abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159619380
quote:
14s.gif Op maandag 1 februari 2016 16:49 schreef Xa1pt het volgende:

Waar elke vorm van bewijs voor ontbreekt.

Ik zie nu pas je post Xa1pt, sorry.
Ik heb nu even niet de tijd om mijn uitspraak te bewijzen dat Erdogan een groot leider is binnen islam. Uiteindelijk komt het imo erop neer om net als in mijn vorige post externe artikelen erbij te halen als onderbouwing. Ik had er al drie gegeven dus ik denk niet dat we alsnog tot overeenstemming komen. Misschien ga je wel akkoord met de omschrijving dat het minstens tekenen aan de wand zijn ?

quote:
Wat logisch is als je je bedenkt dat de milde interpretaties e.d. het nieuws niet halen. Juist opruiende uitspraken halen het nieuws. Dat betekent echter niet dat het de norm is.
Dat is een mogelijkheid inderdaad, en ik hoop dat dat de reden is.
Een andere mogelijke oorzaak, namelijk dat men uit angst van binnen islam zich niet durft te uit te spreken voor een meer gematigde versie ervan, is namelijk minder fraai.
Daar is al minstens één Nederlands voorbeeld van maar ben zijn naam kwijt, misschien later alsnog in een edit.

quote:
Bedankt, ik zal het later op m'n gemak goed doorlezen, heb het wel ingekeken.
Het zou wel vreemd zijn als iedere moslim al dat geweld goed vindt dus dit verbaast me niet. Binnen dit topic is het misschien wel handiger om te gaan kijken hoeveel moslims via democratische (druk)middelen over links een islam theocratie willen invoeren. Om toch bij jouw verwijzing te blijven, ik kwam pas nog deze tegen :

co-autheur dalia mogahed, adviseur obama

Is zelfs een video van :

maar hier is een kritieke visie op dat onderzoek, met termen zoals 'cooked numbers' :

http://www.washingtoninst(...)/just-like-us-really

Ik heb de video nog niet gezien, maar zal dit doen. :)

quote:
2s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Iedereen die in dit onderwerp geintresseerd is raad ik het laatste boek van houllebecq aan:

https://en.wikipedia.org/wiki/Submission_(novel)
Bedankt.
Het boek is helaas niet in de bibliotheek opvraagbaar, maar wel voor een euro of 15,- te koop bij Amazon.
(en mss als pdf'tje ergens illegaal)

+++

@Xa1pt
Ik heb de Iraanse-Nederlander gevonden die zich uitsprak binnen islam, zijn naam is https://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami
Dat liep niet erg best af voor hem

En ik heb inmiddels jouw link goed doorgelezen
https://en.wikipedia.org/(...)m#cite_note-views-24
Afgezien dat het artikel begint met koeieletters dat de neutraliteit van het onderwerp omstreden is, levert het meer schokkende dingen op als positieve voor islam.
Dit bijvoorbeeld :
According to a 2007 poll conducted by the PolicyExchange think tank in Britain,
nearly 60% said they would prefer to live under British law,
[while 37% of 16- to 24-year-olds said they would prefer sharia law
, against 17% of those over 55.
Also, 36% of 16- to 24-year-olds British Muslims believed that those converting to another religion should be executed.
Less than a fifth of those over 55 think so.

Teruglezen geeft als vermelding dan ongeveer 100.000 personen ca. 6% van de moslimbevolking in Engeland uitmaken.
Dus ten tijde van dat onderzoek, (2007 vermoed ik), waren er ca. 1.7 miljoen moslims in Engeland.
Als dan 1/3 van de jeugdigen daarvan bereid zijn om een afvallige met een bot mes te decapiteren dan heb je het over duizenden levensgevaarlijke islam gekken die daar rondlopen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 03-02-2016 15:35:36 ]
shift-knop defekt
pi_159625781

Justitie eist 30 maanden celstraf tegen Abdullah H. voor grootschalige fraude met kinderopvangtoeslagen.
H. zou daarmee 2,2 miljoen euro hebben verdiend.
De helft daarvan zou hij in eigen zak hebben gestoken.

H. had een gastouderbureau, onder de naam Family House.
Daarmee streek hij volgens justitie miljoenen aan onterechte kinderopvangtoeslag op van de Belastingdienst.

De rechter doet op 25 februari uitspraak.
H. werd na de aanslagen in New York in 2001 bekend als spreekbuis van Nederlandse moslims.

http://nos.nl/artikel/208(...)et-kinderopvang.html

+++

tjakka takkiya

nog steeds geen melding van inbeslagname goederen :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
shift-knop defekt
  woensdag 3 februari 2016 @ 20:10:49 #103
451028 Magemelvin
Life is short
pi_159631151
Ja. Ik ben ontzettend links en liberaal en inderdaad tegen religie. ^O^
Winnaar beste KLB user 2017
Winnaar grappigste topic KLB 2018
pi_159632902
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 20:10 schreef Magemelvin het volgende:
Ja. Ik ben ontzettend links en liberaal en inderdaad tegen religie. ^O^
Obama voelt zich helemaal thuis

http://nos.nl/artikel/208(...)rikaanse-moskee.html

maar dat wisten we al

Ik had nog een video waar Obama volledig in trance, in extase, in hyperstatus met opengevallen mond door de Haga Sofia wandelt samen met Erdogan, maar helaas, kan niet vinden.
Volgende keer beter.

Prettige avond nog . ;)
shift-knop defekt
  donderdag 4 februari 2016 @ 09:58:45 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_159644340
quote:
Ik geef ze al tien jaar les, maar ik ben lucht voor ze

Laat ik me ook eens mengen in het koor van mensen met een mening over het artikel van Nadia Ezzeroili. Ik ben in 1944 geboren in Rotterdam en heb sindsdien Nederland onherkenbaar zien veranderen - en de laatste tijd gaat het een beetje snel. Er is veel wat ik niet begrijp en daar word ik onzeker van. Sommige kennissen zeggen: 'Ik voel me in mijn eigen stad niet meer thuis.'
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_159644890
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 21:03 schreef DeKnuppel het volgende:
Ik soms. Heb een keer de Nederlandse vlag uitgehangen op een moment dat dit niet de bedoeling was. Word ik gelijk voor racist uitgemaakt. En ik stem nog wel SP :')
[ afbeelding ]
w/
Het is inderdaad zo ver gekomen dat we onze vlag niet meer durven ophangen omdat we niet als nationalist of als racist te boek willen staan.

Meer en meer passen we onze tradities en gewoontes en verworven heden aan om het de moslims naar de zin te maken.
En stiekem nemen zij bezit van onze straten en wijken en vooral de jongeren zijn heel radicaal en uitgesproken over wat er met ons en onze homo's en joden moet gebeuren.

Ik woon in een fucking dorp en wat denk je dat er op 500 meter van mijn huis staat ?
Ja een moskee en begrijp me niet verkeerd ik ben geen tegenstander van het geloof echt niet.

Maar als ik dan mensen in een onthoofdings video's 300 keer hoor roepen God is groot dan
vraag ik mij wel af waar gaat dit allemaal heen ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
  donderdag 4 februari 2016 @ 10:38:30 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_159645056
Terug ontopic graag. Dit is geen discussie over de islam, enkel over de verhouding tussen "links" en de islam.
pi_159645474
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 10:38 schreef Reya het volgende:
Terug ontopic graag. Dit is geen discussie over de islam, enkel over de verhouding tussen "links" en de islam.
Ho ff het gaat niet over de islam maar over de islam en links Nederland 8)7
Bedoel je dat nu ?
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_159648406
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:42 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik zie nu pas je post Xa1pt, sorry.
Ik heb nu even niet de tijd om mijn uitspraak te bewijzen dat Erdogan een groot leider is binnen islam. Uiteindelijk komt het imo erop neer om net als in mijn vorige post externe artikelen erbij te halen als onderbouwing. Ik had er al drie gegeven dus ik denk niet dat we alsnog tot overeenstemming komen. Misschien ga je wel akkoord met de omschrijving dat het minstens tekenen aan de wand zijn ?
Ook niet. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat soennieten in andere delen van de wereld uitspraken van Erdogan gebruiken als leidraad om bepaalde interpretaties aan koranverzen te hangen. Nu zeg je alleen dat Erdogan een groot leider is omdat er veel moslims in Turkije wonen en omdat ze liever geen atheïst als buurman willen hebben.

quote:
Dat is een mogelijkheid inderdaad, en ik hoop dat dat de reden is.
Een andere mogelijke oorzaak, namelijk dat men uit angst van binnen islam zich niet durft te uit te spreken voor een meer gematigde versie ervan, is namelijk minder fraai.
Dan ga je er weer vanuit dat de islam een soort homogene groep is en radicale opvattingen in hetzelfde domein worden geuit als meer gematigde opvattingen. En dat is gewoon niet het geval. Sla de onderzoeken van bijv. de AIVD er maar eens op na; juist fundamentalistische groepen met idem opvattingen hebben baat bij een geïsoleerde positie omdat er zo weinig beïnvloeding van buitenaf is. Er is geen religie zo versplinterd als de islam...

quote:
Bedankt, ik zal het later op m'n gemak goed doorlezen, heb het wel ingekeken.
Het zou wel vreemd zijn als iedere moslim al dat geweld goed vindt dus dit verbaast me niet. Binnen dit topic is het misschien wel handiger om te gaan kijken hoeveel moslims via democratische (druk)middelen over links een islam theocratie willen invoeren. Om toch bij jouw verwijzing te blijven, ik kwam pas nog deze tegen :
Er zijn tot op heden nog geen serieuze initiatieven geweest. Of in ieder geval, wel pogingen maar die hebben nooit echt veel draagvlak gehad, integendeel.

quote:
@Xa1pt
Ik heb de Iraanse-Nederlander gevonden die zich uitsprak binnen islam, zijn naam is https://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami
Dat liep niet erg best af voor hem
Die beveiliging slaat inderdaad nergens op, maar dat is niet de behandeling waar ex-moslims over het algemeen op kunnen rekenen. Dit is een min of meer publiek figuur en in Nederland wordt het niet zo gewaardeerd als je je kop boven het maaiveld uitsteekt.

quote:
En ik heb inmiddels jouw link goed doorgelezen
https://en.wikipedia.org/(...)m#cite_note-views-24
Afgezien dat het artikel begint met koeieletters dat de neutraliteit van het onderwerp omstreden is, levert het meer schokkende dingen op als positieve voor islam.
Dit bijvoorbeeld :
According to a 2007 poll conducted by the PolicyExchange think tank in Britain,
nearly 60% said they would prefer to live under British law,
[while 37% of 16- to 24-year-olds said they would prefer sharia law
, against 17% of those over 55.
Also, 36% of 16- to 24-year-olds British Muslims believed that those converting to another religion should be executed.
Less than a fifth of those over 55 think so.

Teruglezen geeft als vermelding dan ongeveer 100.000 personen ca. 6% van de moslimbevolking in Engeland uitmaken.
Dus ten tijde van dat onderzoek, (2007 vermoed ik), waren er ca. 1.7 miljoen moslims in Engeland.
Als dan 1/3 van de jeugdigen daarvan bereid zijn om een afvallige met een bot mes te decapiteren dan heb je het over duizenden levensgevaarlijke islam gekken die daar rondlopen.
Hoho, je gaat veel te kort door de bocht. Dat iemand bijvoorbeeld vindt dat de sharia gehanteerd zou moeten worden betekent niet dat diegene ook bereid is om zelf shariarecht toe te passen. Bovendien vind je die cijfers onder een vrij jonge groep, als je die opvattingen vergelijkt met ouderen kom je alweer op heel andere percentages uit.
pi_159649550
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 12:56 schreef Xa1pt het volgende:

1)
Hoho, je gaat veel te kort door de bocht. Dat iemand bijvoorbeeld vindt dat de sharia gehanteerd zou moeten worden betekent niet dat diegene ook bereid is om zelf shariarecht toe te passen.

2)
Bovendien vind je die cijfers onder een vrij jonge groep, als je die opvattingen vergelijkt met ouderen kom je alweer op heel andere percentages uit.
Ik heb je post verkort tot bovenstaande, ik kom later terug op de rest, morgen waarschijnlijk.
@1
Ik heb daar over nagedacht. Eigenlijk zouden ze iedereen die voor de doodstraf stemt omstebeurt zelf een executie moeten laten uitvoeren. In het westen kennen wij ook doodstraf, dat is niet bijzonder, ik vind het alleen nogal makkelijk dat wie daar voorstander van is, de werkelijke executie overlaat aan anderen.

Maar buiten dat, ik denk niet dat je, indien gevraagd aan westerse seculiere of christelijke jongeren, als antwoord zult krijgen dat die iemand dan maar terechtgesteld moet worden wegens apostasy.
Ik denk dat de voorstanders ergens rond de 0% zal liggen ipv 36% bij islamjeugd (16-24).

@2
Ik heb paar artikelen gelezen over verschil opvattingen islam ouderen en jeugd.
Jeugd voelt zich verloren, zit ergens tussen twee vuren op zoek naar eigen identiteit werd er beweerd. Maar helaas, het is wel de jeugd die de straten afstropen en die blijken dus meer radicaal te zijn en nog erger, dat moet dan zogenaamd de bloeiende toekomst voorstellen.

Is rauw vlees halal ?
Iedere jeugd heeft z'n problemen, dat is wel zo. ;)

SPOILER
shift-knop defekt
pi_159656895
quote:

Ook niet. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat soennieten in andere delen van de wereld uitspraken van Erdogan gebruiken als leidraad om bepaalde interpretaties aan koranverzen te hangen. Nu zeg je alleen dat Erdogan een groot leider is omdat er veel moslims in Turkije wonen en omdat ze liever geen atheïst als buurman willen hebben.

Het is niet gemakkelijk om met jou tot een compromis te komen. Maar goed, dat kan ik best waarderen :)
Wel even vooraf, ik noemde Erdogan een groot leider binnen islam. Ik maakte daar geen verschil tussen soenniet of sjiïet.
En het is andersom, het zijn niet de uitspraken van Erdogan die moslims zouden volgen maar juist andersom : uitspraken van moslim-geleerden die Erdogan opvolgt.
En gezien zijn macht, weet om te zetten in wetten en dus binnenkort in een hernieuwd sultanaat.
Ondanks dat hij 'opvolgt' noem ik hem toch een groot leider binnen islam.

Eerst even terug naar AKP :

AKP is een Turkse politieke partij die zich profileert als partij in het politieke centrum met een islamistisch programma en een duidelijk conservatieve signatuur.
De partij steunt de islamistische Moslimbroederschap dat door verschillende landen als terroristische organisatie wordt gezien.
Zowel het binnenlands als buitenlands beleid van de partij wordt gezien als Pan-islamitisch en Neo-Ottomaans, de partij pleit voor een opleving van de Ottomaanse cultuur ten koste van de seculiere republikeinse principes.

https://nl.wikipedia.org/(...)heid_en_Ontwikkeling

:?

oh
shit
ik wou er een heel verhaal van maken
ik had al 3 andere links klaar staan
maar zie nu
ik kan hier gelijk mee ophouden
meer als die wiki is niet eens nodig

qed
shift-knop defekt
pi_159657199
quote:
0s.gif Op donderdag 4 februari 2016 13:42 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik heb je post verkort tot bovenstaande, ik kom later terug op de rest, morgen waarschijnlijk.
@1
Ik heb daar over nagedacht. Eigenlijk zouden ze iedereen die voor de doodstraf stemt omstebeurt zelf een executie moeten laten uitvoeren. In het westen kennen wij ook doodstraf, dat is niet bijzonder, ik vind het alleen nogal makkelijk dat wie daar voorstander van is, de werkelijke executie overlaat aan anderen.
Dat is het ook. Maar er zit een verschil tussen ideologisch gezien iets wenselijk achten of gewoon als ideaal zien en je daar ook op een militante manier voor inzetten. De meeste moslims zullen shariawetgeving als ideaal zien. Daar is op zich niks mis mee, zolang ze maar handelen naar de hier heersende wetten. Ik zou op zich wel eens iedereen aan de xtc zien willen gaan. Wat op zich ook geen probleem is. Het wordt een probleem als ik mensen daartoe dwing en in het drinkwaterreservoir kilo's MDMA stort.

quote:
Maar buiten dat, ik denk niet dat je, indien gevraagd aan westerse seculiere of christelijke jongeren, als antwoord zult krijgen dat die iemand dan maar terechtgesteld moet worden wegens apostasy.
Ik denk dat de voorstanders ergens rond de 0% zal liggen ipv 36% bij islamjeugd (16-24).
Ongetwijfeld.

quote:
@2
Ik heb paar artikelen gelezen over verschil opvattingen islam ouderen en jeugd.
Jeugd voelt zich verloren, zit ergens tussen twee vuren op zoek naar eigen identiteit werd er beweerd. Maar helaas, het is wel de jeugd die de straten afstropen en die blijken dus meer radicaal te zijn en nog erger, dat moet dan zogenaamd de bloeiende toekomst voorstellen.
Onder andere ja, dat probleem zie je vooral bij Marokkaanse jongeren terug. Maar dat die radicale opvattingen blijven bestaan is nog maar de vraag; vaak zie je een matiging optreden naarmate mensen ouder worden.
pi_159672727
quote:

Sorry als de beantwoording door elkaar loopt, ik zag je laatste reactie, dat ging er al over. Toch wil ik nog even die andere links onder de aandacht brengen, want wiki kan nogal eens veranderen.
De eerste link is erg lang en niet erg onafhankelijk. Ik heb gelezen tot ongeveer dit plaatje :

http://inbijbelsperspecti(...)-in-de-eindtijd.html
Dit is kenmerkend en een bekende uitspraak :
Tayyip Erdogan: 'De moskeeën zijn onze kazernes, de koepels onze helmen, de minaretten onze bayonetten en de moslims onze soldaten.'
[...]
De Turken laten met deze stap echter duidelijk zien dat het hen menens is wat betreft de steeds vaker en openlijker geuite aspiraties van diverse politieke partijen - waaronder Erdogans eigen AK Partij - om een nieuw Ottomaans Rijk te stichten, een islamitisch imperium, met Turkije aan het hoofd.
En dat is een zorgwekkende aspiratie die de hoofdzakelijk links georiënteerde Westerse media en politici - die nog altijd hopen op het Turkse lidmaatschap van de EU - liever niet onder het voetlicht brengen.

Verder :
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)kaar-te-vallen.dhtml
zie de mening van Zürcher

en deze :
http://www.dagelijksestan(...)telijke-van-turkije/

quote:
Dan ga je er weer vanuit dat de islam een soort homogene groep is en radicale opvattingen in hetzelfde domein worden geuit als meer gematigde opvattingen. En dat is gewoon niet het geval. Sla de onderzoeken van bijv. de AIVD er maar eens op na; juist fundamentalistische groepen met idem opvattingen hebben baat bij een geïsoleerde positie omdat er zo weinig beïnvloeding van buitenaf is. Er is geen religie zo versplinterd als de islam...
Excuus als ik me zo gedraag, misschien snap ik het nog niet goed. Zoals ik het nu zie maakt iedere moslim gebruik van dezelfde bronnen, namelijk koran, soenna, hadith en wetgeving, de sharia. Eigenlijk niet iedere moslim, want er zijn nog koranisten die de hadith niet erkennen, maar natuurlijk wel de koran. Die bronnen zijn radicaal. punt.
Als er dan gematigde versies zijn dan kun je je gaan afvragen of aanhangers daarvan nog wel echte moslims zijn. Kijk je namelijk naar de landen met een overgrote moslimbevolking - verenigd in de OIS - dan vrijwel geen van die landen - een stuk of 50 zelfs - heeft zich akkoord verklaard met de UVRM. Laten we zeggen dat er 1 miljard moslims zijn. Dan zal vast wel iets van 80% in die landen wonen. Als iemand het dan heeft over DE islam, wat ik inmiddels probeer te vermijden, dan is aannemelijk dat daarmee die 80% als leidraad, als representatie van DE islam gezien kan worden. En dat botst. Dat zeg ik niet alleen, dat zeggen internationale rechtbanken van zowel islam zijde als van seculiere zijde.
https://nl.wikipedia.org/(...)-islamitische_wereld
Dus als je het over gematigde islam hebt dan is dit maar een klein deel van het geheel. Ik kan amper anders concluderen als je kijkt naar de feitelijke uitvoering ervan binnen moslimlanden, oftewel als je kijkt naar de praktijk dus.

quote:
Er zijn tot op heden nog geen serieuze initiatieven geweest. Of in ieder geval, wel pogingen maar die hebben nooit echt veel draagvlak gehad, integendeel.
Uit o.a. Engeland en VS hoor ik toch andere geluiden over sharia-toepassing, maar ik ga de post afronden, volgende keer misschien :)

quote:
Die beveiliging slaat inderdaad nergens op, maar dat is niet de behandeling waar ex-moslims over het algemeen op kunnen rekenen. Dit is een min of meer publiek figuur en in Nederland wordt het niet zo gewaardeerd als je je kop boven het maaiveld uitsteekt.
Dat is zeker zo, dat hebben we gezien met Pimmetje.
Voor ex-molsims zijn er trouwens aparte verenigingen, deze bijvoorbeeld :
http://www.exmoslim.org/index.html
shift-knop defekt
pi_159672761
quote:
7s.gif Op donderdag 4 februari 2016 18:29 schreef Xa1pt het volgende:

Dat is het ook. Maar er zit een verschil tussen ideologisch gezien iets wenselijk achten of gewoon als ideaal zien en je daar ook op een militante manier voor inzetten.
De meeste moslims zullen shariawetgeving als ideaal zien. Daar is op zich niks mis mee
, zolang ze maar handelen naar de hier heersende wetten.
Dat is jouw mening en dat is je goed recht.
Maar ik vind dat nogal verontrustend.
Marx bijvoorbeeld had een ideaal en we weten hoe dat afliep. Bovendien heb ik eerder video's geplaatst waar aangetoond wordt dat het militante en idealistische vaak twee vormen van hetzelfde verschijnsel zijn met hetzelfde einddoel, invoering van een islamitische staat. Bij knuffellinks wordt geen negatief woord geuit over de idealistische kant, terwijl die imo net zo ongewenst is. Dit maakt dat duidelijker :

Thirdly, and this is really tough for government officials and for people who like the kinetic stuff–hunting people down, chasing high value targets– we must stop obsessing on violent jihad, al Qaeda’s (AQ) kinetic strain of warfare. I have built my career on this foe, on understanding and explaining Al Qaeda. However, AQ does not keep me awake at night any longer. I am not afraid of another 9/11. Rather, I am afraid of AQ’s soft jihadist colleagues, those who will not use violence, but organizations such as the Muslim Brotherhood and the Organization of Islamic Conference (OIC), who use legal tools, economic tools, and lawfare–law as a weapon–to undermine our constitutional order. That is by far the more difficult threat for us to deal with because our national security establishment is not geared towards this indirect sort of warfare and because we have not yet woken up to the seriousness of this threat. But we have to remember one thing, and this is my fourth point. Both bin Laden, both AQ and organizations like the Muslim Brotherhood have the same objective. They simply use different tools to arrive there. They both wish sharia compliance on the United States, a wiping away of the U.S. Constitution and the creation of a global Caliphate. They are on the same team; they simply use different tools to win their fight.

http://www.westminster-in(...)gy-the-core-texts-3/

Volgende plaatje daarvan heb ik moeten vergroten voor de leesbaarheid, ik kan geen andere vinden :

Einddoel in rode vakje daar staat Sharia Law / Caliphate.

Dus wat eerst een ideaal is zal bij de huidige grote demografische verschuivingen over een paar decaden ineens wet kunnen zijn.

quote:
Onder andere ja, dat probleem zie je vooral bij Marokkaanse jongeren terug. Maar dat die radicale opvattingen blijven bestaan is nog maar de vraag; vaak zie je een matiging optreden naarmate mensen ouder worden.
In 2015 alleen al zijn er zowat een miljoen moslims bijgekomen. Misschien 5% daarvan is 55+.
Dat bedoel ik dus met demografische verschuivingen.

edit/
deze kwam ik net tegen, niet zo fraai :
http://nos.nl/artikel/208(...)n-zijn-besneden.html

[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 05-02-2016 07:41:20 (edit/) ]
shift-knop defekt
  vrijdag 5 februari 2016 @ 21:33:29 #115
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_159688010
De radicaal-democratische/radicaal-progressieve vleugel binnen D66 is volgens mij ook behoorlijk anti-geloof en überhaupt anti-dogma denken. Daar past islamkritiek natuurlijk ook prima bij. Nu is D66 natuurlijk geen linkse partij, eerder centristisch maar op sociale vlakken doorgaans wel links-liberaal/progressief-liberaal.

[ Bericht 16% gewijzigd door AQUILA. op 05-02-2016 21:46:22 ]
''Aquila non capit muscas.''
pi_159691158
quote:
2s.gif Op donderdag 4 februari 2016 10:38 schreef Reya het volgende:
pi_159691292
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 21:33 schreef AQUILA. het volgende:
De radicaal-democratische/radicaal-progressieve vleugel binnen D66 is volgens mij ook behoorlijk anti-geloof en überhaupt anti-dogma denken. Daar past islamkritiek natuurlijk ook prima bij. Nu is D66 natuurlijk geen linkse partij, eerder centristisch maar op sociale vlakken doorgaans wel links-liberaal/progressief-liberaal.
Pechthold en Wilders is water en vuur meestal, hoewel ik al tijdje geen debat meer bekeken heb.
Maar je kan het terugvinden in het stemgedrag, wat toch het meeste telt, ik heb er een paar doorgebladerd.
Deze bijvoorbeeld :

MOTIE VAN DE LEDEN KARABULUT EN POTTERS
Voorgesteld 17 december 2015
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat salafistische organisaties fundamentalistisch zijn en een
rol spelen bij radicalisering van onze jongeren;
overwegende dat salafistische organisaties een gesegregeerde, aparte
samenleving voorstaan en dit samenleven en integratie van diverse
Nederlanders belemmert;
verzoekt de regering, te bewerkstelligen dat overheidsorganisaties geen
partner-, samenwerkings- of subsidierelatie met deze organisaties
aangaan, en bestaande relaties te beëindigen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Karabulut
Potters

D66 = TEGEN
http://www.tweedekamer.nl(...)24933&did=2015D50476

Maar soms zie ik ze weer wel voor stemmen, hier staan er een stuk of 15
http://www.tweedekamer.nl(...)n&clusterName=Moties

Groep Kuzu/Öztürk (GrKÖ) stemt altijd tegen, standaard zelfs en soms zelfs als enigste.
Misschien verstandig om in dat kamertje een paar microfoontjes op te hangen
shift-knop defekt
  vrijdag 5 februari 2016 @ 23:42:14 #118
446288 AQUILA.
Arbiter elegantiarum
pi_159692360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:15 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Pechthold en Wilders is water en vuur meestal, hoewel ik al tijdje geen debat meer bekeken heb.
Maar je kan het terugvinden in het stemgedrag, wat toch het meeste telt, ik heb er een paar doorgebladerd.
Deze bijvoorbeeld :

De Kamer,
Nederlanders belemmert;
Karabulut
Potters

D66 = TEGEN

Groep Kuzu/Öztürk (GrKÖ) stemt altijd tegen, standaard zelfs en soms zelfs als enigste.
Klopt, de achterban van D66 is over het algemeen natuurlijk progressief ingesteld, daarmee is islamkritiek natuurlijk ''not done'', gezien het politiek correcte klimaat. Echter zijn er wel enkele radicaal-democratische D66'ers die dus ondogmatisch denken en de politiek en staatsbestel bijvoorbeeld het liefst volledig geseculariseerd zien (geen ''Bij de gratie Gods'' bijvoorbeeld). Dit gaat dus ook in tegen de islam, het is echter niet zozeer een tegen de islam gericht gedachtegoed, maar meer tegen (fundamentele) religie algemeen.
''Aquila non capit muscas.''
pi_159695525
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2016 23:15 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Deze bijvoorbeeld :

De Kamer,
Nederlanders belemmert;
Karabulut
Potters

D66 = TEGEN

Interessant om dat eens door te bladeren. Bij die motie stemden PvdA en SP wel voor.
ROBODEMONS..................|:(
pi_159697903
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 02:26 schreef Morrigan het volgende:

Interessant om dat eens door te bladeren. Bij die motie stemden PvdA en SP wel voor.
Ja, best leuk om even naar te kijken. Soms heb je van die onderzoekjes hoe het stemgedrag is in de tweede kamer per (hoofd)onderwerp, maar deze heb ik dan zelf bij elkaar gezet.
Jammer is dat als je de volledige tekst vd motie wil inzien (vaak ontbreken net een paar regeltjes), dat je dan meteen een download in je PC hebt staan. Ik heb me beperkt tot de salaf* moties van 2015, dat zijn er 11, terwijl van motie 134 geen stemming is te vinden (?).
Verder valt op motie 345 waar PVV en GrKÖ ineens gelijk stemmen, en de volledige rest van de kamer voor. Misschien dat ik dat debat opzoek. Ik heb maar 4 partijen gezet, anders ben ik nogal tijdje bezig, D66 erbij vanwege Aquila's post :)

http://www.tweedekamer.nl(...)t=date%3Adesc%3Adate

NO. ........... PVV D66 SP GrKÖ

343.............. V V V T
345............. T ? V V T
344.............. V T V T
2096.............. V T T T
136.............. V V T T
41.............. V T T T
337.............. V T V T
24.............. V T T T
112.............. V V V T
134.................. ................................................................... ?
90.............. V T V T

++++

Gisteren kwam ik dit bericht tegen, het gaat over een voorval in de USA en het betreft organisaties zoals CAIR en UCLA. Vooral de eerstgenoemde heeft stevige banden met de Moslim-broederschap. De term Lawfare (als afleiding van warfare) komt hier tot z'n recht.

https://www.rt.com/usa/331453-muslims-prayer-fired-wisconsin/

Muslims fired by Wisconsin firm for unscheduled prayer breaks

Seven Muslims have been fired by a Wisconsin company amid a prayer-break dispute. Muslim employees took unscheduled prayer breaks after the company ceased accommodating work stoppages that allowed workers to pray in accordance with their faith.

Ariens Co., a lawn mower and snowblower manufacturer in Brillion, Wisconsin, fired its Somali Muslim employees over unscheduled breaks taken to pray in observance of Islamic custom. Fourteen workers resigned in the process, while 32 Muslim employees chose to stay with the company, according to the Milwaukee Journal Sentinel.

Observant Muslims pray five times daily. The company previously had a break schedule that accommodated the prayers. As it hired more Somali immigrant workers, however, it reached a a "critical mass" of employees seeking a more lenient prayer-break schedule, an Ariens spokeswoman said.

Though Muslim employees called on the company to keep the previous break schedule, Ariens decided to do away with the policy in favor of two 10-minute breaks per shift, no matter the employee's faith.

"We handled this with the same straightforward approach we use every day at Ariens Company. Recognizing there are language barriers and cultural differences, we allowed for extra time. We would have liked for more of the employees to stay, however. We respect their faith, we respect the work they have done for Ariens Company, and we respect their decisions," the company said, according to the Journal Sentinel.

Read more
© Mario Anzuoni190 striking Muslim workers fired in Colorado after protesting prayer ban

Ariens said a third break to accommodate Muslim workers was too disruptive for its production line, and that continuing the old policy would have potentially cost millions of dollars a year.
The company said it had supplied prayer rooms for workers, and that it would attempt to place Muslim workers in shifts that do not conflict with prayer times.

The Council on American-Islamic Relations (CAIR), a top Muslim advocacy group in the US, has criticized the company's decision to do away with the prayer-accommodating break schedule.
The group told the Associated Press it will file federal discrimination and harassment complaints with the US Equal Employment Opportunity Commission (EEOC).

“It came out of nowhere and the company did not want to listen to some suggestions and options to make the current breaks more flexible to align with the prayer schedule,” Jaylani Hussein, executive director of the CAIR office in Minneapolis, told Reuters.

hussein

Hussein told AP that the company could not legally rescind its prayer-break policy, and that the company did not handle Muslim-worker complaints properly when co-workers at the 900-employee firm allegedly harassed them over prayer-break concerns.

Hussein told the Journal similar EEOC cases involving Muslims have been decided in favor of plaintiffs. Most of the fired Ariens employees refused to sign a statement saying they violated the company's break policy, he said.

"We are encouraging them to apply for unemployment benefits," Hussein said. "But at the end of the day, we want these people to have their jobs and to continue working there."

By law, an employer has to offer "reasonable accommodations" for religious practices as long as they do not result in undue hardship for the business.

“The boss typically has to provide a requested religious accommodation, unless it would for example, compromise health or safety, or impose more than minor costs on the business,”
Daniel Mach, director of the ACLU Program on Freedom of Religion and Belief,
told The Washington Post.

Both Ariens and CAIR told the Journal Sentinel the scheduling conflict has triggered anti-Muslim sentiment, especially on social media.

"People in the Facebook world say things they shouldn't. Most of the negativity is aimed at the Muslim population, and I am more worried about that than our business," Ariens Co. President Dan Ariens said.

Late last year, a similar dispute over changes to policy that allowed Muslim prayer breaks resulted in the firing of around 190 workers, most of them Somali immigrants, at a meat processing plant in Colorado.
The move occurred more than a week after workers protested the changed policy by walking off the job at a Cargill Meat Solutions plant in Fort Morgan. The plant had decided to stop allowing special breaks for prayers, CAIR said.

+++

Er staat geen (linkse) vakbond bij vermeld maar de connectie zal er vast zijn dat via dit soort voorvallen 'de' islam-agenda erdoorheen geduwd wordt. Ik heb zelf weinig bezwaar tegen pauzes, maar dan wel voor iedereen, terwijl het hier meer lijkt op een uitsluitende moslim-aangelegenheid.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 06-02-2016 10:19:49 ]
shift-knop defekt
pi_159697941
Volgens mij begrijpt TomLuny niet helemaal de bedoeling van dit topic. Ik denk dat zijn relaas beter in BNW thuishoort.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159698719
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij begrijpt TomLuny niet helemaal de bedoeling van dit topic. Ik denk dat zijn relaas beter in BNW thuishoort.
Ik kan begrijpen dat mijn posts niet door iedereen vrolijk worden ontvangen, maar ik zou je toch vriendelijk willen verzoeken om meer specifiek te zijn waar het volgens jou mis gaat en welke gedeeltes bij het rijk der fabeltjes behoort, want nu kan ik enkel gissen waar je op doelt.
Bijvoorbeeld, ik had een discussie met Xa1tp of Erdogan als leider binnen islam beschouwd kan worden.
Ik heb dat bewijs niet hard kunnen leveren, enkel indicaties met bronvermelding.
Zulk soort vragen vind ik legitiem en zelfs leuk te beantwoorden en zou zoiets graag met jou ook willen bespreken.
Maar op deze (te algemene) manier gaat me dat helaas niet lukken.
shift-knop defekt
pi_159698949
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:02 schreef TomLuny het volgende:

[..]

Ik kan begrijpen dat mijn posts niet door iedereen vrolijk worden ontvangen, maar ik zou je toch vriendelijk willen verzoeken om meer specifiek te zijn waar het volgens jou mis gaat en welke gedeeltes bij het rijk der fabeltjes behoort, want nu kan ik enkel gissen waar je op doelt.
Bijvoorbeeld, ik had een discussie met Xa1tp of Erdogan als leider binnen islam beschouwd kan worden.
Ik heb dat bewijs niet hard kunnen leveren, enkel indicaties met bronvermelding.
Zulk soort vragen vind ik legitiem en zelfs leuk te beantwoorden en zou zoiets graag met jou ook willen bespreken.
Maar op deze (te algemene) manier gaat me dat helaas niet lukken.
Allereerst is die discussie compleet offtopic. Ten tweede kan je je beweringen inderdaad niet hardmaken. Het blijft dus bij wat (complot)theorieën. Sterker nog, al je posts in dit topic bestaan uit gissingen, mogelijke links etc.

Als je met valselijke beweringen komt aankakken, is dat voor de gemiddelde moslim niet echt aanlokkelijk om zich inhoudelijk in de discussie te mengen. Maar dat even terzijde.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159699965
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

Allereerst is die discussie compleet offtopic. Ten tweede kan je je beweringen inderdaad niet hardmaken. Het blijft dus bij wat (complot)theorieën. Sterker nog, al je posts in dit topic bestaan uit gissingen, mogelijke links etc.

Als je met valselijke beweringen komt aankakken, is dat voor de gemiddelde moslim niet echt aanlokkelijk om zich inhoudelijk in de discussie te mengen. Maar dat even terzijde.
Alles is dus aangekakte onzin volgens jou ?
Zoals de stemuitslagen over de salafistenagenda dat 100% wordt ondersteund door GrKÖ ?
Of dat Cair geen banden heeft met de Moslimbroederschap, een terreur-organisatie ?
Of gaat het weer over RT, Russiche propaganda ?
Ik kan je even niet volgen, ik probeer zoveel mogelijk de binding tussen islam en links te betrekken in mijn post, en ok, die lijn zal niet overal even duidelijk stralend wit getrokken zijn over het speelveld, maar ik vind de omschrijving 'alles' niet terecht en anders moet de moderatie maar een uitspraak doen, dan weten we waar we aan toe zijn.
En alvast over RT, er staan iets van 5 links in dat artikel, dit zijn ze :

http://www.jsonline.com/b(...)936z1-367535761.html

https://www.washingtonpos(...)story.html?tid=a_inl

http://www.reuters.com/article/us-wisconsin-muslim-idUSKCN0VC2K6

https://www.washingtonpos(...)rayer-break-dispute/

https://www.rt.com/usa/327807-muslim-workers-prayer-colorado/

Is dus gewoon hetzelfde verhaal als dat Washington Post en Reuters brengen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TomLuny op 06-02-2016 12:17:10 ]
shift-knop defekt
pi_159701665
Wellicht zou je kunnen beargumenteren dat zowel de linkse politieke ideologie (in het algemeen) als de Islam als religie beiden een "volledig programma" kennen en sterk doel-georiënteerd zijn.

Beiden streven naar een soort Utopie en de taak van de mensen is om die Utopia te bereiken.

Verder sympathiseert links ook met die religie omdat het eveneens een bevrijdingsideologie is.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')