Lamphouder eruit trekken, lampie met zijn hol 2 keer over een velletje schuurpapier of scotchbrite halen en terugschroeven, lui secreetquote:Op woensdag 14 oktober 2015 12:57 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Mijn achterlicht is al maanden wispelturig. Als ik te hard m'n kofferbak dichtgegooid heb dan krijg ik ineens weer een lampje in m'n dashboard (altijd linker achterlicht), vervolgens ga ik kijken, lamp uit, kofferbak opnieuw dichtgooien en hij doet het weer een tijdje. Ik ben echt te lui om te kijken wat nou echt de oorzaak is.
En dan noodstops maken? voor wat? overstekende geesten ofwa?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was op een 50 weg, op 4 seconden dus.
In mijn Volvo is het gewoon een pen lostrekken, en de hele unit kan eruit.. Ok, nog wel even een stekkertje losmaken. Maar verder, topsysteemquote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:16 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Goeiemorgen
Hier! Neem een kop koffie!
Mijn irritatie van vandaag (of eigenlijk gisteravond): autootjes met een incomplete handleiding
Mijn linker-voor-dimlicht was stuk, dus die ging ik 'eventjes' vervangen. Volgens de handleiding was dat niet eens zo heel veel werk voor een klein autootje (Hyundai i10): twee schroeven los, en dan kun je de hele koplamp-unit er aan de voorkant uittrekken.
Alleen waren ze in dat verhaal nog twee schroeven vergeten te vermelden en het feit dat je dan nog lomp hard moet trekken ook. Maar het is gelukt, zonder schade ook nog, dus nu kan ik weer fatsoenlijk in het donker de weg op!
Sinds wanneer hebben auto's reservelampen?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:21 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik had hem laatst ook: "Linker achterlamp stuk, reservelamp aan". Dus ik stap uit en kijk, geen verschil met rechts... Daarna de melding ook niet meer gehad.
Ook irritant: bij de garage een kapot lampje meekrijgen.
Ik heb het vermoeden dat ie een remlicht op half vermogen aan gooit ofzo, maar nog nooit gezien. Was ook de eerste keer dat ik die melding kreeg, bij een ander kapot achterlicht gaf ie die melding niet.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
Sinds wanneer hebben auto's reservelampen?
Ook altijd zo grappig, zo'n Golf met nog maar 1 kwart van eht rondje dat brand, de rest stuk.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
In mijn auto branden standaard gewoon 3 achterlichten per zijde. Remlichten zitten in een andere unit. Dus reservelampen heb ik sowieso niet
Ik denk dat dit per merk verschilt, misschien rijdt die doerak mercedes (een aantal jaar geleden hadden een aantal serieus standaard reservelampen dacht ik)quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:56 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
..]
Sinds wanneer hebben auto's reservelampen?
Dit was inderdaad in een benz ja.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik denk dat dit per merk verschilt, misschien rijdt die doerak mercedes (een aantal jaar geleden hadden een aantal serieus standaard reservelampen dacht ik)
bmw is beterquote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:07 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dit was inderdaad in een benz ja.
De nu officieel gepresenteerde M2 is wel ganz geil ja. En een M4 zoals ik in juni bij de Chiemsee tegen kwam ook; Zwart hok, 18" of 19" ruim gespaakt LM, gouden remklauwen waar je minder dan een vinger speling had tussen klauw en velg en een fantastisch geluid.quote:
Veel rotondes op die weg waar fietsers voorrang hebben. Als je dan niet goed oplet moet je vol in de remmen om de fietser/verkeer op de rotonde voor te laten, ik neem liever rustig tempo terug zodat ik niet tot stilstand kom.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En dan noodstops maken? voor wat? overstekende geesten ofwa?
Misschien is het een idee om te proberen verder vooruit te kijken als die knakker voor je.. Als hij last minute remt voor alles waar hij voor moet remmen, moet je eigenlijk gewoon proberen om dat voor te zijn. Als ik op de snelweg achter een Dauwdi zit met 160 en ik zie dattie met een noodgang op een inhalende vrachtwaggel afvlamt om 50 meter achter dat ding een ABS testje uit te voeren omdattie dat blijkbaar leuk vindt ofzo, kan ik 2 dingen doen: wachten tot hij dat doet en dan mopperen dattie effe binnen 2 seconden 80 km/u afboekt, of domweg zodra ik die vrachtwagen spot mijn rechterpoot optillen en overgaan op uitrol-modus. Rijden is vooruit zien, en dat kan alleen als je kijkt. Wie niet kijkt, ziet niet, en wie niet ziet, kan voor onverwachte situatie's komen te staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Veel rotondes op die weg waar fietsers voorrang hebben. Als je dan niet goed oplet moet je vol in de remmen om de fietser/verkeer op de rotonde voor te laten, ik neem liever rustig tempo terug zodat ik niet tot stilstand kom.
Hmm. Ik denk dat het bij mijn Volvo best mogelijk is dat indien een remlicht stuk is, de gewone lampen ook remlichten worden. Heb me er altijd over verbaasd dat de 6 'gewone' lampen P21/5W's zijn. Van de uiterst linkse snapte ik dat, want dat is ook het mistlicht. Maar de overige 5 vond ik vreemd dat het niet simpele 5W lampjes zijn. Maar gezien er ook een 21W in elke fitting zit kunnen dat best remlichten worden..quote:Op woensdag 14 oktober 2015 20:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb het vermoeden dat ie een remlicht op half vermogen aan gooit ofzo, maar nog nooit gezien. Was ook de eerste keer dat ik die melding kreeg, bij een ander kapot achterlicht gaf ie die melding niet.
[..]
Ook altijd zo grappig, zo'n Golf met nog maar 1 kwart van eht rondje dat brand, de rest stuk.
nope. ik stond keurig in het midden. Let ik altijd op, al was t maar om deurschade een beetje te voorkomen (als in: mensen die hun deur gewoon opengooien zonder eerst te kijken of er mss iets staat).quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:34 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de andere kant van het parkeervak. Blijkt nou dat het zo groot is dat de Saab nog een meter aan de andere kant had, tsja, domme lul is het dan. Temeer trouwens weer een reden waarom ik altijd achteruit erin ga.
Zo herkenbaar dit, zelfs bij drie rijstroken (A16 Breda-Dordrecht)quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:54 schreef Sounddragon het volgende:
06.00, mooie rustige 'lege' 2 baans snelweg met 3 vrachtwaggels en ongeveer evenzoveel auto's per kilometer, ik moet er 115 doen, en rond dit tijdstip doe ik dat vaak met 140-150km/u. Je komt dan met regelmaat in de bekende situatie dat je een auto moet gaan inhalen die achterop een vrachtwagen aanrijdt, en ik ben dan meestal de beroerdste niet en licht mijn voetje even op om het potentiële 'slachtoffer' wat keurig rechts rijdt middels een knippertje met groot licht te attenderen op het feit dat hij naar links kan komen. Ben ik heel goed bezig vind ik, maar in minstens de helft van de gevallen trapt die sukkel dan alsnog op de rem en ben ik voor JL afgezakt naar zijn ecodrive-style-120-met-pijn, en dat zuigt apeballen. Na de derde faalhaas denk ik dan dus 'fuck you', en vlam ik dan dus gewoon weer door in de volgende identieke situatie, en dan komt 'ie he; die klapmongool pleurt hem er dan dus steevast voor; Murphy does it again
Daardoor bij mij meteen een deuk in de nieuwe auto. Ik had hem pas een week.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 08:54 schreef Descendent het volgende:
[..]
nope. ik stond keurig in het midden. Let ik altijd op, al was t maar om deurschade een beetje te voorkomen (als in: mensen die hun deur gewoon opengooien zonder eerst te kijken of er mss iets staat).
quote:Op woensdag 14 oktober 2015 18:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lamphouder eruit trekken, lampie met zijn hol 2 keer over een velletje schuurpapier of scotchbrite halen en terugschroeven, lui secreet
Maar zolang m'n kofferbakdichtsmijtworkaround werkt...quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:02 schreef Messina het volgende:
[..]
En dat terwijl het waarschijnlijk enkel even het lampje goed erin draaien is, luiaard
Gewoon een gat laten vallen ten overstaand van je voorganger. En er dan in de 1 (liefst in de 2) achteraan hobbelen stationair. Sta je niet constant stil, hoef je niet constant te remmen en te schakelen maar ga je gewoon langzaam door de file. En dat is heel wat beter dan stil staan in een file.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:57 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Hmm, hoe zit dat dan met filerijden? Is het dan ook beter om vaker te schakelen ipv (half) ingedrukt houden?
Maar stilstaand kan je makkelijker whatsappen, tanden poetsen, je makeup doen, je ontbijt naar binnen werken et cetera. Dus stilstaan in de file is eigenlijk heel praktisch.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:56 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gewoon een gat laten vallen ten overstaand van je voorganger. En er dan in de 1 (liefst in de 2) achteraan hobbelen stationair. Sta je niet constant stil, hoef je niet constant te remmen en te schakelen maar ga je gewoon langzaam door de file. En dat is heel wat beter dan stil staan in een file.
Dat heb je ook vaak bij het ritsen. Mensen kennen dat fenomeen nog steeds niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 10:00 schreef pussywillow het volgende:
Vanochtend iemand met blijkbaar een agressieregulatieprobleem...
Ik reed rechts op een stukje waar twee rijbanen samenkomen (links moest ritsen). Links van mij zat een enorme taxibus die besloot om mij dan maar gewoon meteen van de weg te duwen Ik claxonneerde even naar de taxibus omdat ik het een beetje asociaal vond (maar toegegeven, ik had 'm natuurlijk ook iets meer ruimte kunnen geven). Vent achter me in een ouwe afgetrapte Scenic begint ineens te seinen en te claxonneren, haalt me in de over de vluchtstrook, gaat voor me rijden, stampt op de rem, en maar wijzen en gebaren. Echt, wat?? Doe gewoon even normaal.
doettie het na het eerste trillinkje telkens weer niet. Gewoon effe die 5 minuten investeren.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:50 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
[..]
Maar zolang m'n kofferbakdichtsmijtworkaround werkt...
Je bedoelt zonder gas te geven?quote:Op donderdag 15 oktober 2015 09:56 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Gewoon een gat laten vallen ten overstaand van je voorganger. En er dan in de 1 (liefst in de 2) achteraan hobbelen stationair. Sta je niet constant stil, hoef je niet constant te remmen en te schakelen maar ga je gewoon langzaam door de file. En dat is heel wat beter dan stil staan in een file.
Dat is de betekenis van stationair ja.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 15:15 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Je bedoelt zonder gas te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |