abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156703530
VS en de EU moeten helaas toekijken hoe Rusland met steun van China IS bombardeert maar ze moeten natuurlijk niet over Turks gebied gaan vliegen. Want dat kan echt niet!

Is het Russische bombardement in Syrië het begin geweest van WW3!?

Of beseft de VS dat ze niets kunnen doen aan Putin's Rusland zolang ze Chinese steun genieten en houden ze zich daardoor noodgedwongen gedeisd?
pi_156703712
We zitten al lang voorbij 3
pi_156703745
Waarom helaas dat de russen is bombardeert?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_156703771
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:08 schreef marsan het volgende:
Waarom helaas dat de russen is bombardeert?
Omdat de VS de baas is en niet die Russen!!!
pi_156703786
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:10 schreef Nober het volgende:

[..]

russen doen het anders beter dan amerika
pi_156703835
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:10 schreef Nober het volgende:

[..]

OK. en daarom moeten haatbaardjeshun gang mogen gaan?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_156703851
Denk niet dat er zomaar een WO3 komt. Beetje dreigen over en weer maar niemand gaat alles riskeren voor een oorlog. Ja tenzij Rusland denkt yolo en ineens het westen gaat aanvallen misschien.
pi_156703942
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:
Denk niet dat er zomaar een WO3 komt. Beetje dreigen over en weer maar niemand gaat alles riskeren voor een oorlog. Ja tenzij Rusland denkt yolo en ineens het westen gaat aanvallen misschien.
Poetin zo met een paar sletjes kats dronken en dan van willen jullie mijn commando toren wel eens zien??
EN dan struikelt poeting en gaan alle atoombommen af !!

Maar anders nee
Ik zwaai naar dieren.
pi_156704619
Als die was begonnen dan waren we niet online. Het eerste wat dan gebeurt is dat de VS alle signalen (GPS/internet) dusdanig gaat verstoren dat andere partijen daar niet of moeilijker gebruik van kunnen maken. Zelfs Galileo-satellieten, Glonass en Beidou-1/2, COMPASS uit de lucht zal gaan knallen zodat andere partijen bijvoorbeeld ook geen gebruik meer kunnen maken van radar. In Europa maken we bijvoorbeeld voor navigatie 100% gebruik van het Amerikaanse GPS. Ook voor militaire doeleinden. Galileo, Europese GPS, is nog in ontwikkeling (10 van de 30 satellieten zijn gelanceerd: satelliet nummer 11 en 12 die in Duitsland in elkaar zijn gezet volgen pas eind dit jaar. Die liggen in het testcentrum van ESA in Noordwijk en na het testen worden ze getransporteerd naar Frans-Guyana). Momenteel kunnen ze maar twee satellieten per keer in de ruimte knallen omdat ze gebruik maken van een Russische draagraket Soyruz. Vanaf 2016/2017 willen ze overgaan op Ariane 5 (Europese draagraket) en die 4 satellieten per keer kan lanceren.

[ Bericht 19% gewijzigd door George_Zina op 09-10-2015 06:43:26 ]
pi_156705301
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:11 schreef tailfox het volgende:

[..]

russen doen het anders beter dan amerika
dat zegt men. Propaganda ;)
pi_156705337
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:40 schreef aloa het volgende:

[..]

dat zegt men. Propaganda ;)
Net zo dat Amerika het goed doet.
Rusland durft te pokken wat Amerika niet durft.
De eu doet niks amerika ook niet.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 09-10-2015 08:44:09 ]
pi_156705390
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 08:43 schreef tailfox het volgende:

[..]

Net zo dat Amerika het goed doet.
Rusland durft te pokken wat Amerika niet durft.
De eu doet niks amerika ook niet.
Dat bedoel ik, in een situatie als deze kan je niks meer geloven.
Een derde wereldoorlog zal eerder een nieuwe koude oorlog worden.
pi_156705562
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 00:50 schreef Nober het volgende:
Is het Russische bombardement in Syrië het begin geweest van WW3!?
Nee, het is gewoon verworden tot de zoveelste Proxy-oorlog (overigens al voordat de russen zich inmengden)...

die gevoerd werden/worden sinds het einde van WW2 omdat de grootmachten een directe confrontatie niet aandurven, maar zo wel lokale en regionale invloedsferen wensen te vergroten.

volgens mij zijn er al minimaal 25 zulke conflicten uitgevochten de laatste 70 jaar:
- Chinese burgeroorlog en daarna het ontstaan van taiwan
- Korea
- Vietnam
- Aghanistan
- Israel-oorlogen na 1967 (6daagse oorlog, yom kippour)
- Angola
- Cuba / Nicaragua / Guatemala
en nog een hoop andere kleinere en grootschalige conflicten; Er is zelfs een voorbeeld dat de Amerikaanse CIA een spook-oorlog in scene zette, enkel om politieke invoed uit te oefenen (Operatie HAIK in Indonesie in 1959, waar amerikaanse covert troepen een 'communistische aanval' simuleerden om de Indonesische president het idee te geven dat hij meer afhankelijk was van amrikaanse hulp; mislukte wel toen een bommenwerper neerstortte en de piloot gevangen genomen werd en dit een amerikaan bleek te zijn, daarna verdween de operatie in een diepe doofpot )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 12:57:50 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_156709054
Wat is de definitie van een wereldoorlog, want de oorlog tegen Irak over Koeweit (de tweede golfoorlog) had volgens mij genoeg strijdende partijen om het een wereldoorlog te noemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_156711130
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat is de definitie van een wereldoorlog, want de oorlog tegen Irak over Koeweit (de tweede golfoorlog) had volgens mij genoeg strijdende partijen om het een wereldoorlog te noemen.
Een wereldoorlog met Europese landen en/of Amerika denk ik. In het Midden-Oosten is er altijd wel een oorlog, dat komt niet meer goed.
pi_156711169
Dan moeten er niet alleen een boel wereldmachten bij betrokken zijn, dan moet er ook sprake zijn van diverse locaties verspreid over de wereld waar die oorlog gevoerd wordt.
pi_156712577
Nee.

En kap eens met dat doemdenken. Man man, wat een negativo's dwalen er hier toch rond.
Naturheilmittel
pi_156712588
Waar doet China hier mee trouwens?
pi_156712621
Volgens de NS is de derde wereldoorlog al lang aan de gang ja:
pi_156712870
De russen doen het beter. Zij werken tenminste samen met Asad. Iets wat de VS nog altijd niet goed lukt met de koerden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_156712882
quote:
Volgens mij is een wereldoorlog als er 2 landen zijn die elkaar via hun ambassade meldne dat ze in oorlog met elkaar zijn, waarbij deze 2 landen in 2 verschillende werelddelen moeten bevinden.
Ten tijde van WO1 en WO2 was dat makkelijker omdat bijvoorbeeld england al over meerdere werelddelen lag verspreid dmv de kolonies. Dus elke oorlog tegen engeland was per definitie al een wereldoorlog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:58:14 #22
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_156713631
quote:
Ik kom 2 definities tegen.

1 wereldoorlog
Oorlog waar een groot deel van de wereld in betrokken is.

2 Wereldoorlog
Oorlog waarin mensen en machten uit verschillende werelddelen actief aan de strijd deelnemen en waarvan de strijdtonelen zich niet tot een werelddeel beperken.

In het eerste geval zou je misschien wel kunnen zeggen dat de tweede golfoorlog genoeg landen meededen om het een WO te maken (al hangt dat ook af van je definitie van "een groot deel van de wereld")

In het tweede geval was het zeker geen WO, de gevechten beperkten zich immers tot de regio.

Dus, kies maar zou ik zeggen.
Ik ga voor definitie twee.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 10 oktober 2015 @ 00:22:36 #23
390376 Goldenrush
Everything is a remix.
pi_156723926
Als de titel van een FOK!-topic een vraag is, is het antwoord altijd nee.

Nee dus.
pi_156807707
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2015 01:17 schreef Sapstengel het volgende:
Waarom zou Rusland dat doen?

De kinderen van alle machthebbers/oligarchen/ministers/politici in Rusland leven in het westen, vaak zelfs hun vrouwen. Rusland is voor hun slechts een kolonie waar ze zo snel mogelijk zo veel mogelijk willen roven.

De "zogenaamde" strijd met het westen is bedoeld als propaganda middel voor binnenlandse gebruik om het lang aan de macht blijven van Poetin en de corruptie problemen naar de achtergrond te verschuiven.
pi_156823741
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 06:43:19 #26
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156823755
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
De Derde Wereldoorlog is/wordt de strijd tussen de Westerse wereld en de islamitische wereld.
Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:08:38 #27
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156824045
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 06:43 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Dit vermoeden heb ik ook wel ja. Alleen dan niet met de Islamitische wereld, maar met hun leiders.
Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 14 oktober 2015 @ 08:12:39 #28
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156824067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:08 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Grappenmaker. Zonder volgelingen geen oorlog.
De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.
Zij die de macht hebben en zij die macht ambieren, die combinatie is al groot genoeg om jezelf als land in een oorlog te storten, iets waar 99% van de bevolking niets mee te maken wil hebben.
pi_156824890
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 06:37 schreef Elfletterig het volgende:
Welnee. De islamitische wereld zou zich dan moeten verenigen en dat gaat simpelweg nooit gebeuren.

De wens is hier weer eens de vader van de gedachte.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:48:40 #30
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_156825030
quote:
14s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 08:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

De term ''volgeling'' is zo suggestief en subjectief dat daar zelden sprake van is.
Zij die de macht hebben en zij die macht ambieren, die combinatie is al groot genoeg om jezelf als land in een oorlog te storten, iets waar 99% van de bevolking niets mee te maken wil hebben.
Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 14 oktober 2015 @ 09:51:14 #31
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_156825079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 oktober 2015 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Als 99% van de bevolking niet luistert naar de dictator/leider dan is hij zijn macht kwijt.
Hij is alleen zijn macht kwijt als de bevolking het weet af te nemen. Beetje lastig als de 1% alle massa vernietigingswapens heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')