Omdat de VS de baas is en niet die Russen!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:08 schreef marsan het volgende:
Waarom helaas dat de russen is bombardeert?

russen doen het anders beter dan amerikaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat de VS de baas is en niet die Russen!!!

OK. en daarom moeten haatbaardjeshun gang mogen gaan?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Omdat de VS de baas is en niet die Russen!!!

Poetin zo met een paar sletjes kats dronken en dan van willen jullie mijn commando toren wel eens zien??quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:
Denk niet dat er zomaar een WO3 komt. Beetje dreigen over en weer maar niemand gaat alles riskeren voor een oorlog. Ja tenzij Rusland denkt yolo en ineens het westen gaat aanvallen misschien.

dat zegt men. Propagandaquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:11 schreef tailfox het volgende:
[..]
russen doen het anders beter dan amerika

Net zo dat Amerika het goed doet.quote:

Dat bedoel ik, in een situatie als deze kan je niks meer geloven.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 08:43 schreef tailfox het volgende:
[..]
Net zo dat Amerika het goed doet.
Rusland durft te pokken wat Amerika niet durft.
De eu doet niks amerika ook niet.

Nee, het is gewoon verworden tot de zoveelste Proxy-oorlog (overigens al voordat de russen zich inmengden)...quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:50 schreef Nober het volgende:
Is het Russische bombardement in Syrië het begin geweest van WW3!?

Een wereldoorlog met Europese landen en/of Amerika denk ik. In het Midden-Oosten is er altijd wel een oorlog, dat komt niet meer goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is de definitie van een wereldoorlog, want de oorlog tegen Irak over Koeweit (de tweede golfoorlog) had volgens mij genoeg strijdende partijen om het een wereldoorlog te noemen.

Volgens mij is een wereldoorlog als er 2 landen zijn die elkaar via hun ambassade meldne dat ze in oorlog met elkaar zijn, waarbij deze 2 landen in 2 verschillende werelddelen moeten bevinden.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is de definitie van een wereldoorlog, want de oorlog tegen Irak over Koeweit (de tweede golfoorlog) had volgens mij genoeg strijdende partijen om het een wereldoorlog te noemen.

Ik kom 2 definities tegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

Waarom zou Rusland dat doen?quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:
Denk niet dat er zomaar een WO3 komt. Beetje dreigen over en weer maar niemand gaat alles riskeren voor een oorlog. Ja tenzij Rusland denkt yolo en ineens het westen gaat aanvallen misschien.

Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.

Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.

De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.

Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.

Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 08:12 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.
Zij die de macht hebben en zij die macht ambieren, die combinatie is al groot genoeg om jezelf als land in een oorlog te storten, iets waar 99% van de bevolking niets mee te maken wil hebben.

Hij is alleen zijn macht kwijt als de bevolking het weet af te nemen. Beetje lastig als de 1% alle massa vernietigingswapens heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.

Dit wordt leuk. Hoe zouden ze daar aan gekomen zijn?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hij is alleen zijn macht kwijt als de bevolking het weet af te nemen. Beetje lastig als de 1% alle massa vernietigingswapens heeft.

Niet van de burgers.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dit wordt leuk. Hoe zouden ze daar aan gekomen zijn?

O? Hoe komen ze aan dat geld voor die wapens dan?quote:

Netjes via GiroSYRIA gestort door de burgers natuurlijk!quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:55 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
O? Hoe komen ze aan dat geld voor die wapens dan?

Eureka.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:57 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Netjes via GiroSYRIA gestort door de burgers natuurlijk!

Als er iets is dat uiteenlopende groepen moslims bindt en verenigt, is het wel hun haat richting het westen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.
De wens is hier weer eens de vader van de gedachte.

Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als er iets is dat uiteenlopende groepen moslims bindt en verenigt, is het wel hun haat richting het westen.

Ga er heen. Zien we jou gezellig op Youtube in je oranje overall.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.

Want ik heb ergens laten blijken die behoefte te hebben?quote:Op woensdag 14 oktober 2015 14:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ga er heen. Zien we jou gezellig op Youtube in je oranje overall.

Mijn definitie van een wereldoorlog is als volgt:quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 17:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik kom 2 definities tegen.
1 wereldoorlog
Oorlog waar een groot deel van de wereld in betrokken is.
2 Wereldoorlog
Oorlog waarin mensen en machten uit verschillende werelddelen actief aan de strijd deelnemen en waarvan de strijdtonelen zich niet tot een werelddeel beperken.
In het eerste geval zou je misschien wel kunnen zeggen dat de tweede golfoorlog genoeg landen meededen om het een WO te maken (al hangt dat ook af van je definitie van "een groot deel van de wereld")
In het tweede geval was het zeker geen WO, de gevechten beperkten zich immers tot de regio.
Dus, kies maar zou ik zeggen.
Ik ga voor definitie twee.

Onzin natuurlijk. Europa was ook niet verenigd in WW1 en WW2quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.

En hij zal vooral bestaan uit brandhaarden in stedelijk Europa en het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:

Dat lijkt me een redelijke definitie, maar ik zou toch willen toevoegen dat een meerderheid van de landen/mensen erbij betrokken moet zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:44 schreef Paradoxie het volgende:
[..]
Mijn definitie van een wereldoorlog is als volgt:
-De oorlogen worden ten minste op 2 continenten gevoerd
-De strijdende partijen moeten aan elkaar gewaagd zijn (als velen landen oorlog hebben met bv 2 landen die amper een leger hebben, noem ik dat geen WW)
-Een wereldoorlog moet op zijn minst een jaar duren
Dit is de definitie waarvan ik vind, dat als het aan de 3 voorwaarden gedaan worden, je het een wereldoorlog mag noemen.

Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daar is tot dusver anders weinig van te merken, getuige de enorme verdeeldheid in het Midden-Oosten. Moslims hebben het veel te drukken met strijden tegen elkaar.

Ja en al die haat jegens de VS (die al vele decennia bestaat) voorkomt tot nu toe al die slachtpartijen tussen Soenis en Sjiieten niet...quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.

IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.quote:Op woensdag 14 oktober 2015 09:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]

Ja, dat schreef je in je vorige post ook al.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 03:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar dat verandert niks aan mijn opmerking. Als er iets is dat moslims (wél) bindt, is het hun haat tegen het Westen.

Met IS in oorlog zijn is wel even iets dan met 'de islamitische wereld'.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 06:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.

Daar zat ik ook aan te denken, hoe moet je een wereld oorlog definiëren. Is dat een oorlog waar veel landen bij betrokken zijn. Met de VN hebben al zo vaak missies waarbij de helft van de wereld betrokken is.quote:

Ik denk dat je een wereldoorlog moet vergelijken met de 2 voorgaande wereldoorlogen. Betere voorbeelden zal je niet snel tegenkomen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2015 08:48 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Daar zat ik ook aan te denken, hoe moet je een wereld oorlog definiëren. Is dat een oorlog waar veel landen bij betrokken zijn. Met de VN hebben al zo vaak missies waarbij de helft van de wereld betrokken is.

Turkije geeft je gelijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2015 00:50 schreef Nober het volgende:
VS en de EU moeten helaas toekijken hoe Rusland met steun van China IS bombardeert maar ze moeten natuurlijk niet over Turks gebied gaan vliegen. Want dat kan echt niet!

Ja, die indruk zou je krijgen. Maar als je kijkt hoeveel geld Cameron van plan is uit te geven aan nieuwe nucleaire onderzeeboten dan is het speelelement er gauw vanaf. Gaat toch ten koste van zorg en andere sociale voorzieningen dus het kost levens :quote:Op donderdag 4 februari 2016 07:22 schreef Apekoek het volgende:
Het zijn net kinderen op een schoolplein die ruzie maken om wat knikkers.

Oke ik dacht dat onderhand de hele wereld in oorlog is met de beweging IS mede ook omdat IS op grote schaal landje pik aan het doen isquote:Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:

Maar er op voorbereid zijn is geen slechte zaak. Met name als twee landen met twee testosteron bommen aan het hoofd. En waarvan er een lid is van de NAVO die zich kan beroepen op artikel vijf kan het natuurlijk zo uit de hand lopen.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 12:53 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen moeten echt een ophouden een shitload aan proxy-oorlogen te vergelijken met een wereldoorlog.

Nou niet. Die hebben geen kort lontje tenzij je hun aanvalt, ze provoceren ook niet maar je moet ze niet als vijhand hebbenquote:

Das geen wereldoorlogquote:Op donderdag 15 oktober 2015 00:49 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
En hij zal vooral bestaan uit brandhaarden in stedelijk Europa en het Midden-Oosten.

Misschien niet zo prominent op straat in het westen zoals ten tijde van de 2de wereld, maar de voortgang van de technologie zorgt er voor dat de oorlog meer achter de schermen speelt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:06 schreef Gutmensch het volgende:
Er zal nooit een derde wereldoorlog komen. Daarvoor is de wereld teveel veranderd en zijn landen economisch te afhankelijk van elkaar.

Als de economie wegvalt heb je de poppen aan het dansen. Het is naïef te veronderstellen dat het economisch altijd goed blijft gaan. Zeker als bepaalde conflicten blijven voortduren.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:06 schreef Gutmensch het volgende:
Er zal nooit een derde wereldoorlog komen. Daarvoor is de wereld teveel veranderd en zijn landen economisch te afhankelijk van elkaar.

Daar is Zika al voor geïntroduceerd.quote:Op zondag 7 februari 2016 00:30 schreef berko13 het volgende:
1 ding is zeker
De komende jaren worden woelige tijden. We leven met veel te veel op deze aardbol. Af en toe met de grove borstel er eens door gaan is nodig vrees ik.

IS vormt nog geen 0.01% van de Islamitische Wereld. Sterk staaltje dit.quote:Op donderdag 15 oktober 2015 06:15 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
IS is natuurlijk wel zo'n soort vereniging van een aantal stromingen voor zover ik weet. Niet de gehele islamitische wereld maar een gedeelte. Het lijkt me dat we toch wel redelijk in oorlog zijn met die lui.

De uitgesproken steun voor IS is een veelvoud daarvan. En de heimelijke, niet openlijk uitgesproken steun is nog veel groter. En dan is IS slechts één van de vele islamitische terreurbewegingen....quote:Op zondag 7 februari 2016 10:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
IS vormt nog geen 0.01% van de Islamitische Wereld. Sterk staaltje dit.

Ja, moslims steunen grotendeels allemaal heimelijk IS.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De uitgesproken steun voor IS is een veelvoud daarvan. En de heimelijke, niet openlijk uitgesproken steun is nog veel groter. En dan is IS slechts één van de vele islamitische terreurbewegingen....

Tientallen procenten van de moslims steunen IS, openlijk of heimelijk. In geen enkel land wordt IS getolereerd, en tegelijkertijd heeft een land als Saoedi-Arabië barbaarse wetten die nagenoeg gelijk zijn aan de wreedheden in IS-gebied.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, moslims steunen grotendeels allemaal heimelijk IS.![]()
IS bestaat in de kern uit een paar duizend man, de rest bestaat uit gefrustreerde meelopers - en ook dat is - zeker afgezet ten opzichte van het totaal aantal moslims - een minimaal aantal. In geen enkel Islamitisch land met een functionerende staat wordt IS getolereerd. Geen één. Daar ga je dus nimmer een 'Wereldoorlog' mee veroorzaken.

IS wordt dus in geen enkel land getolereerd. Ook de Islamitische landen niet, dank voor de bevestiging. Dat SA barbaarse wetten heeft is hier geen discussiepunt, dus probeer dat zijspoor in een ander topic waar het ook relevant is. Het overgrote deel van de moslims kent Daesh/IS niet (afhankelijk van de regio waar ze wonen) of steunt IS niet. Dat staat gewoon als een paal boven water.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tientallen procenten van de moslims steunen IS, openlijk of heimelijk. In geen enkel land wordt IS getolereerd, en tegelijkertijd heeft een land als Saoedi-Arabië barbaarse wetten die nagenoeg gelijk zijn aan de wreedheden in IS-gebied.

Saoedi-Arabië is zo'n beetje de bakermat van de islam. Saoedi-Arabië exporteert actief de radicale islam en zet alles op alles om invloed uit te oefenen op moslims in Europa. Het is voor de discussie bijzonder relevant om vast te stellen wat islamisme is en hoe dat de wereldvrede bedreigt.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
IS wordt dus in geen enkel land getolereerd. Ook de Islamitische landen niet, dank voor de bevestiging. Dat SA barbaarse wetten heeft is hier geen discussiepunt, dus probeer dat zijspoor in een ander topic waar het ook relevant is. Het overgrote deel van de moslims kent Daesh/IS niet (afhankelijk van de regio waar ze wonen) of steunt IS niet. Dat staat gewoon als een paal boven water.
De claim dat de volgende wereldoorlog tussen het Westen en de Islamitische Wereld gaat plaatsvinden is dan ook niet meer dan wishfull thinking.

Saoedie-Arabie bestond niet eens toen de Islam werd gesticht. De staat is dus alles behalve de bakermat van de Islam. De hele inrichting van die staat zou je in theorie als onislamitisch kunnen bestempelen, maar goed. Het enige wat SA belangrijk maakt in de islamitisch wereld, theologisch gezien, zijn de twee steden Mekka en Medina. Steden die er voor het bestaan van de staat Saoedie-Arabie al waren.quote:Op zondag 7 februari 2016 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Saoedi-Arabië is zo'n beetje de bakermat van de islam.
Niet echt. De discussie gaat namelijk over het al of niet ontstaan van een grote wereldoorlog. Dat Saoedie Arabie het Wahabisme als uitgangspunt heeft en tracht te exporteren - dat is al heel lang bekend - zeker in de Islamitische wereld. Waarom denk je anders dat in landen als Egypte, Marokko, Tunesie, Algerije, Turkije etc. er eigen religieuze instituten zijn opgezet? Dat Europa zo naïef is om daar niets tegen te doen (tegen het Wahabisme), dat is ook al lang en breed bekend. Saoedie-Arabie pakt de ruimte die het gegeven wordt. En dat doen ze niet via de directe benadering. Dat neemt overigens niet weg dat er geen enkele aanwijzing is dat zij iets met IS van doen hebben. De uitzending van Tegenlicht een week of twee terug geeft veel inzicht in het ontstaan van IS. Ik raad je aan om dat eens te bekijken.quote:Saoedi-Arabië exporteert actief de radicale islam en zet alles op alles om invloed uit te oefenen op moslims in Europa. Het is voor de discussie bijzonder relevant om vast te stellen wat islamisme is en hoe dat de wereldvrede bedreigt.
Wel als je met dit soort argumenten aankomt. Vertel, een wereldoorlog tussen het 'Westen' en de Islamitische Wereld. Hoe zie jij dat voor je? Welke Islamitische landen zullen daarbij betrokken zijn en welke landen van het Westen?quote:Overigens is het zien aankomen van een (wereld)oorlog geen wishful thinking. Volgens mij moet je redelijk verknipt zijn om een oorlog als "wenselijk" te zien.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |