Als a.s. regeringspartij kun je veel willen, je zult het moeten mengen met de coalitie. En dat doe je niet alleen. Logisch dat er punten sneuvelen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 05:00 schreef HexHunter het volgende:
Oh wow een politieke partij in Nederland die zich niet aan zijn beloften houdt.![]()
Gras is groen. Water is nat.
Hahahahah, de VVD is al jaren niet meer liberaal te noemenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 04:21 schreef MakkieR het volgende:
Voor degene die het nog niet weten. Geert Wilders komt rechtstreeks van de school VVD, alleen daarom zal ik hem nooit kunnen vertrouwen, want in zijn hart blijft hij altijd een liberaal.
heb ze in miami gezien. Stroken waar je alleen met een bepaalde tolpas mag rijden en daardoor drukte omzeiltquote:Op donderdag 8 oktober 2015 07:28 schreef arjan1112 het volgende:
' betaalde elite tolrijbanen' Bestaan die ??
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 04:57 schreef Seamonkey- het volgende:
Verbaasd me niks. Maar al die mensen die op Wilders stemmen zijn te achterlijk om het partijprogramma te lezen danwel te begrijpen
SGP'ers.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 05:01 schreef okedoei het volgende:
Tja, welke policus is wel betrouwbaar?
Mee bezig zegt te houden, blijkens dit artikel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 08:51 schreef Ludachrist het volgende:
Alsof dit de PVV-stemmers ook maar iets gaat uitmaken. Die willen gewoon minder buitenlanders, en zolang Geert zich daar mee bezig houdt is het allemaal wel best.
Dit dusquote:Op donderdag 8 oktober 2015 05:00 schreef HexHunter het volgende:
Oh wow een politieke partij in Nederland die zich niet aan zijn beloften houdt.![]()
Ik zie het meer als een normale gang van zaken binnen het schaakspel van macht en maak geen eigenlijk geen onderscheid meer tussen Julius Caesar of een Mark Rutte meer omdat ze hetzelfde spel spelen van eigenbelang.quote:
Beetje te makkelijk dit.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 05:00 schreef HexHunter het volgende:
Nou kan hij zijn schuimbekkende en opgehitste aanhang nog misleiden door asielzoekers de schuld te geven van al het kwaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 07:53 schreef Janneke141 het volgende:
Dit vindt echt geen enkele van zijn stemmers interessant. Geert zegt tenminste wat iedereen denkt, als enige.
Links vullen en rechts vullen zou ik eerder zeggen. En lullen met minimale resultaten ook los van links of rechts.quote:
Daar waar jij al bij het eerste woord van je zinnetje de mist in gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 04:57 schreef Seamonkey- het volgende:
Verbaasd me niks. Maar al die mensen die op Wilders stemmen zijn te achterlijk om het partijprogramma te lezen danwel te begrijpen
Die is er inderdaadquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:09 schreef xpompompomx het volgende:
Is er eigenlijk ook zo'n lijstje over waar de PVV in het Brusselse allemaal voor en tegen stemt?
Dank! Zal er eens een keertje in gaan neuzenquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:35 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Die is er inderdaad
Website: http://www.votewatch.eu/
Vervolgens bij de zoekfunctie kan je de namen van de PVV-factie in het Europarlement invoeren en zie je over welke zaken men gestemd heeft, en dan voor of tegen. De betreffende leden:
Marcel de Graaff
Vicky Maeijer
Olaf Stuger
Auke Zijlstra
dat de VVD verkiezingsbeloften heft gebroken was al zeer bekend, dat de PVV met al hun grootspraak over opkomen voor de arme zieke autochtoon dit ook niet waarmaakt lijkt me wel relevant. Maar dat zinkt niet echt in bij het arme zieke autochtone electoraat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:11 schreef Montagui het volgende:
Topic is toch geen nieuws? Bovendien is de topictitel van toepassing op alle politieke partijen.
Geen idee daarom waarom dit topic gestart is in nieuws, en waarom de topic titel alleen gericht is op de PVV? Maar, en ik kan het verkeerd hebben natuurlijk, heb wel een licht flauw vermoeden dat topic starter geen fan is van de PVV en nu probeert om met dit topic de PVV in een negatief daglicht te stellen. Drommels.
Bedankt voor het vermelden eriksdquote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar waar jij al bij het eerste woord van je zinnetje de mist in gaat.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 09:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Beetje te makkelijk dit.
Geen enkele partij in de Tweede Kamer die dusdanig tegengesteld aan zijn eigen verkiezingsprogramma stemt als de PVV. Vrijwel alle partijen stemmen in ieder geval voor zo'n 70% naar hun eigen uitgangspunten. Dat is bij de PVV dus absoluut niet het geval.
Er zijn overigens absoluut mensen die PVV stemmen vanwege de zorgstandpunten, ik ken er (helaas) een aantal.
Desondanks mag dit van Wilders toch geen verrassing zijn. De PVV is geen linkse partij, wat wil je ook van een VVD-er van het eerste uur die zelfs binnen de VVD als hardcore VVD-er goldt.
In 2010 of 2011 is in het NRC ook een stukje van een oud-PVV-er geciteerd waarin al werd duidelijk gemaakt dat Wilders z'n sociale agenda alleen hanteert als mechanisme om stemmen te winnen en verder niets. Hij scheen toen letterlijk intern gezegd te hebben over het pleiten voor meer uitgaven naar zorg en uitkeringen "het slaat natuurlijk nergens op, maar ik moet het zeggen."
Ook het laten vallen van zijn AOW standpunt op de avond van de verkiezingsuitslag sprak wat dat betreft al boekdelen.
Wie vóór de vluchtelingen is, is tégen Nederland. Zo simpel liggen momenteel de verhoudingen. Nederland is definitief verdeeld.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 07:53 schreef Janneke141 het volgende:
Dit vindt echt geen enkele van zijn stemmers interessant. Geert zegt tenminste wat iedereen denkt, als enige.
wat een onzinquote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:29 schreef Elzies het volgende:
[..]
Wie vóór de vluchtelingen is, is tégen Nederland. Zo simpel liggen momenteel de verhoudingen. Nederland is definitief verdeeld.
Wilders maakt inmiddels ook deel uit van het politieke establishment, wat nu nodig is gaat veel verder dan wat Wilders zegt. Het roer moet snel om, men moet ingrijpende maatregelen nemen.quote:
Dit is meer gebaseerd op het acteren in de TK en hoe ze stemmen, denk ik. Punt is dat de sociale onderlaag ook niets te zoeken heeft bij de PvdA natuurlijk. En bij de SP vraag ik het me af.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 04:57 schreef Seamonkey- het volgende:
Wat is populisme? Het aandikken van een bestaande situatie.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 10:59 schreef Xetran het volgende:
Dat krijg je als je stemt op een populistische partij
Denk inderdaad sowieso niet dat de sociale onderlaag echt weet of beseft waar ze op stemmen. Maar die mensen verbieden te stemmen kan ook weer niet natuurlijk haha. Ik denk overigens dat dan de SP nog het beste bij hun pastquote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit is meer gebaseerd op het acteren in de TK en hoe ze stemmen, denk ik. Punt is dat de sociale onderlaag ook niets te zoeken heeft bij de PvdA natuurlijk. En bij de SP vraag ik het me af.
Maar goed, punt 13: elite-tolrijbanen, waarmee mensen met veel geld de files kunnen omzeilen? Is dat serieus in stemming geweest ooit? Kan me niet herinneren nl.
Ik ben niet links, maar ook niet voor de PVV.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:10 schreef MPC60 het volgende:
Mensen die niet begrijpen dat dit bij iedere politieke partij zo is en bijna al deze beslissingen zijn gemaakt in een gedoogkabinet.Nee dan zijn de pvv aanhangers de mongooltjes, laat jezelf nakijken links, jullie kunnen niet meer helder nadenken.
In de lijst komen ook besluiten voor die tijdens Rutte II zijn gelanceerd.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:08 schreef Confetti het volgende:
Goedkoop om allerlei onderwerpen die hij in een gedoogconstructie heeft gesteund te noemen.
Van de VVD en PvDa kan je een lijst maken dat honderd keer zo langer is.
Allereerst zijn het geen vluchtelingen maar economische gelukzoekers. Ze waren vluchtelingen toen ze in de regio werden opgevangen. Het werden economische gelukzoekers op het moment dat ze hier illegaal Europa binnentrokken. Doelbewust die landen uitkozen met de meeste welvaart om zich daar definitief te gaan vestigen. Want hier krijg je als vluchteling een uitkering, gratis gezondheidzorg en een sociale huurwoning, iets waar het eigen volk jaren op moet wachten of flink voor moet betalen. Als zwerver kun je nu beter je baard laten staan of een hoofddoek omdoen en je als vluchteling presenteren. Dat vergroot je kansen op succes. Als je van dergelijke praktijken voorstander bent dan kom je niet op voor de belangen van het eigen volk. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:02 schreef Hamlapje het volgende:
[..]
Wauw, dus als ik niet tegen opvang van vluchtelingen ben, dan ben ik een sympthisant van gedwongen islamisering van Nederland?
En dat iemand jou een mongooltje noemt is inderdaad een belediging. Voor de mongooltjes dan wel, want die zijn over het algemeen minder bekrompen dan jij.
Wrs kun je als sociale onderlaag of als je links bent tegenwoordig het beste SP stemmen, alhoewel SP dan wel weer de middenklasse hard aan pakt en dus net zoals PvdA-VVD uiteindelijk zal zorgen voor het verdwijnen van de middenklasse à la VS.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:09 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Denk inderdaad sowieso niet dat de sociale onderlaag echt weet of beseft waar ze op stemmen. Maar die mensen verbieden te stemmen kan ook weer niet natuurlijk haha. Ik denk overigens dat dan de SP nog het beste bij hun past
"Ja, maar zij doen het ook!!!!"quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:08 schreef Confetti het volgende:
Goedkoop om allerlei onderwerpen die hij in een gedoogconstructie heeft gesteund te noemen.
Van de VVD en PvDa kan je een lijst maken dat honderd keer zo langer is.
Nee gewoon dingen roepen omdat je daarmee stemmen wint terwijl je weet dat wat wordt geroepen niet uitvoerbaar is, enorme nadelen heeft die uitvoering onwenselijk maken of gewoon helemaal geen oplossing is voor het probleem. Wilders is er meester is.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:06 schreef Elzies het volgende:
Wat is populisme? Het aandikken van een bestaande situatie.
Ik spreek namens een meerderheid van alle Nederlanders. Die zijn echt niet gediend met een gedwongen opvang zonder concreet toekomstplan. Alle peilingen in alle actualiteitenprogramma's laten hetzelfde beeld zien. Meer dan tachtig procent beschuldigd onze premier van wegduikgedrag, slechte communicatie en het voorliegen van het volk.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:21 schreef Re het volgende:
welk belang van het eigen volk, ik zie geen enkel belang voor of tegen mij als inwoner van Nederland, spreek voor jezelf zou ik zeggen
Ze zijn hier niet illegaal binnengetrokken en de status van vluchteling blijft ook gewoon bestaan die is namelijk afhankelijk van het land van oorsprong en tussenliggende landen waar men door heen reist heeft geen invloed op die vluchtelingenstatus maar kan mogelijk wel gevolgen hebben voor de plek waar je asiel kunt krijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:16 schreef Elzies het volgende:
Het werden economische gelukzoekers op het moment dat ze hier illegaal Europa binnentrokken.
Als je ongeregistreerd een vreemd land binnentrekt dan voer je een illegale handeling uit. Zo simpel is het. Het gros wat hier binnenkomt is ongeregistreerd, waarvan we dus niet weten wie het nu werkelijk zijn. Dat is onacceptabel.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze zijn hier niet illegaal binnengetrokken en de status van vluchteling blijft ook gewoon bestaan die is namelijk afhankelijk van het land van oorsprong en tussen liggende landen waar men door heen reist heeft geen invloed op die vluchtelingenstatus maar kan mogelijk wel gevolgen hebben voor de plek waar je asiel kunt krijgen.
Je zou je eigenlijk eens in de materie moeten verdiepen dan kun je mogelijk ook eens een goed oordeel vellen over de plannen van Wilders en wat hij allemaal roept. Politieke besluiten en de mogelijkheden om beleid te maken en uit te voeren zijn immers afhankelijk van de officiële definities van begrippen en niet van wat wat mensen op internet of in het land roepen. Als die mensen dingen roepen die niet kloppen en Wilders roept dat dus ook maar om stemmen te winnen dan is het gewoon een oplichter van zijn eigen kiezers.
Nee dat is dus niet zou want als asielzoeker mag e dat doen. Het is jammer maar je blijft gewoon beweringen doen die niet kloppen omdat je de kennis blijkbaar niet hebt.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:35 schreef Elzies het volgende:
Als je ongeregistreerd een vreemd land binnentrekt dan voer je een illegale handeling uit. Zo simpel is het.
Dat de SP de middenklasse hard aanpakt is een fabeltje en niet met bronnen te onderbouwen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wrs kun je als sociale onderlaag of als je links bent tegenwoordig het beste SP stemmen, alhoewel SP dan wel weer de middenklasse hard aan pakt en dus net zoals PvdA-VVD uiteindelijk zal zorgen voor het verdwijnen van de middenklasse à la VS.
Ook jij doet beweringen die niet kloppen. Een asielzoeker mag ook niet zomaar een land binnen vallen zonder zich te registeren. Volgens de regels zou hij dat moeten doen op het moment dat hij de Shengen zone binnenkomt, helaas gebeurd dat niet en moet het hier dus gebeuren.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:45 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat is dus niet zou want als asielzoeker mag e dat doen. Het is jammer maar je blijft gewoon beweringen doen die niet kloppen omdat je de kennis blijkbaar niet hebt.
Allemaal mensen die nog nooit langdurig in het buitenland zijn geweest. Van die mensen die denken dat vluchtelingen aankomen met witte vlaggetjes en halfdood met tranen in de ogen opgevangen moeten worden door ons "rijke" Nederlanders.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:53 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Ook jij doet beweringen die niet kloppen. Een asielzoeker mag ook niet zomaar een land binnen vallen zonder zich te registeren. Volgens de regels zou hij dat moeten doen op het moment dat hij de Shengen zone binnenkomt, helaas gebeurd dat niet en moet het hier dus gebeuren.
En die status van vluchteling, dat wordt bepaald op een later tijdstip. Tot die tijd zijn het migranten.
Nee hoor, een vluchteling hoeft zich helemaal niet verplicht te registreren in het land waar hij binnenkomt. Het land waar ze binnenkomen moet ze registreren, doen ze dat niet is dat niet de schuld van de vluchteling. Die mag gewoon doorreizen.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:53 schreef Kenzi het volgende:
[..]
Ook jij doet beweringen die niet kloppen. Een asielzoeker mag ook niet zomaar een land binnen vallen zonder zich te registeren. Volgens de regels zou hij dat moeten doen op het moment dat hij de Shengen zone binnenkomt, helaas gebeurd dat niet en moet het hier dus gebeuren.
En die status van vluchteling, dat wordt bepaald op een later tijdstip. Tot die tijd zijn het migranten.
helemaal nietquote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:30 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik spreek namens een meerderheid van alle Nederlanders.
quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor, een vluchteling hoeft zich helemaal niet verplicht te registreren in het land waar hij binnenkomt. Het land waar ze binnenkomen moet ze registreren, doen ze dat niet is dat niet de schuld van de vluchteling. Die mag gewoon doorreizen.
Ze mogen het land binnen komen en moeten zich daarna registreren zodra dat mogelijk is. Het binnenreizen zelf maakt het dus niet illegaal.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:53 schreef Kenzi het volgende:
[..]
LOL! Veel succes als je langdurig naar het buitenland gaat.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee hoor, een vluchteling hoeft zich helemaal niet verplicht te registreren in het land waar hij binnenkomt. Het land waar ze binnenkomen moet ze registreren, doen ze dat niet is dat niet de schuld van de vluchteling. Die mag gewoon doorreizen.
Hoogtijdagen van de LPF eindigden met de "onverwachte" moord op Fortuyn.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Een partij bashen terwijl de rest in Den Haag net zo onbetrouwbaar is, angst bij links?
Andere partijen zijn niet net zo onbetrouwbaar.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Een partij bashen terwijl de rest in Den Haag net zo onbetrouwbaar is, angst bij links?
Een GroenLinks gekkie, maar dat zal bij Wilders niet nodig zijn, die zal toch nooit regeren.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:07 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Hoogtijdagen van de LPF eindigden met de "onverwachte" moord op Fortuyn.
Deels met je eens, maar ook weer niet helemaal zo denk ik. Interessant masterscriptie hierover:quote:Op donderdag 8 oktober 2015 11:15 schreef Tamashii het volgende:
De mensen die op de PVV stemmen weten nauwelijks wat het programma inhoudt. Dat is gewoon een stem tegen anderen, tegen multiculti, tegen dit tegen dat. Het is gewoon een haatstem omdat mensen zich niet inlezen, het ze eigenlijk weinig interesseert maar wel een lage groep de schuld kunnen geven van hun problemen.
NWS staat opeens vol met anti-PVV propaganda. Ze zien de PVV winnen en willen nog even snel overtuigen van hoe 'slecht' de PVV wel niet is.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:05 schreef bedachtzaam het volgende:
Alle peilingen en zichtbare ontwikkelingen wijzen hierna. De PVV staat virtueel al op eenzame hoogte met 34 virtuele zetels. Natuurlijk zullen Wilders-bashers roepen dat het maar peilingen zijn. (dat terwijl de partij het minder doet ze dit eindeloos blijven uitvergrotenquote:
Zijn 3 topics ofzo?quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:12 schreef Infection het volgende:
[..]
NWS staat opeens vol met anti-PVV propaganda. Ze zien de PVV winnen en willen nog even snel overtuigen van hoe 'slecht' de PVV wel niet is.
Een reactie geven op iemand die een plaatje vol vooroordelen post is blijkbaar ook al not-done, het wordt direct verwijderd.
Je bent vrij om de Dublin-regels erbij te pakken om mijn ongelijk te bewijzen. Momenteel bepalen die regels alleen welk land de asielaanvraag in behandeling moet nemen. Dat is afhankelijk van vier criteria. In aflopende orde van belangrijkheid zijn dat: familie in een land, een visa van dat land (gehad), vingerafdrukken genomen in dat land, en ten slotte of je door een ander land bent gekomen (legaal of illegaal).quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:01 schreef Kenzi het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
die ga ik gebruiken de volgende keer als de PSB me hier op belt waar ik blijf voor het registeren.
denk dat ik dezelfde dag nog terug op het vliegtuig naar NL wordt gegooid.
Vanuit de oppositiebankjes is het altijd makkelijk schreeuwen, maar wanneer ze regeren slaat bij elke partij ineens het roer om.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Andere partijen zijn niet net zo onbetrouwbaar.
Er is geen enkele partij in de Tweede Kamer die dusdanig tegenstrijdig met het eigen verkiezingsprogramma stemt. Vrijwel alle partijen stemmen in ieder geval nog voor pakweg 70% volgens hun eigen uitgangspunten en idealen.
De PVV heeft nog nooit echt regeringsverantwoordelijkheid gedragen, afgezien van de enigszins vrijblijvende gedoogsteun.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:15 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vanuit de oppositiebankjes is het altijd makkelijk schreeuwen, maar wanneer ze regeren slaat bij elke partij ineens het roer om.
och 34 van de 150 maar ok, SP zal er ook wel wat bijgooien op dat total.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alle peilingen en zichtbare ontwikkelingen wijzen hierna. De PVV staat virtueel al op eenzame hoogte met 34 virtuele zetels. Natuurlijk zullen Wilders-bashers roepen dat het maar peilingen zijn. (dat terwijl de partij het minder doet ze dit eindeloos blijven uitvergroten) Ik spreek weinig Nederlanders die van mening zijn dat je maar onbeperkt moet blijven opnemen terwijl andere Europese lidstaten hun deuren dichthouden.
Daarom blijf ik bij mijn stelling dat degene die het belang van een ongecontroleerde invasie van economische gelukzoekers propageert niet het belang van Nederland dient.
Anderen te achterlijk noemen om te lezen en zelf een joekel van een d/t-fout maken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 04:57 schreef Seamonkey- het volgende:
Kijk even hoe laat het was. Maar jij zal vast nooit een fout maken! Groetjesquote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Anderen te achterlijk noemen om te lezen en zelf een joekel van een d/t-fout maken.
Peilingen zijn geen fuck waard. Of ze nou voor of tegen Wilders spreken.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:14 schreef Elzies het volgende:
[..]
Alle peilingen en zichtbare ontwikkelingen wijzen hierna. De PVV staat virtueel al op eenzame hoogte met 34 virtuele zetels. Natuurlijk zullen Wilders-bashers roepen dat het maar peilingen zijn. (dat terwijl de partij het minder doet ze dit eindeloos blijven uitvergroten) Ik spreek weinig Nederlanders die van mening zijn dat je maar onbeperkt moet blijven opnemen terwijl andere Europese lidstaten hun deuren dichthouden.
Ik vind dat je in elk geval in staat moet zijn fatsoenlijk Nederlands te typen als je andere mensen beticht van lage intelligentie. Maar ja, wie ben ik.quote:Op donderdag 8 oktober 2015 12:22 schreef Tomatenboer het volgende:
Anderen afserveren op een tikfout terwijl het betoog inhoudelijk prima was (sowieso geen vanzelfsprekendheid op FOK!) is echt een zwaktebod.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |