Het effect is wel dat mensen nu bang worden hun mening te geven over de migratiestroom. Dat hoort niet thuis in een democratie (voor zover de EU dat nog is). Ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik zou echt niet blij zijn als de politie hier zou aanbellen omdat ik een vreedzame demonstratie tegen een te plaatsen AZC zou houden, en ik zou wellicht overwegen me verder rustig te houden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gevangenen zijn per definitie crimineel. Vluchtelingen niet.
Zie verder de OP:
“De mensen hebben het recht om op democratische wijze uiting te geven aan hun mening of gevoel. Maar wat we hen wilden meegeven was informatie over wanneer bij protestacties de grens wordt overschreden, er al snel sprake kan zijn van strafbare feiten. Dat willen we voorkomen. In die zin was het huisbezoek van de agenten bedoeld als een bewuste preventieve actie.”
Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:03 schreef Nintex het volgende:
Niets mis mee toch? Kan je met oom agent gelijk even een gezellig babbeltje houden over de belachelijke CAO in het kader van het nieuwe takenpakket dat bestaat uit duizenden vluchtelingen in toom houden.
Met agenten valt prima te praten als je de juiste onderwerpen weet te raken. Die worden ook niet vrolijk van deze situatie, maar proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen. Als in een of andere politieke achterkamer besloten wordt om bij mensen aan de deur te komen staan de lokale agenten niet in de rij om die klus te klaren.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.
Het zijn wel een beetje STASI-methoden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het probleem is dat deze agenten ´s nachts komen als je al ligt te slapen en dat zonder mandaat. Het is pure intimidatie. Het is geen leuk gesprek.
Wie zegt dat het gewone politieagenten zijn? Die zijn hier toch helemaal niet voor opgeleid?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:22 schreef Nintex het volgende:
[..]
Met agenten valt prima te praten als je de juiste onderwerpen weet te raken. Die worden ook niet vrolijk van deze situatie, maar proberen gewoon hun werk zo goed mogelijk te doen. Als in een of andere politieke achterkamer besloten wordt om bij mensen aan de deur te komen staan de lokale agenten niet in de rij om die klus te klaren.
Tip voor de politie. Weiger diensten bij de AZC's en die CAO onderhandelingen zijn er zo doorheen.
Waar uit het bronartikel haal jij precies uit dat ze 's nachts bij hem aan de deur hebben gestaan?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:08 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ze stonden bij mij aan de deur, zie bijgevoegde foto´s.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waar uit het bronartikel haal jij precies uit dat ze 's nachts bij hem aan de deur hebben gestaan?
quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Politie aan de deur omdat je een mening hebt waar sommige mensen zich aan storen. De tering hé.![]()
Dat is wel bizar. Ik zou zeggen, stuur het even naar Geenstijl. Die kunnen dit opblazen in het gezicht van de verantwoordelijke minister.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ze stonden bij mij aan de deur, zie bijgevoegde foto´s.
Ik vind het ook zorgelijk.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
Naja, goed cv heeft ze voor die functie in ieder geval wel.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn wel een beetje STASI-methoden.
Is het toevallig dat Merkel onlangs een oud-stasi medewerkster heeft aangenomen om anti-migratieopmerkingen op Facebook te monitoren op 'foute' meningen?
NWS / Duitsland werft oud-Stasi medewerkers om Facebook te censureren
[ afbeelding ]
Geenstijl, dat is de plek waar je naar toe moet. Zodra ze daar komen binnenvallen, weet iedereen genoeg. Gaan ze niet doen ook. Tot die tijd, lekker hun blijven feteren met informatie. Stopt het vanzelf.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind het onrustbarend.... Op mij komt het over als een vorm van intimidatie. Ik krijg ook het akelige gevoel dat de politie vreest voor grote problemen en denkt dat het gemakkelijker is om de gewone burger in de hand te houden dan de migrant.
Het is gewoon laf. De weg van de minste weerstand. Oprotten met dat PC gedrag. Als ze iemand willen pakken, pakken ze maar die crimineel.quote:
Pers opzoeken zou ik zeggen. Intimidatie van burgers met een mening. Ik zou bijna vergelijkingen gaan maken met een zeker gebeuren iets meer dan 70 jaar geleden....quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Wat die anderen zeggen, naar Geenstijl ermee.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:36 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Welke idioot bedenkt dan ook om de politie langs te sturen.quote:
Gewoon not done.quote:"Bek houden, kudtburger. U krijgt nieuwe buren"
Loopt het vluchtelingendebat door alle bedreigingen uit de hand? Vanavond: @wierdduk, @OzcanAkyol, @awboer & Helena. pic.twitter.com/nIKfq4coaq
— Pauw (@pauwnl) October 5, 2015
Scheldwoordenboek & Toetsenbord paraat! Vanavond gaan we bij die taxpoetverbrander van een Jeroen Pauw eens lekker los op opvangkamp doordrukkende Nederlandse gemeenteraden, zingende baardmannen zonder papieren die ongestraft Ons Land mogen binnenwandelen, kindbruidjes van 13 en 14 jaar die in Ter Apel of elders iedere nacht een Syrische kaakchirurg op bezoek krijgen, met goedkeuring van Klaas Dijkhoff, Quote 500 habitues die AZC's aan lommerrijke straatjes als Westerweg, Purmerend mogen wegmasseren, intimiderende politie-invallen bij verontruste vrijwilligers van AZC-Alert, witgoedhandelaren die schatrijk worden van miljoenenorders voor Miele-wasmachines, desjoemelende inburgeringsmonopolisten van VluchtelingenWerk, de toon van het debat. Kijken dus. Op JIJBENTWELKOM24.
NB. Lichtpuntje in het debat. Good old Bontes heeft Kamervragen aan MinJus Van der Steur gesteld over de bizarro huisbezoeken door POL-Enschede bij de leden van @AZC-Alert Enschede
We zijn lid geworden van de EU.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:42 schreef LXIV het volgende:
Stel je voor dat dit gebruikelijk gaat worden in Nederland. Er zijn al zoveel dingen die je niet meer mag.
Het is Sinterklaasavond. Het huis is gezellig versiert met tekeningen van Sinterklaas en Zwarte Piet. De chocolademelk en de pepernoten staan op tafel. Dan wordt er hard op de deur gebonst! Wie zal dat zijn? Het is een vreemdeling zeker, die verdwaald is zeker. Vol verwachting (en het kloppend hart) rennen de kinderen naar de deur.
Helaas...
Het is niet Sinterklaas.
Het is de politie. Die om 'opheldering' komt vragen waarom er racistische karikaturen van negers in het raamkozijn hangen. Dat ik die maar beter kan verwijderen. Want anders 'zou ik er weleens problemen mee kunnen krijgen'.
Wat is er toch gebeurd met Nederland de afgelopen 20 jaar?
Dit krijg je als de argumenten op zijn om bepaald dingen goed te praten of weg te kijken,quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:16 schreef deedeetee het volgende:
Ze zijn momenteel telefonisch niet bereikbaar.quote:Op maandag 5 oktober 2015 23:01 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat die anderen zeggen, naar Geenstijl ermee.
De grens wordt al snel overschreden bij protesten, maar met vlaggen van ISIS zwaaien, mensen intimideren en joden doodwensen mag wel schijnbaar.quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geenstijl, dat is de plek waar je naar toe moet. Zodra ze daar komen binnenvallen, weet iedereen genoeg. Gaan ze niet doen ook. Tot die tijd, lekker hun blijven feteren met informatie. Stopt het vanzelf.
Dat is de enige goede remedie tegen dit soort taferelen. Maak ze maar groot, maak ze maar aanwezig. Het komt vanzelf wel een keer dat ze moeten terug trekken. Niet de politie, niet de politiek, wij zijn de grootste.
Ik snap je laatste zin niet helemaal?quote:Op maandag 5 oktober 2015 22:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geenstijl, dat is de plek waar je naar toe moet. Zodra ze daar komen binnenvallen, weet iedereen genoeg. Gaan ze niet doen ook. Tot die tijd, lekker hun blijven feteren met informatie. Stopt het vanzelf.
Dat is de enige goede remedie tegen dit soort taferelen. Maak ze maar groot, maak ze maar aanwezig. Het komt vanzelf wel een keer dat ze moeten terug trekken. Niet de politie, niet de politiek, wij zijn de grootste.
Ah... Hier iemand die de afgelopen dagen/weken onder een steen heeft gelegen. Of te dom, naief en idealistisch is. Je ziet zo nu en dan toch ook wel het nieuws man. Te idioot voor woorden dat er nu nog mensen met linkjes ter bewijs moeten komen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Massale vechtpartijen? Waar? Welk percentage doet daaraan mee?
Kritiek is prima. Andere opvattingen ook. Maar plat gegil als 'ze willen hier de sharia invoeren', 'ze komen de boel overnemen' of 'ze gaan ons allemaal verkrachten' is simpelweg zwakzinnig.
Kneusjequote:Op dinsdag 6 oktober 2015 00:11 schreef Harunobu het volgende:
Goede zaak. Gelijk preventief de harde hand. Dat hebben tokkies nodig. Die kunnen niet omgaan met vrijheid van meningsuiting.
Er staan nog cellen leeg, mensen!
Hoezo? In Syrie en Libie werkte het ook. Bepaalde mensen hebben gewoon een harde hand nodig. In Nederland is dat de politie, in het midden oosten een dictator die burgers massaal afslacht. Dacht je echt dat de gemiddelde Nederlander meer bedeeld uit de kut kruipt dan een Syrier.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |