Bron?quote:Op zondag 7 februari 2016 10:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tientallen procenten van de moslims steunen IS, openlijk of heimelijk.

Op zich valt dat wel mee. Het is niet overbevolking dat de misère veroorzaakt maar de 0.01% van de zakkenvullers.quote:Op zondag 7 februari 2016 00:30 schreef berko13 het volgende:
1 ding is zeker
De komende jaren worden woelige tijden. We leven met veel te veel op deze aardbol. Af en toe met de grove borstel er eens door gaan is nodig vrees ik.

ah..... je pleit dus voor een flink stel massamoorden ?quote:Op zondag 7 februari 2016 00:30 schreef berko13 het volgende:
1 ding is zeker
De komende jaren worden woelige tijden. We leven met veel te veel op deze aardbol. Af en toe met de grove borstel er eens door gaan is nodig vrees ik.

Volgens mij moet je nog even in een woordenboek opzoeken wat bakermat betekent. Nee, wacht... ik help je even een handje:quote:Op zondag 7 februari 2016 10:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Saoedie-Arabie bestond niet eens toen de Islam werd gesticht. De staat is dus alles behalve de bakermat van de Islam. De hele inrichting van die staat zou je in theorie als onislamitisch kunnen bestempelen, maar goed. Het enige wat SA belangrijk maakt in de islamitisch wereld, theologisch gezien, zijn de twee steden Mekka en Medina. Steden die er voor het bestaan van de staat Saoedie-Arabie al waren.
[..]
Niet echt. De discussie gaat namelijk over het al of niet ontstaan van een grote wereldoorlog. Dat Saoedie Arabie het Wahabisme als uitgangspunt heeft en tracht te exporteren - dat is al heel lang bekend - zeker in de Islamitische wereld. Waarom denk je anders dat in landen als Egypte, Marokko, Tunesie, Algerije, Turkije etc. er eigen religieuze instituten zijn opgezet? Dat Europa zo naïef is om daar niets tegen te doen (tegen het Wahabisme), dat is ook al lang en breed bekend. Saoedie-Arabie pakt de ruimte die het gegeven wordt. En dat doen ze niet via de directe benadering. Dat neemt overigens niet weg dat er geen enkele aanwijzing is dat zij iets met IS van doen hebben. De uitzending van Tegenlicht een week of twee terug geeft veel inzicht in het ontstaan van IS. Ik raad je aan om dat eens te bekijken.
[..]
Wel als je met dit soort argumenten aankomt. Vertel, een wereldoorlog tussen het 'Westen' en de Islamitische Wereld. Hoe zie jij dat voor je? Welke Islamitische landen zullen daarbij betrokken zijn en welke landen van het Westen?
De twee belangrijkste islamitische plaatsen, Mekka en Medina, liggen in het huidige Saoedi-Arabië. Moslims komen vanuit de hele wereld naar Saoedi-Arabië voor de hadj. De inrichting van het land is ook volledig islamitisch. De bevolking is 100 procent moslim, afvalligheid is strafbaar. De koran en de sharia zijn er de basis voor alle wetgeving; vandaar ook de barbaarse straffen die er worden opgelegd en vandaar ook de gelijkenis met de praktijken in IS-gebied.quote:ba·ker·mat (de; v(m); meervoud: bakermatten)
1
plaats van wording of oorsprong

Je bent een bangmakertje.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:33 schreef TomLuny het volgende:
ik vind het niet netjes om met meerdere personen te gaan discussiëren met/tegen één persoon, dus ik zal me zo neutraal mogelijk opstellen.
Er werd gevraagd naar cijfers.
Onderaan deze post staan wat gegevens, met dank aan Xapt1 :
POL / Anti-islam en links kan dat samen? #2
En verder, jihad hoeft niet altijd gewelddadig te zijn om toch een bedreiging te vormen :
[ afbeelding ]
Valt het te beschouwen als een wereldoorlog ?
Niet in de klassieke zin van het woord waarschijnlijk, als je het doel van werelddominatie door islamisten buiten beschouwing laat.

Ten eerste is er vanuit het oogpunt van (universele) mensenrechten meer dan voldoende reden om bang te zijn voor de sharia. De sharia is namelijk barbaars en schendt mensenrechten - met name die van minderheden - op gruwelijke wijze.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent een bangmakertje.
Je presenteert hier de sharia als de grote ellende, waar we bang voor moeten zijn.
Je doet alsof het zo makkelijk is dat type wetgeving in te voeren in een land als Nederland.
Dus niet.
Een Islamitische partij kan niet eens op 1 kamerzetel hopen in de peilingen.

weer een bangmakertje.....quote:Op zondag 7 februari 2016 13:06 schreef Elfletterig het volgende:
Sharia-wetgeving zal hier niet zomaar worden ingevoerd, maar elementen zien we in West-Europa al doodleuk opduiken. Bijvoorbeeld in de vorm van Sharia-rechtbanken, zoals in Groot-Brittannië.
DENK is nauwelijks een islamitische partij te noemen.quote:En een islamitische partij kan makkelijk meer dan één zetel halen bij verkiezingen. Een beweging als Denk heeft zeker wel potentie om één of meerdere zetels te halen.

Precies als jij, dacht ik er voor kort zelf zo over, Wilders en PVV zijn angstzaaiers.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:01 schreef Bluesdude het volgende:
Je bent een bangmakertje.
Je presenteert hier de sharia als de grote ellende, waar we bang voor moeten zijn.
Je doet alsof het zo makkelijk is dat type wetgeving in te voeren in een land als Nederland.
Dus niet.
Een Islamitische partij kan niet eens op 1 kamerzetel hopen in de peilingen.

Volgens mij begrijp jij het niet helemaal, de huidige staat heeft niets met die bakermat van doen. Behalve in geografisch opzicht dan. Je legt bewust of onbewust een link tussen het huidige Saoedie Arabie en de bestaangeschiedenis van de Islam. Die is er echter niet - behalve dan dus voor wat betreft het geografische aspect.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij moet je nog even in een woordenboek opzoeken wat bakermat betekent. Nee, wacht... ik help je even een handje:
Correct. Irrelevant.quote:De twee belangrijkste islamitische plaatsen, Mekka en Medina, liggen in het huidige Saoedi-Arabië.
Correct. Irrelevant.quote:Moslims komen vanuit de hele wereld naar Saoedi-Arabië voor de hadj.
Dat is het niet, getuige het feit dat het een monarchie betreft. Dat weerspreekt al een volledig islamitische inrichting.quote:De inrichting van het land is ook volledig islamitisch. De bevolking is 100 procent moslim, afvalligheid is strafbaar. De koran en de sharia zijn er de basis voor alle wetgeving; vandaar ook de barbaarse straffen die er worden opgelegd en vandaar ook de gelijkenis met de praktijken in IS-gebied.
Dit mag wel op z'n minst een understatement genoemd worden. Vrouwen mogen er rijden, hebben er actief en passief kiesrecht (al decennialang), er is sprake van een actieve civil society, pluriforme vertegenwoordiging in het parlement (van communisten tot aan liberalen, tot aan islamisten), in twee van de genoemde landen kent men geen uitvoering van de doodstraf en zo kunnen wij wel een kleine eeuwigheid doorgaan met het opnoemen van verschillen in de wijze van inrichting van deze islamitische landen - en daarmee dus ook de wijze van interpretatie en vormgeven van het geloof.quote:Ja, de islam zal in Egypte, Marokko of Tunesië nét een tandje anders zijn dan in Saoedi-Arabië,
De honderd tot tweehonderd jongeren die naar Syrie zijn gegaan gaan geen 'culture clash' veroorzaken. Dan moet je met veel zwaardere zaken komen. Die jongeren sterven daar ter plekke of keren met teleurgestelde hoofdjes terug - en moeten verder zwaar begeleid / in de gaten gehouden worden. Maar een wereldoorlog veroorzaken, nee dat gaan ze niet doen.quote:maar de culture clash met de westerse wereld is er niet minder om. Het zijn (onder meer) Marokkaanse jongeren uit Nederland die naar IS-gebied afreizen, die met IS-vlaggen door Den Haag lopen en openlijk hun steun aan deze terreurgroep uitdragen. Je bent toch niet blind of zo?
Dat laatste hangt enigszins samen met je politieke standpunten, dus daar verschillen we van mening over. Dat eerste maakt voor het onderwerp waarover gediscussieerd wordt geen reet uit. Ze mogen dan wel dezelfde interpretatie van de ideologie erop nahouden, hun belangen zijn echter strijdig met elkaar. SA is contra IS en dat geldt net zo goed voor Koeweit - hoe dubieus hun eigen praktijken ook zijn. Rusland is ook contra IS - terwijl ze er zelf net zo goed dubieuze praktijken op nahouden - of China, of Assad. Ik zie niet in hoe dat met deze discussie te maken heeft.quote:Ik stelde trouwens niet dat IS door Saoedi-Arabië is ontstaan. Ik vergeleek slechts de praktijk van alle dag, bijvoorbeeld wat straffen betreft. De gelijkenissen zijn zeer opvallend. Zowel IS als Saoedi-Arabië laten zien wat de radicale islam in de praktijk inhoudt. En met name Saoedi-Arabië, maar ook andere landen in die regio zoals Koeweit, zijn uitermate bedreven in het beïnvloeden van moslims in West-Europa. En dubieuze figuren als Erdogan doen ook graag een duit in het zakje om Turken in West-Europa te blijven beïnvloeden.
Dat is het op zichzelf helemaal niet. Islamisme kan zich in velerlei vormen uitten. Van gematigd tot zeer radicaal. Radicale elementen waarbij tot geweld wordt opgeroepen moet je weren, de rest kan prima onder de vrijheid van meningsuiting geschaard worden. Ze hoeven niet allemaal een tweede Elfletterig te worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens constateer ik wel weer meteen waar je met het topic naartoe wil gaan, maar wederom is dat volstrekt offtopic en wil ik je meteen meegeven dat deze 'argumenten' thuishoren in de talloze topics daarover (in NWS).quote:De islam - en dan met name de politieke islam (het islamisme, dus) - is een bedreiging voor de wereldvrede en voor de stabiliteit in veel regio's, waaronder ons eigen continent. We kennen hier grote problemen met integratie (of beter gezegd: het gebrek eraan), we kennen problemen met radicalisering onder moslimjongeren, met salafisme, met haatpredikers, jihad-ronselaars, noem maar op.
Nee, dat blijkt ook helemaal nergens uit.quote:Het heeft alle ingrediënten in zich om uiteindelijk in een wereldoorlog uit te monden.
Nou, het komt op mij (en anderen) zo over dat je het wel érg graag wil. Want de sprongetjes die je maakt in je argumentatie snijden geen hout. Geen enkel Islamitisch of Westers land heeft op dit moment baat bij escalatie van het conflict. Als er al een Wereldoorlog uit gaat barsten dan is dat eerder tussen Rusland (en consorten) en het Westen. Die proxy-oorlog wordt nu al op meerdere fronten gevoerd en is ook veel plausibeler. Denk aan Oekraïne en nu ook de inmenging van Rusland in Syrie.quote:Dat is geen wishful thinking, zoals jij suggereert. Ik hoop niet op een oorlog. Ik hoop op verstandige besluiten en verstandig gedrag van mensen.
Je praat heel veel over anderen, maar vergeet je hand in eigen boezem te steken. Je meent dat moslims een gedeelde haat jegens het Westen hebben. Waar dat op gebaseerd is mag God weten. Veel verder dan geradicaliseerde mannetjes of Islamitische Staat kom je niet - en dat geeft meteen al de fout in je argumentatie aan. Islamitische Staat wordt namelijk op alle fronten bestreden door moslims. De geradicaliseerde mannetjes worden verder gewoon achter tralies gezet, zowel hier als in Islamitische landen. Van een 'gedeelde haat jegens het Westen' blijkt niets - sterker nog het is een belediging tegenover de overgrote meerderheid van de moslims die actief participeert in bijvoorbeeld Nederland, deel uitmaakt van de samenleving. Het wijst wat mij betreft op een ongezond wantrouwen jegens moslims in het algemeen en is kenmerkend voor jouw toonzetting in dit soort discussies.quote:Zou zouden mensen eens kunnen ophouden met religie boven alles te stellen. En mensen die het westen haten, die zich hier niet thuisvoelen, zouden aan re-migratie kunnen denken. En onze overheden zouden veel meer kunnen doen om betrekkingen met dubieuze schurkenstaten te bevriezen en hun invloed te beperken. Maar dat doen we allemaal niet, politiek-correct als we zijn. Daardoor worden problemen niet aangepakt en opgelost, maar krijgen ze de kans om te verergeren, met alle risico's van dien.

Nog even als aanvulling wat in die post ontbrak, alle moties zijn aangenomen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:40 schreef TomLuny het volgende:
Over 'hoe makkelijk het is om sharia in te voeren'.
Indien het echt ontzettend moeilijk zou zijn, dan waarom neemt de Nederlandse regering zoveel maatregelen om salafisme in te dammen ? Zie deze post bijvoorbeeld :
POL / Anti-islam en links kan dat samen? #2
En als je dan ziet dat GrKÖ 100% tegenstemt op iedere maatregel dan zou ik zeggen : we hebben al radicale moslims met 2 zetels in de kamer zitten.

Wel heel erg handig dat je ze dan in je midden hebt wonen hè? Dan krijg je dus een totalitaire oorlog die zich uitstrekt tot ieder klein uithoekje.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.

welk verband daartussen ontgaat je ?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:50 schreef GSbrder het volgende:
Tom, kun je het bij WWIII houden, in plaats van 9/11?

Een lineair verband.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:51 schreef TomLuny het volgende:
[..]
welk verband daartussen ontgaat je ?

Ok. Leuk voor je dat de Islamitische Wereld zo groot is.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
IS vormt nog geen 0.01% van de Islamitische Wereld. Sterk staaltje dit.

Ik kwam laatst een uitspraak tegen van Erdogan, hier in beeld :quote:Op zondag 7 februari 2016 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Saoedi-Arabië is zo'n beetje de bakermat van de islam. Saoedi-Arabië exporteert actief de radicale islam en zet alles op alles om invloed uit te oefenen op moslims in Europa. Het is voor de discussie bijzonder relevant om vast te stellen wat islamisme is en hoe dat de wereldvrede bedreigt.

Het verband met een mogelijke Derde Wereldoorlog ontgaat me.quote:Op maandag 8 februari 2016 08:52 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Ik kwam laatst een uitspraak tegen van Erdogan, hier in beeld :
[ afbeelding ]
En vanmorgen bracht de NOS dit dit bericht over de jihadi beatles :
Kotey, Davis en Emwazi kenden elkaar in Londen.
Ze waren vrienden en gingen naar dezelfde moskee in West-Londen.
Politieke correctheid deed de NOS waarschijnlijk besluiten om de naam van die moskee-barak niet te melden. Via door hun gegeven links toch kunnen achterhalen, het is deze :
[ afbeelding ]
Ik kan zo gauw geen bewijs vinden dat die moskee direkt gesponsord wordt door SA, maar wel ben ik dit tegengekomen waaruit zou blijken dat radicale lectuur rechtstreeks vanuit SA in de Al-Manaar moskee is beland : https://groups.google.com/forum/#!topic/su71/bZ-TLltFtTs
Uiteraard ontkent de leiding van de moskee dit alles, werkt 'al' sinds 2014 naar eigen zeggen "samen met de overheidsdiensten en heeft geen invloed op wat er in de hoekjes van de moskee en buiten op straat voor de moskee zich afspeelt".
http://www.buzzfeed.com/j(...)tion-cell#.wd0kqY53Q
Hoeveel staatssubsidie die moskee krijgt als zijnde 'goede doel' heb ik nog niet gezocht, maar mag wel duidelijk zijn, als dit over de hele wereld zo gaat dan is een spoedige escalatie niet geheel ondenkbaar, zeker als je bedenkt dat de moskeeën als paddestoelen overal de grond uitschieten.

Ohquote:Op maandag 8 februari 2016 08:56 schreef Reya het volgende:
Het verband met een mogelijke Derde Wereldoorlog ontgaat me.

Kuzu en Öztürk zijn twee islamisten die over de rug van de naïeve PvdA de Tweede Kamer zijn binnengedrongen. Dat ze tegen de aanpak van het gevaarlijke en onwenselijke salafisme stemmen, zegt alles.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:06 schreef TomLuny het volgende:
[..]
Nog even als aanvulling wat in die post ontbrak, alle moties zijn aangenomen.
Dat zijn er 10 aangaande salafisme beperkende maatregelen uit 2015.
Wie stemt 10x tegen ? GrKÖ.
En de moties gaan niet alleen over islam jihad terrorisme maar ook over onverenigbare ideologie mbt democratische opvattingen.
En de bron is de officiële website vd tweede kamer :
http://www.tweedekamer.nl(...)t=date%3Adesc%3Adate
Dan is er toch een probleem als je mij vraagt.

Het is niet zo moeilijk. De radicale islam, met Saoedi-Arabië als één van de belangrijkste regisseurs en financiers (ook al ontkent Mutant01 dat doodleuk), probeert voet aan de grond te krijgen in Europa en probeert onze samenleving te ontwrichten. Of het nu gaat om concrete terreurdaden, of om "onschuldige" zaken zoals het beïnvloeden van jongeren. Het zijn landen als Saoedi-Arabië en Koeweit waar de haatpredikers vandaan komen die opruiende praatjes houden in westerse moskeeën. Jongeren wordt vijandigheid / opstandigheid richting de Westerse samenleving bijgebracht. Dit gebeurt bewust en het gebeurt met financiële steun van genoemde landen, zoals TomLuny hierboven ook al laat zien.quote:Op maandag 8 februari 2016 08:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Het verband met een mogelijke Derde Wereldoorlog ontgaat me.

quote:Op maandag 8 februari 2016 09:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kuzu en Öztürk zijn twee islamisten die over de rug van de naïeve PvdA de Tweede Kamer zijn binnengedrongen. Dat ze tegen de aanpak van het gevaarlijke en onwenselijke salafisme stemmen, zegt alles.
Valt wel wat te zeggen voor de opvatting van D66, SP en Denk.quote:De waarschuwingen van Marcouch vielen slecht bij SP, D66 en de Groep Kuzu/Öztürk. Binnen het salafisme bestaan drie stromingen en het wegzetten van een hele groep kan volgens hen juist tot radicalisering leiden. Tunahan Kuzu beschuldigde Marcouch ervan dat hij iedereen over één kam scheert, paniek zaait en dezelfde lijn kiest als de PVV.

Iemand die relevante feiten afserveert als "correct, maar irrelevant" begrijpt het volgens mij zelf niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal
quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is het niet, getuige het feit dat het een monarchie betreft. Dat weerspreekt al een volledig islamitische inrichting.
Het zijn niet alleen de jongeren die naar Syrië vertrekken, het zijn ook de radicale opvattingen onder een wezenlijke groep moslims in landen als Nederland. En niet alleen terugkeerders vormen een gevaar; omdat naïef Europa z'n grenzen niet sluit, komen honderden, zo niet duizenden terroristen mee deze kant op met de asielzoekersstroom. Er zullen terreuraanslagen blijven komen. En dat gegeven heeft alles in zich om verder te escaleren, hoe krampachtig jij dat ook ontkent.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
De honderd tot tweehonderd jongeren die naar Syrie zijn gegaan gaan geen 'culture clash' veroorzaken. Dan moet je met veel zwaardere zaken komen. Die jongeren sterven daar ter plekke of keren met teleurgestelde hoofdjes terug - en moeten verder zwaar begeleid / in de gaten gehouden worden. Maar een wereldoorlog veroorzaken, nee dat gaan ze niet doen.
Radicale elementen moet je weren, inderdaad. Maar - newsflash - ze worden niet geweerd, althans: lang niet goed genoeg. Nog veel te vaak kunnen haatpredikers hier hun zegje doen. In Duitsland hebben we kunnen zien hoe radicale moslims gaan ronselen bij de AZC's en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. Zo was de Ibn Ghaldoun-school een salafistisch haatpaleis dat jarenlang ongestoord z'n gang kon gaan. En dergelijke instituten bestaan nog steeds en kunnen ongestoord hun ding doen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Dat is het op zichzelf helemaal niet. Islamisme kan zich in velerlei vormen uitten. Van gematigd tot zeer radicaal. Radicale elementen waarbij tot geweld wordt opgeroepen moet je weren, de rest kan prima onder de vrijheid van meningsuiting geschaard worden. Ze hoeven niet allemaal een tweede Elfletterig te worden, als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens constateer ik wel weer meteen waar je met het topic naartoe wil gaan, maar wederom is dat volstrekt offtopic en wil ik je meteen meegeven dat deze 'argumenten' thuishoren in de talloze topics daarover (in NWS).
Ik wil een stabiele samenleving die een logisch geheel vormt; eentje die niet wordt ondermijnd of ontwricht door intolerantie van groepen radicaal gelovigen of andere extremisten. De radicale islam is veruit de grootste bedreiging die onze samenleving op dit punt kent. Het is een veel grotere, meer reële bedreiging dan christelijk extremisme of extreem-rechtse bewegingen.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Nou, het komt op mij (en anderen) zo over dat je het wel érg graag wil. Want de sprongetjes die je maakt in je argumentatie snijden geen hout. Geen enkel Islamitisch of Westers land heeft op dit moment baat bij escalatie van het conflict. Als er al een Wereldoorlog uit gaat barsten dan is dat eerder tussen Rusland (en consorten) en het Westen. Die proxy-oorlog wordt nu al op meerdere fronten gevoerd en is ook veel plausibeler. Denk aan Oekraïne en nu ook de inmenging van Rusland in Syrië.
Schuimbekkende moslims zien we in Nederland alleen demonstreren als Palestina onrecht wordt aangedaan. Islamitische Staat brengt nog niet een honderdste van de verontwaardiging teweeg, terwijl IS ook massaal moslims afslacht. Daaruit kun je wel zien hoe selectief de verontwaardiging is: is de dader moslim, dan geven de moslims geen krimp. Is de dader Joods of Westers, dan staan ze schuimbekkend te demonstreren.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
Islamitische Staat wordt namelijk op alle fronten bestreden door moslims. De geradicaliseerde mannetjes worden verder gewoon achter tralies gezet, zowel hier als in Islamitische landen. Van een 'gedeelde haat jegens het Westen' blijkt niets - sterker nog het is een belediging tegenover de overgrote meerderheid van de moslims die actief participeert in bijvoorbeeld Nederland, deel uitmaakt van de samenleving. Het wijst wat mij betreft op een ongezond wantrouwen jegens moslims in het algemeen en is kenmerkend voor jouw toonzetting in dit soort discussies.

Een ernstig gevalletje vanquote:Op maandag 8 februari 2016 09:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Valt wel wat te zeggen voor de opvatting van D66, SP en Denk.
Maar is het wel grappig dat jij bang bent voor een partij die wel twee hele zetels bezit in de Tweede Kamer, en die waarschijnlijk kwijtraakt na de volgende verkiezingen.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |