Ik zie nu pas je post Xa1pt, sorry.quote:Op maandag 1 februari 2016 16:49 schreef Xa1pt het volgende:
Waar elke vorm van bewijs voor ontbreekt.
Dat is een mogelijkheid inderdaad, en ik hoop dat dat de reden is.quote:Wat logisch is als je je bedenkt dat de milde interpretaties e.d. het nieuws niet halen. Juist opruiende uitspraken halen het nieuws. Dat betekent echter niet dat het de norm is.
Bedankt, ik zal het later op m'n gemak goed doorlezen, heb het wel ingekeken.quote:
Bedankt.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Iedereen die in dit onderwerp geintresseerd is raad ik het laatste boek van houllebecq aan:
https://en.wikipedia.org/wiki/Submission_(novel)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door TomLuny op 03-02-2016 15:35:36 ]shift-knop defekt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shift-knop defekt
Obama voelt zich helemaal thuisquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:10 schreef Magemelvin het volgende:
Ja. Ik ben ontzettend links en liberaal en inderdaad tegen religie.
quote:Ik geef ze al tien jaar les, maar ik ben lucht voor ze
Laat ik me ook eens mengen in het koor van mensen met een mening over het artikel van Nadia Ezzeroili. Ik ben in 1944 geboren in Rotterdam en heb sindsdien Nederland onherkenbaar zien veranderen - en de laatste tijd gaat het een beetje snel. Er is veel wat ik niet begrijp en daar word ik onzeker van. Sommige kennissen zeggen: 'Ik voel me in mijn eigen stad niet meer thuis.'
Het is inderdaad zo ver gekomen dat we onze vlag niet meer durven ophangen omdat we niet als nationalist of als racist te boek willen staan.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:03 schreef DeKnuppel het volgende:
Ik soms. Heb een keer de Nederlandse vlag uitgehangen op een moment dat dit niet de bedoeling was. Word ik gelijk voor racist uitgemaakt. En ik stem nog wel SP
[ afbeelding ]
![]()
Ho ff het gaat niet over de islam maar over de islam en links Nederlandquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:38 schreef Reya het volgende:
Terug ontopic graag. Dit is geen discussie over de islam, enkel over de verhouding tussen "links" en de islam.
Ook niet. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat soennieten in andere delen van de wereld uitspraken van Erdogan gebruiken als leidraad om bepaalde interpretaties aan koranverzen te hangen. Nu zeg je alleen dat Erdogan een groot leider is omdat er veel moslims in Turkije wonen en omdat ze liever geen atheïst als buurman willen hebben.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik zie nu pas je post Xa1pt, sorry.
Ik heb nu even niet de tijd om mijn uitspraak te bewijzen dat Erdogan een groot leider is binnen islam. Uiteindelijk komt het imo erop neer om net als in mijn vorige post externe artikelen erbij te halen als onderbouwing. Ik had er al drie gegeven dus ik denk niet dat we alsnog tot overeenstemming komen. Misschien ga je wel akkoord met de omschrijving dat het minstens tekenen aan de wand zijn ?
Dan ga je er weer vanuit dat de islam een soort homogene groep is en radicale opvattingen in hetzelfde domein worden geuit als meer gematigde opvattingen. En dat is gewoon niet het geval. Sla de onderzoeken van bijv. de AIVD er maar eens op na; juist fundamentalistische groepen met idem opvattingen hebben baat bij een geïsoleerde positie omdat er zo weinig beïnvloeding van buitenaf is. Er is geen religie zo versplinterd als de islam...quote:Dat is een mogelijkheid inderdaad, en ik hoop dat dat de reden is.
Een andere mogelijke oorzaak, namelijk dat men uit angst van binnen islam zich niet durft te uit te spreken voor een meer gematigde versie ervan, is namelijk minder fraai.
Er zijn tot op heden nog geen serieuze initiatieven geweest. Of in ieder geval, wel pogingen maar die hebben nooit echt veel draagvlak gehad, integendeel.quote:Bedankt, ik zal het later op m'n gemak goed doorlezen, heb het wel ingekeken.
Het zou wel vreemd zijn als iedere moslim al dat geweld goed vindt dus dit verbaast me niet. Binnen dit topic is het misschien wel handiger om te gaan kijken hoeveel moslims via democratische (druk)middelen over links een islam theocratie willen invoeren. Om toch bij jouw verwijzing te blijven, ik kwam pas nog deze tegen :
Die beveiliging slaat inderdaad nergens op, maar dat is niet de behandeling waar ex-moslims over het algemeen op kunnen rekenen. Dit is een min of meer publiek figuur en in Nederland wordt het niet zo gewaardeerd als je je kop boven het maaiveld uitsteekt.quote:@Xa1pt
Ik heb de Iraanse-Nederlander gevonden die zich uitsprak binnen islam, zijn naam is https://nl.wikipedia.org/wiki/Ehsan_Jami
Dat liep niet erg best af voor hem
Hoho, je gaat veel te kort door de bocht. Dat iemand bijvoorbeeld vindt dat de sharia gehanteerd zou moeten worden betekent niet dat diegene ook bereid is om zelf shariarecht toe te passen. Bovendien vind je die cijfers onder een vrij jonge groep, als je die opvattingen vergelijkt met ouderen kom je alweer op heel andere percentages uit.quote:En ik heb inmiddels jouw link goed doorgelezen
https://en.wikipedia.org/(...)m#cite_note-views-24
Afgezien dat het artikel begint met koeieletters dat de neutraliteit van het onderwerp omstreden is, levert het meer schokkende dingen op als positieve voor islam.
Dit bijvoorbeeld :
According to a 2007 poll conducted by the PolicyExchange think tank in Britain,
nearly 60% said they would prefer to live under British law,
[while 37% of 16- to 24-year-olds said they would prefer sharia law
, against 17% of those over 55.
Also, 36% of 16- to 24-year-olds British Muslims believed that those converting to another religion should be executed.
Less than a fifth of those over 55 think so.
Teruglezen geeft als vermelding dan ongeveer 100.000 personen ca. 6% van de moslimbevolking in Engeland uitmaken.
Dus ten tijde van dat onderzoek, (2007 vermoed ik), waren er ca. 1.7 miljoen moslims in Engeland.
Als dan 1/3 van de jeugdigen daarvan bereid zijn om een afvallige met een bot mes te decapiteren dan heb je het over duizenden levensgevaarlijke islam gekken die daar rondlopen.
Ik heb je post verkort tot bovenstaande, ik kom later terug op de rest, morgen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
1)
Hoho, je gaat veel te kort door de bocht. Dat iemand bijvoorbeeld vindt dat de sharia gehanteerd zou moeten worden betekent niet dat diegene ook bereid is om zelf shariarecht toe te passen.
2)
Bovendien vind je die cijfers onder een vrij jonge groep, als je die opvattingen vergelijkt met ouderen kom je alweer op heel andere percentages uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.shift-knop defekt
Het is niet gemakkelijk om met jou tot een compromis te komen. Maar goed, dat kan ik best waarderenquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
Ook niet. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat soennieten in andere delen van de wereld uitspraken van Erdogan gebruiken als leidraad om bepaalde interpretaties aan koranverzen te hangen. Nu zeg je alleen dat Erdogan een groot leider is omdat er veel moslims in Turkije wonen en omdat ze liever geen atheïst als buurman willen hebben.
Dat is het ook. Maar er zit een verschil tussen ideologisch gezien iets wenselijk achten of gewoon als ideaal zien en je daar ook op een militante manier voor inzetten. De meeste moslims zullen shariawetgeving als ideaal zien. Daar is op zich niks mis mee, zolang ze maar handelen naar de hier heersende wetten. Ik zou op zich wel eens iedereen aan de xtc zien willen gaan. Wat op zich ook geen probleem is. Het wordt een probleem als ik mensen daartoe dwing en in het drinkwaterreservoir kilo's MDMA stort.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:42 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik heb je post verkort tot bovenstaande, ik kom later terug op de rest, morgen waarschijnlijk.
@1
Ik heb daar over nagedacht. Eigenlijk zouden ze iedereen die voor de doodstraf stemt omstebeurt zelf een executie moeten laten uitvoeren. In het westen kennen wij ook doodstraf, dat is niet bijzonder, ik vind het alleen nogal makkelijk dat wie daar voorstander van is, de werkelijke executie overlaat aan anderen.
Ongetwijfeld.quote:Maar buiten dat, ik denk niet dat je, indien gevraagd aan westerse seculiere of christelijke jongeren, als antwoord zult krijgen dat die iemand dan maar terechtgesteld moet worden wegens apostasy.
Ik denk dat de voorstanders ergens rond de 0% zal liggen ipv 36% bij islamjeugd (16-24).
Onder andere ja, dat probleem zie je vooral bij Marokkaanse jongeren terug. Maar dat die radicale opvattingen blijven bestaan is nog maar de vraag; vaak zie je een matiging optreden naarmate mensen ouder worden.quote:@2
Ik heb paar artikelen gelezen over verschil opvattingen islam ouderen en jeugd.
Jeugd voelt zich verloren, zit ergens tussen twee vuren op zoek naar eigen identiteit werd er beweerd. Maar helaas, het is wel de jeugd die de straten afstropen en die blijken dus meer radicaal te zijn en nog erger, dat moet dan zogenaamd de bloeiende toekomst voorstellen.
Sorry als de beantwoording door elkaar loopt, ik zag je laatste reactie, dat ging er al over. Toch wil ik nog even die andere links onder de aandacht brengen, want wiki kan nogal eens veranderen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:56 schreef Xa1pt het volgende:
Ook niet. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat soennieten in andere delen van de wereld uitspraken van Erdogan gebruiken als leidraad om bepaalde interpretaties aan koranverzen te hangen. Nu zeg je alleen dat Erdogan een groot leider is omdat er veel moslims in Turkije wonen en omdat ze liever geen atheïst als buurman willen hebben.
Excuus als ik me zo gedraag, misschien snap ik het nog niet goed. Zoals ik het nu zie maakt iedere moslim gebruik van dezelfde bronnen, namelijk koran, soenna, hadith en wetgeving, de sharia. Eigenlijk niet iedere moslim, want er zijn nog koranisten die de hadith niet erkennen, maar natuurlijk wel de koran. Die bronnen zijn radicaal. punt.quote:Dan ga je er weer vanuit dat de islam een soort homogene groep is en radicale opvattingen in hetzelfde domein worden geuit als meer gematigde opvattingen. En dat is gewoon niet het geval. Sla de onderzoeken van bijv. de AIVD er maar eens op na; juist fundamentalistische groepen met idem opvattingen hebben baat bij een geïsoleerde positie omdat er zo weinig beïnvloeding van buitenaf is. Er is geen religie zo versplinterd als de islam...
Uit o.a. Engeland en VS hoor ik toch andere geluiden over sharia-toepassing, maar ik ga de post afronden, volgende keer misschienquote:Er zijn tot op heden nog geen serieuze initiatieven geweest. Of in ieder geval, wel pogingen maar die hebben nooit echt veel draagvlak gehad, integendeel.
Dat is zeker zo, dat hebben we gezien met Pimmetje.quote:Die beveiliging slaat inderdaad nergens op, maar dat is niet de behandeling waar ex-moslims over het algemeen op kunnen rekenen. Dit is een min of meer publiek figuur en in Nederland wordt het niet zo gewaardeerd als je je kop boven het maaiveld uitsteekt.
Dat is jouw mening en dat is je goed recht.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:29 schreef Xa1pt het volgende:
Dat is het ook. Maar er zit een verschil tussen ideologisch gezien iets wenselijk achten of gewoon als ideaal zien en je daar ook op een militante manier voor inzetten.
De meeste moslims zullen shariawetgeving als ideaal zien. Daar is op zich niks mis mee
, zolang ze maar handelen naar de hier heersende wetten.
In 2015 alleen al zijn er zowat een miljoen moslims bijgekomen. Misschien 5% daarvan is 55+.quote:Onder andere ja, dat probleem zie je vooral bij Marokkaanse jongeren terug. Maar dat die radicale opvattingen blijven bestaan is nog maar de vraag; vaak zie je een matiging optreden naarmate mensen ouder worden.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:38 schreef Reya het volgende:
Terug ontopic graag. Dit is geen discussie over de islam, enkel over de verhouding tussen "links" en de islam.
Pechthold en Wilders is water en vuur meestal, hoewel ik al tijdje geen debat meer bekeken heb.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 21:33 schreef AQUILA. het volgende:
De radicaal-democratische/radicaal-progressieve vleugel binnen D66 is volgens mij ook behoorlijk anti-geloof en überhaupt anti-dogma denken. Daar past islamkritiek natuurlijk ook prima bij. Nu is D66 natuurlijk geen linkse partij, eerder centristisch maar op sociale vlakken doorgaans wel links-liberaal/progressief-liberaal.
Klopt, de achterban van D66 is over het algemeen natuurlijk progressief ingesteld, daarmee is islamkritiek natuurlijk ''not done'', gezien het politiek correcte klimaat. Echter zijn er wel enkele radicaal-democratische D66'ers die dus ondogmatisch denken en de politiek en staatsbestel bijvoorbeeld het liefst volledig geseculariseerd zien (geen ''Bij de gratie Gods'' bijvoorbeeld). Dit gaat dus ook in tegen de islam, het is echter niet zozeer een tegen de islam gericht gedachtegoed, maar meer tegen (fundamentele) religie algemeen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:15 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Pechthold en Wilders is water en vuur meestal, hoewel ik al tijdje geen debat meer bekeken heb.
Maar je kan het terugvinden in het stemgedrag, wat toch het meeste telt, ik heb er een paar doorgebladerd.
Deze bijvoorbeeld :
MOTIE VAN DE LEDEN KARABULUT EN POTTERS
Voorgesteld 17 december 2015
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat salafistische organisaties fundamentalistisch zijn en een
rol spelen bij radicalisering van onze jongeren;
overwegende dat salafistische organisaties een gesegregeerde, aparte
samenleving voorstaan en dit samenleven en integratie van diverse
Nederlanders belemmert;
verzoekt de regering, te bewerkstelligen dat overheidsorganisaties geen
partner-, samenwerkings- of subsidierelatie met deze organisaties
aangaan, en bestaande relaties te beëindigen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Karabulut
Potters
D66 = TEGEN
http://www.tweedekamer.nl(...)24933&did=2015D50476
Maar soms zie ik ze weer wel voor stemmen, hier staan er een stuk of 15
http://www.tweedekamer.nl(...)n&clusterName=Moties
Groep Kuzu/Öztürk (GrKÖ) stemt altijd tegen, standaard zelfs en soms zelfs als enigste.
Misschien verstandig om in dat kamertje een paar microfoontjes op te hangen
Interessant om dat eens door te bladeren. Bij die motie stemden PvdA en SP wel voor.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 23:15 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Pechthold en Wilders is water en vuur meestal, hoewel ik al tijdje geen debat meer bekeken heb.
Maar je kan het terugvinden in het stemgedrag, wat toch het meeste telt, ik heb er een paar doorgebladerd.
Deze bijvoorbeeld :
MOTIE VAN DE LEDEN KARABULUT EN POTTERS
Voorgesteld 17 december 2015
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat salafistische organisaties fundamentalistisch zijn en een
rol spelen bij radicalisering van onze jongeren;
overwegende dat salafistische organisaties een gesegregeerde, aparte
samenleving voorstaan en dit samenleven en integratie van diverse
Nederlanders belemmert;
verzoekt de regering, te bewerkstelligen dat overheidsorganisaties geen
partner-, samenwerkings- of subsidierelatie met deze organisaties
aangaan, en bestaande relaties te beëindigen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Karabulut
Potters
D66 = TEGEN
http://www.tweedekamer.nl(...)24933&did=2015D50476
Maar soms zie ik ze weer wel voor stemmen, hier staan er een stuk of 15
http://www.tweedekamer.nl(...)n&clusterName=Moties
Groep Kuzu/Öztürk (GrKÖ) stemt altijd tegen, standaard zelfs en soms zelfs als enigste.
Misschien verstandig om in dat kamertje een paar microfoontjes op te hangen
Ja, best leuk om even naar te kijken. Soms heb je van die onderzoekjes hoe het stemgedrag is in de tweede kamer per (hoofd)onderwerp, maar deze heb ik dan zelf bij elkaar gezet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 02:26 schreef Morrigan het volgende:
Interessant om dat eens door te bladeren. Bij die motie stemden PvdA en SP wel voor.
Ik kan begrijpen dat mijn posts niet door iedereen vrolijk worden ontvangen, maar ik zou je toch vriendelijk willen verzoeken om meer specifiek te zijn waar het volgens jou mis gaat en welke gedeeltes bij het rijk der fabeltjes behoort, want nu kan ik enkel gissen waar je op doelt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:14 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij begrijpt TomLuny niet helemaal de bedoeling van dit topic. Ik denk dat zijn relaas beter in BNW thuishoort.
Allereerst is die discussie compleet offtopic. Ten tweede kan je je beweringen inderdaad niet hardmaken. Het blijft dus bij wat (complot)theorieën. Sterker nog, al je posts in dit topic bestaan uit gissingen, mogelijke links etc.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:02 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik kan begrijpen dat mijn posts niet door iedereen vrolijk worden ontvangen, maar ik zou je toch vriendelijk willen verzoeken om meer specifiek te zijn waar het volgens jou mis gaat en welke gedeeltes bij het rijk der fabeltjes behoort, want nu kan ik enkel gissen waar je op doelt.
Bijvoorbeeld, ik had een discussie met Xa1tp of Erdogan als leider binnen islam beschouwd kan worden.
Ik heb dat bewijs niet hard kunnen leveren, enkel indicaties met bronvermelding.
Zulk soort vragen vind ik legitiem en zelfs leuk te beantwoorden en zou zoiets graag met jou ook willen bespreken.
Maar op deze (te algemene) manier gaat me dat helaas niet lukken.
Alles is dus aangekakte onzin volgens jou ?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:14 schreef Mutant01 het volgende:
Allereerst is die discussie compleet offtopic. Ten tweede kan je je beweringen inderdaad niet hardmaken. Het blijft dus bij wat (complot)theorieën. Sterker nog, al je posts in dit topic bestaan uit gissingen, mogelijke links etc.
Als je met valselijke beweringen komt aankakken, is dat voor de gemiddelde moslim niet echt aanlokkelijk om zich inhoudelijk in de discussie te mengen. Maar dat even terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |