http://www.vrijechronique(...)facebook-censureren/quote:Stasi-oudgediende gaat Facebook censureren
Nee, geen 'kleurenpiet' of ziek geworden clown, maar een oud-Stasi informateur!
Anetta Kahane had vroeger de codenaam ‘Victoria’ als beroepsinformateur voor de gevreesde communistische sicherheitsdienst in het voormalige Oost-Duitsland. Tegenwoordig vecht ze voor een multicultureel Europa.
De Duitse regering is bezig met de oprichting van een speciale werkgroep die zich volledig moet wijden om immigratie-kritische berichten op Facebook te identificeren en te verwijderen. Om dit doel te bereiken heeft men onder andere de hulp ingeroepen van een voormalige agente voor de Oost-Duitse geheime dienst Stasi, die nu naar antiracistisch is omgezadeld.
De Duitse minister van Justitie Heiko Maas publiceerde in augustus een open brief aan Facebook met de eis dat het sociale netwerk moet beginnen met het systematisch verwijderen van “xenofoob” materiaal.
“Er kan geen tolerantie zijn voor Facebook gebruikers die openlijk pleiten voor vreemdelingenhaat en racisme”, schreef Heiko Maas, onder andere.
Na een ontmoeting met een delegatie van Facebook afgelopen maandag heeft de minister een plan bekendgemaakt hoe de censuur moet worden uitgevoerd. Een speciale werkgroep zal zich bezighouden met het verwijderen van reacties.
– Het doel is om identificatie van criminele commentaren te vergemakkelijken, zegt Maas tegen het Duitse Bild.
Leden van de werkgroep worden benoemd door zowel de Duitse regering als Facebook afgevaardigden, maar ook de organisatie Netwerk tegen Nazi’s (“Netz gegen Nazis”) is uitgenodigd. Het netwerk werd in 2007 opgericht door de Antonio Amadeu Stiftung (Antonio Amadeu Stichting), onder leiding van de extreem-linkse activiste Anetta Kahane.
In de jaren 1974-1982 werkte Kahana onder de codenaam “Victoria” als geheim agente voor de Oost-Duitse veiligheidsdienst Stasi. Dat een oud Stasi-informateur zich gaat wijden aan het censureren van reacties op Facebook valt niet in goede aarde op de immigratie-kritische Duitse site PI News.
“25 jaar na de Duitse hereniging moeten nu de voormalige DDR-burgers samen met hun West-Duitse broeders en zusters bewaakt worden door voormalige Stasi-kaders”, schrijft de site in zijn commentaar.
Vandaag de dag verzorgt Anetta Kahane haar levensonderhoud als een professionele anti-raciste, en wist verleden jaar opmerkzaamheid te wekken door in een interview met RT te proclameren dat de Europese landen hun grenzen moeten openen en zich volledig gaan aanpassen aan immigranten uit de derde wereld.
– We moeten nu werkelijk het immigratiebeleid in Europa veranderen. Dat is het belangrijkste, dat we ons onderwijssysteem en zelfinzicht aan immigratielanden aanpassen. Er bestaat niet meer alleen maar blank of alleen maar Duitsers, Zweden of Portugezen. Immigratie brengt een multiculturele wereld, verklaart Anetta Kahane.
Alleen was deze mevrouw niet indirect fout, maar gewoon fout.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:52 schreef spijkerbroek het volgende:
Gebruik maken van de capaciteiten van mensen. Niks mis mee.
Nederlanders die in de 2e Wereldoorlog bij gemeenten de administratie deden (en dus indirect voor de Nazi's), werkten na de oorlog ook gewoon in diezelfde soort banen.
Is ze ervoor veroordeeld dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Alleen was deze mevrouw niet indirect fout, maar gewoon fout.
De DDR was een antifascistische staat.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:05 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 september 2015 18:10 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Is ze ervoor veroordeeld dan?
Zij was onderdeel van het foutste deel van een fout regime. Dat men destijds niet iedereen achter de tralies kon zetten lijkt me logisch. Maar mensen met zo'n besmet verleden in overheidsdienst nemen is weer het andere uiterste.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
De DDR was een antifascistische staat.
Deze vrouw is joods. Gezien het verleden is het toch logisch dat zij zich engageert tegen fascistische elementen, om herhaling te voorkomen?
Want mensen veranderen niet over de loop van 25 jaar?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:45 schreef IntensiveGary het volgende:
Zij was onderdeel van het foutste deel van een fout regime. Dat men destijds niet iedereen achter de tralies kon zetten lijkt me logisch. Maar mensen met zo'n besmet verleden in overheidsdienst nemen is weer het andere uiterste.
Je suis Charlie.quote:Op donderdag 17 september 2015 17:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
http://www.vrijechronique(...)facebook-censureren/
Ik vind het wel LOL hoe Duitsland capaciteiten uit de voormalige DDR nu toch eindelijk nog weet te benutten. De DDR was natuurlijk niet zo'n succes als de BRD, maar op het gebied van spionage en afluisteren kende zij haar gelijke in de wereld niet!
Is ze veroordeeld? En zo ja, wat was haar straf?quote:Op donderdag 17 september 2015 18:05 schreef IntensiveGary het volgende:
Weet je een beetje wat de Stasi deed en wat voor onmensen daar werkten? Dit was een club die als enig doel had de bevolking te onderdrukken. Intimidatie, mishandeling, gevangenis, verdwijningen en moorden. Niets was hen te gek.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:54 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Want mensen veranderen niet over de loop van 25 jaar?
Ik snap je sentiment wel maar ik ben het niet met je eens.
Weet je wat van de geschiedenis van de hereniging? Alleen de allerhoogsten werden aangepakt, en ook met mate. Dit om de doodeenvoudige reden dat men anders het halve land had moeten aanpakken en men vooruit wilde kijken.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Is ze veroordeeld? En zo ja, wat was haar straf?
Goh nee dat wist ik niet, ik dacht dat het net zoiets als de padvinders wasquote:Op donderdag 17 september 2015 19:03 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Weet je een beetje wat de Stasi deed en wat voor onmensen daar werkten? Dit was een club die als enig doel had de bevolking te onderdrukken. Intimidatie, mishandeling, gevangenis, verdwijningen en moorden. Niets was hen te gek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik neem aan dat dat mens niet op eigen houtje mag gaan werken, dat er wel toezicht is. Het is tenslotte de DDR niet meer.quote:Dat ze is veranderd lijkt me overigens ook niet helemaal waar, gezien haar totalitaire inslag. Dat ze in het kader van een soort wiedergutmachung niet in een donkere kerker is gegooid is tot daar aan toe, maar nogmaals: overheidsfuncties zouden er voor haar niet meer moeten zijn, naar mijn bescheiden mening.
Ja, ik weet er genoeg van.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:06 schreef IntensiveGary het volgende:
Weet je wat van de geschiedenis van de hereniging? Alleen de allerhoogsten werden aangepakt, en ook met mate. Dit om de doodeenvoudige reden dat men anders het halve land had moeten aanpakken en men vooruit wilde kijken.
Die draak in een overheidsfunctie zetten vind ik schofterig tegenover haar slachtoffers.
Sssshhh...afkloppen, en snel!quote:Op donderdag 17 september 2015 19:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat ze geen baantje heeft in Brussel verbaast mij..
Je zult maar door haar toedoen in een oost-duitse cel zijn beland destijds.. En dan nu zien dat ze als gerespecteerd lid van de maatschappij een publieke functie krijgt. Dat vind ik aardig schofterig richting de slachtoffers van de stasi, ja.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:16 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ja, ik weet er genoeg van.
Niet alleen de allerhoogsten werden aangepakt.
Schofterig. Wat een onzin. Dat vind jij. Dat mag.
De mensen die erover gaan in Duitsland kennelijk niet.
Hoeveel bewijs heb jij dat er mensen door haar toedoen in een cel zijn beland?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:21 schreef IntensiveGary het volgende:
Je zult maar door haar toedoen in een oost-duitse cel zijn beland destijds..
Al was ze er schoonmaakster, dan was ze nog medeschuldig.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:23 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hoeveel bewijs heb jij dat er mensen door haar toedoen in een cel zijn beland?
Geen bewijs dus.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:24 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Al was ze er schoonmaakster, dan was ze nog medeschuldig.
Het is Bild hè. Die dikken de waarheid meestal behoorlijk aan.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:26 schreef Resistor het volgende:
En niemand valt over het feit dat Duitsland dingen wil gaan censureren?
Niet nodig. Gewerkt voor een foute club is gewerkt voor een foute club. Punt. Een oud SS'er zie ik ook liever niet als politieman, zeg maar.quote:
Ja, laten we het beginsel van een rechtstaat maar even afschaffenquote:
Ben jij in Hohenschönhausen geweest en daar met ex-gedetineerden gesproken?quote:Als jij niet begrijpt waarom dit fout is, besef jij niet wat een kwaad de stasi was.
Dat is niets nieuws toch? Extreemrechts wordt al decennia lang gecensureerd in Duitsland, en extreemrechts uitingen op het internet dus ook.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:26 schreef Resistor het volgende:
Jij blijkbaar wel en je hebt het niet begrepen.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:34 schreef spijkerbroek het volgende:
Ben jij in Hohenschönhausen geweest en daar met ex-gedetineerden gesproken?
Bullshit.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:37 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jij blijkbaar wel en je hebt het niet begrepen.
En wedervragen zijn een beetje jammer.
Nou, als ambtenaresse bij het gemeentearchief lijkt ze me nog ongevaarlijk. Maar ze wordt nota bene ingezet voor feitelijk hetzelfde werk als ze bij de Stasi deed: mensen bespioneren en dat melden aan de staat.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:03 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Weet je een beetje wat de Stasi deed en wat voor onmensen daar werkten? Dit was een club die als enig doel had de bevolking te onderdrukken. Intimidatie, mishandeling, gevangenis, verdwijningen en moorden. Niets was hen te gek.
Dat ze is veranderd lijkt me overigens ook niet helemaal waar, gezien haar totalitaire inslag. Dat ze in het kader van een soort wiedergutmachung niet in een donkere kerker is gegooid is tot daar aan toe, maar nogmaals: overheidsfuncties zouden er voor haar niet meer moeten zijn, naar mijn bescheiden mening.
Niks bullshit. Als jij daar daadwerkelijk in die gevangenis bent geweest en met voormalig gevangenen hebt gesproken, kan ik mij niet voorstellen dat je het in orde vindt dat zij een publieke functie bekleedt. Tenzij je een ouderwetse hardcore communist bent die het geen probleem vindt dat de Stasi wat subversieve elementjes wegpoetste. Maar dat zal toch niet?quote:
Zolang ik geen bewijs heb voor eventuele misdaden die zij heeft begaan, is er niks aan de hand.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:56 schreef IntensiveGary het volgende:
Niks bullshit. Als jij daar daadwerkelijk in die gevangenis bent geweest en met voormalig gevangenen hebt gesproken, kan ik mij niet voorstellen dat je het in orde vindt dat zij een publieke functie bekleedt. Tenzij je een ouderwetse hardcore communist bent die het geen probleem vindt dat de Stasi wat subversieve elementjes wegpoetste. Maar dat zal toch niet?
Exact dat!quote:Op donderdag 17 september 2015 19:26 schreef Resistor het volgende:
Je draait er mooi omheen. En dan kun je wel met je heerlijke onderbuikdooddoenertje komen (oudlinks kaltstellen, zou je dan toch een commie zijn?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zolang ik geen bewijs heb voor eventuele misdaden die zij heeft begaan, is er niks aan de hand.
Ik ga liever op feiten af dan op onderbuikgevoelens, waar jij het kennelijk meer van moet hebben.
Dat zeg ik, onderbuikgevoelens.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:07 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Je draait er mooi omheen. En dan kun je wel met je heerlijke onderbuikdooddoenertje komen (oudlinks kaltstellen, zou je dan toch een commie zijn?), maar feit is dat zij een functe bekleedde - niet als schoonmaakster of iets anders relatief onschuldigs - bij een walgelijk foute organisatie, die geen enkel ander doel had dan het onderdrukken van een de gehele oost-Duitse bevolking. Dat zij niet in de cel is gesmeten is meer dan voldoende. Haar wangedrag hoeft niet beloond te worden met een publieke functie.
Dat jij niet inziet dat zij louter door haar voormalige functie besmet is, spreekt boekdelen.
Je hebt gelijk, de Stasi was een gezelligheidsvereniging en in Hohenschönhausen is helemaal niets onoirbaars gebeurd. Mensen die voor de Stasi hebben gewerkt wisten gewoon niet beter en hadden het beste met de bevolking voor.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:07 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zeg ik, onderbuikgevoelens.
Succes ermee.
Immigratie kritisch = extreem rechts?quote:Op donderdag 17 september 2015 19:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is niets nieuws toch? Extreemrechts wordt al decennia lang gecensureerd in Duitsland, en extreemrechts uitingen op het internet dus ook.
Zou je dat ook zeggen over een voormalige Gestapo medewerker?quote:Op donderdag 17 september 2015 20:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zolang ik geen bewijs heb voor eventuele misdaden die zij heeft begaan, is er niks aan de hand.
Ik ga liever op feiten af dan op onderbuikgevoelens, waar jij het kennelijk meer van moet hebben.
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is een mythe dat de DDR opgeheven is en men bij de BRD gekomen is, de waarheid is dat het andersom gegaan is.
Dit bestrijd ik niet, maar dat staat los van het vorige.quote:Net zoals de rest van Europa de democratie afschaft.
Dat vind ik ook.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:26 schreef Resistor het volgende:
Autisten hebben moeite met sarcasmequote:Op donderdag 17 september 2015 20:11 schreef Ludd het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
Dit bestrijd ik niet, maar dat staat los van het vorige.
Het kost de arme Duitsers nu nog een vermogen om het voormalig DDR op de rit te krijgen.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is een mythe dat de DDR opgeheven is en men bij de BRD gekomen is, de waarheid is dat het andersom gegaan is. Net zoals de rest van Europa de democratie afschaft.
Und sich selbstquote:Op donderdag 17 september 2015 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is een mythe dat de DDR opgeheven is en men bij de BRD gekomen is, de waarheid is dat het andersom gegaan is. Net zoals de rest van Europa de democratie afschaft.
Heldere film.quote:Op donderdag 17 september 2015 20:56 schreef Cherna het volgende:
Zelfs de Duitsers beginnen zenuwachtig te worden. 12, 4 miljoen Duitsers dreigen de armoede grens te bereiken en zelfs te overschrijden als je vanaf 2.02 de zaak bekijkt.
Dan word het inderdaad hoog tijd censuur te gaan toepassen.
¤ 2.000.000.000.000,- and countingquote:Op donderdag 17 september 2015 20:50 schreef Cherna het volgende:
L
[..]
Het kost de arme Duitsers nu nog een vermogen om het voormalig DDR op de rit te krijgen.
Maar goed ze hebben dan wel iemand met ervaring en een prima CV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |