Als je héél goed bent, wil ik het best overwegen hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 16:51 schreef Burdie het volgende:
Wat tofik wist niet dat zoiets bestond. Ik wil wel helpen, maar woon in Amersfoort dus niet heel erg in de buurt.
Vanochtend was ik nog een wolf aan het vouwen, maar die staat er inmiddels op. Van het vouwen zelf heb ik geen foto's gemaakt, ik kan zo wel een foto maken van een model, dan krijg je wel een idee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:07 schreef Samzz het volgende:
Die hertenkoppen. Hoe groot zijn die eigenlijk?
En heb je een Work in progress'je? Om het zo maar te zeggen, hoe komt zo'n model tot stand?
Het tekenen van een model doe je in een 3D programma. Ik werk met verschillende programma's, maar voornamelijk Autocad. Deze heeft de meeste optiesquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:26 schreef Samzz het volgende:
Gaaf hoor. Vooral omdat je het helemaal zelf maakt. Erg tof.
Ben wel benieuwd hoe je zoiets tekent, ook. Weet je niet of je dat wilt delen?
Thanks, ik hoop het!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:34 schreef DonnaRush het volgende:
Heel erg gaaf! Ik woon alleen in Friesland en kan voor geen meter fotograferen, maar het komt in dit topic vast goed met animo!
Ja, snap ikquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:33 schreef Saisai het volgende:
[..]
Het tekenen van een model doe je in een 3D programma. Ik werk met verschillende programma's, maar voornamelijk Autocad. Deze heeft de meeste opties
Met alle respect, maar 3D modelling is niet iets wat je zo even leert.. Dat worden dan minimaal 200 printscreensquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:56 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, snap ik. Maar ik bedoel meer of je daar ook printscreens van hebt, bijvoorbeeld. Zodoende een stap voor stap idee hoe zo'n model tot stand komt.
Zo bedoel ik het ook niet. Ik ben gewoon benieuwd hoe een model tot stand komt, met een aantal afbeeldingen ter ondersteuning. Ik denk dat wel meer mensen daar benieuwd naar zijn.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:08 schreef Saisai het volgende:
[..]
Met alle respect, maar 3D modelling is niet iets wat je zo even leert.. Dat worden dan minimaal 200 printscreens
Dit idd. Ziet er erg leuk uit maar heb werkelijk geen idee hoe je het doet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet. Ik ben gewoon benieuwd hoe een model tot stand komt, met een aantal afbeeldingen ter ondersteuning. Ik denk dat wel meer mensen daar benieuwd naar zijn.
Je krijgt het uitgeprint van mijquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:34 schreef Geralt het volgende:
Zo'n grote A4'tjes heb ik niet, dus ik kan je niet helpen
Ow en dan moet ik het in elkaar plakken of wat?quote:
Dat ook, maar voornamelijk of het model/ de bouwtekening klopt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 21:38 schreef Geralt het volgende:
En beoordelen of de handleiding die erbij zit duidelijk is? Of wat is precies de bedoeling?
Ja klopt!quote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:35 schreef Samzz het volgende:
Die is cool. Laat de hoorn weg en je hebt meteen een paardenhoofd (wil ik wel testen voor je
).
Ik zit niet in de buurt, hoorquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 23:38 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja klopt!
Prima! Pm je adres maar, dan stuur ik het op
Ben benieuwdquote:
Hmm, ik zal de vlakken markeren, wat paard en wat eenhoorn is. Als je beide versies maakt zou je de eerste die je maakt vast moeten plakken met washi tape ofzo, iets wat niet permanent blijft plakken, anders krijg je het niet meer losquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:28 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ben benieuwd! Zal zowel de eenhoornversie als de paardversie maken voor je
.
Ik heb speciale tape waar vroeger papier mee aan tekentafels werd geplakt. Dat kun je weer losmaken zonder dat er iets scheurtquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:32 schreef Saisai het volgende:
[..]
Hmm, ik zal de vlakken markeren, wat paard en wat eenhoorn is. Als je beide versies maakt zou je de eerste die je maakt vast moeten plakken met washi tape ofzo, iets wat niet permanent blijft plakken, anders krijg je het niet meer los
Nee. Op zich kan dat wel, maar dan wordt het lelijk en dat willen we niet. Ik heb de vlakken voor je gemarkeerd en de gebruiksaanwijzing aangepast. Betekent wel dat de envelop nu dicht moet met duct tape (na openscheuren). Maarja, je kunt niet alles hebbenquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb speciale tape waar vroeger papier mee aan tekentafels werd geplakt. Dat kun je weer losmaken zonder dat er iets scheurt.
Maar ik dacht dat het zo simpel was als gewoon de hoorn erop plakken. Maar dan maak ik het paard wel
.
Whahahaquote:Op zondag 11 oktober 2015 17:15 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nee. Op zich kan dat wel, maar dan wordt het lelijk en dat willen we niet. Ik heb de vlakken voor je gemarkeerd en de gebruiksaanwijzing aangepast. Betekent wel dat de envelop nu dicht moet met duct tape (na openscheuren). Maarja, je kunt niet alles hebben
In principe kan ik alles maken, maar hou er wel rekening mee dat het niet écht gedetailleerd is.quote:
Wordt lastig. Dat komt omdat de poten van een kip/ haan heel dun zijn. Niet alleen om te vouwen is dit irritant, maar ook om het gewicht van het lijf te dragen (wat wel groot is). Dat is niet stevig genoeg.quote:
Ja, ik snap wat je bedoelt en het moet natuurlijk wel een beetje realistisch blijven...quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:51 schreef Saisai het volgende:
[..]
Wordt lastig. Dat komt omdat de poten van een kip/ haan heel dun zijn. Niet alleen om te vouwen is dit irritant, maar ook om het gewicht van het lijf te dragen (wat wel groot is). Dat is niet stevig genoeg.
Een pauw of fazant zou wel kunnen, aangezien die op hun staart kunnen steunen.
Top! Ik zat kijken of ik een kat of een leeuw kan makenquote:Op zondag 11 oktober 2015 16:23 schreef ThaBrain het volgende:
Oeh, ben net terug van vakantie en zie dit topic langs komen. Het lijkt me leuk om je een keertje te helpen. Ik woon in de regio Nijmegen, maar af en toe kom ik nog wel eens in Amsterdam (niet heel vaak, dus opsturen heeft de voorkeur).
Het zou me wel leuk lijken om eens iets van een kat of katachtige(leew, tijger, cheetah oid) in elkaar te zetten.
O en ik heb een dslr dus ik kan denk ik ook wel wat foto's maken voor je.
Leuk! Hoe lang ben je daarmee bezig? Want dan moet ik even zo'n pen aanschaffen. Nog tips toevallig?quote:Op zondag 11 oktober 2015 21:05 schreef Saisai het volgende:
[..]
Top! Ik zat kijken of ik een kat of een leeuw kan maken
Paar dagen denk ik. Ik ben er al mee bezig geweest, maar ben er nog niet echt tevreden over.quote:dag 12 oktober 2015 06:46[/url] schreef ThaBrain het volgende:[/b]
[..]
Leuk! Hoe lang ben je daarmee bezig? Want dan moet ik even zo'n pen aanschaffen. Nog tips toevallig?
in jouw geval kun je alles al pritten, behalve de paard/ eenhoorn onderdelen (en de achterkant totdat je het definitief vastzet, anders kun je er niet meer bij).quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:26 schreef Samzz het volgende:
Pritt. Dat ga ik kopen voor wanneer het model definitief in elkaar gaat
.
Ik heb geen prittquote:Op maandag 12 oktober 2015 10:36 schreef Saisai het volgende:
[..]
in jouw geval kun je alles al pritten, behalve de paard/ eenhoorn onderdelen (en de achterkant totdat je het definitief vastzet, anders kun je er niet meer bij).
Ik werk voor m'n beroep met autocad en zou niet weten hoe ik dit voor elkaar moet krijgenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 17:33 schreef Saisai het volgende:
[..]
Het tekenen van een model doe je in een 3D programma. Ik werk met verschillende programma's, maar voornamelijk Autocad. Deze heeft de meeste opties
Ik vind zoiets bijvoorbeeld ook heel gaaf, het skelet van een draak:quote:
magic!quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk voor m'n beroep met autocad en zou niet weten hoe ik dit voor elkaar moet krijgen
Het lijkt me gewoon op een 3d draadmodel met 3 hoeken opbouwen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 10:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik werk voor m'n beroep met autocad en zou niet weten hoe ik dit voor elkaar moet krijgen
gewoon je scherm opnemen en timelaps maken is best goed te doenquote:Op zaterdag 10 oktober 2015 18:08 schreef Saisai het volgende:
[..]
Met alle respect, maar 3D modelling is niet iets wat je zo even leert.. Dat worden dan minimaal 200 printscreens
Ik maak regelmatig nieuwe, dus hou het ff in de gatenquote:Op maandag 12 oktober 2015 11:17 schreef annelotje het volgende:
Heb je nog hulp nodig? Vind het namelijk erg gaaf! En ik heb wel tijd
Woon alleen wel in Eindhoven dus niet echt in de buurt van Amsterdam.
Wat mij erg leuk lijkt is bijvoorbeeld een moederpoes met kittens
Of een neushoorn
De leeuw is bijna af, ik moet nog het één en ander finetunen. Ik krijg hem niet echt duidelijk in een plaatje, dit is het beste wat ik ervan kon maken (heb hem wel ietsje veranderd ondertussen, maar toen lukte een mooi plaatje helemaal niet meerquote:
Dan gaat het niet lukken binnen een week om hem te maken ben ik bangquote:Op maandag 12 oktober 2015 19:05 schreef ThaBrain het volgende:
Ik kan helaas het plaatje niet zien, maar ben wel erg benieuwd. Hen alleen vrijdag pas tijd om een embosspen te halen
Maar je bent nog niet klaar en je moet hem nog versturen. En ben je echt zo streng als je al zegt dat hij zo moeilijk is? Ik ga wel mijn uiterste best doen om hem in een week klaar te hebben hoor...maar eerst een embosspenquote:Op maandag 12 oktober 2015 19:14 schreef Saisai het volgende:
[..]
Dan gaat het niet lukken binnen een week om hem te maken ben ik bang
Ik verwacht dat deze vrij lastig in elkaar te zetten is, omdat priegelwerk.
Ik vind mezelf niet streng, ik vind mezelf voorzichtig. Ik geef iets gratis weg aan een vreemde waar ik uren over heb gedaan om te maken.quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:16 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Maar je bent nog niet klaar en je moet hem nog versturen. En ben je echt zo streng als je al zegt dat hij zo moeilijk is? Ik ga wel mijn uiterste best doen om hem in een week klaar te hebben hoor...maar eerst een embosspen
Daar heb je helemaal gelijk in, bedankt voor je begripquote:Op maandag 12 oktober 2015 20:37 schreef ThaBrain het volgende:
Ik snap wel dat het nodig is om bepaalde regels te hanteren. En iedereen is natuurlijk redelijk anoniem op een forum. Ik ben echt bereid om foto's voor je te maken en die ook daadwerkelijk op te sturen.
Ik ben ook enthousiast want ik heb in woonwinkels ook wel eens staan kijken naar die hertenkoppen en vond ze wel leuk. Alleen heb ik niet zoveel met herten![]()
Omdat ik het goed wil doen, wil ik ook de goede "gereedschappen" hebben om het goed te doen. Daar ben jij mee geholpen omdat ik dan de mogelijkheid heb om hem netjes in elkaar te zetten en er zo goed mogelijk foto's van kan maken, maar ik zelf ook omdat me dat voldoening geeft en ik iets moois in handen heb om op te hangenDaarom geef ik eerlijk aan dat ik vrijdag pas pennen kan halen
quote:Op maandag 12 oktober 2015 20:46 schreef Saisai het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, bedankt voor je begrip
Kun je inmiddels het plaatje zien? Ik heb het aangepast.
Ja het plaatje kan ik inmiddels wel zienquote:Op maandag 12 oktober 2015 20:46 schreef Saisai het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, bedankt voor je begrip
Kun je inmiddels het plaatje zien? Ik heb het aangepast.
Top!quote:Op maandag 12 oktober 2015 21:38 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
[..]
Ja het plaatje kan ik inmiddels wel zienHij ziet er wel al leuk uit. Ik ben ook al aan het nadenken vanuit welke hoek/hoeken ik het beste de foto's zou kunnen maken.
ik weet het eigenlijk nog nietquote:Op maandag 12 oktober 2015 21:45 schreef Saisai het volgende:
[..]
Top!Hou je hem wit of wil je hem verven (of weet je het nog niet)?
Waarom zou je geen fotos kunnen maken als het zwart is? Is een kwestie van goed uitlichten en beetje weten wat je doet met een camera.quote:Op maandag 12 oktober 2015 13:48 schreef Saisai het volgende:
[..]
De leeuw is bijna af, ik moet nog het één en ander finetunen. Ik krijg hem niet echt duidelijk in een plaatje, dit is het beste wat ik ervan kon maken (heb hem wel ietsje veranderd ondertussen, maar toen lukte een mooi plaatje helemaal niet meer)
[ afbeelding ]
Hou er rekening mee dat deze goed op de foto gezet moet worden, lichtinval en een goede camera is erg belangrijk bij deze. Ik kreeg het op de computer al niet voor elkaar, dus ik denk dat het irl nog moeilijker is
Het model komt geheel in wit, maar ik markeer de ogen voor je zodat je deze kunt kleuren. Je kunt het papier verven met spuitverf. Gaarne met me overleggen in welke kleur je het wilt. Zwart is bijvoorbeeld niet te fotograferen, en ik wil de kleuren ook een beetje gangbaar houden aangezien ze voor de verkoop zijn.
De ogen maak ik op zo'n manier, dat je ze er eventueel later in kunt zetten zodat je de rest van de leeuw een andere kleur kunt spuiten, wel zo handig.
Ik wil echter wel héél graag dat je hem eerst op de foto zet als ie nog wit is, daarna (eventueel) in kleur.
Klopt wel hoor, maar je maakt het jezelf wel erg lastig. antraciet zou beter gaan lijkt me.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:45 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Waarom zou je geen fotos kunnen maken als het zwart is? Is een kwestie van goed uitlichten en beetje weten wat je doet met een camera.
Staan in de OP, Samzz krijgt morgen Magic George in de bus waarbij ze zelf kan kiezen of het een paard of een eenhoorn wordt.quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:47 schreef Puala het volgende:
Oooooh tof Saisaiwelke heb je al gemaakt nu? Lijstje?
Mij schiet zo te binnen..quote:Op maandag 12 oktober 2015 22:49 schreef Saisai het volgende:
[..]
Staan in de OP, Samzz krijgt morgen Magic George in de bus waarbij ze zelf kan kiezen of het een paard of een eenhoorn wordt.
Oeh.. goeie ideeën!quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:09 schreef Puala het volgende:
[..]
Mij schiet zo te binnen..
- uil (= ook lekker in de mode nu)
- aap (zo'n lief klein schattig aapje voor op de rand van een kast)
- giraffe
- olifant
- dolfijn
- vlinders
Maar helemaal grafisch uitdenken lukt mij niet. In elkaar zetten vast welen binnen een week.. Ja hoor. Kan zittend dit
Ja hoor. Iphone 6 doet t best prima en als het op de laptop tegen valt kan altijd de camera nog gepakt wordenquote:Op maandag 12 oktober 2015 23:12 schreef Saisai het volgende:
[..]
Oeh.. goeie ideeën!En, heb je een goede camera?
![]()
Doet zequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:04 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben ook benieuwd of je deze tzt verkoopt als pakket, want ik weet al 2 mensen die ik hier heel blij mee kan maken!
quote:Op maandag 12 oktober 2015 23:20 schreef Puala het volgende:
[..]
Ja hoor. Iphone 6 doet t best prima en als het op de laptop tegen valt kan altijd de camera nog gepakt worden
Ik verkoop ze als doe-het-zelf pakketjesquote:Op dinsdag 13 oktober 2015 09:04 schreef DonnaRush het volgende:
Ik ben ook benieuwd of je deze tzt verkoopt als pakket, want ik weet al 2 mensen die ik hier heel blij mee kan maken!
Inderdaad zelf in elkaar zetten. Het vouwen op zich is niet echt moeilijk, het in elkaar zetten/ lijmen kan soms lastig zijn. Ligt er ook aan welk model je hebt hoor, de stier is bv vrij gemakkelijk maar de wolf is 1 brok frustratiequote:Op dinsdag 13 oktober 2015 08:35 schreef Gebruikersna het volgende:
Ik zou wel heel graag willen helpen, maar mijn vouwkunsten komen niet veel verder dan een hoedjeIk weet niet hoe belangrijk het vouwgedeelte is?
Als je ze gaat verkopen, verkoop je dan ook de doe-het-zelf-pakketjes? Neem aan dat een geplakt ding lastig verzenden is?
Probeer eens een trailversie van keyshot uit om je plaatje beter te renderen.quote:Op maandag 12 oktober 2015 13:48 schreef Saisai het volgende:
De leeuw is bijna af, ik moet nog het één en ander finetunen. Ik krijg hem niet echt duidelijk in een plaatje, dit is het beste wat ik ervan kon maken (heb hem wel ietsje veranderd ondertussen, maar toen lukte een mooi plaatje helemaal niet meer)
Ga kijken of ik er vanavond nog aan kan beginnen, anders wordt het morgen. Moet nog administratie doen.quote:
Foto doet het niet?quote:Op dinsdag 13 oktober 2015 18:56 schreef Saisai het volgende:
Oh trouwens, zwart kun je prima op de foto zetten. Ik heb de wolf vanmiddag matzwart gespoten en een foto maken ging prima.
[ afbeelding ]
Fijn om te lezenquote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:10 schreef Samzz het volgende:
Ik ga vanavond beginnen aan George. Vind het tot nu toe allemaal erg duidelijk, dus daarvoor alvast complimenten.
ja, zo doe ik het ookquote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:29 schreef Samzz het volgende:
Oh, vind t niet erg. Lekker voor de tv knippen en snijden
.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 09:06 schreef Samzz het volgende:
Alles is geknipt. Alleen het kleine driehoekje moet er nog uit. Vanmiddag embossen en dan aan elkaar plakken/tapen. Ben zo benieuwd
.
Gaat nog wel een puzzeltje worden, denk ik.
Laat maar zien, komen we vast wel uit. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik een fout heb gemaakt hèquote:Op zondag 18 oktober 2015 14:27 schreef Samzz het volgende:
Ik ben de Eenhoorn in elkaar aan het zetten, maar ik zit in de knoop bij de hoorn. Ben nu mobiel, dus ik zal even foto's maken en die doorsturen, Saisai.
De neus e.d. heb ik makkelijk in elkaar gekregen. Het is erg goed te doen en duidelijk.
Denk dat het een kniplijntje is. Even m'n laptop opstarten en de foto's op de laptop zetten.quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:37 schreef Saisai het volgende:
[..]
Laat maar zien, komen we vast wel uit. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik een fout heb gemaakt hè
Nee, moeders was dit weekend op bezoekquote:Op zondag 18 oktober 2015 14:51 schreef Puala het volgende:
Saisai, heb je al meer getekend wat getest kan worden?
Ja hoor, dat is primaquote:Op zondag 18 oktober 2015 14:55 schreef Samzz het volgende:
Overigens wel complimenten voor hoe duidelijk alles is en hoe mooi het in elkaar past. Zal zo wat tipjes van de sluier plaatsen, als Saisai dat goed vindt
. Niet dat er al veel te zien is, maar toch
.
Prioriteiten stellen, heel belangrijkquote:Op zondag 18 oktober 2015 14:55 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nee, moeders was dit weekend op bezoek
Genoteerd!quote:Op zondag 18 oktober 2015 14:43 schreef Barreltje het volgende:
Ik zie dit topic nu pas..
Begrijp dat er toch al verstuurd word?
Dan zou ik ook wel op de lijst willen!
Ruimtelijk inzicht -check
Foto's maken - check
Ja, daar zat ik ook al aan te denkenquote:
tnx! ben benieuwd!quote:
kan je iets met een ruimte thema ?quote:
Ooh ja zoiets kan natuurlijk ook. Saisai, een frozen thema?quote:Op zondag 18 oktober 2015 19:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
kan je iets met een ruimte thema ?
oh misschien iets van POOH?
Olav kan prima hoorquote:Op zondag 18 oktober 2015 19:43 schreef Saisai het volgende:
Hmm maar dan heb je het over iets gedetailleerds, anders zie je niet wat/ wie het precies is. Dut betekent ook dat je extreem veel vakjes nodig hebt. Duur en niet echt te doen. Voor mij nog wel, maar voor de persoon die het in elkaar moet vouwen wordt het kramp krijgen en frustratie to the max.
Ja, dat is vrij gemakkelijk.quote:Op zondag 18 oktober 2015 20:10 schreef Barreltje het volgende:
Een raket of een ster en de maan? Of een aantal planeten? Al weet ik niet hoe makkelijk iets rond wordt..
Testen kan geen kwaad?quote:Op zondag 18 oktober 2015 22:53 schreef Saisai het volgende:
Olaf maken is in principe gelukt, maar dit krijg je nooit netjes in elkaar, zeker een kind niet.
o dat zou wel handig zijnquote:Op zondag 18 oktober 2015 22:57 schreef Puala het volgende:
Dat snap ikEn anders wacht je toch tot je meer hebt voor iemand? En ik werk ergens deze maand nog bij je in de buurt, dus dan is het wellicht te combineren. Heb ik gelijk ook een gezicht bij de username
Ja hoor, maar op dit moment ben ik (nog) niets nieuws aan het makenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:48 schreef Buurpoes het volgende:
Mag ik mijzelf nog opgeven? Ik ben goed in knutselen en mijn man kan echt goed fotograferen.
Een slapende poes voor in de vensterbank?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 15:49 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ja hoor, maar op dit moment ben ik (nog) niets nieuws aan het maken
Kan ik anders een model van je kopen? Ik heb nou gewoon zin om er eentje te maken.quote:
Haha, ja dat kan altijd natuurlijkquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:40 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Kan ik anders een model van je kopen? Ik heb nou gewoon zin om er eentje te maken.
Ja, onverwachte druktequote:
Hehe, van mijquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:50 schreef Saisai het volgende:
[..]
Haha, ja dat kan altijd natuurlijk![]()
Ik pm je het adres even want als ik het hier geef krijg ik billekoek van Danny.
hehe, zoals verwacht helaas..quote:Op woensdag 4 november 2015 09:25 schreef Samzz het volgende:
Het paard past, zoals verwacht, ook niet. De hals past dan weer wel perfect
.
Doe maar rustig aan, hoorquote:Op woensdag 4 november 2015 10:44 schreef Saisai het volgende:
[..]
hehe, zoals verwacht helaas..Ik ga een nieuwe voor je maken. Het model an sich is klaar, ik moet er alleen nog even chocola van maken
(lees: nummeren e.d.)
Ik dacht dat men zelf wel zo snugger zou zijnquote:Op woensdag 4 november 2015 10:57 schreef Saisai het volgende:
Wel nadenken over hoe je hem vastpakt dan
Meh, je wil niet weten wat voor briljante vragen/ opmerkingen er bij me binnen komen.quote:Op woensdag 4 november 2015 10:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik dacht dat men zelf wel zo snugger zou zijn.
quote:Op zondag 8 november 2015 21:25 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Opnieuw begonnen met Magic George. Alles past perfect. De delen de ietsje uitsteken (voorhoofd voornamelijk) zijn vastgemaakt met tape omdat ik hier na het paard ga maken.
Om te ontwerpen is het niet snel te complex, maar ik maak me vooral zorgen over het kunnen vouwen van het model. Dat zie ik eerlijk gezegd niet echt gebeuren, zulke kleine frutsels.quote:Op zondag 8 november 2015 16:41 schreef Fixers het volgende:
Zeg Saisai, zou je ook een (bonsai) boom kunnen ontwerpen? Dat lijkt me tof in deze stijl. Of is zoiets te complex?
Het hoeft ook niet super gedetailleerd. Ik zie mezelf niet 3346 boomblaadjes en takjes in elkaar vouwen.quote:Op zondag 8 november 2015 22:19 schreef Saisai het volgende:
[..]
Om te ontwerpen is het niet snel te complex, maar ik maak me vooral zorgen over het kunnen vouwen van het model. Dat zie ik eerlijk gezegd niet echt gebeuren, zulke kleine frutsels.
Ik begrijp je idee. Ik zal erover nadenken/ wat uitproberen.quote:Op zondag 8 november 2015 22:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet super gedetailleerd. Ik zie mezelf niet 3346 boomblaadjes en takjes in elkaar vouwen.Het zou eenvoudiger en gestileerder kunnen. Je ziet vaak dat bonsai bomen meerdere bladkronen hebben die als plateaus rond de centrale stam zweven. Ieder plateau zou dan één papieren blok kunnen zijn. Beetje vereenvoudigen a la minecraft.
Bijna 50 cm van de punt van het oor tot het deel van de hals waar ik nu benquote:
Hij is echt gaafquote:Op woensdag 11 november 2015 15:41 schreef Saisai het volgende:
Pfff, als niemand anders het gaat doen, doe ik het:held!
Misschien, ik wacht eerst deze lading even afquote:Op woensdag 11 november 2015 20:25 schreef lady-wrb het volgende:
heb je nog testers nodig?
ik woon niet al te ver van amsterdam
Deze is 35 cm hoog, 26 cm breed en 18 cm diep. Mijn vader zeurt al een jaar of ik een leeuw wil maken, dus ik hoop vaders er blij mee te maken.quote:Op vrijdag 13 november 2015 23:19 schreef Puala het volgende:
Die vind ik echt wel heel gaafhoe groot is ie? En heb je er straks een mooi plekje voor?
Ik stuur je een pm, want reclame maken mag nietquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:24 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind ze erg vet. Goed werk!
Ben bereid om te testen, maar wil er evt. ook wel eentje kopen, dus ben benieuwd waar ze te koop zijn.
Heb ik al over na zitten denken, maar ik kan niet echt iets bedenken wat ik zelf ook nog mooi vindquote:Op zaterdag 14 november 2015 13:29 schreef Chicolade het volgende:
Zou iets met een kerstthema misschien ook leuk zijn, of te eenvoudig? Je ziet dan al veel eenvoudig gevouwen sterren, en crepepapier klokken hangen als decoratie, misschien is er een markt voor complexere, wat meer sophisticated papercraft modellen?
Thanksquote:Op zondag 15 november 2015 00:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Die eenhoorn![]()
Mag ik een linkje waar ik hem kan kopen? Want ik wil er wel héél graag een aan de muur
Dat is ook wel lastig jaquote:Op zaterdag 14 november 2015 21:53 schreef Saisai het volgende:
[..]
Heb ik al over na zitten denken, maar ik kan niet echt iets bedenken wat ik zelf ook nog mooi vind
Oh jaquote:Op zondag 15 november 2015 08:26 schreef Saisai het volgende:
[..]
ThanksIk heb de link in mijn profiel staan en in mijn onderschrift
Is dit niet meer jouw ding Puala?quote:Op maandag 16 november 2015 15:37 schreef Puala het volgende:
Ik heb wel interesse Saisai![]()
En die ster wil ik ook wel maken
Oh ja dat klopt zekerquote:Op dinsdag 17 november 2015 10:57 schreef Saisai het volgende:
[..]
Is dit niet meer jouw ding Puala?
[ afbeelding ]
Nee sorry, slechte ervaring mee.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:14 schreef Barreltje het volgende:
en een schaap?![]()
wel met een heel lijf er aan vast? of kan dat niet? of heb ik die gemist??
verder heb ik geen crea dan wel K&W projecten om te showen.. dus ik kom nooit aan de beurt![]()
Ik vind hem erg vet, zitten er ook gaten in die neus? Na 10 uur vind ik priegelwerk op zijn zachtst gezegd niet leuk meer denk ik, dus ik val afquote:Op maandag 16 november 2015 15:13 schreef Saisai het volgende:
Ik blijf nog even verder borduren op de boerderijdieren. Wederom krijg ik het model niet mooi in beeld op de computer, maar dit is het ongeveer:
[ afbeelding ]
Wie zou deze willen testen? Ik verwacht dat het qua moeilijkheid goed te doen is (mits je al creatief bent), maar het zal zo'n 10 uur in beslag nemen om te maken, dus onderschat dit niet.
Naast de voorwaarden in de OP, is een extra voorwaarde dat je een bekende moet zijn in CRE of K&W en houdt van priegelwerk en nette afwerking.
Dit betekent dat je in het verleden eerder projecten o.i.d. gepost moet hebben.
Op basis van je posts maak ik een keuzeSammz, jij kunt ook gewoon weer meedoen.
Niet echt gaten, wel inkepingen. Stuk of 20 geloof ikquote:Op dinsdag 17 november 2015 12:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind hem erg vet, zitten er ook gaten in die neus? Na 10 uur vind ik priegelwerk op zijn zachtst gezegd niet leuk meer denk ik, dus ik val af![]()
Hoeveel velletjes papier gaan er in zo'n model eigenlijk?
O fijn, thanksquote:Op dinsdag 17 november 2015 12:48 schreef Samzz het volgende:
Ik heb je voorwaarde in de OP gezet, Saisai.
met het schaap of met niet-K&W/CREA mensenquote:
quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
met het schaap of met niet-K&W/CREA mensen
mag ik dan een schaap aanvragen?quote:
Dat is lief van jequote:Op dinsdag 17 november 2015 14:01 schreef Teydelyk het volgende:
Heb je een website? Zo nee, wil ik er best eentje voor je in elkaar zetten - kun je zelf je creaties online gooien. Portfolio ofzo.
Een schaap op poten? Wat voor schaap?quote:Op dinsdag 17 november 2015 14:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mag ik dan een schaap aanvragen?
dan haal ik em wel van je site af tzt
Ik had jou al genoteerd, met een positieve note erbijquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:31 schreef annelotje het volgende:
Oeh gaat puala de poes testen?? I love kitties! Ben goed in priegelwerk en heb heul veul geduld. Zie mijn haak en borduurwerk hihi.
thnx voor de positieve note hihi. Voor n varken vind ik m wel leuk maar ik heb echt niets met varkens.. sorry!!quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:08 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ik had jou al genoteerd, met een positieve note erbij
Hoe vind je het varkentje? Of is die gewoon niet leuk, kan ook
Geen probleem, je moet het wel zelf leuk vinden natuurlijkquote:Op dinsdag 17 november 2015 21:33 schreef annelotje het volgende:
[..]
thnx voor de positieve note hihi. Voor n varken vind ik m wel leuk maar ik heb echt niets met varkens.. sorry!!
Haha, nou dat zal vast meevallenquote:Op dinsdag 17 november 2015 21:57 schreef Elvi het volgende:
Ik wilde het ook een keer proberen, maar dan zal ik eerst mn brei-ring creaties moeten posten vrees ik![]()
Dan val ik meteen door de mand want zo goed ben ik ook weer niet
Maar ik vind wel dat je toffe creaties maaktverkoop je de eenhoorn al? En kan je ook een t-rex maken?:P
op potenquote:Op dinsdag 17 november 2015 14:21 schreef Saisai het volgende:
[..]
Een schaap op poten? Wat voor schaap?
Whehe, één van mijn paarden heet Pebblesquote:Op woensdag 18 november 2015 12:55 schreef Saisai het volgende:
Ik ga mijn jas aan doen en Cleo en Pebbles op de bus doen
quote:Op woensdag 18 november 2015 15:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Whehe, één van mijn paarden heet Pebbles.
quote:Op donderdag 19 november 2015 19:07 schreef Samzz het volgende:
Pebbles lag net op de mat. Dus nu zit ik lekker warm onder een dekentje te embossen en te knippen
.
quote:Op donderdag 19 november 2015 20:32 schreef Puala het volgende:
Cleo bij mijmorgen even een lijmstift halen en plakken
Hij is wel heel gaafquote:Op vrijdag 20 november 2015 21:05 schreef Saisai het volgende:
Respect voor beide dames. Sammz gaat als een speer en Puala heeft poesmauw al bijna in elkaar
Ondertussen heb ik verder geklooid met de T-Rex. Het gaat me inmiddels wat beter af dan toen ik ermee begon (oefening baart kunst), maar ik weet 't niet.
Wat vinden jullie?
Ik denk overigens dat deze fucking moeilijk gaat zijn
[ afbeelding ]
Maar die bestaat al zo te zienquote:Op zaterdag 21 november 2015 23:24 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Over dino s gesproken. Misschien een idee om te maken?
[ afbeelding ]
Ik snap wat je bedoelt. Hij 'schreeuwt' een beetje met z'n kop naar beneden als je hem ophangt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 23:43 schreef annelotje het volgende:
Trex is vet! Alleen de overgang naar de nek lijkt n beetje raar. Misschien dat stuk inkorten? Of zeg ik dan iets dat niet mogelijk is?
Oh en ivm de aankomende kerst is n eland misschien nog n idee
Oooh maar dat is een goed idee, een overplak-neus!quote:Op zaterdag 21 november 2015 23:57 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Ziet er echt supertof uit!
En het idee van een Rudolf-model vind ik wel een goeie, zeker als die neus er makkelijk afgehaald kan worden.
Je kunt m aanpassen met een gevaarlijkere/ realistisere kop.quote:
Nou, het probleem is een beetje dat ik een huis-tuin-en-keuken printer heb. Het is weliswaar één van de betere, maar echt karton waarvan dozen worden gemaakt vreet ie niet.quote:Op zondag 22 november 2015 00:15 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Je kunt m aanpassen met een gevaarlijkere/ realistisere kop.
Of een struisvogel misschien? Leuk voor carnaval/ helloween.
ja beter!quote:Op zondag 22 november 2015 00:13 schreef Saisai het volgende:
Ok, poging twee. Ik heb de nek minder bol gemaakt en (een groot stuk) korter.
Beter?
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 november 2015 12:10 schreef Samzz het volgende:
Geef het hert een rode neus en je hebt Rudolph the rednosed reindeer.
Daar heb je gelijk in. De gemiddelde copyshop kan het ook niet printen denk ik. Jammerquote:Op zondag 22 november 2015 00:17 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nou, het probleem is een beetje dat ik een huis-tuin-en-keuken printer heb. Het is weliswaar één van de betere, maar echt karton waarvan dozen worden gemaakt vreet ie niet.
Dat zou betekenen dat mensen het model zelf moeten overtrekken op dozen. In mijn opinie gaan ze dat teveel gedoe vinden. Wat denk jij?
Nee, het is meer dat als er iets niet goed zit, dat ik dan niet weet of ik in staat ben om goed mee te kijken. Gaat puur om het testen.quote:Op zondag 22 november 2015 12:46 schreef Puala het volgende:
Maar als je bang bent dat anderen het niet begrijpen.. is het dan verkoopbaar?
Daar heb je gelijk inquote:Op zondag 22 november 2015 13:01 schreef Saisai het volgende:
[..]
Nee, het is meer dat als er iets niet goed zit, dat ik dan niet weet of ik in staat ben om goed mee te kijken. Gaat puur om het testen.
Het meekijken zoals ik bij jou heb gedaan, bij het oortje zeg maar. Dat is best lastig, zeker met zoveel uitstekende delen (tanden).
Joeh!quote:Op dinsdag 24 november 2015 21:15 schreef Samzz het volgende:
Pebbles heeft inmiddels oortjes. Even puzzelen, maar alles past weer perfect.
Ja, echt heel erg cutequote:Op woensdag 25 november 2015 22:24 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ik vind dit de leukste tot nu toeWat een cutie
Ziet er vet netjes uit ook!
Het moeilijkste gedeelte zit erop denk ik, de hals is vaak goed te doen. Hoe is het qua stevigheid en logica (nummers)?quote:Op donderdag 26 november 2015 07:38 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, echt heel erg cute. Doe m'n best netjes te knippen en te plakken. Ik ben nu iets over de helft
.
Lachend toekijken hoe zijn familie wordt afgeslachtquote:Op woensdag 25 november 2015 22:57 schreef DonnaRush het volgende:
Ik zie Pebbles al helemaal hangen in iedere slagerij. Echt heel leuk!
Perfect. Pasvorm ook. Als ik ergens tegenaan loop hoor je hetquote:Op donderdag 26 november 2015 08:39 schreef Saisai het volgende:
[..]
Het moeilijkste gedeelte zit erop denk ik, de hals is vaak goed te doen. Hoe is het qua stevigheid en logica (nummers)?
[..]
Lachend toekijken hoe zijn familie wordt afgeslacht
quote:Op donderdag 26 november 2015 09:00 schreef De_Hertog het volgende:
Volg dit topic al een tijdje, maar wil toch even melden dat ik het tof vind, zowel van Saisai als van de 'proefkonijnen'
Mooizo, ik heb er alle vertrouwen in!quote:Op donderdag 26 november 2015 09:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Perfect. Pasvorm ook. Als ik ergens tegenaan loop hoor je het.
Moeilijkste zit er nog niet helemaal op, moet aan de andere kant nog een stuk oor/hals overgang en de bovenkant van de kop moet er nog aan. Maar dat komt goed.
ik geef er momenteel gratis een rode neus bij omdat het bijna kerst is, als verrassing. Die kun je er tijdelijk opzetten en zit er los bij.quote:Op woensdag 9 december 2015 22:14 schreef Little_Miss_Naughty het volgende:
Oh wow, supervet!
Kwam er eigenlijk nog een Rudolph? Ik wil graag eentje gaan bestellen, maar als die komt wacht ik nog even![]()
(En hoe groot zijn de herten eigenlijk ongeveer die je op etsy hebt staan?)
vet manquote:Op woensdag 9 december 2015 20:07 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Klaar! Echt zo tof
.
Ik zal 'm morgen even voor je opmeten, Saisai, biggel is groot.
Ja, me tooquote:Op woensdag 9 december 2015 22:49 schreef Saisai het volgende:
[..]
vet man
Mooie foto ook, ben benieuwd naar de foto's bij daglicht
haha, nou ik zal aan haar denken als ik weer ga ontwerpen.quote:Op donderdag 10 december 2015 11:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, me too. Vind het echt een super gaaf model! Op Facebook zijn ze er ook fan van
.
Mijn zusje zeurt om een olifant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |