abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 oktober 2015 @ 20:59:14 #51
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156626812
quote:
11s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:50 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat een groot deel van die laagopgeleiden uit één of ander boerendorpje achterlijk zijn is al gebleken met de massale import uit Anatolië en het Rif-gebergte. De normale, modernere variant van de Turk en Marokkaan is nooit naar Europa gekomen hoor. Geen wonder dat er hier zoveel problemen zijn met migratie/integratie.

Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben hoor. Hoogopgeleiden die dit ook hard kunnen maken en van nut kunnen zijn (wegens knelpuntberoep) zijn imo altijd welkom.
Vluchtelingen zijn welkom no matter hoe nuttig die zijn - we gaan toch zeker niet de hoogopgeleiden voortrekken als het aankomt op absolute noodzaak?

Non-vluchtelingen: Geen idee hoe dat werkt, "gewone" immigratie, maar volgens mij moet je dan een baan of andere aanleiding hebben? Tenminste, dat lijkt me logisch?
Dus de meesten kunnen terug - ongeacht hun opleidingsniveau.

Dat hele opleidingsniveau is een grote fucking farce.

Als mensen moeten vluchten, neem ik ze allemaal, ongeacht waar ze vandaan komen of wat hun opleiding of "kansniveau" is. Dat heet medemenselijkheid.

Als mensen willen immigreren, dan moet worden aangetoond dat deze mensen op een of ander manier "nodig" zijn in dit land omdat we bijvoorbeeld niet genoeg [tandartsen - chirurgen - topvoetballers - whatever] hebben.

Twee hele verschillende kwesties.

En door het gemiddelde opleidingsniveau aan te halen maken voorstanders zich belachelijk omdat ze dan fucking dingen door elkaar halen. Het verhaal klopt voor geen meter meer. Je probeert het volk in de maling te nemen, en dat voelt men over het algemeen feilloos aan.

Iemand die echt vluchteling is heeft recht op opvang NO MATTER WHAT.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:00:09 #52
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_156626837
quote:
4s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou de reacties wel eens willen zien als ze in de schilderswijk willekeurig (want zijn toch allemaal crimineel) rifjes aanspreekt waar de grenzen liggen en ze in de gaten gehouden worden :') de subsidieclubjes struikelen over elkaar om het hardst te klagen _O-
Politie gaat in dat soort wijken volgens mij nog een stapje verder hoor, met preventief fouilleer acties, auto's preventief controleren, etc.

En natuurlijk onzin dat iedereen in die wijk(en) crimineel is. Maar ik neem aan dat je dat zelf ook wel begrijpt.
Krekker is de bom!
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:03:11 #53
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156626933
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:59 schreef Perox het volgende:

[..]

Vluchtelingen zijn welkom no matter hoe nuttig die zijn - we gaan toch zeker niet de hoogopgeleiden voortrekken als het aankomt op absolute noodzaak?

Non-vluchtelingen: Geen idee hoe dat werkt, "gewone" immigratie, maar volgens mij moet je dan een baan of andere aanleiding hebben? Tenminste, dat lijkt me logisch?
Dus de meesten kunnen terug - ongeacht hun opleidingsniveau.

Dat hele opleidingsniveau is een grote fucking farce.

Als mensen moeten vluchten, neem ik ze allemaal, ongeacht waar ze vandaan komen of wat hun opleiding of "kansniveau" is. Dat heet medemenselijkheid.

Als mensen willen immigreren, dan moet worden aangetoond dat deze mensen op een of ander manier "nodig" zijn in dit land omdat we bijvoorbeeld niet genoeg [tandartsen - chirurgen - topvoetballers - whatever] hebben.

Twee hele verschillende kwesties.

En door het gemiddelde opleidingsniveau aan te halen maken voorstanders zich belachelijk omdat ze dan fucking dingen door elkaar halen. Het verhaal klopt voor geen meter meer. Je probeert het volk in de maling te nemen, en dat voelt men over het algemeen feilloos aan.

Iemand die echt vluchteling is heeft recht op opvang NO MATTER WHAT.
Waar heb ik het over vluchtelingen opvangen?!

Ik ben ermee eens dat vluchtelingen dienen opgevangen te worden. Dat is niet alleen m'n mening, onze internationale verdragen verplichten ons daar ook (terecht) toe.

Geen enkel verdrag zegt dat we iedereen maar hier moeten laten komen wonen permanent. Dus als de oorlog voorbij is dan ben ik van mening dat we quasi iedereen terug moeten sturen. Wie voor zichzelf kan zorgen (zelfvoorzienend, zoals dat gaat bij een normale migratie van het ene land naar het andere, zoals jij die bijvoorbeeld naar de VS verhuist!) en bijgevolg ook nuttig is voor de samenleving kan blijven.

Het is onmenselijk om vluchtelingen te weigeren bij de grens. Het is niet onmenselijk om ook aan je eigen staatsbestel te denken en geen massale (permanente!) influx van laagopgeleide, vaak ongeletterde en eventueel achterlijke mensen uit het Midden-Oosten toe te laten in je land.

Dat is een groot verschil dus!
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_156626998
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:59 schreef Perox het volgende:

[...]
Je argument is goed op papier maar het is inmiddels al duidelijk dat het gros van de ¨vluchtelingen¨ hier is om te blijven. Tijdelijke opvang zou ik geen probleem vinden ware het niet dat het grootste gedeelte hier wil blijven en dan middels gezinshereniging nog een viervoud hier naartoe haalt. Daar wil ik niet voor betalen. En ik wil zeker geen politie aan de deur krijgen om mij te vertellen dat ik er maar genoegen mee moet nemen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:10:12 #55
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156627146
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Waar heb ik het over vluchtelingen opvangen?!

Ik ben ermee eens dat vluchtelingen dienen opgevangen te worden. Dat is niet alleen m'n mening, onze internationale verdragen verplichten ons daar ook (terecht) toe.

Geen enkel verdrag zegt dat we iedereen maar hier moeten laten komen wonen permanent. Dus als de oorlog voorbij is dan ben ik van mening dat we quasi iedereen terug moeten sturen. Wie voor zichzelf kan zorgen (zelfvoorzienend, zoals dat gaat bij een normale migratie van het ene land naar het andere, zoals jij die bijvoorbeeld naar de VS verhuist!) en bijgevolg ook nuttig is voor de samenleving kan blijven.

Het is onmenselijk om vluchtelingen te weigeren bij de grens. Het is niet onmenselijk om ook aan je eigen staatsbestel te denken en geen massale (permanente!) influx van laagopgeleide, vaak ongeletterde en eventueel achterlijke mensen uit het Midden-Oosten toe te laten in je land.

Dat is een groot verschil dus!
Ja, ik misbruikte jouw post een klein beetje, sorry.
Mijn punt is dat we het steeds weer over het vermeende opleidingsniveau hebben, door een domme domme "strategische" move van bepaalde voorstanders. Deze geven aan dat de instroom van vluchtelingen een "zegen" voor Nederland is, omdat het voor een groot deel hoogopgeleide mensen zou betreffen, waarmee de suggestie wordt gewekt dat Nederland er op vooruit gaat.
Dat is niet alleen kolder, maar nog veel erger dan kolder.
Dat suggereert namelijk dat het opleidingsniveau iets uitmaakt als het gaat om vluchtelingen.
Dat is natuurlijk niet het geval. Dit is een enorme blunder, en valt wat mij betreft onder "gaat u maar slapen, wij weten wat goed voor u is" politiek. Ook al ben ik vrij links, sociaal, daar ben ik dan wel weer heel erg allergisch voor. Pleurt op!
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:12:21 #56
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156627233
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:05 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Je argument is goed op papier maar het is inmiddels al duidelijk dat het gros van de ¨vluchtelingen¨ hier is om te blijven. Tijdelijke opvang zou ik geen probleem vinden ware het niet dat het grootste gedeelte hier wil blijven en dan middels gezinshereniging nog een viervoud hier naartoe haalt. Daar wil ik niet voor betalen. En ik wil zeker geen politie aan de deur krijgen om mij te vertellen dat ik er maar genoegen mee moet nemen.
Dus ook niet als het een gezin betreft dat echt in oorlogsnood verkeert (AKA Syrisch, in direct gevaar, overtuigend aangetoond)?
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:14:26 #57
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156627292
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:10 schreef Perox het volgende:

[..]

Ja, ik misbruikte jouw post een klein beetje, sorry.
Mijn punt is dat we het steeds weer over het vermeende opleidingsniveau hebben, door een domme domme "strategische" move van bepaalde voorstanders. Deze geven aan dat de instroom van vluchtelingen een "zegen" voor Nederland is, omdat het voor een groot deel hoogopgeleide mensen zou betreffen, waarmee de suggestie wordt gewekt dat Nederland er op vooruit gaat.
Dat is niet alleen kolder, maar nog veel erger dan kolder.
Dat suggereert namelijk dat het opleidingsniveau iets uitmaakt als het gaat om vluchtelingen.
Dat is natuurlijk niet het geval. Dit is een enorme blunder, en valt wat mij betreft onder "gaat u maar slapen, wij weten wat goed voor u is" politiek. Ook al ben ik vrij links, sociaal, daar ben ik dan wel weer heel erg allergisch voor. Pleurt op!
Ben ik het met je eens hoor. De opleiding doet niet ter zake aangezien we de vluchtelingen gewoon opvangen.

Opleidingsniveau en dergelijke zouden enkel van tel moeten zijn bij een daadwerkelijke migratie naar Europa. Alleen heb ik een beetje de indruk dat het opnemen van vluchtelingen blijkbaar meteen ook zou moeten betekenen dat iedereen die asiel krijgt daarom ook permanent hier zou moeten/mogen blijven. Dat vind ik een beetje jammer, want dan krijg je enerzijds dat gezwets over onderwijsniveau en anderzijds ook dat je een heleboel mensen permanent je land binnenlaat die totaal kansloos zijn in een samenleving gelijk de onze.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 5 oktober 2015 @ 21:14:34 #58
307622 Perox
(niet de echte)
pi_156627296
[quote]0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef Perox het volgende:

[..]

Dus ook niet als het een gezin betreft dat echt in oorlogsnood verkeert (AKA Syrisch, in direct gevaar, overtuigend aangetoond)?

Overigens vind ik dus dat je helemaal geen politie aan de deur moet hebben, dat maakt me kwaad want ook al hebben wij misschien niet dezelfde mening, de politie moet niet jouw gaan proberen te beïnvloeden dat jij je mening niet verkondigt.
pi_156627353
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef Perox het volgende:

[..]

Op papier is jouw argument goed, en met fatsoenlijke handhaving zal het ook werken, maar dat gebeurt dus niet. Zorg jij maar eerst dat je de zogenaamde vluchtelingen die hier eerder zijn neergestreken weer terug naar hun eigen land krijgt en betaal dan en passant ook even de openstaande rekening.
pi_156628967
Niets mis mee toch? Kan je met oom agent gelijk even een gezellig babbeltje houden over de belachelijke CAO in het kader van het nieuwe takenpakket dat bestaat uit duizenden vluchtelingen in toom houden.
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:07:15 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156629096
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Gevangenen zijn per definitie crimineel. Vluchtelingen niet.

Zie verder de OP:

“De mensen hebben het recht om op democratische wijze uiting te geven aan hun mening of gevoel. Maar wat we hen wilden meegeven was informatie over wanneer bij protestacties de grens wordt overschreden, er al snel sprake kan zijn van strafbare feiten. Dat willen we voorkomen. In die zin was het huisbezoek van de agenten bedoeld als een bewuste preventieve actie.”
Het effect is wel dat mensen nu bang worden hun mening te geven over de migratiestroom. Dat hoort niet thuis in een democratie (voor zover de EU dat nog is). Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou echt niet blij zijn als de politie hier zou aanbellen omdat ik een vreedzame demonstratie tegen een te plaatsen AZC zou houden, en ik zou wellicht overwegen me verder rustig te houden.
The End Times are wild
pi_156629136
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:03 schreef Nintex het volgende:
Niets mis mee toch? Kan je met oom agent gelijk even een gezellig babbeltje houden over de belachelijke CAO in het kader van het nieuwe takenpakket dat bestaat uit duizenden vluchtelingen in toom houden.
Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.

Je moet er al een camera bij hebben en vastleggen dat zij de wet wat losjes interpreteren of zoals eerder gesteld liever politiek bedrijven. De politie is regelmatig een politiek hulpmiddel.

Volgens de wijkagent(Herman van Egdom) en regio-coöridinator(Pierre Hoogwaerts) zijn er bij mij geen agenten langs geweest dus hierbij een opsporing verzocht voor personen die zich hebben voorgedaan als agent:

[ Bericht 24% gewijzigd door RolandArthur op 05-10-2015 22:35:46 ]
pi_156629599
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.
Met agenten valt prima te praten als je de juiste onderwerpen weet te raken. Die worden ook niet vrolijk van deze situatie, maar proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen. Als in een of andere politieke achterkamer besloten wordt om bij mensen aan de deur te komen staan de lokale agenten niet in de rij om die klus te klaren.

Tip voor de politie. Weiger diensten bij de AZC's en die CAO onderhandelingen zijn er zo doorheen.
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:22:48 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156629619
quote:

[..]

Het zijn wel een beetje STASI-methoden.
Is het toevallig dat Merkel onlangs een oud-stasi medewerkster heeft aangenomen om anti-migratieopmerkingen op Facebook te monitoren op 'foute' meningen?
NWS / Duitsland werft oud-Stasi medewerkers om Facebook te censureren
The End Times are wild
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:23:22 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156629638
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:

[..]

Met agenten valt prima te praten als je de juiste onderwerpen weet te raken. Die worden ook niet vrolijk van deze situatie, maar proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen. Als in een of andere politieke achterkamer besloten wordt om bij mensen aan de deur te komen staan de lokale agenten niet in de rij om die klus te klaren.

Tip voor de politie. Weiger diensten bij de AZC's en die CAO onderhandelingen zijn er zo doorheen.
Wie zegt dat het gewone politieagenten zijn? Die zijn hier toch helemaal niet voor opgeleid?
The End Times are wild
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:23:45 #66
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156629657
Are you against immigrants bro?

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156629724
quote:

[..]

Waar uit het bronartikel haal jij precies uit dat ze 's nachts bij hem aan de deur hebben gestaan?
pi_156630024
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Waar uit het bronartikel haal jij precies uit dat ze 's nachts bij hem aan de deur hebben gestaan?
Ze stonden bij mij aan de deur, zie bijgevoegde foto´s.
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:38:48 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156630109
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Politie aan de deur omdat je een mening hebt waar sommige mensen zich aan storen. De tering hé. :') :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156630132
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Dat is wel bizar. Ik zou zeggen, stuur het even naar Geenstijl. Die kunnen dit opblazen in het gezicht van de verantwoordelijke minister.
pi_156630169
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
Ik vind het ook zorgelijk.
Whatever...
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:40:57 #72
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156630182
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het zijn wel een beetje STASI-methoden.
Is het toevallig dat Merkel onlangs een oud-stasi medewerkster heeft aangenomen om anti-migratieopmerkingen op Facebook te monitoren op 'foute' meningen?
NWS / Duitsland werft oud-Stasi medewerkers om Facebook te censureren
[ afbeelding ]
Naja, goed cv heeft ze voor die functie in ieder geval wel.
:')

Kolere, oudstasi medewerkers inzetten voor hedendaagse media. Tief gezunken frau merkel... zehr tief.

'je mag alle meningen hebben, als deze maar aansluit bij de mijne'
1947-2016
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:42:00 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156630213
Stel je voor dat dit gebruikelijk gaat worden in Nederland. Er zijn al zoveel dingen die je niet meer mag.

Het is Sinterklaasavond. Het huis is gezellig versiert met tekeningen van Sinterklaas en Zwarte Piet. De chocolademelk en de pepernoten staan op tafel. Dan wordt er hard op de deur gebonst! Wie zal dat zijn? Het is een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker. Vol verwachting (en het kloppend hart) rennen de kinderen naar de deur.

Helaas...

Het is niet Sinterklaas.
Het is de politie. Die om 'opheldering' komt vragen waarom er racistische karikaturen van negers in het raamkozijn hangen. Dat ik die maar beter kan verwijderen. Want anders 'zou ik er weleens problemen mee kunnen krijgen'.

Wat is er toch gebeurd met Nederland de afgelopen 20 jaar?
The End Times are wild
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:43:22 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156630266
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:

[..]

Geenstijl, dat is de plek waar je naar toe moet. Zodra ze daar komen binnenvallen, weet iedereen genoeg. Gaan ze niet doen ook. Tot die tijd, lekker hun blijven feteren met informatie. Stopt het vanzelf.
Dat is de enige goede remedie tegen dit soort taferelen. Maak ze maar groot, maak ze maar aanwezig. Het komt vanzelf wel een keer dat ze moeten terug trekken. Niet de politie, niet de politiek, wij zijn de grootste.
1947-2016
  maandag 5 oktober 2015 @ 22:45:51 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_156630350
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 22:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind het ook zorgelijk.
Het is gewoon laf. De weg van de minste weerstand. Oprotten met dat PC gedrag. Als ze iemand willen pakken, pakken ze maar die crimineel.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')