http://nieuws.tpo.nl/2015(...)inmiddels-de-sharia/quote:Duitse dominee luidt noodklok: ‘‘In veel Duitse azc’s geldt inmiddels de sharia’
'Christenen voelen zich alsof ze naar het land zijn teruggestuurd waar ze onderdrukt werden'
De Duitse predikant Gottfried Martens, die in zijn kerk veel tot het christendom bekeerde moslims heeft, luidt de noodklok over de onderdrukking van christenen en bekeerde moslims in asielzoekerscentra. In een interview met het Reformatorisch Dagblad vertelt de predikant inmiddels ‘radeloos’ te zijn. “In veel Duitse opvangcentra geldt inmiddels de sharia”.
Het verhaal van de predikant is niet nieuw. Eerder al waarschuwden zowel christelijke als niet christelijke organisaties voor toenemende problemtiek met de islam in asielzoekerscentra. Steeds vaker ook klinkt de roep om naar religie gescheiden opvang.
De predikant worstelt met deze problematiek: hij wil, als goed christen, inderdaad alle vluchtelingen welkom heten maar hoort vrijwel dagelijks met welke problemen christelijke asielzoekers te maken hebben.
In de Duitse krant Die Welt am Sonntag deed de predikant al eerder zijn verhaal, samen met de uit Iran gevluchtte asielzoeker Saïd, een christen die vanwege zijn geloof werd onderdrukt. Maar eenmaal aangekomen in Duitsland werd hij wederom geconfronteerd met onderdrukking: “Moslims spugen naar me, bedreigen me met de dood, behandelen me als een dier.”
De predikant kan inmiddels talloze voorbeelden van problemen met de islam in azc’s noemen. “In veel azc’s geldt inmiddels de sharia, de leiding is zelf vaak ook moslim”, aldus Martens in het RD.
“Ze dwingen christenen, jezidi’s en gematigde moslims vaak op gewelddadige wijze om mee te doen met hun religie. Christenen zijn geschokt. Ze dachten dat hier godsdienstvrijheid was, maar voelen zich alsof ze zijn teruggestuurd naar het land waar ze vervolgd werden”.
Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien. Maar hij wil niet dat Duitsland de Duitse waarden prijsgeeft zodra het lastig wordt. “Ik ben radeloos! Als je alles maar onder het vloerkleed veegt, is er straks niks meer over van de Duitse gastvrijheid. Dan loopt iedereen mee met extreem rechts”, zegt hij.
Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.
Ook is Martens inmiddels voorstander van het naar religie gescheiden opvangen van asielzoekers. Daar was hij lang tegen maar volgens hem “gaat het niet anders. Dat beide religies het wel kunnen uitpraten is gewoon politiek gezwets.”
Plus, het aantal homo's dat van het AZC naar beneden wordt gegooid is niet meer te tellen. En zelf opruimen ho maar, dat is immers vrouwenwerk!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:55 schreef Daarnaast het volgende:
Je handen worden dus afgehakt als je steelt in de azc's?
En homo's worden naar beneden gegooid, alleen van 2 hoog levert het wat blauwe plekken op en soms een beenbreuk. Die zaken zijn weer terug verwezen naar de lokale AZC-sharia rechtbanken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:55 schreef Daarnaast het volgende:
Je handen worden dus afgehakt als je steelt in de azc's?
Misschien omdat het veel mensen interesseert? En de voorstanders elke klein lichtpuntje breed uitmeten om toch nog enigszins tegengas te bieden aan het groeiende negatieve sentiment.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:08 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee het is een klein groepje mensen die zoveel mogelijk negatieve topics over asielzoekers plaatst.
Meestal zonder duidelijke bron.
een bewust gecreeerde negatieve sentiment en dan is het not done om gewoon wel positieve dingen uit te lichten?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien omdat het veel mensen interesseert? En de voorstanders elke klein lichtpuntje breed uitmeten om toch nog enigszins tegengas te bieden aan het groeiende negatieve sentiment.
Het feit dat er op de meeste plekken geen incidenten plaatsvinden met azc's en het gros van de asielzoekers zich normaal gedraagt, zou je kunnen beschouwen als lichtpuntjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien omdat het veel mensen interesseert? En de voorstanders elke klein lichtpuntje breed uitmeten om toch nog enigszins tegengas te bieden aan het groeiende negatieve sentiment.
In de regio Rijnmond tot nu toe geen vuiltje aan de lucht eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat er op de meeste plekken geen incidenten plaatsvinden met azc's en het gros van de asielzoekers zich normaal gedraagt, zou je kunnen beschouwen als lichtpuntjes.
Je moet niet vergeten dat normaal gedrag geen plekje krijgt in de media.
Sowieso krijgt niet alles een plek in de media, goed of slecht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat er op de meeste plekken geen incidenten plaatsvinden met azc's en het gros van de asielzoekers zich normaal gedraagt, zou je kunnen beschouwen als lichtpuntjes.
Geen idee, wie zegt dat?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
een bewust gecreeerde negatieve sentiment en dan is het not done om gewoon wel positieve dingen uit te lichten?
Ik kan je verzekeren dat incidenten waar de politie bij is betrekken, altijd een plekje krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Sowieso krijgt niet alles een plek in de media, goed of slecht.
Een omgekeerde drogreden. Iedere islamitische haatbaard (die glashard liegt dat die chirurg of astronaut is) heeft zich aan te passen aan ONZE normen en waarden die in dit desbetreffende land gelden. In Nederland is geen ruimte voor de Sharia. De Sharia is een uiting van achterlijkheid, ziekelijk sadisme, discriminatie en andere beginselen die niet aansluiten bij ONZE grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden. Het hoort hier niet. Wij willen het niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waar breek ik precies een lans voor de sharia?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een omgekeerde drogreden. Iedere islamitische haatbaard (die glashard liegt dat die chirurg of astronaut is) heeft zich aan te passen aan ONZE normen en waarden die in dit desbetreffende land gelden. In Nederland is geen ruimte voor de Sharia. De Sharia is een uiting van achterlijkheid, ziekelijk sadisme, discriminatie en andere beginselen die niet aansluiten bij ONZE grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden. Het hoort hier niet. Wij willen het niet.
Het gros van onze wetten/normen/waarden hebben een joods-christelijk naslag, enige vorm van samensmelting tussen religie en wetten is dus altijd aanwezig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een omgekeerde drogreden. Iedere islamitische haatbaard (die glashard liegt dat die chirurg of astronaut is) heeft zich aan te passen aan ONZE normen en waarden die in dit desbetreffende land gelden. In Nederland is geen ruimte voor de Sharia. De Sharia is een uiting van achterlijkheid, ziekelijk sadisme, discriminatie en andere beginselen die niet aansluiten bij ONZE grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden. Het hoort hier niet. Wij willen het niet.
Schrijf ik ergens op dat jij voor de Sharia een lans breekt? Ik schrijf op dat voor de Sharia in Nederland geen plek is. Islamitische wetgevingen die zo tegengesteld zijn onze vrije democratische beginselen zal hier nooit een thuis vinden. Tenzij het met geweld wordt opgedrongen. Maar dan spreek je over een oorlogssituatie waar mensen op basis van verschillende ideologieën elkaar te lijf gaan. Ik geloof nog steeds dat binnen die asiel opvangplekken kwaadwillende zitten die juist gebaat zijn met het tegenover elkaar opzetten van verschillende groepen. Met als doel chaos en ongeregeldheid te creëren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waar breek ik precies een lans voor de sharia?
Misschien even mijn initiële reactie lezen. Je gebruikt mijn post om hier een of andere wazige monoloog te posten, die op geen enkele wijze een respons is op mijn oorspronkelijke bijdrage.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Schrijf ik ergens op dat jij voor de Sharia een lans breekt? Ik schrijf op dat voor de Sharia in Nederland geen plek is. Islamitische wetgevingen die zo tegengesteld zijn onze vrije democratische beginselen zal hier nooit een thuis vinden. Tenzij het met geweld wordt opgedrongen. Maar dan spreek je over een oorlogssituatie waar mensen op basis van verschillende ideologieën elkaar te lijf gaan. Ik geloof nog steeds dat binnen die asiel opvangplekken kwaadwillende zitten die juist gebaat zijn met het tegenover elkaar opzetten van verschillende groepen. Met als doel chaos en ongeregeldheid te creëren.
Compleet onnavolgbaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien even mijn initiële reactie lezen. Je gebruikt mijn post om hier een of andere wazige monoloog te posten, die op geen enkele wijze een respons is op mijn oorspronkelijke bijdrage.
Er is niets wazig aan wat ik opschrijf. De meeste Nederlanders denken hier zo over. Verder staat het ieder vrij een quote te doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien even mijn initiële reactie lezen. Je gebruikt mijn post om hier een of andere wazige monoloog te posten, die op geen enkele wijze een respons is op mijn oorspronkelijke bijdrage.
Wat het is, de huren zijn gewoon te hoog! De hele woningmarkt is compleet verziekt en daardoor kunnen mensen niet normaal huren en doorstromen. Tevens betalen we teveel belastingen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is niets wazig aan wat ik opschrijf. De meeste Nederlanders denken hier zo over. Verder staat het ieder vrij een quote te doen.
Als je iemand quote, is het wel prettig als jouw reactie iets heeft te maken met de post waar je op reageert.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is niets wazig aan wat ik opschrijf. De meeste Nederlanders denken hier zo over. Verder staat het ieder vrij een quote te doen.
Het zou fijn zijn als je begrepen wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je iemand quote, is het wel prettig als jouw reactie iets heeft te maken met de post waar je op reageert.
Daar komt nog het voortrekgedrag voor asielzoekers bij. De Nederlander wordt door deze regering volledig in de steek gelaten ten gunste voor buitenlandse economische gelukzoekers. .quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat het is, de huren zijn gewoon te hoog! De hele woningmarkt is compleet verziekt en daardoor kunnen mensen niet normaal huren en doorstromen. Tevens betalen we teveel belastingen!
Ja, en het politiegeweld in de Verenigde Staten niet te vergeten. En bovendien is de media in NL behoorlijk pro-VS, terwijl de Russen juist rechtmatig in Oekraïne zijn, en de burgeroorlog daar is ook gestart door onze leiders.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daar komt nog het voortrekgedrag voor asielzoekers bij. De Nederlander wordt door deze regering volledig in de steek gelaten ten gunste voor buitenlandse economische gelukzoekers. .
Ik laat mij niet verleiden tot een discussie over haatbaarden en de sharia - waar ik helemaal geen zin in heb - omdat een mede-user mijn post gebruikt om zijn eigen stokpaardjes hier neer te plempen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als je begrepen wordt.
Je lost het ook goed op.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik laat mij niet verleiden tot een discussie over haatbaarden en de sharia - waar ik helemaal geen zin in heb - omdat een mede-user mijn post gebruikt om zijn eigen stokpaardjes hier neer te plempen.
Ik heb de regering bovendien ook helemaal niet nodig. Liefst zo min mogelijk bemoeizucht van vadertje staat.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:04 schreef SicSicSics het volgende:
Wil jij niet zo over en voor mij praten?![]()
Ik word helemaal niet in de steek gelaten.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:04 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, en het politiegeweld in de Verenigde Staten niet te vergeten. En bovendien is de media in NL behoorlijk pro-VS, terwijl de Russen juist rechtmatig in Oekraïne zijn, en de burgeroorlog daar is ook gestart door onze leiders.
Dan moet je ook goed leren lezen. Ik vond jouw commentaar een drogreden. Daaronder schreef ik waarom. Ik ben niet iemand van het kaliber wegkijken. Al gaat het maar om één haatbaard. Die hoort gewoon niet thuis in een Westerse samenleving. Kan me dus geen ruk schelen waar het wel goed gaat. Dit is immers een foute ideologie die zich razendsnel kan verspreiden en een gevaar vormt voor het behoud van onze vrije samenleving. Dus ik vraag het je, kom je op voor de belangen van Nederland of voor de belangen van een foute ideologie? Maak een keuze want daar draait het straks om.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je iemand quote, is het wel prettig als jouw reactie iets heeft te maken met de post waar je op reageert.
Over drogredenen gesproken. Dit is wat men een 'vals dilemma' noemt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:09 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dan moet je ook goed leren lezen. Ik vond jouw commentaar een drogreden. Daaronder schreef ik waarom. Ik ben niet iemand van het kaliber wegkijken. Al gaat het maar om één haatbaard. Die hoort gewoon niet thuis in een Westerse samenleving. Kan me dus geen ruk schelen waar het wel goed gaat. Dit is immers een foute ideologie die zich razendsnel kan verspreiden en een gevaar vormt voor het behoud van onze vrije samenleving. Dus ik vraag het je, kom je op voor de belangen van Nederland of voor de belangen van een foute ideologie? Maak een keuze want daar draait het straks om.
Volgens mij ben je dan naief en een gutmensch leert de forum ervaring. VVD heeft wel zulke zaken geroepen, opvang in de regio etc. Alleen zal het lang duren voor men met de hele EU daadwerkelijk iets kan bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:12 schreef Strani het volgende:
Is er eigenlijk een beweging, bijvoorbeeld in Nederland, die de immigratie uit overwegend Islamitische landen wil temperen maar wel wat genuanceerder opereert dan bijvoorbeeld de PVV? Dus geen haatzaaien maar gewoon objectief de feiten en statistieken bekijkend, om daar dan vervolgens met goede plannen en humaan beleid wat aan te willen doen?
Hoezo een vals dilemma? Je bent voor of tegen het behoud van onze Nederlandse vrije cultuur. Daarin bestaat geen ruimte voor de Sharia. Je weigering een keuze te maken is veelzeggend. Daar hoef je als betrokken Nederlander toch geen seconde over na te denken?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over drogredenen gesproken. Dit is wat men een 'vals dilemma' noemt.
Ik ben wel weer klaar met deze discussie, als je het zo mag noemen.
Ik heb het meer over de algehele houding als het gaat om dit onderwerp. Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is een harder beleid te voeren zonder direct over te komen als een stel kampbewoners, zoals met de PVV vaak wel het geval is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:17 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Volgens mij ben je dan naief en een gutmensch leert de forum ervaring. VVD heeft wel zulke zaken geroepen, opvang in de regio etc. Alleen zal het lang duren voor men met de hele EU daadwerkelijk iets kan bewerkstelligen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_rekentoets__.htmlquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de algehele houding als het gaat om dit onderwerp. Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is een harder beleid te voeren zonder direct over te komen als een stel kampbewoners, zoals met de PVV vaak wel het geval is.
Grenzen dicht lijkt mij toch duidelijke taal. Alleen de PVV wil dit en dat zal ze straks veel stemmen gaan opleveren. Want het volk voelt zich genaaid door een premier die liever het schoothondje speelt voor Merkel en Hollande dan dat hij daadwerkelijk luistert naar de mening van de meeste Nederlanders. Natuurlijk blijft dit niet zonder politieke gevolgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb het meer over de algehele houding als het gaat om dit onderwerp. Ik denk dat het wel degelijk mogelijk is een harder beleid te voeren zonder direct over te komen als een stel kampbewoners, zoals met de PVV vaak wel het geval is.
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-jonge-moslimmannen/quote:Duitse politieagente schrijft boek: ‘Steeds meer geweld door jonge moslimmannen’
'Dit is geen extreem-rechts populisme maar gewoon common sense'
‘Iedere tien minuten wordt in Duitsland een politieagent het slachtoffer van geweld’
De 32-jarige Duitse politieagente Tania Kambouri presenteert maandag een ontluisterend boek waarin zij, aan de hand van haar dagelijkse ervaringen als politiebeamte, de noodklok luidt over het toenemende geweld tegen (vooral vrouwelijke) agenten door met name jonge mannen die afkomstig zijn uit islamitische culturen. “Ging het enkele jaren geleden nog om incidentele gevallen, tegenwoordig nemen we van verhalen over geweld tegen de politie kennis zoals we kennis nemen van het dagelijkse weerbericht. Het is aan de orde van de dag”, zo vat zij de noodzaak voor haar boek samen in Die Welt.
Deutschland im Blaulicht
Het boek van Kambouri (Deutschland im Blaulicht), dochter van Griekse ouders die naar Duitsland emigreerden en daar succesvol integreerden, zal ongetwijfeld de nodige opschudding veroorzaken in Duitsland.
Ze komt er in haar boek openlijk voor uit dat het met name jonge moslimmannen zijn die zich schuldig maken aan het vele geweld tegen de politie. “Het is geen vooroordeel of racisme maar aan de orde van de dag dat bepaalde groepen overtegenwoordigd zijn als het gaat om geweld en bepaalde vormen van criminaliteit”, legt zij uit aan Die Welt.
“Het gaat om een algemeen disrespect voor autoriteit, om respectloosheid voor mensenrechten en fundamentele waarden, om parallele samenlevingen en de wil om te integreren die ontbreekt.”
‘Sinds 2013 niets veranderd’
In 2013 schreef Kambouri al een open brief waarin zij het toenemende geweld aan de kaak stelde. Zij vroeg zich toen openlijk af hoe de toekomst van Duitsland er uit moet zien als ‘jonge allochtonen in toenemende mate de regels van het land waarin zij leven weigeren te accepteren’.
De brief kon op veel bijval van collega’s rekenen en veroorzaakte veel ophef in Duitsland.
Destijds wilde ze niet in de publiciteit treden maar nu zoekt ze toch het podium op. Reden: “Er is sindsdien niets verandert, absoluut nul.”
Romantische volgelingen van kritiekloos multiculturalisme
In haar boek bekritiseert ze dan ook vooral de politici die niet bij machte lijken te zijn iets te veranderen. Ook haalt ze stevig uit naar de “sociaal romantische volgelingen van een kritiekloos multiculturalisme, die bij de eerste tekenen van kritiek direct klagen over islamofobie en xenofobie.”
Het boek komt op een interessant moment: de vluchtelingenstroom naar Duitsland brengt steeds meer zorgen met zich mee, ook over de veiligheid en het geweld.
Geen populisme maar common sense
“Als we worden ingezet bij problemen in asielzoekerscentra zien we dat respect, zeker voor vrouwen en de staat, volledig ontbreekt. Wij hebben onze mond en het woord als belangrijkste wapen, maar je kunt je afvragen of zij dat niet zien als een zwakte. In hun islamitische cultuur bestaat vooral de taal van geweld.”
“Dit is geen extreem-rechts populisme maar common sense. De grootste problemen hebben we altijd met jonge moslimmannen. Mensen uit culturen als Turkije, Koerdistan, Libanon, Tunesië en andere landen. Zij hebben de grootste moeite om te integreren. Het zijn altijd deze jongens die, met name vrouwelijke, politieagenten weigeren te respecteren en mij voor ‘hoer’ uitmaken.”
Cool beans Deutschland, er komen nog miljoenen jullie kant op. Rust in vrede.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:36 schreef George_Zina het volgende:
[..]
http://nieuws.tpo.nl/2015(...)-jonge-moslimmannen/
Dit is niet iets onbekends, de Schilderswijk rellen werden ook niet veroorzaakt door de leden van de lokale hockey vereniging.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:36 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ja, leuk antwoord maar dat vroeg ik allemaal niet. Maar als ik het samenvat is jouw antwoord op mijn vraag gewoon 'nee'.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:26 schreef Toefjes het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_rekentoets__.html
Dit is onze regering dus. Ze geven geen fuck, maken ruzie over een rekentoets. De oppositiepartijen lijken verder op reces. De politiek is oorverdovend stil en verlamd. Alleen Geert Wilders speelt er op in.
Van de enkele signalen die ik op heb kunnen vangen hou ik het dan toch op de VVD, die partij van die kerel die bulderend van het lachen de ene na de andere belofte verbreekt. Politiek gezien is er dus een behoorlijk gat in de markt, maar niemand durft zijn vingers er aan te branden vrees ik.
Je kunt ook zelf dingen zoeken op het internet en als je helemaal niks vindt zelf die conclusie trekken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:42 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, leuk antwoord maar dat vroeg ik allemaal niet. Maar als ik het samenvat is jouw antwoord op mijn vraag gewoon 'nee'.
Waarom denk je dat ze vluchten voor IS en de sharia? Vluchten ze niet gewoon omdat de kogels en bommen ze on de oren vliegen ongeacht van wie ze afkomstig zijn?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:33 schreef Beathoven het volgende:
Voor IS en hun sharia vluchten om 'm hier in Nederland en Duitsland in te voeren. Klinkt aannemelijk.
Oh, want verder zijn jullie in dit topic zo hard aan het werk de wereld te veranderen? Kom nou, het was gewoon een vraag.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:43 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Je kunt ook zelf dingen zoeken op het internet en als je helemaal niks vindt zelf die conclusie trekken.
Nou, het antwoord is: volgens mij niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh, want verder zijn jullie in dit topic zo hard aan het werk de wereld te veranderen? Kom nou, het was gewoon een vraag.
Ah, je dacht dat ik het alleen had over de partijen die op dit moment in de tweede kamer zitten. Dan is de verwarring verklaard.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:49 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, het antwoord is: volgens mij niet.
Maar, volgens een ander misschien weer wel.
Je weet het niet he.
Anders kun je alle tweede kamer fracties het beste eventjes afbellen, die weten het het allerbeste.
Open deur.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:36 schreef George_Zina het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:52 schreef DrMabuse het volgende:
Blijven hameren op een minderheid van allochtonen die het hier wel goed doet.
Welke cultuur? Wat maakt Nederland volgens jou nou echt Nederland?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:52 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Open deur.
En triest natuurlijk.
Onze cultuur gaat stukje bij beetje ten onder aan grotendeels antieke en achterlijke import.
Blijven hameren op een minderheid van allochtonen die het hier wel goed doet, de gezellige en ook naar mijn idee welkome immigranten in beeld brengen maar steeds weer selectief blind blijven voor de meerderheid die hierheen komt met en vanwege twijfelachtige motieven en zorgt voor (toenemende) problemen.
Ook dat is een open deur en en oud nieuws natuurlijk.
Maar gezien deze massale instroom is die aanpak van de media en politiek inmiddels wel erg ranzig en debiel te noemen.
Uitschakelen van verstand en emotie volop laten regeren : het recept voor ellende en teloorgang van wat we hier hadden opgebouwd en altijd hebben gekoesterd.
Vandaar dat dat ook precies de omgeving is waar je veel joden-met-keppeltjes, openlijk homoseksuelen en seksueel vrijgevochten jonge vrouwen tegenkomt.....maar hé, moslimjongens zijn zielig en worden vréselijk gediscrimineerd! Het is een schande gewoon!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit is niet iets onbekends, de Schilderswijk rellen werden ook niet veroorzaakt door de leden van de lokale hockey vereniging.
Gaat het wel goed met je?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:18 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Vandaar dat dat ook precies de omgeving is waar je veel joden-met-keppeltjes, openlijk homoseksuelen en seksueel vrijgevochten jonge vrouwen tegenkomt.....maar hé, moslimjongens zijn zielig en worden vréselijk gediscrimineerd! Het is een schande gewoon!
Vraag dat eens aan de joden, holebi's en jonge vrouwen die dag in dag uit met de straatterreur van die klootzakken te maken hebben.quote:
Dan is het zaak om die klootzakken aan te pakken lijkt me.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:40 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Vraag dat eens aan de joden, holebi's en jonge vrouwen die dag in dag uit met de straatterreur van die klootzakken te maken hebben.
Maar hé, vooral nog veel flauwe onliners plaatsen over dat de sharia helemaal niet is ingevoerd en dat er nog geen enkele homo van een flat is afgeduwd en dat moet dan het bewijs zijn dat er helemaal niets aan de hand is. Maar in werkelijkheid is datgene wat bij niet-moslims of westerlingen de sharia vertegenwoordigd, ALLANG realiteit.
Het is totaal niet boeiend of er daadwerkelijk, officiële sharia-rechtbanken van overheidswege is ingevoerd, zolang het barst van de onofficiële, door de imam, volgens religieuze normen en tradities, "mediations".
Het is volstrekt niet relevant of de overheid (namens de rest van de maatschappij) wenst dat migranten inburgeren, de taal leren of integreren, als deze migranten bijeen geklonterd in hun wijken een parallelle samenleving vormen.
Maar goed, de hoogopgeleide blanke mannen zoals jij en Koos Vogels zullen wel niet zoveel hiervan merken en dan snap ik dat je daar heel anders tegenaan kijkt.
als ze maar van mijn hutspot en haring afblijvenquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Welke cultuur? Wat maakt Nederland volgens jou nou echt Nederland?
Aardappels worden afgeschaft, voortaan eet je hutspot maar met couscous. Haring uiteraard alleen eten als hij halal is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:46 schreef Re het volgende:
[..]
als ze maar van mijn hutspot en haring afblijven
Anders luister je ff naar je man; de koning der Nederlanden. Maxima.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad het vaste riedeltje dat afgespeeld wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan is het zaak om die klootzakken aan te pakken lijkt me.
Ach, kleinigheidjes......dat je als jood gewoon met een keppeltje op straat kan, als holebi's gewoon hand in hand kunt lopen met je partner (misschien zelfs wel kunt zoenen! poehé) en als jonge vrouw niet gedwongen wordt om kleding, route en lichaamshouding aan te passen.......kortom: dat iedereen dezelfde vrijheden geniet als die schatjes die op straat hangen en de boel terroriseren. Frappant genoeg meestal donker gekleurd en opvallend vaak ook zichzelf moslim noemen....quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Okee, het leuke van een discussie is dat je ruimte laat voor elkaars argumenten. Als ik je laatste alinea lees ben jij daar niet toe in staat. Ik mekker wat ik wil, en waar ik wil. Of je dat nou leuk vindt of niet. Het lijkt verdeurie wel of je hier de sharia wil hanteren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:55 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Ja, dat is inderdaad het vaste riedeltje dat afgespeeld wordt.
Straatterreur IS niet of nauwelijks aan te pakken. Het heeft geen prioriteit, het is lastig om te bewijzen en die schatjes worden aan alle kanten in bescherming genomen, als het moet met valse alibi's of verklaringen. DAT is de realiteit. De klootzakken zijn de baas op straat en dat weten zij en dat weten hun slachtoffers. Dat jij dat niet weet als hoogopgeleide blanke man spreekt boekdelen van de overlast die jij kennelijk NIET ervaart.
En nee, nou niet gaan mekkeren dat het allemaal wel meevalt omdat JIJ dat niet zo ervaart. Ik heb je al uitgelegd dat jij als hoogopgeleide blanke man buiten de doelgroepen valt. Het jatten van tasjes van omaatjes is niet voor niets een cliché geworden.
Leuk! Jouw argument tot dusverre komt niet verder dan: IK ervaar het niet zo, DUS het is niet zo.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Okee, het leuke van een discussie is dat je ruimte laat voor elkaars argumenten. Als ik je laatste alinea lees ben jij daar niet toe in staat. Ik mekker wat ik wil, en waar ik wil. Of je dat nou leuk vind of niet. Het lijkt verdeurie wel of je hier de sharia wil hanteren.
Anders nog iets?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:06 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Leuk! Jouw argument tot dusverre komt niet verder dan: IK ervaar het niet zo, DUS het is niet zo.
Daar veeg ik dus de vloer mee aan. Net als met dat gezeur om bronvermelding. Dat is ook alleen maar een retorisch trucje. Een nogal naar trucje ook trouwens, want daarmee wordt alleen maar geïnsinueerd dat de ander liegt.
De rest van je post komt niet verder dan slachtoffergedrag, maar ja, ook dat is niets nieuws. Ik ben daar dus niet erg van onder de indruk.
Inhoudelijk heb je geen reactie gegeven. Kennelijk heb je dus geen inhoudelijke argumenten en dus grijp je maar terug op niet-inhoudelijk geneuzel. Prima, maar wel een kanjer van een zwaktebod.
Hoogopgeleid?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:40 schreef Tjongejongezeg het volgende:
Maar goed, de hoogopgeleide blanke mannen zoals jij en Koos Vogels zullen wel niet zoveel hiervan merken en dan snap ik dat je daar heel anders tegenaan kijkt.
Niet de import "cultuur" van de laatste decennia.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 13:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Je bent het woord invasie vergeten.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:22 schreef Elzies het volgende:
[..]
Hoogopgeleid?![]()
Serieus, Nederland heeft nu eenmaal een minderheid van linkse multiculturele idealisten die in zijn gelederen nog trouw gelooft in het sprookje van het multiculturele ideaal. We leven inmiddels in een multiculturele rampspoed, maar stoïcijns blijven deze lieden hun linkse idealen verkondigen. Het is een vrij land, dus het mag.
er heest geen sharia in geen enkele AZC, dus idd dit hele topic doet er weinig toequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:49 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
En inhoudelijk nog iets toe te voegen? Of hou je het bij deze gemakzuchtige onliner?
Ehhh niet echt, als je al van te voren roept dat de andere niet mag mekkeren dan diskwalificeer je je zelf al voor een goed gesprek.quote:
De sharia is in geen enkele AZC officieel ingevoerd nee, maar in de praktijk worden de leefregels van strenggelovige, orthodoxe (extremistische?) moslims aan anderen opgelegd, al dan niet met behulp van geweld.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 15:51 schreef Re het volgende:
[..]
er heest geen sharia in geen enkele AZC, dus idd dit hele topic doet er weinig toe
Die politie daar doet zijn werk dan ook niet erg goed zeg.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:11 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
De sharia is in geen enkele AZC officieel ingevoerd nee, maar in de praktijk worden de leefregels van strenggelovige, orthodoxe (extremistische?) moslims aan anderen opgelegd, al dan niet met behulp van geweld.
Maar hé, woordspelletjes en wegkijken is een stuk makkelijker natuurlijk!
welke praktijk, diezelfde als van de reptilians die het russische parlement hebben overgenomen, want dat is ook overduidelijkquote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:11 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
De sharia is in geen enkele AZC officieel ingevoerd nee, maar in de praktijk worden de leefregels van strenggelovige, orthodoxe (extremistische?) moslims aan anderen opgelegd, al dan niet met behulp van geweld.
Zal hier niet beter zijn. Veel politie is simpelweg wegbezuinigd. Op het platteland (zoals in mijn gemeente) zijn er in heel veel dorpen geen politieposten meer, gepatrouilleerd wordt er ook bijna niet meer (overdag of s nachts maakt niet uit) en duurt het zelfs bij spoed minstens een twintig minuten voordat er iemand komt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die politie daar doet zijn werk dan ook niet erg goed zeg.
Wij zij met z'n allen het woord preventie vergeten. Elk incident is er één teveel. Met de inname van gammele-lijers vergroot je de incidenten lijst.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 14:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je bent het woord invasie vergeten.
Is dat werkelijk zo of denk je dat?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:11 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Serieus ja? Jij was op het Malieveld toen datgene wat we opgebouwd hebben, sociale zekerheid en een verzorgingsstaat, nog ver voor de vluchtelingencrisis bij het grof vuil werden gezet?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:52 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Open deur.
En triest natuurlijk.
Onze cultuur gaat stukje bij beetje ten onder aan grotendeels antieke en achterlijke import.
Blijven hameren op een minderheid van allochtonen die het hier wel goed doet, de gezellige en ook naar mijn idee welkome immigranten in beeld brengen maar steeds weer selectief blind blijven voor de meerderheid die hierheen komt met en vanwege twijfelachtige motieven en zorgt voor (toenemende) problemen.
Ook dat is een open deur en en oud nieuws natuurlijk.
Maar gezien deze massale instroom is die aanpak van de media en politiek inmiddels wel erg ranzig en debiel te noemen.
Uitschakelen van verstand en emotie volop laten regeren : het recept voor ellende en teloorgang van wat we hier hadden opgebouwd en altijd hebben gekoesterd.
Nazi-praktijken, ik wil 't woord Nazi-praktijken horen icm met het woord overheid.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:23 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Wij zij met z'n allen het woord preventie vergeten. Elk incident is er één teveel. Met de inname van gammele-lijers vergroot je de incidenten lijst.
Maar joh gewoon weg marginaliseren. Één mishandeling/verkrachting op de zoveel is toch niks ?
Sociale zekerheid en de verzorgingsstaat zullen nu meer dan ooit in gevaar komen, dat realiseer je je neem ik aan?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Serieus ja? Jij was op het Malieveld toen datgene wat we opgebouwd hebben, sociale zekerheid en een verzorgingsstaat, nog ver voor de vluchtelingencrisis bij het grof vuil werden gezet?
Dat dus... Een hele hoop shit is de afgelopen jaren al door onze eigen samenleving en overheid aan gort gegaan en deze humanitaire crisis doet vooralsnog één ding: laten zien hoezeer de overheid met zijn eigen burgers is omgesprongen (op een negatieve manier)... hebben veel vluchtelingen eigenlijk geen zak mee te maken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Serieus ja? Jij was op het Malieveld toen datgene wat we opgebouwd hebben, sociale zekerheid en een verzorgingsstaat, nog ver voor de vluchtelingencrisis bij het grof vuil werden gezet?
Zou de politie 24/7 aanwezig moeten zijn?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die politie daar doet zijn werk dan ook niet erg goed zeg.
Je begrijpt dat je hier gewoon keiharde leugens loopt te verkondigen he?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:52 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Blijven hameren op een minderheid van allochtonen die het hier wel goed doet,
Hoezo, het journaal doet verslag van de vechtpartijen in AZC's, laat de Doorsnee vluchteling van een jaar of 23 zien van mannelijke afkomst en doet kritisch onderzoek ja?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Je begrijpt dat je hier gewoon keiharde leugens loopt te verkondigen he?
Vluchtelingen zijn geen allochtonen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo, het journaal doet verslag van de vechtpartijen in AZC's, laat de Doorsnee vluchteling van een jaar of 23 zien van mannelijke afkomst en doet kritisch onderzoek ja?
Is dat nodig om onderzoek te doen naar geweldpleging en bedreigingen? Volgens mij is het normaal dat de politie pas achteraf onderzoek doet en niet bij alles aanwezig hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zou de politie 24/7 aanwezig moeten zijn?
Je realiseert je neem ik aan wel dat al de toekomstige hand ophouders / vluchtelingen / immigranten een enorme versnelling van die uitholling van de / onze sociale voorzieningen etc. zullen teweegbrengen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 18:19 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Dat dus... Een hele hoop shit is de afgelopen jaren al door onze eigen samenleving en overheid aan gort gegaan en deze humanitaire crisis doet vooralsnog één ding: laten zien hoezeer de overheid met zijn eigen burgers is omgesprongen (op een negatieve manier)... hebben veel vluchtelingen eigenlijk geen zak mee te maken.
Uhm ja, absoluut.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:04 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Je realiseert je neem ik aan wel dat al de toekomstige hand ophouders / vluchtelingen / immigranten een enorme versnelling van die uitholling van de / onze sociale voorzieningen etc. zullen teweegbrengen?
Daar hebben ze dus uiteindelijk wel degelijk een hele grote zak mee te maken.
Daarom heb ik al eerder aangegeven dat ook de zwakken in deze samenleving en de terechte / echte vluchteling van deze import gekte uiteindelijk slachtoffer zullen worden.
Jij bent best een interessante discussiepartner (serieus bedoeld, niet cynisch)quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 16:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doet men dus niet. Men maakt zich vooral zorgen over de vluchtelingen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, absoluut.
En hoe doet dat ook maar iets af aan het feit dat de heisa die je nu overal hoort en ziet NERGENS TE BEKENNEN was toen de bijl aan de wortel van onze sociale zekerheid werd gezet... ZES JAAR GELEDEN? En nu maakt Nederland zich ineens druk om 'onze ouderen'?
De hulp wordt wel minder. Ook voor ouderen en gehandicapten. Al blijft het niveau vrij hoog.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Jij bent best een interessante discussiepartner (serieus bedoeld, niet cynisch)
Toch maar weer een reactie van mij:
De participatiewet:
Deze veranderingen betreffen verschuivingen binnen onze nationale begroting (kosten en opbrengsten).
Uiteindelijk zullen de kosten van zorg, onderwijs en sociale zekerheid betaald moeten worden door winsten van het bedrijfsleven.
Via de Omzetbelasting, Loon- en Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting etc.
Daar ontkomt geen enkele partij aan. Ook de SP niet.
Als jij een systeem kunt bedenken waarbij enerzijds de kosten hoog mogen blijven en anderzijds het bedrijfsleven de armslag houdt om de winsten te genereren, dan hoor ik dat graag.
Overigens ben ik het helemaal met je eens dat de immigratie niet alleen de verantwoordelijkheid is van "links".
Uiteindelijk had het bedrijfsleven behoefte aan goedkope arbeidskrachten destijds.
Wat ik alleen niet snap is dat de "gezinshereniging" zonder slag of stoot werd ingevoerd.
Volgens mij was dat wel weer iets van "links".
Waarom kon men na een tijdelijk arbeidscontract niet weer terug naar Turkije?
Een Nederlander die tijdelijk (bv als au pair in de VS) werkt, vindt het ook logisch dat hij na een vastgestelde periode weer terug gaat naar NL.
Om nog maar te zwijgen over het "naar Amerika halen van de hele familie".
Maar goed: gedane zaken nemen geen keer.
De participatiewet waar jij op doelt is een herstructurering van overheidsgelden, niks meer of minder.
Alles wat eerst vanuit de Rijksbegroting werd betaald, wordt nu via de gemeenten geregeld.
Natuurlijk is het ook een bezuiniging. Maar in de SP-heilstaat ontkomt men daar ook niet aan.
Maar persoonlijk moet ik zeggen dat ik geen "afbraak" zie.
Ik ben pas nog bij een tante in een verpleeghuis geweest.
Ik vond het onderkomen goed, en om de haverklap kwam een verpleegster voor medicijnen en voor de vraag of alles goed was.
Die participatiewet en ook de WMO zijn geldverschuivingen binnen onze Nederlandse maatschappij.
De rijken worden wellicht rijker en de armen armer.
Maar als rijken rijker worden hebben de juweliers en taxi-chauffeurs ook weer werk, waardoor personeel uit de lagere klassen kan worden aangenomen etc.
Uiteindelijk wordt NL in haar geheel niet armer.
Maar met de komst van vluchtelingen uit een andere cultuur wordt Nederland in zijn geheel wel armer.
Immers: dankzij de islam, mag een vrouw enkel door een vrouwelijke arts worden behandeld.
Een pleegkind uit een islamitisch gezin mag niet worden geplaatst bij pleegouders van hetzelfde geslacht (Yunus affaire).
Een islamitische "school" (zie Ibn Ghaldoun) maakt er zo'n zootje van dat alle eindexamenkandidaten Frans opnieuw examen moesten doen.
Vakanties annuleren etc.
Terwijl iets dergelijks bij al die duizenden Christelijke, openbare, Dalton, Montessorie-scholen bij mijn weten nooit zo'n geval is geweest.
Kortom: Door de vluchtelingen verarmt ons land in haar geheel.
Door "de afbraak van de verzorgingsstaat" verschuift er geld van arm naar rijk.
En dat is toch wat anders….
Een toenemende en blijvende instroom van en vestiging van veelal kansloze buitenlanders als oorzaak / bedreiging.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 23:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja, absoluut.
En hoe doet dat ook maar iets af aan het feit dat de heisa die je nu overal hoort en ziet NERGENS TE BEKENNEN was toen de bijl aan de wortel van onze sociale zekerheid werd gezet... ZES JAAR GELEDEN? En nu maakt Nederland zich ineens druk om 'onze ouderen'?
Juist.quote:Op woensdag 7 oktober 2015 09:30 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Jij bent best een interessante discussiepartner (serieus bedoeld, niet cynisch)
Toch maar weer een reactie van mij:
De participatiewet:
Deze veranderingen betreffen verschuivingen binnen onze nationale begroting (kosten en opbrengsten).
Uiteindelijk zullen de kosten van zorg, onderwijs en sociale zekerheid betaald moeten worden door winsten van het bedrijfsleven.
Via de Omzetbelasting, Loon- en Inkomstenbelasting, Vennootschapsbelasting etc.
Daar ontkomt geen enkele partij aan. Ook de SP niet.
Als jij een systeem kunt bedenken waarbij enerzijds de kosten hoog mogen blijven en anderzijds het bedrijfsleven de armslag houdt om de winsten te genereren, dan hoor ik dat graag.
Overigens ben ik het helemaal met je eens dat de immigratie niet alleen de verantwoordelijkheid is van "links".
Uiteindelijk had het bedrijfsleven behoefte aan goedkope arbeidskrachten destijds.
Wat ik alleen niet snap is dat de "gezinshereniging" zonder slag of stoot werd ingevoerd.
Volgens mij was dat wel weer iets van "links".
Waarom kon men na een tijdelijk arbeidscontract niet weer terug naar Turkije?
Een Nederlander die tijdelijk (bv als au pair in de VS) werkt, vindt het ook logisch dat hij na een vastgestelde periode weer terug gaat naar NL.
Om nog maar te zwijgen over het "naar Amerika halen van de hele familie".
Maar goed: gedane zaken nemen geen keer.
De participatiewet waar jij op doelt is een herstructurering van overheidsgelden, niks meer of minder.
Alles wat eerst vanuit de Rijksbegroting werd betaald, wordt nu via de gemeenten geregeld.
Natuurlijk is het ook een bezuiniging. Maar in de SP-heilstaat ontkomt men daar ook niet aan.
Maar persoonlijk moet ik zeggen dat ik geen "afbraak" zie.
Ik ben pas nog bij een tante in een verpleeghuis geweest.
Ik vond het onderkomen goed, en om de haverklap kwam een verpleegster voor medicijnen en voor de vraag of alles goed was.
Die participatiewet en ook de WMO zijn geldverschuivingen binnen onze Nederlandse maatschappij.
De rijken worden wellicht rijker en de armen armer.
Maar als rijken rijker worden hebben de juweliers en taxi-chauffeurs ook weer werk, waardoor personeel uit de lagere klassen kan worden aangenomen etc.
Uiteindelijk wordt NL in haar geheel niet armer.
Maar met de komst van vluchtelingen uit een andere cultuur wordt Nederland in zijn geheel wel armer.
Immers: dankzij de islam, mag een vrouw enkel door een vrouwelijke arts worden behandeld.
Een pleegkind uit een islamitisch gezin mag niet worden geplaatst bij pleegouders van hetzelfde geslacht (Yunus affaire).
Een islamitische "school" (zie Ibn Ghaldoun) maakt er zo'n zootje van dat alle eindexamenkandidaten Frans opnieuw examen moesten doen.
Vakanties annuleren etc.
Terwijl iets dergelijks bij al die duizenden Christelijke, openbare, Dalton, Montessorie-scholen bij mijn weten nooit zo'n geval is geweest.
Kortom: Door de vluchtelingen verarmt ons land in haar geheel.
Door "de afbraak van de verzorgingsstaat" verschuift er geld van arm naar rijk.
En dat is toch wat anders….
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |