abonnement Unibet Coolblue
pi_156795762


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock (ook: tsjolomeoboi - T)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


pi_156795861
Having won the contract to build a school at Vaxholm in Sweden, Laval (a Latvian company) posted Latvian construction workers to Sweden for that purpose.

The Swedish construction unions tried to get Laval to sign up to collective agreements in the construction sector covering pay, holidays, other terms and insurance arrangements, but the company refused. The Swedish construction unions “blockaded” Laval’s sites in Sweden, with further sympathy action being called by the Swedish electricians’ union. The Swedish arm of Laval was eventually declared bankrupt.

Laval brought proceedings in the Swedish courts arguing that its freedom to provide services had been infringed and that it had been discriminated against because of the failure of Swedish national provisions to take into account collective agreements that it had entered into with unions in Latvia.

The ECJ ruled that:

• The right to take collective industrial action is a “fundamental” right
• The EC Treaty provisions protecting an employer’s freedom to provide services in other member states apply to industrial action and can be relied upon by non-state employers
• Industrial action represents a restriction on the freedom of provision of services where it makes the exercise of that right “less attractive”, but is acceptable if it is to pursue a legitimate aim and is justified by overriding reasons of public interest
• The industrial action must also be “suitable for securing the attainment of the objective which it pursues and [does] not go beyond what is necessary in order to attain it”
• The protection of workers is capable of amounting to a legitimate objective.

This mirrors the ECJ’s findings in the Viking case in relation to an employer’s right to freedom of association, but it then went on to rule that:

• Protection of workers from social dumping can amount to an overriding reason or public interest
• A “blockade” to ensure that workers in the context of transnational service provision have their terms and conditions fixed at a certain level falls within the objective of protecting workers
• But, in the context of posted workers, industrial action in support of a demand that an employer exceeds the level of protection guaranteed by the Posted Workers Directive when there are no clearly defined national law requirements cannot be justified
• Employers will be discriminated against where national rules do not take account of collective agreements in the employer’s state of origin.
pi_156795965
Hé. Eerste topic en meteen een arrest in de TT met samenvatting in de fipo. Nondeju dat heb ik lang niet gezien hier.
pi_156796644
Mijn oog zag een arbeidsrechtelijke TT. Dan moet ik toch weer even reageren.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_156796796
quote:
10s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:11 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Alhoewel ik het voor wat betreft het overschatten gedeelte met je eens ben (in ieder geval om een ingang te creëren / stages te regelen), slaat je vergelijking enigszins als een lul op een drumstel. Dat het ene lastiger kan zijn dat het andere, maakt dat eerste niet per se minder lastig.
Ik merk dat sommige studenten denken dat het ongeveer vergelijkbaar is met IB en consultancy, omdat dat de twee andere grote takken binnen zakelijke dienstverlening zijn. Zoals gezegd deed ik dat zelf en paar jaar geleden ook. Zie ook deze post, die gelijk aantoont wat ik bedoel:

quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:22 schreef WillGardner het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de schatting ook maakte op basis van een vergelijking van big law vs. Ib
En dit terwijl binnenkomen bij de top van de advocatuur echt van een andere orde is dan binnenkomen bij de top van ib (of BCG) o.i.d. Studenten die die vergelijking maken overschatten op grond daarvan de selectie aan de poort van de advocatuur.

Snap overigens niet wat je bedoelt met lul en drumstel. Als het ene (IB/consultancy) lastiger is betekent dat niet dat het andere minder lastig is? Dat snap ik niet helemaal. Meer en minder drukt uit dat het relatief is. Als het ene moeilijker is dan het andere is het andere dus makkelijker.
pi_156797764
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:26 schreef Valid het volgende:

Snap overigens niet wat je bedoelt met lul en drumstel. Als het ene (IB/consultancy) lastiger is betekent dat niet dat het andere minder lastig is? Dat snap ik niet helemaal. Meer en minder drukt uit dat het relatief is. Als het ene moeilijker is dan het andere is het andere dus makkelijker.
Dan het andere*, dat mistte ik in je stuk.

Mijn punt is dat het nog steeds niet voor iedereen is weggelegd. Je bent nog steeds elk jaar met een substantieel aantal andere sollicitanten (in de duizenden) aan het solliciteren.

Verder ben ik het, zoals gezegd, met je eens dat het wel wordt overschat om in ieder geval een opening voor jezelf te creëren. Vanaf daar heb je het voor een groot gedeelte zelf in de hand.
pi_156797853
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:38 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dan het andere*, dat mistte ik in je stuk.

Mijn punt is dat het nog steeds niet voor iedereen is weggelegd. Je bent nog steeds elk jaar met een substantieel aantal andere sollicitanten (in de duizenden) aan het solliciteren.

Verder ben ik het, zoals gezegd, met je eens dat het wel wordt overschat om in ieder geval een opening voor jezelf te creëren. Vanaf daar heb je het voor een groot gedeelte zelf in de hand.
Mistte ja?

Dat het nog steeds niet voor iedereen is weggelegd, is uiteraard zondermeer waar.
pi_156797861
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:46 schreef Valid het volgende:

[..]

Mistte?

Dat het nog steeds niet voor iedereen is weggelegd, is uiteraard zondermeer waar.
Kak, die over het hoofd gezien in m'n typo-verbeterdrang. Ik drink met het schaamrood op de kaken m'n koffie even op.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:49:19 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156797885
Natuurlijk is de Zuidas makkelijk binnen te komen. Het is Valid tenslotte gelukt :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156797895
http://www.advocatie.nl/y(...)juridische-vacatures

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:49 schreef eriksd het volgende:
Natuurlijk is de Zuidas makkelijk binnen te komen. Het is Valid tenslotte gelukt :{
Tijd voor een exit dus? :{
pi_156798136
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:49 schreef eriksd het volgende:
Natuurlijk is de Zuidas makkelijk binnen te komen. Het is Valid tenslotte gelukt :{
Bij McKinsey was ik nooit aangenomen.
pi_156798183
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:09 schreef Valid het volgende:

[..]

Bij McKinsey was ik nooit aangenomen.
Die cijfers van de middelbare school he...
pi_156798206
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:13 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die cijfers van de middelbare school he...
Bijvoorbeeld.
pi_156798531
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:49 schreef eriksd het volgende:
Natuurlijk is de Zuidas makkelijk binnen te komen. Het is Y tenslotte gelukt :{
Dan was ie waar geweest. /nofi
mag het weten
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:40:04 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156798611
Die vind ik heel laag Joosie. Schande!

Yreal, je mag je verdedigen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156798937
quote:
8s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:40 schreef eriksd het volgende:
Die vind ik heel laag Joosie. Schande!

Yreal, je mag je verdedigen.
Zo, zo.. mag nog wel. Toe maar!
mag het weten
pi_156799297
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:59 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Zo, zo.. mag nog wel. Toe maar!
Erik is in een goeie bui vandaag :{
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156799308
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:21 schreef Blistering het volgende:

[..]

Erik is in een goeie bui vandaag :{
Klaarblijkelijk. Maargoed, je gaat de nieuwe Teevendeal ooit in de toekomst beklinken dus? :D
mag het weten
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:24:07 #19
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156799333
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk. Maargoed, je gaat de nieuwe Teevendeal ooit in de toekomst beklinken dus? :D
Eerst maar even de P halen he.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156799338
quote:
Dit onzinbericht heb ik ook gelezen. Merk op dat ze geen concrete aantallen noemen, alleen maar percentages.

Ook wordt er wederom bij vermeld:

quote:
Er is weer volop beweging, zelfs in de afgelopen vakantieperiode bleven de vacatures komen. Ervaren juristen gaan actief op zoek naar een nieuwe uitdaging en vrijgevallen posities mogen ingevuld worden. Ook junior juristen hebben steeds vaker een keuze in banen, terwijl ze voorheen flink moesten solliciteren. Nieuwkomers zónder juridische werkervaring hebben het wel nog steeds moeilijk.’
Oftewel de juridische sector blijft nog steeds ontoegankelijk, elitair en richt zich op de exploitatie van startende juristen.
pi_156799349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Klaarblijkelijk. Maargoed, je gaat de nieuwe Teevendeal ooit in de toekomst beklinken dus? :D
Ben het niet van plan. :{ Nare man die Teeven.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156799386
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Eerst maar even de P halen he.
De P van prima? :+

quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:25 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ben het niet van plan. :{ Nare man die Teeven.
Dan gaat het ook de Blisterdeal heten hé *)
mag het weten
pi_156799419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:27 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

De P van prima? :+

[..]

Dan gaat het ook de Blisterdeal heten hé *)
De Blisterdeal _O- Daar heb ik wel 4,7 miljoen euro voor over :7

edit: Ik zou het ook buitengewoon goed doen in de politiek denk ik. In 4 minuten van mening veranderen _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156803261
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:24 schreef NarcistischeCynicus het volgende:

[..]

Dit onzinbericht heb ik ook gelezen. Merk op dat ze geen concrete aantallen noemen, alleen maar percentages.

Ook wordt er wederom bij vermeld:

[..]

Oftewel de juridische sector blijft nog steeds ontoegankelijk, elitair en richt zich op de exploitatie van startende juristen.
:') Jezus man, wat een azijnpisser ben jij zeg. In plaats van dat je loopt te janken om alles kun je ook die tijd steken in zelfontplooiing, nieuwe mensen leren kennen, studeren etc. Waardoor je ook gewoon op gesprek mag komen daar. Man man, echt zo'n typische Jan-Salie-Figuur ben jij heb ik het idee.
pi_156803739
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:26 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik merk dat sommige studenten denken dat het ongeveer vergelijkbaar is met IB en consultancy, omdat dat de twee andere grote takken binnen zakelijke dienstverlening zijn. Zoals gezegd deed ik dat zelf en paar jaar geleden ook. Zie ook deze post, die gelijk aantoont wat ik bedoel:

[..]

En dit terwijl binnenkomen bij de top van de advocatuur echt van een andere orde is dan binnenkomen bij de top van ib (of BCG) o.i.d. Studenten die die vergelijking maken overschatten op grond daarvan de selectie aan de poort van de advocatuur.

Snap overigens niet wat je bedoelt met lul en drumstel. Als het ene (IB/consultancy) lastiger is betekent dat niet dat het andere minder lastig is? Dat snap ik niet helemaal. Meer en minder drukt uit dat het relatief is. Als het ene moeilijker is dan het andere is het andere dus makkelijker.
Dafuq, ik dacht in het vorige topic dat je onderschatten zei. Dit maakt het dus wel een stuk interessanter, care to elaborate? En hoe zit het met de Big 4, zou je puur op basis van cijfers daar een stage of werkstudentschap kunnen regelen?
pi_156806209
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:18 schreef WillGardner het volgende:

[..]

Dafuq, ik dacht in het vorige topic dat je onderschatten zei. Dit maakt het dus wel een stuk interessanter, care to elaborate? En hoe zit het met de Big 4, zou je puur op basis van cijfers daar een stage of werkstudentschap kunnen regelen?
Big 4 neemt veel meer mensen aan. Daar is hun business model op gericht en ze hebben het budget ervoor. Daar kun je praktisch al een stage regelen als je de bijbehorende opleiding volgt (en niet kwijlt tijdens de sollicaitieprocedure). Dit geldt in ieder geval voor fiscaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:51 schreef Accursius het volgende:

[..]

:') Jezus man, wat een azijnpisser ben jij zeg. In plaats van dat je loopt te janken om alles kun je ook die tijd steken in zelfontplooiing, nieuwe mensen leren kennen, studeren etc. Waardoor je ook gewoon op gesprek mag komen daar. Man man, echt zo'n typische Jan-Salie-Figuur ben jij heb ik het idee.
Is gewoon weer een kloon. Gewoon negeren.
pi_156807883
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Big 4 neemt veel meer mensen aan. Daar is hun business model op gericht en ze hebben het budget ervoor. Daar kun je praktisch al een stage regelen als je de bijbehorende opleiding volgt (en niet kwijlt tijdens de sollicaitieprocedure). Dit geldt in ieder geval voor fiscaal.

[..]

Is gewoon weer een kloon. Gewoon negeren.
Echt? Vanwaar dan de sollicitatieprocedure van 3 rondes etc.?
pi_156809975
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 14:51 schreef Accursius het volgende:

[..]

:') Jezus man, wat een azijnpisser ben jij zeg. In plaats van dat je loopt te janken om alles kun je ook die tijd steken in zelfontplooiing, nieuwe mensen leren kennen, studeren etc. Waardoor je ook gewoon op gesprek mag komen daar. Man man, echt zo'n typische Jan-Salie-Figuur ben jij heb ik het idee.
Oftewel je wordt nog niet direct benadeeld door de status quo of je profiteert er juist van.
pi_156810953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 20:08 schreef NarcistischeCynicus het volgende:

[..]

Oftewel je wordt nog niet direct benadeeld door de status quo of je profiteert er juist van.
:')
pi_156816104
Mijn hemel, Oranje. Diep- en dieptriest.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:11:02 #31
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156816144
Wat een drama.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156816165
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 06:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Mijn oog zag een arbeidsrechtelijke TT. Dan moet ik toch weer even reageren.
Alleen maar dan?
pi_156816298
DUITSLA... too soon ;(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 22:32:17 #34
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156817533
Weg met Blind en van Oostveen.
pi_156818061
Maar goed ook, in deze staat hadden ze niks te zoeken in Frankrijk.
mag het weten
pi_156819112
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:12 schreef Blistering het volgende:
DUITSLA... too soon ;(
Nee joh, precies op tijd. Unsere heimat wird Euromeister!

Let wel, mijn Duits is niets waard, Ik sta dan ook niet in voor fouten :') :+
pi_156820308
Allez les Bleus _O_

Tijd voor clubvoetbal overigens, weg met dit soort gezeik
pi_156821254
Iedereen die nu Duits of Frans gaat lullen verliest bij mij wel punten, hoor. Op een EK kun je natuurlijk sympathie hebben voor bepaalde teams maar je gaat toch niet zo je vaderland verloochenen. Kom op zeg.
pi_156821506
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:57 schreef Tchock het volgende:
Iedereen die nu Duits of Frans gaat lullen verliest bij mij wel punten, hoor. Op een EK kun je natuurlijk sympathie hebben voor bepaalde teams maar je gaat toch niet zo je vaderland verloochenen. Kom op zeg.
Nationalisme :r.
pi_156821526
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:05 schreef WillGardner het volgende:

[..]

Nationalisme :r.
Beter oprecht nationalisme dan nep nationalisme.
pi_156822142
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:57 schreef Tchock het volgende:
Iedereen die nu Duits of Frans gaat lullen verliest bij mij wel punten, hoor. Op een EK kun je natuurlijk sympathie hebben voor bepaalde teams maar je gaat toch niet zo je vaderland verloochenen. Kom op zeg.
Het blijft bij sympathie hoor in mijn geval. Van mij mogen ze dat toernooi winnen, zal jammer genoeg niet gebeuren aangezien dat team een vreemdelingenlegioen is.

Lacazette, Griezmann, Martial, Pogba, Fekir, Zouma, Varane, Laporte.. En dan vergeet ik er nog een hele boel. Wat een spelers zeg.
pi_156822359
Was weer een gezellig boel hoor in de arena. Poe poe, nou nou.
pi_156822465
Zit net een paar studenten een zwerver op te stoken om mij uit te maken voor kankerknor en weet ik wat nog meer. :') echt hoor :')
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:13:38 #44
263417 Keyos
Like a Boss
pi_156824074
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 23:57 schreef Tchock het volgende:
Iedereen die nu Duits of Frans gaat lullen verliest bij mij wel punten, hoor. Op een EK kun je natuurlijk sympathie hebben voor bepaalde teams maar je gaat toch niet zo je vaderland verloochenen. Kom op zeg.
Ik baal er ook ontzettend van. Tuurlijk, ik kan voor geen andere club ter wereld zo juichen als voor Feyenoord. Dat is ook logisch als je naar elke (thuis)wedstrijd gaat. Maar het verpest wel gewoon een deel van de zomer waar je ontzettend veel zin in hebt. Vorige twee WK's waren magisch natuurlijk.


Ik weiger te juichen voor België though, landje met een minderwaardigheidscomplex. Die gunnen ons ook geen drol volgens mij, beetje het Sparta van de lage landen.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 00:50 schreef Yreal het volgende:
Zit net een paar studenten een zwerver op te stoken om mij uit te maken voor kankerknor en weet ik wat nog meer. :') echt hoor :')
Direct tegen de muur dat soort lui, dieper kan een mens niet zinken, of ja misschien iets met WWII.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 10:53:13 #45
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156826045
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:13 schreef Keyos het volgende:

[..]

Direct tegen de muur dat soort lui, dieper kan een mens niet zinken, of ja misschien iets met WWII.
Nounounou.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156826363
Gezellig toch, lekker fusilleren. Voor het minste of geringste.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:12:44 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156826382
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:11 schreef Tchock het volgende:
Gezellig toch, lekker fusilleren. Voor het minste of geringste.
Ja, beetje lullig ook om meteen zo'n zwerver tegen de muur te willen zetten. Alsof die vent er wat aan kan doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:16:53 #48
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156826450
Of zwervers / junkies gesproken: de komende dagen zal Amsterdam ook weer het epicentrum zijn van verdovend middelen gebruik. Het ADE is nog niet eens begonnen of de eerste is al het hoekje om gegaan. Het record van vorig jaar zal wel gebroken worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156826475
Straf van zes van Breda blijft in stand. Had ik niet verwacht. Geen enkel technisch bewijs, enkel later ingetrokken verklaringen van onder druk gezette zwakzinnige vrouwen.

Grootste dwaling ooit blijkt dus niet te bestaan.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:23:45 #50
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156826549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:18 schreef Valid het volgende:
Straf van zes van Breda blijft in stand. Had ik niet verwacht. Geen enkel technisch bewijs, enkel later ingetrokken verklaringen van onder druk gezette zwakzinnige vrouwen.

Grootste dwaling ooit blijkt dus niet te bestaan.
Tijd om die rechters ook maar op een cursus statistiek te sturen, of was dat weer een andere zaak?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 oktober 2015 @ 11:41:51 #51
263417 Keyos
Like a Boss
pi_156826818
quote:
9s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:12 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, beetje lullig ook om meteen zo'n zwerver tegen de muur te willen zetten. Alsof die vent er wat aan kan doen.
Doel ook op die opjutters natuurlijk. Wat een elitaire bedoeling, bah.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:03:14 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156827227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

Doel ook op die opjutters natuurlijk.
Joh. Even wat scherper graag.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156827347
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:16 schreef Ryon het volgende:
Of zwervers / junkies gesproken: de komende dagen zal Amsterdam ook weer het epicentrum zijn van verdovend middelen gebruik. Het ADE is nog niet eens begonnen of de eerste is al het hoekje om gegaan. Het record van vorig jaar zal wel gebroken worden.
en ik ben lekker vrij. Geen pillen uit onderbroeken graaien _O_
pi_156827522
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

en ik ben lekker vrij. Geen pillen uit onderbroeken graaien _O_
Heb je dat wel eens gedaan?
pi_156827538
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

Doel ook op die opjutters natuurlijk.
pi_156827656
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:19 schreef Valid het volgende:

[..]

Heb je dat wel eens gedaan?
fouilleren op de dance meuk in de arena. "goh, lenzen vloeistof zegt u? Druppel eens in je ogen dan. Oh toch ghb he?"

;(
pi_156827677
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

fouilleren op de dance meuk in de arena. "goh, lenzen vloeistof zegt u? Druppel eens in je ogen dan. Oh toch ghb he?"

;(
_O_
pi_156827705
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:28 schreef Valid het volgende:

[..]

_O_
"oh u telefoon is leeg, laat eens zien of er überhaupt een batterij in zit dan."
pi_156827737
Ik heb ook wel eens coke in een uitgeholde appel gezien :')
pi_156827748
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

"oh u telefoon is leeg, laat eens zien of er überhaupt een batterij in zit dan."
Krijg je een soort cursus hiervoor?
pi_156827789
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:16 schreef ufopiloot het volgende:
Beste allen, ik heb jullie hulp nodig waarmee ik op mijn beurt mijn vriendin probeer te helpen. Mijn vriendin studeert een Master of Law in Leiden (specialisatie European Law). Ze heeft haar bachelor in Bulgarije gehaald (Bachelor of Political Science/European Studies).

Ze is erg op zoek naar een traineeship, stageplaats of een relevante (bij)baan. Omdat ze nauwelijks Nederland spreekt is dat al lastig genoeg om te vinden. Daarnaast uiteraard wel goed/professioneel Engels, en goed Frans en Russisch naast haar moedertaal (Bulgaars).

Ze kijkt veel op de bekende websites (vacaturebank, monsterboard, noem het maar op), maar als ik met haar meekijk in haar zoektocht zijn de resultaten heel erg gebrekkig en vooral Nederlandstalig.

Waar moet ze kijken voor Engelstalige opties? Op het gebied van rechten lijkt mij dit het makkelijkst van alle studies, zeker in de regio Den Haag,

Nu heb ik zelf ook even een tijdje achter de PC gezeten om flink voor haar te zoeken. Er zijn wel hier en daar stageplaatsen beschikbaar bij de VN, internationaal strafhof, het ministerie van buitenlandse zaken, maar deze zijn ook niet allemaal actueel of Engelstalig. Voor de publieke sector ben ik nog geen andere sites tegengekomen (behalve de algemene vacaturesites).

Op welke andere sites kan ze terecht of wat kan ze het beste raadplegen? Uiteraard het liefst pagina's welke helemaal op rechten zijn georiënteerd.
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:37 schreef Keyos het volgende:

[..]

Uitgaande van dit bovenstaande verhaal wordt het volgens mij een lastig verhaal. Je hebt 100% Engelstalige baantjes, zowel op universiteiten (zeker op het gebied van internationaal recht), en je hebt in Nederland meer dan zat internationale organisaties waar je kunt werken. Echter, deze functies zijn zeer competitief en ook nog eens geregeld onbetaald. Is het niet een goede optie om het in Brussel te proberen? Zijn daar meer dan zat traineeships en stages. Als ze er nog eens Frans bij leert zit het helemaal dikke prima.
Klopt, maar een bijbaan in Brussel is wel lastig te combineren met een studie in Leiden. Waar zou ze kunnen zoeken voor Engelstalige bijbaantjes? Wat zijn de websites to be?

[ Bericht 45% gewijzigd door ufopiloot op 14-10-2015 15:44:12 ]
pi_156827964
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:31 schreef Valid het volgende:

[..]

Krijg je een soort cursus hiervoor?
soort van...
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:45:37 #63
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156828027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:31 schreef Yreal het volgende:
Ik heb ook wel eens coke in een uitgeholde appel gezien :')
Daar weten Surinamers veel van af. :D
  woensdag 14 oktober 2015 @ 13:23:45 #64
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156828754
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:33 schreef ufopiloot het volgende:

[..]

Klopt, maar een bijbaan in Brussel is wel lastig te combineren met een studie in Leiden. Waar zou ze kunnen zoeken voor Engelstalige bijbaantjes? Wat zijn de websites to be?
Die zijn er niet. Je vriendin zit in een uitermate lastig parket, zeker als ze digitaal zou willen solliciteren. In haar vakgebied wordt er namelijk geen werk aangeboden en door de taalbarriere (plus haar onvolledige juridische scholing) staat ze ook nog eens op 5 - 0 achterstand. De kans dat zij via een reguliere vacature (die er dus niet zijn) aan het werk komt is bijna nul.

Wat ze even moet doen is het volgende:

Contact opnemen met zowel de studievereniging van haar master als met ISN Leiden. Zij kunnen begeleiding aanbieden aan internationale studenten die op zoek zijn naar werk. Vergeet niet dat heel veel internationale studenten onder een werkbeperking zitten! Werkgevers lopen grote risico's als zij deze groep aannemen, waardoor bemiddeling bijna een harde eis is.

Via een netwerk is het waarschijnlijk wel mogelijk om iets *relevants* te vinden bij een NGO of iets dergelijks. Die hebben een sterke voorkeur voor studenten met een buitenlandse achtergrond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryon op 14-10-2015 13:35:22 ]
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156832326
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:41 schreef Keyos het volgende:

[..]

Doel ook op die opjutters natuurlijk. Wat een elitaire bedoeling, bah.
Je had wel gelijk wat betreft het vak inleiding privaatrecht. Ik begrijp nu wel waarom maar 20% dit vak haalt en als zelfs de hoogleraar vertelt dat ie veel dingen in het vak 'extreem moeilijk' vindt weet je hoe laat het is. :o Heb ook het gevoel dat het alleen maar casussen zijn die je moet toetsen met de wet en shit. Veel casussen komen telkens bijna in dezelfde vorm terug uit tentamens/opdrachten dus ik moet dat maar eens binnenkort goed gaan stampen.
pi_156832335
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

fouilleren op de dance meuk in de arena. "goh, lenzen vloeistof zegt u? Druppel eens in je ogen dan. Oh toch ghb he?"

;(
Haha genot. :D :D
pi_156832404
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:04 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Je had wel gelijk wat betreft het vak inleiding privaatrecht. Ik begrijp nu wel waarom maar 20% dit vak haalt en als zelfs de hoogleraar vertelt dat ie veel dingen in het vak 'extreem moeilijk' vindt weet je hoe laat het is. :o Heb ook het gevoel dat het alleen maar casussen zijn die je moet toetsen met de wet en shit. Veel casussen komen telkens bijna in dezelfde vorm terug uit tentamens/opdrachten dus ik moet dat maar eens binnenkort goed gaan stampen.
Waar gaat het zoal over dan?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156832461
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:07 schreef Blistering het volgende:

[..]

Waar gaat het zoal over dan?
BW 3, 5 en 6. We zijn nu bezig met het goederenrecht.
pi_156832502
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:09 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

BW 3, 5 en 6. We zijn nu bezig met het goederenrecht.
Kelderluik-arrest zeker? :7 Dat is zo'n beetje hét standaardarrest voor Inleiding Privaatrecht.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156832525
Hoe kijken de heren deskundigen aan tegen een Engelstalige master (LLM) ?
In het bijzonder deze master: https://www.rug.nl/ocasys/vak/showpos?opleiding=5747
pi_156832534
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:11 schreef Blistering het volgende:

[..]

Kelderluik-arrest zeker? :7 Dat is zo'n beetje hét standaardarrest voor Inleiding Privaatrecht.
Al gehad in blok 1 (inleiding rechtswetenschap), al komt ie volgens mij nog wel terug.
pi_156832549
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:12 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Al gehad in blok 1 (inleiding rechtswetenschap), al komt ie volgens mij nog wel terug.
Ga er maar vanuit. Heel belangrijk arrest voor de onrechtmatige daad (art. 162 BW6).
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 16:14:01 #73
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156832557
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:12 schreef Gustavo_Gaviria het volgende:
Hoe kijken de heren deskundigen aan tegen een Engelstalige master (LLM) ?
In het bijzonder deze master: https://www.rug.nl/ocasys/vak/showpos?opleiding=5747
Lijkt mij een erg boeiende master voor erbij. Maar als major? Poeh, durf ik niets over te zeggen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156832577
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:13 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit. Heel belangrijk arrest voor de onrechtmatige daad (art. 162 BW6).
Ja, klopt, kreeg er nog een tentamenvraag over :D
pi_156833913
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 16:04 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Je had wel gelijk wat betreft het vak inleiding privaatrecht. Ik begrijp nu wel waarom maar 20% dit vak haalt en als zelfs de hoogleraar vertelt dat ie veel dingen in het vak 'extreem moeilijk' vindt weet je hoe laat het is. :o Heb ook het gevoel dat het alleen maar casussen zijn die je moet toetsen met de wet en shit. Veel casussen komen telkens bijna in dezelfde vorm terug uit tentamens/opdrachten dus ik moet dat maar eens binnenkort goed gaan stampen.
Als je stampt leer je precies de casus die je al gezien hebt. Je kunt beter zorgen dat je de achterliggende theorie kent en weet wat waar in de wet staat, dan kun je elke casus aan.
pi_156834146
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als je stampt leer je precies de casus die je al gezien hebt. Je kunt beter zorgen dat je de achterliggende theorie kent en weet wat waar in de wet staat, dan kun je elke casus aan.
Stampen was misschien wel het verkeerde woord, maar bedoel echt dat ze soms alleen de namen of een ander klein detail aanpassen waardoor het opeens heel anders 'lijkt'. Tentamens/opdrachten lijken ook zo verdacht veel op elkaar, maar toch is het (logisch duh) ook telkens anders.

Wat jij zegt klopt ja, daar moet ik me nog eens goed in gaan verdiepen. Het is al lastig genoeg. :(
pi_156834704
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:24 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Stampen was misschien wel het verkeerde woord, maar bedoel echt dat ze soms alleen de namen of een ander klein detail aanpassen waardoor het opeens heel anders 'lijkt'. Tentamens/opdrachten lijken ook zo verdacht veel op elkaar, maar toch is het (logisch duh) ook telkens anders.

Wat jij zegt klopt ja, daar moet ik me nog eens goed in gaan verdiepen. Het is al lastig genoeg. :(
Het enige wat juristen doen is "iets kleins aanpassen waardoor het opeens heel anders lijkt".
pi_156834727
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:24 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Stampen was misschien wel het verkeerde woord, maar bedoel echt dat ze soms alleen de namen of een ander klein detail aanpassen waardoor het opeens heel anders 'lijkt'. Tentamens/opdrachten lijken ook zo verdacht veel op elkaar, maar toch is het (logisch duh) ook telkens anders.

Wat jij zegt klopt ja, daar moet ik me nog eens goed in gaan verdiepen. Het is al lastig genoeg. :(
Je hebt ook een arrestenbundel toch?

Het is gewoon zaak dat je - met name bij de standaardarresten - de essentie goed markeert. Vaak zijn dat de laatste rechtsoverwegingen van de Hoge Raad, waar dan 9/10x regels nader gespecificeerd/uitgewerkt/toegelicht worden.

Die criteria van de Hoge Raad moet jij dus op het tentamen goed toepassen op de casus, naast de relevante wetgeving uiteraard.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156834810
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:58 schreef Blistering het volgende:

[..]

Je hebt ook een arrestenbundel toch?

Het is gewoon zaak dat je - met name bij de standaardarresten - de essentie goed markeert. Vaak zijn dat de laatste rechtsoverwegingen van de Hoge Raad, waar dan 9/10x regels nader gespecificeerd/uitgewerkt/toegelicht worden.

Die criteria van de Hoge Raad moet jij dus op het tentamen goed toepassen op de casus, naast de relevante wetgeving uiteraard.
Heb ik niet nee. Ging mij eigenlijk niet zo zeer om de arresten, daar vragen ze heel weinig van. Ze geven vaak (zelfverzonnen?) casussen zoals dat A iets leent aan B, en die verkoopt het aan C. Kan C het terug opeisen blablabla om maar even een simpel voorbeeld te geven. Dan moet je dus doen wat Tchock al eerder zei.
pi_156834824
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:02 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Heb ik niet nee. Ging mij eigenlijk niet zo zeer om de arresten, daar vragen ze heel weinig van. Ze geven vaak (zelfverzonnen?) casussen zoals dat A iets leent aan B, en die verkoopt het aan C. Kan C het terug opeisen blablabla om maar even een simpel voorbeeld te geven. Dan moet je dus doen wat Tchock al eerder zei.
Oh dat. Dat is zo simpel dat je het maar gewoon moet weten 7.gif
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156834865
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:02 schreef Blistering het volgende:

[..]

Oh dat. Dat is zo simpel dat je het maar gewoon moet weten [ afbeelding ]
Deze vond ik wel te doen ja, maar over het algemeen vind ik het nog wel lastig hoor.

Maar goed, ik begin net. Logisch.
pi_156835023
Jongens. Het meervoud van casus is casus.

"Maar casussen mag ook!" Ja, volgens het witte boekje wel. Maar net zoals museums en lustrums is het lelijk en feitelijk fout. Juristen moeten waarde hechten aan taal, want het is alles wat je hebt.

Dat het maar even gezegd is.
pi_156835040
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:11 schreef Tchock het volgende:
Jongens. Het meervoud van casus is casus.

"Maar casussen mag ook!" Ja, volgens het witte boekje wel. Maar net zoals museums en lustrums is het lelijk en feitelijk fout. Juristen moeten waarde hechten aan taal, want het is alles wat je hebt.

Dat het maar even gezegd is.
Buitengewoon storend inderdaad. Zat docenten die die fout ook nog maken.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156835953
Morgen geen OV in Amsterdam voor en tijdens de ochtendspits. Tering, dat gaat gezellig worden.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:59:54 #85
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156836041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:11 schreef Tchock het volgende:
Jongens. Het meervoud van casus is casus.

"Maar casussen mag ook!" Ja, volgens het witte boekje wel. Maar net zoals museums en lustrums is het lelijk en feitelijk fout. Juristen moeten waarde hechten aan taal, want het is alles wat je hebt.

Dat het maar even gezegd is.
Casa dan? Musea casa pasta
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156836116
quote:
15s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:59 schreef eriksd het volgende:

[..]

Casa dan? Musea casa pasta
Casus heeft in het Latijn hetzelfde meervoud in de nominativus. Waarom weet ik niet meer. Domus en manus doen het ook. Dus het meervoud van manusje van alles is manusje van alles.
pi_156836182
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Tchock het volgende:
Morgen geen OV in Amsterdam voor en tijdens de ochtendspits. Tering, dat gaat gezellig worden.
Ook niet in Utrecht. Je zou maar naar de Uithof moeten _O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 19:11:03 #88
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156836304
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Casus heeft in het Latijn hetzelfde meervoud in de nominativus. Waarom weet ik niet meer. Domus en manus doen het ook. Dus het meervoud van manusje van alles is manusje van alles.
Gordon is een anusje van alles.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156836697
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Casus heeft in het Latijn hetzelfde meervoud in de nominativus. Waarom weet ik niet meer. Domus en manus doen het ook. Dus het meervoud van manusje van alles is manusje van alles.
Word casus enkelvoud ook hetzelfde uitgesproken als casus meervoud of niet?
pi_156836733
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Tchock het volgende:
Morgen geen OV in Amsterdam voor en tijdens de ochtendspits. Tering, dat gaat gezellig worden.
De ovfiets is toch veeeeeeeel chiller dan de tram of bus.
pi_156836735
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:32 schreef WillGardner het volgende:

[..]

Word casus enkelvoud ook hetzelfde uitgesproken als casus meervoud of niet?
For all intents and purposes: ja. Ik denk dat een Romein in die tijd wel verschil had gehoord, maar in het Nederlands bestaan die afzonderlijke klanken niet. Dat is wel vaker met Latijn.
pi_156836771
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

De ovfiets is toch veeeeeeeel chiller dan de tram of bus.
Als je dood wilt wellicht. Ellendige dingen met hun terugtraprem.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156836783
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

De ovfiets is toch veeeeeeeel chiller dan de tram of bus.
Nou, leuk man als je een teringeind met de metro moet normaliter.
pi_156836818
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou, leuk man als je een teringeind met de metro moet normaliter.
Ik ben niet een bijzonder groot fan van de amsterdamse metro, maar bijna alle stukken kunnen sowieso al met de trein.
pi_156836883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik ben niet een bijzonder groot fan van de amsterdamse metro, maar bijna alle stukken kunnen sowieso al met de trein.
Dat is waar. Alleen in Amstelveen ben je volgens mij echt de sjaak maar daar kom ik toch nooit.
pi_156836930
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is waar. Alleen in Amstelveen ben je volgens mij echt de sjaak maar daar kom ik toch nooit.
Connexion staakt toch niet mee? Dan kan je nog met de 300 naar schiphol of de arena.
pi_156837026
de filles op zulke Dagen zijn ook altijd bijzonder spectaculair.
pi_156837100
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:44 schreef Yreal het volgende:
de filles op zulke Dagen zijn ook altijd bijzonder spectaculair.
Deze zin mag er ook wezen _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156837333
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:47 schreef Blistering het volgende:

[..]

Deze zin mag er ook wezen _O_
Wees blij dat hij er érgens een hoofdletter in gooit.
pi_156837384
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

For all intents and purposes: ja. Ik denk dat een Romein in die tijd wel verschil had gehoord, maar in het Nederlands bestaan die afzonderlijke klanken niet. Dat is wel vaker met Latijn.
Dan is het gebruik van casussen in sommige situaties toch best begrijpelijk?

Overigens, Amstelveen > Amsterdam om te wonen.
pi_156837410
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:58 schreef WillGardner het volgende:

[..]

Dan is het gebruik van casussen in sommige situaties toch best begrijpelijk?

Overigens, Amstelveen > Amsterdam om te wonen.
Net zo begrijpelijk als 'buro' of 'kado', woorden waar ik ook een ongelofelijke pleurishekel aan heb en die ook correct zijn volgens sommige mensen.
pi_156837556
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 19:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

De ovfiets is toch veeeeeeeel chiller dan de tram of bus.
Ander topic maar: Accountancy en Belastingrecht is toch juist wél een logische keuze?
pi_156837822
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:04 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Ander topic maar: Accountancy en Belastingrecht is toch juist wél een logische keuze?
Voor een accountant is het wel aardig om wat van belastingwetgeving te snappen, lijkt mij.
pi_156838084
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Voor een accountant is het wel aardig om wat van belastingwetgeving te snappen, lijkt mij.
Maar andersom is het de moeite niet waard denk je?
pi_156838256
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:26 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Maar andersom is het de moeite niet waard denk je?
Nooit een fiscalist ontmoet met zo'n achtergrond. Als ze al een twee studie hebben is het privaatrecht of iets totaal anders.
pi_156838491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nooit een fiscalist ontmoet met zo'n achtergrond. Als ze al een twee studie hebben is het privaatrecht of iets totaal anders.
Is een tweede studie naast fiscaal recht ongebruikelijk? Rechtsgeleerdheid schijnt een relatief lage studielast te hebben, is dat voor fiscaal recht daadwerkelijk een ander verhaal?
pi_156838657
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:41 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Is een tweede studie naast fiscaal recht ongebruikelijk? Rechtsgeleerdheid schijnt een relatief lage studielast te hebben, is dat voor fiscaal recht daadwerkelijk een ander verhaal?
Nee. Lood om oud ijzer. Vond de fiscale vakken wel iets moeilijker.
pi_156839009
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:41 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Is een tweede studie naast fiscaal recht ongebruikelijk? Rechtsgeleerdheid schijnt een relatief lage studielast te hebben, is dat voor fiscaal recht daadwerkelijk een ander verhaal?
Als je het aan kan en leergierig genoeg bent is een tweede studie in een substantieel andere richting over het algemeen echt aan te raden. Hele nuttige investering, al moet je wel echt voorkomen dat je je studietijd bijna alleen in de UB doorbrengt.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:07:13 #109
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156839121
Als je leergierig bent is een tweede studie sowieso een goed idee. Zo'n kans krijg je namelijk na je studententijd niet meer en de kennis die een universiteit te bieden heeft houdt echt niet op bij een enkele studie. Voor je persoonlijke ontwikkeling is het altijd leuker om meer te weten dan minder.

Als je het doet omdat je dan denkt een betere baan te krijgen na je studie.. tjah.. Hoe vaak wordt er gevraagd om een loodgieter die ook Duitse boeken kan vertalen? Het zal je nog flink tegenvallen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156839174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:07 schreef Ryon het volgende:
Als je leergierig bent is een tweede studie sowieso een goed idee. Zo'n kans krijg je namelijk na je studententijd niet meer en de kennis die een universiteit te bieden heeft houdt echt niet op bij een enkele studie. Voor je persoonlijke ontwikkeling is het altijd leuker om meer te weten dan minder.

Als je het doet omdat je dan denkt een betere baan te krijgen na je studie.. tjah.. Hoe vaak wordt er gevraagd om een loodgieter die ook Duitse boeken kan vertalen? Het zal je nog flink tegenvallen.
Ik zie mezelf best over een tijd nog een studie doen, eigenlijk. Lekker deeltijd op mijn eigen tempo.
pi_156839192
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:02 schreef Valid het volgende:

[..]

Als je het aan kan en leergierig genoeg bent is een tweede studie in een substantieel andere richting over het algemeen echt aan te raden. Hele nuttige investering, al moet je wel echt voorkomen dat je je studietijd bijna alleen in de UB doorbrengt.
Bedoel je met substantieel andere richting een richting die totaal geen raakvlakken heeft met je eerste studie of..? En zo ja, waarom is een substantieel andere richting beter dan een enigszins vergelijkbare studie? In welk opzicht is het eigenlijk een nuttige investering, voornamelijk qua persoonlijke ontwikkeling of ook daadwerkelijk qua arbeidsmarktkansen?
pi_156839193
Ik wou dat ik voor de langstudeermaatregelen leefde. Dan kon ik gewoon een handvol studies doen die me écht leuk lijken zonder consequenties. Nu is het onbetaalbaar.
pi_156839243
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:09 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Bedoel je met substantieel andere richting een richting die totaal geen raakvlakken heeft met je eerste studie of..? En zo ja, waarom is een substantieel andere richting beter dan een enigszins vergelijkbare studie? In welk opzicht is het eigenlijk een nuttige investering, voornamelijk qua persoonlijke ontwikkeling of ook daadwerkelijk qua arbeidsmarktkansen?
Het is geen Sims waar je stats voorspelbaar omhoog gaan. De een zal een fantastische baan krijgen omdat hij toevallig net de twee relevante studies heeft. De ander zal zijn leven lang in één van beide of zelfs een totaal ander vakgebied werken. C'est la vie.

Dit topic is de laatste tijd echt een vraagbaak voor dit soort onderwerpen trouwens. Lees een paar pagina's terug en je komt je vraag meerdere keren tegen.
pi_156839320
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is geen Sims waar je stats voorspelbaar omhoog gaan. De een zal een fantastische baan krijgen omdat hij toevallig net de twee relevante studies heeft. De ander zal zijn leven lang in één van beide of zelfs een totaal ander vakgebied werken. C'est la vie.

Dit topic is de laatste tijd echt een vraagbaak voor dit soort onderwerpen trouwens. Lees een paar pagina's terug en je komt je vraag meerdere keren tegen.
Oké, dank u. :P
pi_156839346
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:14 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Oké, dank u. :P
Ryon en Valid gaan je nog wel nuttigere antwoorden geven dan die van mij, hoor. ;)
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:16:34 #116
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156839374
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie mezelf best over een tijd nog een studie doen, eigenlijk. Lekker deeltijd op mijn eigen tempo.
Ja, maar daar kom je nog wel op terug als je fulltime aan het werk bent :P Een cursus kunstgeschiedenis (max 2x in de maand op een donderdag) is dan al een hele belasting ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156839430
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:16 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, maar daar kom je nog wel op terug als je fulltime aan het werk bent :P Een cursus kunstgeschiedenis (max 2x in de maand op een donderdag) is dan al een hele belasting ;)
Dat neem ik direct van je aan. Ik denk ook eigenlijk dat het zelfstudie wordt. Dat papiertje doe ik het toch niet voor.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:23:37 #118
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156839571
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat neem ik direct van je aan. Ik denk ook eigenlijk dat het zelfstudie wordt. Dat papiertje doe ik het toch niet voor.
Nee, dat klopt. Studeren kan je ook doen zonder papiertje. Maar het dubbele van een studie is natuurlijk dat er een duidelijk ook een professioneel component in zit. Om de huur te kunnen betalen moet je ook iets geleerd hebben.

Momenteel heb ik er redelijk veel profijt van om twee titels te hebben. Maar dat heeft ook alles ermee te maken met dat ik twee verschillende typen activiteiten kan ondernemen. Het geld verdien je met de ene, wat je echt belangrijk en leuk vindt doe je met de andere. Mijn docent bestuursrecht raadde ook iedereen aan die kunstenaar wilde worden om lekker advocaat te gaan worden. Beetje geld verdienen, beetje meer kunst maken. Blijf je altijd onafhankelijk.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156839600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee, dat klopt. Studeren kan je ook doen zonder papiertje. Maar het dubbele van een studie is natuurlijk dat er een duidelijk ook een professioneel component in zit. Om de huur te kunnen betalen moet je ook iets geleerd hebben.

Momenteel heb ik er redelijk veel profijt van om twee titels te hebben. Maar dat heeft ook alles ermee te maken met dat ik twee verschillende typen activiteiten kan ondernemen. Het geld verdien je met de ene, wat je echt belangrijk en leuk vindt doe je met de andere. Mijn docent bestuursrecht raadde ook iedereen aan die kunstenaar wilde worden om lekker advocaat te gaan worden. Beetje geld verdienen, beetje meer kunst maken. Blijf je altijd onafhankelijk.
Is dat praktisch haalbaar? Ik ben heel veel met muziek bezig en ik ben echt bang dat dat voorbij is als ik fulltime ga werken. ;(
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:28:32 #120
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156839723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat praktisch haalbaar? Ik ben heel veel met muziek bezig en ik ben echt bang dat dat voorbij is als ik fulltime ga werken. ;(
Als het echt je passie is (jaja, passie) dan is het mogelijk natuurlijk :P Elk mens heeft een hobby nodig, en daar maak je dan ook tijd voor ;)

Het leukste is natuurlijk als je met beide een inkomen kan genereren. Maar dat hangt heel erg af van de omstandigheden. Domste wat je denk ik kan gaan doen is iets hebben van "ja, over 10 jaar, heb ik voldoende verdiend en dan ga ik lekker doen wat ik echt boeiend vind". Daar is het leven gewoon te kort en te wispelturig voor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156839738
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:28 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als het echt je passie is (jaja, passie) dan is het mogelijk natuurlijk :P Elk mens heeft een hobby nodig, en daar maak je dan ook tijd voor ;)

Het leukste is natuurlijk als je met beide een inkomen kan genereren. Maar dat hangt heel erg af van de omstandigheden. Domste wat je denk ik kan gaan doen is iets hebben van "ja, over 10 jaar, heb ik voldoende verdiend en dan ga ik lekker doen wat ik echt boeiend vind". Daar is het leven gewoon te kort en te wispelturig voor.
Met muziek maken kun je geen geld verdienen. Zelfs niet als je écht goed bent, en dat ben ik bij lange na niet.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:30:49 #122
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156839802
quote:
10s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Met muziek maken kun je geen geld verdienen. Zelfs niet als je écht goed bent, en dat ben ik bij lange na niet.
Tjah. Mijn broertje is muzikant / schrijver naast zijn dayjob. Met het laatste betaalt hij de huur. Van de eerste twee kan hij op vakantie :P Als je bereid bent iets minder met het één te verdienen dan is er nog steeds veel mogelijk. Je hoeft niet altijd een maximaal uurloon te trekken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156839849
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Tjah. Mijn broertje is muzikant / schrijver naast zijn dayjob. Met het laatste betaald hij de uur. Van de eerste twee kan hij op vakantie :P Als je bereid bent iets minder met het één te verdienen dan is er nog steeds veel mogelijk. Je hoeft niet altijd een maximaal uurloon te trekken.
Doet hij knap. En leuk als je er op van vakantie kunt natuurlijk. Maar geld is echt niet de reden om muzikant te worden tegenwoordig. De muziekindustrie ligt volkomen op zijn gat, en de streamingdiensten brengen absurd weinig op.

Ik hoef ook geen geld te verdienen met muziek. Maar ik zou het wel eeuwig zonde vinden als ik over tien jaar terugkijk en mijn drumstel en gitaar allebei al jaren staan te verstoffen. ;(
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:34:14 #124
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156839895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Doet hij knap. En leuk als je er op van vakantie kunt natuurlijk. Maar geld is echt niet de reden om muzikant te worden tegenwoordig. De muziekindustrie ligt volkomen op zijn gat, en de streamingdiensten brengen absurd weinig op.

Ik hoef ook geen geld te verdienen met muziek. Maar ik zou het wel eeuwig zonde vinden als ik over tien jaar terugkijk en mijn drumstel en gitaar allebei al jaren staan te verstoffen. ;(
Ze treden veel op en daar verdien je gewoon mee. Als je een hitje hebt op spotify en de radio dan is dat leuk, maar de lol en het geld haal je uit de optredens. Je sociale contacten ook. Zo'n bandje (en het bijbehorend muzikantenleven) is natuurlijk ook erg vet. Dat het nog een paar centen verdient is dan beter dan als je er alleen maar geld aan kwijt bent ;)
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156839927
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:34 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ze treden veel op en daar verdien je gewoon mee. Als je een hitje hebt op spotify en de radio dan is dat leuk, maar de lol en het geld haal je uit de optredens. Je sociale contacten ook. Zo'n bandje (en het bijbehorend muzikantenleven) is natuurlijk ook erg vet. Dat het nog een paar centen verdient is dan beter dan als je er alleen maar geld aan kwijt bent ;)
Absoluut :) Maar touren lijkt me dan weer erg lastig te combineren met vrijwel elke baan op niveau.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:36:37 #126
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156839981
Achja, de beste muziek ligt toch alweer 25 jaar achter ons :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:36:59 #127
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156839990
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:35 schreef Tchock het volgende:

[..]

Absoluut :) Maar touren lijkt me dan weer erg lastig te combineren met vrijwel elke baan op niveau.
Ja, dat is lastig. Maar voordat je een grote tour kan maken ben je echt al erg ver hoor ;) Het hangt van de omstandigheden dan af of je wel / niet in gaat op het aanbod om een half jaar in een busje te zitten. Verbazingwekkend veel getalenteerde bandjes zeggen daar nee tegen en dat is prima.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156840056
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Doet hij knap. En leuk als je er op van vakantie kunt natuurlijk. Maar geld is echt niet de reden om muzikant te worden tegenwoordig. De muziekindustrie ligt volkomen op zijn gat, en de streamingdiensten brengen absurd weinig op.

Ik hoef ook geen geld te verdienen met muziek. Maar ik zou het wel eeuwig zonde vinden als ik over tien jaar terugkijk en mijn drumstel en gitaar allebei al jaren staan te verstoffen. ;(
Een aantal grote kantoren heeft een actieve kantoorband (en anders kun je hem oprichten). Vind het zelf een nadeel dat het met collega's is (vind het belangrijk om ook daarnaast een sociaal leven te onderhouden), maar veel beter dan niks. Tevens een extra reden om ook in je eigen tijd te blijven spelen.
pi_156840076
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zie mezelf best over een tijd nog een studie doen, eigenlijk. Lekker deeltijd op mijn eigen tempo.
uva deeltijd collegegeld.

It's over ninethousand !!!!
pi_156840392
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, dat is lastig. Maar voordat je een grote tour kan maken ben je echt al erg ver hoor ;) Het hangt van de omstandigheden dan af of je wel / niet in gaat op het aanbod om een half jaar in een busje te zitten. Verbazingwekkend veel getalenteerde bandjes zeggen daar nee tegen en dat is prima.
Heb lang in verschillende actieve bands gespeeld en dat is echt niet te combineren met een veeleisende baan. Ook niet als je niet tourt. Een baan in een duidelijk relaxter segment biedt die mogelijkheid wellicht wel, maar dan moet je daar wel voor kiezen.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:51:22 #131
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156840480
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:48 schreef Valid het volgende:

[..]

Heb lang in verschillende actieve bands gespeeld en dat is echt niet te combineren met een veeleisende baan. Ook niet als je niet tourt. Een baan in een duidelijk relaxter segment biedt die mogelijkheid wellicht wel, maar dan moet je daar wel voor kiezen.
Dat denk ik ook. Maar de meerderheid van de banen is natuurlijk niet veeleisend. Zat muzikanten die overdag gewoon iets programmeren of accountmanager zijn en 's avonds dan lekker gaan repeteren en optreden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:04:17 #132
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156840887
Waarom word jij geen mod Tchock?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156841139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:04 schreef eriksd het volgende:
Waarom word jij geen mod Tchock?
Jij was toch ook mod?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:12:20 #134
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156841170
Jazeker. :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156841341
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:12 schreef eriksd het volgende:
Jazeker. :{
Waarom niet meer?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:17:10 #136
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156841379
Kon niet meer rellen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 22:21:03 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156841528
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156841945
quote:
Stop ze, zoals met Opstelten, in een 48h on repeat fragment aub :D En dan vooral de intro's _O_ Genot! 8-)
mag het weten
pi_156842665
Mijn hemel, dat je hier voor valt zeg. Twintig seconden Toets Tielemans en dan twee minuten VVD-reclame. Wat een humorloze meuk.
pi_156842690
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:04 schreef eriksd het volgende:
Waarom word jij geen mod Tchock?
Ik houd niet van verplichtingen.
pi_156842718
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 22:59 schreef Tchock het volgende:
Mijn hemel, dat je hier voor valt zeg. Twintig seconden Toets Tielemans en dan twee minuten VVD-reclame. Wat een humorloze meuk.
Die 29 seconden parodie droogkloot. Die 2minuten PR-campagne voor het ministerie boeit me niet
mag het weten
pi_156842797
Van der Steur, met S-T-E-U-R. Raap me op _O- _O-
pi_156842872
quote:
15s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:05 schreef Tchock het volgende:
Van der Steur, met S-T-E-U-R. Raap me op _O- _O-
Is toch leuk joh hoe ministers in dit land zich voor schut zetten. Verplicht voor wat promoprietpraat _O-
mag het weten
pi_156843021
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:11 schreef Tchock het volgende:
Jongens. Het meervoud van casus is casus.

"Maar casussen mag ook!" Ja, volgens het witte boekje wel. Maar net zoals museums en lustrums is het lelijk en feitelijk fout. Juristen moeten waarde hechten aan taal, want het is alles wat je hebt.

Dat het maar even gezegd is.
Open texture.

Overigens vandaag ook weer geleerd dat balbezit in het voetbal juridisch gezien onjuist is :D
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:02:22 #145
263417 Keyos
Like a Boss
pi_156845607
quote:
6s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:15 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Open texture.

Overigens vandaag ook weer geleerd dat balbezit in het voetbal juridisch gezien onjuist is :D
Geen jaar Nuytinck zonder dit te leren natuurlijk. Baas.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_156846181
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 23:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik houd niet van verplichtingen.
Wel goed voor op je CV, heeft Eriksd niet daardoor z'n baan op de Zuidas weten te kregen? :D
pi_156846366
Wie had dat gedacht:
Van mod op Fok!
Naar partner op de Zuid-As
mag het weten
pi_156849437
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:32 schreef Joosie200 het volgende:
Wie had dat gedacht:
Van mod op Fok!
Naar partner op de Zuid-As
Dat rijmt niet.
pi_156849446
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat rijmt niet.
Vond ik in dit geval niet nodig :{w
mag het weten
pi_156849813
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat rijmt niet.
pi_156850007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:35 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Vond ik in dit geval niet nodig :{w
Waarom niet?
pi_156850028
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 12:54 schreef Valid het volgende:

[..]

Misschien ten overvloede.
pi_156850053
Van op je zolderkamer verscholen achter een blauwe username, naar op de Zuidas werken aan een miljoenenclaim.

De opbouw is alleen verkeerd om. Altijd wat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Valid op 15-10-2015 14:04:33 ]
pi_156850543
quote:
11s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:06 schreef Valid het volgende:
Vanaf je zolderkamer verscholen achter een blauwe username, naar op de Zuidas werken aan een miljoenenclaim.

De opbouw is alleen verkeerd om. Altijd wat.
Van een advocaat in vol ornaat-or, naar zo'n suffe moderator :')
pi_156850587
Ik ben wel eens gevraagd om mod te worden. Het lijkt me enerzijds wel leuk. Anderzijds wil ik niet dat er alarmbellen afgaan als ik een paar dagen niet op FOK! ben.

Als ik ergens zou modden, dan wel WGR of SES. Of W&T.
pi_156851586
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:31 schreef Tchock het volgende:
Ik ben wel eens gevraagd om mod te worden. Het lijkt me enerzijds wel leuk. Anderzijds wil ik niet dat er alarmbellen afgaan als ik een paar dagen niet op FOK! ben.

Als ik ergens zou modden, dan wel WGR of SES. Of W&T.
Gaat Fok! nou eigenlijk failliet?
pi_156851666
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:24 schreef Valid het volgende:

[..]

Gaat Fok! nou eigenlijk failliet?
Geen idee.
pi_156851820
NRC heeft een nieuwe website, 'waar alle artikelen van .next en Handelsblad staan', als het goed is digital first. De vorige website was meer een weblog met een van de kranten losstaande redactie. Goeie ontwikkeling.

Maar dan. Ziet iemand hoe je meer/oude berichten kunt zien? Bijv. onder Binnenland: daar staan nu zes artikelen, maar dat zijn natuurlijk niet alle actuele binnenland-artikelen. In de krant staan er veel meer.

En waar staan de dingen die gisteren actueel waren? Kan me niet voorstellen dat je die enkel kunt terugvinden met de zoekfunctie (dan moet je immers weten wat je zoekt).
pi_156851836
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geen idee.
Jammer.
pi_156851862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:37 schreef Valid het volgende:
NRC heeft een nieuwe website, 'waarop alles van .next en Handelsblad staat', als het goed is digital first. De vorige website was meer een weblog met een van de kranten losstaande redactie.

Ziet iemand hoe je meer/oude berichten kunt zien? Bijv. onder Binnenland: daar staan nu zes artikelen, maar dat zijn natuurlijk niet alle actuele binnenland-artikelen. In de krant staan er veel meer.

En waar staan de dingen die gisteren actueel waren? Kan me niet voorstellen dat je die enkel kunt terugvinden met de zoekfunctie (dan moet je immers weten wat je zoekt).
Ik las vroeger altijd NRC digitaal maar sinds ze die hele site vol hebben gestopt met clickbait die naar betaalde artikelen leidt mijdt ik het. Met die NRCQ-bagger.
pi_156851889
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik las vroeger altijd NRC digitaal maar sinds ze die hele site vol hebben gestopt met clickbait die naar betaalde artikelen leidt mijdt ik het. Met die NRCQ-bagger.
Ik lees Handelsblad op iPad, maar als dezelfde artikelen echt digital first zijn check ik wel lekker die website. Wil best wel wat betalen voor een abo dan (wat ik dus al doe). Vooralsnog mis ik echter de helft van de artikelen.

Los daarvan, NRCQ is echt waardeloze troep inderdaad. Jammer, hoopte op een goed alternatief voor het FD, maar daar heeft het eigenlijk niks mee te maken. Meer een soort Quote of 925.
pi_156851908
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:40 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik lees Handelsblad op iPad, maar als dezelfde artikelen echt digital first zijn check ik wel lekker die website. Wil best wel wat betalen voor een abo dan (wat ik dus al doe).
Ik wil niet best wat betalen voor een abo. Zeker omdat élke site dit verdienmodel aanhoudt. Volkskrant hebben mijn ouders een abonnement op dus die kan ik digitaal lezen, maar dan moet ik ook betalen voor VI, NRC en Paper. En zelfs als ik in zeldzame gevallen telegraaf.nl lees kom je binnen no-time een betaalmuur tegen.

Geen fijne ontwikkeling.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:45:03 #163
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156851960
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wil niet best wat betalen voor een abo. Zeker omdat élke site dit verdienmodel aanhoudt. Volkskrant hebben mijn ouders een abonnement op dus die kan ik digitaal lezen, maar dan moet ik ook betalen voor VI, NRC en Paper. En zelfs als ik in zeldzame gevallen telegraaf.nl lees kom je binnen no-time een betaalmuur tegen.

Geen fijne ontwikkeling.
Gewoon de krant van papier lezen. Digitaal is kut.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156851981
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:45 schreef Euribob het volgende:

[..]

Gewoon de krant van papier lezen. Digitaal is kut.
Ik had een abonnement op VK maar ik merkte dat 'ie toch wel erg vaak ongelezen bij het oud papier verdween omdat je al het nieuws al via andere media meekrijgt. Zou het FD wel willen proberen.
pi_156851993
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wil niet best wat betalen voor een abo. Zeker omdat élke site dit verdienmodel aanhoudt. Volkskrant hebben mijn ouders een abonnement op dus die kan ik digitaal lezen, maar dan moet ik ook betalen voor VI, NRC en Paper. En zelfs als ik in zeldzame gevallen telegraaf.nl lees kom je binnen no-time een betaalmuur tegen.

Geen fijne ontwikkeling.
Volkskrant heeft een freemium verdienmodel (heel veel gratis artikelen en een aantal betaald). NRC is nu metered model (alles achter een betaalmuur, maar de eerste paar artikelen per maand gratis).

Zie hierover: http://www.denieuwereport(...)-achter-een-paywall/
pi_156852036
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:46 schreef Valid het volgende:

[..]

Volkskrant heeft een freemium verdienmodel (heel veel gratis artikelen en een aantal betaald). NRC is nu metered model (alles achter een betaalmuur, maar de eerste paar artikelen per maand gratis).

Zie hierover: http://www.denieuwereport(...)-achter-een-paywall/
Ik was dus vóór september al afgehaakt omdat je als je die site doorleest om de haverklap voor een artikel staat dat betaald blijkt te zijn maar wat niet bij de link stond aangegeven. Om gek van te worden. Wat dat betreft is een algehele betaalmuur beter. :')
  donderdag 15 oktober 2015 @ 14:56:42 #167
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_156852173
Ik doe gewoon alles met Blendle.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_156852189
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik had een abonnement op VK maar ik merkte dat 'ie toch wel erg vaak ongelezen bij het oud papier verdween omdat je al het nieuws al via andere media meekrijgt. Zou het FD wel willen proberen.
Het FD ga ik opzeggen. Twee jaar geleden genomen, omdat het me goed leek me meer in die richting te verdiepen. Heb het nooit echt een goede krant gevonden en het begint me nu steeds meer tegen te staan. Veel slordige fouten op inhoudelijk gebied, terwijl ze zich daar juist mee zouden moeten onderscheiden. Als eenzelfde onderwerp gedekt wordt door NRC Handelsblad, scoort NRC wat mij betreft te vaak beter dan het FD. Verder regelmatig erg lelijk/slecht geschreven stukken, ronduit domme columns en commentaren. En de drang om elke dag een groot imponerend verhaal te hebben stoort ook. Te vaak worden dingen opgepompt terwijl er feitelijk weinig aan ten grondslag ligt.

Veel advocaten en partners blijken deze mening overigens te delen, die moeten hem alleen in de meeste gevallen om professionele redenen wel lezen. Erg matige krant die ik vooral met het oog op sollicitaties ben blijven lezen.
pi_156852250
Oh, bedankt. Dat is wel iets om mee te nemen. Ik ben altijd vrij kritisch op kranten dus daar zou ik me ook gigantisch aan storen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:01:56 #170
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156852260
Die stukken stellen niets voor. Weinig inhoud, niets nieuws onder de zon. Gewoon net-niet allemaal.

Lees liever het Parool.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156852341
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:56 schreef Ryon het volgende:
Ik doe gewoon alles met Blendle.
Heb ik ook geprobeerd, maar vind meer focus eigenlijk wel lekker. Voel me nogal ondergesneeuwd daar.
pi_156852666
Geen borstkanker _O_
pi_156852685
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:20 schreef Yreal het volgende:
Geen borstkanker _O_
Nice. Dat is een zorg minder.
pi_156852695
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:20 schreef Yreal het volgende:
Geen borstkanker _O_
^O^

Hoe nu verder?
pi_156852716
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:56 schreef Ryon het volgende:
Ik doe gewoon alles met Blendle.
Hier nog een. Merk dat ik nooit een krant van A tot Z doorneem maar puur die paar (achtergrond)artikelen die mij boeiend lijken. Daarbij vind ik het fijn, soort Netflix achtig, om een artikeltje VK, artikeltje NRC mee te kunnen pakken zonder elke krant apart los te kopen. Verder veel proefabonnementen, om de haverklap kan je wel Trouw, Parool, VK, AD voor 4 weken lezen. Telegraaf/NRC doen daar niet aan mee.

Voor actueel nieuws check ik wel nu.nl / RTL/NOS-journaal. Dus een krant heeft voor mij nog enkel meerwaarde qua verdieping/achtergrondartikelen. Doordeweeks heb ik genoeg aan puur digitaal. En in het weekend gewoon op papier. Niks fijner dan een dikke zaterdageditie bij het ontbijt.

quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:20 schreef Yreal het volgende:
Geen borstkanker _O_
Das een hele opluchting of niet? Wat kwam er wel uit? :)
mag het weten
pi_156852773
quote:
11s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 13:06 schreef Valid het volgende:
Van op je zolderkamer verscholen achter een blauwe username, naar op de Zuidas werken aan zorgen voor een miljoenenclaim.

De opbouw is alleen verkeerd om. Altijd wat.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:34:46 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156852940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

[..]

Das een hele opluchting of niet? Wat kwam er wel uit? :)
Melk.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156852953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Melk.
:')
mag het weten
pi_156853026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Melk.
Hah.
pi_156853449
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:34 schreef eriksd het volgende:

[..]

Melk.
Ik moest lachen ;(
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:03:39 #181
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156853474
Tsja Yreal, die mooie jopen komen wel met een prijs.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156853485
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:20 schreef Yreal het volgende:
Geen borstkanker _O_
Gefeliciteerd kerel! Op proosten vanavond.
pi_156854450
quote:
17s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nice. Dat is een zorg minder.
Dat zeker.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:21 schreef Paxcon het volgende:

[..]

^O^

Hoe nu verder?
Vandaag geintroduceerd aan mijn nieuwe schildklier screening-regime. Ik mag kiezen om gewoon te laten amputeren, maar dat doen ze liever niet. Verder een beetje wauwelen over de gevolgen, angsten en andere randzaken.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:22 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Hier nog een. Merk dat ik nooit een krant van A tot Z doorneem maar puur die paar (achtergrond)artikelen die mij boeiend lijken. Daarbij vind ik het fijn, soort Netflix achtig, om een artikeltje VK, artikeltje NRC mee te kunnen pakken zonder elke krant apart los te kopen. Verder veel proefabonnementen, om de haverklap kan je wel Trouw, Parool, VK, AD voor 4 weken lezen. Telegraaf/NRC doen daar niet aan mee.

Voor actueel nieuws check ik wel nu.nl / RTL/NOS-journaal. Dus een krant heeft voor mij nog enkel meerwaarde qua verdieping/achtergrondartikelen. Doordeweeks heb ik genoeg aan puur digitaal. En in het weekend gewoon op papier. Niks fijner dan een dikke zaterdageditie bij het ontbijt.

[..]

Das een hele opluchting of niet? Wat kwam er wel uit? :)
Niks.
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:03 schreef eriksd het volgende:
Tsja Yreal, die mooie jopen komen wel met een prijs.
Ja dat was ook mijn reactie op die brief. "Gvd, als ik nou nog een lekker wijf met dubbel D was...:')"

quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:04 schreef Valid het volgende:

[..]

Gefeliciteerd kerel! Op proosten vanavond.
thanks :)
pi_156854472
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 16:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja dat was ook mijn reactie op die brief. "Gvd, als ik nou nog een lekker wijf met dubbel D was...:')"
Puur uit nieuwsgierigheid: dan wat?
pi_156854520
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:01 schreef Tchock het volgende:

[..]

Puur uit nieuwsgierigheid: dan wat?
Dan had ik tenminste nog een beetje lol gehad van die tieten. Nu had ik dan wel de nadelen, zonder enige voordelen.
pi_156854524
Net een post op linkedin gelezen waarin iemand het presteert om afscheidt te schrijven.

;(

Ook nog eens in de zin van afscheid nemen.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 17:04:42 #187
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156854541
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:20 schreef Yreal het volgende:
Geen borstkanker _O_
Gelukkig maar. :)
pi_156854572
quote:
9s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:03 schreef Maharbal het volgende:
Net een post op linkedin gelezen waarin iemand het presteert om afscheidt te schrijven.

;(

Ook nog eens in de zin van afscheid nemen.
Vervang het in je hoofd voor een vorm van "lopen".

... loopt nemen.

Klinkt prima. Dus afscheidt.
pi_156854599
quote:
9s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:03 schreef Maharbal het volgende:
Net een post op linkedin gelezen waarin iemand het presteert om afscheidt te schrijven.

;(

Ook nog eens in de zin van afscheid nemen.
'Ook nog eens in de zin van afscheid nemen' is vrij essentieel, anders was er niet per se wat geks aan de hand. Yreal kan op LI prima posten dat zijn borst melk afscheidt. Om maar wat te noemen. Al had hij het dan waarschijnlijk alsnog over afscheid gehad.
pi_156854621
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:07 schreef Valid het volgende:

[..]

'Ook nog eens in de zin van afscheid nemen' is vrij essentieel, anders was er niet per se wat geks aan de hand. Yreal kan op LI prima posten dat zijn borst melk afscheidt. Om maar wat te noemen. Al had hij het dan waarschijnlijk alsnog over afscheid gehad.
Ik heb oprecht nog nooit iets op linkedin gezet. Dat is toch gewoon tof doen met je cv en mensen aanklikken die je ooit eens gezien hebt?
pi_156854690
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:07 schreef Valid het volgende:

[..]

'Ook nog eens in de zin van afscheid nemen' is vrij essentieel, anders was er niet per se wat geks aan de hand. Yreal kan op LI prima posten dat zijn borst melk afscheidt. Om maar wat te noemen. Al had hij het dan waarschijnlijk alsnog over afscheid gehad.
Vandaar de toevoeging. Op mijn linkedin wordt niet veel over het afscheiden van melk gesproken.

quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik heb oprecht nog nooit iets op linkedin gezet. Dat is toch gewoon tof doen met je cv en mensen aanklikken die je ooit eens gezien hebt?
Prima netwerk tool. Bovendien kan het je banen opleveren. Heb al meerdere aanbiedingen gehad van andere (Zuidas) advocatenkantoren om over te stappen. Het wordt meer gebruikt dan je denkt.
pi_156854831
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:12 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Vandaar de toevoeging. Op mijn linkedin wordt niet veel over het afscheiden van melk gesproken.

[..]

Prima netwerk tool. Bovendien kan het je banen opleveren. Heb al meerdere aanbiedingen gehad van andere (Zuidas) advocatenkantoren om over te stappen. Het wordt meer gebruikt dan je denkt.
Ik zie deze net op facebook langs komen. Iemand heeft haar gsx-r gepimpt. Kijken hoeveel verschillen je kan vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_156854902
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zie deze net op facebook langs komen. Iemand heeft haar gsx-r gepimpt. Kijken hoeveel verschillen je kan vinden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik houd van dit soort spelletjes.

- Windscherm is doorzichtig en zwart
- Moeren/bouten/schroeven bij de standaard zijn zwart en rood
- Zilveren plaatje bij de ketting ontbreekt op de onderste foto
- Kap op de benzinetank is zwart en blauw
- Zadel is anders
- Achterkapdingstuk is zilver en zwart
- Handrem is zwart en zilver
- Handvatten zijn anders
- Schokdemper (?) bij het voorwiel is blauw en zwart
- Op de onderste foto bungelt er een zilveren aanhangsel bij het achterwiel.
pi_156854954
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik houd van dit soort spelletjes.

- Windscherm is doorzichtig en zwart
- Moeren/bouten/schroeven bij de standaard zijn zwart en rood
- Zilveren plaatje bij de ketting ontbreekt op de onderste foto
- Kap op de benzinetank is zwart en blauw
- Zadel is anders
- Achterkapdingstuk is zilver en zwart
- Handrem is zwart en zilver
- Handvatten zijn anders
- Schokdemper (?) bij het voorwiel is blauw en zwart
Heel goed
quote:
- Op de onderste foto bungelt er een zilveren aanhangsel bij het achterwiel.
Dit is echt heel schattig O+
pi_156855035
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:25 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dit is echt heel schattig O+
Wat is dat? Ik dacht eerst een standaard voor je voet maar daarvoor is de plek wat raar. Is het zodat je jas niet in de ketting komt? Is het om je oorlogsbuit aan vast te binden?
pi_156855177
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is dat? Ik dacht eerst een standaard voor je voet maar daarvoor is de plek wat raar. Is het zodat je jas niet in de ketting komt? Is het om je oorlogsbuit aan vast te binden?
Voetsteun voor de persoon achterop.
pi_156855218
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Voetsteun voor de persoon achterop.
Huh? Kan er op dat zwevende stuk iemand zitten? :?
pi_156855611
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh? Kan er op dat zwevende stuk iemand zitten? :?
Zit wel een afdekklepje op nu, maar dat is de bedoeling.


Comfortabel is anders.
pi_156855637
Je gebruikt hem trouwens ook om zooi mee achterop te snoeren.
pi_156855638
Groepsopdrachten moeten dood. Moet voor de oefenrechtbank volgende week een ontwerpvonnis schrijven met 3 anderen, maar 2 ervan zijn standaard sjaak afhaak als we iets hebben afgesproken.

Nu hebben we beide rechtsvragen (gaat om een prejudiciële beslissing) maar verdeeld, de 2 josti's doen er één, en mijn partner en ik. Heb vanmiddag die van ons al helemaal uitgewerkt op de superieure manier zoals alleen ik dat kan (BoterBartje ©), dus hopelijk komen die 2 andere pipo's ook nog een keer over de brug :(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156855653
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:36 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh? Kan er op dat zwevende stuk iemand zitten? :?
Je kunt dat bolle blauwe kapje op de achterkant erafhalen en er een zitje op/in zetten. Je moet niet al te groot zijn om achterop te (willen) zitten. Met de meeste vrouwen gaat dat prima.
pi_156855680
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 17:57 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je kunt dat bolle blauwe kapje op de achterkant erafhalen en er een zitje op/in zetten. Je moet niet al te groot zijn om achterop te (willen) zitten. Met de meeste vrouwen gaat dat prima.
1x achterop zo'n ding gezeten, nooit meer. Ik ga liever met de bus.
pi_156855925
Ik word echt moe van docenten die Engelstalige teksten voorschrijven geschreven door Nederlandse auteurs over Nederlands recht.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 18:12:29 #204
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156855942
Mijn eerste pak van flannel.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156856097
Wat is The xx toch een geweldige band 8-)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156856762
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:20 schreef Blistering het volgende:
Wat is The xx toch een geweldige band 8-)
Goed hè. Wat luister je?
pi_156856869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Goed hè. Wat luister je?
Met name Islands kan mij wel bekoren. Sommige nummers vind ik iets te sloom.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156857105
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:00 schreef Blistering het volgende:

[..]

Met name Islands kan mij wel bekoren. Sommige nummers vind ik iets te sloom.
Verdomme, ik wil op vakantie. Fuck de scriptie
pi_156857793
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 14:57 schreef Valid het volgende:

[..]

Het FD ga ik opzeggen. Twee jaar geleden genomen, omdat het me goed leek me meer in die richting te verdiepen. Heb het nooit echt een goede krant gevonden en het begint me nu steeds meer tegen te staan. Veel slordige fouten op inhoudelijk gebied, terwijl ze zich daar juist mee zouden moeten onderscheiden. Als eenzelfde onderwerp gedekt wordt door NRC Handelsblad, scoort NRC wat mij betreft te vaak beter dan het FD. Verder regelmatig erg lelijk/slecht geschreven stukken, ronduit domme columns en commentaren. En de drang om elke dag een groot imponerend verhaal te hebben stoort ook. Te vaak worden dingen opgepompt terwijl er feitelijk weinig aan ten grondslag ligt.

Veel advocaten en partners blijken deze mening overigens te delen, die moeten hem alleen in de meeste gevallen om professionele redenen wel lezen. Erg matige krant die ik vooral met het oog op sollicitaties ben blijven lezen.
Met het oog op sollicitaties? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?

En waarom lezen veel advocaten het om professionele redenen? Bankiers lijkt me logisch maar advocaten?
pi_156857977
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:33 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Met het oog op sollicitaties? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?

En waarom lezen veel advocaten het om professionele redenen? Bankiers lijkt me logisch maar advocaten?
Ligt er maar aan wat voor advocaat je bent hè. Het FD bericht ook over heel veel ondernemingsrecht, belastingrecht, faillissementsrecht en ga zo maar door. Is voor allerlei beroepen relevant.

Een vreemdelingenadvocaat zal niet het FD lezen, behalve uit persoonlijke nieuwsgierigheid.
pi_156858134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ligt er maar aan wat voor advocaat je bent hè. Het FD bericht ook over heel veel ondernemingsrecht, belastingrecht, faillissementsrecht en ga zo maar door. Is voor allerlei beroepen relevant.

Een vreemdelingenadvocaat zal niet het FD lezen, behalve uit persoonlijke nieuwsgierigheid.
Ah oké, dat verklaart wel het een en ander.

Wat kost zo'n maandabonnement nou eigenlijk en vinden jullie het waard? Ik merk toch wel dat ik wat diepgaandere artikelen kan waarderen maar hoevaak komen dergelijke artikelen nog daadwerkelijk in de papieren versie van een krant, is het tegenwoordig niet voor een groot deel gewoon hetzelfde als wat je online kunt lezen?
pi_156858238
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:44 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Ah oké, dat verklaart wel het een en ander.

Wat kost zo'n maandabonnement nou eigenlijk en vinden jullie het waard? Ik merk toch wel dat ik wat diepgaandere artikelen kan waarderen maar hoevaak komen dergelijke artikelen nog daadwerkelijk in de papieren versie van een krant, is het tegenwoordig niet voor een groot deel gewoon hetzelfde als wat je online kunt lezen?
Het FD kun je niet online lezen tenzij je er voor betaalt, dus nee. Wat zo'n abonnement kost kun je best zelf uitvogelen. Meeste kranten hebben nog studentenkorting ook.
pi_156858552
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het FD kun je niet online lezen tenzij je er voor betaalt, dus nee. Wat zo'n abonnement kost kun je best zelf uitvogelen. Meeste kranten hebben nog studentenkorting ook.
Had wat duidelijker moeten zijn: bedoelde NRC.

Edit 20 nog wat, dus toch nog even over nadenken.
pi_156860669
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:20 schreef Yreal het volgende:
Geen borstkanker _O_
Nice! :)
pi_156860704
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 18:12 schreef eriksd het volgende:
Mijn eerste pak van flannel.
Hoe is dat?
pi_156861050
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 19:58 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Had wat duidelijker moeten zijn: bedoelde NRC.

Edit 20 nog wat, dus toch nog even over nadenken.
grappig genoeg kan je hem ook steeds op proefabbo nemen voor 18 euro per 6 weken.
pi_156861335
Huh?! :')

quote:
According to Den Hartogh, the view that the End-of-Life Clinic is compatible with the current legislation is based on a too legalistic interpretation of the Termination of Life on Request and Assisted Suicide Act.
De visie dat iets in lijn is met de wet is te juridisch? :')
pi_156861441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:28 schreef Tchock het volgende:
Huh?! :')

[..]

De visie dat iets in lijn is met de wet is te juridisch? :')
Te legistisch is daar bedoeld denk ik.
pi_156861503
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:30 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Te legistisch is daar bedoeld denk ik.
Ja, maar wat wil hij hier nou mee zeggen? Hoe kan het té legistisch (dit is volgens mij geen bestaand woord) zijn om iets in lijn met de wet te achten?
pi_156862101
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, maar wat wil hij hier nou mee zeggen? Hoe kan het té legistisch (dit is volgens mij geen bestaand woord) zijn om iets in lijn met de wet te achten?
Legisme was in de negentiende eeuw een stroming waarin de betekenis van de wet enkel werd vastgesteld aan de hand van de
grammaticale betekenis van de gebruikte woorden. Als ik het goed onthouden heb.
pi_156862398
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, maar wat wil hij hier nou mee zeggen? Hoe kan het té legistisch (dit is volgens mij geen bestaand woord) zijn om iets in lijn met de wet te achten?
zo letterlijk de letter volgen zodat de geest van de wet verloren gaat?
pi_156862481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, maar wat wil hij hier nou mee zeggen? Hoe kan het té legistisch (dit is volgens mij geen bestaand woord) zijn om iets in lijn met de wet te achten?
Geen idee? Je kan toch een bepaalde interpretatie te veel vanuit de invalshoek van het legisme vinden? In een dergelijk geval vind ik het woord 'legistisch' wel aardig weergeven wat er bedoeld is.

Of het woord nu bestaat of niet is van ondergeschikt belang, het gaat er om dat als iets in lijn met de tekst van de wet is dit niet per definitie in harmonie hoeft te zijn met doel en strekking van die wettelijke regeling.
pi_156862645
Vind het maar curieus geformuleerd eigenlijk. Is legisme overigens niet hetzelfde als grammaticale interpretatie?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156862904
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:58 schreef Blistering het volgende:
Vind het maar curieus geformuleerd eigenlijk. Is legisme overigens niet hetzelfde als grammaticale interpretatie?
Nee, ik zou zeggen van niet. Legisme is veel meer een gedachtegoed, waar een grammaticale interpretatie slechts een interpretatiemethode is die bestaat naast andere interpretatiemethodes om in een bepaald geval tot een uitkomst te komen.
pi_156862911
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:55 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Geen idee? Je kan toch een bepaalde interpretatie te veel vanuit de invalshoek van het legisme vinden? In een dergelijk geval vind ik het woord 'legistisch' wel aardig weergeven wat er bedoeld is.

Of het woord nu bestaat of niet is van ondergeschikt belang, het gaat er om dat als iets in lijn met de tekst van de wet is dit niet per definitie in harmonie hoeft te zijn met doel en strekking van die wettelijke regeling.
Ik vind het echt onzin. Als iets binnen de wettelijke criteria valt en er is geen regel die het verbiedt is het gewoon toegestaan. Hoezo is dat een "legisitische" visie (zelfs een té legistische) want het alternatief is dus dat je de strekking van de wet contra legem gaat uitleggen.

Des te meer omdat de Wet toetsing levensbeëindiging, waar dit over gaat, an sich al een strafuitsluitingsgrond is voor art 293 Sr. Dus Den Hertogh beweert dat iets niet bestraffen omdat het volgens de letter der wet wel strafbaar is maar onder een uitsluitingsgrond valt te legistisch is omdat het in strijd is met de strekking van de wet.

Ik ben het kwijt hoor. Pleur op, Den Hertogh.
pi_156863315
Ik vind de juridische werkelijkheid rond euthanasie sowieso erg vervelend. Lekker gaan toetsen of iemand wel genoeg lijdt. En of gronden wel of niet erg genoeg zijn om dood te mogen willen.
pi_156863486
quote:
9s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:11 schreef Tchock het volgende:
Ik vind de juridische werkelijkheid rond euthanasie sowieso erg vervelend. Lekker gaan toetsen of iemand wel genoeg lijdt. En of gronden wel of niet erg genoeg zijn om dood te mogen willen.
Buitengewoon boeiende materie lijkt het mij :o
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156863517
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:03 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het echt onzin. Als iets binnen de wettelijke criteria valt en er is geen regel die het verbiedt is het gewoon toegestaan. Hoezo is dat een "legisitische" visie (zelfs een té legistische) want het alternatief is dus dat je de strekking van de wet contra legem gaat uitleggen.
Waar heb ik de visie van de door jou aangehaalde auteur de mijne gemaakt?

Van mij mag je het onzin vinden, ik heb nergens de mening van de auteur gekwalificeerd. Alleen aangegeven waar de auteur volgens mij op doelt.

Als je wel graag een kwalificatie wilt; ik vind je redenering in het algemeen genomen bijzonder zwart-wit. Ik zou persoonlijk niet de stelling huldigen dat iets per definitie toegestaan is als het binnen wettelijke criteria valt en er geen verbodsbepaling van toepassing is. Natuurlijk is dat wel een geldig uitgangspunt, anders zou je immers elke bepaling in twijfel moeten trekken hetgeen ook niet wenselijk is. Echter, ik denk dat je altijd de mogelijkheid open moet houden dat een bepaald feitencomplex weliswaar in overeenstemming met de wet is doch strijdig met doel en strekking van die wet.

Maar ook hier geldt, dit is niet inhoudelijk bedoelt in de discussie. Nergens heb ik de visie van de auteur de mijne gemaakt noch was en is dat mijn bedoeling.
pi_156863609
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:14 schreef Blistering het volgende:

[..]

Buitengewoon boeiende materie lijkt het mij :o
Ik vind het vooral vervelende materie. Er zijn allemaal richtlijnen wanneer iemand dood mag. Er is een rechtsontwikkeling gaande om het probleem te verhelpen dat er mensen zijn die graag dood willen, maar die niet genoeg lijden om voor euthanasie in aanmerking te komen. Bijvoorbeeld omdat ze aan meerdere niet-dodelijke ziektes lijden. Of omdat ze überhaupt niet ziek zijn.

En dan gaan er auteurs doodleuk bepleiten dat iemand die een doodswens heeft, en die schriftelijk vastlegt, later niet meer voor euthanasie in aanmerking komt als diegene door dementie de doodswens is verloren.

Al dit soort dingen. Bah. Als je in Nederland niet meer wil leven kun je het beste voor een trein springen. ;(

edit: En het gevolg hiervan is dit soort misselijkmakende overwegingen in rechtspraak:

quote:
De advocaat-generaal heeft zich op het standpunt gesteld dat de verdachte geen beroep op overmacht in de zin van noodtoestand toekomt, omdat niet aannemelijk is geworden dat er geen alternatieven voorhanden waren. De verklaring van de huisarts, afgelegd bij de raadsheer-commissaris, dat zij in dit geval geen medewerking aan euthanasie wilde verlenen, maakt dit standpunt niet anders.
pi_156863654
quote:
1s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:14 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waar heb ik de visie van de door jou aangehaalde auteur de mijne gemaakt?

Van mij mag je het onzin vinden, ik heb nergens de mening van de auteur gekwalificeerd. Alleen aangegeven waar de auteur volgens mij op doelt.

Als je wel graag een kwalificatie wilt; ik vind je redenering bijzonder zwart-wit. Ik zou persoonlijk niet de stelling huldigen dat iets per definitie toegestaan is als het binnen wettelijke criteria valt en er geen verbodsbepaling van toepassing is. Natuurlijk is dat wel een geldig uitgangspunt, anders zou je immers elke bepaling in twijfel moeten trekken hetgeen ook niet wenselijk is. Echter, ik denk dat je altijd de mogelijkheid open moet houden dat een bepaald feitencomplex weliswaar in overeenstemming met de wet is doch strijdig met doel en strekking van die wet.

Maar ook hier geldt, dit is niet inhoudelijk bedoelt in de discussie. Nergens heb ik de visie van de auteur de mijne gemaakt noch was en is dat mijn bedoeling.
Ik reageer ook niet direct op jou maar op het standpunt van de auteur. Had ik duidelijker moeten maken.

Tevens: bedoelt, foei!
pi_156863761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik reageer ook niet direct op jou maar op het standpunt van de auteur. Had ik duidelijker moeten maken.

Tevens: bedoelt, foei!
Ja ik vermoedde al zoiets ;)


Ah sorry! Het is al laat ;(
pi_156863776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vervelende materie. Er zijn allemaal richtlijnen wanneer iemand dood mag. Er is een rechtsontwikkeling gaande om het probleem te verhelpen dat er mensen zijn die graag dood willen, maar die niet genoeg lijden om voor euthanasie in aanmerking te komen. Bijvoorbeeld omdat ze aan meerdere niet-dodelijke ziektes lijden. Of omdat ze überhaupt niet ziek zijn.

En dan gaan er auteurs doodleuk bepleiten dat iemand die een doodswens heeft, en die schriftelijk vastlegt, later niet meer voor euthanasie in aanmerking komt als diegene door dementie de doodswens is verloren.

Al dit soort dingen. Bah. Als je in Nederland niet meer wil leven kun je het beste voor een trein springen. ;(
En dat laatste gebeurt dan ook gemiddeld 1x per dag.

Maar goed, het is enigszins krom allemaal. Hopelijk komt er snel verbetering in :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156863816
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:19 schreef Blistering het volgende:

[..]

En dat laatste gebeurt dan ook gemiddeld 1x per dag.

Maar goed, het is enigszins krom allemaal. Hopelijk komt er snel verbetering in :)
Euthanasie vaker. 14.000 keer tussen 2007 en 2011.
pi_156863852
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Euthanasie vaker. 14.000 keer tussen 2007 en 2011.
Laat mijn veel te religieuze ouders dat maar niet lezen dan ;)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156863874
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:20 schreef Blistering het volgende:

[..]

Laat mijn veel te religieuze ouders dat maar niet lezen dan ;)
Oh jee, zo erg?
pi_156863952
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh jee, zo erg?
De dood volgt als God het wil, zelf heb je niets in te brengen.

Dat is een beetje de strekking :D
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156863953
Dit arrest heeft wel een rechtvaardig einde.

http://uitspraken.rechtsp(...)I:NL:GHARL:2015:3444

Documentaire waar deze zaak het gevolg van is heet De Laaste Wens van Moek, voor mensen die 'm willen zien.
pi_156863962
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:23 schreef Blistering het volgende:

[..]

De dood volgt als God het wil, zelf heb je niets in te brengen.

Dat is een beetje de strekking :D
Daar kan ik ook boos om worden.

edit: niet per se door jouw ouders natuurlijk.

Ik heb laatst een gelovige wetenschapper horen zeggen dat kinderen die jong overlijden eigenlijk het beste af zijn, omdat hun eeuwige heiligheid wacht. Oftewel dingen als kinderkanker en taaislijmziekte bewijzen dat God allievend is. Je moet meer medelijden hebben met kindervermoorders.
pi_156864033
quote:
15s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daar kan ik ook boos om worden.

edit: niet per se door jouw ouders natuurlijk.

Ik heb laatst een gelovige wetenschapper horen zeggen dat kinderen die jong overlijden eigenlijk het beste af zijn, omdat hun eeuwige heiligheid wacht. Je moet meer medelijden hebben met kindervermoorders.
Dan zal ik hun standpunt jegens abortus en het homohuwelijk maar achterwege laten :7

Ik vermijd de discussie inmiddels, want ik werd er vrij verdrietig van. -O-
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156864109
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het vooral vervelende materie. Er zijn allemaal richtlijnen wanneer iemand dood mag. Er is een rechtsontwikkeling gaande om het probleem te verhelpen dat er mensen zijn die graag dood willen, maar die niet genoeg lijden om voor euthanasie in aanmerking te komen. Bijvoorbeeld omdat ze aan meerdere niet-dodelijke ziektes lijden. Of omdat ze überhaupt niet ziek zijn.

En dan gaan er auteurs doodleuk bepleiten dat iemand die een doodswens heeft, en die schriftelijk vastlegt, later niet meer voor euthanasie in aanmerking komt als diegene door dementie de doodswens is verloren.

Al dit soort dingen. Bah. Als je in Nederland niet meer wil leven kun je het beste voor een trein springen. ;(

edit: En het gevolg hiervan is dit soort misselijkmakende overwegingen in rechtspraak:

[..]

Ik ben het overigens, persoonlijk, best met je eens dat de huidige wetgeving rondom het onderwerp nog zeker wat te wensen overlaat en een en ander soms best krom uitpakt.
pi_156864274
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:25 schreef Blistering het volgende:

[..]

Dan zal ik hun standpunt jegens abortus en het homohuwelijk maar achterwege laten :7

Ik vermijd de discussie inmiddels, want ik werd er vrij verdrietig van. -O-
Ik vind het moeilijk hier iets zinnigs over te zeggen zonder onaardig te doen over je ouders dus ik laat het er maar bij.
pi_156864365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vind het moeilijk hier iets zinnigs over te zeggen zonder onaardig te doen over je ouders dus ik laat het er maar bij.
Verstandig. Ik heb al vaak genoeg spijt gehad nadat ik mijn ouders weer eens voor bekrompen koeien had uitgemaakt :D

Ach ja, iedereen mag zijn/haar mening hebben. Ik wens er in dit geval alleen niet meer mee geconfronteerd te worden, en dat weten ze ook.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156864407
Mijn ouders zijn gelukkig heel liberaal. Die vinden nog minder raar dan ik.
pi_156864421
quote:
17s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:37 schreef Tchock het volgende:
Mijn ouders zijn gelukkig heel liberaal. Die vinden nog minder raar dan ik.
Ik ga er dan ook niet vanuit dat jouw moeder tegen de 70 is, en je vader tegen de 65. ;) Dat verklaart wel enigszins hun denkwijze namelijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156864469
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:38 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik ga er dan ook niet vanuit dat jouw moeder tegen de 70 is, en je vader tegen de 65. ;) Dat verklaart wel enigszins hun denkwijze namelijk.
Dat zijn ze inderdaad niet. Maar mijn opa en oma zijn ouder dan dat en ik kan je verzekeren dat het die geen hol interesseert of er mannen met andere mannen trouwen.
pi_156864519
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:39 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zijn ze inderdaad niet. Maar mijn opa en oma zijn ouder dan dat en ik kan je verzekeren dat het die geen hol interesseert of er mannen met andere mannen trouwen.
Daarom geef ik de schuld aan religie :6 :6

En nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je opa dominee is en je oma zingt in het kerkkoor ;(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156864578
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:41 schreef Blistering het volgende:

[..]

Daarom geef ik de schuld aan religie :6 :6

En nu ga je waarschijnlijk zeggen dat je opa dominee is en je oma zingt in het kerkkoor ;(
Wel christelijk opgevoed uiteraard, zoals iedereen in mijn streek van die generatie. Maar ergens tussen de Tweede Wereldoorlog en vandaag besloten dat dat soort achterlijke denkbeelden in het verleden thuis horen.

Ja kijk, nu doe ik het toch. Onaardige dingen over je ouders zeggen. Het zijn vast hele lieve mensen.
pi_156864627
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wel christelijk opgevoed uiteraard, zoals iedereen in mijn streek van die generatie. Maar ergens tussen de Tweede Wereldoorlog en vandaag besloten dat dat soort achterlijke denkbeelden in het verleden thuis horen.

Ja kijk, nu doe ik het toch. Onaardige dingen over je ouders zeggen. Het zijn vast hele lieve mensen.
Van mij mag je, dat doe ik zelf ook vaak genoeg. Het zijn verder lieve mensen, op die verderfelijke denkbeelden na.

Bij welk vak behandel je overigens die materie omtrent euthanasie etc.?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156864666
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:45 schreef Blistering het volgende:

[..]

Bij welk vak behandel je overigens die materie omtrent euthanasie etc.?
Beginselen van de democratische rechtsstaat, een verplicht vak voor alle masterstudenten publiekrecht. Zoals wel vaker bij van dit soort vakken heeft elke week een relatief losstaand onderwerp.
pi_156864773
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Beginselen van de democratische rechtsstaat, een verplicht vak voor alle masterstudenten publiekrecht. Zoals wel vaker bij van dit soort vakken heeft elke week een relatief losstaand onderwerp.
Herkenbaar inderdaad. Ik wil ook aan mijn master beginnen :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156864846
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:50 schreef Blistering het volgende:

[..]

Herkenbaar inderdaad. Ik wil ook aan mijn master beginnen :'(
Nou ja, voor dit vak hoef je het niet te doen hoor :+ Het is allemaal zweverig gezwets en bovendien herhaling.

edit: Als je een voorproefje wil: http://scholarship.law.ge(...)&context=hartlecture
pi_156864899
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou ja, voor dit vak hoef je het niet te doen hoor :+ Het is allemaal zweverig gezwets en bovendien herhaling.

edit: Als je een voorproefje wil: http://scholarship.law.ge(...)&context=hartlecture
Teveel moeilijke woorden zo voor een donderdagavond, ik haak af :7 Voorlopig nog maar even van de bachelor genieten.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156865062
quote:
6s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 22:55 schreef Blistering het volgende:

[..]

Teveel moeilijke woorden zo voor een donderdagavond, ik haak af :7 Voorlopig nog maar even van de bachelor genieten.
Er zijn mensen in mijn master die dit soort teksten bij voorbaat al niet lezen omdat "hun Engels echt suuuuper slecht is". Lachen is dat.

Vooral omdat deze tekst ook in de bachelor al een keer voorgeschreven is. Toen lazen ze hem natuurlijk ook niet.
pi_156865199
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Er zijn mensen in mijn master die dit soort teksten bij voorbaat al niet lezen omdat "hun Engels echt suuuuper slecht is". Lachen is dat.

Vooral omdat deze tekst ook in de bachelor al een keer voorgeschreven is. Toen lazen ze hem natuurlijk ook niet.
Mijn Engels is zeker wel bovengemiddeld, maar ik durf best toe te geven dat ik sommige woorden nog wel moet opzoeken. Dat geldt overigens ook nog voor sommige Nederlandse woorden.

Maar teksten niet lezen omdat je de taal onvoldoende beheerst schaar ik gewoon onder luiheid. Gewoon iets meer moeite doen als je dan zo'n tekst voorgeschoteld krijgt, desnoods met een woordenboek erbij.

Het is potverdomme nog eens digitaal ook. Als je dubbelklikt op een woord kan je bij wijze van al direct de definitie of de vertaling te zien krijgen (met de juiste extensie van je browser).
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156865638
Die kerel bij Pauw. :{
pi_156866695
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:20 schreef Tchock het volgende:
Die kerel bij Pauw. :{
Pauw was ook not amused

goede uitzending
pi_156867442
quote:
10s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 21:21 schreef Yreal het volgende:

[..]

grappig genoeg kan je hem ook steeds op proefabbo nemen voor 18 euro per 6 weken.
Weet je dat zeker? Ik kan er alleen iets over vinden op proefabonnementwebsites maar die zijn allemaal al verlopen en op de website van NRC zelf kan ik er verder ook niets over vinden?
pi_156875580
Alberto gaat een uitzending doen over de arena _O_
pi_156875603
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 00:44 schreef Sefarad het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik kan er alleen iets over vinden op proefabonnementwebsites maar die zijn allemaal al verlopen en op de website van NRC zelf kan ik er verder ook niets over vinden?
ik had het over het fd
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:29:25 #261
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156876832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 14:24 schreef Yreal het volgende:
Alberto gaat een uitzending doen over de arena _O_
Dat dit kan in Nederland.
pi_156877356
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 15:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dat dit kan in Nederland.
slecht wel. De stewarding wordt afgeschilderd als kneusjes, terwijl dit een fout van de ticketoffice is. Heel cool doen dat ie met zijn vinger op de naam binnen komt. Ja joh, die checken we überhaupt niet.
pi_156877408
Mijn tentamens zijn verschoven omdat er vluchtelingen in het Beatrixtheater zitten, wat een wereld _O_
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156877911
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 23:20 schreef Tchock het volgende:
Die kerel bij Pauw. :{
http://www.dumpert.nl/med(...)nhater_bij_pauw.html

Deze knakker doel je op? Wat een mafklapper.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156879289
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:20 schreef Blistering het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)nhater_bij_pauw.html

Deze knakker doel je op? Wat een mafklapper.
Ik verkracht ook regelmatig onder het mom van 'opinie maken'
Laatst nog een auto in brand gestoken, daar heb ik vrij veel opinie over gemaakt.
battlepigeon | 16-

_O_
pi_156879348
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:20 schreef Blistering het volgende:

[..]

http://www.dumpert.nl/med(...)nhater_bij_pauw.html

Deze knakker doel je op? Wat een mafklapper.
Echt heel zwak. "Nee, dat is een andere alinea" :')

Waarom ga je bij DWDD zitten als je toch niet oprecht durft te zijn, vraag ik me dan af. Dan heb je vrij weinig integriteit.
pi_156879357
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Echt heel zwak. "Nee, dat is een andere alinea" :')

Waarom ga je bij DWDD zitten als je toch niet oprecht durft te zijn, vraag ik me dan af. Dan heb je vrij weinig integriteit.
Pauw toch :D Of zat ie ook bij DWDD?
pi_156879363
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:41 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Pauw toch :D Of zat ie ook bij DWDD?
Oh, die bedoel ik. Ik kijk die altijd achter elkaar/tegelijk in de late herhalingen :')
pi_156879366
Ben trouwens wel benieuwd of ie strafrechtelijk vervolgd wordt.
pi_156879390
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:42 schreef Rickertman96 het volgende:
Ben trouwens wel benieuwd of ie strafrechtelijk vervolgd wordt.
Hoop het wel. Je moet Wilders niet zulk soort cadeautjes doen.
pi_156879429
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoop het wel. Je moet Wilders niet zulk soort cadeautjes doen.
Ik hoop het ook ja, hij praatte het ook gewoon goed. :') Heb vanmiddag even de hele uitzending teruggekeken en vooral genoten van Johan. _O_
pi_156879456
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 17:46 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Ik hoop het ook ja, hij praatte het ook gewoon goed. :') Heb vanmiddag even de hele uitzending teruggekeken en vooral genoten van Johan. _O_
Johan heeft bij mij ook dikke punten gescoord. Die opmerking over dat niemand graag vluchtelingen in zijn achtertuin wil maar dat het nou eenmaal moet tegen die Rabbijn vond ik fantastisch. En later over het rookbeleid zei hij ook zinnige dingen.

Leek een erg goed humeur te hebben gisteravond. Toffe peer. Vaak vind ik het een zeikerd en provocateur.
pi_156880516
''Ja maar ik ben opiniemaker''

haha
pi_156880642
Ik ontdek net dat ik in december/januari zes weken vakantie heb. Oh wat een feest.
pi_156880875
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:56 schreef Tchock het volgende:
Ik ontdek net dat ik in december/januari zes weken vakantie heb. Oh wat een feest.
Kun je mooi bijles RGS geven aan een bepaalde andere Fokker :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:12:34 #276
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_156880955
Heb me altijd al afgevraagd waar dit topic nou eigenlijk over gaat. Is dit een soort van gezellige kletsgroep onder het mom van een boekenclub?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_156881004
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:12 schreef KetchupFTW het volgende:
Heb me altijd al afgevraagd waar dit topic nou eigenlijk over gaat. Is dit een soort van gezellige kletsgroep onder het mom van een boekenclub?
Ja. 100%. We bespreken elke week een ander avonturenboek maar vaak gaat het stiekem toch over shoppen of die leuke jongen in dat café om de hoek.
pi_156881030
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. 100%. We bespreken elke week een ander avonturenboek maar vaak gaat het stiekem toch over shoppen of die leuke jongen in dat café om de hoek.
Ik mis Etsu :'(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156881048
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:16 schreef Blistering het volgende:

[..]

Ik mis Etsu :'(
Werkt die in dat café bij jou om de hoek?
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:18:56 #280
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_156881071
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. 100%. We bespreken elke week een ander avonturenboek maar vaak gaat het stiekem toch over shoppen of die leuke jongen in dat café om de hoek.
Aah, want ik klikte ooit op dit topic om wat informatie over de studie rechten te vergaren, maar die jongen is inderdaad veel leuker O+
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_156881103
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Werkt die in dat café bij jou om de hoek?
Was het maar zo'n feest :(

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:18 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Aah, want ik klikte ooit op dit topic om wat informatie over de studie rechten te vergaren, maar die jongen is inderdaad veel leuker O+
Vragen mag altijd hé.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_156881141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:18 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Aah, want ik klikte ooit op dit topic om wat informatie over de studie rechten te vergaren, maar die jongen is inderdaad veel leuker O+
Maar nooit daadwerkelijk iets gelezen? Oké dan.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:27:29 #283
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_156881257
Oké, dus ik ben een klein onzeker meisje van 16 jaar, hoe denken jullie dat ik het beste kan aanpakken met die knaap? Ik heb wel eens met hem geklessebest, maar meer is er nog niet van gekomen.

alvast bedankt xxXXXXxxXXxxXXxX
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_156881340
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:27 schreef KetchupFTW het volgende:
Oké, dus ik ben een klein onzeker meisje van 16 jaar, hoe denken jullie dat ik het beste kan aanpakken met die knaap? Ik heb wel eens met hem geklessebest, maar meer is er nog niet van gekomen.

alvast bedankt xxXXXXxxXXxxXXxX
Helemaal niet. Jij bent een jongen van 18 jaar, wonende in Amsterdam en zit op het VWO 6 met een EM profiel.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:16:09 #285
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_156882496
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Kun je mooi bijles RGS geven aan een bepaalde andere Fokker :7
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 21:34:05 #286
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_156885189
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:30 schreef Blistering het volgende:

[..]

Helemaal niet. Jij bent een jongen van 18 jaar, wonende in Amsterdam en zit op het VWO 6 met een EM profiel.
God, je kent me zo goed maar hebt me niet eens gefeliciteerd op mijn verjaardag...
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_156889206
Ik vraag me af hoe veel meer mensen ik nog "Wij begrijpen óók wel dat er vluchtelingen moeten komen. En we zijn ook niet tegen de opvang van vluchtelingen. Wij zeggen alleen dat het op déze plek ongeschikt is." of woorden van gelijke strekking kan horen zeggen, voor ik het niet meer trek.
pi_156891658
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja. 100%. We bespreken elke week een ander avonturenboek maar vaak gaat het stiekem toch over shoppen of die leuke jongen in dat café om de hoek.
Ja leg meteen al onze geheimen op tafel..
pi_156894103
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 23:24 schreef Tchock het volgende:
Ik vraag me af hoe veel meer mensen ik nog "Wij begrijpen óók wel dat er vluchtelingen moeten komen. En we zijn ook niet tegen de opvang van vluchtelingen. Wij zeggen alleen dat het op déze plek ongeschikt is." of woorden van gelijke strekking kan horen zeggen, voor ik het niet meer trek.
21?
pi_156897831
Ik heb een stage :D
pi_156897844
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:03 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een stage :D
congrats
pi_156897966
Waar ga je koffie zetten? :+
pi_156898141
Zo, en ik zit in de studiereiscommissie. _O_
pi_156898150
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:03 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een stage :D
Proficiat!
pi_156898431
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:08 schreef Yreal het volgende:
Waar ga je koffie zetten? :+
Dit topic heeft mij een zeer verkeerd beeld van de advocatuur gegeven. Het ging bij mijn sollicitatiegesprek geen moment over koffie zetten. En ik had me nog wel zo goed ingelezen. :{
pi_156898605
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit topic heeft mij een zeer verkeerd beeld van de advocatuur gegeven. Het ging bij mijn sollicitatiegesprek geen moment over koffie zetten. En ik had me nog wel zo goed ingelezen. :{
en dat nog wel op zaterdag
pi_156898637
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

en dat nog wel op zaterdag
Hij was druk doordeweeks. Is een klein Amsterdams strafrechtkantoor.
pi_156898708
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:17 schreef Yreal het volgende:
Zo, en ik zit in de studiereiscommissie. _O_
Ook gefeliciteerd! Leuk man.
pi_156898936
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:44 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ook gefeliciteerd! Leuk man.
thanks
pi_156898973
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

thanks
Echt iets voor jou ook. :)
pi_156899020
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 15:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Echt iets voor jou ook. :)
Inderdaad ja!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')