SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat goed dat hij ging drinken Stippel! M moest vandaag ook even weer wennen aan het flesje, maar daarna lukt het ook weer.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kiek dan, onze mooierd
Gos.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat goed dat hij ging drinken Stippel! M moest vandaag ook even weer wennen aan het flesje, maar daarna lukt het ook weer.Wat een mooierd idd.
Ik haat foto's van etende baby's.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:35 schreef Stippelrientje het volgende:
Omdat we van die mooie eters hebben hier in het topic....
plaatje aangepast in de OP
Haatsmurfquote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:39 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik haat foto's van etende baby's.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Kiek dan, onze mooierd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat goed dat hij ging drinken Stippel! M moest vandaag ook even weer wennen aan het flesje, maar daarna lukt het ook weer.. Is dit K. of N.?
Ik knuffel de onze nog even extra hard.Still a little bit of your face I haven't kissed.
N.. Was ook wel de avontuurlijkste.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]. Is dit K. of N.?
Ik knuffel de onze nog even extra hard.
Ik wilde hem kennis laten maken met de fles zodat mijn meneer nog meer kan banden. En dat we straks niet een kindje hebben die alleen maar bij mama kan drinken. Dat is niet zo handig met uit logeren/spelen gaan of als ik uit eten ga met mijn zussen of zo....quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:45 schreef -Spring het volgende:
Fijn dat ie zo goed uit de fles drinkt, Stippel! Dat was bij L destijds zo'n drama dat we er nu bij R niet zo bovenop zitten. Zien we wel als het echt nodig is.
Ik geloof er nl niet meer zo in dat het een kwestie van techniek is, maar meer van 'koppigheid'. Na weken ellende met L, dronk ze op de opvang nl wel ineens uit de fles.
Ik heb voor R nu wel zo'n vacufles gekocht, dat leek me wel fijn drinken. Zaterdag ga ik drie uur bij de kapper zitten, dus dan gaan we zien hoe het loopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:57 schreef snoenk het volgende:
Speciaal voor SpringJamaardasanders. ♡SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door -Spring op 14-10-2015 21:26:44 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dit is niet goed!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 22:52 schreef LuDann het volgende:
Oh ja, en hier ook nog een welkom aan Cassandra natuurlijk! Nogmaals van harte.
Mijn baby kijkt sinds vandaag de hele tijd naar haar voeten. Ze vindt ze echt fascinerend.Horen ze niet eerst hun handjes te ontdekken? Ze probeert wel haar handjes in haar strot te duwen, al kwijlend, maar verder doet ze er niks mee. Ja, wapperen en wriemelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb een hele schorre, warme baby op me liggen. Zolang hij op mij ligt is het goed, zodra ik hem overleg naar zijn kant van het bed is het drama.
Ik vind het zo sneu. Ik ga over vier uur een afspraak maken bij de huisarts. Waarschijnlijk word ik naar huis gestuurd met de mededeling dat het gewoon een verkoudheidje is, maar ik vind zijn benauwdheid en overstuur zijn echt niet tof.
Meteen je haar wassen!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 05:07 schreef LuDann het volgende:
Babykots in mijn haar.
Een en al glamour joh, dat moeder zijn.
Dit heeft ze tussen 8 en 5 weggeklokt. 's Ochtends had ze thuis nog een voeding gehad en 's avonds nog 3 (ze clustert nog steeds graag 's avonds, zeker na een dagje KDV). Ze drinkt op het KDV 3 flessen, dus ik kijk volgende week wel op 3x130 voldoende is ofzo. Het lijkt me zo veel, kan me ook niet voorstellen dat ze zo veel binnen krijgt als ze bij me drinkt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:49 schreef Mariposas het volgende:
Over wat voor tijdsperiode drinkt ze die 360 cc, Kris? L drinkt steeds flesjes van 150 cc om de 3 uur en na zijn middagfles had ie nog steeds trek. Hoop dat het een eenmalig dingetje is want die 150 cc er kolfbeurt moet ik er echt uitwringen, zeg maar...
Ik heb ook het idee dat L meer uit de fles drinkt, want zo leeg als m'n borsten na het kolven voelen, voelen ze niet als hij bij me heeft gedronken. Maar ik geef thuis ook wel eens wat vaker voeding dan de flessen die hij ongeveer om de 3 uur krijgt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:11 schreef Krisvc het volgende:
[..]
Dit heeft ze tussen 8 en 5 weggeklokt. 's Ochtends had ze thuis nog een voeding gehad en 's avonds nog 3 (ze clustert nog steeds graag 's avonds, zeker na een dagje KDV). Ze drinkt op het KDV 3 flessen, dus ik kijk volgende week wel op 3x130 voldoende is ofzo. Het lijkt me zo veel, kan me ook niet voorstellen dat ze zo veel binnen krijgt als ze bij me drinkt.
Hoe ik het bij elkaar gekolft krijg weet ik ook nog niet, gister heb ik met moeite 320 bij elkaar gekregen. Gelukkig heb ik voorraad.
150 per fles is ook veel zeg.Hoe veel weegt L. ondertussen?
Wat doe je in de tijd dat jullie wakker zijn?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Skittles, gefeliciteerd!
Hier weer een belabberde nacht, ik was wakker van 12 tot 5.30, nadat ik om 10.30 ging slapen. Daarna werd t om 6.15 weer wakker en heb ik hem maar op mn borst genomen. Toen nog 2 uurtjes geslapen...
Ik begin je af te vragen wat er verkeerd doe, want hij slaapt wel erg weinig. Gister overdag heeft hij ook misschien 2. 5 uur totaal geslapen. Naast de weinige slaap begint ook het 24/7 en baby aan me vastgeplakt hebben zitten ook wat veel te worden. Het zal wel een fase zijn, zeker?
Nee niet getwijfeld over willen, maar over kunnen, na borstverkleining.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:25 schreef Mariposas het volgende:
Pinq, wat fijn dat de bv goed loopt en A lekker aankomt! Was jij ook niet aanvankelijk aan het twijfelen of je bv wilde geven?
Ik kan je trouwens de Philips Avent handkolf aanraden, die kum je ook gewoon bij een Etos kopen!
Pff, wat zwaar.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:23 schreef Jagärtrut het volgende:
Skittles, gefeliciteerd!
Hier weer een belabberde nacht, ik was wakker van 12 tot 5.30, nadat ik om 10.30 ging slapen. Daarna werd t om 6.15 weer wakker en heb ik hem maar op mn borst genomen. Toen nog 2 uurtjes geslapen...
Ik begin je af te vragen wat er verkeerd doe, want hij slaapt wel erg weinig. Gister overdag heeft hij ook misschien 2. 5 uur totaal geslapen. Naast de weinige slaap begint ook het 24/7 en baby aan me vastgeplakt hebben zitten ook wat veel te worden. Het zal wel een fase zijn, zeker?
Ah die zal ook vast prima zijn, ik heb een medela elektrische kolf!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:29 schreef pinquit het volgende:
Ja en nu heb ik dus net de medela harmony besteld
Ik voed hem, knuffel met hem, maak een grapje, loop en rondje, leg hem eens 10 minuten in zn wipstoel, etc. Niet veel bijzonders, eigenlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:26 schreef pinquit het volgende:
[..]
Wat doe je in de tijd dat jullie wakker zijn?
Hij huilt bijna niet, behalve als hij een borst wi, dan mag dat ook geen 10 seconden duren voordat het luchtalarm afgaat. Vannacht vanaf 12 heeft hij eerst gedronken, daarna Is hij weer gaan slapen, tot ongeveer 2. In die tijd kon ik niet meer slapen door zijn gegrunt. Daarna washijwakker en was niets meer goed. Rondje lopen niet, in bed liggen niet, op ons liggen niet, zelfs de borst was redelijk evil, met heftig hoofd achteruit gooien enzo. Ik gok dat er hem iets dwars zat, maar wat...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:30 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Pff, wat zwaar.
Wel herkenbaar, L slaapt alleen nog steeds overdag erg weinig (lange fase ...).
Wat doet hij als hij niet slaapt? Huilen of gewoon rustig liggen? Slaapt hij in de draagdoek? Heb je het idee dat hij wel wilt slapen maar dat hem dat niet lukt?
Was jij wakker van 12:00 tot 05:30 door T of doordat je zelf niet kon slapen?
Dat laatste klinkt idd als krampjes.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hij huilt bijna niet, behalve als hij een borst wi, dan mag dat ook geen 10 seconden duren voordat het luchtalarm afgaat. Vannacht vanaf 12 heeft hij eerst gedronken, daarna Is hij weer gaan slapen, tot ongeveer 2. In die tijd kon ik niet meer slapen door zijn gegrunt. Daarna washijwakker en was niets meer goed. Rondje lopen niet, in bed liggen niet, op ons liggen niet, zelfs de borst was redelijk evil, met heftig hoofd achteruit gooien enzo. Ik gok dat er hem iets dwars zat, maar wat...
Hoesten was met de zwelling al ruk ^^, Nou hebben mij hechting(en) nooit pijn gedaan, maar ik kan het mij goed voorstellen!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 05:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man had verkeerd ingebakerd en nu heeft mijn baby door dat die armpjes bewegen kunnen dus die Was lekker aan t mopperen dat t m niet luktehopelijk Is het protest snel voorbij. Zometeen mag ik m weer voeden, het Is zo'n lief en leuk mannetje
![]()
![]()
Update: protest was een poepluierhij slaapt al anderhalf uur heerlijk zonder kik
Ik las iets over te ima's kat, wat rot wakker worden! Heel veel sterkte![]()
En R. Van spring![]()
Lieve voeding foto van Snoenkben t abc-tje van heel veel users kwijt, even de naam van baby vergeten, sorry
![]()
Man van Zoe nieuwe baan, wat heerlijk, gefeliciteerd!
Djmo heeft een persoonlijke senzy kruik![]()
Nou ben ik t ff kwijt. De zwelling down under is weg maar de hechting doet nu drie keer zoveel pijn dat t me niks zal verbazen dat ze zegt straks, de boel Is ontstoken. En ik heb me verslikt, wat is dat hoesten hel.
Oh had ik al verteld over mijn baby? Wat is die mooi en lief![]()
![]()
hihiquote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:52 schreef Mariposas het volgende:
Tijdens de kraamweek zat ik ook de hele tijd op m'n mobiel.ik zat bekant vastgelijmd op de bank en L sliep dan vaak op me. Ik heb zelfs een tijdschrift kunnen lezen. Oh, toen ik nog dacht dat L zo'n zoete, rustige en tevreden baby was!
Little did we know...
Hier is dat er een scheet overdwars zit... ik duw zijn voetjes dan bij elkaar en zijn knieën richting buik. Dan rol ik zijn onder lichaam laaaaaaaaaaaaangzaaaaam van links naar rechts en terug enz. Hij raakt daar weer relaxed van en vaak met een Pffffffffrrrrrrrrrrrrrrrrrt uit zijn poeperdquote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:40 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hij huilt bijna niet, behalve als hij een borst wi, dan mag dat ook geen 10 seconden duren voordat het luchtalarm afgaat. Vannacht vanaf 12 heeft hij eerst gedronken, daarna Is hij weer gaan slapen, tot ongeveer 2. In die tijd kon ik niet meer slapen door zijn gegrunt. Daarna washijwakker en was niets meer goed. Rondje lopen niet, in bed liggen niet, op ons liggen niet, zelfs de borst was redelijk evil, met heftig hoofd achteruit gooien enzo. Ik gok dat er hem iets dwars zat, maar wat...
Mag ik vragen waarom je inbakert? Hij is pas twee dagen oud toch?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 05:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Mijn man had verkeerd ingebakerd en nu heeft mijn baby door dat die armpjes bewegen kunnen dus die Was lekker aan t mopperen dat t m niet luktehopelijk Is het protest snel voorbij. Zometeen mag ik m weer voeden, het Is zo'n lief en leuk mannetje
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was gister erg gezellig, Sjaak heeft zich voorbeeldig gedragen met twee meiden om zich heen. N. en L. zijn ook echt ontzettend liefen een heel erg leuk stel.
Verder ook nog gezellig met Shop zitten kletsen, dat is natuurlijk ook altijd afwachtenVoor herhaling vatbaar (en dan met Gevalletje en Q. erbij, de datumvierling
)
Skittles, gefeliciteerd met Lou, de dreumes!![]()
zijn gezichtje lag na de eerste nacht helemaal open, hij slaapt met zijn handjes voor zijn snoetje en krabt zichzelf wakkerquote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:34 schreef Burdie het volgende:
Skittles gefeliciteerd!
[..]
Mag ik vragen waarom je inbakert? Hij is pas twee dagen oud toch?
Aaah sneu bij zo'n kleintjequote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
zijn gezichtje lag na de eerste nacht helemaal open, hij slaapt met zijn handjes voor zijn snoetje en krabt zichzelf wakker
Hoe komt dat zo? Weet je dat ook?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:46 schreef LuDann het volgende:
Ik mag Wolk al weer bijna ophalen, eerste keer KDV is maar 2 uurtjes. Over 10 minuutjes de deur uit. Ik heb wel even de kans gegrepen om een gehoortest te laten doen omdat ik de thermometer niet hoor piepen. Dat bevestigde wat ik al wist eigenlijk; best forse gehoorschade.Die man zei dat ik veel vogelsoorten al niet meer kan horen. En niet alleen de hoge tonen maar op de lage hoor ik minder goed. Best even slikken.
Jawel. (maar eigenlijk wil ik er niets over zeggen ivm de Fok!wetquote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:01 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby heeft trouwens maar 20 minuten geslapen op het KDV, ze ligt hier thuis nu lekker te slapen. Normaal gesproken slaapt ze hier thuis of bij oma zo'n 2,5 uur nadat ze een uurtje wakker is geweest. Het liefst slaapt ze uit tot half 12.
Iemand hier nog zo'n slaapkop? En hoe ging dat dan na verloop van tijd op het KDV? Ik hoop dat ze daar wel kan slapen uiteindelijk want nu was ze heel huilerig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Had F ook. De kraam heeft zijn nageltjes gevijld (met een kartonnen vijl), en nergens meer last vanquote:Op donderdag 15 oktober 2015 11:11 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
zijn gezichtje lag na de eerste nacht helemaal open, hij slaapt met zijn handjes voor zijn snoetje en krabt zichzelf wakker
Waarschijnlijk teveel bij bandjes gestaan. Neuh, geen gehoorapparaatje, zo erg blijkt het na een speurtocht op internet niet te zijn gelukkig. Denk dat de audicien wat overdreef, als ik zo mijn grafiekje bekijk heb ik het gehoor van een 50-jarige. Niet ideaal maar ook nog geen ramp.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:40 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hoe komt dat zo? Weet je dat ook?
En moet je nu een gehoorapparaatje?
Lijkt me ook behoorlijk slikken
Die is ook heel fijnquote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:29 schreef pinquit het volgende:
Ja en nu heb ik dus net de medela harmony besteld
Had op zich ook gekund, maar de fokwet hielp me al, les ging net prima.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:16 schreef DJMO het volgende:
selvaria mbt je spoiler: is het een idee om juist iets heel kinderachtigs te doen onder het mom van: als jullie dan zo kinderachtig zijn, dan moet je ook maar op die manier les krijgen?
Ik herken 't helemaal Ludann. Hier vandaag ook eerste keer KDV (9-14uur) en hij had maar m'n uurtje geslapen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:01 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby heeft trouwens maar 20 minuten geslapen op het KDV, ze ligt hier thuis nu lekker te slapen. Normaal gesproken slaapt ze hier thuis of bij oma zo'n 2,5 uur nadat ze een uurtje wakker is geweest. Het liefst slaapt ze uit tot half 12.
Iemand hier nog zo'n slaapkop? En hoe ging dat dan na verloop van tijd op het KDV? Ik hoop dat ze daar wel kan slapen uiteindelijk want nu was ze heel huilerig.
Als het goed is wel. N. is bijgeschreven bij mij, en dat betekent dat mijn huisarts ook de hare is. Een paar weken geleden wilden we met haar naar de huisarts van mijn man, maar dat mocht niet. Inmiddels zitten we allemaal bij dezelfde huisarts.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:16 schreef FlyingFish het volgende:
Misschien een rare vraag, maar hebben jullie je kind ingeschreven bij de huisarts of gaat dat automatisch? En indien automatisch, is dat afhankelijk van de verzekering waar hij is bij geschreven?
Mijn man en ik hebben beide een andere huisarts, en mijn zoon is bijgeschreven op de verzekering van m'n man (die is beter verzekerd). Betekent dat dat mijn zoon ook automatisch zijn huisarts heeft?
Ik bakerde alleen in (om te proberen) als hij zo hysterisch huilde en daardoor niet wilde eten of moeilijk aanhapte. Ben daar trouwens snel van af gestapt, want zo'n huilende hotdog-baby vond ik echt te sneu.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 13:42 schreef LuDann het volgende:
[..]
Waarschijnlijk teveel bij bandjes gestaan. Neuh, geen gehoorapparaatje, zo erg blijkt het na een speurtocht op internet niet te zijn gelukkig. Denk dat de audicien wat overdreef, als ik zo mijn grafiekje bekijk heb ik het gehoor van een 50-jarige. Niet ideaal maar ook nog geen ramp.
Fijn dat je baby veel slaapt! Maar hij gaat niet het KDV toch? Ik ben benieuwd of dat slapen op het KDV naar verloop van tijd beter gaat. Denk dat ze een beetje moet wennen aan de nieuwe omgeving. En ik bedenk me dat ik vergeten was te vertellen dat ze een buikslaper is, dat had ik wel even moeten vermelden.Nja, morgen weer een dag.
Herkenbaar van het speentje Selvaria. Uitvallen = slapen.
Ik heb de nageltjes van Wolk afgescheurd toen ze haar gezichtje bleef openhalen. Dat hielp wel iets. Na een paar weken deed ze het niet meer. Inbakeren was iets wat ze in het ziekenhuis heel veel deden, opvallend genoeg. Met een hydrofiel en een pleister. Thuis hebben we dat een tijdje over genomen maar het hielp niet echt en dat ze dan te diep slapen om op tijd voor de voeding te komen vond ik nogal eng.
Is het maar 1 keer wennen voor 5 uur en de volgende keer meteen een hele dag? Ik had hier afgesproken dat het eerst 1 dag van 9-12 was, dan de dag erop van 9-14 en dan een hele dag, maar de leidster vanochtend ging ervan uit dat ik haar om 11 uur (na 2 uur dus) weer kwam halen dus dat heb ik gedaan, ervan uitgaande dat ik het misschien verkeerd in mijn agenda had gezet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:16 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ik herken 't helemaal Ludann. Hier vandaag ook eerste keer KDV (9-14uur) en hij had maar m'n uurtje geslapen.
Normaal is 't een echte narcolept. (Gaat 's avonds tussen 9 en 11 naar bed en word 's morgens tussen 8 en 9 wakker) dan drinkt hij en slaapt door tot ergens tussen half elf en elf. Dan is t wakker tot half een, drinken en tegen half twee slaapt hij wel weer. Tot half vijf, drinken en wakker blijven want dan komt pappa thuis! Dan 'n uurtje slapen tussen 6 en 7, ideaal om te eten, en dan wakker tot 9/10/11)
Hij wilde op 't KDV niet in bed dus heeft op de schoot zitten smilen tijdens t liedjes zingen en is toen in slaap gevallen waarna ze 'm in de box gelegd hadden.
Hij was pas beginnen te huilen om 13.55 dus het was een heel geruststellend geluid toen ik binnenkwam.. 'Heej hij doet 't nog, dat geluid ken ik' 😊.
Nu thuis ligt hij te snurken als een volwassen kerel, volgende week zijn eerste hele dag, ik ben benieuwd!
hij is ook heel anders dan z'n grote broers. Die moest ik echt vastsnoeren in een kinderstoel om ze rustig te laten eten, dat is met michael niet nodig, die is een stuk kalmer anquote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:45 schreef LuDann het volgende:
Schattig DJMO, hij zit daar wel heel rustig zeg.
Dit is ook hoe ik het voel maar ik ga na mijn verlof 3 dagen werken. Ik heb steeds meer het gevoel dat dat niet is wat ik wil...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:34 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Nee hij gaat niet naar het KDV ik ben een blijf thuis mama. Moet er eerlijk gezegd niet aan denken ^^, Prima voor diegene die hun kindje daar onderbrengen hoor, maar wij houden hem liever dichtbij de eerste jarenBlij dat het kan.
Misschien dat er binnenkort een kindje hier ook een of twee ochtenden of middagen komt spelen. Die slaapt nooit!(half jaartje oud) ben benieuwd
![]()
Die nageltjes groeien trouwens verbazingwekkend hard! Tenen niet zo, maar die vingertjes! Elke week wel een a twee keer knippen/scheuren/bijten of wat dan ook.
Dit is precies de kern van mijn probleem...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:38 schreef pinquit het volgende:
Hee Maltees, maak je aub niet druk om wat je omgeving denkt/vindt/zegt! Het moet voor jou goed voelen, de mensen in je omgeving hebben daar niks mee te maken
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
...........
G. Doet het prima, borstvoeding komt op gang, regelmatige luiers, hij Is rustig, tevreden, slaapt lekker, ik leer zelfs al het verschil tussen zijn, ik heb nu honger/slaap/noem maar op en nog even geduld maar ook niet lang meer huiltje, en zijn, ik heb een scheet dwars en t Is nu alweer over huiltje![]()
Kortom, tot nu toe zijn we heel tevreden en intens gelukkig met elkaar![]()
...........
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:02 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit is precies de kern van mijn probleem...Als het financieel kan, zou ik in jouw geval gewoon stoppen met werken. Als je het wil, waarom niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
Omdat 'men' vindt dat ik, met Atheneum- en HBO-diploma, niet thuis moet zitten. En ik dus niet durf te kiezen voor wat ik wil.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:06 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Als het financieel kan, zou ik in jouw geval gewoon stoppen met werken. Als je het wil, waarom niet?
+1quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:06 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Als het financieel kan, zou ik in jouw geval gewoon stoppen met werken. Als je het wil, waarom niet?
Heb je ook gelijk in en het is ook niet zo dat ik het kdv een slechte keuze vind. Sterker nog, Twix gaat er ook heen als ik weer moet gaan werken. En ik heb een heel fijn gevoel bij 'ons' kdv. Maar diep in mijn hart blijf ik het liefste zelf thuis bij hem.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:10 schreef kwakz0r het volgende:
Lastig Malteser.
Ik wil wel even inbrengen dat KDV niet gelijk staat aan geen veilige haven bieden he? Melba heeftvhet super naar zijnnzin, de juffies zijn lief, hij speelt en wordt geknuffeld.
Ik bedoel alleen maar: als je moet werken bijvoorbeeld vanwege financien (of als je zoals ik hrt gewoon graag wilt) dan is het echt niet zo dat je je kind er iets mee aandoet.
Niet de bedoeling er een discussie van te maken, maar ik hoop gewoon dat je in je hoofd er niet iets ergers van maakt voor hem (jouw eigen keuze komt daar nog eens bovenop en gaat voor bovendien).
Maar dat je nu even niet werkt wil toch niet zeggen dat je per definitie altijd thuis blijft? Daarbij als dat wel is wat jullie gelukkig maakt kan iedereen toch mooi de boom in?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:11 schreef Malteser het volgende:
[..]
Omdat 'men' vindt dat ik, met Atheneum- en HBO-diploma, niet thuis moet zitten. En ik dus niet durf te kiezen voor wat ik wil.
Even de hormonen uit laten werkenquote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:13 schreef Mariposas het volgende:
[..]
+1
Maar ik zou ook geen overhaaste beslissingen nemen, misschien denk je er over een paar weken anders over, of als je weer aan het werk bent.
^^ wat zij zegt.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:14 schreef AwayTL het volgende:
[..]
Maar dat je nu even niet werkt wil toch niet zeggen dat je per definitie altijd thuis blijft? Daarbij als dat wel is wat jullie gelukkig maakt kan iedereen toch mooi de boom in?
Ongelukkig aan het werk omdat men dat vindt of gelukkig thuis met een zoon die daar ongetwijfeld ook gelukkig van wordt. Lijkt mij in alle gevallen win win.
Dit, en: je kindje is vier weken oud. Dat je (nog) niet aan werken moet denken lijkt me heel normaal. Ik heb wat afgejankt bij de gedachte dat ik weer moest werken (en oh, wat vond ik het de tweede dag alweer heerlijk).quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:10 schreef kwakz0r het volgende:
Lastig Malteser.
Ik wil wel even inbrengen dat KDV niet gelijk staat aan geen veilige haven bieden he? Melba heeftvhet super naar zijnnzin, de juffies zijn lief, hij speelt en wordt geknuffeld.
Ik bedoel alleen maar: als je moet werken bijvoorbeeld vanwege financien (of als je zoals ik hrt gewoon graag wilt) dan is het echt niet zo dat je je kind er iets mee aandoet.
Niet de bedoeling er een discussie van te maken, maar ik hoop gewoon dat je in je hoofd er niet iets ergers van maakt voor hem (jouw eigen keuze komt daar nog eens bovenop en gaat voor bovendien).
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 17:18 schreef Bloesem. het volgende:
MalteserGeen enkel besluit wat je nu neemt is definitief. En niemand heeft iets te zeggen over welk besluit jij dan ook neemt
Je mag jouw hart volgen, nu en over tien weken en over tien jaar nog.
Edit: en je mag ook de ruimte nemen om het topic te kapen
[..]
Dit is precies de kern van mijn probleem...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herkenbaar Crump... En ik heb soms ook wel eens het gevoel overal buiten te staan, dat ik niet echt 'mee doe' in de maatschappijquote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:04 schreef Crumpette het volgende:
Thuis zijn is niet de meest voor de hand liggende keuze tegenwoordig. Soms ben ik bang dat mensen er iets van vinden, maar vaker kom ik er achter dat ik er zelf iets van vind.dat probeer ik los te laten.
Zet die gedachte eens snel uit je hoofd!quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar Crump... En ik heb soms ook wel eens het gevoel overal buiten te staan, dat ik niet echt 'mee doe' in de maatschappij.
Ik doe het allebei half (3 dagen werken, 4 dagen mama-en) en ik heb het gevoel dat ik allebei maar halve bak doe en dus overal net niet mee doe. Want ik ben geen fulltime wat-dan-ook. Maar ja, daar kan ik op dit moment mee leven.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Herkenbaar Crump... En ik heb soms ook wel eens het gevoel overal buiten te staan, dat ik niet echt 'mee doe' in de maatschappij.
Dat overkomt je als werkende moeder ook hoor.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:41 schreef Crumpette het volgende:
Betrap ik me er weer eens op dat ik niet weet welke dag van de week het isdat ik niet weet hoe het in het midden-oosten is, enz.
Ja, misschien is dat ook wel zo. Vanaf hier lijkt het voor de hand liggend dat je horizon breder voelt als je ook werkt, maar ook dat is subjectiefquote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:01 schreef ingee het volgende:
[..]
Dat overkomt je als werkende moeder ook hoor.![]()
Helft van de tijd geen flauw idee van tijd of prioriteiten. Ik weet alleen wel precies hoe laat ik alles mag laten vallen en naar huis mag racen.
En zo bekruipt mij vaak zat het gevoel (zeker als ze moeite hebben bij de go) dat ik veel beter thuis kan zijn omdat dat voor hun beter zou zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 21:07 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat nou lastig?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:10 schreef Malteser het volgende:
Lieve Dames, dank jullie wel. Fijn om hier mijn onzekerheden te kunnen delen hoewel ik me daardoor ook als 'lastig' voel. Want het is een babytopic. Voor de buitenwereld ben ik de immer vrolijke Malteser. Wel fijn om dan ergens op het 'anonieme forum' een plek te hebben waar ik wel kan schrijven over wat ik voel.
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:38 schreef ingee het volgende:
[..]
Wat nou lastig?
Het is een babymoedertopic. Lijkt me een zeer relevant onderwerp.
Als die baby's alles voor zichzelf willen openen ze zelf maar een topic.
Ik geloof dat T. Iets ouder is? 2-8 geboren. Hij is vorige week 'n uurtje daar geweest, vandaag 9-14 en volgende week 8-18. Het is in overleg, ze hebben op donderdagmiddag maar 3 of 4 kindjes dus lekker rustig. ('S ochtends max. 12)quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:35 schreef LuDann het volgende:
Ik moest bij mijn huisarts haar BSN enzo doorgeven, dat ging niet automatisch.
[..]
Is het maar 1 keer wennen voor 5 uur en de volgende keer meteen een hele dag? Ik had hier afgesproken dat het eerst 1 dag van 9-12 was, dan de dag erop van 9-14 en dan een hele dag, maar de leidster vanochtend ging ervan uit dat ik haar om 11 uur (na 2 uur dus) weer kwam halen dus dat heb ik gedaan, ervan uitgaande dat ik het misschien verkeerd in mijn agenda had gezet.
Maar nu bleek dat ze normaal gesproken 4 wendagen doen (van 2 uur, 4 uur, 6 uur en 8 uur) voordat ze een hele dag gaan en dat de 2 wendagen (3 uur en 6 uur) die ik afgesproken heb een uitzondering zijn. Dus ik ga haar nu op wat haar eerste volledige dag zou zijn om 16 uur al halen zodat er 3 wendagen zijn. Gelukkig heb ik die dag vrij, want anders had mijn man vrij moeten nemen. Het zal nu dus 2 uur, 4 uur en 7 uur zijn.
Oh ja, das wel veel wakker dan voor zijn doen. Ik hoop dat die van jou ook leert slapen op het KDV. Hoe oud is hij nu? Ongeveer even oud, maar ik weet het niet meer precies.
+1quote:Op donderdag 15 oktober 2015 22:38 schreef ingee het volgende:
[..]
Wat nou lastig?
Het is een babymoedertopic. Lijkt me een zeer relevant onderwerp.
Als die baby's alles voor zichzelf willen openen ze zelf maar een topic.
hij ligt heerlijk op mijn borst te slapen. Vent ligt naast mij te knorren. Maar aanleggen gaat soms goed, soms hysterisch. Heb geprobeerd het te filmen voor de kraam, hopelijk kan ze tips geven. Want tijdens haar komst slaapt ie uiteraard als een roos in zijn cosleeper en hapt ie perfect aan..quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 04:58 schreef pinquit het volgende:
Joh, je zegt t zelf al: hij wil mama. Veel en vaakis vermoeiend, maar normaal
gaat dat zo vroeg? Hij slaapt nu al bijna twee uurquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 05:33 schreef SaskiaR het volgende:
Klinkt als clusterenbtje onhandig dat ie dat snachts doet, maar verder wel normaal. Ook het hysterische, erg schattig is dat
Leg je hem op zijn zij? En het matrasje aan een kant omhoog.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 07:28 schreef pinquit het volgende:
Hier wordt sinds drie dagen heul veel gespuugdmet golven, zurig dus echt uit maag. Terwijl ik drie dagen geleden bijvoeding ben gaan minderen :s
Tis heel naar, lig de hele nacht ook op waakstand, hij wordt er ook heel brommig van
S. deed dat ook. Tja wat is de bedoeling he? Het maagklepje sluit niet lekker, krijg je dat.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:11 schreef pinquit het volgende:
Hij vindt t niet lekker, wordt er chagrijnig van.
Hij ligt inmiddels op zijn rug estrys, dat moestomdat ze nu blijkbaar sterk genoeg zijn om zich perobgeluk naar buik te rollen. Geloof er niks van. Matrasje is al wel aan 1 kant omhoog.
Mondjes terug geven is niet zo erg, maar als het echt golvend of projectiel komt is t geloof ik niet helemaal de bedoeling. Nou ja hij heeft er iig niet meer honger door.
Volgens mij heb ik nu een beginnende borstontstekinggaat lekker
gelukkig komt vandaag mn kolf. Straks lekker weer t bed in
Waah, ik dacht al, wtf? Heeft ze haar kindje al.... Heb ik iets gemist?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Estrys het volgende:
O erg, ik heb me hier nog niet eens fatsoenlijk geïntroduceerd. Nou ja komt nog.
Is weer even wennen he Pinq. Maar wat een heerlijkheid een derdeecht. Ik voel me super goed en geen last van onzekerheid of zo. Het komt zoals het komt. Manneke is denk ik erg misselijk van de bevalling en dus best onrustig en heel veel zuigbehoefte. Aanleggen en voeden gaat super, denk ik
We mogen niet klagen
Ik kan mij heel goed voorstellen dat je je zo voelt. Persoonlijk zal het mij worst wezen wat mijn omgeving er van denktquote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:55 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dit is ook hoe ik het voel maar ik ga na mijn verlof 3 dagen werken. Ik heb steeds meer het gevoel dat dat niet is wat ik wil...![]()
Maar ik verkeer in een 'carrière is ook belangrijk en goed voor je' omgeving dus ik vrees voor de reacties als ik mijn wens hardop uitspreek. En dus durf ik dat niet.
Nu is Twix pas 4 weken dus wil ook niet op de zaken vooruit lopen maar toch.
Wat een fijne postquote:Op donderdag 15 oktober 2015 16:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik zie een paar keer inbakeren terug komen. We gebruiken een swaddle me. Overdag wisselen we de slaapjes af, hij hoeft niet ingebakerd. Vaseline op zijn gezichtje en nageltjes zijn gevijld. En door afwisseling leert hij ook zonder te slapen. Ik zal even achter krabwantjes aangaan, maar los van het krabben lijkt hij nu nog niet te weten wat hij met zijn handjes aanmoet, overdag met handjes los slaapt hij ook in poosjes van tien minuten, om dan wakker te schrikken. Maar snachts vinden we t zelf ook wel fijn, afgelopen nacht heeft hij lekker doorgeslapen, werd goed wakker voor de voeding, en wij hebben ook voldoende rust kunnen pakken.
Ik besef dat je na twee nachten absoluut niet van ritme kan spreken, maar het Is voor ons ook aftasten. We zijn er goed over ingelicht en zoals we het nu doen voelt goed voor ons. Overdag ga ik gaandeweg testen wat voor G. Ook prettig werkt en blijft werken, als hij bijv na deze week rustiger Is met zijn handjes is dat ook prima. Maar ik probeer dat liever overdag als snachts, ook voor ons eigen ritme. En iedereen doet wat voor zichzelf goed voelt. Ik probeer het een beetje voor mijzelf te verantwoorden omdat het zo makkelijk Is in als nieuwe ouder onzeker te raken en te twijfelen aan je beslissingen.
G. Doet het prima, borstvoeding komt op gang, regelmatige luiers, hij Is rustig, tevreden, slaapt lekker, ik leer zelfs al het verschil tussen zijn, ik heb nu honger/slaap/noem maar op en nog even geduld maar ook niet lang meer huiltje, en zijn, ik heb een scheet dwars en t Is nu alweer over huiltje![]()
Kortom, tot nu toe zijn we heel tevreden en intens gelukkig met elkaar![]()
Skittles gefeliciteerd!
[..]
Dit is precies de kern van mijn probleem...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 24% gewijzigd door Stippelrientje op 16-10-2015 10:01:39 ]Schudden voor gebruik
Waarom voed je op de klok? Komt hij niet vanzelf? En mijn mini heeft ook heel lang vooral snachts hysterisch aangehapt, maar dat gaat nu veel beter!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 05:38 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
gaat dat zo vroeg? Hij slaapt nu al bijna twee uurom zes uur verschoning en nieuwe etensronde. Ik haal mijn slaap vanmiddag wel weer in
valt het niet onder borstvoedingproductie omhoog gooien? Als hij veel huilt en veel wil aanhappen is het extra moederliefde en melk wat je baby zoektquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 04:28 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb een baby die al vanaf 23.00 uur aan de borst wil, of bij mij slapen.wil dat ik m laat huilen maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Net lekker een paar keer extra aangelegd en nu ligt bij in mijn armen te slapen.
is toch maar akkoord gegaan, heb uitgelegd dat je een baby niet kan verwennen of verpesten op die leeftijd, hij mist zijn mama. En mijn man kan nu in ieder geval iets slapen. Ik heb alleen zelf geen oog dicht gedaan. En ik voel me zo rot, ik zal vast wel iets fout doen met de bv
Ik heb de geboorteaankondiging gemist (daar ik enkel tijd heb om hier zo nu en dan te loeren)quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Estrys het volgende:
O erg, ik heb me hier nog niet eens fatsoenlijk geïntroduceerd. Nou ja komt nog.
Is weer even wennen he Pinq. Maar wat een heerlijkheid een derdeecht. Ik voel me super goed en geen last van onzekerheid of zo. Het komt zoals het komt. Manneke is denk ik erg misselijk van de bevalling en dus best onrustig en heel veel zuigbehoefte. Aanleggen en voeden gaat super, denk ik
We mogen niet klagen
quote:Op donderdag 15 oktober 2015 23:02 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ik geloof dat T. Iets ouder is? 2-8 geboren. Hij is vorige week 'n uurtje daar geweest, vandaag 9-14 en volgende week 8-18. Het is in overleg, ze hebben op donderdagmiddag maar 3 of 4 kindjes dus lekker rustig. ('S ochtends max. 12)
Manlief heeft volgende week vrij genomen 's middags dus als het toch te veel is komt T. lekker eerder naar huis.
Maar of dat zo verstandig is die twee alleen..
En dan ook nog een welgemeende wat nu broekje verkeerd om? Daar is geen labeltje ingenaaid dus alles is goed!Die van mij is van 9-08 ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah, ook 2 wendagen dus. Fijn dat je man op standby kan zitten. Schattige foto!
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:50 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat fijn! Hier is de kleine man na veel protesteren op m'n borst in slaap gevallen. Nu is het dilemma of ik hem wegleg, met een 80 procent kans dat hij wakker wordt, of dat ik hem laat liggen maar niets gedaan krijg...quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 10:58 schreef FlyingFish het volgende:
Die van mij kan heel goed aanhappen, maar loslaten doet hij vaak wel wild. Dan probeert hij zijn hoofd met een ruk zo ver mogelijk te draaien, terwijl mijn tepel nog vacuüm in zijn mond zit
Vannacht is hij eindelijk wat vroeger gaan slapen! Van 22:30 tot 4:45, en van 5:15 tot 8:45! Normaal is de laatste voeding rond 12 uur en gaat hij dan ook pas slapen (eerder naar bed werkte niet). Maar hij begint sowieso te leren om meer te slapen, ook overdag! (Of ik begin te leren hem op het juiste moment in bed te leggen en eventjes te laten huilen) Erg fijn, want als hij dan wakker is dan is zijn humeur ook veel beter. En ik heb weer wat tijd voor mezelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Ik welquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:59 schreef AwayTL het volgende:
Mooie lou!ik kan niet wachten totdat ze een peuter is
.
En jm, you can never have too much
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:31 schreef Skittles het volgende:
Lieve moeders (en vaders), Lou's grote wens is uitgekomen! Ze is geen baby meer, maar een echte dreumes.
Waar ze in het begin van haar leven enorm gefrustreerd was om de dingen die ze wel wilde maar nog niet kon, zo is ze nu een vrolijk meisje dat de hele dag met een glimlach door het huis loopt.
Bedankt voor alle babyverhalen, wijze raad, een luisterend oor en vooral de humor![]()
Tot bij de dreumesen!
En dan natuurlijk nog een kleine fotospam onder de spoilerKiek nou! Daar wordt je toch helemaal week van gewoon.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een vrolijke mooie meid. Van harte gefeliciteerd!
Wolk heeft ook zo'n ooievaarsbeet op haar voorhoofd, mooi om te zien hoe dat weggetrokken is bij Loutje.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:55 schreef JufMariska het volgende:
Loutje
Deze hadden jullie ook nog van mij te goed (ik maak echt teveel foto's)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
Die beet komt nog wel terug bij (extreem) boos of poepenquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef LuDann het volgende:
[..]
Kiek nou! Daar wordt je toch helemaal week van gewoon.Wat een vrolijke mooie meid. Van harte gefeliciteerd!
Wolk heeft ook zo'n ooievaarsbeet op haar voorhoofd, mooi om te zien hoe dat weggetrokken is bij Loutje.
[..]!
Whehe, dat zei de verpleegster in het ziekenhuis ook al.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:28 schreef Skittles het volgende:
[..]
Die beet komt nog wel terug bij (extreem) boos of poepen
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:31 schreef Skittles het volgende:
Lieve moeders (en vaders), Lou's grote wens is uitgekomen! Ze is geen baby meer, maar een echte dreumes.
Waar ze in het begin van haar leven enorm gefrustreerd was om de dingen die ze wel wilde maar nog niet kon, zo is ze nu een vrolijk meisje dat de hele dag met een glimlach door het huis loopt.
Bedankt voor alle babyverhalen, wijze raad, een luisterend oor en vooral de humor![]()
Tot bij de dreumesen!
En dan natuurlijk nog een kleine fotospam onder de spoilerWat een mooie baby naar dreumes spamSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 11:55 schreef JufMariska het volgende:
Loutje
Deze hadden jullie ook nog van mij te goed (ik maak echt teveel foto's)
Bestaat dat? Teveel foto's maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooierd is het!Schudden voor gebruik
om en nabij de 3 uur, soms wat eerder of wat later, net hoe t loopt. Maar de vk wil er, omdat hij wat afviel en al zo klein Was, max vier uur tussen laten, vandaar dat ik nu nog de klok erbij hou. Als hij eerder komt, ook primaquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 09:57 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Waarom voed je op de klok? Komt hij niet vanzelf? En mijn mini heeft ook heel lang vooral snachts hysterisch aangehapt, maar dat gaat nu veel beter!
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Strijken en One Born Every Minute kijken. Het is net alsof ik weer verlof heb.
OBEM kijken en knuffelen met F.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 15:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Strijken en One Born Every Minute kijken. Het is net alsof ik weer verlof heb.
Van dat 'ik zie het niet'-argument word ik ook geïrriteerd (goh... de afgelopen 52 weken moest de badkamer schoongemaakt worden, misschien deze week dan ook wel? Wat denk je?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:00 schreef Zoë23 het volgende:
Tijd voor een goed gesprek denk ik minarosa
Man heeft hier het liefst dat ik hem vraag. Zodat hij weet wat hij moet doen. Hij ziet het zelf niet.
Haha ik begrijp wat je bedoeltquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:02 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Van dat 'ik zie het niet'-argument word ik ook geïrriteerd (goh... de afgelopen 52 weken moest de badkamer schoongemaakt worden, misschien deze week dan ook wel? Wat denk je?)
Hmm ja misschien werkt een lijstje. Kan ik dan maken voor zijn vrije dag. Ik wil dan ook wel dat hij het op die dag doet (quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:10 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Haha ik begrijp wat je bedoelt.
Inmiddels wel geleerd dat ik kan kiezen tussen zeuren en ruzie maken of gewoon vragen; zou je..?
Hij schrijft het op en werkt die week een lijstje af.
Hij doet verder de kindjes in bad, boodschappen, luiers (als hij thuis is) enz. Hij helpt wel alleen met schoonmaken.. Hij ziet gewoon niet wat er moet gebeuren.
+1 Zooo herkenbaar dit. Ik heb het maar opgegeven met hem proberen aan het huishouden te krijgen. Het ergste vind ik dan nog "Ik doe het straks wel." Een uur later "Is het goed als ik het morgen doe?" Vervolgens doe ik het dan alsnog zelf, want dan is hij het vergeten. Maaarrr.. Ik mag nu een schoonmaakster, maar dat vind ik nog steeds 'eng'quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:02 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Van dat 'ik zie het niet'-argument word ik ook geïrriteerd (goh... de afgelopen 52 weken moest de badkamer schoongemaakt worden, misschien deze week dan ook wel? Wat denk je?)
Jaaa hoeishethoeishet????? Chocolaatje op je kussen?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik doe ook maar weinig in het huishouden. Soms krijg ik het op m'n heupen en dan doe ik wel iets, maar dat is niet vaak. Ik heb last van dit:
[ afbeelding ]
Sinds gister dus een werkster en dat is heeeeel fijn!
Beterschapquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:19 schreef pinquit het volgende:
Verdorie, koortslip, BO en koorts![]()
Die koortslip vind ik echt zo eng!
Heb je eerder een koortslip gehad? Dan heeft je baby waarschijnlijk ook al antistoffen meegekregen toch?quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:19 schreef pinquit het volgende:
Het zit je niet meequote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:19 schreef pinquit het volgende:
O maar je mag logeren!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen we jouw vrouw mijn vrouw doen? Doe ik jouw kinders, doe jij mijn huis.![]()
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:32 schreef ingee het volgende:
[..]
O maar je mag logeren!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zullen we jouw vrouw mijn vrouw doen? Doe ik jouw kinders, doe jij mijn huis.jou baby slaapt door toch?
Kan ik nog uitrusten ook![]()
Echt?!! Oh ik hoop hetquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:29 schreef ingee het volgende:
[..]
Heb je eerder een koortslip gehad? Dan heeft je baby waarschijnlijk ook al antistoffen meegekregen toch?
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:19 schreef pinquit het volgende:
Ik las het hier:quote:
vlgs mij heeft de ene een plasstrip, en de ander niet. Mij maakt het geen kont uit welke ik gebruik, vind ze alle even prettig . (hoewel die met plasstrip iets stugger lijkt te zijn in mijn beleving)quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:25 schreef Malteser het volgende:
Mijn man kocht luiers in de aanbieding, ik vroeg hem Pampers New Baby maat 1 mee te brengen. Hij bracht mee:
2 pakken New Baby maat 1
2 pakken New Baby maat 2
2 pakken Baby Dry maat 2
Nu is Twix nog niet toe aan maat 2 maar weet iemand hier het echte verschil tussen New Baby en Baby Dry? En welke is fijner? En je kunt dichte pakken niet ruilen zonder bon of wel?
Nou, dan kan je mooi beide soorten uitproberen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:25 schreef Malteser het volgende:
Mijn man kocht luiers in de aanbieding, ik vroeg hem Pampers New Baby maat 1 mee te brengen. Hij bracht mee:
2 pakken New Baby maat 1
2 pakken New Baby maat 2
2 pakken Baby Dry maat 2
Nu is Twix nog niet toe aan maat 2 maar weet iemand hier het echte verschil tussen New Baby en Baby Dry? En welke is fijner? En je kunt dichte pakken niet ruilen zonder bon of wel?
Wij wilden ook gaan, maar het is allemaal op achterlijke tijden door de weeks hier in de buurt. De enige die we konden vinden waar we eventueel heen zouden kunnen is op een uur rijden op zondag om half 10.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:17 schreef ingee het volgende:
Morgen voor het eerst babyzwemmen!
Om 8 uur.
Nee hoor dat kan heel goed.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:39 schreef LuDann het volgende:
Ik vermoed dat Wolk allergisch is voor Pampers. Ze heeft ze gisteren en vandaag voor het eerst sinds ze een mini was aan gehad en heeft nu rode plekjes onder haar navel. Haar billen enzo leken ook wat opgezwollen.
Of verzin ik nu iets? Luierallergie, dat is een ding toch?
Normaal draagt ze Kruitvat luiers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ze is echt zó leuksuper vrolijk en vriendelijk, ze brabbelt er op los en groeit goed!
Waarschijnlijk wel kmadus vandaag begonnen met speciale voeding; ben benieuwd of het aanslaat!
Ja heel tof! Ze kwam binnen, gaf een hand, zei: "hoi, ik ben W.", deed haar schort aan en zei: "ok, wat wil je dat ik doe?" Ze wilde geen koffie of thee, "dat doe ik wel in m'n eigen tijd". Wervelwind door het huis, maar alles is helemaal schoon!! Echt zo ontzettend gaaf!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:12 schreef ingee het volgende:
[..]
Jaaa hoeishethoeishet????? Chocolaatje op je kussen?
Ik ben nog steeds zoekende.
Ik heb het meteen even gegoogeld en lees dat meer baby's allergisch zijn voor specifiek Pampers.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee hoor dat kan heel goed.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:22 schreef Krisvc het volgende:
Ik dacht dat ik L. via de babyfoon hoorde. Het bleek een blatende geit in de serie van man te zijn.
dit!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 17:02 schreef Minarosa het volgende:
[..]
Nou idd. ik vind het een pittige dag. Nou slaapt hij NET! pfffff....quote:
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:08 schreef Mariposas het volgende:
Wij doen op zondag meestal alles samen. En als ik wil dat er wat gedaan wordt dan zeg ik idd gewoon heel Concreet wat hij moet doen.
Ik ga zo mijn eerste wijntje in 11,5 maand drinken. Modjes, willen jullie al mijn hiernavolgende posts wissen of de komende 10 uur mijn postrechten intrekken?
twix zit niet lang in maar 1 hoor... dus zou zomaar goed ingeschat kunnen zijn door je manquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 20:25 schreef Malteser het volgende:
2 pakken New Baby maat 1
2 pakken New Baby maat 2
2 pakken Baby Dry maat 2
GMTAquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:20 schreef ingee het volgende:
Ik zie het zelf dus echt niet! Kan heel goed door de zooi heen kijken en me dan op een helder moment realiseren dat dat hoopje gedragen babykleertjes daar al een paar dagen naast de bank ligt ofzo.
Laat staan het lappen van ramen en dat sport activiteiten.
Mijn schoonmoeder was vol ongeloof toen we hier kwamen wonen, zoooveel stof kon ze achter de verwarmingen weg rageren!Leek wel of de vorige bewoners dat nog nooit gedaan hadden!
Eh ja, dan sta ik dus echt met de mond vol tanden. Blijkbaar is er dus een ding waarmee je achter de verwarming kan poetsen. Oke.
Er zijn dingen die je niet altijd opvallen of die je perse moet doen. De kachel afstoffen of de ramen lappen staan niet op mijn stoorzenderkanalen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:20 schreef ingee het volgende:
Ik zie het zelf dus echt niet! Kan heel goed door de zooi heen kijken en me dan op een helder moment realiseren dat dat hoopje gedragen babykleertjes daar al een paar dagen naast de bank ligt ofzo.
Laat staan het lappen van ramen en dat sport activiteiten.
Mijn schoonmoeder was vol ongeloof toen we hier kwamen wonen, zoooveel stof kon ze achter de verwarmingen weg rageren!Leek wel of de vorige bewoners dat nog nooit gedaan hadden!
Eh ja, dan sta ik dus echt met de mond vol tanden. Blijkbaar is er dus een ding waarmee je achter de verwarming kan poetsen. Oke.
Die pakken maat 2 vind ik ook geen probleem maar de hoeveelheid was komisch icm de verschillende soorten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:26 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
twix zit niet lang in maar 1 hoor... dus zou zomaar goed ingeschat kunnen zijn door je man
Beterschap!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ik breek even in... Mijn sneutje is zo zielig... Pseudokroep waarschijnlijks avonds aanvallen van benauwdheid en hoesten/paniek. Gedoe met naar bed brengen en nu alweer drie keer wakker huilen paniek. Vind t maar heftig
Maandag afspraak bij de dokter, omdat hij sowieso vaak piept en rochelt...
ik heb me laten vertellen dat stomen in badkamer die je hebt laten voldanpem goed zou werken. Beterschap!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
Ik breek even in... Mijn sneutje is zo zielig... Pseudokroep waarschijnlijks avonds aanvallen van benauwdheid en hoesten/paniek. Gedoe met naar bed brengen en nu alweer drie keer wakker huilen paniek. Vind t maar heftig
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:08 schreef Mariposas het volgende:
Ik ga zo mijn eerste wijntje in 11,5 maand drinken. Modjes, willen jullie al mijn hiernavolgende posts wissen of de komende 10 uur mijn postrechten intrekken?
Diewillikook! Heerlijk zegquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja heel tof! Ze kwam binnen, gaf een hand, zei: "hoi, ik ben W.", deed haar schort aan en zei: "ok, wat wil je dat ik doe?" Ze wilde geen koffie of thee, "dat doe ik wel in m'n eigen tijd". Wervelwind door het huis, maar alles is helemaal schoon!! Echt zo ontzettend gaaf!
quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:22 schreef Krisvc het volgende:
Ik dacht dat ik L. via de babyfoon hoorde. Het bleek een blatende geit in de serie van man te zijn.
Het was even wat werk maar graag gedaan hoorquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:08 schreef Mariposas het volgende:
He bah wat vervelend! Ik hoor wel vaker dat stomen (bijvoorbeeld een stoombad van je badkamer maken indien mogelijk) redelijk verlichting geeft.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
Dat is ook echt heftig!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:49 schreef kwakz0r het volgende:
spiegels/ramen streeploos schoon? maak ze schoon met een sopje heet water met dreft oid, en wrijf ze na het lappen goed na met een prop oude kranten (geen gekleurde reclameblaadjes, echt een stuk ouderwets krant, bv een huis aan huisblad). Gebruik GEEN glassex als je echt schone ramen wil, glassex laat juist een vettig laagje achter op je ramen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 08:15 schreef kazy het volgende:
Euhm wat zag ik nog meer.. Oja van die radiatorreinigers kende ik ook niet hoor. Net zoiets als dat je met washandjes de jaloezieën kunt schoonmaken en dat deuren een randje bovenop hebben waar het heulheul vies kan worden. Ooit heb ik een bijbaantje in de thuiszorg gehad. Van die oude dametjes heb ik allemaal dat soort dingen geleerdMijn moeder is ook geen schoonmaakprinses zeg maar, dus ik heb niet echt een goed voorbeeld. (Hoewel ze laatst wel zei dat ze stofzuigen en de was doen leuk vindt
)
Mijn oudste had het ook, zie je nu helemaal niks meer van!quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 12:22 schreef LuDann het volgende:
Wolk heeft ook zo'n ooievaarsbeet op haar voorhoofd, mooi om te zien hoe dat weggetrokken is bij Loutje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
Hadden we al gedaan... Hij is nog wakker geweest om 3 uur en toen om 5 uur hongerrrquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 23:05 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik heb me laten vertellen dat stomen in badkamer die je hebt laten voldanpem goed zou werken. Beterschap!
Zwaai! Waar ongeveer? HvS?quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:33 schreef Selvaria het volgende:
Kwak, je jochie.Gelukkig is hij weer vrolijk.
Is het bij jullie alweer iets beter Cho?
Kazybaby en grote DJMO ook al in de ziekenboeg.![]()
N. lijkt iets minder te hoesten, maar giert nog wel steeds tijdens het ademhalen. We zitten nu in een huisje in Drenthe (wat luxe, we hadden bewust geen Centerparcs geboekt maar iets groters en rustigers) en N. heeft het vannacht aardig gedaan. 5x wakker waarvan 2x voeding en 3x speen.
Als ze zo uitgedronken is gaan we naar Groningen, bedankt nog voor de tip DaD!
O ja, ik ben vanochtend voor het eerst samen met haar in bad geweest.![]()
![]()
Thuis hebben we geen bad, ik vond het zooo leuk!
Ik wil ook! En volgens mij woon ik bij je in de buurt (013). Heeft jouw hulp nog plek voor een extra adresje? (serieuze vraagquote:Op vrijdag 16 oktober 2015 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ja heel tof! Ze kwam binnen, gaf een hand, zei: "hoi, ik ben W.", deed haar schort aan en zei: "ok, wat wil je dat ik doe?" Ze wilde geen koffie of thee, "dat doe ik wel in m'n eigen tijd". Wervelwind door het huis, maar alles is helemaal schoon!! Echt zo ontzettend gaaf!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |