Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.

Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.

De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.

Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.

Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.
Zij die de macht hebben en zij die macht ambieren, die combinatie is al groot genoeg om jezelf als land in een oorlog te storten, iets waar 99% van de bevolking niets mee te maken wil hebben.

Hij is alleen zijn macht kwijt als de bevolking het weet af te nemen. Beetje lastig als de 1% alle massa vernietigingswapens heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.

Dit wordt leuk. Hoe zouden ze daar aan gekomen zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij is alleen zijn macht kwijt als de bevolking het weet af te nemen. Beetje lastig als de 1% alle massa vernietigingswapens heeft.

Niet van de burgers.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dit wordt leuk. Hoe zouden ze daar aan gekomen zijn?

O? Hoe komen ze aan dat geld voor die wapens dan?quote:

Netjes via GiroSYRIA gestort door de burgers natuurlijk!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
O? Hoe komen ze aan dat geld voor die wapens dan?

Eureka.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Netjes via GiroSYRIA gestort door de burgers natuurlijk!

Als er iets is dat uiteenlopende groepen moslims bindt en verenigt, is het wel hun haat richting het westen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.
De wens is hier weer eens de vader van de gedachte.

Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als er iets is dat uiteenlopende groepen moslims bindt en verenigt, is het wel hun haat richting het westen.

Ga er heen. Zien we jou gezellig op Youtube in je oranje overall.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.

Want ik heb ergens laten blijken die behoefte te hebben?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ga er heen. Zien we jou gezellig op Youtube in je oranje overall.

Mijn definitie van een wereldoorlog is als volgt:quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik kom 2 definities tegen.
1 wereldoorlog
Oorlog waar een groot deel van de wereld in betrokken is.
2 Wereldoorlog
Oorlog waarin mensen en machten uit verschillende werelddelen actief aan de strijd deelnemen en waarvan de strijdtonelen zich niet tot een werelddeel beperken.
In het eerste geval zou je misschien wel kunnen zeggen dat de tweede golfoorlog genoeg landen meededen om het een WO te maken (al hangt dat ook af van je definitie van "een groot deel van de wereld")
In het tweede geval was het zeker geen WO, de gevechten beperkten zich immers tot de regio.
Dus, kies maar zou ik zeggen.
Ik ga voor definitie twee.

Onzin natuurlijk. Europa was ook niet verenigd in WW1 en WW2quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.

En hij zal vooral bestaan uit brandhaarden in stedelijk Europa en het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:

Dat lijkt me een redelijke definitie, maar ik zou toch willen toevoegen dat een meerderheid van de landen/mensen erbij betrokken moet zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:44 schreef Paradoxie het volgende:
[..]
Mijn definitie van een wereldoorlog is als volgt:
-De oorlogen worden ten minste op 2 continenten gevoerd
-De strijdende partijen moeten aan elkaar gewaagd zijn (als velen landen oorlog hebben met bv 2 landen die amper een leger hebben, noem ik dat geen WW)
-Een wereldoorlog moet op zijn minst een jaar duren
Dit is de definitie waarvan ik vind, dat als het aan de 3 voorwaarden gedaan worden, je het een wereldoorlog mag noemen.

Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.

Ja en al die haat jegens de VS (die al vele decennia bestaat) voorkomt tot nu toe al die slachtpartijen tussen Soenis en Sjiieten niet...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.

IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

Ja, dat schreef je in je vorige post ook al.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.

Met IS in oorlog zijn is wel even iets dan met 'de islamitische wereld'.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 06:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |