Precies.quote:
Ik vind dat je dit echt niet moet onderschatten. Waar onze overheden de term daadkracht niet lijken te begrijpen is dat bij Daash toch even andersquote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef Durmada het volgende:
Grote taal. Het zal vast hun doel zijn hoor. Maar de uitvoering gaat er of niet komen, of lang niet zo massaal worden.
Een atoombom is in theorie wel met wat huis en tuin middelen te bouwen. Maar dat ga je dan wel niet overleven.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:18 schreef Mafklapper het volgende:
[..]
Ik vind dat je dit echt niet moet onderschatten. Waar onze overheden de term daadkracht niet lijken te begrijpen is dat bij Daash toch even anders
"Nucleaire wapens" betekent niet per definitie een kernfusie/splitsingbom.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:16 schreef Megumi het volgende:
Een echte atoombom bouwen is niet zo makkelijk gelukkig. Ik neem dit met een korreltje zout.
Het staat nu in het AD.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:24 schreef MotherFoker het volgende:
Dit was toch allang bekend joh?
Dat kan maar dan praat je niet over de honderden miljoenen doden wat de IS dan voor ogen heeft.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
"Nucleaire wapens" betekent niet per definitie een kernfusie/splitsingbom.
Er kan ook zo'n mafkees even een groot station binnenlopen en de boel besmetten met hoog radioactief nucleair materiaal, of op een andere manier met een 'vuile bom'. Dat is veel enger ook.
Ja gerecycled. Al sinds de aanslagem in Parijs dreigen ze atoombommem in Europa te smokkelen of wat dan ook. Al meerdere artiekelen waren hierover.quote:
Dit ja.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Er kan ook zo'n mafkees even een groot station binnenlopen en de boel besmetten met hoog radioactief nucleair materiaal, of op een andere manier met een 'vuile bom'. Dat is veel enger ook.
Nee, maar je moet het ook niet groter maken dan dat het is. Voordat ze dit plan überhaupt kunnen realiseren, zijn we al aardig wat jaar verder. En wie weet wat er in die periode allemaal weer kan gebeuren.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:18 schreef Mafklapper het volgende:
[..]
Ik vind dat je dit echt niet moet onderschatten. Waar onze overheden de term daadkracht niet lijken te begrijpen is dat bij Daash toch even anders
Ik dacht zelf meer aan:quote:Op woensdag 30 september 2015 10:17 schreef Re het volgende:
laten we de jaren 80 filmpjes maar weer uit het stof halen...
Baldrick heeft een cunning plan.quote:
De kans op een aanval met een radioactieve vuile bom is door dit soort organisaties aannemelijk te noemen. In een grote stad zou dat zo'n honderdduizend slachtoffers bewerkstellingen.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:28 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dit ja.
Stel je eens voor dat een tiental vuile bommen op dezelfde dag afgaat in bijvoorbeeld volle voetbalstadia of bij andere grote evenementen. Dat zal een flinke chaos worden.
Pakkende titel. Ik geef de auteur een 9/10quote:Op woensdag 30 september 2015 10:42 schreef Loekie1 het volgende:
Nu ook in de Telegraaf:
'IS plant nucleaire holocaust'
http://www.telegraaf.nl/b(...)re_holocaust___.html
Telegraafquote:Op woensdag 30 september 2015 10:42 schreef Loekie1 het volgende:
Nu ook in de Telegraaf:
'IS plant nucleaire holocaust'
http://www.telegraaf.nl/b(...)re_holocaust___.html
quote:Op woensdag 30 september 2015 10:40 schreef Elzies het volgende:
[..]
De kans op een aanval met een radioactieve vuile bom is door dit soort organisaties aannemelijk te noemen. In een grote stad zou dat zo'n honderdduizend slachtoffers bewerkstellingen.
Er is in de chaos van de nadagen van de USSR toch behoorlijk wat nucleair materiaal verdwenen dacht ik me te herinnerenquote:Op woensdag 30 september 2015 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Hoe wil dat zooitje ongeregeld in hemelsnaam aan een kernwapen komen?
Je bedoelt 'The Unthinkable', denk ik.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:53 schreef MotherFoker het volgende:
Enkeltje "The Impossible" met Samuel L Jackson?
Even wat polonium in de drinkwatervoorziening lozen, en het gaat hard hoorquote:Op woensdag 30 september 2015 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat kan maar dan praat je niet over de honderden miljoenen doden wat de IS dan voor ogen heeft.
Ja die bedoel ik laatst gezien.... Michael Sheen was geweldig als Yusuf maar dat wijf...quote:Op woensdag 30 september 2015 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Je bedoelt 'The Unthinkable', denk ik.
Tenzij je wilt dat Samuel L. Jackson ze verzuipt met een gigantische vloedgolf.
Kan ook natuurlijk.
Plan B is Samuel L Jackson op speed dial.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:57 schreef DustPuppy het volgende:
Maar goed, laten we realistisch zijn: Hier heeft ISIS simpelweg de middelen noch de capaciteit (als in kennis) voor.
quote:Op woensdag 30 september 2015 10:58 schreef DonJames het volgende:
Dit plan komt van de nieuwe leiders van IS, ze zien er ongeveer als volgt uit:
[ afbeelding ]
Een wel wat oud artikel maar vermoed dat er niet veel veranderd is.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er is in de chaos van de nadagen van de USSR toch behoorlijk wat nucleair materiaal verdwenen dacht ik me te herinneren
Een scenario waarin in Pakistan mogelijk een kernwapen wordt gestolen en of buit gemaakt acht ik niet helemaal uitgesloten. Los daarvan zou IS of een andere terroristische organisatie het gebruik er van overwegen krijg je denk ik wel de hele internationale gemeenschap achter je aan denk ik zo.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:57 schreef DustPuppy het volgende:
Maar goed, laten we realistisch zijn: Hier heeft ISIS simpelweg de middelen noch de capaciteit (als in kennis) voor.
Waarom zou Turkije en Iran dat doen?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:09 schreef Loekie1 het volgende:
Als er banden zijn met Turkije en Iran vind ik het niet zo'n heel denkbeeldig verhaal meer. Die hebben de middelen. En dan hebben zij het niet gedaan, dan heeft Isis het gedaan.
Dat moet je hun vragen.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom zou Turkije en Iran dat doen?
Dat gaat in die James Bond film of wat was het toch ook helemaal fout?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een scenario waarin in Pakistan mogelijk een kernwapen wordt gestolen en of buit gemaakt acht ik niet helemaal uitgesloten. Los daarvan zou IS of een andere terroristische organisatie het gebruik er van overwegen krijg je denk ik wel de hele internationale gemeenschap achter je aan denk ik zo.
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 30 september 2015 10:57 schreef DustPuppy het volgende:
DAT ZIJN OOK MOSLIMPS!!quote:Op woensdag 30 september 2015 11:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Waarom zou Turkije en Iran dat doen?
quote:
Verwarrend is het allemaal wel.quote:Todenhöfer wil op zijn beurt het Westen waarschuwen voor "de onderschatting van de kracht en het gevaar van IS"
Vergeet niet dat IS is ontsproten uit de oud gelederen van Saddam Hoessein. Een soennitische minderheid in Irak die de oorlog verklaarde aan de sjiieten en de Koerden. Dat regime had kennis over biologische en chemische wapens en ze ingezet tegen de Koerdische bevolking in de jaren tachtig.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:57 schreef DustPuppy het volgende:
Dat is het niet. Turkije handelt met Isis en laat jihadisten door.quote:
Het inzetten van kernwapens door staten is zelfmoord. Kernwapens zijn slechts een politiek drukmiddel.quote:
Pakistan biedt een markt voor radioactief afval.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:30 schreef Cassius het volgende:
En waar haalt IS een kernwapen vandaan? Zwarte Marktplaats?
Nucleair materiaal vormt een gevaar (dirty bomb), maar nucleair materiaal is natuurlijk nog geen kernwapen.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:37 schreef Elzies het volgende:
[..]
Pakistan biedt een markt voor radioactief afval.
Israël overnemenquote:Op woensdag 30 september 2015 10:26 schreef Re het volgende:
nou ja eerst even Israel overnemen of Pakistan en je hebt je arsenaal aan atoombommen wel voorhanden
Er hoeven maar een paar corrupte leiders in Pakistan te zijn en je hebt een probleem. Misschien moeten West-Europeanen maar eens niet zo naief zijn.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:15 schreef Rezania het volgende:
Een plan.Ik heb ook wel eens een plan.
Overkopen? Buit maken?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:53 schreef Woestijnvos het volgende:
Ze hebben niet eens de wetenschappers om zulke wapens te bouwen.
Wat zou een corrupte Pakistaanse official te winnen hebben bij een wereldwijde nucleaire oorlog?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er hoeven maar een paar corrupte leiders in Pakistan te zijn en je hebt een probleem. Misschien moeten West-Europeanen maar eens niet zo naief zijn.
je zou er bijna op hopenquote:Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Israël overnemen
Het is te hopen dat ze het in hun hoofd halen om in de buurt van de grens met Israel te komen. Dan is 1 ding zeker en dat is dat de oorlog heel gauw afgelopen is.
Nee, we moeten van een mug geen olifant maken. Ja, IS is gevaarlijk. Ja, het zijn gekken. Ja, er moeten bommen op worden gegooid. Maar het is de Sovjet-Unie niet.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:51 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er hoeven maar een paar corrupte leiders in Pakistan te zijn en je hebt een probleem. Misschien moeten West-Europeanen maar eens niet zo naief zijn.
Wetenschap is haram, dus ik zie dat niet zo snel gebeuren.quote:
Israël kan zich zelf prima verdedigen. Maar een offensieve oorlog voeren en hun voorraadlijnen diep in Syrië laten lopen is een ander verhaal.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Israël overnemen
Het is te hopen dat ze het in hun hoofd halen om in de buurt van de grens met Israel te komen. Dan is 1 ding zeker en dat is dat de oorlog heel gauw afgelopen is.
Ook al nemen ze bij wijze van spreke de hele wereld over, dan nog zullen ze Israël nooit aanvallen, ze moeten iemand overhouden om al hun mislukkingen aan te wijten.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Israël overnemen
Het is verrassend makkelijk om aan nucleair materiaal te komen. VICE heeft er destijds ook eens een keer een docu over gemaakt.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:49 schreef Infection het volgende:
Alsof IS ook maar enigszins aan nucleaire wapens kan komen en ze vervolgens nog afvuren ook.
Wat voor nucleair materiaal maakte ze buit dan? Van alle radioactieve stoffen is namelijk maar een klein deel geschikt om een kernbom mee te fabriceren. Jij hebt bijvoorbeeld momenteel radioactief koolstof in je lichaam zitten, kan je echt geen bom mee fabriceren.quote:Op woensdag 30 september 2015 12:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het is verrassend makkelijk om aan nucleair materiaal te komen. VICE heeft er destijds ook eens een keer een docu over gemaakt.
Want de nucliare brandstof voor die bommen kun je ook bij de huis en tuin zaken kopen.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een atoombom is in theorie wel met wat huis en tuin middelen te bouwen. Maar dat ga je dan wel niet overleven.
In het oostblok staan nog enorme bases vol met oud legertuig, waaronder ook nucleair materiaal. Wordt niet of nauwelijks beheerd.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat voor nucleair materiaal maakte ze buit dan? Van alle radioactieve stoffen is namelijk maar een klein deel geschikt om een kernbom mee te fabriceren. Jij hebt bijvoorbeeld momenteel radioactief koolstof in je lichaam zitten, kan je echt geen bom mee fabriceren.
Edit: Op Amazon kan je uranium bestellen: http://www.amazon.com/Ima(...)escriptionAndDetails
Kan je gelukkig geen bom mee maken, niet zomaar in ieder geval.
Nee niet echt. Je moet uranium verrijken wat vrij ingewikkeld is en je hebt een ingewikkeld ontstekingsproces, die je moet verfijnen door te testen.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
Een atoombom is in theorie wel met wat huis en tuin middelen te bouwen. Maar dat ga je dan wel niet overleven.
Die reviews bij dat product.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Wat voor nucleair materiaal maakte ze buit dan? Van alle radioactieve stoffen is namelijk maar een klein deel geschikt om een kernbom mee te fabriceren. Jij hebt bijvoorbeeld momenteel radioactief koolstof in je lichaam zitten, kan je echt geen bom mee fabriceren.
Edit: Op Amazon kan je uranium bestellen: http://www.amazon.com/Ima(...)escriptionAndDetails
Tegen ieder westers land hoofdsteden enzoquote:Op woensdag 30 september 2015 13:54 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Tegen wie willen ze het gebruiken dan?
Dit, en zo zijn er wrs. nog veel meer locaties en mogelijkheden, denk bij aan Oekraïne.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:38 schreef Skv het volgende:
[..]
In het oostblok staan nog enorme bases vol met oud legertuig, waaronder ook nucleair materiaal. Wordt niet of nauwelijks beheerd.
Bomen komen hard aan idd...quote:Op woensdag 30 september 2015 13:48 schreef FL_Freak het volgende:
Het enige wat zou kunnen is dat ze een grote boom in een auto kunnen zetten (niet nuclear), en daarmee grote schade kunnen aanrichten, maar een echte nuke? Nee
Is vast iets mis mee dan. Kan me niet voorstellen dat men zomaar kernwapens of hoogwaardig uranium laat liggen, is het veel te veel waard voor.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:38 schreef Skv het volgende:
[..]
In het oostblok staan nog enorme bases vol met oud legertuig, waaronder ook nucleair materiaal. Wordt niet of nauwelijks beheerd.
Niemand zegt dat IS niet van plan is om steden te nuken, wat veel mensen wel zeggen is dat een nuke niet simpel te maken is, waardoor het onwaarschijnlijk is dat het plan ooit wordt uitgevoerd.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:32 schreef Kanjer het volgende:
Hmmmm, wie te geloven?
Een gedegen journalist die met zijn zoon op het gevaar af letterlijk zijn kop te verliezen in Syrië en bij de IS met zijn poten in de klei is gaan staan of een stelletje 15 jarige zolderkamerautisten die menen alle wijsheid in pacht te hebben als enige hier op FOK!.
Moeilijk, moeilijk....
Er wordt al keihard opgetreden tegen IS. Door je hier enorm druk om te gaan maken werk je ze alleen maar in de hand, één van de doelen van terrorisme is namelijk het zaaien van angst.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:36 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Dit, en zo zijn er wrs. nog veel meer locaties en mogelijkheden, denk bij aan Oekraïne.
Het dreigement moet je iig serieus nemen. Dergelijke dreigementen zijn ook crimineel en de int. gemeenschap dient dan ook direct hiertegen op te treden.
De reactie moet dan ook niet angst zijn, maar direct optreden.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:01 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er wordt al keihard opgetreden tegen IS. Door je hier enorm druk om te gaan maken werk je ze alleen maar in de hand, één van de doelen van terrorisme is namelijk het zaaien van angst.
Voor de rest:
[ afbeelding ]
De media heeft er wel vaker een handje vol van om verhalen wat sensationeler te maken om goed te verkopen. IS weet dit en gebruikt de media derhalve als een veredelde propagandamachine.
Zeggen dat je iets onwaarschijnlijk acht is niet hetzelfde als het negeren. En ik weet niet precies hoe het zit met onze regering, maar er wordt toch actie ondernomen tegen IS?quote:Op woensdag 30 september 2015 15:06 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De reactie moet dan ook niet angst zijn, maar direct optreden.
maar hier wordt gesuggereerd dat we moeten wegkijken, dat is idd de "politiek" van "onze" regering
Ze bombarderen in Irak, maar ondertussen zetten ze hier de voordeur over voor allerlei tuig dat de boel komt destabiliseren. IS heeft al voet aan de grond in de schilderswijk.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Zeggen dat je iets onwaarschijnlijk acht is niet hetzelfde als het negeren. En ik weet niet precies hoe het zit met onze regering, maar er wordt toch actie ondernomen tegen IS?
Jij moet niet alles geloven wat je leest.. Blijf zelf nadenken!quote:Op woensdag 30 september 2015 15:12 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ze bombarderen in Irak, maar ondertussen zetten ze hier de voordeur over voor allerlei tuig dat de boel komt destabiliseren. IS heeft al voet aan de grond in de schilderswijk.
Een bedreiging is pas een strafbare bedreiging wanneer de bedreigde zich bedreigd voelt. Ben jij zo'n naïeve angsthaas dat je écht bang bent dat er vanuit de IS een nuke wordt afgeschoten?quote:Op woensdag 30 september 2015 15:21 schreef Oud_student het volgende:
Waar aan voorbij gegaan wordt is dat het dreigen ook een criminele act is.
Als ik Schiphol bel en zeg dat ik van plan ben een bomaanslag te plegen dan kan ik daar al voor opgepakt worden.
Volgens mij kan jij beter Sesamstraat gaan kijkenquote:Op woensdag 30 september 2015 15:32 schreef Oud_student het volgende:
Het artikel 285 wbvs luidt:
BEDREIGING
met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen
met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen
met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht
met verkrachting
met feitelijke aanranding der eerbaarheid
met enig misdrijf tegen het leven gericht
met gijzeling
met zware mishandeling
met brandstichting, wordt gestraft met een gevangenisstraf van twee jaren of ....etc
Het lijkt me duidelijk dat een aanval met atoomwapens wel degelijk onder bedreiging valt en dus strafbaar is, maar dat is de nederlandse wet. Je moet naar het int. recht kijken en naar het militaire recht
Daar leer ik idd meer dan van jouw reactiesquote:Op woensdag 30 september 2015 15:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
Volgens mij kan jij beter Sesamstraat gaan kijken
Mijn vraag (waar jij natuurlijk geen antwoord op hebt gegeven, typisch) was wel degelijk serieus. En leerzaam voor je. Maar jij wil gewoon alleen maar mensen horen die het met jou eens zijn. Vooral niet zelf nadenken, gewoon de "mening" uit de Telegraaf overnemen. Lekker makkelijkquote:Op woensdag 30 september 2015 15:35 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Daar leer ik idd meer dan van jouw reacties
Het gekke is dat er collectieve paniek ontstaat als er mensen deze kant opkomen, maar als een knettergekke organisatie die geen enkele waarde aan leven hecht dreigt met een nucleaire aanval, op het moment dat ze van de kaart getikt gaan worden als de grote landen zich massaal inzetten, dan is er blijkbaar niks aan de hand. Kat in het nauw etc etc.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Een bedreiging is pas een strafbare bedreiging wanneer de bedreigde zich bedreigd voelt. Ben jij zo'n naïeve angsthaas dat je écht bang bent dat er vanuit de IS een nuke wordt afgeschoten?
Ik laat me niets aanpraten, tenzij het onjuist is dat IS gezegd heeft te dreigen met atoomwapens.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:38 schreef DonJames het volgende:
Mijn vraag (waar jij natuurlijk geen antwoord op hebt gegeven, typisch) was wel degelijk serieus. En leerzaam voor je. Maar jij wil gewoon alleen maar mensen horen die het met jou eens zijn. Vooral niet zelf nadenken, gewoon de "mening" uit de Telegraaf overnemen. Lekker makkelijk![]()
Echt, gefeliciteerd. IS wint doordat dommige angsthazen zoals jij je van alles aan laten praten.
Wel. Je beeft van angst man!quote:Op woensdag 30 september 2015 15:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik laat me niets aanpraten,
Dat heeft hier juist heel veel mee te maken, lees die post nog eens..quote:tenzij het onjuist is dat IS gezegd heeft te dreigen met atoomwapens.
Dreigementen moeten we niet accepteren of het nu IRL op internet of waar dan ook gebeurt, het mag niet straffeloos blijven. De vraag of ik geloof dat ze het wel of niet zullen doen heeft hier niets mee te maken.
(het antwoord heb ik al gegeven: in principe mogelijk)
quote:
quote:Great Product, Poor Packaging
By Patrick J. McGovern on May 14, 2009
I purchased this product 4.47 Billion Years ago and when I opened it today, it was half empty.
Weet niet meer, maar was best heftig spul geloof ik. Kwam er op neer dat de zwarte markt toegankelijker is dan je denkt.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:00 schreef Rezania het volgende:
[..]
Echt he.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:32 schreef Kanjer het volgende:
Hmmmm, wie te geloven?
Een gedegen journalist die met zijn zoon op het gevaar af letterlijk zijn kop te verliezen in Syrië en bij de IS met zijn poten in de klei is gaan staan of een stelletje 15 jarige zolderkamerautisten die menen alle wijsheid in pacht te hebben als enige hier op FOK!.
Moeilijk, moeilijk....
Maken hoeft dan ook niet. Je kan ook gewoon die dingen jatten.quote:Op woensdag 30 september 2015 14:46 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niemand zegt dat IS niet van plan is om steden te nuken, wat veel mensen wel zeggen is dat een nuke niet simpel te maken is, waardoor het onwaarschijnlijk is dat het plan ooit wordt uitgevoerd.
Ja man, of gewoon een advertentie op marktplaats zetten.quote:Op woensdag 30 september 2015 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maken hoeft dan ook niet. Je kan ook gewoon die dingen jatten.
of in kerncentralesquote:Op woensdag 30 september 2015 10:28 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dit ja.
Stel je eens voor dat een tiental vuile bommen op dezelfde dag afgaat in bijvoorbeeld volle voetbalstadia of bij andere grote evenementen. Dat zal een flinke chaos worden.
Tsja, en als ze tamboerijnen hadden konden ze volksdansen.quote:Als het moet dan willen ze gebruikmaken van nucleaire wapens om hun doel te bereiken.
quote:Op woensdag 30 september 2015 13:48 schreef FL_Freak het volgende:
Het enige wat zou kunnen is dat ze een grote boom in een auto kunnen zetten (niet nuclear), en daarmee grote schade kunnen aanrichten, maar een echte nuke? Nee
Zijn er banden tussen IS en Iran dan?quote:Op woensdag 30 september 2015 11:09 schreef Loekie1 het volgende:
Als er banden zijn met Turkije en Iran vind ik het niet zo'n heel denkbeeldig verhaal meer. Die hebben de middelen. En dan hebben zij het niet gedaan, dan heeft Isis het gedaan.
Pakistan wel, indirect dan. Daarbij gaat het om het verband tussen Pakistan en de Taliban/AQ en die weer met IS. Taliban heeft een complexe band met Pakistan terwijl Pakistan ook min of meer allies zijn met Amerika. Dit zorgt voor een complexe driehoeksrelatie. En zo is de Taliban eigenlijk best wel dichtbij massawapens mochten ze de bovenste (politieke) laag van Pakistan beinvloeden. Daarnaast kan IS ook dichterbij kernwapens komen wanneer zij de taliban op hun beurt beinvloeden.quote:Op woensdag 30 september 2015 22:12 schreef primakov het volgende:
[..]
Zijn er banden tussen IS en Iran dan?![]()
Iran heeft kernwapens?
En nu de band met Iran? Want die ontgaat mij nog steeds? Pakistan grenst aan Iran ja, dat weten we.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:30 schreef topdeck het volgende:
[..]
Pakistan wel, indirect dan. Daarbij gaat het om het verband tussen Pakistan en de Taliban/AQ en die weer met IS. Taliban heeft een complexe band met Pakistan terwijl Pakistan ook min of meer allies zijn met Amerika. Dit zorgt voor een complexe driehoeksrelatie. En zo is de Taliban eigenlijk best wel dichtbij massawapens mochten ze de bovenste (politieke) laag van Pakistan beinvloeden. Daarnaast kan IS ook dichterbij kernwapens komen wanneer zij de taliban op hun beurt beinvloeden.
Misschien is het vergezocht, maar een onrustgevend relatie tussen Taliban en Pakistan is er zeker wel.
Dat ene onderdeel dan weer niet maar met alles wat zoek is geraakt her en der kan je wel een eind komen als je wat geld hebt.quote:Op woensdag 30 september 2015 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want de nucliare brandstof voor die bommen kun je ook bij de huis en tuin zaken kopen.
Juist dat ene onderdeel is cruciaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat ene onderdeel dan weer niet maar met alles wat zoek is geraakt her en der kan je wel een eind komen als je wat geld hebt.
Gelukkig heeft AQ niks op met IS.quote:Op woensdag 30 september 2015 23:30 schreef topdeck het volgende:
[..]
Pakistan wel, indirect dan. Daarbij gaat het om het verband tussen Pakistan en de Taliban/AQ en die weer met IS. Taliban heeft een complexe band met Pakistan terwijl Pakistan ook min of meer allies zijn met Amerika. Dit zorgt voor een complexe driehoeksrelatie. En zo is de Taliban eigenlijk best wel dichtbij massawapens mochten ze de bovenste (politieke) laag van Pakistan beinvloeden. Daarnaast kan IS ook dichterbij kernwapens komen wanneer zij de taliban op hun beurt beinvloeden.
Misschien is het vergezocht, maar een onrustgevend relatie tussen Taliban en Pakistan is er zeker wel.
Oh ik liet iran buiten beschouwing. Ik impliceerde alleen dat IS voor Pakistan zou gaan, mochten ze kernwapena willen hebben
Daarmee kill je niet honderden miljoenen mensen.quote:Op woensdag 30 september 2015 10:23 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Met een fusie/splitsingsbom ook niet, zelfs niet als je er een dead-center in New York laat ploffen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:52 schreef Leonos het volgende:
[..]
Daarmee kill je niet honderden miljoenen mensen.
Wel als je de maan opblaast.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Met een fusie/splitsingsbom ook niet, zelfs niet als je er een dead-center in New York laat ploffen.
En dan zijn de tactical koffer nukes wat plausibeler, zeker als je je bedenkt dat er een paar 'zoek' zijn uit de oude Sovjet-Unie/Rusland. Alsnog een grote boem vergeleken met conventionele explosieven maar daar richt je nog minder schade mee aan dan met een 'echte' megaton achtige nuke.
Honderden miljoenen doden met 1 bom, nee, ook niet.
Zonder maan, gaat het mis op aardequote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn er daar zoveel maanmannetjes die dan dood gaan?
Alle wolven in de war omdat ze niet meer tegen de maan kunnen huilen, en dan vallen ze massaal de mensheid aan!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:09 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zonder maan, gaat het mis op aarde
Ook eb en vloed werkt niet meer, toch?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:16 schreef DonJames het volgende:
[..]
Alle wolven in de war omdat ze niet meer tegen de maan kunnen huilen, en dan vallen ze massaal de mensheid aan!
Van Amerika lenen daarna teruggeven.quote:Op woensdag 30 september 2015 11:30 schreef Cassius het volgende:
En waar haalt IS een kernwapen vandaan? Zwarte Marktplaats?
http://nuclearsecrecy.com/nukemap/quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Met een fusie/splitsingsbom ook niet, zelfs niet als je er een dead-center in New York laat ploffen.
En dan zijn de tactical koffer nukes wat plausibeler, zeker als je je bedenkt dat er een paar 'zoek' zijn uit de oude Sovjet-Unie/Rusland. Alsnog een grote boem vergeleken met conventionele explosieven maar daar richt je nog minder schade mee aan dan met een 'echte' megaton achtige nuke.
Honderden miljoenen doden met 1 bom, nee, ook niet.
Alleen garantie bij ongeopende items.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:26 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Van Amerika lenen daarna teruggeven.
Als ik het had was ik ook niet bang om die fukkers terug naar de steentijd te nuken als ik heel eerlijk benquote:"IS is niet bang om nucleaire wapens te gebruiken"
Wel het bonnetje bewaren.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:26 schreef Inspireme het volgende:
[..]
Van Amerika lenen daarna teruggeven.
Dat klinkt toch best geil.quote:Op woensdag 30 september 2015 15:52 schreef kkdhd het volgende:
You will be victorious and take much booty.
Of ze hopen zelf een kernbom te mogen koppen als vergelding op hun aanval, zodat ze in 1 klap allemaal ieders 72 maagden hebben. Die lui zijn niet bang om te sterven, en als je maar in een gevecht met je vijanden sterft, kom je wel in de hemel terecht.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:56 schreef paddy het volgende:
Ik denk dat ze wel degelijk ( intelligente) gedreven massamoordenaars hebben bij IS. Dat hebben ze wel bewezen. Denk trouwens eerder aan een paard van Troje en vanuit die mensen massamoorden te plegen door biologische of wapens die de techniek hier plat leggen dan aan een kernwapen.
Ze genieten mij teveel van moorden. Wanneer er geen vijand meer is, valt er weinig meer te vermoorden en moeten ze zelf aan het werk i.p.v dit te laten doen door slaven die ze buit hebben gemaakt. Moeten ze zichzelf weer verwennen i.p.v de kleine meisjes en jongens te verkrachten.
Nee, ik denk echt niet dat het gaat gebeuren, maar we mogen zelf ook wel een beetje indammen met te denken dat er alleen maar mensen zijn die geen verstand hebben bij IS. Die arrogantie kan ons ooit eens de das om doen. Worden we lui van en kunnen we wel eens onaangenaam verrast worden. Al denk ik niet door zo'n bom
Dan moet je echt wel een flinke bom hebben. Zie je die kraters op de maan die we vanaf aarde kunnen zien? Die dingen hadden de impact van honderden, zo niet duizenden atoombommen en je ziet het, de maan staat nog steeds aan de hemel.quote:
is heeft geen banden met iran, dat zijn sjiasquote:Op woensdag 30 september 2015 11:09 schreef Loekie1 het volgende:
Ditquote:Op woensdag 30 september 2015 10:30 schreef Gerolsteiner het volgende:
Lekker boeiend. Hou toch eens op met het verspreiden van dit soort berichten.
man man man, geloven in een 'profetie' omdat opperzandaap mohammed iets in die richting heeft gezegdquote:Op woensdag 30 september 2015 15:46 schreef kkdhd het volgende:
IS dreigt niet met een nucleaire aanval om een grootschalige invasie te voorkomen, ze willen er juist één uitlokken, omdat ze een islamitische profetie tot leven willen wekken.
Volgens deze profetie zal een leger van 960.000 man Syrië binnenvallen, volgens mij in een dorpje in Noord-Syrië genaamd Dabiq, wat nu onder controle is van IS (ze hebben ook hun magazine naar dit dorpje vernoemd).
'Auf bin Malik reported: "I came to the Prophet, Allah blessed him and granted him peace, during the battle of Tabuk while he was in a leather tent, and he said: 'Count six things before the last hour: my death, then the conquest of Jerusalem, then the pestilence that will overtake you like the disease of cattle, then the excess of wealth, so much that when a man shall be given a hundred dinars he shall remain dissatisfied, then revolution from which not a single house in Arabia shall be spared, then a treaty between you and the Westerners (Banu Asfar - the Romans), but they shall cheat you and march against you under 80 banners with 12000 soldiers under each banner. (Bukhari)
Religiequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 05:12 schreef Donnis het volgende:
[..]
man man man, geloven in een 'profetie' omdat opperzandaap mohammed iets in die richting heeft gezegdwaarom moet ik de wereld delen met domme moslims.
Lees je eens wat beter in over de Taliban zou ik zeggen...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 04:45 schreef okedoei het volgende:
Ik heb veel meer respect voor bijvoorbeeld de Taliban, die vecht gewoon voor hun doel zonder onschuldige burgers te vermoorden en gruwelijke misdaden te pleger.
Ik denk eerder dat de FSB en de CIA en dergelijke best goed werken dat er nog geen aanslag is gepleegd met nucleair materiaal verbaast mij wel.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 08:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Juist dat ene onderdeel is cruciaal.
Amnesty condemns Taliban's 'reign of terror' in Kunduzquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 04:45 schreef okedoei het volgende:
Ik heb veel meer respect voor bijvoorbeeld de Taliban, die vecht gewoon voor hun doel zonder onschuldige burgers te vermoorden en gruwelijke misdaden te pleger.
Dat jij die westerse propaganda tegen de Taliban gelooft is niet mijn probleem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 06:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Lees je eens wat beter in over de Taliban zou ik zeggen...
Ze mogen in de laatste jaren wat naar de achtergrond zijn verschoven qua media aandacht, maar in hun 'hoogtij dagen' deden ze qua wreedheid niks onder voor Al Qaida en IS en aanverwanten.
Dat jij die taliban propaganda tegen het westen gelooft is niet ons probleem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 15:51 schreef okedoei het volgende:
[..]
Dat jij die westerse propaganda tegen de Taliban gelooft is niet mijn probleem.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 17:25 schreef Awsom het volgende:
[..]
Dat jij die taliban propaganda tegen het westen gelooft is niet ons probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |