bron Met filmpje.quote:BREKEND: Huisbezoeken AZC-nee Enschede krijgen vervolg in Baarn - Veren Of Lood
Na eerdere intimiderende huisbezoeken door politieteams in Enschedé, blijken vandaag ook leden van het AZC-alert-comité in Baarn door de politie te zijn bezocht.
Vrijdagavond hier al een berichtje over de wijze waarop de politie op bezoek kwam bij leden van AZC-alert in Enschede. RTV Oost pikte het vandaag op, interviewde een van de mensen in Enschede (zie hieronder) en kreeg van de politie te horen:
“De mensen hebben het recht om op democratische wijze uiting te geven aan hun mening of gevoel. Maar wat we hen wilden meegeven was informatie over wanneer bij protestacties de grens wordt overschreden, er al snel sprake kan zijn van strafbare feiten. Dat willen we voorkomen. In die zin was het huisbezoek van de agenten bedoeld als een bewuste preventieve actie.”
Een bewuste preventieve actie. Juist. Er zijn vanzelfsprekend preventieve acties in maten en soorten. Wat is de volgende stap, vraag je je dan af. Preventieve detentie? Bezoekjes aan werkgevers om hun te waarschuwen tegen wat werknemers al niet doen in hun eigen tijd? De rest verzint U zelf maar, maar dit is, zoals eerder gezegd, niet de manier waarop de Nederlandse autoriteiten met hun burgers zouden mogen omgaan.
Copyright AZC-alert Baarn
Je mag politieagenten niet mishandelen, hoe dom ze zich ook gedragen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Jammer dat die kneuzen niet preventief geknuppeld zijn.
Oh, dus nu is generalisatie en voorbarige conclusies opeens wel goed.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
prima. ALs je de schorriemorrie ziet in Enschede die tegen het AZC is, dan gaan die gegarandeerd de wet overtreden.
Prima actie dus
Toch apart dat een tokkie Nederlander beter in de hand te houden is dan een hoogopgeleide vluchteling.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
Het is ook bedoeld als intimidatie. De politie is er om wetten te handhaven, hier worden geen wetten overtreden. Daar waar de politie wel zou moeten handhaven geven ze niet thuis. Het is niet voor het eerst dat de politie het belangrijker vindt om een politiek standpunt te maken en politieke tegenstanders van de korpsschef, regio-coördinator of burgemeester te zieken dan hun eigenlijke werk te doen. Een gevaarlijke zaak.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
Toen mijn autoruit een aantal jaar geleden was ingeslagen kwam de politie niet langs. Geen tijd, geen prioriteit. Terwijl het wel een misdaad is. Als mensen een van de staat afwijkende mening hebben is er opeens wel tijd en prioriteit. Terwijl het officieel nog steeds is toegestaan in Nederland om een ander mening dan de regering te hebben.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het is ook bedoeld als intimidatie. De politie is er om wetten te handhaven, hier worden geen wetten overtreden. Daar waar de politie wel zou moeten handhaven geven ze niet thuis. Het is niet voor het eerst dat de politie het belangrijker vindt om een politiek standpunt te maken en politieke tegenstanders van de korpsschef, regio-coördinator of burgemeester te zieken dan hun eigenlijke werk te doen. Een gevaarlijke zaak.
Het gaat niet om die afwijkende meningen, maar om de angst dat er spanningen ontstaan. Dat ze daar bezorgd over zijn, en preventief over in gesprek gaan vind ik nog niet zo vreemd, zolang er maar niet repressief opgetreden wordt.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toen mijn autoruit een aantal jaar geleden was ingeslagen kwam de politie niet langs. Geen tijd, geen prioriteit. Terwijl het wel een misdaad is. Als mensen een van de staat afwijkende mening hebben is er opeens wel tijd en prioriteit. Terwijl het officieel nog steeds is toegestaan in Nederland om een ander mening dan de regering te hebben.
Hoogopgeleide vluchtelingquote:Op maandag 5 oktober 2015 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toch apart dat een tokkie Nederlander beter in de hand te houden is dan een hoogopgeleide vluchteling.
Allemaal agenten die huisbezoekjes doen.quote:
Dat is de grap!quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:35 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Hoogopgeleide vluchteling
Droom lekker verder jochie
Waar baseer jij dit op?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:21 schreef LXIV het volgende:
Mensen die bezwaren hebben tegen de Volksverhuizing uit de Derde Wereld zijn over het algemeen gezagsgetrouwe mensen die nog nooit met de politie in aanraking zijn geweest.
Ik quote:quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:35 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Droom lekker verder jochie
Dat is juist wel vreemd, het is hun taak niet. En zeker niet doormiddel van het brengen van huisbezoeken.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:34 schreef Ludd het volgende:
[..]
Het gaat niet om die afwijkende meningen, maar om de angst dat er spanningen ontstaan. Dat ze daar bezorgd over zijn, en preventief over in gesprek gaan vind ik nog niet zo vreemd, zolang er maar niet repressief opgetreden wordt.
Dus uit het feit dat er vechtpartijen en andere rottigheden plaatsvinden, concludeer jij dat die bewering onjuist is?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik quote:
Bakker zegt vrijdag tegen NRC Handelsblad dat veel asielzoekers die naar ons land komen hoogopgeleid zijn.
'Eenderde van de mensen die nu binnenkomt, is grosso modo, academisch opgeleid, eenderde op hbo/ mbo-niveau, en eenderde lageropgeleid,' zegt Bakker, sinds vorig jaar topman van het COA, na het bestuderen van de huidige stroom asielzoekers.
Allemaal kansparels
Eerder op het gegeven dat je voor een paar dollar een paspoort, diploma of ander document kan kopen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus uit het feit dat er vechtpartijen en andere rottigheden plaatsvinden, concludeer jij dat die bewering onjuist is?
Dat neemt niet weg dat mensen die in eigen land hoger opgeleid zijn, vaak beter/makkelijker integreren dan laagopgeleiden mensen uit een of ander boerendorpje die in eigen land vaak al (terecht of onterecht) als achterlijk worden beschouwd.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:35 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Droom lekker verder mensen.
Zelfs al hebben ze een tandartsopleiding gevolgd dan zijn die certificaten hier helemaal niet geldig.
Natuurlijk. Je mening ergens over uiten is hartstikke gevaarlijk. Vergelijkbaar met het oproepen tot aanslagen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:43 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, als je Facebookpagina's opzet die aanzetten tot maatschappelijke onrust. Dán komt de politie vragen wat precies je bedoelingen zijn.
We zijn toch allemaal zo bang voor terroristische aanslagen? Dit willen we toch?
Je hebt meningen en 'meningen'.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je mening ergens over uiten is hartstikke gevaarlijk. Vergelijkbaar met het oproepen tot aanslagen.
Ordehandhaving is juist wel een taak van de poltie. Huisbezoek gaat wat ver, ligt er ook een beetje aan op wat voor manier dat gaat. Als het op een goedmoedige manier door iemand in burgerkledij gedaan wordt, is het al anders dan dat er geüniformeerde agenten voor je deur staan. Wat moeten de buren daar wel niet van denken.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:40 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is juist wel vreemd, het is hun taak niet. En zeker niet doormiddel van het brengen van huisbezoeken.
Ik heb geen idee waar Bakker zijn bevindingen op baseert en hoe hij dit heeft bestudeerd, maar waarom zou dit volgens jou niet mogelijk zijn? Want dat idee krijg ik een beetje als ik jouw sarcastische reacties lees...quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik quote:
Bakker zegt vrijdag tegen NRC Handelsblad dat veel asielzoekers die naar ons land komen hoogopgeleid zijn.
'Eenderde van de mensen die nu binnenkomt, is grosso modo, academisch opgeleid, eenderde op hbo/ mbo-niveau, en eenderde lageropgeleid,' zegt Bakker, sinds vorig jaar topman van het COA, na het bestuderen van de huidige stroom asielzoekers.
Allemaal kansparels
Dus tegen asielzoekercentra zijn is volgens jou iets raars? Ik kan het best begrijpen. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een gevangenis naast je huis. Een gevangenis waarvan de deuren wagenwijd open staan en elke gevangene kan gaan en staan waar hij of zij wilt.quote:
Politie komt tegenwoordig nu eenmaal vaker in actie zelfs wanneer mensen niks fouts hebben gedaan... Heeft weinig te maken met een aanval op de oorspronkelijke bewoners van Nederland...quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je mening ergens over uiten is hartstikke gevaarlijk. Vergelijkbaar met het oproepen tot aanslagen.
Dat is natuurlijk ook overdreven. Maar wat het ook is, waarom mag je er niet tegen zijn, en dat uiten? Ook de intolerante stem moet gehoord worden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Dus tegen asielzoekercentra zijn is volgens jou iets raars? Ik kan het best begrijpen. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een gevangenis naast je huis. Een gevangenis waarvan de deuren wagenwijd open staan en elke gevangene kan gaan en staan waar hij of zij wilt.
Dat een groot deel van die laagopgeleiden uit één of ander boerendorpje achterlijk zijn is al gebleken met de massale import uit Anatolië en het Rif-gebergte. De normale, modernere variant van de Turk en Marokkaan is nooit naar Europa gekomen hoor. Geen wonder dat er hier zoveel problemen zijn met migratie/integratie.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat mensen die in eigen land hoger opgeleid zijn, vaak beter/makkelijker integreren dan laagopgeleiden mensen uit een of ander boerendorpje die in eigen land vaak al (terecht of onterecht) als achterlijk worden beschouwd.
Gevangenen zijn per definitie crimineel. Vluchtelingen niet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Dus tegen asielzoekercentra zijn is volgens jou iets raars? Ik kan het best begrijpen. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een gevangenis naast je huis. Een gevangenis waarvan de deuren wagenwijd open staan en elke gevangene kan gaan en staan waar hij of zij wilt.
Huisbezoeken geven aan mensen die de orde niet verstoren is niet goedmoedig.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ordehandhaving is juist wel een taak van de poltie. Huisbezoek gaat wat ver, ligt er ook een beetje aan op wat voor manier dat gaat. Als het op een goedmoedige manier door iemand in burgerkledij gedaan wordt, is het al anders dan dat er geüniformeerde agenten voor je deur staan. Wat moeten de buren daar wel niet van denken.
Hangt nogal van het karakter van dat bezoek af.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:52 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Huisbezoeken geven aan mensen die de orde niet verstoren is niet goedmoedig.
Als ze het echt zo goed meenden, verstuur dan gewoon flyers of iets dergelijks.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gevangenen zijn per definitie crimineel. Vluchtelingen niet.
Zie verder de OP:
“De mensen hebben het recht om op democratische wijze uiting te geven aan hun mening of gevoel. Maar wat we hen wilden meegeven was informatie over wanneer bij protestacties de grens wordt overschreden, er al snel sprake kan zijn van strafbare feiten. Dat willen we voorkomen. In die zin was het huisbezoek van de agenten bedoeld als een bewuste preventieve actie.”
Die vluchtelingen zijn misschien niet crimineel, maar wel mentaal instabiel. Dat zijn dus eigenlijk ook gewoon tikkende tijdbommen. Kijk maar naar bijvoorbeeld meerdere massale vechtpartijen in Duitsland en trouwens ook in Nederland.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zie verder de OP:
Massale vechtpartijen? Waar? Welk percentage doet daaraan mee?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zijn misschien niet crimineel, maar wel mentaal instabiel. Dat zijn dus eigenlijk ook gewoon tikkende tijdbommen. Kijk maar naar bijvoorbeeld meerdere massale vechtpartijen in Duitsland en trouwens ook in Nederland.
https://www.google.com/search?q=vechtpartij+azc&ie=utf-8&oe=utf-8quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Massale vechtpartijen? Waar? Welk percentage doet daaraan mee?
Kritiek is prima. Andere opvattingen ook. Maar plat gegil als 'ze willen hier de sharia invoeren', 'ze komen de boel overnemen' of 'ze gaan ons allemaal verkrachten' is simpelweg zwakzinnig.
Daarom ook hier het advies: zorg dat je zo snel mogelijk in staat bent om de interactie vast te leggen op video. Grote kans dat ze na de confrontatie met opnameapparatuur met 2 minuten en 19 seconden verdwenen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hangt nogal van het karakter van dat bezoek af.
Vluchtelingen zijn welkom no matter hoe nuttig die zijn - we gaan toch zeker niet de hoogopgeleiden voortrekken als het aankomt op absolute noodzaak?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat een groot deel van die laagopgeleiden uit één of ander boerendorpje achterlijk zijn is al gebleken met de massale import uit Anatolië en het Rif-gebergte. De normale, modernere variant van de Turk en Marokkaan is nooit naar Europa gekomen hoor. Geen wonder dat er hier zoveel problemen zijn met migratie/integratie.
Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben hoor. Hoogopgeleiden die dit ook hard kunnen maken en van nut kunnen zijn (wegens knelpuntberoep) zijn imo altijd welkom.
Politie gaat in dat soort wijken volgens mij nog een stapje verder hoor, met preventief fouilleer acties, auto's preventief controleren, etc.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou de reacties wel eens willen zien als ze in de schilderswijk willekeurig (want zijn toch allemaal crimineel) rifjes aanspreekt waar de grenzen liggen en ze in de gaten gehouden wordende subsidieclubjes struikelen over elkaar om het hardst te klagen
Waar heb ik het over vluchtelingen opvangen?!quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:59 schreef Perox het volgende:
[..]
Vluchtelingen zijn welkom no matter hoe nuttig die zijn - we gaan toch zeker niet de hoogopgeleiden voortrekken als het aankomt op absolute noodzaak?
Non-vluchtelingen: Geen idee hoe dat werkt, "gewone" immigratie, maar volgens mij moet je dan een baan of andere aanleiding hebben? Tenminste, dat lijkt me logisch?
Dus de meesten kunnen terug - ongeacht hun opleidingsniveau.
Dat hele opleidingsniveau is een grote fucking farce.
Als mensen moeten vluchten, neem ik ze allemaal, ongeacht waar ze vandaan komen of wat hun opleiding of "kansniveau" is. Dat heet medemenselijkheid.
Als mensen willen immigreren, dan moet worden aangetoond dat deze mensen op een of ander manier "nodig" zijn in dit land omdat we bijvoorbeeld niet genoeg [tandartsen - chirurgen - topvoetballers - whatever] hebben.
Twee hele verschillende kwesties.
En door het gemiddelde opleidingsniveau aan te halen maken voorstanders zich belachelijk omdat ze dan fucking dingen door elkaar halen. Het verhaal klopt voor geen meter meer. Je probeert het volk in de maling te nemen, en dat voelt men over het algemeen feilloos aan.
Iemand die echt vluchteling is heeft recht op opvang NO MATTER WHAT.
Je argument is goed op papier maar het is inmiddels al duidelijk dat het gros van de ¨vluchtelingen¨ hier is om te blijven. Tijdelijke opvang zou ik geen probleem vinden ware het niet dat het grootste gedeelte hier wil blijven en dan middels gezinshereniging nog een viervoud hier naartoe haalt. Daar wil ik niet voor betalen. En ik wil zeker geen politie aan de deur krijgen om mij te vertellen dat ik er maar genoegen mee moet nemen.quote:
Ja, ik misbruikte jouw post een klein beetje, sorry.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:03 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Waar heb ik het over vluchtelingen opvangen?!
Ik ben ermee eens dat vluchtelingen dienen opgevangen te worden. Dat is niet alleen m'n mening, onze internationale verdragen verplichten ons daar ook (terecht) toe.
Geen enkel verdrag zegt dat we iedereen maar hier moeten laten komen wonen permanent. Dus als de oorlog voorbij is dan ben ik van mening dat we quasi iedereen terug moeten sturen. Wie voor zichzelf kan zorgen (zelfvoorzienend, zoals dat gaat bij een normale migratie van het ene land naar het andere, zoals jij die bijvoorbeeld naar de VS verhuist!) en bijgevolg ook nuttig is voor de samenleving kan blijven.
Het is onmenselijk om vluchtelingen te weigeren bij de grens. Het is niet onmenselijk om ook aan je eigen staatsbestel te denken en geen massale (permanente!) influx van laagopgeleide, vaak ongeletterde en eventueel achterlijke mensen uit het Midden-Oosten toe te laten in je land.
Dat is een groot verschil dus!
Dus ook niet als het een gezin betreft dat echt in oorlogsnood verkeert (AKA Syrisch, in direct gevaar, overtuigend aangetoond)?quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:05 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je argument is goed op papier maar het is inmiddels al duidelijk dat het gros van de ¨vluchtelingen¨ hier is om te blijven. Tijdelijke opvang zou ik geen probleem vinden ware het niet dat het grootste gedeelte hier wil blijven en dan middels gezinshereniging nog een viervoud hier naartoe haalt. Daar wil ik niet voor betalen. En ik wil zeker geen politie aan de deur krijgen om mij te vertellen dat ik er maar genoegen mee moet nemen.
Ben ik het met je eens hoor. De opleiding doet niet ter zake aangezien we de vluchtelingen gewoon opvangen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:10 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja, ik misbruikte jouw post een klein beetje, sorry.
Mijn punt is dat we het steeds weer over het vermeende opleidingsniveau hebben, door een domme domme "strategische" move van bepaalde voorstanders. Deze geven aan dat de instroom van vluchtelingen een "zegen" voor Nederland is, omdat het voor een groot deel hoogopgeleide mensen zou betreffen, waarmee de suggestie wordt gewekt dat Nederland er op vooruit gaat.
Dat is niet alleen kolder, maar nog veel erger dan kolder.
Dat suggereert namelijk dat het opleidingsniveau iets uitmaakt als het gaat om vluchtelingen.
Dat is natuurlijk niet het geval. Dit is een enorme blunder, en valt wat mij betreft onder "gaat u maar slapen, wij weten wat goed voor u is" politiek. Ook al ben ik vrij links, sociaal, daar ben ik dan wel weer heel erg allergisch voor. Pleurt op!
Op papier is jouw argument goed, en met fatsoenlijke handhaving zal het ook werken, maar dat gebeurt dus niet. Zorg jij maar eerst dat je de zogenaamde vluchtelingen die hier eerder zijn neergestreken weer terug naar hun eigen land krijgt en betaal dan en passant ook even de openstaande rekening.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus ook niet als het een gezin betreft dat echt in oorlogsnood verkeert (AKA Syrisch, in direct gevaar, overtuigend aangetoond)?
Het effect is wel dat mensen nu bang worden hun mening te geven over de migratiestroom. Dat hoort niet thuis in een democratie (voor zover de EU dat nog is). Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou echt niet blij zijn als de politie hier zou aanbellen omdat ik een vreedzame demonstratie tegen een te plaatsen AZC zou houden, en ik zou wellicht overwegen me verder rustig te houden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zie verder de OP:
Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:03 schreef Nintex het volgende:
Niets mis mee toch? Kan je met oom agent gelijk even een gezellig babbeltje houden over de belachelijke CAO in het kader van het nieuwe takenpakket dat bestaat uit duizenden vluchtelingen in toom houden.
Met agenten valt prima te praten als je de juiste onderwerpen weet te raken. Die worden ook niet vrolijk van deze situatie, maar proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen. Als in een of andere politieke achterkamer besloten wordt om bij mensen aan de deur te komen staan de lokale agenten niet in de rij om die klus te klaren.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.
Het zijn wel een beetje STASI-methoden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.
Wie zegt dat het gewone politieagenten zijn? Die zijn hier toch helemaal niet voor opgeleid?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Met agenten valt prima te praten als je de juiste onderwerpen weet te raken. Die worden ook niet vrolijk van deze situatie, maar proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen. Als in een of andere politieke achterkamer besloten wordt om bij mensen aan de deur te komen staan de lokale agenten niet in de rij om die klus te klaren.
Tip voor de politie. Weiger diensten bij de AZC's en die CAO onderhandelingen zijn er zo doorheen.
Waar uit het bronartikel haal jij precies uit dat ze 's nachts bij hem aan de deur hebben gestaan?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ze stonden bij mij aan de deur, zie bijgevoegde foto´s.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar uit het bronartikel haal jij precies uit dat ze 's nachts bij hem aan de deur hebben gestaan?
quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Politie aan de deur omdat je een mening hebt waar sommige mensen zich aan storen. De tering hé.![]()
Dat is wel bizar. Ik zou zeggen, stuur het even naar Geenstijl. Die kunnen dit opblazen in het gezicht van de verantwoordelijke minister.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ze stonden bij mij aan de deur, zie bijgevoegde foto´s.
Ik vind het ook zorgelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Naja, goed cv heeft ze voor die functie in ieder geval wel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn wel een beetje STASI-methoden.
Is het toevallig dat Merkel onlangs een oud-stasi medewerkster heeft aangenomen om anti-migratieopmerkingen op Facebook te monitoren op 'foute' meningen?
NWS / Duitsland werft oud-Stasi medewerkers om Facebook te censureren
[ afbeelding ]
Geenstijl, dat is de plek waar je naar toe moet. Zodra ze daar komen binnenvallen, weet iedereen genoeg. Gaan ze niet doen ook. Tot die tijd, lekker hun blijven feteren met informatie. Stopt het vanzelf.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Het is gewoon laf. De weg van de minste weerstand. Oprotten met dat PC gedrag. Als ze iemand willen pakken, pakken ze maar die crimineel.quote:
Pers opzoeken zou ik zeggen. Intimidatie van burgers met een mening. Ik zou bijna vergelijkingen gaan maken met een zeker gebeuren iets meer dan 70 jaar geleden....quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wat die anderen zeggen, naar Geenstijl ermee.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Welke idioot bedenkt dan ook om de politie langs te sturen.quote:
Gewoon not done.quote:"Bek houden, kudtburger. U krijgt nieuwe buren"
Loopt het vluchtelingendebat door alle bedreigingen uit de hand? Vanavond: @wierdduk, @OzcanAkyol, @awboer & Helena. pic.twitter.com/nIKfq4coaq
— Pauw (@pauwnl) October 5, 2015
Scheldwoordenboek & Toetsenbord paraat! Vanavond gaan we bij die taxpoetverbrander van een Jeroen Pauw eens lekker los op opvangkamp doordrukkende Nederlandse gemeenteraden, zingende baardmannen zonder papieren die ongestraft Ons Land mogen binnenwandelen, kindbruidjes van 13 en 14 jaar die in Ter Apel of elders iedere nacht een Syrische kaakchirurg op bezoek krijgen, met goedkeuring van Klaas Dijkhoff, Quote 500 habitues die AZC's aan lommerrijke straatjes als Westerweg, Purmerend mogen wegmasseren, intimiderende politie-invallen bij verontruste vrijwilligers van AZC-Alert, witgoedhandelaren die schatrijk worden van miljoenenorders voor Miele-wasmachines, desjoemelende inburgeringsmonopolisten van VluchtelingenWerk, de toon van het debat. Kijken dus. Op JIJBENTWELKOM24.
NB. Lichtpuntje in het debat. Good old Bontes heeft Kamervragen aan MinJus Van der Steur gesteld over de bizarro huisbezoeken door POL-Enschede bij de leden van @AZC-Alert Enschede
We zijn lid geworden van de EU.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:42 schreef LXIV het volgende:
Stel je voor dat dit gebruikelijk gaat worden in Nederland. Er zijn al zoveel dingen die je niet meer mag.
Het is Sinterklaasavond. Het huis is gezellig versiert met tekeningen van Sinterklaas en Zwarte Piet. De chocolademelk en de pepernoten staan op tafel. Dan wordt er hard op de deur gebonst! Wie zal dat zijn? Het is een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker. Vol verwachting (en het kloppend hart) rennen de kinderen naar de deur.
Helaas...
Het is niet Sinterklaas.
Het is de politie. Die om 'opheldering' komt vragen waarom er racistische karikaturen van negers in het raamkozijn hangen. Dat ik die maar beter kan verwijderen. Want anders 'zou ik er weleens problemen mee kunnen krijgen'.
Wat is er toch gebeurd met Nederland de afgelopen 20 jaar?
Dit krijg je als de argumenten op zijn om bepaald dingen goed te praten of weg te kijken,quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ze zijn momenteel telefonisch niet bereikbaar.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat die anderen zeggen, naar Geenstijl ermee.
De grens wordt al snel overschreden bij protesten, maar met vlaggen van ISIS zwaaien, mensen intimideren en joden doodwensen mag wel schijnbaar.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geenstijl, dat is de plek waar je naar toe moet. Zodra ze daar komen binnenvallen, weet iedereen genoeg. Gaan ze niet doen ook. Tot die tijd, lekker hun blijven feteren met informatie. Stopt het vanzelf.
Dat is de enige goede remedie tegen dit soort taferelen. Maak ze maar groot, maak ze maar aanwezig. Het komt vanzelf wel een keer dat ze moeten terug trekken. Niet de politie, niet de politiek, wij zijn de grootste.
Ik snap je laatste zin niet helemaal?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geenstijl, dat is de plek waar je naar toe moet. Zodra ze daar komen binnenvallen, weet iedereen genoeg. Gaan ze niet doen ook. Tot die tijd, lekker hun blijven feteren met informatie. Stopt het vanzelf.
Dat is de enige goede remedie tegen dit soort taferelen. Maak ze maar groot, maak ze maar aanwezig. Het komt vanzelf wel een keer dat ze moeten terug trekken. Niet de politie, niet de politiek, wij zijn de grootste.
Ah... Hier iemand die de afgelopen dagen/weken onder een steen heeft gelegen. Of te dom, naief en idealistisch is. Je ziet zo nu en dan toch ook wel het nieuws man. Te idioot voor woorden dat er nu nog mensen met linkjes ter bewijs moeten komen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Massale vechtpartijen? Waar? Welk percentage doet daaraan mee?
Kritiek is prima. Andere opvattingen ook. Maar plat gegil als 'ze willen hier de sharia invoeren', 'ze komen de boel overnemen' of 'ze gaan ons allemaal verkrachten' is simpelweg zwakzinnig.
Kneusjequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:11 schreef Harunobu het volgende:
Goede zaak. Gelijk preventief de harde hand. Dat hebben tokkies nodig. Die kunnen niet omgaan met vrijheid van meningsuiting.
Er staan nog cellen leeg, mensen!
Hoezo? In Syrie en Libie werkte het ook. Bepaalde mensen hebben gewoon een harde hand nodig. In Nederland is dat de politie, in het midden oosten een dictator die burgers massaal afslacht. Dacht je echt dat de gemiddelde Nederlander meer bedeeld uit de kut kruipt dan een Syrier.quote:
Je moet nog even 670.000.000.000 Euro terugbetalen aan de Nederlandse belastingbetaler.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:28 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Hoezo? In Syrie en Libie werkte het ook. Bepaalde mensen hebben gewoon een harde hand nodig. In Nederland is dat de politie, in het midden oosten een dictator die burgers massaal afslacht. Je moet de boel een beetje rustig houden zodat het geld kan blijven stromen.
Beschaving, noemen we dat.
Waarom zijn ze nog steeds vluchteling als ze door 9 andere landen zijn gekomen waar geen oorlog was, om uiteindelijk bij het land met de hoogste uitkeringen te stoppen?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:59 schreef Perox het volgende:
[..]
Vluchtelingen zijn welkom no matter hoe nuttig die zijn - we gaan toch zeker niet de hoogopgeleiden voortrekken als het aankomt op absolute noodzaak?
Non-vluchtelingen: Geen idee hoe dat werkt, "gewone" immigratie, maar volgens mij moet je dan een baan of andere aanleiding hebben? Tenminste, dat lijkt me logisch?
Dus de meesten kunnen terug - ongeacht hun opleidingsniveau.
Dat hele opleidingsniveau is een grote fucking farce.
Als mensen moeten vluchten, neem ik ze allemaal, ongeacht waar ze vandaan komen of wat hun opleiding of "kansniveau" is. Dat heet medemenselijkheid.
Als mensen willen immigreren, dan moet worden aangetoond dat deze mensen op een of ander manier "nodig" zijn in dit land omdat we bijvoorbeeld niet genoeg [tandartsen - chirurgen - topvoetballers - whatever] hebben.
Twee hele verschillende kwesties.
En door het gemiddelde opleidingsniveau aan te halen maken voorstanders zich belachelijk omdat ze dan fucking dingen door elkaar halen. Het verhaal klopt voor geen meter meer. Je probeert het volk in de maling te nemen, en dat voelt men over het algemeen feilloos aan.
Iemand die echt vluchteling is heeft recht op opvang NO MATTER WHAT.
Dit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zou je überhaupt opendoen voor die droeftoeters en al helemaal als ze snachts aan de deur staan.
Open doen kan wel. Binnen laten? Zou wel gek zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Waarom zou je überhaupt opendoen voor die droeftoeters en al helemaal als ze snachts aan de deur staan.
Dan komen ze wel op een ander tijdstip terug, er moet toch intimidatie plaatsvinden.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Open doen kan wel. Binnen laten? Zou wel gek zijn.Oprotten uit m'n tuin, mafkezen.
Omdat ze je wellicht iets ernstigs komen vertellen? Misschien komen ze langs om je te vertellen dat je ouders een ernstig ongeluk hebben gehad en dat je moeder op sterven ligt. Of zoiets.quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:07 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Volgens mij ben je dan in de maling genomen want de politieuniformen zien er toch niet meer zo uit?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat wilde ik trouwens ook al zeggen, de politie heeft toch nieuwe uniformen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2015 01:51 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Volgens mij ben je dan in de maling genomen want de politieuniformen zien er toch niet meer zo uit?
Oké. Ik niet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het effect is wel dat mensen nu bang worden hun mening te geven over de migratiestroom. Dat hoort niet thuis in een democratie (voor zover de EU dat nog is). Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou echt niet blij zijn als de politie hier zou aanbellen omdat ik een vreedzame demonstratie tegen een te plaatsen AZC zou houden, en ik zou wellicht overwegen me verder rustig te houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |