abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:19:13 #1
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156723854
Topicreeks: Irritaties op de weg

We ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrangverleners, inhaalverbod negerende vrachtwagenchauffeurs, onnodig gebruik van mistlampen, dagrijverlichting bij nacht (zonder achterlichten), eigenlijk aan alles.

Steek hier je klaagzang af over ergernissen die je tegengekomen bent in het verkeer, en discussieer mee.

* Maar hou het wel gezellig aub!





Leerzame informatie

• De uitleg over rijbanen en rijstroken kort samengevat met plaatje:

Een rijstrook is onderdeel van de rijbaan.
Over een rijstrook kunnen voertuigen rijden.
Een rijbaan kan uit één, twee of zelfs meer rijstroken bestaan.

130322_50937_Rijbaan.gif
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:19:26 #2
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156723862
Afgelopen week is het in-het-donker-rijden-seizoen weer begonnen. Man, man, man...ongelooflijk hoeveel fietsers het gewoon verdommen om het licht aan te zetten. Vooral in het begin van de week (toen het nogal mistig was) zag ik veel fietsers pas op het allerlaatste moment. Geen idee of het laksheid of onwetendheid is, maar voor de automobilist is het wel bloedirritant
pi_156723981
Opoe die niet doorrijdt, mensen die niet kijken voordat ze achteruit rijden en vrachtwagens in het algemeen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:35:59 #4
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156724226
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:19 schreef Van_Poppel het volgende:
Afgelopen week is het in-het-donker-rijden-seizoen weer begonnen. Man, man, man...ongelooflijk hoeveel fietsers het gewoon verdommen om het licht aan te zetten. Vooral in het begin van de week (toen het nogal mistig was) zag ik veel fietsers pas op het allerlaatste moment. Geen idee of het laksheid of onwetendheid is, maar voor de automobilist is het wel bloedirritant
Ik houd in de polder nog wel eens groot licht aan bij fietsers zonder licht. Zie ik ze ten minste wel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:51:45 #5
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_156724456
Er kwam vanavond iemand mijn strook opzeilen zonder richting aan te geven, tenminste, dat dacht ik. Meneer bleek netjes richting aan te geven. Niet naar de kant waar hij naar toe wilde, maar je kan niet alles hebben natuurlijk 8)7
Ok stelletje hokboeren
pi_156724968
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 00:35 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik houd in de polder nog wel eens groot licht aan bij fietsers zonder licht. Zie ik ze ten minste wel.
Als je ze ziet tenminste. Geen licht, donkere kleding en een onwrikbare waan van onkwetsbaarheid, dat is zo'n beetje het meest irritante van deze kamikazefietspiloten...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156725396
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 20:07 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat ik al zei, ze zullen vast een goede reden hebben maar het is wel een timing om een afgemelde spoedrit op dat moment binnen te krijgen.Dit stinkt ruikt naar 'geen zin om in het treintje 70 te blijven tuffen'.
Dat bedoel ik dus, we weten het gewoon niet.
Ook jij niet.
pi_156725401
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 04:21 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, we weten het gewoon niet.
Ook jij niet.
Maar het zou zomaar kunnen. Ik ga ook uit van het goede in de mens, maarja, gelegenheid he...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156725407
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 04:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Maar het zou zomaar kunnen. Ik ga ook uit van het goede in de mens, maarja, gelegenheid he...
Zoals ik al zei, we weten het niet.
Ga maar uit van goede bedoelingen. ;)
pi_156737008
Als voortaan iedereen die voor mij staat bij een stoplicht, hun telefoon opgeborgen houdt en vooraf al schakelt (dus niet pas bij groen licht), vriendelijk dank! ^O^
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156737186
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:11 schreef Simterklaas het volgende:
Als voortaan iedereen die voor mij staat bij een stoplicht, hun telefoon opgeborgen houdt en vooraf al schakelt (dus niet pas bij groen licht), vriendelijk dank! ^O^
Hadden de verkeerslichten maar hetzelfde systeem als in Duitsland.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_156737295
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:18 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Hadden de verkeerslichten maar hetzelfde systeem als in Duitsland.
Hoe is het anders in Duitsland dan?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156737340
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoe is het anders in Duitsland dan?
Rood, oranje-rood, groen.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:36:25 #14
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_156737871
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 01:47 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Als je ze ziet tenminste. Geen licht, donkere kleding en een onwrikbare waan van onkwetsbaarheid, dat is zo'n beetje het meest irritante van deze kamikazefietspiloten...
Ik had vandaag een kamikazefietser die door rood ging en mij even over het hoofd zag. Hij schrok toch wel een beetje toen ik een noodstop maakte.
pi_156738634
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:18 schreef De_Dakgoot het volgende:

[..]

Hadden de verkeerslichten maar hetzelfde systeem als in Duitsland.
Het beste is gewoon met zo'n soort klokje.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:21:12 #16
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_156739620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:22 schreef Rezania het volgende:

[..]

Hoe is het anders in Duitsland dan?
Niet direct van rood naar groen, maar eerst even rood+oranje.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:08:40 #17
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156743114
Pareltje vandaag weer. Convoi met mobiele kraantjes (5 en 6 assertjes, stuk of 5/6) en wat vrachtwagens met benodigdheden (stuk of 7-8). Nee, dat rijdt niet hard nee. 70-80 max, zeker bij het uitklimmen van een tunnel. Dat iemand dat eng vindt, a la. Mag je vinden. Ze blijven keurig in hun eigen strook, dus niets aan de hand, vind ik dan, maarja, wie ben ik. Iemand die in de file zat die achter die automobilist ontstond die niet durfde in te halen en dus meeslingerde met de snelheid.

En ik had bijna een scooterrijder erop zitten. Die kwam via het vak voor linksaf door het rode licht zetten toen rechtdoor weer ging rijden en die wilde er bij mij voor... Kon dus even flink in de remmen. :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 18:11 schreef Simterklaas het volgende:
vooraf al schakelt (dus niet pas bij groen licht),
Als jij de verhoogde slijtage en dus eerdere noodzakelijke vervanging van mijn drukgroep lager betaald... Want daarvoor moet mijn versnellingsbak eraf. Overigens snap ik niet zo goed wat dat ermee te maken heeft, want ik sta altijd in zijn vrij en ben nog, als ik vooraan sta, als eerste weg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156744227
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als jij de verhoogde slijtage en dus eerdere noodzakelijke vervanging van mijn drukgroep lager betaald... Want daarvoor moet mijn versnellingsbak eraf. Overigens snap ik niet zo goed wat dat ermee te maken heeft, want ik sta altijd in zijn vrij en ben nog, als ik vooraan sta, als eerste weg.
Jij misschien, maar veel mensen ook niet.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156746305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:36 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Jij misschien, maar veel mensen ook niet.
Niet iedereen kan als eerste weg zijn.
pi_156748440
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
ik sta altijd in zijn vrij en ben nog, als ik vooraan sta, als eerste weg.
Ja, de wachtenden achter je kunnen moeilijk door je heen rijden.
  zondag 11 oktober 2015 @ 00:04:26 #21
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156748705
Vraag me echt af of je zoveel dingen kapot maakt als je gewoon in de 1e versnelling met ingedrukt koppelingspedaal voor het verkeerslicht wacht. Die dingen zijn daar toch voor gemaakt zou je verwachten...
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2015 @ 00:53:49 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156750035
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 23:53 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ja, de wachtenden achter je kunnen moeilijk door je heen rijden.
Godver :') :') :9
Nee, ook van de mensen naast mij. En op het moment dat ik dan op trek en halverwege de kruising bent, komt degene achter mij pas in beweging.

quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Vraag me echt af of je zoveel dingen kapot maakt als je gewoon in de 1e versnelling met ingedrukt koppelingspedaal voor het verkeerslicht wacht. Die dingen zijn daar toch voor gemaakt zou je verwachten...
Mwah, een druklager is niet gemaakt om langdurig onder belasting rond te draaien. Dan wordt ie heet en wordt het vet erin dun. Te dun en het slingert het druklager uit en dan heb je herrie. Je koppeling is gemaakt om tijdelijk de overbrenging en dus kracht op de bak te stoppen en te zorgen dat je geen klap op de bak krijgt als je schakelt op een niet juist toerental.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156750417
Ik zet hem ook vaak in vrij en dan gaat ook de motor uit. Dan nog zit ik ook even op mijn telefoon te kijken, springt dat ding op groen en knal ik alsnog bijna op de voorligger bij het wegrijden.
.
  zondag 11 oktober 2015 @ 01:19:05 #24
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156750526
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 01:12 schreef Fer het volgende:
Ik zet hem ook vaak in vrij en dan gaat ook de motor uit. Dan nog zit ik ook even op mijn telefoon te kijken, springt dat ding op groen en knal ik alsnog bijna op de voorligger bij het wegrijden.
Als je niet vooraan staat, dan kan dat prima...maar anders verlies je toch minstens 2/3 seconde lijkt me. Bloedjeirritant voor de wagens achter je die daardoor net niet door groen kunnen.
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2015 @ 01:23:00 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156750579
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 01:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Als je niet vooraan staat, dan kan dat prima...maar anders verlies je toch minstens 2/3 seconde lijkt me. Bloedjeirritant voor de wagens achter je die daardoor net niet door groen kunnen.
Als iedereen zou gaan oprijden als het kan, in plaats van eerst 10 meter gat te laten vallen, zou dat veel meer schelen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 11 oktober 2015 @ 01:25:43 #26
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156750639
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 01:23 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als iedereen zou gaan oprijden als het kan, in plaats van eerst 10 meter gat te laten vallen, zou dat veel meer schelen.
Dat is ook zo...als het groen wordt, laat je de koppeling al vast opkomen. Niet wachten tot je voorganger wegrijdt.
pi_156752721
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Vraag me echt af of je zoveel dingen kapot maakt als je gewoon in de 1e versnelling met ingedrukt koppelingspedaal voor het verkeerslicht wacht. Die dingen zijn daar toch voor gemaakt zou je verwachten...
Eh ja, zo wordt het je toch ook geleerd?
Tap tap tap
  Moderator / Redactie Sport zondag 11 oktober 2015 @ 10:43:12 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156753793
Moet je je eens voorstellen hoe snel je weg bent als je de auto wel in zijn één zet. Je bent altijd trager als je eerst moet schakelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156754774
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 10 oktober 2015 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als jij de verhoogde slijtage en dus eerdere noodzakelijke vervanging van mijn drukgroep lager betaald... Want daarvoor moet mijn versnellingsbak eraf. Overigens snap ik niet zo goed wat dat ermee te maken heeft, want ik sta altijd in zijn vrij en ben nog, als ik vooraan sta, als eerste weg.
Hmm, hoe zit dat dan met filerijden? Is het dan ook beter om vaker te schakelen ipv (half) ingedrukt houden?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156754795
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 01:12 schreef Fer het volgende:
Ik zet hem ook vaak in vrij en dan gaat ook de motor uit. Dan nog zit ik ook even op mijn telefoon te kijken, springt dat ding op groen en knal ik alsnog bijna op de voorligger bij het wegrijden.
Waarom moet je op je telefoon kijken?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156755480
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:57 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Hmm, hoe zit dat dan met filerijden? Is het dan ook beter om vaker te schakelen ipv (half) ingedrukt houden?
Van half ingedrukt houden slijt de koppeling sneller (zowel plaat als drukgroep). Schakelen slijt op de synchromeshes, maar lang niet zo erg.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156755675
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:59 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Waarom moet je op je telefoon kijken?
Anders ga ik zo slingeren, tijdens het rijden.
.
pi_156755763
Hamilton 1.47?
.
pi_156757692
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Van half ingedrukt houden slijt de koppeling sneller (zowel plaat als drukgroep). Schakelen slijt op de synchromeshes, maar lang niet zo erg.
Is de koppeling vaak indrukken dan net zo slecht? Doe namelijk ook koerierswerk en dan wordt ie natuurlijk volop gebruikt. Heb trouwens ook twee keer problemen met de koppeling gehad, maar dat kan ook net zo goed aan de auto's zelf hebben gelegen.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156757768
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:17 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Is de koppeling vaak indrukken dan net zo slecht? Doe namelijk ook koerierswerk en dan wordt ie natuurlijk volop gebruikt. Heb trouwens ook twee keer problemen met de koppeling gehad, maar dat kan ook net zo goed aan de auto's zelf hebben gelegen.
Sinds wanneer heeft een paard een koppeling?
pi_156757771
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 12:54 schreef Fer het volgende:
Hamilton 1.47?
Ik vind het irritanter dat Verstappen voor de zoveelste keer achteraan rijdt terwijl 'ie er niks aan kan doen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156757902
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:17 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Is de koppeling vaak indrukken dan net zo slecht? Doe namelijk ook koerierswerk en dan wordt ie natuurlijk volop gebruikt. Heb trouwens ook twee keer problemen met de koppeling gehad, maar dat kan ook net zo goed aan de auto's zelf hebben gelegen.
Het slippen is slecht voor de platen maar de drukgroep krijgt iedere keer een volle belasting bij het intrappen van de koppeling. Die is eigenlijk zodanig gemaakt dat 'ie ongeveer gelijk loopt met de levensduur van de platen. Sommige dingen zijn eenmaal gemaakt om maar een bepaalde tijd mee te gaan. Een goed voorbeeld is de startmotor. Die draait hooguit een paar uur voor 'ie versleten is, maar die wordt ook maar een seconde (of twee) gebruikt per start.

Eventjes met de koppeling ingetrapt voor een verkeerslicht staan is niet meteen funest, maar met koerierswerk slijt de koppeling eenmaal harder dan een auto dat alleen maar snelwegen ziet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156758065
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 14:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het slippen is slecht voor de platen maar de drukgroep krijgt iedere keer een volle belasting bij het intrappen van de koppeling. Die is eigenlijk zodanig gemaakt dat 'ie ongeveer gelijk loopt met de levensduur van de platen. Sommige dingen zijn eenmaal gemaakt om maar een bepaalde tijd mee te gaan. Een goed voorbeeld is de startmotor. Die draait hooguit een paar uur voor 'ie versleten is, maar die wordt ook maar een seconde (of twee) gebruikt per start.

Eventjes met de koppeling ingetrapt voor een verkeerslicht staan is niet meteen funest, maar met koerierswerk slijt de koppeling eenmaal harder dan een auto dat alleen maar snelwegen ziet.
Gelukkig doe ik het parttime, maar ik probeer nu ook om de koppeling zo min mogelijk te gebruiken, bijvoorbeeld door zachter te rijden als ik in een woonwijkje zit. Maar het is ook iets wat zomaar uit het niets kan gebeuren, dus dat maakt het wel lastig.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  zondag 11 oktober 2015 @ 17:41:23 #39
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_156762934
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst.... :(





Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren.... :(
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_156763521
O zo stond het hier heel vaak :') Laatste tijd gelukkig minder.
Tap tap tap
pi_156763599
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:41 schreef Descendent het volgende:
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst.... :(

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren.... :(
Het is kut, maar hij staat wel nog in zijn vak, dus niet zo janken.

Hier (meerdere) foto's van maken... Dat kan ook echt alleen een Saab rijder zijn :')
People assume too much.
pi_156763694
Zou van die peusjoo lekker z'n spiegels verstellen :+
  zondag 11 oktober 2015 @ 18:35:50 #43
66083 Platina
78th Element
pi_156763969
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:41 schreef Descendent het volgende:
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst.... :(

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren.... :(
Daar had ik toch echt tegenaan getrapt of iets dergelijks.
En dat is inderdaad verrekte asociaal van mij :)
pi_156764810
Ik zou die auto bestickeren, op de voor-en achterruit, op de spiegels, en als ik in een goeie bui ben op de lak.

Van die witte papieren, die je er nooit heel af krijgt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156765228
Afgelopen vrijdagnacht ook weer, reed met groot licht op een pikkedonker landweggetje en kon nog nét een fietser ontwijken. Ben gestopt en heb hem gevraagd of hij dood wil.
Stotter stotter, nee mevrouw, sorry mevrouw.

:{w

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 19:38:19 ]
pi_156766037
Met grootlicht en nog bijna een fietser niet zien?
.
pi_156766214
quote:
7s.gif Op zondag 11 oktober 2015 17:41 schreef Descendent het volgende:
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst.... :(

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren.... :(
Hoe, HOE?? Kan je vooruit niet normaal inparkeren _O-

Achteruit kan ik nog snappen.. Maar dit is echt BS :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 20:25:34 ]
pi_156766409
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:17 schreef Fer het volgende:
Met grootlicht en nog bijna een fietser niet zien?
Landweggetje, pikkedonker, 80 k/m uur. Ja dan gaat het snel.
Het is niet dat ik hem pas op het laatste moment zag, maar moest wel even goed naar links trekken.

Op zo'n weg zonder lichten fietsen is echt een zelfmoordpoging.
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2015 @ 20:34:33 #49
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156766468
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:17 schreef Ridocar het volgende:
Ik zou die auto bestickeren, op de voor-en achterruit, op de spiegels, en als ik in een goeie bui ben op de lak.

Van die witte papieren, die je er nooit heel af krijgt.
Ik ben vooral benieuwd naar de andere kant van het parkeervak. Blijkt nou dat het zo groot is dat de Saab nog een meter aan de andere kant had, tsja, domme lul is het dan. Temeer trouwens weer een reden waarom ik altijd achteruit erin ga.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156766522
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Afgelopen vrijdagnacht ook weer, reed met groot licht op een pikkedonker landweggetje en kon nog nét een fietser ontwijken. Ben gestopt en heb hem gevraagd of hij dood wil.
Stotter stotter, nee mevrouw, sorry mevrouw.

:{w
Had 'm gewoon een tikje gegeven zodat ie viel. Gisteren ook op een smalle weg (die net breed genoeg is voor twee auto's maar waar ook fietsers fietsen) twee klapkutjes die stug naast elkaar bleven fietsen. Toen ik er eindelijk voorbij kon, heb ik ze maar even wakker getoeterd, net zoals Cesar altijd honden in hun zij prikt.

Fietsers :r
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156766612
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:35 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Had 'm gewoon een tikje gegeven zodat ie viel. Gisteren ook op een smalle weg (die net breed genoeg is voor twee auto's maar waar ook fietsers fietsen) twee klapkutjes die stug naast elkaar bleven fietsen. Toen ik er eindelijk voorbij kon, heb ik ze maar even wakker getoeterd, net zoals Cesar altijd honden in hun zij prikt.

Fietsers :r
Automobilisten :') :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2015 20:38:33 ]
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2015 @ 20:40:09 #52
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156766686
Waarom geeft trouwens niemand gas bij het invoegen op de snelweg. Vandaag in zijn 4 vanaf 2000 toeren (waar ik dus nagenoeg 0 trekkracht heb) nog eentje voorbij getrokken die bij het eerste blokje naar links ging. Op de heenweg al mensen die een cyclus eerder dan ik de snelweg op konden draaien waar ik nog voor moest remmen voor het invoegen (en ik reed pas 110).

Oh, en ik heb erop gelet. Ging naast iemand staan die links stond de A7 op, ik rechts en ik in zijn vrij. Ik was: 1. eerder weg, 2. Ik gaf meer gas 3. Ik heb hem daarna niet meer gezien.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156766688
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:35 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Had 'm gewoon een tikje gegeven zodat ie viel. Gisteren ook op een smalle weg (die net breed genoeg is voor twee auto's maar waar ook fietsers fietsen) twee klapkutjes die stug naast elkaar bleven fietsen. Toen ik er eindelijk voorbij kon, heb ik ze maar even wakker getoeterd, net zoals Cesar altijd honden in hun zij prikt.

Fietsers :r
Hehe nee. Heb hem dus gevraagd of hij dood wil, daar schrok hij wel even van. Daarna gewoon verder gereden.
pi_156766704
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:35 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Had 'm gewoon een tikje gegeven zodat ie viel. Gisteren ook op een smalle weg (die net breed genoeg is voor twee auto's maar waar ook fietsers fietsen) twee klapkutjes die stug naast elkaar bleven fietsen. Toen ik er eindelijk voorbij kon, heb ik ze maar even wakker getoeterd, net zoals Cesar altijd honden in hun zij prikt.

Fietsers :r
En waarom liet jij die twee kippetjes niet vallen en raad je het een ander wel aan?

Zwakkeling :{w
pi_156766759
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En waarom liet jij die twee kippetjes niet vallen en raad je het een ander wel aan?

Zwakkeling :{w
Anders wordt de baas boos.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2015 @ 20:44:48 #56
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156766852
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En waarom liet jij die twee kippetjes niet vallen en raad je het een ander wel aan?

Zwakkeling :{w
Okee, ik had niet verwacht dat er in verkeersopzicht veel dingen zouden zijn die verwerpelijker zijn dan een braketest, maar een ander moedwillig schade toebrengen is daar zeker wel een van... :r :X
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156766869
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:42 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Anders wordt de baas boos.
Je vriendin keurt je huidige handelen en advies ook af
pi_156766893
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:24 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Hoe, HOE?? Kan je vooruit niet normaal inparkeren _O-

Achteruit kan ik nog snappen.. Maar dit is echt BS :')
Vooruit parkeren vind ik juist lastiger. Je moet met de neus uit kunnen halen en wegrijden is kut. Achteruit inparkeren is veel makkelijker want je hebt spiegels waarmee je langs je auto kunt kijken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156766973
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:46 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vooruit parkeren vind ik juist lastiger. Je moet met de neus uit kunnen halen en wegrijden is kut. Achteruit inparkeren is veel makkelijker want je hebt spiegels waarmee je langs je auto kunt kijken.
Volgensmij weet de gemiddelde autobestuurder geeneens dat ze spiegels hebben of hoe ze deze moeten gebruiken :o
pi_156767023
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:48 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Volgensmij weet de gemiddelde autobestuurder geeneens dat ze spiegels hebben of hoe ze deze moeten gebruiken :o
Knipperlichten zijn bij veel mensen ook maar een accessoire.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf zondag 11 oktober 2015 @ 20:50:11 #61
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156767031
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:48 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Volgensmij weet de gemiddelde autobestuurder geeneens dat ze spiegels hebben of hoe ze deze moeten gebruiken :o
Dat is toch om je mascara goed te doen? B-)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156767070
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Okee, ik had niet verwacht dat er in verkeersopzicht veel dingen zouden zijn die verwerpelijker zijn dan een braketest, maar een ander moedwillig schade toebrengen is daar zeker wel een van... :r :X
Nouja, als ze de hele tijd zo gaan fietsen dat niemand er langs kan, is het niet zo gek als ze daarop een reactie krijgen.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156767152
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:49 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Knipperlichten zijn bij veel mensen ook maar een accessoire.
Ik gebruik hem wel eens als ik mezelf tussen twee auto's wil duwen B-)
pi_156767328
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:52 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik gebruik hem wel eens als ik mezelf tussen twee auto's wil duwen B-)
Dan hoor je agressief met je groot licht te knipperen. Niet met die oranje dingetjes.
pi_156768489
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:58 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Dan hoor je agressief met je groot licht te knipperen. Niet met die oranje dingetjes.
Dat kan pas na het van rijbaan switchen want voor die tijd rijd ik naast mijn twee aanstaande vrienden.
Maar na het opschuiven kan ik inderdaad prima met mijn groot licht mijn voorganger van mijn aanwezigheid informeren en ondertussen multitasken wij verder en gaan wij enthousiast gebruik maken van de ruitenwisservloeistof die de voorruit gaat schoonmaken :7
pi_156770380
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
Waarom geeft trouwens niemand gas bij het invoegen op de snelweg. Vandaag in zijn 4 vanaf 2000 toeren (waar ik dus nagenoeg 0 trekkracht heb) nog eentje voorbij getrokken die bij het eerste blokje naar links ging. Op de heenweg al mensen die een cyclus eerder dan ik de snelweg op konden draaien waar ik nog voor moest remmen voor het invoegen (en ik reed pas 110).

Oh, en ik heb erop gelet. Ging naast iemand staan die links stond de A7 op, ik rechts en ik in zijn vrij. Ik was: 1. eerder weg, 2. Ik gaf meer gas 3. Ik heb hem daarna niet meer gezien.
Veel (vrouwen/bejaarden) gaan bij het invoegen zelfs remmen/gas los laten lijkt het wel.

Of van die debielen die naast een vrachtauto gaan rijden, niet willen afremmen maar ook niet een stukje gas over de vluchtstrook willen doen, daardoor levensgevaarlijke acties doen (opeens half ervoor gooien bijvoorbeeld)
pi_156776242
Ik had ooit een leipe collega die fietsers die stug met zijn tweeën, drieën of vieren naast elkaar bleven rijden in het voorbijgaan een elleboog gaf vanaf zijn fiets. Tenzij hij in de auto was, dan draaide hij het raampje open en stak zijn vuist uit :X

Verder een hele normale, relaxte man vlak voor zijn pensioen. Die niet snapte dat ik dat een beetje eh...raar en opgefokt vond van hem.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  maandag 12 oktober 2015 @ 12:54:15 #68
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156778998
Ik wil echt een raketwerper op m'n auto om alle pinda's die hem met 90 naar de linkerstrook flikkeren waar het 130 rijdt af te schieten. M'n ABS werkt gelukkig goed.
  maandag 12 oktober 2015 @ 13:54:38 #69
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156780054
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 09:23 schreef Jihawti het volgende:
Ik had ooit een leipe collega die fietsers die stug met zijn tweeën, drieën of vieren naast elkaar bleven rijden in het voorbijgaan een elleboog gaf vanaf zijn fiets. Tenzij hij in de auto was, dan draaide hij het raampje open en stak zijn vuist uit :X

Verder een hele normale, relaxte man vlak voor zijn pensioen. Die niet snapte dat ik dat een beetje eh...raar en opgefokt vond van hem.
Mensen veranderen zodra ze achter het stuur zitten. Helaas.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_156787916
Ik fiets nu naar stage over een fietspad langs een kanaal waar veel geroeid wordt. Met sommige groepjes roeiers fietst er een coach mee. Deze rijdt zo dicht mogelijk langs de waterkant.. Laat het nou net zo zijn dat ze dan op de linker weghelft van het fietspad rijden (tegen de richting in..) en ze kijken de hele tijd naar het water, om de minuut kijken ze dan even naar voren. :')

Zijn nu in 2 weken tijd al 3 tegen me aan gereden :')

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2015 20:13:25 ]
pi_156788312
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:11 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets nu naar stage over een fietspad langs een kanaal waar veel geroeid wordt. Met sommige groepjes roeiers fietst er een coach mee. Deze rijdt zo dicht mogelijk langs de waterkant.. Laat het nou net zo zijn dat ze dan op de linker weghelft van het fietspad rijden (tegen de richting in..) en ze kijken de hele tijd naar het water, om de minuut kijken ze dan even naar voren. :')

Zijn nu in 2 weken tijd al 3 tegen me aan gereden :')
En je denkt niet, goh, als ik zie dat ze verkeerd rijden, laat ik uit wijken? :P
pi_156788403
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:27 schreef underground1009 het volgende:

[..]

En je denkt niet, goh, als ik zie dat ze verkeerd rijden, laat ik uit wijken? :P
Alleen als ze hard fietsen.

Anders rijden ze maar lekker tegen me aan en schrikken ze :P Mijn fiets kan het wel hebben als ik zelf ook vaart minder.
pi_156788859
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 09:23 schreef Jihawti het volgende:
Ik had ooit een leipe collega die fietsers die stug met zijn tweeën, drieën of vieren naast elkaar bleven rijden in het voorbijgaan een elleboog gaf vanaf zijn fiets. Tenzij hij in de auto was, dan draaide hij het raampje open en stak zijn vuist uit :X

Verder een hele normale, relaxte man vlak voor zijn pensioen. Die niet snapte dat ik dat een beetje eh...raar en opgefokt vond van hem.
Je kan altijd duidelijk merken welke fietsers geen rijbewijs hebben.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  FOK!fotograaf maandag 12 oktober 2015 @ 20:47:16 #74
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156788994
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:43 schreef Simterklaas het volgende:
Je kan altijd duidelijk merken welke fietsers geen rijbewijs hebben.
Al die moeders met 2 koters voor in de bakfiets en 1 achterop die door rood vliegen in de regen op de vroege ochtend zonder verlichting hebben dus geen rijbewijs? :o :o
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156789144
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:11 schreef d4v1d het volgende:
Ik fiets nu naar stage over een fietspad langs een kanaal waar veel geroeid wordt. Met sommige groepjes roeiers fietst er een coach mee. Deze rijdt zo dicht mogelijk langs de waterkant.. Laat het nou net zo zijn dat ze dan op de linker weghelft van het fietspad rijden (tegen de richting in..) en ze kijken de hele tijd naar het water, om de minuut kijken ze dan even naar voren. :')

Zijn nu in 2 weken tijd al 3 tegen me aan gereden :')
Vroeger hadden ze daar iets voor. Een fietsbel heette dat. Als er dan iemand voor je reed die niet oplette, dan kon je hem of haar daarmee waarschuwen.
pi_156789237
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:51 schreef deezler het volgende:

[..]

Vroeger hadden ze daar iets voor. Een fietsbel heette dat. Als er dan iemand voor je reed die niet oplette, dan kon je hem of haar daarmee waarschuwen.
Als ze nou gewoon opletten
pi_156791081
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Al die moeders met 2 koters voor in de bakfiets en 1 achterop die door rood vliegen in de regen op de vroege ochtend zonder verlichting hebben dus geen rijbewijs? :o :o
Nee, duidelijk niet, anders hadden ze met de regen wel de auto gepakt!
pi_156791480
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:51 schreef deezler het volgende:

[..]

Vroeger hadden ze daar iets voor. Een fietsbel heette dat. Als er dan iemand voor je reed die niet oplette, dan kon je hem of haar daarmee waarschuwen.
Dat is toch helemaal niet stoer joh :o
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_156791502
Mensen op de A12 richting Utrecht (Vanaf Arnhem), die niet snappen wanneer je 130 mag, en om de haverklap anderen die 95 rijden met 98 gaan inhalen... :(

Van mij mogen ze daar gewoon permanent alle drie de stroken open gooien..
pi_156792245
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:32 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Landweggetje, pikkedonker, 80 k/m uur. Ja dan gaat het snel.
Het is niet dat ik hem pas op het laatste moment zag, maar moest wel even goed naar links trekken.

Op zo'n weg zonder lichten fietsen is echt een zelfmoordpoging.
Landweggetjes waar fietsers mogen fietsen liggen in de regel in 60-zones, of zijn 60kmh als voorrangsweg. Dus dan reed jij sowieso al te hard. Niet dat ik me aan de 60 houd, maar wilde je er even op wijzen..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_156792275
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:08 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Landweggetjes waar fietsers mogen fietsen liggen in de regel in 60-zones, of zijn 60kmh als voorrangsweg. Dus dan reed jij sowieso al te hard. Niet dat ik me aan de 60 houd, maar wilde je er even op wijzen..
Nope. Buiten de bebouwde kom en buiten een 60km/zone. Ik reed dus gewoon 80.
pi_156792412
Ben benieuwd waar dat nog mag. Ik weet er slechts 2, de N910 tussen Wâlterswâld en Dokkum.. En dat is maar een stukje van 3km of zo, met 60-belijning. En een weggetje langs het Hoendiep. Verder weet ik niets meer.. Of 80 met apart fietspad, of het is 60 vaak met apart fietspad.... (Belachelijk)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_156793083
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ben benieuwd waar dat nog mag. Ik weet er slechts 2, de N910 tussen Wâlterswâld en Dokkum.. En dat is maar een stukje van 3km of zo, met 60-belijning. En een weggetje langs het Hoendiep. Verder weet ik niets meer.. Of 80 met apart fietspad, of het is 60 vaak met apart fietspad.... (Belachelijk)
Hier mag je buiten de bebouwde kom (het bordje einde bebouwde kom is links van de weg te zien) gewoon met 80 km/u tussen fietsers en tractoren slalommen. Wel uitkijken voor overstekende bomen.
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:57:20 #84
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156793384
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:46 schreef Light het volgende:

[..]

Hier mag je buiten de bebouwde kom (het bordje einde bebouwde kom is links van de weg te zien) gewoon met 80 km/u tussen fietsers en tractoren slalommen. Wel uitkijken voor overstekende bomen.
Op zo'n weggetje zou ik in het donker niet gauw 80 rijden. :@ Zestig is dan hard zat.

Heeft er misschien ook mee te maken dat ik praktisch nooit op dit soort weggetjes rijd. Als je bekend bent en iedere bocht kent, ligt het misschien anders.
pi_156793425
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:46 schreef Light het volgende:

[..]

Hier mag je buiten de bebouwde kom (het bordje einde bebouwde kom is links van de weg te zien) gewoon met 80 km/u tussen fietsers en tractoren slalommen. Wel uitkijken voor overstekende bomen.
Eh daar zou ik nooit 80 rijden :') alleen de rechte stukken even op zn staart trappen, bij de bochten heb je echt vrij weinig zicht wat er aan komt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2015 23:00:23 ]
pi_156794404
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:59 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Eh daar zou ik nooit 80 rijden :') alleen de rechte stukken even op zn staart trappen, bij de bochten heb je echt vrij weinig zicht wat er aan komt.
Het ging er mij niet om of het slim is om daar 80 te rijden, maar of het mag :)
  FOK!fotograaf maandag 12 oktober 2015 @ 23:29:48 #87
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156794415
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:59 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Eh daar zou ik nooit 80 rijden :') alleen de rechte stukken even op zn staart trappen, bij de bochten heb je echt vrij weinig zicht wat er aan komt.
Kwestie van de wegen kennen. Dat ik nog jonger was ben ik vaak zat met 90-110 over zulke slingerende 60 weggetjes gestuiterd, midden in de nacht. Later komt het besef dat 100+ daar toch wel heel erg hard is en dat je 0 correctieruimte hebt als er wat gebeurt. Een fietser rijd je finaal de tering in en zelf lig je ook zo in een sloot als er wel wat gebeurt. En daarop pas je vervolgens weer je rijgedrag aan
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156794737
Op dit soort wegen doe ik ook gewoon 80 hoor, alleen ff inhouden bij de fietsers. En goed opletten op verkeer van rechts, aangezien het vaak gelijkwaardige kruisingen zijn.
.
pi_156794904
Ik ben opgegroeid aan zo'n weg, en rijd er gewoon 80 inderdaad. In een dom verleden 's nachts wel dubbele cijfers gehaald, maar laten we maar zeggen dat ik een engeltje op mijn schouders heb gehad.

Vind zelf 60 wel erg overdreven.. Zou graag zien dat we de snelheden 90 en 70 zouden gebruiken. 70 voelt niet zo verdomd traag, en de meeste auto's kunnen dan goed gebruik maken van de hoogste versnelling. Dus op zich minder uitstoot.. Verder haat ik wegen met gelijkwaardige kruisingen. Er is een reden waarom je ze niet ziet in andere landen, ze zijn namelijk klote.. Zelfs in Zweden waar je bubeko standaard maar 70 mag heeft altijd 1 weg voorrang.. Al kun je in Zweden alles tegenkomen, met als meest irritante slaapdorpjes waar je maar met 40 of 30 doorheen mag..

[ Bericht 31% gewijzigd door Glijdt_licht op 12-10-2015 23:55:15 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:30:43 #90
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156795606
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:49 schreef Glijdt_licht het volgende:
In een dom verleden 's nachts wel dubbele cijfers gehaald,
* Pizza_Boom loopt fluitend en onschuldig kijkend een rondje

quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 23:49 schreef Glijdt_licht het volgende:

Vind zelf 60 wel erg overdreven.. Zou graag zien dat we de snelheden 90 en 70 zouden gebruiken. 70 voelt niet zo verdomd traag, en de meeste auto's kunnen dan goed gebruik maken van de hoogste versnelling. Dus op zich minder uitstoot..
Zo lang men overal drempels en chicanes neer gooit, is uitstoot niet echt een punt. maar gewoon normale snelheden, in plaats van alles duurzaam verdebieliseren, dat zou wel heel erg fijn zijn. Gewoon alles buiten bebouwde kom 80. Punt. Dit ziet er toch niet uit als een 60 weg? Of deze? En dit heet binnen bebouwde kom. En dan het mooiste, hier mag ik gewoon 80. En hier ook.
En ik snap dat je op sommige wegen graag de snelheid lager adviseert i.v.m. dieren die over kunnen steken, maar dan nog. Op klaarlichte dag steekt er niets over en 's nachts rijdt men daar toch wel flink door, want dan rijden er praktisch alleen maar locals. Zo kan je het ook oplossen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 13 oktober 2015 @ 00:38:43 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156795711
Hier ligt ook zo'n mooie 50-weg dat gewoon een verlengde is van een 80-weg, enkel met een rotonde in het midden. Gelukkig hebben de wethouders eindelijk het licht gezien, en gaan ze de weg (onnodig duur natuurlijk, want verdiept is hip) ombouwen naar 80km/h.

Tot dat klaar is een heerlijke plek voor de personen die boetes mogen uitschrijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156797108
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:16 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ben benieuwd waar dat nog mag. Ik weet er slechts 2, de N910 tussen Wâlterswâld en Dokkum.. En dat is maar een stukje van 3km of zo, met 60-belijning. En een weggetje langs het Hoendiep. Verder weet ik niets meer.. Of 80 met apart fietspad, of het is 60 vaak met apart fietspad.... (Belachelijk)
Oosterwolde-Donkerbroek, ''Duistere weg'' of ''Prandigaweg'' heet het volgens mij.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:00:49 #93
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_156798019
Vanmorgen weer zo'n Audi rijder waar van je denkt rijbewijs innemen en een deel laten nemen aan zo'n cursus. Inhalen en op het nippertje terug naar eigen weghelft. Gewoon vol over de verdrijvingsvlakken rijden. Even een af en oprit nemen om een viskar voorbij te komen. En wat heeft het hem opgeleverd..., 5 seconden extra winst :')
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_156803476
Mensen die niet kunnen parkeren. :')



Nu is het een lastige parkeerplaats, erg smal en zo, maar je kan toch wel even corrigeren?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:29:22 #95
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_156803904
Parkeervakken :')
Daar kun je in NL je motor niet eens in krijgen.

Beter laten ze die strepen weg zodat de deurgooiersbrigade wat minder schade maakt aan andermans eigendom.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_156803949
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:29 schreef daNpy het volgende:
Parkeervakken :')
Daar kun je in NL je motor niet eens in krijgen.

Beter laten ze die strepen weg zodat de deurgooiersbrigade wat minder schade maakt aan andermans eigendom.
Aangezien de rest er wel normaal in staat kan het blijkbaar toch wel. Alleen mensen met een 'dikke bak' lukt het over het algemeen niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:26:21 #97
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156804993
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 15:32 schreef Rezania het volgende:

[..]

Aangezien de rest er wel normaal in staat kan het blijkbaar toch wel. Alleen mensen met een 'dikke bak' lukt het over het algemeen niet.
Meeste vakken in Nederland zijn zo'n 1,50 breed. Een Astra of A4 ofzo is al 1,70...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156805004
Een meisje die gewoon met oordoppen in en naar haar telefoon kijkend de straat oversteekt en bijna door een auto wordt aangereden.Het meisje kijkt even op maar loopt vervolgens stoïcijns door. }:|
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:35:01 #99
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156805195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meeste vakken in Nederland zijn zo'n 1,50 breed. Een Astra of A4 ofzo is al 1,70...
Standaardmaat voor een langsparkeerstrook is 2,00 meter breed, voor een haaks parkeervak 2,50 meter. Er zal hier en daar heus wel wat ondermaats spul liggen, maar van 1,50 geloof ik niets. Dan mag je standaard via de kofferklep naar buiten _O-.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_156805247
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meeste vakken in Nederland zijn zo'n 1,50 breed. Een Astra of A4 ofzo is al 1,70...
:N 1,50 is echt onzin waarom denk je dat dat een standaardmaat is? Daar past een Twingo nog niet eens in!
pi_156805307
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meeste vakken in Nederland zijn zo'n 1,50 breed. Een Astra of A4 ofzo is al 1,70...
Ja, echt niet man. 2 - 2,5 m denk ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:57:48 #102
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_156805727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meeste vakken in Nederland zijn zo'n 1,50 breed. Een Astra of A4 ofzo is al 1,70...
Huidige richtlijnen (nieuwe aanleg)
Langsparkeren, 5.50m - 6.00m lang, 2.00 - 2.30 breed
Haaksparkeren: 5.50m lang 2.30 - 2.50m breed

Vaak zie je parkeerstroken (langsparkeren) die wat ouder zijn op 1,80m breed (als al is aangegeven en haaks parkeren 2.00 - 2.20 breed. Dat is met de uitdijende auto's van vandaag de dag wel een opgave...
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  FOK!fotograaf dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:58:00 #103
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156805734
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:N 1,50 is echt onzin waarom denk je dat dat een standaardmaat is? Daar past een Twingo nog niet eens in!
Jawel, een twingo past daar wel in met zijn wielen. De koets is breder maar de wielen passen. 1,50 breed en dan 3x 30 cm tussenruimte (standaardtegel), excuus, dat had ik er wel bij moeten zeggen. Of wil je zeggen dat al die vakken van 5 standaardtegels breed meer dan 1,50 zijn. Ik heb jaren kleine autotjes gereden, waaronder een aantal met een sporing van 1,50 breed en die pastten vaak precies.
Ga voor de gein eens tellen. Een doorsnee klinkerparkeervak is uit keisteentjes (200x100mm) gemaakt en is ca. 10 tot 12 stenen lang. Let er voor de gein eens op, het is helemaal niks. Zomaar een straat in Alkmaar, 9,5 stenen lang.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156806104
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jawel, een twingo past daar wel in met zijn wielen. De koets is breder maar de wielen passen. 1,50 breed en dan 3x 30 cm tussenruimte (standaardtegel), excuus, dat had ik er wel bij moeten zeggen. Of wil je zeggen dat al die vakken van 5 standaardtegels breed meer dan 1,50 zijn. Ik heb jaren kleine autotjes gereden, waaronder een aantal met een sporing van 1,50 breed en die pastten vaak precies.
Ga voor de gein eens tellen. Een doorsnee klinkerparkeervak is uit keisteentjes (200x100mm) gemaakt en is ca. 10 tot 12 stenen lang. Let er voor de gein eens op, het is helemaal niks. Zomaar een straat in Alkmaar, 9,5 stenen lang.
Deze analyse.

Autist.
pi_156806137
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:58 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Jawel, een twingo past daar wel in met zijn wielen. De koets is breder maar de wielen passen. 1,50 breed en dan 3x 30 cm tussenruimte (standaardtegel), excuus, dat had ik er wel bij moeten zeggen.
Ja, zo kun je het wel goed praten :D
Het ging om parkeervakken naast elkaar, dan lijkt het me vrij zinloos om te praten over iets anders dan de breedte die je daadwerkelijk kunt gebruiken, dus inclusief de tussenruimte.

quote:
Ga voor de gein eens tellen. Een doorsnee klinkerparkeervak is uit keisteentjes (200x100mm) gemaakt en is ca. 10 tot 12 stenen lang. Let er voor de gein eens op, het is helemaal niks. Zomaar een straat in Alkmaar, 9,5 stenen lang.
:o En nu ga je stiekem ineens over de lengte beginnen in plaats van de breedte!
pi_156807357
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:57 schreef caspervc het volgende:

[..]

Huidige richtlijnen (nieuwe aanleg)
Langsparkeren, 5.50m - 6.00m lang, 2.00 - 2.30 breed
Haaksparkeren: 5.50m lang 2.30 - 2.50m breed

Vaak zie je parkeerstroken (langsparkeren) die wat ouder zijn op 1,80m breed (als al is aangegeven en haaks parkeren 2.00 - 2.20 breed. Dat is met de uitdijende auto's van vandaag de dag wel een opgave...
Tenzij er een paar woningen boven de winkels zitten, dan mag je volstaan met kleinere plekken. Hier bij de supermarkt is het dus 1,95 terwijl voor mijn eigen deur 2,30 of meer is.
.
pi_156817290
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 00:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

* Pizza_Boom loopt fluitend en onschuldig kijkend een rondje

[..]

Zo lang men overal drempels en chicanes neer gooit, is uitstoot niet echt een punt. maar gewoon normale snelheden, in plaats van alles duurzaam verdebieliseren, dat zou wel heel erg fijn zijn. Gewoon alles buiten bebouwde kom 80. Punt. Dit ziet er toch niet uit als een 60 weg? Of deze? En dit heet binnen bebouwde kom. En dan het mooiste, hier mag ik gewoon 80. En hier ook.
En ik snap dat je op sommige wegen graag de snelheid lager adviseert i.v.m. dieren die over kunnen steken, maar dan nog. Op klaarlichte dag steekt er niets over en 's nachts rijdt men daar toch wel flink door, want dan rijden er praktisch alleen maar locals. Zo kan je het ook oplossen.

Ik rijd regelmatig over deze weg. Daar mocht je vroeger ook gewoon 80. Ik rijd er vaak niet eens 60 omdat het met veel tegenliggers waaronder veel vrachtwagens en tractoren wel erg smal wordt.
  FOK!fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 09:10:37 #108
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156824554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
:o En nu ga je stiekem ineens over de lengte beginnen in plaats van de breedte!
Ahum, breed. Tyfus, ga wel lekker zeg.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 17:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, zo kun je het wel goed praten :D
Het ging om parkeervakken naast elkaar, dan lijkt het me vrij zinloos om te praten over iets anders dan de breedte die je daadwerkelijk kunt gebruiken, dus inclusief de tussenruimte.
Nouja, sorry, maar 2,40 is niet veel. Het lijkt veel, maar dat is het niet. Als er 2 auto's staan die wat breder zijn dan een twingo, kan je al heel erg kut uitstappen. 60 cm om je deur open te doen is niet veel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 22:28 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik rijd regelmatig over deze weg. Daar mocht je vroeger ook gewoon 80. Ik rijd er vaak niet eens 60 omdat het met veel tegenliggers waaronder veel vrachtwagens en tractoren wel erg smal wordt.
Heeft er ook al eens eentje tegen die boom gezeten zo te zien.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156824625
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:10 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ahum, breed. Tyfus, ga wel lekker zeg.
Goeiemorgen :D
c_/ Hier! Neem een kop koffie!

Mijn irritatie van vandaag (of eigenlijk gisteravond): autootjes met een incomplete handleiding :(
Mijn linker-voor-dimlicht was stuk, dus die ging ik 'eventjes' vervangen. Volgens de handleiding was dat niet eens zo heel veel werk voor een klein autootje (Hyundai i10): twee schroeven los, en dan kun je de hele koplamp-unit er aan de voorkant uittrekken.

Alleen waren ze in dat verhaal nog twee schroeven vergeten te vermelden en het feit dat je dan nog lomp hard moet trekken ook. Maar het is gelukt, zonder schade ook nog, dus nu kan ik weer fatsoenlijk in het donker de weg op! ^O^
  FOK!fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 09:18:26 #110
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156824649
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Mijn linker-voor-dimlicht was stuk, dus die ging ik 'eventjes' vervangen.
_O_ _O_ Iemand die dat wel meteen vervangt. _O_ _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Goeiemorgen :D
c_/ Hier! Neem een kop koffie!
*burp* Het vak is 12 in hun lengterichting gelegde stenen breed. >:)
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156825055
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Goeiemorgen :D
c_/ Hier! Neem een kop koffie!

Mijn irritatie van vandaag (of eigenlijk gisteravond): autootjes met een incomplete handleiding :(
Mijn linker-voor-dimlicht was stuk, dus die ging ik 'eventjes' vervangen. Volgens de handleiding was dat niet eens zo heel veel werk voor een klein autootje (Hyundai i10): twee schroeven los, en dan kun je de hele koplamp-unit er aan de voorkant uittrekken.

Alleen waren ze in dat verhaal nog twee schroeven vergeten te vermelden en het feit dat je dan nog lomp hard moet trekken ook. Maar het is gelukt, zonder schade ook nog, dus nu kan ik weer fatsoenlijk in het donker de weg op! ^O^
En dat waren niet stiekem de af stelschroeven?
.
pi_156825513
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:50 schreef Fer het volgende:

[..]

En dat waren niet stiekem de af stelschroeven?
Nee, dat gaat elektrisch (en de voor-afstelling zit in de koplamp-unit), dit ging echt om twee schroeven die de hele koplamp-unit nog vasthielden die niet beschreven stonden in de handleiding :)

(Met koplamp-unit bedoel ik dus het geheel van reflectoren, knipperlicht, stadslicht en dim/grootlicht)
pi_156826643
Ik ging laatst ook een lampje verwisselen! Heel gedoe om het achterlicht eruit te krijgen (kofferbak van een Bora hangt blijkbaar van klittenband en compartimenten aan elkaar). Uiteindelijk lampje gevonden, verwisseld, nog steeds stuk, nog een keer verwisseld, nog steeds stuk, zekering vervangen, nog steeds stuk, toch maar naar garage gaan, uitgelachen worden omdat ik het verkeerde lampje had vervangen, en voilà. Piece of cake :@

Hij zei ook nog mevrouwtje tegen me
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 12:57:39 #114
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156828221
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:29 schreef Jihawti het volgende:
Hij zei ook nog mevrouwtje tegen me
_O-

Mijn achterlicht is al maanden wispelturig. Als ik te hard m'n kofferbak dichtgegooid heb dan krijg ik ineens weer een lampje in m'n dashboard (altijd linker achterlicht), vervolgens ga ik kijken, lamp uit, kofferbak opnieuw dichtgooien en hij doet het weer een tijdje. Ik ben echt te lui om te kijken wat nou echt de oorzaak is. :')
pi_156828252
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 11:29 schreef Jihawti het volgende:
Ik ging laatst ook een lampje verwisselen! Heel gedoe om het achterlicht eruit te krijgen (kofferbak van een Bora hangt blijkbaar van klittenband en compartimenten aan elkaar). Uiteindelijk lampje gevonden, verwisseld, nog steeds stuk, nog een keer verwisseld, nog steeds stuk, zekering vervangen, nog steeds stuk, toch maar naar garage gaan, uitgelachen worden omdat ik het verkeerde lampje had vervangen, en voilà. Piece of cake :@

Hij zei ook nog mevrouwtje tegen me
:D
pi_156828314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

_O-

Mijn achterlicht is al maanden wispelturig. Als ik te hard m'n kofferbak dichtgegooid heb dan krijg ik ineens weer een lampje in m'n dashboard (altijd linker achterlicht), vervolgens ga ik kijken, lamp uit, kofferbak opnieuw dichtgooien en hij doet het weer een tijdje. Ik ben echt te lui om te kijken wat nou echt de oorzaak is. :')
En dat terwijl het waarschijnlijk enkel even het lampje goed erin draaien is, luiaard :P
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 14:21:59 #117
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156830058
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

_O-

Mijn achterlicht is al maanden wispelturig. Als ik te hard m'n kofferbak dichtgegooid heb dan krijg ik ineens weer een lampje in m'n dashboard (altijd linker achterlicht), vervolgens ga ik kijken, lamp uit, kofferbak opnieuw dichtgooien en hij doet het weer een tijdje. Ik ben echt te lui om te kijken wat nou echt de oorzaak is. :')
Ik had hem laatst ook: "Linker achterlamp stuk, reservelamp aan". Dus ik stap uit en kijk, geen verschil met rechts... Daarna de melding ook niet meer gehad.
Ook irritant: bij de garage een kapot lampje meekrijgen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156831652
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Meeste vakken in Nederland zijn zo'n 1,50 breed. Een Astra of A4 ofzo is al 1,70...
Ehm. Nee.
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:35 schreef JDude het volgende:

[..]

Standaardmaat voor een langsparkeerstrook is 2,00 meter breed, voor een haaks parkeervak 2,50 meter. Er zal hier en daar heus wel wat ondermaats spul liggen, maar van 1,50 geloof ik niets. Dan mag je standaard via de kofferklep naar buiten _O-.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 16:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:N 1,50 is echt onzin waarom denk je dat dat een standaardmaat is? Daar past een Twingo nog niet eens in!
Dit dus.. Al klopt de 2.5 van de parkeervakken ook niet, want dan zou mijn bus er ook in moeten passen, en ik heb toch echt 2 vakken nodig in de breedte dan :D
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 14 oktober 2015 @ 15:54:08 #119
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156832094
Het is dan ook maar een standaardmaat uit de richtlijnen. Oude parkeerplaatsen kunnen best kleiner zijn en zelfs bij nieuw/verbouw wordt er nog wel eens beknibbeld op parkeerplaatsen. Pas geleden nog in een reconstructieproject de parkeervakken op verzoek van omwonenden op 2,30 gelaten omdat ze er anders eentje zouden inleveren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_156834407
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 15:54 schreef JDude het volgende:
Het is dan ook maar een standaardmaat uit de richtlijnen. Oude parkeerplaatsen kunnen best kleiner zijn en zelfs bij nieuw/verbouw wordt er nog wel eens beknibbeld op parkeerplaatsen. Pas geleden nog in een reconstructieproject de parkeervakken op verzoek van omwonenden op 2,30 gelaten omdat ze er anders eentje zouden inleveren.
De planning van gemeenten wat auto's / verkeer betreft vind ik sowieso vaak erg dom en onrealistisch. Om een Brabants voorbeeld te noemen: de wijk Reeshof in Tilburg. Een gigantische wijk ter grootte van een stad, met oorspronkelijk slechts één toegangsweg met een enkele rijstrook de wijk in, en een andere de wijk uit. Een jaar of vijftien geleden woonde daar een collega die uit noodzaak maar werk is gaan zoeken in Tilburg zelf en directe omgeving. Puur en alleen omdat hij dan met de fiets naar het werk kon. Anders deed hij er drie kwartier over om alleen de wijk uit te komen. Geloof dat men bij de planning er maar vanuit was gegaan dat iedereen daar gezellig met de bus naar het werk zou gaan.

Of de straat van een neef van me. Nieuwbouw rijtjeshuizen en daar werd voor iedere twee tot drie huizen twee parkeerplaatsen aangelegd. Terwijl bij de meeste mensen die er woonden toch echt twee auto's aanwezig waren.
pi_156834639
Weet je wat ik altijd zo vreselijk irritant vind? Als iemand nog nét even voor je uit een zijstraat de weg op draait, en dan vervolgens gaat lopen slakken.
Ik bedoel, als je nog net voor mij de weg op draait, heb je kennelijk haast! Maar nee, dan gaan ze lekker toeristisch freewheelen, ook in de ochtendspits.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 17:56:27 #122
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156834689
Mensen waar je 50m achter moet rijden om te voorkomen dat je bij één van hun noodstops erbovenop knalt :N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:06:06 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156834904
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 17:56 schreef Nattekat het volgende:
Mensen waar je 50m achter moet rijden om te voorkomen dat je bij één van hun noodstops erbovenop knalt :N
Dat is ook de reden van die 2 seconden 'regel'. En dan is 50 meter nog te weinig dus.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:12:10 #124
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156835046
Vanmiddag had ik de zeldzame aandrang om een bedrijf te bellen of ze wel zeker wisten dat ze die mongool wel in hun dubbelgrote en knalgele Iveco bedrijfsreklamebordbus wilden laten rijden :{ Rechts inhalen, bumperen (echt op een metertje ofzo, en gewoon echt compleet onnodig) als een wezenloze van rijstrook veranderen elke 5 seconden ofzo, en dat met een snelheid van ~110 waar je 130 mag.. Bijrijder helemaal onderuitgezakt tegen de deur met 2 gore poten tegen de voorruit, echt heel veel kanslozer vind je ze niet. :X

Heb het niet gedaan, maar de verleiding was wel heel erg groot.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 18:13:28 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156835068
quote:
3s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat is ook de reden van die 2 seconden 'regel'. En dan is 50 meter nog te weinig dus.
Was op een 50 weg, op 4 seconden dus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:13:55 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156835071
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

_O-

Mijn achterlicht is al maanden wispelturig. Als ik te hard m'n kofferbak dichtgegooid heb dan krijg ik ineens weer een lampje in m'n dashboard (altijd linker achterlicht), vervolgens ga ik kijken, lamp uit, kofferbak opnieuw dichtgooien en hij doet het weer een tijdje. Ik ben echt te lui om te kijken wat nou echt de oorzaak is. :')
Lamphouder eruit trekken, lampie met zijn hol 2 keer over een velletje schuurpapier of scotchbrite halen en terugschroeven, lui secreet :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 14 oktober 2015 @ 18:14:33 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156835081
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Was op een 50 weg, op 4 seconden dus.
En dan noodstops maken? voor wat? overstekende geesten ofwa?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156835949
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Goeiemorgen :D
c_/ Hier! Neem een kop koffie!

Mijn irritatie van vandaag (of eigenlijk gisteravond): autootjes met een incomplete handleiding :(
Mijn linker-voor-dimlicht was stuk, dus die ging ik 'eventjes' vervangen. Volgens de handleiding was dat niet eens zo heel veel werk voor een klein autootje (Hyundai i10): twee schroeven los, en dan kun je de hele koplamp-unit er aan de voorkant uittrekken.

Alleen waren ze in dat verhaal nog twee schroeven vergeten te vermelden en het feit dat je dan nog lomp hard moet trekken ook. Maar het is gelukt, zonder schade ook nog, dus nu kan ik weer fatsoenlijk in het donker de weg op! ^O^
In mijn Volvo is het gewoon een pen lostrekken, en de hele unit kan eruit.. Ok, nog wel even een stekkertje losmaken. Maar verder, topsysteem _O_

quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik had hem laatst ook: "Linker achterlamp stuk, reservelamp aan". Dus ik stap uit en kijk, geen verschil met rechts... Daarna de melding ook niet meer gehad.
Ook irritant: bij de garage een kapot lampje meekrijgen.
Sinds wanneer hebben auto's reservelampen? :P
In mijn auto branden standaard gewoon 3 achterlichten per zijde. Remlichten zitten in een andere unit. Dus reservelampen heb ik sowieso niet :P
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  FOK!fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 20:59:41 #129
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156838948
quote:
19s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Sinds wanneer hebben auto's reservelampen? :P
Ik heb het vermoeden dat ie een remlicht op half vermogen aan gooit ofzo, maar nog nooit gezien. Was ook de eerste keer dat ik die melding kreeg, bij een ander kapot achterlicht gaf ie die melding niet.
quote:
19s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
In mijn auto branden standaard gewoon 3 achterlichten per zijde. Remlichten zitten in een andere unit. Dus reservelampen heb ik sowieso niet :P
Ook altijd zo grappig, zo'n Golf met nog maar 1 kwart van eht rondje dat brand, de rest stuk.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156839106
quote:
19s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

..]

Sinds wanneer hebben auto's reservelampen? :P

Ik denk dat dit per merk verschilt, misschien rijdt die doerak mercedes (een aantal jaar geleden hadden een aantal serieus standaard reservelampen dacht ik)
  FOK!fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 21:07:55 #131
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156839139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik denk dat dit per merk verschilt, misschien rijdt die doerak mercedes (een aantal jaar geleden hadden een aantal serieus standaard reservelampen dacht ik)
Dit was inderdaad in een benz ja.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156839179
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dit was inderdaad in een benz ja.
bmw is beter o|O :7 :W :@
  FOK!fotograaf woensdag 14 oktober 2015 @ 21:11:37 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156839247
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

bmw is beter o|O :7 :W :@
De nu officieel gepresenteerde M2 is wel ganz geil ja. En een M4 zoals ik in juni bij de Chiemsee tegen kwam ook; Zwart hok, 18" of 19" ruim gespaakt LM, gouden remklauwen waar je minder dan een vinger speling had tussen klauw en velg en een fantastisch geluid.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport woensdag 14 oktober 2015 @ 21:20:29 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156839481
quote:
5s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En dan noodstops maken? voor wat? overstekende geesten ofwa?
Veel rotondes op die weg waar fietsers voorrang hebben. Als je dan niet goed oplet moet je vol in de remmen om de fietser/verkeer op de rotonde voor te laten, ik neem liever rustig tempo terug zodat ik niet tot stilstand kom.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 14 oktober 2015 @ 21:29:31 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156839748
quote:
1s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 21:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Veel rotondes op die weg waar fietsers voorrang hebben. Als je dan niet goed oplet moet je vol in de remmen om de fietser/verkeer op de rotonde voor te laten, ik neem liever rustig tempo terug zodat ik niet tot stilstand kom.
Misschien is het een idee om te proberen verder vooruit te kijken als die knakker voor je.. Als hij last minute remt voor alles waar hij voor moet remmen, moet je eigenlijk gewoon proberen om dat voor te zijn. Als ik op de snelweg achter een Dauwdi zit met 160 en ik zie dattie met een noodgang op een inhalende vrachtwaggel afvlamt om 50 meter achter dat ding een ABS testje uit te voeren omdattie dat blijkbaar leuk vindt ofzo, kan ik 2 dingen doen: wachten tot hij dat doet en dan mopperen dattie effe binnen 2 seconden 80 km/u afboekt, of domweg zodra ik die vrachtwagen spot mijn rechterpoot optillen en overgaan op uitrol-modus. Rijden is vooruit zien, en dat kan alleen als je kijkt. Wie niet kijkt, ziet niet, en wie niet ziet, kan voor onverwachte situatie's komen te staan. :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156842698
Deze vind ik een van de gevaarlijkste. Weg achter het station Haarlem langs. Voor mij een persoon die heel langzaam reageert op groene stoplichten en iedere keer remt of inhoud bij een klein slingertje of afwijking in de weg. Gewoon een slome dus, maar dan opeens moet deze persoon rechtsaf, een zijstraat in, terwijl er naast ons geparkeerde auto's staan in file richting en daarnaast nog ern fietspad. Maar wordt er nu geremd, nee hoor, zo hoppa, zo rechtsaf.

Kan mij niet voorstellen, dat deze slome nu wel opeens goed gezien heeft, of het fietspad vrij was.
.
pi_156843449
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 20:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik heb het vermoeden dat ie een remlicht op half vermogen aan gooit ofzo, maar nog nooit gezien. Was ook de eerste keer dat ik die melding kreeg, bij een ander kapot achterlicht gaf ie die melding niet.

[..]

Ook altijd zo grappig, zo'n Golf met nog maar 1 kwart van eht rondje dat brand, de rest stuk.
Hmm. Ik denk dat het bij mijn Volvo best mogelijk is dat indien een remlicht stuk is, de gewone lampen ook remlichten worden. Heb me er altijd over verbaasd dat de 6 'gewone' lampen P21/5W's zijn. Van de uiterst linkse snapte ik dat, want dat is ook het mistlicht. Maar de overige 5 vond ik vreemd dat het niet simpele 5W lampjes zijn. Maar gezien er ook een 21W in elke fitting zit kunnen dat best remlichten worden..
In de remlichten zitten wel gewoon P21W's
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:54:25 #138
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_156845918
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik ben vooral benieuwd naar de andere kant van het parkeervak. Blijkt nou dat het zo groot is dat de Saab nog een meter aan de andere kant had, tsja, domme lul is het dan. Temeer trouwens weer een reden waarom ik altijd achteruit erin ga.
nope. ik stond keurig in het midden. Let ik altijd op, al was t maar om deurschade een beetje te voorkomen (als in: mensen die hun deur gewoon opengooien zonder eerst te kijken of er mss iets staat).
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:54:55 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156845924
06.00, mooie rustige 'lege' 2 baans snelweg met 3 vrachtwaggels en ongeveer evenzoveel auto's per kilometer, ik moet er 115 doen, en rond dit tijdstip doe ik dat vaak met 140-150km/u. Je komt dan met regelmaat in de bekende situatie dat je een auto moet gaan inhalen die achterop een vrachtwagen aanrijdt, en ik ben dan meestal de beroerdste niet en licht mijn voetje even op om het potentiële 'slachtoffer' wat keurig rechts rijdt middels een knippertje met groot licht te attenderen op het feit dat hij naar links kan komen. Ben ik heel goed bezig vind ik, maar in minstens de helft van de gevallen trapt die sukkel dan alsnog op de rem en ben ik voor JL afgezakt naar zijn ecodrive-style-120-met-pijn, en dat zuigt apeballen. Na de derde faalhaas denk ik dan dus 'fuck you', en vlam ik dan dus gewoon weer door in de volgende identieke situatie, en dan komt 'ie he; die klapmongool pleurt hem er dan dus steevast voor; Murphy does it again :') ;( :'(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 15 oktober 2015 @ 08:59:16 #140
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156845966
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:54 schreef Sounddragon het volgende:
06.00, mooie rustige 'lege' 2 baans snelweg met 3 vrachtwaggels en ongeveer evenzoveel auto's per kilometer, ik moet er 115 doen, en rond dit tijdstip doe ik dat vaak met 140-150km/u. Je komt dan met regelmaat in de bekende situatie dat je een auto moet gaan inhalen die achterop een vrachtwagen aanrijdt, en ik ben dan meestal de beroerdste niet en licht mijn voetje even op om het potentiële 'slachtoffer' wat keurig rechts rijdt middels een knippertje met groot licht te attenderen op het feit dat hij naar links kan komen. Ben ik heel goed bezig vind ik, maar in minstens de helft van de gevallen trapt die sukkel dan alsnog op de rem en ben ik voor JL afgezakt naar zijn ecodrive-style-120-met-pijn, en dat zuigt apeballen. Na de derde faalhaas denk ik dan dus 'fuck you', en vlam ik dan dus gewoon weer door in de volgende identieke situatie, en dan komt 'ie he; die klapmongool pleurt hem er dan dus steevast voor; Murphy does it again :') ;( :'(
Zo herkenbaar dit, zelfs bij drie rijstroken (A16 Breda-Dordrecht)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_156846044
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:54 schreef Descendent het volgende:

[..]

nope. ik stond keurig in het midden. Let ik altijd op, al was t maar om deurschade een beetje te voorkomen (als in: mensen die hun deur gewoon opengooien zonder eerst te kijken of er mss iets staat).
Daardoor bij mij meteen een deuk in de nieuwe auto. Ik had hem pas een week. ;(
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:50:58 #142
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156846664
quote:
16s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 18:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lamphouder eruit trekken, lampie met zijn hol 2 keer over een velletje schuurpapier of scotchbrite halen en terugschroeven, lui secreet :{w
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 13:02 schreef Messina het volgende:

[..]

En dat terwijl het waarschijnlijk enkel even het lampje goed erin draaien is, luiaard :P
Maar zolang m'n kofferbakdichtsmijtworkaround werkt... :@
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:56:43 #143
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156846752
quote:
1s.gif Op zondag 11 oktober 2015 11:57 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Hmm, hoe zit dat dan met filerijden? Is het dan ook beter om vaker te schakelen ipv (half) ingedrukt houden?
Gewoon een gat laten vallen ten overstaand van je voorganger. En er dan in de 1 (liefst in de 2) achteraan hobbelen stationair. Sta je niet constant stil, hoef je niet constant te remmen en te schakelen maar ga je gewoon langzaam door de file. En dat is heel wat beter dan stil staan in een file.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 09:59:31 #144
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156846788
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Gewoon een gat laten vallen ten overstaand van je voorganger. En er dan in de 1 (liefst in de 2) achteraan hobbelen stationair. Sta je niet constant stil, hoef je niet constant te remmen en te schakelen maar ga je gewoon langzaam door de file. En dat is heel wat beter dan stil staan in een file.
Maar stilstaand kan je makkelijker whatsappen, tanden poetsen, je makeup doen, je ontbijt naar binnen werken et cetera. Dus stilstaan in de file is eigenlijk heel praktisch. :Y)
pi_156846802
Vanochtend iemand met blijkbaar een agressieregulatieprobleem...

Ik reed rechts op een stukje waar twee rijbanen samenkomen (links moest ritsen). Links van mij zat een enorme taxibus die besloot om mij dan maar gewoon meteen van de weg te duwen :P Ik claxonneerde even naar de taxibus omdat ik het een beetje asociaal vond (maar toegegeven, ik had 'm natuurlijk ook iets meer ruimte kunnen geven). Vent achter me in een ouwe afgetrapte Scenic begint ineens te seinen en te claxonneren, haalt me in de over de vluchtstrook, gaat voor me rijden, stampt op de rem, en maar wijzen en gebaren. Echt, wat?? :D Doe gewoon even normaal.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  donderdag 15 oktober 2015 @ 10:05:47 #146
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156846903
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:00 schreef pussywillow het volgende:
Vanochtend iemand met blijkbaar een agressieregulatieprobleem...

Ik reed rechts op een stukje waar twee rijbanen samenkomen (links moest ritsen). Links van mij zat een enorme taxibus die besloot om mij dan maar gewoon meteen van de weg te duwen :P Ik claxonneerde even naar de taxibus omdat ik het een beetje asociaal vond (maar toegegeven, ik had 'm natuurlijk ook iets meer ruimte kunnen geven). Vent achter me in een ouwe afgetrapte Scenic begint ineens te seinen en te claxonneren, haalt me in de over de vluchtstrook, gaat voor me rijden, stampt op de rem, en maar wijzen en gebaren. Echt, wat?? :D Doe gewoon even normaal.
Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.
Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1.
Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon ^O^ .
Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 10:32:26 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156847349
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:50 schreef BigSmurf het volgende:

[..]


[..]

Maar zolang m'n kofferbakdichtsmijtworkaround werkt... :@
doettie het na het eerste trillinkje telkens weer niet. Gewoon effe die 5 minuten investeren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156852532
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 09:56 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Gewoon een gat laten vallen ten overstaand van je voorganger. En er dan in de 1 (liefst in de 2) achteraan hobbelen stationair. Sta je niet constant stil, hoef je niet constant te remmen en te schakelen maar ga je gewoon langzaam door de file. En dat is heel wat beter dan stil staan in een file.
Je bedoelt zonder gas te geven?
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  donderdag 15 oktober 2015 @ 15:21:05 #149
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156852687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 15:15 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Je bedoelt zonder gas te geven?
Dat is de betekenis van stationair ja.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 16:06:53 #150
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_156853536
Lieve fietsers: het bordje of lampje "rechtsaf voor fietsers vrij" betekent dat je rechtsaf door rood mág, niet dat het per definitie kán of veilig is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_156855502
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.
Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1.
Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon ^O^ .
Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders.
Zo snel is een Octavia niet voor, gewoon eerder insturen, dan remt ze vanzelf.
.
  donderdag 15 oktober 2015 @ 22:29:50 #152
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156864173
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doettie het na het eerste trillinkje telkens weer niet. Gewoon effe die 5 minuten investeren.
Ja baas. Zaterdagklusje. :7
pi_156866976
quote:
2s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 08:54 schreef Sounddragon het volgende:

en ik ben dan meestal de beroerdste niet en licht mijn voetje even op om het potentiële 'slachtoffer' wat keurig rechts rijdt middels een knippertje met groot licht te attenderen op het feit dat hij naar links kan komen.
Dat knippertje kan zowel als "gaat uw gang, u kunt de vrachtwagen inhalen, ik heb u gezien" als "pas op, ik heb veel meer snelheid dan u, als u naar links komt moet ik m'n abs testen en hopen dat er genoeg ruimte is, dus als u graag veilig op uw bestemming wilt aankomen kunt u beter even wachten tot ik voorbij ben" betekenen. En dat maakt het er niet makkelijker op.
pi_156868176
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:31:46 #155
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156869549
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 00:13 schreef Light het volgende:

[..]

Dat knippertje kan zowel als "gaat uw gang, u kunt de vrachtwagen inhalen, ik heb u gezien" als "pas op, ik heb veel meer snelheid dan u, als u naar links komt moet ik m'n abs testen en hopen dat er genoeg ruimte is, dus als u graag veilig op uw bestemming wilt aankomen kunt u beter even wachten tot ik voorbij ben" betekenen. En dat maakt het er niet makkelijker op.
daar heb je een punt, maar als de persoon in kwestie een beetje bezig is met rijden en gewoon kijkt, constateert 'ie ook dat ik overduidelijk vertraag en uiteindelijk linksachter hem blijf hangen en hem een knippertje geef. Dat lijkt me duidelijk genoeg. Ik kom niet a la duitser met een knipper aanvliegen zonder snelheid te minderen. Ik denk eerder dat het een soort van onzekerheid is ofzo.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:45:12 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156869694
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156869761
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...

Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:54:40 #158
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156869804
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...

Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
Een van de weinige keren dat ik het met je eens ben. Afstand stopstreep-verkeerslicht is gewoon te kort voor de hoogte die ze hebben.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:06:18 #159
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156869937
Ja, top, trut in je Skoda. Aan komen rijden en een uitrit gewoon even vol blokkeren, want jij moet een brief in de brievenbus doen. En mij nog schaapachtig aankijken. Wat had je dan verwacht, dat er uit een bewoond gedeelte van een wijk geen auto's kunnen komen? :|W
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:17:30 #160
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_156870788
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 01:42 schreef Ridocar het volgende:
Van die automobilisten die niet zomaar over een stopstreep stoppen, maar het idee van honk stelen uitproberen. Ver over het lijntje, zowat met de neus over het kruispunt wachtend op groen.
Of mensen die bij rood steeds een paar centimeter naar voor kruipen, hopend op groen. En dan toch 2 seconde nodig hebben om daadwerkelijk weg te rijden bij groen :')
pi_156871082
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
Ik reed laatst in een auto waar een stoplichtkijkerlens in zat. Die dingen zijn echt verdome handig _O_

http://www.dewitschijndel.nl/carpoint-stoplichtkijker/
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:38:29 #162
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156871122
Godsamme, al die linksrijders wanneer de spitsstrook open is. Het wordt zowat een plaag. Vanmorgen ook, rij je op de A13, Rotterdam - Den Haag, spitsstrook open, 4 stroken dus, het is vrijdag, dus voor de verandering geen file, en iedereen rijdt alsnog op strook 1 en 2 zowat. Strook 3 is vrijwel leeg, en strook 4 (spitsstrook) rijden alle vrachtwagens. En als je dan rechts inhaalt met een gangetje van 103 op de GPS en CC, dan kijken ze je allemaal glazig aan om vervolgens met groot licht te seinen als je er weer voor voegt. Ga dan verdomme naar rechts, stelletje randdebielen, je had een halve minuut de tijd om terug te voegen. |:(
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:42:38 #163
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156871183
Op de A13 mag je allang blij zijn als je een keer 103 kunt rijden.

Behalve 's ochtends heul vroeg dan. Even inhouden in de trajectcontrole en dan gas erop :7.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:48:31 #164
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156871273
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Vervolgens een nekhernia krijgend van het omhoog kijken
goud jongeh, zo'n glazen schuifdakkie.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:17 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Of mensen die bij rood steeds een paar centimeter naar voor kruipen, hopend op groen. En dan toch 2 seconde nodig hebben om daadwerkelijk weg te rijden bij groen :')
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.

Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52:43 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156871354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 08:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar die hernia heb je in Nederland bij veel stoplichten ook al last van als je wel netjes voor de stopstreep blijft staan...

Zooo fijn dat sommige landen gewoon standaard de stoplichten aan de overkant (of midden boven) het kruispunt hangen, dat kun je tenminste gewoon zonder moeite zien als je vooraan staat te wachten!
Oh ik dacht dat dat aam mij lag omdat ik 2m ben. Maar meer mensen met dat probleem dus.

Nu je het zegt, in Duitsland nog nooit last van gehad
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:52:58 #166
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_156871357
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goud jongeh, zo'n glazen schuifdakkie.

[..]

doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.

Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
Ah ja, klinkt best logisch :@
Het irriteert me overigens niet, want het heeft 0 invloed op mij, maar vond het vooral merkwaardig en koppelde het aan ongeduld. Niet helemaal terecht dus :P
pi_156871374
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

Veel van de irritaties op de weg ontstaan uit onbegrip.
Ja... Gisteravond ook: secundaire N-weg ergens in de achterhoek, 80 km/u, rijdt een vrachtwagen die richting naar rechts aangeeft en afremt tot stilstand omdat die een klein weggetje in moet slaan.
Als auto uit tegenliggende richting voorbij is gaat die eerst de linkerrijstrook op om daarna rechtsaf te slaan (krappe bocht, die haalt die nooit zonder op de verkeerde weghelft uit te komen). Alleen had de automobilist voor me z'n hersens thuis gelaten en dacht die "ow, daar kan ik best rechts wel snel even langs" |:( Ging echt maar net goed...

Echt he, die vrachtwagen had al een halve minuut z'n knipperlicht naar rechts uit. Wat mankeert je dan! :N
pi_156873825
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
...
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
...
Mijn auto staat nu dus bij de garage voor precies dit (voor de derde keer). Goeie tip die je geeft, dat steeds iets naar voren rollen, ga es kijken of ik nu een half jaar zonder kromme remschijven doorkom ^O^
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:53:13 #169
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156874886
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:
doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
Je kan de automaat ook gewoon in zijn N zetten... Jouw handrem is toch alleen voetbediend bij het vastzetten, het loszetten is toch gewoon een hendel? Wat ik doe is een paar meter voor mijn voorganger al flink langzaam rijden en dan rustig laten rollen.

Overigens worden je schijven niet echt krom, maar is er door de druk en de hitte een uitwisseling van deeltjes tussen blok en schijf waardoor je schijf op het punt waar je blok zat een andere samenstelling krijgt en dus ongelijkmatig zal gaan slijten.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:01:01 #170
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156875073
quote:
3s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 10:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

doe ik ook, daar zit een theorie achter in sommige gevallen. Ik rijd automaat, wat betekent dat je op de.rem moet staan voor het verkeerslicht. Als ik nou net van de snelwegafrit af kom, heb ik loeihete remschijven, en als je die dan een paar minuten op hetzelfde punt vast blijft houden met je blokken, koelt de schijf overal af, behalve op dat stukkie waar je blokken zitten. Ideale manier om je schijven krom te krijgen. En nee, in N zetten en loslaten werkt meestal niet, want dan gaat het hok rollen. In P wil je niet want dat duurt te lang bij groen, en mijn handrem is voetbediend, dan duurt het nóg langer voor ik kan wegrijden, plus dat die hetzelfde doet met dezelfde blokken. Beste manier is dus elke paar seconden een kleine stukkie rollen en weer op de rem zetten.
Hier heb ik serieus nog nooit bij nagedacht als ik in een automaat rij. Goeie reden om vaker N + handrem te gebruiken (indien nog ouderwetse handrem).
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:19:53 #171
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156875487
Gisteren eerst een domme koe die dr hond aan het uitlaten is en de auto op het fietspad laat staan op zo'n manier dat er links niks langs kon en rechts de deur open houden, en op dr dooie gemak blijven staan ook. Onbegrijpelijk.

Daarna een mongool die zijn auto voor mijn fiets gooit terwijl ik voorrang heb, om daarna op de rem te moeten voor verkeer dat hij al had moeten kunnen zien. Uitwijken en bijna op een achterliggende paal knallen, maar meneer was wel drie tellen eerder bij zijn rij om aan te sluiten.

Om op de terugweg iemand te hebben die braaf naar links te kijken maar mij bij het oversteken niet van rechts aan (wil) te zien komen. Slof slof slof naar de overkant en dan ook nog eens een eind over het fietspad blijven lopen zonder zichtbare reden, pal naast het trottoir.

Mensen :')
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:41:51 #172
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156878304
quote:
14s.gif Op donderdag 15 oktober 2015 10:05 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.
Gewoon doorrijden tot het eind, en dan rustig invoegen. Geen 2 tegelijkertijd (of er moet een gat zijn), maar gewoon netjes als een rits, 1 voor 1.
Had van de week zo'n octavia hoer bij de A2-A12. Geeft ineens plankgas zodat ik vol in de ankers moest. De auto achter haar zag het en liet het gas los zodat ik er tussen kon ^O^ .
Nu heb ik zelf een hekel aan agressie in het verkeer, maar ik kon het niet laten om bij het daadwerkelijk invoegen op de A12 (er kwam weinig verkeer) bij de eerste mogelijkheid in te voegen en naast die octavia te gaan rijden. Zij kon er niet voorlangs en niet achterlangs en stond daarna mooi stil op de vluchtstrook. Asociaal? Ja. Maar soms zijn lessen in het verkeer niet anders.
Ik zie steeds meer idioten die dan vinden dat je niet gebruik mag maken van de gehele ritsstrook zeg maar, en dan gaan ze half op het midden van de rijbaan hangen :{.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_156880373
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 16:41 schreef Debsterr het volgende:
Ik zie steeds meer idioten die dan vinden dat je niet gebruik mag maken van de gehele ritsstrook zeg maar, en dan gaan ze half op het midden van de rijbaan hangen :{.
Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:14:38 #174
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156880989
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
Ja, zij zijn indedaad netjes extra file aan het veroorzaken :'). Net als die gekkies die dan een half gat zien, vol in de ankers gaan en dan half op de baan stilstaan want het paste nog niet helemaal.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:37:18 #175
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156881502
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 18:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Zij zijn netjes aan het begin naar rechts gegaan.
Dan is het niet eerlijk als iedereen hen voorbij rijdt.
/care. Asfalt is asfalt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:41:31 #176
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156881614
Als je 'm, zonder de ander enorm in de weg te zitten, op het laatste moment nog ergens tussen kan manouvreren, dan vind ik dat echt geen enkel probleem. Je hebt blijkbaar goed overzicht en die ene scheelt mij geen tijd. Als ik al krap op m'n voorganger zit en jij denkt met je leasebak er wel even tussen te komen.. how about no O+.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 16 oktober 2015 @ 19:44:05 #177
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_156881689
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_156888229
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:44 schreef JDude het volgende:
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
Tenzij dit dus door territoriale gevalletjes gezien wordt als "voordringen" (zie post hiervoor dat het "niet eerluhuhuhuk" is als iemand vooraan ritst) en het gat expres dichtgereden wordt. Dan gaat het niet vloeiend, maar soms met gevaar voor eigen leven plus dat van nog een hoop mensen op twee rijbanen en ten koste van de doorgang van alle verkeer. Omdat iemand een ander het stukje asfalt voor hem niet gunde.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156890881
-de Topicpointer bestaat uit lettertjes, doe daar iets mee -

[ Bericht 72% gewijzigd door Sounddragon op 17-10-2015 07:59:32 ]
pi_156892926
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef Jihawti het volgende:

[..]

Tenzij dit dus door territoriale gevalletjes gezien wordt als "voordringen" (zie post hiervoor dat het "niet eerluhuhuhuk" is als iemand vooraan ritst) en het gat expres dichtgereden wordt. Dan gaat het niet vloeiend, maar soms met gevaar voor eigen leven plus dat van nog een hoop mensen op twee rijbanen en ten koste van de doorgang van alle verkeer. Omdat iemand een ander het stukje asfalt voor hem niet gunde.
Vooral dat dichtrijden is erg vermakelijk, qua schouwspel dan. Ik heb een beetje hoger zicht en het is altijd prijs. "Voordringers" en dichtrijders die dan gaan bakkeleien. Ik stel me dan voor dat ze (vooral die 'jemagerniettussen' dichtrijders) zo'n ficherprice stuurtje vast hebben en heel driftig kijken. En stampvoetend. Op het rode toetertje slaand. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 07:53:54 #181
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_156893088
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 oktober 2015 19:44 schreef JDude het volgende:
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
Niet mijn ervaring: men rijdt vol gas door tot het allerlaatste stuk en gaat dan drammen.

Ego zorgt dat men niet kan ritsen.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_156893224
In populariteit stijgend, correctie-invoegen. Gisterenavond weer twee ervan gezien: rijdt op de doorgaande rijstrook, besluit toch via de rijstrook-met-vooraankondiging (schuine pijl naar doorgaande rijstrook) in te halen en verderop ertussen te wringen.

Zeker met de vooraankondiging lijkt het mij niet toegestaan om weer op die rijstrook te rijden (voor het gemak stel ik dat gelijk aan de pijlen op de rijstrook bij het uitvoegen), maar dat ga ik even nazoeken.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156893854
Daar hebben ze ze toch dubbel strepen voor, aan de rechterzijde doorgetrokken, de invoegzijde onderbroken?
.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 11:13:22 #184
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156894560
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 08:38 schreef Ridocar het volgende:
Zeker met de vooraankondiging lijkt het mij niet toegestaan om weer op die rijstrook te rijden (voor het gemak stel ik dat gelijk aan de pijlen op de rijstrook bij het uitvoegen), maar dat ga ik even nazoeken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 10:09 schreef Fer het volgende:
Daar hebben ze ze toch dubbel strepen voor, aan de rechterzijde doorgetrokken, de invoegzijde onderbroken?
Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.

Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen? 8)7
pi_156895002
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 06:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Vooral dat dichtrijden is erg vermakelijk, qua schouwspel dan. Ik heb een beetje hoger zicht en het is altijd prijs. "Voordringers" en dichtrijders die dan gaan bakkeleien. Ik stel me dan voor dat ze (vooral die 'jemagerniettussen' dichtrijders) zo'n ficherprice stuurtje vast hebben en heel driftig kijken. En stampvoetend. Op het rode toetertje slaand. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld.
_O-
Ik stel me hierbij tevens een Hitleriaanse driftbui voor: "Nein! Nein! Nein! Das ist ja mein Asfalt! Mein!"
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156895481
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:51 schreef Jihawti het volgende:

[..]

_O-
Ik stel me hierbij tevens een Hitleriaanse driftbui voor: "Nein! Nein! Nein! Das ist ja mein Asfalt! Mein!"
*Proest* _O- Ik zie 'm zo voor me.
pi_156895589
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:

Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.
Volgens mij klopt dat inderdaad. Geloof dat niet heel lang geleden (jaartje of 2 max denk ik) die regel is ingevoerd.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:
Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen? 8)7
Nou ik twijfel er sterk aan dat iedereen zich dat kan bedenken. Je hebt soms echt mensen die werkelijk waar geen enkel verkeersinzicht hebben.

Ik heb het laatst op een iets andere manier ook meegemaakt. Snelweg, 3 rijstroken, terug naar 2 rijstroken (ritsen). Dan kom je op het punt waar het verdrijvingsvlak bijna begint en wil je dus naar rechts opschuiven, maar precies op dat punt besluit iemand vanaf de rechterrijstrook naar links te gaan. Vooropgesteld, hij doet niks wat niet mag, maar echt handig is het niet.

Kan ik twee dingen doen: of remmen en erachter tussen schuiven, waarbij ik degene achter me dan weer hinder of even gas bij geven (over het vlak heen) en de ruimte daarvoor gebruiken zonder te hoeven remmen. Ik ben nogal van de doorstroming, dus ik kies dan voor het laatste (ondanks dat het gewoon fout is en niet mag). Vervolgens krijg je dan groot licht van degene met het "geniale" verkeersinzicht, die dus zelf totaal niet ziet dat hij niet zo handig bezig is.

Dus ja, hoewel ik er ook niet vrolijk van wordt, snap ik die betutteling soms ook wel weer. Voor sommige mensen is het gewoon écht nodig.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 12:40:08 #188
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_156895712
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:32 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Nou ik twijfel er sterk aan dat iedereen zich dat kan bedenken. Je hebt soms echt mensen die werkelijk waar geen enkel verkeersinzicht hebben.

Ik heb het laatst op een iets andere manier ook meegemaakt. Snelweg, 3 rijstroken, terug naar 2 rijstroken (ritsen). Dan kom je op het punt waar het verdrijvingsvlak bijna begint en wil je dus naar rechts opschuiven, maar precies op dat punt besluit iemand vanaf de rechterrijstrook naar links te gaan. Vooropgesteld, hij doet niks wat niet mag, maar echt handig is het niet.

Kan ik twee dingen doen: of remmen en erachter tussen schuiven, waarbij ik degene achter me dan weer hinder of even gas bij geven (over het vlak heen) en de ruimte daarvoor gebruiken zonder te hoeven remmen. Ik ben nogal van de doorstroming, dus ik kies dan voor het laatste (ondanks dat het gewoon fout is en niet mag). Vervolgens krijg je dan groot licht van degene met het "geniale" verkeersinzicht, die dus zelf totaal niet ziet dat hij niet zo handig bezig is.

Dus ja, hoewel ik er ook niet vrolijk van wordt, snap ik die betutteling soms ook wel weer. Voor sommige mensen is het gewoon écht nodig.
Mja, dan kom je dus weer op het punt van de glijdende schaal. Waar stoppen we met het "helpen" van weggebruikers? Want hoe meer we dit soort "regeltjes" gaan invoeren om mensen te "helpen", hoe minder mensen daadwerkelijk zelf verkeersinzicht krijgen/houden. Want alles wordt toch wel gereguleerd. De discussie is hier vaak genoeg gevoerd, maar ik blijf erbij, ik denk dat dit soort betutteling (doorgetrokken strepen in alle soorten en maten, rare chicanes om de snelheid eruit te halen die eerder gevaarlijk zijn dan helpen, adviessnelheden die voor geen meter kloppen) op lange termijn meer verlammend dan verhelpend werkt.
pi_156897552
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 12:40 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Mja, dan kom je dus weer op het punt van de glijdende schaal. Waar stoppen we met het "helpen" van weggebruikers? Want hoe meer we dit soort "regeltjes" gaan invoeren om mensen te "helpen", hoe minder mensen daadwerkelijk zelf verkeersinzicht krijgen/houden. Want alles wordt toch wel gereguleerd. De discussie is hier vaak genoeg gevoerd, maar ik blijf erbij, ik denk dat dit soort betutteling (doorgetrokken strepen in alle soorten en maten, rare chicanes om de snelheid eruit te halen die eerder gevaarlijk zijn dan helpen, adviessnelheden die voor geen meter kloppen) op lange termijn meer verlammend dan verhelpend werkt.
Het zou idd weer goed zijn als men zelf na moest denken. Van alle kanten word je in de watten gelegd. Omleiding? Als het goed is weet je het een week van tevoren, en hoef je alleen maar gele borden en een letter/cijfer te volgen. Hoeveel mensen in paniek raken bij een gemist omleidingbordje wil ik niet weten.
Hetzelfde met rijbaanversmallingen: 90-pijl-70-kruis-50-kruis. We kunnen al raden wat het volgende portaal ons brengt. Heel handig, maar ook erg voorspelbaar. En dan wordt het lastig als je een keer een afwijkende situatie moet maken als wegbeheerder zijnde. Niet overal kun je het draaiboekje volgen, maar als je afwijkt heb je sneller paniek. Gewoonweg omdat de gemiddelde NL-bestuurder het niet gewend is.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156900153
Dat vond ik dus wel cool in Duitsland ergens. Twee stoplichten voor rechtdoor en aan de overkant hielden de strepen op en werd de weg gewoon smaller, totdat er nog maar 1 auto op pastte, met zo'n wegversmalling bordje.

Links en rechts moesten gewoon zelf uitzoeken hoe te ritsen, maar dit ging gewoon. Vooral omdat beide rijen gelijkwaardig waren.

En dan gaat zo'n weg over in een 100km weg, zonder snelheidsreductie of inhaalverboden voor bochten. Gewoon zelf nadenken.
.
pi_156908768
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.

Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen? 8)7
Het programma "De slechtste chauffeur van Nederland" nooit gezien zeker? Dan verbaas je je nergens meer over.
pi_156910714
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 22:14 schreef deezler het volgende:

[..]

Het programma "De slechtste chauffeur van Nederland" nooit gezien zeker? Dan verbaas je je nergens meer over.
Als iets dreigt mis te gaan gewoon met beide handen je ogen afdekken en ondertussen plankgas geven. Dan zie je tenminste niet wat wie je raakt.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:21:55 #193
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156911080
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan. :(
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zaterdag 17 oktober 2015 @ 23:51:04 #194
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156911863
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan. :(
Je zou dus rechts inhalen als één auto op de linkerbaan 50 zou rijden. :o
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:01:54 #195
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156912106
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Je zou dus rechts inhalen als één auto op de linkerbaan 50 zou rijden. :o
Zonder te twijfelen. })
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:04:49 #196
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_156912150
quote:
11s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:01 schreef Izzy73 het volgende:

[..]

Zonder te twijfelen. })
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor :@ ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
  FOK!fotograaf zondag 18 oktober 2015 @ 00:11:25 #197
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156912285
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor :@ ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
Mijn ervaring is anders. Zelfs als je er toeterend langs gaat blijven ze nog links hangen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 18 oktober 2015 @ 00:11:56 #198
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_156912293
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor :@ ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
Tsja, die kans is erg klein als ik er met 75 voorbij ga, zelf goed opletten ook natuurlijk. Meestal rijdt zo'n sok al minutenlang links omdat hij/zij over een paar km. de afslag naar links moet hebben. 8)7
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_156916071
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan. :(
Of, op een driebaans ringweg waar je 70 mag van links naar rechts dit hebben: 45-50-60.

Want links moet over drie kilometer linksaf naar de pomp, midden is hersenloos rechtdoor aan het hobbelen en rechts gaat hier zo beschaafd mogelijk rechts langs.

Ceintuurbaan Zwolle, op any given moment *O*
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_156916651
Op dat soort wegen heb ik toch andere ervaringen. 85 op cc en dan iemand inhalen omdat diegene van gas af gaat voor een flauwe knik.

Dan als ik ernaast zit, gaat diegene speed-matchen en dan verderop wordt het driebaans, opeens vol gas erop, terwijl het nog steeds max 80 is.

En vrijdag reed ik door rood.

[ Bericht 6% gewijzigd door Fer op 18-10-2015 11:29:45 ]
.
  FOK!fotograaf zondag 18 oktober 2015 @ 12:55:01 #201
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_156918084
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 10:35 schreef Jihawti het volgende:
midden is hersenloos rechtdoor aan het hobbelen
En dan ook echt 4x naast je komen staan bij een stoplicht, terwijl jij de kruising al over bent eer zij een keer hun versnelling gevonden hebben. En waarom? Omdat ze bij dezelfde afslag als jij rechtsaf moeten. 8)7 8)7

Even copy paste uit een topic waarin ik een verkeerd stukje postte:
Ik verbaas mij erover hoeveel mensen toch door rood rijden. Ik heb al groen, ben al aan het oprijden en komt er eentje vanaf links of rechts nog vrolijk de kruising op zetten... Dat kan nooit. Ik zie hem op oranje springen op het moment dat ik 2 meter voor de stopstreep zit, kan ik niet beremmen en in mijn spiegel zie ik de 6 auto's achter mij ook nog doorrijden...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_156919189
Gisteren nog iemand gezien die de afrit van de snelweg moet hebben, daar een vrachtwagen ziet rijden, de vrachtwagen "nog even" inhaalt en dan over het puntstuk nog rakelings voor de vrachtwagen de afslag neemt. Ga dan alsjeblieft een paar hersencellen halen, die je nu hebt werken niet.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156920013
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:52 schreef BMWK111RS het volgende:
Gisteren nog iemand gezien die de afrit van de snelweg moet hebben, daar een vrachtwagen ziet rijden, de vrachtwagen "nog even" inhaalt en dan over het puntstuk nog rakelings voor de vrachtwagen de afslag neemt. Ga dan alsjeblieft een paar hersencellen halen, die je nu hebt werken niet.
Of zoek een mooie dikke en keiharde betonnen muur op waar je jezelf tegen te pletter rijdt zonder dat anderen er last van hebben.
pi_156920131
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 13:52 schreef BMWK111RS het volgende:
Gisteren nog iemand gezien die de afrit van de snelweg moet hebben, daar een vrachtwagen ziet rijden, de vrachtwagen "nog even" inhaalt en dan over het puntstuk nog rakelings voor de vrachtwagen de afslag neemt. Ga dan alsjeblieft een paar hersencellen halen, die je nu hebt werken niet.
Als chauffeur zie ik dit regelmatig gebeuren. En het is echt niet zo dat ik opeens sneller of langzamer moet rijden. Er staat nota bene "LET OP" en "EXTRA LANG" op de achterkant van de aanhanger.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ridocar op 18-10-2015 15:02:02 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_156920172
Ik zat gisteren op de A27. Zat op de rechterbaan en werd ingehaald door een audi die met met een redelijk snelheidsverschil inhaalde om dan net voor mij de snelheid te laten zakken en in hetzelfde tempo als ik verder te rijden, maar blijft dan wel op zo'n korte afstand op de middelste rijstrook zitten dat ik de in de verte voor mij rijdende vrachtwagen niet kan inhalen zo. Daarop snelheid maar iets laten zakken en hem en de vrachtwagen ingehaald. Maar daarna werd dit geintje nog een keer herhaald. Toen ben ik dus ook maar op de middelste rijstrook blijven rijden.
pi_156921857
Waarom zijn er nog steeds mensen die geen verlichting voeren in weersomstandigheden zoals gisteren? |:(
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  zondag 18 oktober 2015 @ 17:29:12 #207
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_156924668
quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2015 14:35 schreef deezler het volgende:
Ik zat gisteren op de A27. Zat op de rechterbaan en werd ingehaald door een audi die met met een redelijk snelheidsverschil inhaalde om dan net voor mij de snelheid te laten zakken en in hetzelfde tempo als ik verder te rijden, maar blijft dan wel op zo'n korte afstand op de middelste rijstrook zitten dat ik de in de verte voor mij rijdende vrachtwagen niet kan inhalen zo. Daarop snelheid maar iets laten zakken en hem en de vrachtwagen ingehaald. Maar daarna werd dit geintje nog een keer herhaald. Toen ben ik dus ook maar op de middelste rijstrook blijven rijden.
Sociaal inhalen, ook een kunst die veel mensen niet snappen :/
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_156995350
Welke debiel heeft bedacht, dat je bij Alkmaarse ring op de linkerbaan 70 mag en rechts maar 50?
.
pi_156996111
- oprottuh met je getroll -

[ Bericht 52% gewijzigd door Sounddragon op 21-10-2015 18:39:23 ]
pi_157009509
Onzinnig werkende matrixborden.
Eerst op de A13 richting Den Haag. Het begint met een afsluiting van een rijstrook. Netjes opgebouwd, dus pijl-90-90, daarna x-70-70. En daarna niets meer. En ook geen idee waarom die linker rijstrook afgekruist was.
En op de A16, vlak voor de Brienenoordbrug, 90-90-90, dan 70-70-70 en 50-50-50... en raad eens, op de brug zelf wederom niets... Kijk ik in de spiegel, zie ik precies hetzelfde aan de overkant voor de andere brug.

Spookmatrixaanduidingen :N
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157009529
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2015 17:01 schreef Fer het volgende:
Welke debiel heeft bedacht, dat je bij Alkmaarse ring op de linkerbaan 70 mag en rechts maar 50?
Wat snap je daar niet aan?
pi_157009551
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 02:48 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat snap je daar niet aan?
Ik denk dat 'ie het heeft over de keuze voor dergelijke vastgestelde maximumsnelheden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157009579
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 02:54 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk dat 'ie het heeft over de keuze voor dergelijke vastgestelde maximumsnelheden.
Dan zullen er wel werkzaamheden zijn want voor zo ver ik weet is het gewoon 70.
50 zal een reden hebben.......
pi_157010381
Nee oo de west ring, N9. ri Haarlem. Links van de weg een 70 bord, rechts ervan een 50, op de zelfde punten en dat meerdere keren achter elkaar.
.
pi_157010449
Wil je invoegen, gaat er net een sjappie van de middenbaan naar rechts, waar ik er net tussenging *O* Vervolgens gaat de auto voor je vol op de rem dus hang je in de ankers, en aan het eind van de invoegstrook komt er een andere sjappie die een stuk over de vluchtstrook gaat en hem er dan maar tussen mij en m'n voorganger plempt terwijl we allemaal net in de ankers gingen, allemaal in een paar seconden tijd. Heb even zitten vloeken :')
Tap tap tap
  donderdag 22 oktober 2015 @ 08:46:15 #216
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_157010539
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:22 schreef Fer het volgende:
Nee oo de west ring, N9. ri Haarlem. Links van de weg een 70 bord, rechts ervan een 50, op de zelfde punten en dat meerdere keren achter elkaar.
Echt met vaste borden of gewoon met matrixborden? Dat laatste doen ze namelijk nog wel eens bij een file op een uitvoegstrook oid.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_157012329
Gewoon de randweg ring Alkmaar, dat is niet eens een snelweg en heeft geen matrixborden of afvoegstukken. Behalve het Oostelijke driebaansstuk dan, maar die bedoel ik niet.
.
  FOK!fotograaf donderdag 22 oktober 2015 @ 11:30:21 #218
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157013168
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:22 schreef Fer het volgende:
Nee oo de west ring, N9. ri Haarlem. Links van de weg een 70 bord, rechts ervan een 50, op de zelfde punten en dat meerdere keren achter elkaar.
Dan heeft er eentje met zijn poten aan de borden gezeten. Gister ook bij oprit Amstelveen (5 op de A9), bordje 70 open geklapt. En bordje werkzaamheden. En verkeer op de hoofdrijbaan reed gewoon 100 en had geen bordjes.

quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 10:44 schreef Fer het volgende:
Gewoon de randweg ring Alkmaar, dat is niet eens een snelweg en heeft geen matrixborden of afvoegstukken. Behalve het Oostelijke driebaansstuk dan, maar die bedoel ik niet.
De oostring heeft na de flyover ook geen matrixborden meer.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157016653
En net weer een rotonde dat vast stond omdat een fietser voorrang kreeg...

[ Bericht 0% gewijzigd door Ridocar op 22-10-2015 16:04:38 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157021456
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 11:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

De oostring heeft na de flyover ook geen matrixborden meer.
Maar wel afvoegstroken, dat bedoelde ik.
.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 oktober 2015 @ 17:53:57 #221
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157021475
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:12 schreef Ridocar het volgende:
En net weer een rotonde dat vast stond omdat een fietser voorrang kreeg...
Goede zaak.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 22 oktober 2015 @ 18:36:26 #222
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157022376
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 08:33 schreef CherryLips het volgende:
Wil je invoegen, gaat er net een sjappie van de middenbaan naar rechts, waar ik er net tussenging *O* Vervolgens gaat de auto voor je vol op de rem dus hang je in de ankers, en aan het eind van de invoegstrook komt er een andere sjappie die een stuk over de vluchtstrook gaat en hem er dan maar tussen mij en m'n voorganger plempt terwijl we allemaal net in de ankers gingen, allemaal in een paar seconden tijd. Heb even zitten vloeken :')
Gisteravond op de A30, rij daar beschaafd 120, voeg uit naar de linkerbaan en wil een VW Transporter en een vrachtwagen inhalen.
Die vieze kolerelijer van een VW chauffeur flikkert dus letterlijk en figuurlijk zijn stuur om naar links om dan ook maar in te voegen. Lekker verhaal, hij rijdt 80, ik 120 en had ongeveer een halve seconde om vol op de rem te gaan staan. Uitwijken was geen mogelijkheid voor.
De tering, hartslag van 200, rood gezicht en echt in staat om hem aan de kant te duwen, uit de auto te trekken en een schroevendraaier een paar keer in zijn oogkas te rammen.
Heb er gewoon 4 vlakke plekken van op de banden :N
pi_157022928
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:36 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Gisteravond op de A30, rij daar beschaafd 120, voeg uit naar de linkerbaan en wil een VW Transporter en een vrachtwagen inhalen.
Die vieze kolerelijer van een VW chauffeur flikkert dus letterlijk en figuurlijk zijn stuur om naar links om dan ook maar in te voegen. Lekker verhaal, hij rijdt 80, ik 120 en had ongeveer een halve seconde om vol op de rem te gaan staan. Uitwijken was geen mogelijkheid voor.
De tering, hartslag van 200, rood gezicht en echt in staat om hem aan de kant te duwen, uit de auto te trekken en een schroevendraaier een paar keer in zijn oogkas te rammen.
Heb er gewoon 4 vlakke plekken van op de banden :N
Hoeveel seconden had je nog door kunnen rijden op de rechterbaan?
.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:07:13 #224
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_157023222
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 17:52 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar wel afvoegstroken, dat bedoelde ik.
Afvoegen, is dat uitvoegen en afslaan tegelijk?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:21:50 #225
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157023624
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 18:56 schreef Fer het volgende:

[..]

Hoeveel seconden had je nog door kunnen rijden op de rechterbaan?
Seconde of 6 voordat ik op de rechterbaan in de ankers had gemoeten.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:29:31 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157023877
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Seconde of 6 voordat ik op de rechterbaan in de ankers had gemoeten.
Dan was ik hem knalhard rechts voorbij gevlamd >:)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:29:57 #227
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157023895
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:29 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan was ik hem knalhard rechts voorbij gevlamd >:)
Ja... Als er niet een vrachtwagen voor hem had gereden was dat een mogelijkheid geweest.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:31:51 #228
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157023950
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:29 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Ja... Als er niet een vrachtwagen voor hem had gereden was dat een mogelijkheid geweest.
Ah, dus je had 15 meter verderop alsnog in de ankers gemoeten, want die vrachtwagen rijdt ook vast geen 120.. krijg nu effe een ander beeld van de situatie 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:32:39 #229
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157023965
quote:
2s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah, dus je had 15 meter verderop alsnog in de ankers gemoeten, want die vrachtwagen rijdt ook vast geen 120.. krijg nu effe een ander beeld van de situatie [ afbeelding ]
Die vrachtwagen zat ook gewoon netjes op de rechterbaan, daar zou ik nooit last van gehad hebben aangezien ik al naar de linkerbaan was.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:35:05 #230
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157024043
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:32 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Die vrachtwagen zat ook gewoon netjes op de rechterbaan, daar zou ik nooit last van gehad hebben aangezien ik al naar de linkerbaan was.
Dan nog, is het volgens mij wel een situatie waarin je zou kunnen verwachten dat er snurkers zijn die hem last minute naar links kwakken. Ik praat het niet goed natuurlijk, maar bij blokmarkeringen en splitsingen ben ik altijd extra alert, want er rijden nogal wat van die briljantjes rond zo hier en daar ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 22 oktober 2015 @ 19:41:04 #231
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157024222
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:35 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dan nog, is het volgens mij wel een situatie waarin je zou kunnen verwachten dat er snurkers zijn die hem last minute naar links kwakken. Ik praat het niet goed natuurlijk, maar bij blokmarkeringen en splitsingen ben ik altijd extra alert, want er rijden nogal wat van die briljantjes rond zo hier en daar ;(
Het was 8 uur in de avond, de hele A30 was leeg :') Op beroepschauffeur en beroepstrianglejosti na. Vrij lang stuk dus had ze al een km oid in het zicht.
pi_157024777
Laat ik het anders stellen, reed je dus 6 seconden op de linkerbaan, voordat het uilskuiken naar links kwam?
.
pi_157025676
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 17:53 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Goede zaak.
Fietsers moeten op rotondes doorgaans voorrang verlenen. Maar je hebt altijd van die sociale figuren die een goed gevoel krijgen als ze een fietser voor laten gaan.

Het verkeer is niet voor liefdadigheid. Natuurlijk is een beetje sociaal gedrag handig, maar de regeltjes zijn er niet voor niets.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 oktober 2015 @ 20:39:00 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157025844
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:33 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Fietsers moeten op rotondes doorgaans voorrang verlenen. Maar je hebt altijd van die sociale figuren die een goed gevoel krijgen als ze een fietser voor laten gaan.

Het verkeer is niet voor liefdadigheid. Natuurlijk is een beetje sociaal gedrag handig, maar de regeltjes zijn er niet voor niets.
Ah, ik dacht dat je een ronde bedoelde waar het ook de regel was _O-

In principe zouden fietsers altijd voorrang moeten hebben op drukke rotondes in de bebouwde kom, uit ervaring weet ik dat je zonder voorrang die rotonde niet over komt op de fiets.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_157025976
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 14:12 schreef Ridocar het volgende:
En net weer een rotonde dat vast stond omdat een fietser voorrang kreeg...
Hier erger ik me zo aan, hè. :(
Pay close attention or else you'll miss what's happening
  donderdag 22 oktober 2015 @ 20:49:47 #236
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_157026164
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:59 schreef Fer het volgende:
Laat ik het anders stellen, reed je dus 6 seconden op de linkerbaan, voordat het uilskuiken naar links kwam?
Yup.
pi_157026367
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:49 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Yup.
Dat is wel blind ja, ik zag gisteren ook zoiets, met iemand die op een spitstrook reed en bij een puntstuk (waar hij gewoon overheen mocht) zomaar naar links ging, waar dus iemand reed die hard moest ankeren.

Maar wat SD al zei, die kletst dus nooit uit zijn nek, wees nogal bedacht op mensen kort achter een vrachtwagen rijden. 9/10 komen die wel een keer naar links, meestal als jij eraan komt.
.
  FOK!fotograaf donderdag 22 oktober 2015 @ 21:01:01 #238
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157026587
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 20:55 schreef Fer het volgende:
Maar wat SD al zei, die kletst dus nooit uit zijn nek, wees nogal bedacht op mensen kort achter een vrachtwagen rijden. 9/10 komen die wel een keer naar links, meestal als jij eraan komt.
En meestal terwijl ze er al een kwartier achter rijden... :'(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157028474
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:01 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En meestal terwijl ze er al een kwartier achter rijden... :'(
Na een kwartier komen ze tot de conclusie dat ze geen uitzicht hebben en dat er nooit een gat zal vallen dat groot genoeg is om zonder hinder in te halen....
Professioneel gifmenger.
pi_157028687
quote:
7s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 19:07 schreef JDude het volgende:

[..]

Afvoegen, is dat uitvoegen en afslaan tegelijk?
Volgens het online woordenboek: het aanbrengen van een plamuurachtige vulling in de voegen
pi_157029164
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:41 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Na een kwartier komen ze tot de conclusie dat ze geen uitzicht hebben en dat er nooit een gat zal vallen dat groot genoeg is om zonder hinder in te halen....
Die mensen trekken geen conclusies, die doen gewoon.
.
pi_157029193
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 21:57 schreef Fer het volgende:

[..]

Die mensen trekken geen conclusies, die doen gewoon.
Is ook eigenlijk wel zo. :Y
Professioneel gifmenger.
pi_157029337
Kunnen we niet gewoon weer lijfstraffen invoeren voor fietsen zonder licht? 50 zweepslagen ofzo? }:|
A mind with a heart of it's own
pi_157029400
Oh ja mijn irritatie.

Ik kon je kenteken niet lezen, aangezien je trappers ervoor hingen en je rechterlichtunit was compleet verstopt achter je fietstas.

.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:03:35 #245
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157029429
Sta voor het stoplicht bij een kruispunt, komt een Q7 me tegemoet over de "linksaf" strook, daarbij een hele rits wachtende auto's voor rechtdoor/rechtsaf inhalend. Rijdt vrolijk door rood, terwijl kruisende fietsers en voetgangers groen hebben en in mijn spiegel zie ik hem verder rijden over het verdrijvingsvlak en ergens vooraan bij het volgende kruispunt stoppen om zich ergens tussen te wurmen; waarschijnlijk het kruispunt blokkerend voor de rest.
Wat een aso :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:09:41 #246
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157029609
Waar ik de laatste tijd mee zit: wat doe je als je een gevaarlijke situatie ziet zoals bijvoorbeeld een auto waarvan beide achterlichten defect zijn? Je kunt wel seinen, maar ja, ik weet ook nooit waarom iemand naar mij seint :').

En ik vind het hier passen, want het is best irritant dat mensen dit zelf niet door hdbben ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:09:51 #247
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157029618
Reed vandaag op een klaverblad en een één of andere dikke SUV kroop zowat haast in de kofferbak. Harder dan 65/70 lukt gewoon niet. Die eikel voegt achter me voegt in en haalt me op de de rechterbaan in terwijl er links niks aan komt. Knippers naar links stonden aan, maar werd gewoon straal genegeerd. :{
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:11:26 #248
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157029684
quote:
17s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:09 schreef Debsterr het volgende:
Waar ik de laatste tijd mee zit: wat doe je als je een gevaarlijke situatie ziet zoals bijvoorbeeld een auto waarvan beide achterlichten defect zijn? Je kunt wel seinen, maar ja, ik weet ook nooit waarom iemand naar mij seint :').

En ik vind het hier passen, want het is best irritant dat mensen dit zelf niet door hdbben ;).
Even grootlicht knipperen. Zo'n gast zal nadat 5 auto's dit hebben gedaan wel beseffen dat er iets mis is.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:13:27 #249
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_157029748
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:11 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Even grootlicht knipperen. Zo'n gast zal nadat 5 auto's dit hebben gedaan wel beseffen dat er iets mis is.
Doe ik ook wel hoor, maar toch. Had ook een keer iemand waarvan de remlichten niet werkten. Kan seinen wat je wilt maar ja, je ziet zelf het probleem natuurlijk niet.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_157029771
@daNpy klinkt als een politie, kmar of oid.

@Debsterr gewoon negeren

@Van_Poppel misschien had ik dat ook wel gedaan, met 60 naar de linkerbaan is gevaarlijk.
.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:14:31 #251
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157029786
Ik heb weleens iemand aangesproken dat zijn remlichten het niet deden bij het stoplicht, zelf kom je daar niet makkelijk achter (tenzij je een beetje oplet bij achteruit rijden natuurlijk :Y))
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:15:18 #252
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157029822
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:14 schreef Fer het volgende:
@daNpy klinkt als een politie, kmar of oid.
Het leek er niet op of ze echt specifiek haast hadden, of een hogere rijopleiding eerlijk gezegd. Ze reden gewoon overal langs met een schijt aan alles idee, zo leek het iig :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:19:01 #253
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157029975
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:14 schreef Fer het volgende:
@Van_Poppel misschien had ik dat ook wel gedaan, met 60 naar de linkerbaan is gevaarlijk.
* Er kwam niemand aan (500m)
* We reden inmiddels 80/90.
* Je mag daar 100
* Je kunt ook gewoon achter me invoegen in plaats van af te snijden.

Geen idee hoe hard jullie door een scherpe bocht van een klaverblad rijden, maar harder dan 70 lukt gewoon niet op een verantwoorde manier (zeker als deze er nat bij ligt).
pi_157030326
gaspedaal een beetje dieper indrukken :P
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:28:48 #255
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157030385
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:27 schreef Maegrim het volgende:
gaspedaal een beetje dieper indrukken :P
Met een Aygo ga je niet zo snel van 65 naar 100. :@
pi_157031269
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:28 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Met een Aygo ga je niet zo snel van 65 naar 100. :@
Met een Aygo moet je niet erg verbaasd zijn over mensen die persé willen inhalen. Ongeacht de verkeerssituatie.
Ik rij een cuore, idem. Blijkbaar doet t pijn als je in je audi zo'n koekblik niet kunt inhalen. :+
Professioneel gifmenger.
pi_157031381
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:28 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Met een Aygo ga je niet zo snel van 65 naar 100. :@
Maar waarom blijf je dan niet even rechts rijden?
't gaat om hoe je ermee omgaat
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:54:58 #258
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157031531
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:49 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Met een Aygo moet je niet erg verbaasd zijn over mensen die persé willen inhalen. Ongeacht de verkeerssituatie.
Ik rij een cuore, idem. Blijkbaar doet t pijn als je in je audi zo'n koekblik niet kunt inhalen. :+
Ik voel die nijd ook dagelijks. :P Rijd je 70 links op een 50km weg omdat je over een paar 100 meter links moet voorsorteren, haalt er weer zo'n dikke BMW je rechts in om hem er vervolgens er weer tussen te prutsen. Nergens voor nodig...

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 22-10-2015 23:19:55 ]
pi_157031760
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:19 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

* Er kwam niemand aan (500m)
* We reden inmiddels 80/90.
* Je mag daar 100
* Je kunt ook gewoon achter me invoegen in plaats van af te snijden.

Geen idee hoe hard jullie door een scherpe bocht van een klaverblad rijden, maar harder dan 70 lukt gewoon niet op een verantwoorde manier (zeker als deze er nat bij ligt).
Oh meestal ook 60, geen zin om in mijn deur gedrukt te worden of me schrap te moeten zetten. En dan tegen einde bocht gas erop, dan knal ik hem als er niemand aankomt bij het eerste blokje naar links. Ga je eerder invoegen, ik trap hem zo voor je snufferd.
.
  donderdag 22 oktober 2015 @ 22:59:52 #260
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_157031764
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:51 schreef Simba het volgende:

[..]

Maar waarom blijf je dan niet even rechts rijden?
Ik reed op die (zeer korte) invoegstrook. Op een bepaald moment moet je toch naar links. Gas loslaten er achter invoegen was idd de oplossing, maar volgens mij is de ongeschreven regel dat je de invoeger voor je niet over de rechterstrook inhaalt.
pi_157032926
Algemeen klaagje: we hebben hier bij het stationnetje aan beide kanten een parkeerplaats. Die aan de centrumkant, "mijn" kant is klein en sowieso vrijwel altijd vol, maar nu zijn ze er iets aan het verbouwen dus is ook nog eens het halve parkeerterrein afgesloten. Daar kwam ik twee weken geleden ook achter :') en toen had je ook mensen hun auto op de meest onmogelijke plekken hadden neergegooid, of ze nu anderen klemzetten of niet.
Vandaag probeerde ik het niet eens meer dus doorgereden naar het grote parkeerterrein aan de andere kant, is een stukje verder lopen maar het moet maar :P en dat terrein stond he-le-maal vol. Ik wist niet eens dat het zo groot was. Ik heb een paar rondjes gereden, weer mensen die de auto zowat in bomen hadden geparkeerd om ervan af te zijn, auto's die gewoon ergens neergegooid waren zodat drie anderen er niet meer uit konden. Ja, en dan? Verderop langs de weg stond het ook helemaal vol, terwijl er allemaal borden stonden met verboden parkeren, en heb hem daar maar bijgezet :') maar dan willen ze mensen in de trein hebben maar je kunt nergens je auto kwijt. Dan verbouwen ze een parkeerterrein maar geen idee waar je dan moet parkeren. Ik had geen bon, dat scheelt :P
Tap tap tap
pi_157033710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 23:38 schreef CherryLips het volgende: maar dan willen ze mensen in de trein hebben maar je kunt nergens je auto kwijt.
Ze willen dan ook dat je met de bus naar het station gaat ;)

Verder is geen parkeerplek kunnen vinden kut. -O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157035197
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 00:14 schreef Messina het volgende:

[..]

Ze willen dan ook dat je met de bus naar het station gaat ;)

Verder is geen parkeerplek kunnen vinden kut. -O-
Ja, de vorige keer dat ik dat deed mocht ik 's avonds bijna een half uur wachten.
Tap tap tap
pi_157036293
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 07:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, de vorige keer dat ik dat deed mocht ik 's avonds bijna een half uur wachten.
Ja, ik ken dat. Bussen eens per uur na 22:00 uur -O-
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:38:36 #265
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_157044092
Gisteren een tegenligger in de schemer met miezerig weer zonder lichten. Eén keer seinen. Lampen aan met een duim omhoog. Faith in humanity restored. O+
pi_157044765
Mijn irritatie du jour is mijn eigen geheugen. Ik wist dat ik iets vergeten was toen ik het zwembad in liep. Toen ik weer weg wilde rijden en de bon op de voorruit zag wist ik het weer: oh ja, parkeerkaart... :|W

Dag 90 euro plus administratiekosten :W
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
pi_157051140
quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:14 schreef daNpy het volgende:
Ik heb weleens iemand aangesproken dat zijn remlichten het niet deden bij het stoplicht, zelf kom je daar niet makkelijk achter (tenzij je een beetje oplet bij achteruit rijden natuurlijk :Y))
Ooit eens gestopt (ik houd niet van bellen onder het rijden, ook niet handsfree) om de ANWB te bellen dat de Wegenwachter die kort daarvoor nog voor me reed defecte achterverlichting had.
Toen ik inmiddels thuis was werd ik netjes teruggebeld met een bedankje.
Das het voordeel als je in een auto met belettering rijdt.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 oktober 2015 22:59 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ik reed op die (zeer korte) invoegstrook. Op een bepaald moment moet je toch naar links. Gas loslaten er achter invoegen was idd de oplossing, maar volgens mij is de ongeschreven regel dat je de invoeger voor je niet over de rechterstrook inhaalt.
Toen voor mij ooit een bejaard echtpaar op de A2 bij de lucht invoegde met minder dan 40 km per uur, ben ik er toch echt vol gas rechts langs gegaan.
pi_157051433
Dombo's met mistlampen voor aan :')
Omdat ze het 'mooi' vinden :') Gast laat je nakijken met je mistlampen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_157051478
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:31 schreef deezler het volgende:

[..]

Ooit eens gestopt (ik houd niet van bellen onder het rijden, ook niet handsfree) om de ANWB te bellen dat de Wegenwachter die kort daarvoor nog voor me reed defecte achterverlichting had.
Toen ik inmiddels thuis was werd ik netjes teruggebeld met een bedankje.
Das het voordeel als je in een auto met belettering rijdt.

[..]

Toen voor mij ooit een bejaard echtpaar op de A2 bij de lucht invoegde met minder dan 40 km per uur, ben ik er toch echt vol gas rechts langs gegaan.
Luid toeterend en een blikje cola naar ze toegegooid?
5 Ferrari's op videoband!
pi_157051616
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:37 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dombo's met mistlampen voor aan :')
Omdat ze het 'mooi' vinden :') Gast laat je nakijken met je mistlampen.
Je kan zeggen wat je wilt maar ik doe ze soms wel aan als het pikkendonker in woonwijken zodat ik geen katten dood rijd oid. (Met mistlampen zie je net wat breder)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157051778
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:41 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wilt maar ik doe ze soms wel aan als het pikkendonker in woonwijken zodat ik geen katten dood rijd oid. (Met mistlampen zie je net wat breder)
Nee het zijn geen verstralers man.
Mensen zien alleen jou beter met je kermisverlichting.
5 Ferrari's op videoband!
pi_157052171
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:45 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nee het zijn geen verstralers man.
Mensen zien alleen jou beter met je kermisverlichting.
Nogmaals. Ik zie enkele meters BREDER, dus vlak naast de voorkant van de auto, met mistlampen aan. Dus in het donker in woonwijken doe ik ze aan zodat ik geen katten aan rijdt. Als je daar over klaagt dan heb je vette pech.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157053718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nogmaals. Ik zie enkele meters BREDER, dus vlak naast de voorkant van de auto, met mistlampen aan. Dus in het donker in woonwijken doe ik ze aan zodat ik geen katten aan rijdt. Als je daar over klaagt dan heb je vette pech.
Mistlicht aan zonder noodzaak staat gewoon sjonnie. Behalve als je je dimlicht uit hebt. Dan ben je gewoon sip.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157053829
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mistlicht aan zonder noodzaak staat gewoon sjonnie.
QFT
En katten kun je gewoon platrijden. :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_157053867
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 21:53 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nogmaals. Ik zie enkele meters BREDER, dus vlak naast de voorkant van de auto, met mistlampen aan. Dus in het donker in woonwijken doe ik ze aan zodat ik geen katten aan rijdt. Als je daar over klaagt dan heb je vette pech.
Ik heb mijn mistlampen echt alleen aan als het heel erg mistig is, maar nooit een kat dood gereden. Het volstaat gewoon om een beetje op te letten onderweg. Zitten er dan zoveel meer katten daar waar jij rijdt?
pi_157054198
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:39 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik heb mijn mistlampen echt alleen aan als het heel erg mistig is, maar nooit een kat dood gereden. Het volstaat gewoon om een beetje op te letten onderweg. Zitten er dan zoveel meer katten daar waar jij rijdt?
In mijn woonwijk lopen redelijk veel katten, en ook kinderen 's avonds buiten. En er staan weinig (of van die flutte zuinige) straatlampen. Dus dan zet ik de mistlampen aan, voor de zekerheid. Kan totaal geen kwaad en is in mijn situatie (en zo zijn er vast nog meer situaties te vinden) veiliger. Het is echt niet alleen maar sjonnie. Sure, met zonlicht op de snelweg is het alleen maar stoer doen. Maar ik wou even uitleggen dat er ook nut achter zit soms.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157057427
Gisterenavond, iets over tienen, op de Bunkerbaan van gemeente Woensdrecht, ook wel de randweg van Hoogerheide genoemd. De weg is voorzien van een doorgetrokken streep. Toch besloot een automobilist in te gaan halen op het moment dat er tegemoetkomend verkeer aan kwam zetten. Gevolg was dat laatstgenoemde in de blokken moest en via de berm de inhalende auto moest ontwijken. De inhaalpoging was op zich niet briljant, maar dat deze automobilist besloot nóg een keer een poging te doen om mij in te halen (nog steeds een doorgetrokken streep) snap ik echt niet. Wat een zak hooi ben je dan. En dan ben ik nog netjes.

Ik heb maar het kenteken genoteerd en het dashcamfilmpje bewaard, je weet maar nooit...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:43:16 #278
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157059486
quote:
9s.gif Op vrijdag 23 oktober 2015 22:35 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Mistlicht aan zonder noodzaak staat gewoon sjonnie. Behalve als je je dimlicht uit hebt. Dan ben je gewoon sip.
Je weet dat als je een dikke mistbank in rijdt, je meer ziet met mistlicht aan en dimlicht uit? Dat is waarom men dat vaak doet wanneer het mistig is. Niet omdat het er stoer uitziet ofzo...

Ik heb wel gehad dat mensen dan gingen seinen omdat ik m'n dimlicht niet aan had. Alsof ze me niet konden zien ofzo :') .
pi_157060825
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 11:43 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je weet dat als je een dikke mistbank in rijdt, je meer ziet met mistlicht aan en dimlicht uit? Dat is waarom men dat vaak doet wanneer het mistig is. Niet omdat het er stoer uitziet ofzo...

Ik heb wel gehad dat mensen dan gingen seinen omdat ik m'n dimlicht niet aan had. Alsof ze me niet konden zien ofzo :') .
Zonder noodzaak vind ik het sip. Mijn ervaring is dat bij elk laaghangend wolkje, hup, dat mistlicht werd aangezet en het dimlicht uit. Zo van Nu Mag Ut. Whoohoo, nu mag ik stoer doen. Kijk, ik heb mistlampjes. Kijktan! Mist? Ja, een kilometer terug, maar misschien is er nog meer mist! Ja, dan moet ik oo...... Efin, je begrijpt me.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157061349
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zonder noodzaak vind ik het sip. Mijn ervaring is dat bij elk laaghangend wolkje, hup, dat mistlicht werd aangezet en het dimlicht uit. Zo van Nu Mag Ut. Whoohoo, nu mag ik stoer doen. Kijk, ik heb mistlampjes. Kijktan! Mist? Ja, een kilometer terug, maar misschien is er nog meer mist! Ja, dan moet ik oo...... Efin, je begrijpt me.
Ach ja, als er mensen zijn die zo blij worden omdat ze een keer hun mistlampjes aan mogen doen?
pi_157061417
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:53 schreef deezler het volgende:

[..]

Ach ja, als er mensen zijn die zo blij worden omdat ze een keer hun mistlampjes aan mogen doen?
Dat is precies mijn mening. Ik bedoel, ja mag je mistlampen van mij aan zetten, en als het zicht echt beroerd is mogen de dimlichten ook uit. Maar als je dat meent te moeten doen omdat het 'zo hoort' of omdat je af en toe een flardje wolk moet rijden heb ik daar wel een mening over, en die is niet positief.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:03:06 #282
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_157063310
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 13:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zonder noodzaak vind ik het sip. Mijn ervaring is dat bij elk laaghangend wolkje, hup, dat mistlicht werd aangezet en het dimlicht uit. Zo van Nu Mag Ut. Whoohoo, nu mag ik stoer doen. Kijk, ik heb mistlampjes. Kijktan! Mist? Ja, een kilometer terug, maar misschien is er nog meer mist! Ja, dan moet ik oo...... Efin, je begrijpt me.
Ik denk dat we het dan wel ongeveer met elkaar eens kunnen zijn.
Het ging mij erom dat wanneer het nodig is, het juist helemaal niet handig is om dan ook dimlicht te voeren.
Maar wanneer het niet mistig is vind ik het nogal overbodig om mistverlichting te voeren. Maarja, als je graag wilt lopen pielen om die pitjes onder in je bumper vaker te vervangen, be my guest.
pi_157070855
McDonalds Tilburg langs de A58, een kwartier terug.

Probleem: Een aantal automobilisten dat gewoon hun auto op de vrachtautoparkeerplaatsen heeft gezet.
Het kan zomaar zijn dat men gewoon schijt aan heeft, maar ik denk dat het gewoon veel te spannend was voor jullie kutjes om je auto in een gewoon vak te parkeren.

Ja, het was ook donker, he? En die leasebak is ook zó gróót.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 oktober 2015 @ 21:39:58 #284
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157071036
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:34 schreef Ridocar het volgende:
McDonalds Tilburg langs de A58, een kwartier terug.

Probleem: Een aantal automobilisten dat gewoon hun auto op de vrachtautoparkeerplaatsen heeft gezet.
Het kan zomaar zijn dat men gewoon schijt aan heeft, maar ik denk dat het gewoon veel te spannend was voor jullie kutjes om je auto in een gewoon vak te parkeren.

Ja, het was ook donker, he? En die leasebak is ook zó gróót.
Ben jij niet zo dat je hem er gewoon dwars voor zet?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157071226
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:39 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ben jij niet zo dat je hem er gewoon dwars voor zet?
Ik had 'm niet eens van dat parkeerterrein kunnen krijgen, dus heb ik de auto op het tankstation ernaast gezet. En ik was ook in no-time weg. Het had dus niet zoveel zin.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:05:42 #286
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157071817
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:46 schreef Ridocar het volgende:
Ik had 'm niet eens van dat parkeerterrein kunnen krijgen, dus heb ik de auto op het tankstation ernaast gezet. En ik was ook in no-time weg. Het had dus niet zoveel zin.
Andersom is trouwens ook wel een irritatie. Kom je op een stopplek, staan er op de plaatsen voor auto's allemaal vrachtwagens.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_157071964
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:34 schreef Ridocar het volgende:
McDonalds Tilburg langs de A58, een kwartier terug.

Probleem: Een aantal automobilisten dat gewoon hun auto op de vrachtautoparkeerplaatsen heeft gezet.
Het kan zomaar zijn dat men gewoon schijt aan heeft, maar ik denk dat het gewoon veel te spannend was voor jullie kutjes om je auto in een gewoon vak te parkeren.

Ja, het was ook donker, he? En die leasebak is ook zó gróót.
Misschien was het toen ze kwamen aanrijden de enige vrije plaats?
Gebeurde mij enkele weken geleden ook ergens. Alles stond vol met oost Europese vrachtauto's, inclusief de rij met parkeervakken die bedoeld waren voor personenauto's. Behalve een vak voor een vrachtwagen. Toen heb ik hem daar maar neergezet om even mijn navigatie in te stellen. Daar was ik nog geen minuutje mee bezig toen er een vrachtwagenchauffeur op mijn raam tikte omdat hij hem daar graag wilde parkeren.
  zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:32:01 #288
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_157072599
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 21:34 schreef Ridocar het volgende:
McDonalds Tilburg langs de A58, een kwartier terug.

Probleem: Een aantal automobilisten dat gewoon hun auto op de vrachtautoparkeerplaatsen heeft gezet.
Het kan zomaar zijn dat men gewoon schijt aan heeft, maar ik denk dat het gewoon veel te spannend was voor jullie kutjes om je auto in een gewoon vak te parkeren.

Ja, het was ook donker, he? En die leasebak is ook zó gróót.
Ik denk dat je eerder je oostblokcollega's mag bedanken hiervoor. Want ik moet eerlijk zeggen, ik heb aan dat soort dingen als ik toch zo weer weg ben en ik kan zo snel geen normaal plekje vinden óók schijt als automobilist. Want andersom gebeurt het zoals Pizza zegt ook té regelmatig gewoon met de hoeveelheid vrachtwagenchauffeurs die zich meer als beroepsclown gedragen dan als professional en hem doodleuk overal neerkwakken waar dat ook niet mag.
pi_157074498
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:11 schreef deezler het volgende:

[..]

Misschien was het toen ze kwamen aanrijden de enige vrije plaats?
Gebeurde mij enkele weken geleden ook ergens. Alles stond vol met oost Europese vrachtauto's, inclusief de rij met parkeervakken die bedoeld waren voor personenauto's. Behalve een vak voor een vrachtwagen. Toen heb ik hem daar maar neergezet om even mijn navigatie in te stellen. Daar was ik nog geen minuutje mee bezig toen er een vrachtwagenchauffeur op mijn raam tikte omdat hij hem daar graag wilde parkeren.
Zou kunnen, maar dan moet minstens de helft zijn weggereden als het vier bestuurders echt niet lukt om hun auto ergens anders weg te zetten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_157074540
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 22:32 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerder je oostblokcollega's mag bedanken hiervoor. Want ik moet eerlijk zeggen, ik heb aan dat soort dingen als ik toch zo weer weg ben en ik kan zo snel geen normaal plekje vinden óók schijt als automobilist. Want andersom gebeurt het zoals Pizza zegt ook té regelmatig gewoon met de hoeveelheid vrachtwagenchauffeurs die zich meer als beroepsclown gedragen dan als professional en hem doodleuk overal neerkwakken waar dat ook niet mag.
Nee, drie parkeervakken voor vrachtauto's. Nul ervan waren bezet door vrachtauto's (laat staan oostblokchauffeurs), en drie ervan waren bezet gehouden door vier auto's. En dat terwijl er minstens twintig vrije plekken waren.

Om even te laten zien waar het om ging:
https://goo.gl/maps/z224ck4DZ7E2
(het vak dat het dichtst bij de McD ligt wordt bezet gehouden door containers en ander prul)

Lol: check streetview, dan krijg je een indruk van hoe het eruit ziet als er allemaal auto's geparkeerd staan op de vrachtautoplekken..
https://goo.gl/maps/TKq4aawLHgx

[ Bericht 8% gewijzigd door Ridocar op 25-10-2015 00:17:09 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf zondag 25 oktober 2015 @ 02:00:24 #291
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_157076367
Standaard tokkievolk dat heel de avond op zo'n parkeerterrein woont dus?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:52:29 #292
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_157093787
Irritaties als je buiten je auto staat te wassen:
- "Ik zet die van mij er wel even naast"
- Zo die blinkt weer mooi! (terwijl je nog niet eens bent begonnen).
- ............ etc
-.......... wauwel

Gemiddeld 3 'grappige' opmerkingen in t uurtje dat je bezig bent zeg maar.... :')
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_157093919
quote:
7s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:52 schreef Descendent het volgende:
Irritaties als je buiten je auto staat te wassen:
- "Ik zet die van mij er wel even naast"
- Zo die blinkt weer mooi! (terwijl je nog niet eens bent begonnen).
- ............ etc
-.......... wauwel

Gemiddeld 3 'grappige' opmerkingen in t uurtje dat je bezig bent zeg maar.... :')
Vriendelijkheid, walgelijk ja!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_157094288
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:56 schreef Messina het volgende:

[..]

Vriendelijkheid, walgelijk ja!
Nou idd. :D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 25 oktober 2015 @ 20:10:02 #295
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_157094428
Zeg dan gewoon 'Hallo!' denk ik dan....
Maar dat proberen grappig te zijn is de eerste keer op zich niet irritant, maar wel als je 4 keer in t uur dezelfde opmerkingen hoort.

Vriendelijke mensen zijn best lief namelijk. *;
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_157115262
Door rood rijden, doe ff niet ofzo.


Edit: woeps verkeerde topic, nouja, hier past hij ook wel eigenlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 26-10-2015 18:07:30 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_157115267
Net vakantie gehad, weekje heerlijk ziek-zwak-misselijk was dat, maar vandaag met frisse tegenzin de maandagochtend en de werkweek weer tegemoet. Binnen een minuut twee keer bijna geramd door busjes die door rood knalden. Goeiemorrege!

Lichtpuntje: ook op maandagochtend werkten mijn reflexen en mijn remmen prima.
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  maandag 26 oktober 2015 @ 18:07:09 #298
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_157115348
Net op fietspad, ik haal fietsers met groot snelheidsverschil in en blijf uiterst links rijden omdat ik er nog geen vijftig meter verderop vanaf wil. Ik meen zelfs mijn arm uitgestoken te hebben, maar goed.
Hoor ik boven mijn oortjes uit net wat geroep, direct gevolgd door geduw aan mijn bagagedrager. Ik draai mijn hoofd terwijl ik licht uitwijk naar rechts, trek mijn oortje uit en zeg "pardon? Ik hoorde u niet aankomen", waarna ik door een soort van tomaat met bril op een scooter boos aangekeken wordt terwijl hij nog net "lul!" weet uit te brengen.

Maar wie, in vredesnaam, wie ramt dan ook zijn scooter in die twintig centimeter die ik links overlaat als ik voorsorteer voor het afslaan?! Vooral omdat er rechts een volle twee meter open was...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_157119866
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:01 schreef delano.888 het volgende:
Door rood rijden, doe ff niet ofzo.


Edit: woeps verkeerde topic, nouja, hier past hij ook wel eigenlijk.
The Final countdown!!! *O*
pi_157120372
quote:
10s.gif Op maandag 26 oktober 2015 18:07 schreef Skull-splitter het volgende:
Net op fietspad, ik haal fietsers met groot snelheidsverschil in en blijf uiterst links rijden omdat ik er nog geen vijftig meter verderop vanaf wil. Ik meen zelfs mijn arm uitgestoken te hebben, maar goed.
Hoor ik boven mijn oortjes uit net wat geroep, direct gevolgd door geduw aan mijn bagagedrager. Ik draai mijn hoofd terwijl ik licht uitwijk naar rechts, trek mijn oortje uit en zeg "pardon? Ik hoorde u niet aankomen", waarna ik door een soort van tomaat met bril op een scooter boos aangekeken wordt terwijl hij nog net "lul!" weet uit te brengen.

Maar wie, in vredesnaam, wie ramt dan ook zijn scooter in die twintig centimeter die ik links overlaat als ik voorsorteer voor het afslaan?! Vooral omdat er rechts een volle twee meter open was...
Rechts inhalen mag niet. :N
Dus vandaar dat die scooter er links voorbij wilde.
Ik had zaterdag ook een koekerd die met zijn fiets naar het midden van de weg wilde zwabberen terwijl ik er met mijn auto gewoon links voorbij wilde.
Volgens mij hebben die toch ook gewoon het verkeer voor te laten gaan dat rechtdoor gaat.

En vanochtend op een gelijkwaardige kruising hier kwam er een mevrouw op een fiets van links. Ik rijd daar al erg langzaam want er stond een busje van een bouwvakker aan de ene kant, ze waren aan het bouwen aan de andere kant en een bouwvakker was materiaal aan het overhuizen van zijn busje naar de bouwlocatie. Dus ik reed al erg langzaam het kruispunt op. De mevrouw op de fiets moet me dus ruim van tevoren hebben zien aankomen. Ik kwam van rechts dus ze wist dat ik voorrang had en ze dus moest stoppen. Maar dan toch doorrijden tot ze bijna tegen mijn auto aanreed en dan op het allerlaatst vol op de rem en bijna met fiets en al omvallen. :N
pi_157120668
Mwah, komt ook een beetje door automobilisten. Ik heb hier een gelijkwaardige kruising, binnen de bebouwde kom met ruim zicht naar alle kanten (lanen met een plantsoen tussen de rijbanen). Ik krijg daar als fietser heel vaak voorrang van automobilisten terwijl ik dat niet heb. Zelfs als ik al nagenoeg stilsta om voorrang te verlenen. Dat werkt verwarrend.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')