. Was mooi maar vermoeiend.) Nu terug naar de rust en de regelmaat!

quote:

:D En hoe was het? :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ja heel tof! Ze kwam binnen, gaf een hand, zei: "hoi, ik ben W.", deed haar schort aan en zei: "ok, wat wil je dat ik doe?" Ze wilde geen koffie of thee, "dat doe ik wel in m'n eigen tijd". Wervelwind door het huis, maar alles is helemaal schoon!! Echt zo ontzettend gaaf!
Diewillikook! Heerlijk zeg O+
En anders wil ik ook een week met Zoe ruilen :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:22 schreef Krisvc het volgende:
_O-

Euhm wat zag ik nog meer.. Oja van die radiatorreinigers kende ik ook niet hoor. Net zoiets als dat je met washandjes de jaloezieën kunt schoonmaken en dat deuren een randje bovenop hebben waar het heulheul vies kan worden. Ooit heb ik een bijbaantje in de thuiszorg gehad. Van die oude dametjes heb ik allemaal dat soort dingen geleerd :D Mijn moeder is ook geen schoonmaakprinses zeg maar, dus ik heb niet echt een goed voorbeeld. (Hoewel ze laatst wel zei dat ze stofzuigen en de was doen leuk vindt :? )
pi_156893171
quote:
Ik ga zo mijn eerste wijntje in 11,5 maand drinken. Modjes, willen jullie al mijn hiernavolgende posts wissen of de komende 10 uur mijn postrechten intrekken?
Het was even wat werk maar graag gedaan hoor :+
pi_156893185
quote:

He bah wat vervelend! Ik hoor wel vaker dat stomen (bijvoorbeeld een stoombad van je badkamer maken indien mogelijk) redelijk verlichting geeft.

beterschap :*

* Stippelrientje hapt boterham weg bij de laptop voor wurm wakker wordt en het feest van vandaag gaat beginnen O+
Schudden voor gebruik
pi_156893206
quote:

Dat is ook echt heftig!
Stomen hielp hier iets. Voor de rest heb ik heel de nacht liedjes gezongen en Roodkapje op mijn eigen manier verteld. Alles om hem een beetje uit de paniek te halen.
Sterkte!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:37:42 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_156893218
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 08:15 schreef kazy het volgende:
Euhm wat zag ik nog meer.. Oja van die radiatorreinigers kende ik ook niet hoor. Net zoiets als dat je met washandjes de jaloezieën kunt schoonmaken en dat deuren een randje bovenop hebben waar het heulheul vies kan worden. Ooit heb ik een bijbaantje in de thuiszorg gehad. Van die oude dametjes heb ik allemaal dat soort dingen geleerd :D Mijn moeder is ook geen schoonmaakprinses zeg maar, dus ik heb niet echt een goed voorbeeld. (Hoewel ze laatst wel zei dat ze stofzuigen en de was doen leuk vindt :? )
spiegels/ramen streeploos schoon? maak ze schoon met een sopje heet water met dreft oid, en wrijf ze na het lappen goed na met een prop oude kranten (geen gekleurde reclameblaadjes, echt een stuk ouderwets krant, bv een huis aan huisblad). Gebruik GEEN glassex als je echt schone ramen wil, glassex laat juist een vettig laagje achter op je ramen.

goeiemorgen .. ik wilde uitslapen, WRONG. ik had voor 7 uur de eerste was al in de machine, en niet eens door baby maar door een natgeplaste kleuter in mijn bed die vannacht ziek werd. :O

pi_156893255
Ik doe altijd met een droge microvezeldoek de ramen drogen.
pi_156893341
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef LuDann het volgende:

Mijn oudste had het ook, zie je nu helemaal niks meer van!

Nu:
SPOILER
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_156893352
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 23:05 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik heb me laten vertellen dat stomen in badkamer die je hebt laten voldanpem goed zou werken. Beterschap!
Hadden we al gedaan... Hij is nog wakker geweest om 3 uur en toen om 5 uur hongerrr :') wel weer vrolijk nu.
Kwak
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:12:55 #286
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_156893469
N en L hebben ook een ooievaarsbeet. L alleen in haar nek, N op haar voorhoofd, achterop haar hoofd en in de nek. Trekt nu al aardig weg. Volgens de LK heet het op hun voorhoofd een engelenkus. Klinkt ook wel schattig.
Gisteren het ZH gebeld, want N ging weer steeds meer mopperen, huilen en spugen. Ze was donderdag echt super ontroostbaar van de pijn. Hebben nu de medicatie iets mogen verhogen. Ik hoop dat het helpt!
Gisteren 1 kant van de kinderwagen omgebouwd. De fysio vond dat L al goed genoeg zag om in het zitje te gaan van de kinderwagen. Ik had dat gevraagd, omdat ze de laatste tijd veel huilt in de bak en meer van de wereld wil zien. Als ik haar namelijk op haar buik legde was het goed, want dan kon ze over het randje kijken.
pi_156893976
Shop, hopelijk helpt het N. en krijgt ze minder last nu.

Kwak, fijn dat M weer vrolijk is :)

Kazy, fijn dat het nu weer wat rustiger wordt. Heftige tijd is het, zo'n overlijden. :*

Ooievaarsbeet: Twix heeft er drie. Een op zijn kruin, een achter in zijn nekje en op het puntje van zijn neus. Die laatste is al bijna weg, tenzij hij hard huilt. Overigens noemde onze kraam het vlekje op zijn neus ook een engelenkus.
pi_156894060
R heeft ook een ooievaarsbeet in haar nek. Ooievaarsbaby's unite! *O*
pi_156894073
Kwak, je jochie. :'( Gelukkig is hij weer vrolijk.

Is het bij jullie alweer iets beter Cho?

Kazybaby en grote DJMO ook al in de ziekenboeg. :*

N. lijkt iets minder te hoesten, maar giert nog wel steeds tijdens het ademhalen. We zitten nu in een huisje in Drenthe (wat luxe :o , we hadden bewust geen Centerparcs geboekt maar iets groters en rustigers) en N. heeft het vannacht aardig gedaan. 5x wakker waarvan 2x voeding en 3x speen.

Als ze zo uitgedronken is gaan we naar Groningen, bedankt nog voor de tip DaD!

O ja, ik ben vanochtend voor het eerst samen met haar in bad geweest. O+ O+ O+ Thuis hebben we geen bad, ik vond het zooo leuk! O+
pi_156894107
Wij hebben heerlijk gebabyzwamseld vanochtend.

Om 8 uur. :( Na een nieslapenienacht. :(

Maar ze vond het geweldig! Andere baby's, veel water, allemaal mensen!

Meedoen met de groep was lastig, want R heeft met name gegild em gespetterd. O+
pi_156894155
Nou hier is t weer huilen huilen. Hij is eigenlijk oververmoeid denk ik maar vecht enirm tegen de slaap, tegen zijn slaapzak, tegen eenntruitje aan, tegem een luier aan... Badje net gedaan en heeft niets geholpen, normaal wordt hij daar soezelig van. Meh. Dat gehuil nu kan ik echt niet tegen :@.

Als het een fase is vind ik dit geen leuke fase -O-
Kwak
pi_156894226
L en R hebben ook een ooievaarsbeet in hun nek. En de vriend van mn moeder ook schijnt. Ik zal eens vragen of die ook oplicht tijdens het poepen. >:)
pi_156894319
:* voor de niet-lekker baby's; hoop dat ze zich snel weer beter voelen!

Babyzwemmen hebben wij vorige week voor het eerst gedaan (tijdens midweekje Centerparcs), onze Minion vond het helemaal geweldig! O+ 4-5x kopje onder geweest, toen keek ze wel even verbaasd (als in: "what the hell flik jij me nou?!" :') ), maar zelfs toen kon ze nog vrolijk lachen!
Verder lag ze vooral relaxed op d'r rug in het water met d'r voeten te spelen (want die zijn uiteraard helemaal de shit nu *) ).

Minion heeft/had ook een ooievaarsbeet, op d'r ooglid. Maar die is volgens mij ook al bijna weg.
pi_156894392
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 10:33 schreef Selvaria het volgende:
Kwak, je jochie. :'( Gelukkig is hij weer vrolijk.

Is het bij jullie alweer iets beter Cho?

Kazybaby en grote DJMO ook al in de ziekenboeg. :*

N. lijkt iets minder te hoesten, maar giert nog wel steeds tijdens het ademhalen. We zitten nu in een huisje in Drenthe (wat luxe :o , we hadden bewust geen Centerparcs geboekt maar iets groters en rustigers) en N. heeft het vannacht aardig gedaan. 5x wakker waarvan 2x voeding en 3x speen.

Als ze zo uitgedronken is gaan we naar Groningen, bedankt nog voor de tip DaD!

O ja, ik ben vanochtend voor het eerst samen met haar in bad geweest. O+ O+ O+ Thuis hebben we geen bad, ik vond het zooo leuk! O+
Zwaai! Waar ongeveer? HvS?
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:01:17 #295
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156894414
Hier ook een ooievaarsbeet in de nek, nog goed zichtbaar (maar pas 8 weken ;)). J. Heeft dan weer een aardbeienvlek op zn voorhoofd, die is na 2.10 jaar ook nog niet weg (maar wel een stuk minder groot). Ik heb gewoon vlekkenkinderen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik wil ook! En volgens mij woon ik bij je in de buurt (013). Heeft jouw hulp nog plek voor een extra adresje? (serieuze vraag :Y )
pi_156894458
ooievaarsbeet boks. Y heeft hem in haar nekje, onder een plukje haar. Ik kwam er pas na 3 dagen achter dat ze die had :@
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:05:05 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_156894464
O, en beterschap voor de ziekige kindjes natuurlijk. Zo sneu. Hier hebben we de eerste verkoudheid te pakken. Ook niet leuk, maar nog goed te handelen...
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:24:23 #298
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_156894656
Ik zou het liefste gewoon weer een kraamverzorgster willen! O+

De wijn was gisteren helemaal niet zo spectaculair. Ik voelde er niets van en ik kon de afgekolfde melk weggooien. }:|

Beterschap voor alle sneue zieke kindjes!
pi_156894777
Melba heeft er een in zijn nek, die is best donker maar er groeit haar overheen. Op zijn voorhoofd zit een best wel grote maar die zie je helemaal niet, tenzij huilen of poepen. Kwamen we ook pas na weken achter dat daar eigenlijk een vlek zat :')
Kwak
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:37:49 #300
348178 NotTheSame
pi_156894836
Wij noemen de ooievaarsbeet hier de poepindicator :').
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:38:01 #301
348178 NotTheSame
pi_156894838
En vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')