Dat is ook zo...als het groen wordt, laat je de koppeling al vast opkomen. Niet wachten tot je voorganger wegrijdt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 01:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als iedereen zou gaan oprijden als het kan, in plaats van eerst 10 meter gat te laten vallen, zou dat veel meer schelen.
Eh ja, zo wordt het je toch ook geleerd?quote:Op zondag 11 oktober 2015 00:04 schreef Van_Poppel het volgende:
Vraag me echt af of je zoveel dingen kapot maakt als je gewoon in de 1e versnelling met ingedrukt koppelingspedaal voor het verkeerslicht wacht. Die dingen zijn daar toch voor gemaakt zou je verwachten...
Hmm, hoe zit dat dan met filerijden? Is het dan ook beter om vaker te schakelen ipv (half) ingedrukt houden?quote:[b]Op zaterdag 10 oktober 2015 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij de verhoogde slijtage en dus eerdere noodzakelijke vervanging van mijn drukgroep lager betaald... Want daarvoor moet mijn versnellingsbak eraf. Overigens snap ik niet zo goed wat dat ermee te maken heeft, want ik sta altijd in zijn vrij en ben nog, als ik vooraan sta, als eerste weg.
Waarom moet je op je telefoon kijken?quote:Op zondag 11 oktober 2015 01:12 schreef Fer het volgende:
Ik zet hem ook vaak in vrij en dan gaat ook de motor uit. Dan nog zit ik ook even op mijn telefoon te kijken, springt dat ding op groen en knal ik alsnog bijna op de voorligger bij het wegrijden.
Van half ingedrukt houden slijt de koppeling sneller (zowel plaat als drukgroep). Schakelen slijt op de synchromeshes, maar lang niet zo erg.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:57 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Hmm, hoe zit dat dan met filerijden? Is het dan ook beter om vaker te schakelen ipv (half) ingedrukt houden?
Anders ga ik zo slingeren, tijdens het rijden.quote:Op zondag 11 oktober 2015 11:59 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Waarom moet je op je telefoon kijken?
Is de koppeling vaak indrukken dan net zo slecht? Doe namelijk ook koerierswerk en dan wordt ie natuurlijk volop gebruikt. Heb trouwens ook twee keer problemen met de koppeling gehad, maar dat kan ook net zo goed aan de auto's zelf hebben gelegen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 12:38 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Van half ingedrukt houden slijt de koppeling sneller (zowel plaat als drukgroep). Schakelen slijt op de synchromeshes, maar lang niet zo erg.
Sinds wanneer heeft een paard een koppeling?quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:17 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Is de koppeling vaak indrukken dan net zo slecht? Doe namelijk ook koerierswerk en dan wordt ie natuurlijk volop gebruikt. Heb trouwens ook twee keer problemen met de koppeling gehad, maar dat kan ook net zo goed aan de auto's zelf hebben gelegen.
Ik vind het irritanter dat Verstappen voor de zoveelste keer achteraan rijdt terwijl 'ie er niks aan kan doen.quote:
Het slippen is slecht voor de platen maar de drukgroep krijgt iedere keer een volle belasting bij het intrappen van de koppeling. Die is eigenlijk zodanig gemaakt dat 'ie ongeveer gelijk loopt met de levensduur van de platen. Sommige dingen zijn eenmaal gemaakt om maar een bepaalde tijd mee te gaan. Een goed voorbeeld is de startmotor. Die draait hooguit een paar uur voor 'ie versleten is, maar die wordt ook maar een seconde (of twee) gebruikt per start.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:17 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Is de koppeling vaak indrukken dan net zo slecht? Doe namelijk ook koerierswerk en dan wordt ie natuurlijk volop gebruikt. Heb trouwens ook twee keer problemen met de koppeling gehad, maar dat kan ook net zo goed aan de auto's zelf hebben gelegen.
Gelukkig doe ik het parttime, maar ik probeer nu ook om de koppeling zo min mogelijk te gebruiken, bijvoorbeeld door zachter te rijden als ik in een woonwijkje zit. Maar het is ook iets wat zomaar uit het niets kan gebeuren, dus dat maakt het wel lastig.quote:Op zondag 11 oktober 2015 14:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het slippen is slecht voor de platen maar de drukgroep krijgt iedere keer een volle belasting bij het intrappen van de koppeling. Die is eigenlijk zodanig gemaakt dat 'ie ongeveer gelijk loopt met de levensduur van de platen. Sommige dingen zijn eenmaal gemaakt om maar een bepaalde tijd mee te gaan. Een goed voorbeeld is de startmotor. Die draait hooguit een paar uur voor 'ie versleten is, maar die wordt ook maar een seconde (of twee) gebruikt per start.
Eventjes met de koppeling ingetrapt voor een verkeerslicht staan is niet meteen funest, maar met koerierswerk slijt de koppeling eenmaal harder dan een auto dat alleen maar snelwegen ziet.
Het is kut, maar hij staat wel nog in zijn vak, dus niet zo janken.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:41 schreef Descendent het volgende:
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst....
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren....
Daar had ik toch echt tegenaan getrapt of iets dergelijks.quote:Op zondag 11 oktober 2015 17:41 schreef Descendent het volgende:
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst....
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren....
Hoe, HOE?? Kan je vooruit niet normaal inparkerenquote:Op zondag 11 oktober 2015 17:41 schreef Descendent het volgende:
Zelden zo sterk de neiging gehad om ff tegen iemands auto te schoppen als laatst....
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik moest dus echt over de passagiersstoel omdat die %$#^& niet normaal kon inparkeren....
Landweggetje, pikkedonker, 80 k/m uur. Ja dan gaat het snel.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:17 schreef Fer het volgende:
Met grootlicht en nog bijna een fietser niet zien?
Ik ben vooral benieuwd naar de andere kant van het parkeervak. Blijkt nou dat het zo groot is dat de Saab nog een meter aan de andere kant had, tsja, domme lul is het dan. Temeer trouwens weer een reden waarom ik altijd achteruit erin ga.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:17 schreef Ridocar het volgende:
Ik zou die auto bestickeren, op de voor-en achterruit, op de spiegels, en als ik in een goeie bui ben op de lak.
Van die witte papieren, die je er nooit heel af krijgt.
Had 'm gewoon een tikje gegeven zodat ie viel. Gisteren ook op een smalle weg (die net breed genoeg is voor twee auto's maar waar ook fietsers fietsen) twee klapkutjes die stug naast elkaar bleven fietsen. Toen ik er eindelijk voorbij kon, heb ik ze maar even wakker getoeterd, net zoals Cesar altijd honden in hun zij prikt.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Afgelopen vrijdagnacht ook weer, reed met groot licht op een pikkedonker landweggetje en kon nog nét een fietser ontwijken. Ben gestopt en heb hem gevraagd of hij dood wil.
Stotter stotter, nee mevrouw, sorry mevrouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |