abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156498604
Waar aan voorbij gegaan wordt is dat het dreigen ook een criminele act is.
Als ik Schiphol bel en zeg dat ik van plan ben een bomaanslag te plegen dan kan ik daar al voor opgepakt worden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156498662
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:21 schreef Oud_student het volgende:
Waar aan voorbij gegaan wordt is dat het dreigen ook een criminele act is.
Als ik Schiphol bel en zeg dat ik van plan ben een bomaanslag te plegen dan kan ik daar al voor opgepakt worden.
Een bedreiging is pas een strafbare bedreiging wanneer de bedreigde zich bedreigd voelt. Ben jij zo'n naïeve angsthaas dat je écht bang bent dat er vanuit de IS een nuke wordt afgeschoten?
pi_156498701
Oud_student, wil je Iran ook binnenvallen nu vanwege dit filmpje:

En daarna Noord-Korea, Israël en de VS want die landen dreigen ook regelmatig met geweld.
pi_156498861
Het artikel 285 wbvs luidt:

BEDREIGING

met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen
met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen

met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht

met verkrachting

met feitelijke aanranding der eerbaarheid

met enig misdrijf tegen het leven gericht

met gijzeling

met zware mishandeling

met brandstichting, wordt gestraft met een gevangenisstraf van twee jaren of ....etc

Het lijkt me duidelijk dat een aanval met atoomwapens wel degelijk onder bedreiging valt en dus strafbaar is, maar dat is de nederlandse wet. Je moet naar het int. recht kijken en naar het militaire recht
Exaudi orationem meam
pi_156498878
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:32 schreef Oud_student het volgende:
Het artikel 285 wbvs luidt:

BEDREIGING

met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen
met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen

met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht

met verkrachting

met feitelijke aanranding der eerbaarheid

met enig misdrijf tegen het leven gericht

met gijzeling

met zware mishandeling

met brandstichting, wordt gestraft met een gevangenisstraf van twee jaren of ....etc

Het lijkt me duidelijk dat een aanval met atoomwapens wel degelijk onder bedreiging valt en dus strafbaar is, maar dat is de nederlandse wet. Je moet naar het int. recht kijken en naar het militaire recht
Volgens mij kan jij beter Sesamstraat gaan kijken :')
pi_156498925
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

Volgens mij kan jij beter Sesamstraat gaan kijken :')
Daar leer ik idd meer dan van jouw reacties :)
Exaudi orationem meam
pi_156498989
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:35 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Daar leer ik idd meer dan van jouw reacties :)
Mijn vraag (waar jij natuurlijk geen antwoord op hebt gegeven, typisch) was wel degelijk serieus. En leerzaam voor je. Maar jij wil gewoon alleen maar mensen horen die het met jou eens zijn. Vooral niet zelf nadenken, gewoon de "mening" uit de Telegraaf overnemen. Lekker makkelijk :O

Echt, gefeliciteerd. IS wint doordat dommige angsthazen zoals jij je van alles aan laten praten.
pi_156499000
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:23 schreef DonJames het volgende:

[..]

Een bedreiging is pas een strafbare bedreiging wanneer de bedreigde zich bedreigd voelt. Ben jij zo'n naïeve angsthaas dat je écht bang bent dat er vanuit de IS een nuke wordt afgeschoten?
Het gekke is dat er collectieve paniek ontstaat als er mensen deze kant opkomen, maar als een knettergekke organisatie die geen enkele waarde aan leven hecht dreigt met een nucleaire aanval, op het moment dat ze van de kaart getikt gaan worden als de grote landen zich massaal inzetten, dan is er blijkbaar niks aan de hand. Kat in het nauw etc etc.
pi_156499072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:38 schreef DonJames het volgende:
Mijn vraag (waar jij natuurlijk geen antwoord op hebt gegeven, typisch) was wel degelijk serieus. En leerzaam voor je. Maar jij wil gewoon alleen maar mensen horen die het met jou eens zijn. Vooral niet zelf nadenken, gewoon de "mening" uit de Telegraaf overnemen. Lekker makkelijk :O

Echt, gefeliciteerd. IS wint doordat dommige angsthazen zoals jij je van alles aan laten praten.
Ik laat me niets aanpraten, tenzij het onjuist is dat IS gezegd heeft te dreigen met atoomwapens.
Dreigementen moeten we niet accepteren of het nu IRL op internet of waar dan ook gebeurt, het mag niet straffeloos blijven.
De vraag of ik geloof dat ze het wel of niet zullen doen heeft hier niets mee te maken.
(het antwoord heb ik al gegeven: in principe mogelijk)
Exaudi orationem meam
pi_156499105
IS dreigt niet met een nucleaire aanval om een grootschalige invasie te voorkomen, ze willen er juist één uitlokken, omdat ze een islamitische profetie tot leven willen wekken.

Volgens deze profetie zal een leger van 960.000 man Syrië binnenvallen, volgens mij in een dorpje in Noord-Syrië genaamd Dabiq, wat nu onder controle is van IS (ze hebben ook hun magazine naar dit dorpje vernoemd).

'Auf bin Malik reported: "I came to the Prophet, Allah blessed him and granted him peace, during the battle of Tabuk while he was in a leather tent, and he said: 'Count six things before the last hour: my death, then the conquest of Jerusalem, then the pestilence that will overtake you like the disease of cattle, then the excess of wealth, so much that when a man shall be given a hundred dinars he shall remain dissatisfied, then revolution from which not a single house in Arabia shall be spared, then a treaty between you and the Westerners (Banu Asfar - the Romans), but they shall cheat you and march against you under 80 banners with 12000 soldiers under each banner. (Bukhari)
pi_156499185
Achja ik voorspel het einde van IS.
Zonder wrijving geen glans
pi_156499231
Nog een profetie, ik vraag me af wie ze bedoelen met "an enemy beyond Rome".. gaat IS vrede stichten met het Westen om samen tegen de Russen te strijden, en daarna gaan het Westen en IS alsnog elkaar afmaken?

“The Prophet Sallallahu ‘Alaihi Wa Sallam said, ‘you will make a peace-treaty with the Romans, and together you will invade an enemy beyond Rome. You will be victorious and take much booty. Then you will camp in a hilly pasture; one of the Roman men will come and raise a cross and give victory to it, so one of the Muslims will come and kill him. Then the Romans will break the treaty, and there will be a battle. They will gather an army against you and come against you with 80 flags, each flag followed by 12,000 men.’”
pi_156499283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 15:43 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik laat me niets aanpraten,
Wel. Je beeft van angst man!
quote:
tenzij het onjuist is dat IS gezegd heeft te dreigen met atoomwapens.
Dreigementen moeten we niet accepteren of het nu IRL op internet of waar dan ook gebeurt, het mag niet straffeloos blijven. De vraag of ik geloof dat ze het wel of niet zullen doen heeft hier niets mee te maken.
(het antwoord heb ik al gegeven: in principe mogelijk)
Dat heeft hier juist heel veel mee te maken, lees die post nog eens..
pi_156500051
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:53 schreef Infection het volgende:

[..]

Die reviews bij dat product. :') _O-
quote:
Great Product, Poor Packaging
By Patrick J. McGovern on May 14, 2009
I purchased this product 4.47 Billion Years ago and when I opened it today, it was half empty.
_O- Iedereen kijkt mij aan op kantoor ;(
  woensdag 30 september 2015 @ 16:52:55 #115
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_156500641
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Wat voor nucleair materiaal maakte ze buit dan? Van alle radioactieve stoffen is namelijk maar een klein deel geschikt om een kernbom mee te fabriceren. Jij hebt bijvoorbeeld momenteel radioactief koolstof in je lichaam zitten, kan je echt geen bom mee fabriceren.

Edit: Op Amazon kan je uranium bestellen: http://www.amazon.com/Ima(...)escriptionAndDetails :P
Kan je gelukkig geen bom mee maken, niet zomaar in ieder geval.
Weet niet meer, maar was best heftig spul geloof ik. Kwam er op neer dat de zwarte markt toegankelijker is dan je denkt.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_156500688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:32 schreef Kanjer het volgende:
Hmmmm, wie te geloven?

Een gedegen journalist die met zijn zoon op het gevaar af letterlijk zijn kop te verliezen in Syrië en bij de IS met zijn poten in de klei is gaan staan of een stelletje 15 jarige zolderkamerautisten die menen alle wijsheid in pacht te hebben als enige hier op FOK!.

Moeilijk, moeilijk....
Echt he.
pi_156500734
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 14:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Niemand zegt dat IS niet van plan is om steden te nuken, wat veel mensen wel zeggen is dat een nuke niet simpel te maken is, waardoor het onwaarschijnlijk is dat het plan ooit wordt uitgevoerd.
Maken hoeft dan ook niet. Je kan ook gewoon die dingen jatten.
pi_156501028
quote:
7s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Maken hoeft dan ook niet. Je kan ook gewoon die dingen jatten.
Ja man, of gewoon een advertentie op marktplaats zetten. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_156504179
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 10:28 schreef Awsom het volgende:

[..]

Dit ja.

Stel je eens voor dat een tiental vuile bommen op dezelfde dag afgaat in bijvoorbeeld volle voetbalstadia of bij andere grote evenementen. Dat zal een flinke chaos worden.
of in kerncentrales
pi_156504905
quote:
Als het moet dan willen ze gebruikmaken van nucleaire wapens om hun doel te bereiken.
Tsja, en als ze tamboerijnen hadden konden ze volksdansen.
Conscience do cost.
pi_156509377
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 13:48 schreef FL_Freak het volgende:
Het enige wat zou kunnen is dat ze een grote boom in een auto kunnen zetten (niet nuclear), en daarmee grote schade kunnen aanrichten, maar een echte nuke? Nee :')
pi_156509657
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 11:09 schreef Loekie1 het volgende:
Als er banden zijn met Turkije en Iran vind ik het niet zo'n heel denkbeeldig verhaal meer. Die hebben de middelen. En dan hebben zij het niet gedaan, dan heeft Isis het gedaan.
Zijn er banden tussen IS en Iran dan? :')

Iran heeft kernwapens? :')
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
  woensdag 30 september 2015 @ 23:30:56 #123
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156512410
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 22:12 schreef primakov het volgende:

[..]

Zijn er banden tussen IS en Iran dan? :')

Iran heeft kernwapens? :')
Pakistan wel, indirect dan. Daarbij gaat het om het verband tussen Pakistan en de Taliban/AQ en die weer met IS. Taliban heeft een complexe band met Pakistan terwijl Pakistan ook min of meer allies zijn met Amerika. Dit zorgt voor een complexe driehoeksrelatie. En zo is de Taliban eigenlijk best wel dichtbij massawapens mochten ze de bovenste (politieke) laag van Pakistan beinvloeden. Daarnaast kan IS ook dichterbij kernwapens komen wanneer zij de taliban op hun beurt beinvloeden.

Misschien is het vergezocht, maar een onrustgevend relatie tussen Taliban en Pakistan is er zeker wel.

Oh ik liet iran buiten beschouwing. Ik impliceerde alleen dat IS voor Pakistan zou gaan, mochten ze kernwapena willen hebben

[ Bericht 4% gewijzigd door topdeck op 01-10-2015 00:50:38 ]
graag op anoniem
pi_156512673
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 23:30 schreef topdeck het volgende:

[..]

Pakistan wel, indirect dan. Daarbij gaat het om het verband tussen Pakistan en de Taliban/AQ en die weer met IS. Taliban heeft een complexe band met Pakistan terwijl Pakistan ook min of meer allies zijn met Amerika. Dit zorgt voor een complexe driehoeksrelatie. En zo is de Taliban eigenlijk best wel dichtbij massawapens mochten ze de bovenste (politieke) laag van Pakistan beinvloeden. Daarnaast kan IS ook dichterbij kernwapens komen wanneer zij de taliban op hun beurt beinvloeden.

Misschien is het vergezocht, maar een onrustgevend relatie tussen Taliban en Pakistan is er zeker wel.
En nu de band met Iran? Want die ontgaat mij nog steeds? Pakistan grenst aan Iran ja, dat weten we.
Leugenachtige wolven: Op vrijdag 15 januari 2016 01:20 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Volgens berichten heeft het Turkse leger bombardementen uitgevoerd op Noord-Aleppo
12 jets vanuit Diyarbakir.
pi_156516011
Moet je wel eerst een nuke hebben. Gaan ze Pakistan overnemen? Shit, dat kan...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')