http://nieuws.tpo.nl/2015(...)inmiddels-de-sharia/quote:Duitse dominee luidt noodklok: ‘‘In veel Duitse azc’s geldt inmiddels de sharia’
'Christenen voelen zich alsof ze naar het land zijn teruggestuurd waar ze onderdrukt werden'
De Duitse predikant Gottfried Martens, die in zijn kerk veel tot het christendom bekeerde moslims heeft, luidt de noodklok over de onderdrukking van christenen en bekeerde moslims in asielzoekerscentra. In een interview met het Reformatorisch Dagblad vertelt de predikant inmiddels ‘radeloos’ te zijn. “In veel Duitse opvangcentra geldt inmiddels de sharia”.
Het verhaal van de predikant is niet nieuw. Eerder al waarschuwden zowel christelijke als niet christelijke organisaties voor toenemende problemtiek met de islam in asielzoekerscentra. Steeds vaker ook klinkt de roep om naar religie gescheiden opvang.
De predikant worstelt met deze problematiek: hij wil, als goed christen, inderdaad alle vluchtelingen welkom heten maar hoort vrijwel dagelijks met welke problemen christelijke asielzoekers te maken hebben.
In de Duitse krant Die Welt am Sonntag deed de predikant al eerder zijn verhaal, samen met de uit Iran gevluchtte asielzoeker Saïd, een christen die vanwege zijn geloof werd onderdrukt. Maar eenmaal aangekomen in Duitsland werd hij wederom geconfronteerd met onderdrukking: “Moslims spugen naar me, bedreigen me met de dood, behandelen me als een dier.”
De predikant kan inmiddels talloze voorbeelden van problemen met de islam in azc’s noemen. “In veel azc’s geldt inmiddels de sharia, de leiding is zelf vaak ook moslim”, aldus Martens in het RD.
“Ze dwingen christenen, jezidi’s en gematigde moslims vaak op gewelddadige wijze om mee te doen met hun religie. Christenen zijn geschokt. Ze dachten dat hier godsdienstvrijheid was, maar voelen zich alsof ze zijn teruggestuurd naar het land waar ze vervolgd werden”.
Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien. Maar hij wil niet dat Duitsland de Duitse waarden prijsgeeft zodra het lastig wordt. “Ik ben radeloos! Als je alles maar onder het vloerkleed veegt, is er straks niks meer over van de Duitse gastvrijheid. Dan loopt iedereen mee met extreem rechts”, zegt hij.
Volgens Martens moeten imams de azc’s bezoeken en aan de moslims uitleggen hoe ze zich moeten gedragen. “Want anders hebben ze voor niemand anders respect”.
Ook is Martens inmiddels voorstander van het naar religie gescheiden opvangen van asielzoekers. Daar was hij lang tegen maar volgens hem “gaat het niet anders. Dat beide religies het wel kunnen uitpraten is gewoon politiek gezwets.”
Plus, het aantal homo's dat van het AZC naar beneden wordt gegooid is niet meer te tellen. En zelf opruimen ho maar, dat is immers vrouwenwerk!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:55 schreef Daarnaast het volgende:
Je handen worden dus afgehakt als je steelt in de azc's?
En homo's worden naar beneden gegooid, alleen van 2 hoog levert het wat blauwe plekken op en soms een beenbreuk. Die zaken zijn weer terug verwezen naar de lokale AZC-sharia rechtbanken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 08:55 schreef Daarnaast het volgende:
Je handen worden dus afgehakt als je steelt in de azc's?
Misschien omdat het veel mensen interesseert? En de voorstanders elke klein lichtpuntje breed uitmeten om toch nog enigszins tegengas te bieden aan het groeiende negatieve sentiment.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:08 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Nee het is een klein groepje mensen die zoveel mogelijk negatieve topics over asielzoekers plaatst.
Meestal zonder duidelijke bron.
een bewust gecreeerde negatieve sentiment en dan is het not done om gewoon wel positieve dingen uit te lichten?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien omdat het veel mensen interesseert? En de voorstanders elke klein lichtpuntje breed uitmeten om toch nog enigszins tegengas te bieden aan het groeiende negatieve sentiment.
Het feit dat er op de meeste plekken geen incidenten plaatsvinden met azc's en het gros van de asielzoekers zich normaal gedraagt, zou je kunnen beschouwen als lichtpuntjes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien omdat het veel mensen interesseert? En de voorstanders elke klein lichtpuntje breed uitmeten om toch nog enigszins tegengas te bieden aan het groeiende negatieve sentiment.
In de regio Rijnmond tot nu toe geen vuiltje aan de lucht eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat er op de meeste plekken geen incidenten plaatsvinden met azc's en het gros van de asielzoekers zich normaal gedraagt, zou je kunnen beschouwen als lichtpuntjes.
Je moet niet vergeten dat normaal gedrag geen plekje krijgt in de media.
Sowieso krijgt niet alles een plek in de media, goed of slecht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het feit dat er op de meeste plekken geen incidenten plaatsvinden met azc's en het gros van de asielzoekers zich normaal gedraagt, zou je kunnen beschouwen als lichtpuntjes.
Geen idee, wie zegt dat?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:38 schreef Re het volgende:
[..]
een bewust gecreeerde negatieve sentiment en dan is het not done om gewoon wel positieve dingen uit te lichten?
Ik kan je verzekeren dat incidenten waar de politie bij is betrekken, altijd een plekje krijgen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Sowieso krijgt niet alles een plek in de media, goed of slecht.
Een omgekeerde drogreden. Iedere islamitische haatbaard (die glashard liegt dat die chirurg of astronaut is) heeft zich aan te passen aan ONZE normen en waarden die in dit desbetreffende land gelden. In Nederland is geen ruimte voor de Sharia. De Sharia is een uiting van achterlijkheid, ziekelijk sadisme, discriminatie en andere beginselen die niet aansluiten bij ONZE grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden. Het hoort hier niet. Wij willen het niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waar breek ik precies een lans voor de sharia?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een omgekeerde drogreden. Iedere islamitische haatbaard (die glashard liegt dat die chirurg of astronaut is) heeft zich aan te passen aan ONZE normen en waarden die in dit desbetreffende land gelden. In Nederland is geen ruimte voor de Sharia. De Sharia is een uiting van achterlijkheid, ziekelijk sadisme, discriminatie en andere beginselen die niet aansluiten bij ONZE grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden. Het hoort hier niet. Wij willen het niet.
Het gros van onze wetten/normen/waarden hebben een joods-christelijk naslag, enige vorm van samensmelting tussen religie en wetten is dus altijd aanwezig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:26 schreef Elzies het volgende:
[..]
Een omgekeerde drogreden. Iedere islamitische haatbaard (die glashard liegt dat die chirurg of astronaut is) heeft zich aan te passen aan ONZE normen en waarden die in dit desbetreffende land gelden. In Nederland is geen ruimte voor de Sharia. De Sharia is een uiting van achterlijkheid, ziekelijk sadisme, discriminatie en andere beginselen die niet aansluiten bij ONZE grondwettelijke regels, wetten, normen en waarden. Het hoort hier niet. Wij willen het niet.
Schrijf ik ergens op dat jij voor de Sharia een lans breekt? Ik schrijf op dat voor de Sharia in Nederland geen plek is. Islamitische wetgevingen die zo tegengesteld zijn onze vrije democratische beginselen zal hier nooit een thuis vinden. Tenzij het met geweld wordt opgedrongen. Maar dan spreek je over een oorlogssituatie waar mensen op basis van verschillende ideologieën elkaar te lijf gaan. Ik geloof nog steeds dat binnen die asiel opvangplekken kwaadwillende zitten die juist gebaat zijn met het tegenover elkaar opzetten van verschillende groepen. Met als doel chaos en ongeregeldheid te creëren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waar breek ik precies een lans voor de sharia?
Misschien even mijn initiële reactie lezen. Je gebruikt mijn post om hier een of andere wazige monoloog te posten, die op geen enkele wijze een respons is op mijn oorspronkelijke bijdrage.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:46 schreef Elzies het volgende:
[..]
Schrijf ik ergens op dat jij voor de Sharia een lans breekt? Ik schrijf op dat voor de Sharia in Nederland geen plek is. Islamitische wetgevingen die zo tegengesteld zijn onze vrije democratische beginselen zal hier nooit een thuis vinden. Tenzij het met geweld wordt opgedrongen. Maar dan spreek je over een oorlogssituatie waar mensen op basis van verschillende ideologieën elkaar te lijf gaan. Ik geloof nog steeds dat binnen die asiel opvangplekken kwaadwillende zitten die juist gebaat zijn met het tegenover elkaar opzetten van verschillende groepen. Met als doel chaos en ongeregeldheid te creëren.
Compleet onnavolgbaar.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien even mijn initiële reactie lezen. Je gebruikt mijn post om hier een of andere wazige monoloog te posten, die op geen enkele wijze een respons is op mijn oorspronkelijke bijdrage.
Er is niets wazig aan wat ik opschrijf. De meeste Nederlanders denken hier zo over. Verder staat het ieder vrij een quote te doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien even mijn initiële reactie lezen. Je gebruikt mijn post om hier een of andere wazige monoloog te posten, die op geen enkele wijze een respons is op mijn oorspronkelijke bijdrage.
Wat het is, de huren zijn gewoon te hoog! De hele woningmarkt is compleet verziekt en daardoor kunnen mensen niet normaal huren en doorstromen. Tevens betalen we teveel belastingen!quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is niets wazig aan wat ik opschrijf. De meeste Nederlanders denken hier zo over. Verder staat het ieder vrij een quote te doen.
Als je iemand quote, is het wel prettig als jouw reactie iets heeft te maken met de post waar je op reageert.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:50 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is niets wazig aan wat ik opschrijf. De meeste Nederlanders denken hier zo over. Verder staat het ieder vrij een quote te doen.
Het zou fijn zijn als je begrepen wordt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als je iemand quote, is het wel prettig als jouw reactie iets heeft te maken met de post waar je op reageert.
Daar komt nog het voortrekgedrag voor asielzoekers bij. De Nederlander wordt door deze regering volledig in de steek gelaten ten gunste voor buitenlandse economische gelukzoekers. .quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 11:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wat het is, de huren zijn gewoon te hoog! De hele woningmarkt is compleet verziekt en daardoor kunnen mensen niet normaal huren en doorstromen. Tevens betalen we teveel belastingen!
Ja, en het politiegeweld in de Verenigde Staten niet te vergeten. En bovendien is de media in NL behoorlijk pro-VS, terwijl de Russen juist rechtmatig in Oekraïne zijn, en de burgeroorlog daar is ook gestart door onze leiders.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 12:02 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daar komt nog het voortrekgedrag voor asielzoekers bij. De Nederlander wordt door deze regering volledig in de steek gelaten ten gunste voor buitenlandse economische gelukzoekers. .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |