Tenzij dit dus door territoriale gevalletjes gezien wordt als "voordringen" (zie post hiervoor dat het "niet eerluhuhuhuk" is als iemand vooraan ritst) en het gat expres dichtgereden wordt. Dan gaat het niet vloeiend, maar soms met gevaar voor eigen leven plus dat van nog een hoop mensen op twee rijbanen en ten koste van de doorgang van alle verkeer. Omdat iemand een ander het stukje asfalt voor hem niet gunde.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:44 schreef JDude het volgende:
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
Vooral dat dichtrijden is erg vermakelijk, qua schouwspel dan. Ik heb een beetje hoger zicht en het is altijd prijs. "Voordringers" en dichtrijders die dan gaan bakkeleien. Ik stel me dan voor dat ze (vooral die 'jemagerniettussen' dichtrijders) zo'n ficherprice stuurtje vast hebben en heel driftig kijken. En stampvoetend. Op het rode toetertje slaand. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 22:50 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Tenzij dit dus door territoriale gevalletjes gezien wordt als "voordringen" (zie post hiervoor dat het "niet eerluhuhuhuk" is als iemand vooraan ritst) en het gat expres dichtgereden wordt. Dan gaat het niet vloeiend, maar soms met gevaar voor eigen leven plus dat van nog een hoop mensen op twee rijbanen en ten koste van de doorgang van alle verkeer. Omdat iemand een ander het stukje asfalt voor hem niet gunde.
Niet mijn ervaring: men rijdt vol gas door tot het allerlaatste stuk en gaat dan drammen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2015 19:44 schreef JDude het volgende:
Dat is het mooie, omdat iedereen bij het eerste blokje/500 meter voor het afvallen van de rijstrook staat te dringen voeg je vooraan doorgaans vloeiend in.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 08:38 schreef Ridocar het volgende:
Zeker met de vooraankondiging lijkt het mij niet toegestaan om weer op die rijstrook te rijden (voor het gemak stel ik dat gelijk aan de pijlen op de rijstrook bij het uitvoegen), maar dat ga ik even nazoeken.
Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 10:09 schreef Fer het volgende:
Daar hebben ze ze toch dubbel strepen voor, aan de rechterzijde doorgetrokken, de invoegzijde onderbroken?
quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 06:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vooral dat dichtrijden is erg vermakelijk, qua schouwspel dan. Ik heb een beetje hoger zicht en het is altijd prijs. "Voordringers" en dichtrijders die dan gaan bakkeleien. Ik stel me dan voor dat ze (vooral die 'jemagerniettussen' dichtrijders) zo'n ficherprice stuurtje vast hebben en heel driftig kijken. En stampvoetend. Op het rode toetertje slaand. Ja, ik ben nogal visueel ingesteld.
*Proest* Ik zie 'm zo voor me.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:51 schreef Jihawti het volgende:
[..]
Ik stel me hierbij tevens een Hitleriaanse driftbui voor: "Nein! Nein! Nein! Das ist ja mein Asfalt! Mein!"
Volgens mij klopt dat inderdaad. Geloof dat niet heel lang geleden (jaartje of 2 max denk ik) die regel is ingevoerd.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:
Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.
Nou ik twijfel er sterk aan dat iedereen zich dat kan bedenken. Je hebt soms echt mensen die werkelijk waar geen enkel verkeersinzicht hebben.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:
Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen?
Mja, dan kom je dus weer op het punt van de glijdende schaal. Waar stoppen we met het "helpen" van weggebruikers? Want hoe meer we dit soort "regeltjes" gaan invoeren om mensen te "helpen", hoe minder mensen daadwerkelijk zelf verkeersinzicht krijgen/houden. Want alles wordt toch wel gereguleerd. De discussie is hier vaak genoeg gevoerd, maar ik blijf erbij, ik denk dat dit soort betutteling (doorgetrokken strepen in alle soorten en maten, rare chicanes om de snelheid eruit te halen die eerder gevaarlijk zijn dan helpen, adviessnelheden die voor geen meter kloppen) op lange termijn meer verlammend dan verhelpend werkt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:32 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nou ik twijfel er sterk aan dat iedereen zich dat kan bedenken. Je hebt soms echt mensen die werkelijk waar geen enkel verkeersinzicht hebben.
Ik heb het laatst op een iets andere manier ook meegemaakt. Snelweg, 3 rijstroken, terug naar 2 rijstroken (ritsen). Dan kom je op het punt waar het verdrijvingsvlak bijna begint en wil je dus naar rechts opschuiven, maar precies op dat punt besluit iemand vanaf de rechterrijstrook naar links te gaan. Vooropgesteld, hij doet niks wat niet mag, maar echt handig is het niet.
Kan ik twee dingen doen: of remmen en erachter tussen schuiven, waarbij ik degene achter me dan weer hinder of even gas bij geven (over het vlak heen) en de ruimte daarvoor gebruiken zonder te hoeven remmen. Ik ben nogal van de doorstroming, dus ik kies dan voor het laatste (ondanks dat het gewoon fout is en niet mag). Vervolgens krijg je dan groot licht van degene met het "geniale" verkeersinzicht, die dus zelf totaal niet ziet dat hij niet zo handig bezig is.
Dus ja, hoewel ik er ook niet vrolijk van wordt, snap ik die betutteling soms ook wel weer. Voor sommige mensen is het gewoon écht nodig.
Het zou idd weer goed zijn als men zelf na moest denken. Van alle kanten word je in de watten gelegd. Omleiding? Als het goed is weet je het een week van tevoren, en hoef je alleen maar gele borden en een letter/cijfer te volgen. Hoeveel mensen in paniek raken bij een gemist omleidingbordje wil ik niet weten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 12:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mja, dan kom je dus weer op het punt van de glijdende schaal. Waar stoppen we met het "helpen" van weggebruikers? Want hoe meer we dit soort "regeltjes" gaan invoeren om mensen te "helpen", hoe minder mensen daadwerkelijk zelf verkeersinzicht krijgen/houden. Want alles wordt toch wel gereguleerd. De discussie is hier vaak genoeg gevoerd, maar ik blijf erbij, ik denk dat dit soort betutteling (doorgetrokken strepen in alle soorten en maten, rare chicanes om de snelheid eruit te halen die eerder gevaarlijk zijn dan helpen, adviessnelheden die voor geen meter kloppen) op lange termijn meer verlammend dan verhelpend werkt.
Het programma "De slechtste chauffeur van Nederland" nooit gezien zeker? Dan verbaas je je nergens meer over.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 11:13 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij heeft Ridocar gelijk dat zodra er pijlen op de strook staan, je niet meer terug mag voegen over de blokmarkering heen. Omdat je dan de verplichte rijrichting niet volgt ofzo. Ben wel benieuwd hoe dit wettelijk gezien nou echt zit.
Die dubbele lijnen waarbij de rechter doorgetrokken is en de linker niet op snelwegen blijf ik echter wel een betuttelend nonsensding vinden, gelijk aan adviessnelheden bij bochten. Ik bedoel, je kan toch zelf wel bedenken als automobilist dat wanneer je bij 2-strooks op de linkerstrook rijdt, en het is druk, dat je niet precies bij een invoegstrook moet gaan terugvoegen als daar mensen rijden die willen invoegen?
Als iets dreigt mis te gaan gewoon met beide handen je ogen afdekken en ondertussen plankgas geven. Dan zie je tenminste niet wat wie je raakt.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 22:14 schreef deezler het volgende:
[..]
Het programma "De slechtste chauffeur van Nederland" nooit gezien zeker? Dan verbaas je je nergens meer over.
Je zou dus rechts inhalen als één auto op de linkerbaan 50 zou rijden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan.
Zonder te twijfelen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:51 schreef Van_Poppel het volgende:
Je zou dus rechts inhalen als één auto op de linkerbaan 50 zou rijden.
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.quote:
Mijn ervaring is anders. Zelfs als je er toeterend langs gaat blijven ze nog links hangen.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
Tsja, die kans is erg klein als ik er met 75 voorbij ga, zelf goed opletten ook natuurlijk. Meestal rijdt zo'n sok al minutenlang links omdat hij/zij over een paar km. de afslag naar links moet hebben.quote:Op zondag 18 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Bij mij is dat toch wel een drempeltje hoor ...dat soort gasten die blijkbaar wat betreft autorijden er niet helemaal bij zijn, kunnen ook zomaar weer naar rechts sturen.
Of, op een driebaans ringweg waar je 70 mag van links naar rechts dit hebben: 45-50-60.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 23:21 schreef Izzy73 het volgende:
Op een tweebaans ringweg waar je 70 mag met 2 auto's naast elkaar 50 gaan rijden zodat niemand er langs kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |