Omdat de VS de baas is en niet die Russen!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:08 schreef marsan het volgende:
Waarom helaas dat de russen is bombardeert?

russen doen het anders beter dan amerikaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat de VS de baas is en niet die Russen!!!

OK. en daarom moeten haatbaardjeshun gang mogen gaan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat de VS de baas is en niet die Russen!!!

Poetin zo met een paar sletjes kats dronken en dan van willen jullie mijn commando toren wel eens zien??quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:
Denk niet dat er zomaar een WO3 komt. Beetje dreigen over en weer maar niemand gaat alles riskeren voor een oorlog. Ja tenzij Rusland denkt yolo en ineens het westen gaat aanvallen misschien.

dat zegt men. Propagandaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
russen doen het anders beter dan amerika

Net zo dat Amerika het goed doet.quote:

Dat bedoel ik, in een situatie als deze kan je niks meer geloven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:43 schreef tailfox het volgende:
[..]
Net zo dat Amerika het goed doet.
Rusland durft te pokken wat Amerika niet durft.
De eu doet niks amerika ook niet.

Nee, het is gewoon verworden tot de zoveelste Proxy-oorlog (overigens al voordat de russen zich inmengden)...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:50 schreef Nober het volgende:
Is het Russische bombardement in Syrië het begin geweest van WW3!?

Een wereldoorlog met Europese landen en/of Amerika denk ik. In het Midden-Oosten is er altijd wel een oorlog, dat komt niet meer goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is de definitie van een wereldoorlog, want de oorlog tegen Irak over Koeweit (de tweede golfoorlog) had volgens mij genoeg strijdende partijen om het een wereldoorlog te noemen.

Volgens mij is een wereldoorlog als er 2 landen zijn die elkaar via hun ambassade meldne dat ze in oorlog met elkaar zijn, waarbij deze 2 landen in 2 verschillende werelddelen moeten bevinden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is de definitie van een wereldoorlog, want de oorlog tegen Irak over Koeweit (de tweede golfoorlog) had volgens mij genoeg strijdende partijen om het een wereldoorlog te noemen.

Ik kom 2 definities tegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

Waarom zou Rusland dat doen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:
Denk niet dat er zomaar een WO3 komt. Beetje dreigen over en weer maar niemand gaat alles riskeren voor een oorlog. Ja tenzij Rusland denkt yolo en ineens het westen gaat aanvallen misschien.

Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.

Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.

De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.

Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.

Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.
Zij die de macht hebben en zij die macht ambieren, die combinatie is al groot genoeg om jezelf als land in een oorlog te storten, iets waar 99% van de bevolking niets mee te maken wil hebben.

Hij is alleen zijn macht kwijt als de bevolking het weet af te nemen. Beetje lastig als de 1% alle massa vernietigingswapens heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.

Dit wordt leuk. Hoe zouden ze daar aan gekomen zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij is alleen zijn macht kwijt als de bevolking het weet af te nemen. Beetje lastig als de 1% alle massa vernietigingswapens heeft.

Niet van de burgers.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dit wordt leuk. Hoe zouden ze daar aan gekomen zijn?

O? Hoe komen ze aan dat geld voor die wapens dan?quote:

Netjes via GiroSYRIA gestort door de burgers natuurlijk!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
O? Hoe komen ze aan dat geld voor die wapens dan?

Eureka.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Netjes via GiroSYRIA gestort door de burgers natuurlijk!

Als er iets is dat uiteenlopende groepen moslims bindt en verenigt, is het wel hun haat richting het westen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.
De wens is hier weer eens de vader van de gedachte.

Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als er iets is dat uiteenlopende groepen moslims bindt en verenigt, is het wel hun haat richting het westen.

Ga er heen. Zien we jou gezellig op Youtube in je oranje overall.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.

Want ik heb ergens laten blijken die behoefte te hebben?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ga er heen. Zien we jou gezellig op Youtube in je oranje overall.

Mijn definitie van een wereldoorlog is als volgt:quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik kom 2 definities tegen.
1 wereldoorlog
Oorlog waar een groot deel van de wereld in betrokken is.
2 Wereldoorlog
Oorlog waarin mensen en machten uit verschillende werelddelen actief aan de strijd deelnemen en waarvan de strijdtonelen zich niet tot een werelddeel beperken.
In het eerste geval zou je misschien wel kunnen zeggen dat de tweede golfoorlog genoeg landen meededen om het een WO te maken (al hangt dat ook af van je definitie van "een groot deel van de wereld")
In het tweede geval was het zeker geen WO, de gevechten beperkten zich immers tot de regio.
Dus, kies maar zou ik zeggen.
Ik ga voor definitie twee.

Onzin natuurlijk. Europa was ook niet verenigd in WW1 en WW2quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.

En hij zal vooral bestaan uit brandhaarden in stedelijk Europa en het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:

Dat lijkt me een redelijke definitie, maar ik zou toch willen toevoegen dat een meerderheid van de landen/mensen erbij betrokken moet zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:44 schreef Paradoxie het volgende:
[..]
Mijn definitie van een wereldoorlog is als volgt:
-De oorlogen worden ten minste op 2 continenten gevoerd
-De strijdende partijen moeten aan elkaar gewaagd zijn (als velen landen oorlog hebben met bv 2 landen die amper een leger hebben, noem ik dat geen WW)
-Een wereldoorlog moet op zijn minst een jaar duren
Dit is de definitie waarvan ik vind, dat als het aan de 3 voorwaarden gedaan worden, je het een wereldoorlog mag noemen.

Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.

Ja en al die haat jegens de VS (die al vele decennia bestaat) voorkomt tot nu toe al die slachtpartijen tussen Soenis en Sjiieten niet...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.

IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

Ja, dat schreef je in je vorige post ook al.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.

Met IS in oorlog zijn is wel even iets dan met 'de islamitische wereld'.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 06:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.

Daar zat ik ook aan te denken, hoe moet je een wereld oorlog definiëren. Is dat een oorlog waar veel landen bij betrokken zijn. Met de VN hebben al zo vaak missies waarbij de helft van de wereld betrokken is.quote:

Ik denk dat je een wereldoorlog moet vergelijken met de 2 voorgaande wereldoorlogen. Betere voorbeelden zal je niet snel tegenkomen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 08:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, hoe moet je een wereld oorlog definiëren. Is dat een oorlog waar veel landen bij betrokken zijn. Met de VN hebben al zo vaak missies waarbij de helft van de wereld betrokken is.

Turkije geeft je gelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:50 schreef Nober het volgende:
VS en de EU moeten helaas toekijken hoe Rusland met steun van China IS bombardeert maar ze moeten natuurlijk niet over Turks gebied gaan vliegen. Want dat kan echt niet!

Ja, die indruk zou je krijgen. Maar als je kijkt hoeveel geld Cameron van plan is uit te geven aan nieuwe nucleaire onderzeeboten dan is het speelelement er gauw vanaf. Gaat toch ten koste van zorg en andere sociale voorzieningen dus het kost levens :quote:Op donderdag 4 februari 2016 07:22 schreef Apekoek het volgende:
Het zijn net kinderen op een schoolplein die ruzie maken om wat knikkers.

Oke ik dacht dat onderhand de hele wereld in oorlog is met de beweging IS mede ook omdat IS op grote schaal landje pik aan het doen isquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:

Maar er op voorbereid zijn is geen slechte zaak. Met name als twee landen met twee testosteron bommen aan het hoofd. En waarvan er een lid is van de NAVO die zich kan beroepen op artikel vijf kan het natuurlijk zo uit de hand lopen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen moeten echt een ophouden een shitload aan proxy-oorlogen te vergelijken met een wereldoorlog.

Nou niet. Die hebben geen kort lontje tenzij je hun aanvalt, ze provoceren ook niet maar je moet ze niet als vijhand hebbenquote:

Das geen wereldoorlogquote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
En hij zal vooral bestaan uit brandhaarden in stedelijk Europa en het Midden-Oosten.

Misschien niet zo prominent op straat in het westen zoals ten tijde van de 2de wereld, maar de voortgang van de technologie zorgt er voor dat de oorlog meer achter de schermen speelt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:06 schreef Gutmensch het volgende:
Er zal nooit een derde wereldoorlog komen. Daarvoor is de wereld teveel veranderd en zijn landen economisch te afhankelijk van elkaar.

Als de economie wegvalt heb je de poppen aan het dansen. Het is naïef te veronderstellen dat het economisch altijd goed blijft gaan. Zeker als bepaalde conflicten blijven voortduren.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:06 schreef Gutmensch het volgende:
Er zal nooit een derde wereldoorlog komen. Daarvoor is de wereld teveel veranderd en zijn landen economisch te afhankelijk van elkaar.

Daar is Zika al voor geïntroduceerd.quote:Op zondag 7 februari 2016 00:30 schreef berko13 het volgende:
1 ding is zeker
De komende jaren worden woelige tijden. We leven met veel te veel op deze aardbol. Af en toe met de grove borstel er eens door gaan is nodig vrees ik.

IS vormt nog geen 0.01% van de Islamitische Wereld. Sterk staaltje dit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 06:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.

De uitgesproken steun voor IS is een veelvoud daarvan. En de heimelijke, niet openlijk uitgesproken steun is nog veel groter. En dan is IS slechts één van de vele islamitische terreurbewegingen....quote:Op zondag 7 februari 2016 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
IS vormt nog geen 0.01% van de Islamitische Wereld. Sterk staaltje dit.

Ja, moslims steunen grotendeels allemaal heimelijk IS.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De uitgesproken steun voor IS is een veelvoud daarvan. En de heimelijke, niet openlijk uitgesproken steun is nog veel groter. En dan is IS slechts één van de vele islamitische terreurbewegingen....

Tientallen procenten van de moslims steunen IS, openlijk of heimelijk. In geen enkel land wordt IS getolereerd, en tegelijkertijd heeft een land als Saoedi-Arabië barbaarse wetten die nagenoeg gelijk zijn aan de wreedheden in IS-gebied.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, moslims steunen grotendeels allemaal heimelijk IS.![]()
IS bestaat in de kern uit een paar duizend man, de rest bestaat uit gefrustreerde meelopers - en ook dat is - zeker afgezet ten opzichte van het totaal aantal moslims - een minimaal aantal. In geen enkel Islamitisch land met een functionerende staat wordt IS getolereerd. Geen één. Daar ga je dus nimmer een 'Wereldoorlog' mee veroorzaken.

IS wordt dus in geen enkel land getolereerd. Ook de Islamitische landen niet, dank voor de bevestiging. Dat SA barbaarse wetten heeft is hier geen discussiepunt, dus probeer dat zijspoor in een ander topic waar het ook relevant is. Het overgrote deel van de moslims kent Daesh/IS niet (afhankelijk van de regio waar ze wonen) of steunt IS niet. Dat staat gewoon als een paal boven water.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tientallen procenten van de moslims steunen IS, openlijk of heimelijk. In geen enkel land wordt IS getolereerd, en tegelijkertijd heeft een land als Saoedi-Arabië barbaarse wetten die nagenoeg gelijk zijn aan de wreedheden in IS-gebied.

Saoedi-Arabië is zo'n beetje de bakermat van de islam. Saoedi-Arabië exporteert actief de radicale islam en zet alles op alles om invloed uit te oefenen op moslims in Europa. Het is voor de discussie bijzonder relevant om vast te stellen wat islamisme is en hoe dat de wereldvrede bedreigt.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
IS wordt dus in geen enkel land getolereerd. Ook de Islamitische landen niet, dank voor de bevestiging. Dat SA barbaarse wetten heeft is hier geen discussiepunt, dus probeer dat zijspoor in een ander topic waar het ook relevant is. Het overgrote deel van de moslims kent Daesh/IS niet (afhankelijk van de regio waar ze wonen) of steunt IS niet. Dat staat gewoon als een paal boven water.
De claim dat de volgende wereldoorlog tussen het Westen en de Islamitische Wereld gaat plaatsvinden is dan ook niet meer dan wishfull thinking.

Saoedie-Arabie bestond niet eens toen de Islam werd gesticht. De staat is dus alles behalve de bakermat van de Islam. De hele inrichting van die staat zou je in theorie als onislamitisch kunnen bestempelen, maar goed. Het enige wat SA belangrijk maakt in de islamitisch wereld, theologisch gezien, zijn de twee steden Mekka en Medina. Steden die er voor het bestaan van de staat Saoedie-Arabie al waren.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Saoedi-Arabië is zo'n beetje de bakermat van de islam.
Niet echt. De discussie gaat namelijk over het al of niet ontstaan van een grote wereldoorlog. Dat Saoedie Arabie het Wahabisme als uitgangspunt heeft en tracht te exporteren - dat is al heel lang bekend - zeker in de Islamitische wereld. Waarom denk je anders dat in landen als Egypte, Marokko, Tunesie, Algerije, Turkije etc. er eigen religieuze instituten zijn opgezet? Dat Europa zo naïef is om daar niets tegen te doen (tegen het Wahabisme), dat is ook al lang en breed bekend. Saoedie-Arabie pakt de ruimte die het gegeven wordt. En dat doen ze niet via de directe benadering. Dat neemt overigens niet weg dat er geen enkele aanwijzing is dat zij iets met IS van doen hebben. De uitzending van Tegenlicht een week of twee terug geeft veel inzicht in het ontstaan van IS. Ik raad je aan om dat eens te bekijken.quote:Saoedi-Arabië exporteert actief de radicale islam en zet alles op alles om invloed uit te oefenen op moslims in Europa. Het is voor de discussie bijzonder relevant om vast te stellen wat islamisme is en hoe dat de wereldvrede bedreigt.
Wel als je met dit soort argumenten aankomt. Vertel, een wereldoorlog tussen het 'Westen' en de Islamitische Wereld. Hoe zie jij dat voor je? Welke Islamitische landen zullen daarbij betrokken zijn en welke landen van het Westen?quote:Overigens is het zien aankomen van een (wereld)oorlog geen wishful thinking. Volgens mij moet je redelijk verknipt zijn om een oorlog als "wenselijk" te zien.

Bron?quote:Op zondag 7 februari 2016 10:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tientallen procenten van de moslims steunen IS, openlijk of heimelijk.

Op zich valt dat wel mee. Het is niet overbevolking dat de misère veroorzaakt maar de 0.01% van de zakkenvullers.quote:Op zondag 7 februari 2016 00:30 schreef berko13 het volgende:
1 ding is zeker
De komende jaren worden woelige tijden. We leven met veel te veel op deze aardbol. Af en toe met de grove borstel er eens door gaan is nodig vrees ik.

ah..... je pleit dus voor een flink stel massamoorden ?quote:Op zondag 7 februari 2016 00:30 schreef berko13 het volgende:
1 ding is zeker

Volgens mij moet je nog even in een woordenboek opzoeken wat bakermat betekent. Nee, wacht... ik help je even een handje:quote:Op zondag 7 februari 2016 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Saoedie-Arabie bestond niet eens toen de Islam werd gesticht. De staat is dus alles behalve de bakermat van de Islam. De hele inrichting van die staat zou je in theorie als onislamitisch kunnen bestempelen, maar goed. Het enige wat SA belangrijk maakt in de islamitisch wereld, theologisch gezien, zijn de twee steden Mekka en Medina. Steden die er voor het bestaan van de staat Saoedie-Arabie al waren.
[..]
Niet echt. De discussie gaat namelijk over het al of niet ontstaan van een grote wereldoorlog. Dat Saoedie Arabie het Wahabisme als uitgangspunt heeft en tracht te exporteren - dat is al heel lang bekend - zeker in de Islamitische wereld. Waarom denk je anders dat in landen als Egypte, Marokko, Tunesie, Algerije, Turkije etc. er eigen religieuze instituten zijn opgezet? Dat Europa zo naïef is om daar niets tegen te doen (tegen het Wahabisme), dat is ook al lang en breed bekend. Saoedie-Arabie pakt de ruimte die het gegeven wordt. En dat doen ze niet via de directe benadering. Dat neemt overigens niet weg dat er geen enkele aanwijzing is dat zij iets met IS van doen hebben. De uitzending van Tegenlicht een week of twee terug geeft veel inzicht in het ontstaan van IS. Ik raad je aan om dat eens te bekijken.
[..]
Wel als je met dit soort argumenten aankomt. Vertel, een wereldoorlog tussen het 'Westen' en de Islamitische Wereld. Hoe zie jij dat voor je? Welke Islamitische landen zullen daarbij betrokken zijn en welke landen van het Westen?
De twee belangrijkste islamitische plaatsen, Mekka en Medina, liggen in het huidige Saoedi-Arabië. Moslims komen vanuit de hele wereld naar Saoedi-Arabië voor de hadj. De inrichting van het land is ook volledig islamitisch. De bevolking is 100 procent moslim, afvalligheid is strafbaar. De koran en de sharia zijn er de basis voor alle wetgeving; vandaar ook de barbaarse straffen die er worden opgelegd en vandaar ook de gelijkenis met de praktijken in IS-gebied.quote:ba·ker·mat (de; v(m); meervoud: bakermatten)
1
plaats van wording of oorsprong

Je bent een bangmakertje.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:33 schreef TomLuny het volgende:
ik vind het niet netjes om met meerdere personen te gaan discussiëren met/tegen één persoon, dus ik zal me zo neutraal mogelijk opstellen.
Er werd gevraagd naar cijfers.
Onderaan deze post staan wat gegevens, met dank aan Xapt1 :
POL / Anti-islam en links kan dat samen? #2
En verder, jihad hoeft niet altijd gewelddadig te zijn om toch een bedreiging te vormen :
[ afbeelding ]
Valt het te beschouwen als een wereldoorlog ?
Niet in de klassieke zin van het woord waarschijnlijk, als je het doel van werelddominatie door islamisten buiten beschouwing laat.

Ten eerste is er vanuit het oogpunt van (universele) mensenrechten meer dan voldoende reden om bang te zijn voor de sharia. De sharia is namelijk barbaars en schendt mensenrechten - met name die van minderheden - op gruwelijke wijze.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent een bangmakertje.
Je presenteert hier de sharia als de grote ellende, waar we bang voor moeten zijn.
Je doet alsof het zo makkelijk is dat type wetgeving in te voeren in een land als Nederland.
Dus niet.
Een Islamitische partij kan niet eens op 1 kamerzetel hopen in de peilingen.

weer een bangmakertje.....quote:Op zondag 7 februari 2016 13:06 schreef Elfletterig het volgende:
Sharia-wetgeving zal hier niet zomaar worden ingevoerd, maar elementen zien we in West-Europa al doodleuk opduiken. Bijvoorbeeld in de vorm van Sharia-rechtbanken, zoals in Groot-Brittannië.
DENK is nauwelijks een islamitische partij te noemen.quote:En een islamitische partij kan makkelijk meer dan één zetel halen bij verkiezingen. Een beweging als Denk heeft zeker wel potentie om één of meerdere zetels te halen.

Precies als jij, dacht ik er voor kort zelf zo over, Wilders en PVV zijn angstzaaiers.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:01 schreef Bluesdude het volgende:
Je bent een bangmakertje.
Je presenteert hier de sharia als de grote ellende, waar we bang voor moeten zijn.
Je doet alsof het zo makkelijk is dat type wetgeving in te voeren in een land als Nederland.
Dus niet.
Een Islamitische partij kan niet eens op 1 kamerzetel hopen in de peilingen.

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal, de huidige staat heeft niets met die bakermat van doen. Behalve in geografisch opzicht dan. Je legt bewust of onbewust een link tussen het huidige Saoedie Arabie en de bestaangeschiedenis van de Islam. Die is er echter niet - behalve dan dus voor wat betreft het geografische aspect.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij moet je nog even in een woordenboek opzoeken wat bakermat betekent. Nee, wacht... ik help je even een handje:
Correct. Irrelevant.quote:De twee belangrijkste islamitische plaatsen, Mekka en Medina, liggen in het huidige Saoedi-Arabië.
Correct. Irrelevant.quote:Moslims komen vanuit de hele wereld naar Saoedi-Arabië voor de hadj.
Dat is het niet, getuige het feit dat het een monarchie betreft. Dat weerspreekt al een volledig islamitische inrichting.quote:De inrichting van het land is ook volledig islamitisch. De bevolking is 100 procent moslim, afvalligheid is strafbaar. De koran en de sharia zijn er de basis voor alle wetgeving; vandaar ook de barbaarse straffen die er worden opgelegd en vandaar ook de gelijkenis met de praktijken in IS-gebied.
Dit mag wel op z'n minst een understatement genoemd worden. Vrouwen mogen er rijden, hebben er actief en passief kiesrecht (al decennialang), er is sprake van een actieve civil society, pluriforme vertegenwoordiging in het parlement (van communisten tot aan liberalen, tot aan islamisten), in twee van de genoemde landen kent men geen uitvoering van de doodstraf en zo kunnen wij wel een kleine eeuwigheid doorgaan met het opnoemen van verschillen in de wijze van inrichting van deze islamitische landen - en daarmee dus ook de wijze van interpretatie en vormgeven van het geloof.quote:Ja, de islam zal in Egypte, Marokko of Tunesië nét een tandje anders zijn dan in Saoedi-Arabië,
De honderd tot tweehonderd jongeren die naar Syrie zijn gegaan gaan geen 'culture clash' veroorzaken. Dan moet je met veel zwaardere zaken komen. Die jongeren sterven daar ter plekke of keren met teleurgestelde hoofdjes terug - en moeten verder zwaar begeleid / in de gaten gehouden worden. Maar een wereldoorlog veroorzaken, nee dat gaan ze niet doen.quote:maar de culture clash met de westerse wereld is er niet minder om. Het zijn (onder meer) Marokkaanse jongeren uit Nederland die naar IS-gebied afreizen, die met IS-vlaggen door Den Haag lopen en openlijk hun steun aan deze terreurgroep uitdragen. Je bent toch niet blind of zo?
Dat laatste hangt enigszins samen met je politieke standpunten, dus daar verschillen we van mening over. Dat eerste maakt voor het onderwerp waarover gediscussieerd wordt geen reet uit. Ze mogen dan wel dezelfde interpretatie van de ideologie erop nahouden, hun belangen zijn echter strijdig met elkaar. SA is contra IS en dat geldt net zo goed voor Koeweit - hoe dubieus hun eigen praktijken ook zijn. Rusland is ook contra IS - terwijl ze er zelf net zo goed dubieuze praktijken op nahouden - of China, of Assad. Ik zie niet in hoe dat met deze discussie te maken heeft.quote:Ik stelde trouwens niet dat IS door Saoedi-Arabië is ontstaan. Ik vergeleek slechts de praktijk van alle dag, bijvoorbeeld wat straffen betreft. De gelijkenissen zijn zeer opvallend. Zowel IS als Saoedi-Arabië laten zien wat de radicale islam in de praktijk inhoudt. En met name Saoedi-Arabië, maar ook andere landen in die regio zoals Koeweit, zijn uitermate bedreven in het beïnvloeden van moslims in West-Europa. En dubieuze figuren als Erdogan doen ook graag een duit in het zakje om Turken in West-Europa te blijven beïnvloeden.
Dat is het op zichzelf helemaal niet. Islamisme kan zich in velerlei vormen uitten. Van gematigd tot zeer radicaal. Radicale elementen waarbij tot geweld wordt opgeroepen moet je weren, de rest kan prima onder de vrijheid van meningsuiting geschaard worden. Ze hoeven niet allemaal een tweede Elfletterig te worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens constateer ik wel weer meteen waar je met het topic naartoe wil gaan, maar wederom is dat volstrekt offtopic en wil ik je meteen meegeven dat deze 'argumenten' thuishoren in de talloze topics daarover (in NWS).quote:De islam - en dan met name de politieke islam (het islamisme, dus) - is een bedreiging voor de wereldvrede en voor de stabiliteit in veel regio's, waaronder ons eigen continent. We kennen hier grote problemen met integratie (of beter gezegd: het gebrek eraan), we kennen problemen met radicalisering onder moslimjongeren, met salafisme, met haatpredikers, jihad-ronselaars, noem maar op.
Nee, dat blijkt ook helemaal nergens uit.quote:Het heeft alle ingrediënten in zich om uiteindelijk in een wereldoorlog uit te monden.
Nou, het komt op mij (en anderen) zo over dat je het wel érg graag wil. Want de sprongetjes die je maakt in je argumentatie snijden geen hout. Geen enkel Islamitisch of Westers land heeft op dit moment baat bij escalatie van het conflict. Als er al een Wereldoorlog uit gaat barsten dan is dat eerder tussen Rusland (en consorten) en het Westen. Die proxy-oorlog wordt nu al op meerdere fronten gevoerd en is ook veel plausibeler. Denk aan Oekraïne en nu ook de inmenging van Rusland in Syrie.quote:Dat is geen wishful thinking, zoals jij suggereert. Ik hoop niet op een oorlog. Ik hoop op verstandige besluiten en verstandig gedrag van mensen.
Je praat heel veel over anderen, maar vergeet je hand in eigen boezem te steken. Je meent dat moslims een gedeelde haat jegens het Westen hebben. Waar dat op gebaseerd is mag God weten. Veel verder dan geradicaliseerde mannetjes of Islamitische Staat kom je niet - en dat geeft meteen al de fout in je argumentatie aan. Islamitische Staat wordt namelijk op alle fronten bestreden door moslims. De geradicaliseerde mannetjes worden verder gewoon achter tralies gezet, zowel hier als in Islamitische landen. Van een 'gedeelde haat jegens het Westen' blijkt niets - sterker nog het is een belediging tegenover de overgrote meerderheid van de moslims die actief participeert in bijvoorbeeld Nederland, deel uitmaakt van de samenleving. Het wijst wat mij betreft op een ongezond wantrouwen jegens moslims in het algemeen en is kenmerkend voor jouw toonzetting in dit soort discussies.quote:Zou zouden mensen eens kunnen ophouden met religie boven alles te stellen. En mensen die het westen haten, die zich hier niet thuisvoelen, zouden aan re-migratie kunnen denken. En onze overheden zouden veel meer kunnen doen om betrekkingen met dubieuze schurkenstaten te bevriezen en hun invloed te beperken. Maar dat doen we allemaal niet, politiek-correct als we zijn. Daardoor worden problemen niet aangepakt en opgelost, maar krijgen ze de kans om te verergeren, met alle risico's van dien.

Nog even als aanvulling wat in die post ontbrak, alle moties zijn aangenomen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:40 schreef TomLuny het volgende:
Over 'hoe makkelijk het is om sharia in te voeren'.
Indien het echt ontzettend moeilijk zou zijn, dan waarom neemt de Nederlandse regering zoveel maatregelen om salafisme in te dammen ? Zie deze post bijvoorbeeld :
POL / Anti-islam en links kan dat samen? #2
En als je dan ziet dat GrKÖ 100% tegenstemt op iedere maatregel dan zou ik zeggen : we hebben al radicale moslims met 2 zetels in de kamer zitten.

Wel heel erg handig dat je ze dan in je midden hebt wonen hè? Dan krijg je dus een totalitaire oorlog die zich uitstrekt tot ieder klein uithoekje.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:

welk verband daartussen ontgaat je ?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:50 schreef GSbrder het volgende:
Tom, kun je het bij WWIII houden, in plaats van 9/11?

Een lineair verband.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:51 schreef TomLuny het volgende:
[..]
welk verband daartussen ontgaat je ?

Ok. Leuk voor je dat de Islamitische Wereld zo groot is.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
IS vormt nog geen 0.01% van de Islamitische Wereld. Sterk staaltje dit.

Ik kwam laatst een uitspraak tegen van Erdogan, hier in beeld :quote:Op zondag 7 februari 2016 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Saoedi-Arabië is zo'n beetje de bakermat van de islam. Saoedi-Arabië exporteert actief de radicale islam en zet alles op alles om invloed uit te oefenen op moslims in Europa. Het is voor de discussie bijzonder relevant om vast te stellen wat islamisme is en hoe dat de wereldvrede bedreigt.

Het verband met een mogelijke Derde Wereldoorlog ontgaat me.quote:Op maandag 8 februari 2016 08:52 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een uitspraak tegen van Erdogan, hier in beeld :
[ afbeelding ]
En vanmorgen bracht de NOS dit dit bericht over de jihadi beatles :
Kotey, Davis en Emwazi kenden elkaar in Londen.
Ze waren vrienden en gingen naar dezelfde moskee in West-Londen.
Politieke correctheid deed de NOS waarschijnlijk besluiten om de naam van die moskee-barak niet te melden. Via door hun gegeven links toch kunnen achterhalen, het is deze :
[ afbeelding ]
Ik kan zo gauw geen bewijs vinden dat die moskee direkt gesponsord wordt door SA, maar wel ben ik dit tegengekomen waaruit zou blijken dat radicale lectuur rechtstreeks vanuit SA in de Al-Manaar moskee is beland : https://groups.google.com/forum/#!topic/su71/bZ-TLltFtTs
Uiteraard ontkent de leiding van de moskee dit alles, werkt 'al' sinds 2014 naar eigen zeggen "samen met de overheidsdiensten en heeft geen invloed op wat er in de hoekjes van de moskee en buiten op straat voor de moskee zich afspeelt".
http://www.buzzfeed.com/j(...)tion-cell#.wd0kqY53Q
Hoeveel staatssubsidie die moskee krijgt als zijnde 'goede doel' heb ik nog niet gezocht, maar mag wel duidelijk zijn, als dit over de hele wereld zo gaat dan is een spoedige escalatie niet geheel ondenkbaar, zeker als je bedenkt dat de moskeeën als paddestoelen overal de grond uitschieten.

Ohquote:Op maandag 8 februari 2016 08:56 schreef Reya het volgende:
Het verband met een mogelijke Derde Wereldoorlog ontgaat me.

Kuzu en Öztürk zijn twee islamisten die over de rug van de naïeve PvdA de Tweede Kamer zijn binnengedrongen. Dat ze tegen de aanpak van het gevaarlijke en onwenselijke salafisme stemmen, zegt alles.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:06 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Nog even als aanvulling wat in die post ontbrak, alle moties zijn aangenomen.
Dat zijn er 10 aangaande salafisme beperkende maatregelen uit 2015.
Wie stemt 10x tegen ? GrKÖ.
En de moties gaan niet alleen over islam jihad terrorisme maar ook over onverenigbare ideologie mbt democratische opvattingen.
En de bron is de officiële website vd tweede kamer :
http://www.tweedekamer.nl(...)t=date%3Adesc%3Adate
Dan is er toch een probleem als je mij vraagt.

Het is niet zo moeilijk. De radicale islam, met Saoedi-Arabië als één van de belangrijkste regisseurs en financiers (ook al ontkent Mutant01 dat doodleuk), probeert voet aan de grond te krijgen in Europa en probeert onze samenleving te ontwrichten. Of het nu gaat om concrete terreurdaden, of om "onschuldige" zaken zoals het beïnvloeden van jongeren. Het zijn landen als Saoedi-Arabië en Koeweit waar de haatpredikers vandaan komen die opruiende praatjes houden in westerse moskeeën. Jongeren wordt vijandigheid / opstandigheid richting de Westerse samenleving bijgebracht. Dit gebeurt bewust en het gebeurt met financiële steun van genoemde landen, zoals TomLuny hierboven ook al laat zien.quote:Op maandag 8 februari 2016 08:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Het verband met een mogelijke Derde Wereldoorlog ontgaat me.

quote:Op maandag 8 februari 2016 09:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kuzu en Öztürk zijn twee islamisten die over de rug van de naïeve PvdA de Tweede Kamer zijn binnengedrongen. Dat ze tegen de aanpak van het gevaarlijke en onwenselijke salafisme stemmen, zegt alles.
Valt wel wat te zeggen voor de opvatting van D66, SP en Denk.quote:De waarschuwingen van Marcouch vielen slecht bij SP, D66 en de Groep Kuzu/Öztürk. Binnen het salafisme bestaan drie stromingen en het wegzetten van een hele groep kan volgens hen juist tot radicalisering leiden. Tunahan Kuzu beschuldigde Marcouch ervan dat hij iedereen over één kam scheert, paniek zaait en dezelfde lijn kiest als de PVV.

Iemand die relevante feiten afserveert als "correct, maar irrelevant" begrijpt het volgens mij zelf niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal
quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is het niet, getuige het feit dat het een monarchie betreft. Dat weerspreekt al een volledig islamitische inrichting.
Het zijn niet alleen de jongeren die naar Syrië vertrekken, het zijn ook de radicale opvattingen onder een wezenlijke groep moslims in landen als Nederland. En niet alleen terugkeerders vormen een gevaar; omdat naïef Europa z'n grenzen niet sluit, komen honderden, zo niet duizenden terroristen mee deze kant op met de asielzoekersstroom. Er zullen terreuraanslagen blijven komen. En dat gegeven heeft alles in zich om verder te escaleren, hoe krampachtig jij dat ook ontkent.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
De honderd tot tweehonderd jongeren die naar Syrie zijn gegaan gaan geen 'culture clash' veroorzaken. Dan moet je met veel zwaardere zaken komen. Die jongeren sterven daar ter plekke of keren met teleurgestelde hoofdjes terug - en moeten verder zwaar begeleid / in de gaten gehouden worden. Maar een wereldoorlog veroorzaken, nee dat gaan ze niet doen.
Radicale elementen moet je weren, inderdaad. Maar - newsflash - ze worden niet geweerd, althans: lang niet goed genoeg. Nog veel te vaak kunnen haatpredikers hier hun zegje doen. In Duitsland hebben we kunnen zien hoe radicale moslims gaan ronselen bij de AZC's en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Zo was de Ibn Ghaldoun-school een salafistisch haatpaleis dat jarenlang ongestoord z'n gang kon gaan. En dergelijke instituten bestaan nog steeds en kunnen ongestoord hun ding doen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is het op zichzelf helemaal niet. Islamisme kan zich in velerlei vormen uitten. Van gematigd tot zeer radicaal. Radicale elementen waarbij tot geweld wordt opgeroepen moet je weren, de rest kan prima onder de vrijheid van meningsuiting geschaard worden. Ze hoeven niet allemaal een tweede Elfletterig te worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens constateer ik wel weer meteen waar je met het topic naartoe wil gaan, maar wederom is dat volstrekt offtopic en wil ik je meteen meegeven dat deze 'argumenten' thuishoren in de talloze topics daarover (in NWS).
Ik wil een stabiele samenleving die een logisch geheel vormt; eentje die niet wordt ondermijnd of ontwricht door intolerantie van groepen radicaal gelovigen of andere extremisten. De radicale islam is veruit de grootste bedreiging die onze samenleving op dit punt kent. Het is een veel grotere, meer reële bedreiging dan christelijk extremisme of extreem-rechtse bewegingen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, het komt op mij (en anderen) zo over dat je het wel érg graag wil. Want de sprongetjes die je maakt in je argumentatie snijden geen hout. Geen enkel Islamitisch of Westers land heeft op dit moment baat bij escalatie van het conflict. Als er al een Wereldoorlog uit gaat barsten dan is dat eerder tussen Rusland (en consorten) en het Westen. Die proxy-oorlog wordt nu al op meerdere fronten gevoerd en is ook veel plausibeler. Denk aan Oekraïne en nu ook de inmenging van Rusland in Syrië.
Schuimbekkende moslims zien we in Nederland alleen demonstreren als Palestina onrecht wordt aangedaan. Islamitische Staat brengt nog niet een honderdste van de verontwaardiging teweeg, terwijl IS ook massaal moslims afslacht. Daaruit kun je wel zien hoe selectief de verontwaardiging is: is de dader moslim, dan geven de moslims geen krimp. Is de dader Joods of Westers, dan staan ze schuimbekkend te demonstreren.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Islamitische Staat wordt namelijk op alle fronten bestreden door moslims. De geradicaliseerde mannetjes worden verder gewoon achter tralies gezet, zowel hier als in Islamitische landen. Van een 'gedeelde haat jegens het Westen' blijkt niets - sterker nog het is een belediging tegenover de overgrote meerderheid van de moslims die actief participeert in bijvoorbeeld Nederland, deel uitmaakt van de samenleving. Het wijst wat mij betreft op een ongezond wantrouwen jegens moslims in het algemeen en is kenmerkend voor jouw toonzetting in dit soort discussies.

Een ernstig gevalletje vanquote:Op maandag 8 februari 2016 09:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Valt wel wat te zeggen voor de opvatting van D66, SP en Denk.
Maar is het wel grappig dat jij bang bent voor een partij die wel twee hele zetels bezit in de Tweede Kamer, en die waarschijnlijk kwijtraakt na de volgende verkiezingen.

Wat heeft dat te doen met een Derde Wereldoorlog?quote:Op maandag 8 februari 2016 09:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk. De radicale islam, met Saoedi-Arabië als één van de belangrijkste regisseurs en financiers (ook al ontkent Mutant01 dat doodleuk), probeert voet aan de grond te krijgen in Europa en probeert onze samenleving te ontwrichten. Of het nu gaat om concrete terreurdaden, of om "onschuldige" zaken zoals het beïnvloeden van jongeren. Het zijn landen als Saoedi-Arabië en Koeweit waar de haatpredikers vandaan komen die opruiende praatjes houden in westerse moskeeën. Jongeren wordt vijandigheid / opstandigheid richting de Westerse samenleving bijgebracht. Dit gebeurt bewust en het gebeurt met financiële steun van genoemde landen, zoals TomLuny hierboven ook al laat zien.

Ik denk dat de politieke islam met Denk definitief voet aan de grond krijgt in onze Tweede Kamer. Allochtone kiezers zijn sinds 2012 massaal bij de PvdA weggelopen. Onder meer omdat iemand als Ahmed Marcouch geen blad voor de mond neemt wat betreft het wijdverspreide wangedrag van Marokkaanse jongeren. Veel allochtonen hebben inmiddels een nieuw thuis gevonden bij het kritiekloze D66, maar Denk heeft zonder meer potentieel om bij de volgende verkiezingen meerdere zetels te behalen.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:24 schreef KoosVogels het volgende:
Valt wel wat te zeggen voor de opvatting van D66, SP en Denk.
Maar is het wel grappig dat jij bang bent voor een partij die wel twee hele zetels bezit in de Tweede Kamer, en die waarschijnlijk kwijtraakt na de volgende verkiezingen.

Angst is ook hier weer een slechte raadgever.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat de politieke islam met Denk definitief voet aan de grond krijgt in onze Tweede Kamer. Allochtone kiezers zijn sinds 2012 massaal bij de PvdA weggelopen. Onder meer omdat iemand als Ahmed Marcouch geen blad voor de mond neemt wat betreft het wijdverspreide wangedrag van Marokkaanse jongeren. Veel allochtonen hebben inmiddels een nieuw thuis gevonden bij het kritiekloze D66, maar Denk heeft zonder meer potentieel om bij de volgende verkiezingen meerdere zetels te behalen.
De nog onbekende Kuzu stond in 2012 op plaats 27 van de PvdA-kandidatenlijst en kreeg toen al ruim 23.000 stemmen. Tel de bijna 10.000 stemmen voor Öztürk erbij op en je hebt al een halve kamerzetel in de pocket. In 2017 kan Denk actief campagne voeren. En reken maar dat het cliëntelisme z'n werk zal doen.

Twee zetels.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat de politieke islam met Denk definitief voet aan de grond krijgt in onze Tweede Kamer. Allochtone kiezers zijn sinds 2012 massaal bij de PvdA weggelopen. Onder meer omdat iemand als Ahmed Marcouch geen blad voor de mond neemt wat betreft het wijdverspreide wangedrag van Marokkaanse jongeren. Veel allochtonen hebben inmiddels een nieuw thuis gevonden bij het kritiekloze D66, maar Denk heeft zonder meer potentieel om bij de volgende verkiezingen meerdere zetels te behalen.
De nog onbekende Kuzu stond in 2012 op plaats 27 van de PvdA-kandidatenlijst en kreeg toen al ruim 23.000 stemmen. Tel de bijna 10.000 stemmen voor Öztürk erbij op en je hebt al een halve kamerzetel in de pocket. In 2017 kan Denk actief campagne voeren. En reken maar dat het cliëntelisme z'n werk zal doen.

Ik zeg nergens dat ik bang ben. Maar ik zie Denk bij de volgende verkiezingen wel een aantal zetels halen. Gelukkig is onze democratie sterk genoeg om dit Turkse cliëntelisme buitenspel te houden.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Angst is ook hier weer een slechte raadgever.

Feitelijk is de politieke islam er allang, dus een dergelijke paniekkreet zul je mij niet horen uitkramen. De realiteit is dat islamitische partijen al in de gemeenteraden van Rotterdam en Den Haag (en vast ook wel andere gemeenten) zijn vertegenwoordigd. Denk heeft potentie om de eerste islam-partij op nationaal niveau te worden, zeker nu allochtone kiezers massaal de PvdA de rug hebben toegekeerd.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Twee zetels.
En zelfs als in 2017 alle moslims in Nederland op Denk stemmen, eindigt de partij alsnog met niet meer dan 7/8 zetels. Voorwaarde is wel dat alle moslims dan moeten gaan stemmen (onwaarschijnlijk) en dan moeten ze ook nog eens allemaal het hokje van Denk aankruisen (eveneens onwaarschijnlijk).
Oh noes, de politieke islam is coming!

Je hoeft niet te zeggen dat je bang bent om bijzonder angstig over te komen. Jij ziet in een paar praktisch gezien kansloze mafkezen blijkbaar een voorbode voor een derde wereldoorlog met de enge moslims. Het staat je vrij die angst te hebben.quote:Op maandag 8 februari 2016 10:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik bang ben. Maar ik zie Denk bij de volgende verkiezingen wel een aantal zetels halen. Gelukkig is onze democratie sterk genoeg om dit Turkse cliëntelisme buitenspel te houden.

Dit deel van de discussie gaat niet zozeer over Denk, maar over de politieke islam die wortel schiet in Europa. Niet alleen in Nederland, trouwens. In Groot-Brittannië heb je zelfs sharia-rechtbanken.quote:Op maandag 8 februari 2016 10:06 schreef Reya het volgende:
DENK heeft werkelijk helemaal niets met een mogelijke Derde Wereldoorlog te maken. Ik stel voor dat we daar dan ook maar over ophouden.

Ook dat heeft niets met een Derde Wereldoorlog te maken.quote:Op maandag 8 februari 2016 10:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit deel van de discussie gaat niet zozeer over Denk, maar over de politieke islam die wortel schiet in Europa. Niet alleen in Nederland, trouwens. In Groot-Brittannië heb je zelfs sharia-rechtbanken.

In Nederland heb je zelfs kerkelijke rechtbanken.quote:Op maandag 8 februari 2016 10:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dit deel van de discussie gaat niet zozeer over Denk, maar over de politieke islam die wortel schiet in Europa. Niet alleen in Nederland, trouwens. In Groot-Brittannië heb je zelfs sharia-rechtbanken.

En aangezien je dat aanhaalt in een topic over de Derde Wereldoorlog beschouw jij dat blijkbaar als een zeer gevaarlijke ontwikkeling. Wat wil je doen om de invloed van de politieke islam in Nederland in te perken?quote:Op maandag 8 februari 2016 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Feitelijk is de politieke islam er allang, dus een dergelijke paniekkreet zul je mij niet horen uitkramen. De realiteit is dat islamitische partijen al in de gemeenteraden van Rotterdam en Den Haag (en vast ook wel andere gemeenten) zijn vertegenwoordigd. Denk heeft potentie om de eerste islam-partij op nationaal niveau te worden, zeker nu allochtone kiezers massaal de PvdA de rug hebben toegekeerd.

Ik moet even denken aan de beroemde woorden van Buma in de richting van Van Miltenburg:quote:Op maandag 8 februari 2016 10:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Ook dat heeft niets met een Derde Wereldoorlog te maken.
Schijnbaar mogen we hier alleen over een Derde Wereldoorlog discussiëren als we het maar niet hebben over de spanningen tussen de westerse en de islamitische wereld? Dat terwijl zaken als radicalisering, terrorisme, religieus extremisme, seggregatie, enzovoort toch echt reële issues zijn die een gevaar voor de stabiliteit in onze regio zijn.quote:"Ik vind dat u erg sterk sturend in een bepaalde richting hier een debat probeert door te laten gaan. Ik vind eerlijk gezegd dat u als voorzitter te veel er toch een ander debat van probeert te maken."

De opkomst van de politieke islam vanaf de jaren zeventig lijkt me buiten kijf staan, inderdaad. De link met een eventuele WO-III is minder duidelijk, alhoewel er wel scenario's in die richting te bedenken zijn. Als je kijkt naar WO-I en WO-II, dan zou je kunnen zeggen dat drie elementen beide keren terugkwamen: geostrategische belangen (de balans tussen Frankrijk en Duitsland, voornamelijk), de opkomst van een destabiliserende ideologie (nationalisme, in WO-II aangevuld met rassenleer) en een regio die dermate belangrijk was op het wereldtoneel dat de hele wereld werd meegezogen (in beide gevallen Europa; als WO-II tot Azië beperkt was gebleven, had men waarschijnlijk nooit van een wereldoorlog gesproken).quote:Op maandag 8 februari 2016 10:55 schreef TomLuny het volgende:
Als we ervan uitgaan dat WWII mede veroorzaakt is door WWI dan kan misschien gesteld worden dat bepaalde gebeurtenissen uit deze en afgelopen eeuw zouden kunnen leiden tot WWIII.
Volgens dhr. Gorka waren er 3 belangrijke gebeurtenissen in het MO, dat misschien niet geheel toevallig samenviel met de 1400 islam-eeuwwisseling, namelijk 1979.
-1 De machtsovername in Iran door Khomeini
-2 De invasie van de Sovjet-Unie in Afghanistan
-3 De bestorming van een moskee in SA.
@3 http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=112051155
De relatie tussen de Saudische monarchie en de fundamentele islam - wat ik in dit topic eerder heb zien bespreken - wordt dan misschien duidelijker.
Zelf moet ik het nog verder uitzoeken dus kan er niet al teveel over vertellen.
In het kort :
Eventually, the siege was broken with the help of French counterterrorism operators that had been smuggling into the Kingdom and “converted” to Islam so they could enter Mecca.
However, when the king found out that Saudi clerics, members of the learned ulema, had endorsed this holy war against him and his royal house, the king made a deal with the jihadist clerics. In exchange for Saudi Arabia being kept free from jihadist ideologically internally, his regime would support the export and dissemination of Jihadism outside of Saudi Arabia, to non-Muslim lands. For chapter and verse see the excellent book The Siege of Mecca.
http://counterjihadreport.com/tag/the-siege-of-mecca/

Uiteindelijk blijft er dus onvoldoende basis over om van een Wereldoorlog te spreken op dit moment.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:25 schreef TomLuny het volgende:
Volgens mij zijn SA en Iran al in conflict Reya, namelijk in Syrië.
En als je dan ziet dat een Navo-land een Russisch vliegtuig neerhaalt dan persoonlijk zie ik daar eerder een wereldwijd conflict uit ontstaan als met de Noord-Koreaanse waterstofbomraket bijvoorbeeld.
Natuurlijk is er dan nog Oekraïne maar die brand lijkt voorlopig enigzins onder controle.
Dan heb je nog de Chinese (betwiste) eilanden maar lijkt imo ook ver weg.
Wat blijft er nog meer over ?
Kan het zo gauw niet bedenken.

Zeker.quote:Op maandag 8 februari 2016 11:26 schreef 99.999 het volgende:
Uiteindelijk blijft er dus onvoldoende basis over om van een Wereldoorlog te spreken op dit moment.

Ik hoop dat je gelijk krijgt natuurlijk. Het is overigens niet enkel olie maar vooral gas wat Syrië en de verhoudingen tussen Iran en SA in lichterlaaie heeft gezet :quote:Op maandag 8 februari 2016 11:13 schreef Reya het volgende:
In de Arabische wereld zijn er zekere gelijkenissen. De opkomst van de politieke islam heeft de rivaliteit tussen Saoedi-Arabië en Iran verder doen verdiepen. Dat is niet louter discursief, die twee landen hebben daadwerkelijk tegenstrijdige belangen in de Golf en de landen die aan de Golf grenzen. Het is niet ondenkbaar dat die landen vroeg of laat daardoor in een serieus conflict raken.
Voor de buitenwereld is er echter maar één groot belang in die regio: olie.
Dat lijkt me nogal een smalle basis voor de verspreiding van het conflict over de hele wereld.

Dat conflict ontstaat enkel zodra de grootmachten elkaar direct aan gaan vallen. Is daar sprake van?quote:Op maandag 8 februari 2016 11:25 schreef TomLuny het volgende:
Volgens mij zijn SA en Iran al in conflict Reya, namelijk in Syrië.
En als je dan ziet dat een Navo-land een Russisch vliegtuig neerhaalt dan persoonlijk zie ik daar eerder een wereldwijd conflict uit ontstaan als met de Noord-Koreaanse waterstofbomraket bijvoorbeeld.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |