Natuurlijk. Je mening ergens over uiten is hartstikke gevaarlijk. Vergelijkbaar met het oproepen tot aanslagen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:43 schreef Jigzoz het volgende:
Nee, als je Facebookpagina's opzet die aanzetten tot maatschappelijke onrust. Dán komt de politie vragen wat precies je bedoelingen zijn.
We zijn toch allemaal zo bang voor terroristische aanslagen? Dit willen we toch?
Je hebt meningen en 'meningen'.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je mening ergens over uiten is hartstikke gevaarlijk. Vergelijkbaar met het oproepen tot aanslagen.
Ordehandhaving is juist wel een taak van de poltie. Huisbezoek gaat wat ver, ligt er ook een beetje aan op wat voor manier dat gaat. Als het op een goedmoedige manier door iemand in burgerkledij gedaan wordt, is het al anders dan dat er geüniformeerde agenten voor je deur staan. Wat moeten de buren daar wel niet van denken.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:40 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat is juist wel vreemd, het is hun taak niet. En zeker niet doormiddel van het brengen van huisbezoeken.
Ik heb geen idee waar Bakker zijn bevindingen op baseert en hoe hij dit heeft bestudeerd, maar waarom zou dit volgens jou niet mogelijk zijn? Want dat idee krijg ik een beetje als ik jouw sarcastische reacties lees...quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik quote:
Bakker zegt vrijdag tegen NRC Handelsblad dat veel asielzoekers die naar ons land komen hoogopgeleid zijn.
'Eenderde van de mensen die nu binnenkomt, is grosso modo, academisch opgeleid, eenderde op hbo/ mbo-niveau, en eenderde lageropgeleid,' zegt Bakker, sinds vorig jaar topman van het COA, na het bestuderen van de huidige stroom asielzoekers.
Allemaal kansparels
Dus tegen asielzoekercentra zijn is volgens jou iets raars? Ik kan het best begrijpen. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een gevangenis naast je huis. Een gevangenis waarvan de deuren wagenwijd open staan en elke gevangene kan gaan en staan waar hij of zij wilt.quote:
Politie komt tegenwoordig nu eenmaal vaker in actie zelfs wanneer mensen niks fouts hebben gedaan... Heeft weinig te maken met een aanval op de oorspronkelijke bewoners van Nederland...quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:45 schreef Infection het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je mening ergens over uiten is hartstikke gevaarlijk. Vergelijkbaar met het oproepen tot aanslagen.
Dat is natuurlijk ook overdreven. Maar wat het ook is, waarom mag je er niet tegen zijn, en dat uiten? Ook de intolerante stem moet gehoord worden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Dus tegen asielzoekercentra zijn is volgens jou iets raars? Ik kan het best begrijpen. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een gevangenis naast je huis. Een gevangenis waarvan de deuren wagenwijd open staan en elke gevangene kan gaan en staan waar hij of zij wilt.
Dat een groot deel van die laagopgeleiden uit één of ander boerendorpje achterlijk zijn is al gebleken met de massale import uit Anatolië en het Rif-gebergte. De normale, modernere variant van de Turk en Marokkaan is nooit naar Europa gekomen hoor. Geen wonder dat er hier zoveel problemen zijn met migratie/integratie.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:45 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat mensen die in eigen land hoger opgeleid zijn, vaak beter/makkelijker integreren dan laagopgeleiden mensen uit een of ander boerendorpje die in eigen land vaak al (terecht of onterecht) als achterlijk worden beschouwd.
Gevangenen zijn per definitie crimineel. Vluchtelingen niet.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:49 schreef Infection het volgende:
[..]
Dus tegen asielzoekercentra zijn is volgens jou iets raars? Ik kan het best begrijpen. Het is eigenlijk vergelijkbaar met een gevangenis naast je huis. Een gevangenis waarvan de deuren wagenwijd open staan en elke gevangene kan gaan en staan waar hij of zij wilt.
Huisbezoeken geven aan mensen die de orde niet verstoren is niet goedmoedig.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ordehandhaving is juist wel een taak van de poltie. Huisbezoek gaat wat ver, ligt er ook een beetje aan op wat voor manier dat gaat. Als het op een goedmoedige manier door iemand in burgerkledij gedaan wordt, is het al anders dan dat er geüniformeerde agenten voor je deur staan. Wat moeten de buren daar wel niet van denken.
Hangt nogal van het karakter van dat bezoek af.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:52 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Huisbezoeken geven aan mensen die de orde niet verstoren is niet goedmoedig.
Als ze het echt zo goed meenden, verstuur dan gewoon flyers of iets dergelijks.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gevangenen zijn per definitie crimineel. Vluchtelingen niet.
Zie verder de OP:
“De mensen hebben het recht om op democratische wijze uiting te geven aan hun mening of gevoel. Maar wat we hen wilden meegeven was informatie over wanneer bij protestacties de grens wordt overschreden, er al snel sprake kan zijn van strafbare feiten. Dat willen we voorkomen. In die zin was het huisbezoek van de agenten bedoeld als een bewuste preventieve actie.”
Die vluchtelingen zijn misschien niet crimineel, maar wel mentaal instabiel. Dat zijn dus eigenlijk ook gewoon tikkende tijdbommen. Kijk maar naar bijvoorbeeld meerdere massale vechtpartijen in Duitsland en trouwens ook in Nederland.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Gevangenen zijn per definitie crimineel. Vluchtelingen niet.
Zie verder de OP:
“De mensen hebben het recht om op democratische wijze uiting te geven aan hun mening of gevoel. Maar wat we hen wilden meegeven was informatie over wanneer bij protestacties de grens wordt overschreden, er al snel sprake kan zijn van strafbare feiten. Dat willen we voorkomen. In die zin was het huisbezoek van de agenten bedoeld als een bewuste preventieve actie.”
Massale vechtpartijen? Waar? Welk percentage doet daaraan mee?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:53 schreef Infection het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zijn misschien niet crimineel, maar wel mentaal instabiel. Dat zijn dus eigenlijk ook gewoon tikkende tijdbommen. Kijk maar naar bijvoorbeeld meerdere massale vechtpartijen in Duitsland en trouwens ook in Nederland.
https://www.google.com/search?q=vechtpartij+azc&ie=utf-8&oe=utf-8quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:56 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Massale vechtpartijen? Waar? Welk percentage doet daaraan mee?
Kritiek is prima. Andere opvattingen ook. Maar plat gegil als 'ze willen hier de sharia invoeren', 'ze komen de boel overnemen' of 'ze gaan ons allemaal verkrachten' is simpelweg zwakzinnig.
Daarom ook hier het advies: zorg dat je zo snel mogelijk in staat bent om de interactie vast te leggen op video. Grote kans dat ze na de confrontatie met opnameapparatuur met 2 minuten en 19 seconden verdwenen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hangt nogal van het karakter van dat bezoek af.
Vluchtelingen zijn welkom no matter hoe nuttig die zijn - we gaan toch zeker niet de hoogopgeleiden voortrekken als het aankomt op absolute noodzaak?quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat een groot deel van die laagopgeleiden uit één of ander boerendorpje achterlijk zijn is al gebleken met de massale import uit Anatolië en het Rif-gebergte. De normale, modernere variant van de Turk en Marokkaan is nooit naar Europa gekomen hoor. Geen wonder dat er hier zoveel problemen zijn met migratie/integratie.
Neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben hoor. Hoogopgeleiden die dit ook hard kunnen maken en van nut kunnen zijn (wegens knelpuntberoep) zijn imo altijd welkom.
Politie gaat in dat soort wijken volgens mij nog een stapje verder hoor, met preventief fouilleer acties, auto's preventief controleren, etc.quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:57 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik zou de reacties wel eens willen zien als ze in de schilderswijk willekeurig (want zijn toch allemaal crimineel) rifjes aanspreekt waar de grenzen liggen en ze in de gaten gehouden wordende subsidieclubjes struikelen over elkaar om het hardst te klagen
Waar heb ik het over vluchtelingen opvangen?!quote:Op maandag 5 oktober 2015 20:59 schreef Perox het volgende:
[..]
Vluchtelingen zijn welkom no matter hoe nuttig die zijn - we gaan toch zeker niet de hoogopgeleiden voortrekken als het aankomt op absolute noodzaak?
Non-vluchtelingen: Geen idee hoe dat werkt, "gewone" immigratie, maar volgens mij moet je dan een baan of andere aanleiding hebben? Tenminste, dat lijkt me logisch?
Dus de meesten kunnen terug - ongeacht hun opleidingsniveau.
Dat hele opleidingsniveau is een grote fucking farce.
Als mensen moeten vluchten, neem ik ze allemaal, ongeacht waar ze vandaan komen of wat hun opleiding of "kansniveau" is. Dat heet medemenselijkheid.
Als mensen willen immigreren, dan moet worden aangetoond dat deze mensen op een of ander manier "nodig" zijn in dit land omdat we bijvoorbeeld niet genoeg [tandartsen - chirurgen - topvoetballers - whatever] hebben.
Twee hele verschillende kwesties.
En door het gemiddelde opleidingsniveau aan te halen maken voorstanders zich belachelijk omdat ze dan fucking dingen door elkaar halen. Het verhaal klopt voor geen meter meer. Je probeert het volk in de maling te nemen, en dat voelt men over het algemeen feilloos aan.
Iemand die echt vluchteling is heeft recht op opvang NO MATTER WHAT.
Je argument is goed op papier maar het is inmiddels al duidelijk dat het gros van de ¨vluchtelingen¨ hier is om te blijven. Tijdelijke opvang zou ik geen probleem vinden ware het niet dat het grootste gedeelte hier wil blijven en dan middels gezinshereniging nog een viervoud hier naartoe haalt. Daar wil ik niet voor betalen. En ik wil zeker geen politie aan de deur krijgen om mij te vertellen dat ik er maar genoegen mee moet nemen.quote:
Ja, ik misbruikte jouw post een klein beetje, sorry.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:03 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Waar heb ik het over vluchtelingen opvangen?!
Ik ben ermee eens dat vluchtelingen dienen opgevangen te worden. Dat is niet alleen m'n mening, onze internationale verdragen verplichten ons daar ook (terecht) toe.
Geen enkel verdrag zegt dat we iedereen maar hier moeten laten komen wonen permanent. Dus als de oorlog voorbij is dan ben ik van mening dat we quasi iedereen terug moeten sturen. Wie voor zichzelf kan zorgen (zelfvoorzienend, zoals dat gaat bij een normale migratie van het ene land naar het andere, zoals jij die bijvoorbeeld naar de VS verhuist!) en bijgevolg ook nuttig is voor de samenleving kan blijven.
Het is onmenselijk om vluchtelingen te weigeren bij de grens. Het is niet onmenselijk om ook aan je eigen staatsbestel te denken en geen massale (permanente!) influx van laagopgeleide, vaak ongeletterde en eventueel achterlijke mensen uit het Midden-Oosten toe te laten in je land.
Dat is een groot verschil dus!
Dus ook niet als het een gezin betreft dat echt in oorlogsnood verkeert (AKA Syrisch, in direct gevaar, overtuigend aangetoond)?quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:05 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Je argument is goed op papier maar het is inmiddels al duidelijk dat het gros van de ¨vluchtelingen¨ hier is om te blijven. Tijdelijke opvang zou ik geen probleem vinden ware het niet dat het grootste gedeelte hier wil blijven en dan middels gezinshereniging nog een viervoud hier naartoe haalt. Daar wil ik niet voor betalen. En ik wil zeker geen politie aan de deur krijgen om mij te vertellen dat ik er maar genoegen mee moet nemen.
Ben ik het met je eens hoor. De opleiding doet niet ter zake aangezien we de vluchtelingen gewoon opvangen.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:10 schreef Perox het volgende:
[..]
Ja, ik misbruikte jouw post een klein beetje, sorry.
Mijn punt is dat we het steeds weer over het vermeende opleidingsniveau hebben, door een domme domme "strategische" move van bepaalde voorstanders. Deze geven aan dat de instroom van vluchtelingen een "zegen" voor Nederland is, omdat het voor een groot deel hoogopgeleide mensen zou betreffen, waarmee de suggestie wordt gewekt dat Nederland er op vooruit gaat.
Dat is niet alleen kolder, maar nog veel erger dan kolder.
Dat suggereert namelijk dat het opleidingsniveau iets uitmaakt als het gaat om vluchtelingen.
Dat is natuurlijk niet het geval. Dit is een enorme blunder, en valt wat mij betreft onder "gaat u maar slapen, wij weten wat goed voor u is" politiek. Ook al ben ik vrij links, sociaal, daar ben ik dan wel weer heel erg allergisch voor. Pleurt op!
Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef Perox het volgende:
Op papier is jouw argument goed, en met fatsoenlijke handhaving zal het ook werken, maar dat gebeurt dus niet. Zorg jij maar eerst dat je de zogenaamde vluchtelingen die hier eerder zijn neergestreken weer terug naar hun eigen land krijgt en betaal dan en passant ook even de openstaande rekening.quote:Op maandag 5 oktober 2015 21:12 schreef Perox het volgende:
[..]
Dus ook niet als het een gezin betreft dat echt in oorlogsnood verkeert (AKA Syrisch, in direct gevaar, overtuigend aangetoond)?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |