Dan kan het kabinet ook opstappen.quote:Op zondag 27 september 2015 21:31 schreef Reya het volgende:
Wees gerust, we gaan de uitkomst van dit referendum prettig negeren.
Natuurlijk is hij not-amused. De Wijk ziet enkel over het hoofd dat het strategisch denken onder de Nederlanders volledig passé is, en dat pedante figuren als Baudet en kleingeestige fora als GeenStijl nu in staat zijn om door middel van alarmisme, desinformatie en doemdenkerij grote aantallen mensen te mobiliseren.quote:Op zondag 27 september 2015 21:24 schreef Monolith het volgende:
Stukje uit de Volkskrant over het referendum met een niet al te geamuseerde Rob de Wijk:
http://www.volkskrant.nl/(...)om-precies~a4150961/
Dat verschuilt zich achter formaliteiten. Iedereen weer blij.quote:Op zondag 27 september 2015 21:36 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Dan kan het kabinet ook opstappen.
Voorjaar 2016quote:Op zondag 27 september 2015 21:38 schreef Friek_ het volgende:
En wanneer gaat dat referendum precies volgen? Over een zestal maandjes?
Jap.quote:Op zondag 27 september 2015 21:38 schreef Friek_ het volgende:
En wanneer gaat dat referendum precies volgen? Over een zestal maandjes?
MH17?quote:Op zondag 27 september 2015 21:39 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom zijn jullie ertegen dat Oekraine op termijn lid van de EU word en de euro invoert ?
Daar gaat het associatieverdrag natuurlijk niet over. Maar verder dan 'meer macht naar Brussel' zullen de ondertekenaars hoogst waarschijnlijk niet komen. Vraag ze wat er in het overweldigend technisch verdrag staat, en men zal je raar aankijken.quote:Op zondag 27 september 2015 21:39 schreef arjan1112 het volgende:
Waarom zijn jullie ertegen dat Oekraine op termijn lid van de EU word en de euro invoert ?
Iedereen die een beetje Marten van Rossem-achtig is aangelegd als historicus kan dat ook hoor. Ik kan dat ook, met een beetje voorbereiding.. Kijk, hier thuis zitten ze daar niet zo op te wachten, geef ik toe, maar is wel lachen hoor altijd als we ergens naar toe gaan dat enige historische background vereist...quote:Op zondag 27 september 2015 21:34 schreef Intellectueel het volgende:
Deze week weer college van De Wijk. Gaat hopelijk leuk worden.
Dat land is zo currupt als maar kan en een grote politieke (en burgerlijke) teringzooi op het moment. Dat gaat vele malen meer geld kosten dan er in Griekenland is gepompt.. Geld wat we imo beter kunnen besteden aangezien het mogelijk (economisch) gewin voor `ons` klein is als dat land na decenia en honderden miljarden eindelijk enigszins draait.quote:Op zondag 27 september 2015 21:39 schreef arjan1112 het volgende:
Ah, drogreden des 'hellend-vlak' natuurlijk. Hoe verwacht je dat Oekraïne op termijn de EU binnentreedt terwijl de Russen hele stukken land aan de oostgrens middels proxies controleren?quote:Op zondag 27 september 2015 21:44 schreef arjan1112 het volgende:
Tuurlijk gaat het daar wel over, eerst dit verdrag daarna de volgende
Handelsverdragen ja, open grenzen nee. En geld sturen al helemaal niet.quote:Op zondag 27 september 2015 21:48 schreef Monolith het volgende:
De ironie is natuurlijk ook wel enigszins dat felle tegenstanders van de EU juist vinden dat we juist enkel dit soort handelsverdragen zouden moeten hebben.
Als het haar grens straks weer verder westwaarts opschuift bedoel je?quote:Op zondag 27 september 2015 21:47 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland zelf word in de toekomst ook lid van de EU, natuurlijk.
Er komt straks in de VS een president die het verneukt, de EU gaat minder zaken doen met de VS, Rusland zoekt toenadering, EU is liever vrienden met Rusland want die zijn dichterbij dan VS. En we leefden nog lang en gelukkig.quote:Op zondag 27 september 2015 21:47 schreef arjan1112 het volgende:
Rusland zelf word in de toekomst ook lid van de EU, natuurlijk.
Het gaat wrs alleen niet slechts om handelsverdragen.quote:Op zondag 27 september 2015 21:48 schreef Monolith het volgende:
De ironie is natuurlijk ook wel enigszins dat felle tegenstanders van de EU juist vinden dat we juist enkel dit soort handelsverdragen zouden moeten hebben.
Het is dan ook helemaal niet gezegd dat Oekraine lid wordt van de EU. En ook als dat wel gebeurt, dan kan dat nog tientallen jaren duren.quote:Op zondag 27 september 2015 21:46 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Ah, drogreden des 'hellend-vlak' natuurlijk. Hoe verwacht je dat Oekraïne op termijn de EU binnentreedt terwijl de Russen hele stukken land aan de oostgrens middels proxies controleren?
Ze hebben het zelf opgezet.quote:Op zondag 27 september 2015 21:49 schreef Re het volgende:
Referendum een beetje gekaapt door GS natuurlijk
Dan komen de LOI mappen op tafel?quote:Op zondag 27 september 2015 21:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Iedereen die een beetje Marten van Rossem-achtig is aangelegd als historicus kan dat ook hoor. Ik kan dat ook, met een beetje voorbereiding.. Kijk, hier thuis zitten ze daar niet zo op te wachten, geef ik toe, maar is wel lachen hoor altijd als we ergens naar toe gaan dat enige historische background vereist...
En dan vind je dat goed? Dus ook als ze nu lid worden zeg jij, okee?quote:Op zondag 27 september 2015 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook helemaal niet gezegd dat Oekraine lid wordt van de EU. En ook als dat wel gebeurt, dan kan dat nog tientallen jaren duren.
In dat geval maakt het niet uit, want die hele EU geef ik geen levenstijd van nog 20 jaar meer.quote:Op zondag 27 september 2015 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is dan ook helemaal niet gezegd dat Oekraine lid wordt van de EU. En ook als dat wel gebeurt, dan kan dat nog tientallen jaren duren.
Dat staat totaal niet op de agenda, inderdaad. Wat betreft Oekraïne gaat het vooral om het stabiliseren van een situatie direct aan de grenzen van Europa. Met instabiele landen in de directe nabijheid hebben we wat matige ervaringen.quote:Op zondag 27 september 2015 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om Rusland te Umkreisen idd.quote:Op zondag 27 september 2015 21:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat staat totaal niet op de agenda, inderdaad. Wat betreft Oekraïne gaat het vooral om het stabiliseren van een situatie direct aan de grenzen van Europa. Met instabiele landen in de directe nabijheid hebben we wat matige ervaringen.
Hoe haal jij dat in vredesnaam uit mijn post?quote:Op zondag 27 september 2015 21:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan vind je dat goed? Dus ook als ze nu lid worden zeg jij, okee?
En waar denk je dat dit referendum precies over gaat?quote:Op zondag 27 september 2015 21:50 schreef Resistor het volgende:
[..]
Handelsverdragen ja, open grenzen nee. En geld sturen al helemaal niet.
-edit-
Waarom heb ik het gevoel dat die teller op precies 450.000 gaat eindigen?
Maar het land begon instabiel te worden omdat de EU graag vriendjes wilde worden. Voordat de EU begon te kutten met toenadering liep het land zonder al te veel problemen door.quote:Op zondag 27 september 2015 21:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat staat totaal niet op de agenda, inderdaad. Wat betreft Oekraïne gaat het vooral om het stabiliseren van een situatie direct aan de grenzen van Europa. Met instabiele landen in de directe nabijheid hebben we wat matige ervaringen.
Hoezo ? Waarom zou de EU over 20 jaar niet meer bestaan?quote:Op zondag 27 september 2015 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
In dat geval maakt het niet uit, want die hele EU geef ik geen levenstijd van nog 20 jaar meer.
Omdat het expansiedrang is van een corrupt machtsysteem.quote:Op zondag 27 september 2015 21:39 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zou echt fantastisch zijn!quote:Op zondag 27 september 2015 21:50 schreef Resistor het volgende:
[..]
Handelsverdragen ja, open grenzen nee. En geld sturen al helemaal niet.
-edit-
Waarom heb ik het gevoel dat die teller op precies 450.000 gaat eindigen?
Al sinds de onafhankelijkheid politiek bijzonder instabiel.quote:Op zondag 27 september 2015 21:55 schreef CrashO het volgende:
[..]
Maar het land begon instabiel te worden omdat de EU graag vriendjes wilde worden. Voordat de EU begon te kutten met toenadering liep het land zonder al te veel problemen door.
Als je vindt dat het over een decennium gebeurt, dan waarom nu niet meteen?quote:Op zondag 27 september 2015 21:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe haal jij dat in vredesnaam uit mijn post?
Vrijwel elk land sluit dozijnen handelsverdragen, waarom zou het dan opeens een probleem zijn als een bepaald land met twee andere handelsblokken verdragen heeft?quote:Op zondag 27 september 2015 21:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oekraïne wil natuurlijk ook handelsvriendjes blijven met Rusland, Rusland en Europa willen vast niet dat Oekraïne van twee walletjes eet. Waarom gaat Oekraïne uberhaupt nu tekenen en waarom zouden wij voor moeten zijn!
Omdat het geen steun heeft van de bevolkingquote:Op zondag 27 september 2015 21:56 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo ? Waarom zou de EU over 20 jaar niet meer bestaan?
De mensen achter Geenstijl zijn toch burgers?quote:
Hoi.quote:Op zondag 27 september 2015 22:00 schreef LXIV het volgende:
En omdat de EU-machthebbers in een ivoren toren leven, iedere voeling met de realiteit en bevolking verloren zijn en in een ideologische waanwereld leven.
Omdat Oekraine er helemaal niet klaar voor is. De EU zelf ook niet trouwens.quote:Op zondag 27 september 2015 21:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je vindt dat het over een decennium gebeurt, dan waarom nu niet meteen?
Heb je niet in de gaten dat dit gewoon ver zeiken is van de EU of Rusland, en Rusland heeft zoiets van je zeikt in mijn tuintje. Dus ja, je wil mijn invloedssfeer gewoon afpakken.
quote:Op zondag 27 september 2015 22:01 schreef Joezi het volgende:
Godverdomme, [ afbeelding ] klapmongolen. Stelletje kuddehoerenFuck jullie allen.
bij ideologische waanbeeld denk ik toch aan iemand andersquote:Op zondag 27 september 2015 22:00 schreef LXIV het volgende:
En omdat de EU-machthebbers in een ivoren toren leven, iedere voeling met de realiteit en bevolking verloren zijn en in een ideologische waanwereld leven.
Nou ja, we vragen ons dat af dan. Als de EU via een soort neoconservatisme Oekraïne aan zich wil binden, op de wijze van zoals dat met Irak is gebeurd in het Midden-Oosten en wat daar de gevolgen van zijn, dan ben ik benieuwd wat de EU-bevolking daarvan vindt.quote:Op zondag 27 september 2015 21:55 schreef Reya het volgende:
[..]
Weinig mensen in Europa die daar daadwerkelijk mee bezig zijn.
Ga koken, mens.quote:Op zondag 27 september 2015 21:58 schreef Zelfscanner het volgende:
De euro had gewoon bij die 12 landen moeten blijven. (Of hoeveel het er ook waren in 2002)
Geen idee, eigenlijk.quote:Op zondag 27 september 2015 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, we vragen ons dat af dan. Als de EU via een soort neoconservatisme Oekraïne aan zich wil binden, op de wijze van zoals dat met Irak is gebeurd in het Midden-Oosten en wat daar de gevolgen van zijn, dan ben ik benieuwd wat de EU-bevolking daarvan vindt.
En stel dat het uiteindelijk lukt na een decennium, en alle Oekraïeners kunnen als concurrent zich vrijelijk zich bewegen op onze arbeidsmarkt, wat vinden de mensen daarvan? Ja, jij als PHD zal er geen reet mee te maken krijgen, maar andere, gemiddeldere NL'ers? Of tellen die ineens niet meer mee? Of is dat proces al langer aan de gang? Te dom? Rot maar op? Postbode, ga maar weg?
Postbode, heb het nog even gevraagd aan mijn vrouw, en die is nog ruim 11 jaar jonger hè...quote:
Het lijkt me ergens vanzelfsprekend dat mensen die dergelijke concurrentie ondervinden op de arbeidsmarkt een probleem hebben met de EU. De EU lijkt me dan vooral de manifestatie van een breder fenomeen waar niet meteen veel aan te doen valt.quote:Op zondag 27 september 2015 22:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Postbode, heb het nog even gevraagd aan mijn vrouw, en die is nog ruim 11 jaar jonger hè....
Precies. De Muur zal wederom vallen. Het is niet gek dat de machthebbers in Brussel zich grote zorgen maken, immers staat hun positie op de tocht. Het is te hopen dat ze net zo verstandig als Gorbatsjov handelen, en niet het leger inzetten tegen subversieve elementen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:00 schreef LXIV het volgende:
Het is gewoon USSR 2.0, maar dan zonder sympathieke vader des vaderlands met snor.
Oorlog? Waarop baseer je dat?quote:Op zondag 27 september 2015 22:08 schreef karton2 het volgende:
450k ...
..als het licht nu nog niet uitgaat en er geen oorlog komt weet ik het ook niet meer.
We als in 'de kuddehoeren' waar jij over spreekt.quote:Op zondag 27 september 2015 22:08 schreef Joezi het volgende:
[..]
WeJij bent niemand en je hoort bij niemand, net als ons allen.
Ben jij hun woordvoerder?quote:Op zondag 27 september 2015 22:09 schreef Infection het volgende:
[..]
We als in 'de kuddehoeren' waar jij over spreekt.
Communisme hield de USSR samen; communisme ging failliet en de boel viel uit elkaar.quote:Op zondag 27 september 2015 22:08 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Precies. De Muur zal wederom vallen.
Bandwagon. Nu wil iedereen bij de winnaars horen.quote:
Kan me o.a. Piet Hein Donner nog herinneren:quote:
bronquote:Nu weer is dat het geval met zijn aansporing van de burgers voor de Europese Grondwet te stemmen, omdat we anders het risico lopen van nieuwe oorlogen op het continent.
Ik ook. Ik zat bij de eerste 14.000.quote:Op zondag 27 september 2015 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb al ingestuurd bij de eerste ronde.
Niet denken maar doen, geweldige instelling.quote:Op zondag 27 september 2015 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU heeft geen leger, alleen maar een EU-battlegroup van een paar honderd man. De EU heeft feitelijk ook geen bevolking, enkel een aantal satellietstaten waarvan ze de bevolking via marionettenregeringen onder controle houden. Welk leger moet dan ingezet worden? Denk jij dat het Nederlandse leger op bevel van de EU Nederlandse burgers gaat neermitrailleren? Dat geloof ik vast niet.quote:Op zondag 27 september 2015 22:08 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Precies. De Muur zal wederom vallen. Het is niet gek dat de machthebbers in Brussel zich grote zorgen maken, immers staat hun positie op de tocht. Het is te hopen dat ze net zo verstandig als Gorbatsjov handelen, en niet het leger inzetten tegen subversieve elementen.
Straks wordt dat nog een hele hype je nummer, net als bij de NSDAP en SS.quote:Op zondag 27 september 2015 22:13 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik ook. Ik zat bij de eerste 14.000.
Dat zou wel cool zijn, dat je bijvoorbeeld eerder recht hebt op huisvesting met een nummer onder e 14.000quote:Op zondag 27 september 2015 22:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Straks wordt dat nog een hele hype je nummer, net als bij de NSDAP en SS.
Petitiehipster.quote:Op zondag 27 september 2015 22:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Men is uitstekend op de hoogte.quote:Op zondag 27 september 2015 22:15 schreef LXIV het volgende:
Ik denk dat de EU met zo'n 'bevel' zijn eigen doodvonnis tekent. Ze zijn er trouwens denk ik wel stom genoeg voor, daar niet van. Ze hebben geen idee hoe de mensen over ze denken en laven zich aan nep-rapportages die ze voor veel geld laten opstellen door zogenaamde 'onderzoekbureau's.
Beetje flauwe bangmakerij van Donner, inderdaad.quote:Op zondag 27 september 2015 22:12 schreef karton2 het volgende:
[..]
Kan me o.a. Piet Hein Donner nog herinneren:
[..]
bron
Wel met een tatoeage dan hè.quote:Op zondag 27 september 2015 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou wel cool zijn, dat je bijvoorbeeld eerder recht hebt op huisvesting met een nummer onder e 14.000
Wat dacht je van dezequote:Op zondag 27 september 2015 22:12 schreef karton2 het volgende:
[..]
Kan me o.a. Piet Hein Donner nog herinneren:
[..]
bron
Zit-ie later dan? Moet mijn vrouw wakker maken dan nl.quote:Op zondag 27 september 2015 22:16 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Om (of rond) 00:25 om precies te zijn
Propaganda ten top.quote:
Het Nederlandse leger bestaat gelukkig niet meer, maar als de EU een beroep doet op die Angela, dan rollen de Duitse tanks (met EU vlag) zó de Nederlandse straten weer in.quote:Op zondag 27 september 2015 22:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
De EU heeft geen leger, alleen maar een EU-battlegroup van een paar honderd man. De EU heeft feitelijk ook geen bevolking, enkel een aantal satellietstaten waarvan ze de bevolking via marionettenregeringen onder controle houden. Welk leger moet dan ingezet worden? Denk jij dat het Nederlandse leger op bevel van de EU Nederlandse burgers gaat neermitrailleren? Dat geloof ik vast niet.
Als je hun uitspraken hoort, dat zij (persoonlijk welhaast) er voor gezorgd hebben dat er welvaart is in Europa, dat er geen oorlog is, dat ze aanbeden worden door het gepeupel, dat ze zich aftrekken op hun Nobelprijs, hoe democratisch, menslievend en verstandig ze wel niet zijn, dan denk ik toch echt dat er een steekje los zit bij ze. Ze zitten in hun eigen 'inner circle' en hebben geen idee wat er zich afspeelt. "Laat ze dan cake eten" typetjes zijn het, met hun mega-salarissen belastingvrij, hun 'presentiegeld' voor intekenen en het shoppen in Madrid en Milaan met eigen vliegtuigjes.quote:
Want zijn alleen paupers die hier voor zijn?quote:Op zondag 27 september 2015 22:19 schreef Friek_ het volgende:
Wat? Een handelsverdrag met Oekraïne?!
Over my dead pauperbody!
Wat ik wel eens denk is dat als/wanneer de EU valt dat er in bepaalde landen extremisten (links / rechts) aan de macht komen. De centrumpartijen zijn vaak (neem ik voor het gemak aan) nogal eurofiel en gaan dus bij verkiezingen genadeloos gestraft worden.quote:Op zondag 27 september 2015 22:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje flauwe bangmakerij van Donner, inderdaad.
En toch heeft hij niet helemaal ongelijk. Europese naties zijn eeuwenlang om de haverklap met elkaar op de vuist gegaan. Europese samenwerking en vergaande economische integratie heeft de kans op nieuwe conflicten aanzienlijk verkleind.
Maar daarmee is uiteraard niet automatisch gezegd dat een einde aan de EU tot nieuwe oorlogen zal leiden.
Vraag dat de toenmalige president die de vorige keer eerst wel, daarna toch niet het associatieverdrag wilde?quote:Op zondag 27 september 2015 21:57 schreef Reya het volgende:
[..]
Vrijwel elk land sluit dozijnen handelsverdragen, waarom zou het dan opeens een probleem zijn als een bepaald land met twee andere handelsblokken verdragen heeft?
Zo is het! De emmer is een keer volquote:Op zondag 27 september 2015 21:21 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Verkijk je daar niet op. De Nederlander is pas een muffe, apathische bankhanger sinds 'ie geld heeft, vanaf begin jaren '90. In de jaren '80 waren grote stakingen, demonstraties en rellen nog redelijk normaal. De aard zit er nog wel in, hoor. Als ik naar mijzelf kijk: ik zal niet beginnen met stenen gooien, maar als het eenmaal los zou gaan, doe ik ook mee met ME'ertje-tik.
Er zijn heel veel mensen niet bliji met hoe het nu gaat. We hebben het te goed en we weten niet waar te beginnen. Maar als men zich gaat organiseren komt het wel goed.
Ik vind het allemaal best en wacht rustig af. Kom maar door met de vluchtelingen, doe nog maar wat miljarden naar Griekenland en de rest van Europa, fuck maar met de pensioenen, maak de zorg maar duurder en maak de gemiddelde Nederlander maar steeds meer uit voor lui, laf, dom en boze blanke man. De kruik gaat zolang te water tot hij barst.
Kennelijk wel.quote:Op zondag 27 september 2015 22:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zit-ie later dan? Moet mijn vrouw wakker maken dan nl.
twitter:OpvliegersOp1 twitterde op zondag 27-09-2015 om 12:53:06@thierrybaudet En we bellen je vannacht live bij #opvliegersop1 hierover. Ongeveer 00.25 vermoed ik reageer retweet
Ik denk dat de Duitse militairen zoiets gewoon weigeren uit te voeren. En al doen ze het, dan hebben wij als Nederlandse bevolking, volop het recht om verzet te plegen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger bestaat gelukkig niet meer, maar als de EU een beroep doet op die Angela, dan rollen de Duitse tanks (met EU vlag) zó de Nederlandse straten weer in.
Hij begint al eerder. Is van 00.00 uur tot 02.00 uur.quote:Op zondag 27 september 2015 22:23 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Kennelijk wel.twitter:OpvliegersOp1 twitterde op zondag 27-09-2015 om 12:53:06@thierrybaudet En we bellen je vannacht live bij #opvliegersop1 hierover. Ongeveer 00.25 vermoed ik reageer retweet
Jezelf een woning toe-eigenen omdat je wat eerder tekende dan de rest past dan weer wel prima in bovenstaand stukje.quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je hun uitspraken hoort, dat zij (persoonlijk welhaast) er voor gezorgd hebben dat er welvaart is in Europa, dat er geen oorlog is, dat ze aanbeden worden door het gepeupel, dat ze zich aftrekken op hun Nobelprijs, hoe democratisch, menslievend en verstandig ze wel niet zijn, dan denk ik toch echt dat er een steekje los zit bij ze. Ze zitten in hun eigen 'inner circle' en hebben geen idee wat er zich afspeelt. "Laat ze dan cake eten" typetjes zijn het, met hun mega-salarissen belastingvrij, hun 'presentiegeld' voor intekenen en het shoppen in Madrid en Milaan met eigen vliegtuigjes.
En dan eisen ze van Griekenland dat dit land tot bloedens toe gaat betalen voor de systeemfout van de EU (monetaire unie), terwijl ze zichzelf dan weer 5% salarisverhoging toebedelen. "iedereen moet offers brengen" heet dat dan.
En dan lopen klagen over bangmakerij van Donner en de VVD.quote:Op zondag 27 september 2015 22:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Het Nederlandse leger bestaat gelukkig niet meer, maar als de EU een beroep doet op die Angela, dan rollen de Duitse tanks (met EU vlag) zó de Nederlandse straten weer in.
Ja, maar dat is juist in het voordeel van de goede mensen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Jezelf een woning toe-eigenen omdat je wat eerder tekende dan de rest past dan weer wel prima in bovenstaand stukje.
twitter:ajboekestijn twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:51:01Dit is gewoon een haatreferendum tegen Europa en Den Haag. Beneden alle peil! reageer retweet
Dit is waar we het voor doentwitter:ajboekestijn twitterde op zondag 27-09-2015 om 21:04:41Het is de politiek van de rancune. En we weten allemaal waar dit toe kan leiden! reageer retweet
Ja daag. Zo denkt iedereen over zijn directe omgeving.quote:Op zondag 27 september 2015 22:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar dat is juist in het voordeel van de goede mensen.
De hele EU is een haatcampagne tegen de Europese bevolking.quote:Op zondag 27 september 2015 22:26 schreef Childofthe90s het volgende:
twitter:ajboekestijn twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:51:01Dit is gewoon een haatreferendum tegen Europa en Den Haag. Beneden alle peil! reageer retweet
Dit is waar we het voor doentwitter:ajboekestijn twitterde op zondag 27-09-2015 om 21:04:41Het is de politiek van de rancune. En we weten allemaal waar dit toe kan leiden! reageer retweet
Ach. Gewoon weer zo'n lul die teveel in de boeken kijkt in plaats van in de samenleving.quote:Op zondag 27 september 2015 22:26 schreef Childofthe90s het volgende:
Hoop je nou op een oorlog van Duitse soldaten op Nederlandse bodem alleen maar om dan "zie je wel!" tegen een andere internetter te kunnen zeggen?quote:Op zondag 27 september 2015 22:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Duitse militairen zoiets gewoon weigeren uit te voeren. En al doen ze het, dan hebben wij als Nederlandse bevolking, volop het recht om verzet te plegen.
Het zou wel geweldig zijn als het gebeurde, want dan moeten zelfs van Remlof c.s. de schellen van de ogen vallen dat ze telkens blind achter de verkeerde dictators aangemarcheerd zijn.
Natuurlijk. Maar dan toch liever aan de ontvangende zijde.quote:Op zondag 27 september 2015 22:27 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja daag. Zo denkt iedereen over zijn directe omgeving.
Je bent zelf net zo als wat je anderen verwijt. Face it.
Dat spreekt. Echter, dat recht om volop verzet te plegen hebben we volgens mij nu al. Ik hoop dat de Duitsers afstand hebben genomen van de Befehl ist Befehl mentaliteit van weleer, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de Duitse militairen zoiets gewoon weigeren uit te voeren. En al doen ze het, dan hebben wij als Nederlandse bevolking, volop het recht om verzet te plegen.
Bij sommige mensen (vaak van linkse huize) moet je inderdaad heel erg doorslaggevende argumenten inzetten om ze tot inzicht te brengen. Ik vraag me wel eens af: zou het iets genetisch zijn?quote:Het zou wel geweldig zijn als het gebeurde, want dan moeten zelfs van Remlof c.s. de schellen van de ogen vallen dat ze telkens blind achter de verkeerde dictators aangemarcheerd zijn.
Nee, want ik denk niet dat dit ooit zal gebeuren uiteraard.quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoop je nou op een oorlog van Duitse soldaten op Nederlandse bodem alleen maar om dan "zie je wel!" tegen een andere internetter te kunnen zeggen?
Iemand van het credo: je bent voor of tegen Europa, je bent voor of tegen oorlog.quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Infection het volgende:
[..]
Ach. Gewoon weer zo'n lul die teveel in de boeken kijkt in plaats van in de samenleving.
Ik denk dat de bestuurders meer weten van 'het volk' dan dat het volk weet van de democratische regeltjes van nederland en de eu.quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
De hele EU is een haatcampagne tegen de Europese bevolking.
Maar als het gebeurt, dan zal ik wel een topic op FOK! openen. Onder een andere username, want de Sicherheitsdienst heeft dit profiel zo aan mijn identiteit gekoppeld.quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoop je nou op een oorlog van Duitse soldaten op Nederlandse bodem alleen maar om dan "zie je wel!" tegen een andere internetter te kunnen zeggen?
Ik denk dat het inderdaad genetisch is, of eigenlijk hormonaal (indirect genetisch natuurlijk.). Ik ben hier nog over op onderzoek uit.quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Dat spreekt. Echter, dat recht om volop verzet te plegen hebben we volgens mij nu al. Ik hoop dat de Duitsers afstand hebben genomen van de Befehl ist Befehl mentaliteit van weleer, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
[..]
Bij sommige mensen (vaak van linkse huize) moet je inderdaad heel erg doorslaggevende argumenten inzetten om ze tot inzicht te brengen. Ik vraag me wel eens af: zou het iets genetisch zijn?
Ja dat heeft iedereen met nepotisme.quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk. Maar dan toch liever aan de ontvangende zijde.
Dat zegt niet zoveel, want het volk weet welhaast niets daarvan.quote:Op zondag 27 september 2015 22:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik denk dat de bestuurders meer weten van 'het volk' dan dat het volk weet van de democratische regeltjes van nederland en de eu.
Zo is het nu eenmaal. Iedere revolutie spant het volk ook voor het karretje om de macht aan een andere (uiteindelijk gepriviligeerde) groep te geven.quote:Op zondag 27 september 2015 22:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja dat heeft iedereen met nepotisme.
Maar de ene persoon het verwijten terwijl je het zelf al voorstelt terwijl je nog niet eens in de positie bent om dat echt te doen is gewoon hypocriet. Dat omschrijf jij blijkbaar als natuurlijk.
Maar vooral anderen de maat nemen.
Nou ja ik wijt het ook voor een voornamelijk deel aan de hoogmoed van Duitsland en daar hebben ze een handje van. Ik vind toch dat we daarmee moeten stoppen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Jezelf een woning toe-eigenen omdat je wat eerder tekende dan de rest past dan weer wel prima in bovenstaand stukje.
Tot zover de verantwoordelijkheid die men zelf neemt voor democratie.quote:Op zondag 27 september 2015 22:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel, want het volk weet welhaast niets daarvan.
Eens!quote:Op zondag 27 september 2015 21:58 schreef Zelfscanner het volgende:
De euro had gewoon bij die 12 landen moeten blijven. (Of hoeveel het er ook waren in 2002)
quote:Op zondag 27 september 2015 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo is het nu eenmaal. Iedere revolutie spant het volk ook voor het karretje om de macht aan een andere (uiteindelijk gepriviligeerde) groep te geven.
Wat heeft duitsland hiermee te maken.quote:Op zondag 27 september 2015 22:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja ik wijt het ook voor een voornamelijk deel aan de hoogmoed van Duitsland en daar hebben ze een handje van. Ik vind toch dat we daarmee moeten stoppen.
Dus we schieten er geen reet mee op, zeg je nu?quote:Op zondag 27 september 2015 22:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zo is het nu eenmaal. Iedere revolutie spant het volk ook voor het karretje om de macht aan een andere (uiteindelijk gepriviligeerde) groep te geven.
Ik begreep dat Duitsland ons land binnen gaat vallen in opdracht van Brussel. Het is vervolgens aan de Nederlandse burger om de wapens op te pakken en onze oosterburen te verjagen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat heeft duitsland hiermee te maken.
Wat snuift men in dit topic?
Je bedoelt als we straks als Nederland weer soeverein is en door de coalitie PVV/Geenstijl geregeerd wordt? Nee, dan is het wezenlijk van hetzelfde laken een pak, alleen de bordjes zijn verhangen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dus we schieten er geen reet mee op, zeg je nu?.
Onder aanvoering van 2pac?quote:Op zondag 27 september 2015 22:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begreep dat Duitsland ons land binnen gaat vallen in opdracht van Brussel. Het is vervolgens aan de Nederlandse burger om de wapens op te pakken en onze oosterburen te verjagen.
Dat zou dan wel weer tof zijn.quote:Op zondag 27 september 2015 22:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Onder aanvoering van 2pac?
Eh, nee, die "dus" is onjuist. Geen geld naar Griekenland betekent dat Griekenland failliet gaat en op dat moment moet er bij ons ineens een heleboel geld afgeschreven worden, wat dus juist betekent dat er (op de korte termijn, maar de kiezer heeft toch het geheugen van een goudvis) minder overblijft.quote:Op zondag 27 september 2015 22:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt als we straks als Nederland weer soeverein is en door de coalitie PVV/Geenstijl geregeerd wordt? Nee, dan is het wezenlijk van hetzelfde laken een pak, alleen de bordjes zijn verhangen.
Er hoeft dan geen geld meer naar Griekenland, dat niet. Dus als het goed is blijft er voor iedereen wat meer over.
Drugs, we willen uiteindelijk dat NL de hub wordt van de wereldwijde drugs, zoals in Breaking Bad, en dan kan Geenstijl de bankbiljetten op stapeltjes leggen. You're bad. En trouwens er is in het geheel niet een soort wereldwijde complot gaande om Breaking Bad als beste serie te zien en The Wire als tweede.quote:Op zondag 27 september 2015 22:34 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wat heeft duitsland hiermee te maken.
Wat snuift men in dit topic?
Het is wel degelijk de vraag of het uiteindelijk niet goedkoper was geweest om Griekenland failliet te laten gaan (en dat geld dus maar af te schrijven) dan om telkens maar weer met steunpakketten te komen. Na het derde steunpakket is het probleem nog steeds niet opgelost, alleen vooruitgeschoven. Over 2 jaar is er weer een nieuwe Griekenlandcrisis, dat kun je op je vingers natellen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee, die "dus" is onjuist. Geen geld naar Griekenland betekent dat Griekenland failliet gaat en op dat moment moet er bij ons ineens een heleboel geld afgeschreven worden, wat dus juist betekent dat er (op de korte termijn, maar de kiezer heeft toch het geheugen van een goudvis) minder overblijft.
Ja, als we de boel in 2010 failliet hadden laten gaan dan was iedereen het intussen vast alweer vergeten. Maar ja.quote:Op zondag 27 september 2015 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel degelijk de vraag of het uiteindelijk niet goedkoper was geweest om Griekenland failliet te laten gaan (en dat geld dus maar af te schrijven) dan om telkens maar weer met steunpakketten te komen. Na het derde steunpakket is het probleem nog steeds niet opgelost, alleen vooruitgeschoven. Over 2 jaar is er weer een nieuwe Griekenlandcrisis, dat kun je op je vingers natellen.
dat is niet echt een vraag, eerder een zekerheidjequote:Op zondag 27 september 2015 22:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is wel degelijk de vraag of het uiteindelijk niet goedkoper was geweest om Griekenland failliet te laten gaan (en dat geld dus maar af te schrijven) dan om telkens maar weer met steunpakketten te komen. Na het derde steunpakket is het probleem nog steeds niet opgelost, alleen vooruitgeschoven. Over 2 jaar is er weer een nieuwe Griekenlandcrisis, dat kun je op je vingers natellen.
Zo'n drugsdealer annex drugswarlord vind jij wel okee?quote:Op zondag 27 september 2015 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat zou dan wel weer tof zijn.
Waren wel een paar banken die failliet hadden mogen gaan wmb. Net zoals VW wat mij oom failliet mag gaan, Gat niet gebeuren, want die mannen krijgen een bail-out.quote:Op zondag 27 september 2015 22:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, als we de boel in 2010 failliet hadden laten gaan dan was iedereen het intussen vast alweer vergeten. Maar ja.
Ik ga tegen de EU stemmen. En tegen de Euro. En tegen frauderende EU-politici en ambtenaren.quote:
Drugs dealen behoort geen misdaad te zijn.quote:Op zondag 27 september 2015 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zo'n drugsdealer annex drugswarlord vind jij wel okee?
Ik ben tegen een oorlog die door Europese neocons (Sikorski,Bidt) wordt/werd opgelegd.quote:
Maar als het niet illegaal is, dan valt er ook niks meer aan te verdienen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Drugs dealen behoort geen misdaad te zijn.
quote:Op zondag 27 september 2015 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Drugs dealen behoort geen misdaad te zijn.
en waar ga je dat doen dan?quote:Op zondag 27 september 2015 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga tegen de EU stemmen. En tegen de Euro. En tegen frauderende EU-politici en ambtenaren.
Het is natuurlijk ook leuker als het niet mag.quote:Op zondag 27 september 2015 22:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar als het niet illegaal is, dan valt er ook niks meer aan te verdienen.
Ik denk op de lagere school hier. Dat wordt altijd als stemlokaal ingericht.quote:
Het referendum gaat niet over voor of tegen putinquote:
Het is een symbool referendum, ben echt benieuwd naar de uitkomst. Jij niet, want je vindt iedereen die er tegen stemt sws niet helemaal kloppen?quote:
Maar er komt geen stemming over de euro of over de EU.quote:Op zondag 27 september 2015 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk op de lagere school hier. Dat wordt altijd als stemlokaal ingericht.
Volgens het filmpje van geenstijl toch wel?quote:Op zondag 27 september 2015 22:57 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Het referendum gaat niet over voor of tegen putin
Misschien heb je een verkeerd filmpje bekeken?quote:Op zondag 27 september 2015 22:58 schreef Zith het volgende:
[..]
Volgens het filmpje van geenstijl toch wel?
quote:Op zondag 27 september 2015 22:59 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Misschien heb je een verkeerd filmpje bekeken?
Ik ga er sowieso vanuit dat ze niks met het referendum doen. Ik denk dat de opkomst nog verrassend hoog zal zijn (40-50%), de uitkomst zal ongetwijfeld tegen zijn, en dit zal verklaard worden door de politiek als 'onvrede met de EU en de euro(crisis)'.quote:Op zondag 27 september 2015 22:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar er komt geen stemming over de euro of over de EU.
Er komt een stemming over het Associatieverdrag met Oekraïne, en als je dan tegen gaat stemmen omdat je het met iets anders (zoals de euro) oneens bent dan geef je alleen maar voer aan de politici om te zeggen dat de burgers er toch niks van begrepen / het niet serieus namen en dat de uitkomst van het referendum dus niet meer waarde heeft dan tweedehands wc-papier.
Volkskrant is gewoon een uitstekende krant.quote:Op zondag 27 september 2015 22:59 schreef LXIV het volgende:
Het artikel op de VK over geenpeil is trouwens helemaal niet zuur. Sowieso begint de VK zijn oudzure, naar pis stinkende imago langzaam af te schudden. Er stond dit weekeinde ook al een artikel in over de kosten van vluchtelingen, en dat het onwaarschijnlijk is dat wij daarmee onze vergrijzing gaan betalen of Rotterdam in een bloeiende startup-stad konden veranderen.
Ze moeten natuurlijk ook iets om nog wat lezers te houden. Die PvdA-babyboomregenten gaan ook langzaam één voor één de pijp uit.
In TTK is iemand die een liedje kent dat 'De volkskrant is een kutkrant' heet.quote:Op zondag 27 september 2015 23:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volkskrant is gewoon een uitstekende krant.
Ik ken het filmpje niet, maar natuurlijk is de bedoeling van het verdrag o.a. om Oekraïne geopolitiek aan ons ipv. aan Rusland (met het alternatief van de Euraziatische Unie) te binden. Dus in die zin gaat het referendum toch wel over Poetin.quote:Op zondag 27 september 2015 22:59 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Misschien heb je een verkeerd filmpje bekeken?
We moeten Poetin natuurlijk niet boos maken. Stelletje Chamberlains, daar bij Geenstijl.quote:Op zondag 27 september 2015 23:01 schreef Zith het volgende:
[..]
Deze heb ik bekeken. Ze zeggen daar dat Putin niet blij is met de verdragen en dat de EU moet ophouden met zijn grenzen op te zoeken.
Als dat is wat je denkt, en je daarnaar handelt, dan zal het een self-fulfilling prophecy zijn. Maar geef dan niet de politiek de schuld, als die de uitslag negeren omdat je als kiezer de boel ook niet serieus hebt genomen.quote:Op zondag 27 september 2015 23:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga er sowieso vanuit dat ze niks met het referendum doen. Ik denk dat de opkomst nog verrassend hoog zal zijn (40-50%), de uitkomst zal ongetwijfeld tegen zijn, en dit zal verklaard worden door de politiek als 'onvrede met de EU en de euro(crisis)'.
Dus als je stemt is het eigenlijk een anti-EU stem in een landelijk brede poll. Meer niet.
Ik denk ook wel dat er een iets realistischer kijk op de dingen gaat ontstaan bij links,. Ik bedoel zelf Samsom heeft het nu over een maximum. Nog niet helemaal uitgeproken hoeveel dan, maar toch. Komt wrs door Paul Scheffer die heel nuchter is in FD.quote:Op zondag 27 september 2015 22:59 schreef LXIV het volgende:
Het artikel op de VK over geenpeil is trouwens helemaal niet zuur. Sowieso begint de VK zijn oudzure, naar pis stinkende imago langzaam af te schudden. Er stond dit weekeinde ook al een artikel in over de kosten van vluchtelingen, en dat het onwaarschijnlijk is dat wij daarmee onze vergrijzing gaan betalen of Rotterdam in een bloeiende startup-stad konden veranderen.
Ze moeten natuurlijk ook iets om nog wat lezers te houden. Die PvdA-babyboomregenten gaan ook langzaam één voor één de pijp uit.
Dat zeker!quote:Op zondag 27 september 2015 23:06 schreef LXIV het volgende:
Digitale handtekeningen: 451647
Op papier: 35.000????
Is een half miljoen samen. Dat is veel. Heel veel in zes weken, met maar beperkte aandacht in de MSM.
Ongeacht de inhoud van het referendum en wat ermee gebeurt, is geenstijl wel in staat gebleken om de mensen weer actief bezig te laten zijn met democratie en de EU. Petje af daarvoor!
Vraag me af wat de precieze opbouw is. Vanaf enig moment hebben ze geen juiste aantallen meer gegeven.quote:Op zondag 27 september 2015 23:10 schreef LXIV het volgende:
Zo verliep de stemmenopbouw:
[ afbeelding ]
Als ik de campagne van GeenStijl mag geloven is het referendum vooral bedoeld om Pechtold te pesten. Ik denk dan ook maar thuis te blijven, aan deze vorm van electoraal belletjetrekken wens ik niet mee te doen. Bovendien voorkom ik daarmee dat beide kampen mijn stem op geheel onjuiste wijze gaan interpreteren.quote:Op zondag 27 september 2015 22:57 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Het referendum gaat niet over voor of tegen putin
Als je dat denkt, dan gaat niemand moeite doen om je over te halen om überhaupt te stemmen op de referendum.quote:Op zondag 27 september 2015 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik de campagne van GeenStijl mag geloven is het referendum vooral bedoeld om Pechtold te pesten. Ik denk dan ook maar thuis te blijven, aan deze vorm van electoraal belletjetrekken wens ik niet mee te doen. Bovendien voorkom ik daarmee dat beide kampen mijn stem op geheel onjuiste wijze gaan interpreteren.
'Rebellen' steunen heeft het Westen ook weinig goeds gedaanquote:Op zondag 27 september 2015 21:41 schreef karton2 het volgende:
[..]
Bankensteun aan een land dat zo goed als failliet is, is ook niet een erg prettige gedachte
De referendum?quote:Op zondag 27 september 2015 23:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als je dat denkt, dan gaat niemand moeite doen om je over te halen om überhaupt te stemmen op de referendum..
Ieder moet ook voor zichzelf uitmaken of hij wel of niet gaat stemmen en ook de reden om voor of tegen te stemmen. Is ieder zijn goed rechtquote:Op zondag 27 september 2015 23:15 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als ik de campagne van GeenStijl mag geloven is het referendum vooral bedoeld om Pechtold te pesten. Ik denk dan ook maar thuis te blijven, aan deze vorm van electoraal belletjetrekken wens ik niet mee te doen. Bovendien voorkom ik daarmee dat beide kampen mijn stem op geheel onjuiste wijze gaan interpreteren.
Hoe, en vooral waarom, wil je die afbeelding ¨anders¨ interpreteren? Ontken je dat dat pechtold is?quote:Op zondag 27 september 2015 23:21 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De referendum?
Ik ben overigens wel benieuwd hoe ik onderstaande afbeelding op een andere wijze zou moeten interpreteren:
[ afbeelding ]
Zie mijn reactie van 23:15.quote:Op zondag 27 september 2015 23:25 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Hoe, en vooral waarom, wil je die afbeelding ¨anders¨ interpreteren? Ontken je dat dat pechtold is?
Ah, een zure verliezer maar bovenal een anti-democraat.quote:Op zondag 27 september 2015 23:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Zie mijn reactie van 23:15.
Je weet natuurlijk niet hoeveel ongeldige handtekeningen erbij zitten. Bij het berichten over het aantal leden van aspirant-omroep Powned ging GeenStijl op exact dezelfde wijze te werk, bewust steeds lagere aantallen communiceren om zeker te zijn dat ze daadwerkelijk aan het benodigde aantal voldeden.quote:Op zondag 27 september 2015 23:26 schreef RemcoW23 het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)is_te_schrijven.html
En toen stond ie dus al op 300.000![]()
. Donderdag 24-09 om 15:02 was de 300k grens doorbroken.
Wat betreft het eerste deel van je zin: ik wist niet dat er een wedstrijd was, laat staan dat ik daar blijkbaar aan deelnam.quote:Op zondag 27 september 2015 23:29 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ah, een zure verliezer maar bovenal een anti-democraat.
Met ruim 450.000 handtekeningen kunnen er een paar afgekeurd worden zonder enige consequenties.quote:Op zondag 27 september 2015 23:29 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Je weet natuurlijk niet hoeveel ongeldige handtekeningen erbij zitten. [...]
Dat was dus exact wat ik al aangaf in de reactie waaruit je selectief citeert.quote:Op zondag 27 september 2015 23:31 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Met ruim 450.000 handtekeningen kunnen er een paar afgekeurd worden zonder enige consequenties.
quote:Op zondag 27 september 2015 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ga tegen de EU stemmen. En tegen de Euro. En tegen frauderende EU-politici en ambtenaren.
"Het" idd, mijn grootste excuses, effendie. Wrs iets anders weggehaald en niet meer gekeken naar het betreffende lidwoord dat er nog stond, zelfmoordwaardig eigenlijk. Meestal gaan tegenstanders van dit referendum dan te keer over hoe zeer vuile crypto-nazististische rechtsen dan onze Nlse taal (altijd maar weer) verkrachten en dat is dan meteen weer een argument extra tegen dit referendum, want afkomstig van Tokkies, die überhaupt bijna de Nlse taal niet machtig zijn, laat staan de normen en waarden van NL of op enige manier zouden kunnen uitdragen... Maar goed dat doe jij dus niet, daarvoor enorme enorme hulde, dat ik eigenlijk zomaar een taalfoutje mag maken, zonder dat ik als persoon in mijn geheel word afgeserveerd. Ook bijzonder hoor. Ik ben niet eens rechts, kun je nagaan...quote:
Gewoon een grapje? Kan dat niet meer? Is dat not done, zeker van iemand die wow wow wow, taalfouten maakt?quote:Ik ben overigens wel benieuwd hoe ik onderstaande afbeelding op een andere wijze zou moeten interpreteren:
[ afbeelding ]
Ik word wel stront ziek van de frames die je krijgt als je dit gunstig vind, stel je voor dat je D66'er zou zijn en voor referenda, die mensen hebben geen leven meer...quote:Op zondag 27 september 2015 23:38 schreef WheeledWarrior het volgende:
Mooi dat het referendum er gaat komen, ik ga zeker stemmen
Welk frame krijg je dan?quote:Op zondag 27 september 2015 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik word wel stront ziek van de frames die je krijgt als je dit gunstig vind, stel je voor dat je D66'er zou zijn en voor referenda, die mensen hebben geen leven meer....
Die Pechtold is inderdaad een stuk stront.quote:Op zondag 27 september 2015 23:39 schreef kawotski het volgende:
Pechtold is net zo erg als Rutte met z'n duizend Euro. Allemaal valse beloften doen en als puntje bij paaltje komt. Pechtold had in Brussel moeten zitten, hij heeft hier niets te zoeken, de landverrader.
http://www.ibtimes.com/eu(...)versial-pact-2115847quote:EU-Ukraine Deal 2015: Netherlands Petition Triggers Referendum Over Controversial Pact
A Dutch satirical news site achieved enough votes in a petition over the European Union's pact with Ukraine to trigger a referendum, Reuters reported Sunday. The petition on GeenStijl, a satirical news site, received over 440,000 signatures, far more than the requisite 300,000 needed to call a referendum, which will likely be held in December.
The petition signaled growing discontent with the ruling government in the Netherlands, the website said. The author of the petition said the group could have chosen almost any EU-related topic, as the concern was more about EU politics in a broad sense. "Have you ever been asked what you think of such an expansion of the EU?" asked the website, Reuters reported.
"YOU did it, out of love for democracy in the Netherlands and Europe, and to send a signal to The Hague and Brussels," read a post to the website after the petition reached its high number of signatures.
The Netherlands already has ratified the EU-Ukraine association agreement that, if ratified by all 28 member states, would entail supporting Ukraine both economically and politically. The agreement has come under criticism from some Europeans who feared the association would lead to Ukraine becoming a member of the EU.
Ukraine has been fighting a civil war since 2014 that further escalated after Russia annexed the Crimean Peninsula in March 2014. Since then the government has been contending with pro-Russian separatists in the eastern region of the country. The deal with the EU would give Ukraine monetary support in exchange for the implementation of political reforms.
The Czech Republic ratified the agreement Sept. 18 following eight hours of parliamentary debate. Belgium, Cyprus and Greece are the last three countries who have not done so.
Zonde dat de mensen die de NLse normen en waarden willen bewaken niet eens de NLse taal machtig zijn, dat soort dingen.quote:Op zondag 27 september 2015 23:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welk frame krijg je dan?
D'66 is overigens tegen dit referendum hé.
Een user die zich kritisch uitliet over deze actie, werd op de vorige pagina uitgemaakt voor fascist.quote:Op zondag 27 september 2015 23:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik word wel stront ziek van de frames die je krijgt als je dit gunstig vind, stel je voor dat je D66'er zou zijn en voor referenda, die mensen hebben geen leven meer....
Nee, ik bedoel de frame dat ik een verkeerd lidwoord gebruikte.quote:Op zondag 27 september 2015 23:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een user die zich kritisch uitliet over deze actie, werd op de vorige pagina uitgemaakt voor fascist.
Doel je op dat soort frames?
"which will likely be held in December."quote:Op zondag 27 september 2015 23:49 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
http://www.ibtimes.com/eu(...)versial-pact-2115847
Is dat een 'frame'?quote:Op zondag 27 september 2015 23:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de frame dat ik een verkeerd lidwoord gebruikte.
Ja, want ik ben een Tokkie. Niet eens in staat om mijn moers taal op adequate wijze te gebruiken, maar wel willen opkomen voor Nlse normen en waarden.quote:
Nee, dat bedoelde je niet.quote:Op zondag 27 september 2015 23:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel de frame dat ik een verkeerd lidwoord gebruikte.
Ja, eigenlijk wel alhoewel het mij niets zou verbazen als ze dit er zo snel mogelijk doordrukken om maar te voorkomen dat het in de periode valt wanneer Nederland voorzitter(*yay*) is van de EU.quote:Op zondag 27 september 2015 23:51 schreef CrashO het volgende:
[..]
"which will likely be held in December."
Wut.. Zou toch ergens voorjaar worden? Nu kan het binnen 2 maanden geregeld worden?
Ik ben ook een Tokkie volgens bepaalde types op dit forum. Ik ben al ongeveer 13 jaar een Tokkie.quote:Op zondag 27 september 2015 23:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, want ik ben een Tokkie. Niet eens in staat om mijn moers taal op adequate wijze te gebruiken, maar wel willen opkomen voor Nlse normen en waarden.
Ik vanaf vandaag wrs.quote:Op zondag 27 september 2015 23:55 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik ben ook een Tokkie volgens bepaalde types op dit forum. Ik ben al ongeveer 13 jaar een Tokkie.
Het werkte voorheen wel. Inmiddels is het weinig effectief, of werkt het zelfs averechts.quote:Op zondag 27 september 2015 23:55 schreef Ryan3 het volgende:
Nou ja, dat is de manier waarop geredeneerd wordt. Of is een adequate wijze althans om opponenten weg te zetten.
Dat slaat als een tang op een varken want dat heb ik wel gezegd, maar over anti-vluchtelingen Tokkies, en niet over EU critici, dat zijn 2 verschillende zaken, hoewel er vast overlap zal bestaan.quote:Op zondag 27 september 2015 23:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zonde dat de mensen die de NLse normen en waarden willen bewaken niet eens de NLse taal machtig zijn, dat soort dingen.
Ohja. Anti-vluchtelingen Tokkies. Ben ik dus dubbel-Tokkie!quote:Op zondag 27 september 2015 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat slaat als een tang op een varken want dat heb ik wel gezegd, maar over anti-vluchtelingen Tokkies, en niet over EU critici, dat zijn 2 verschillende zaken, hoewel er vast overlap zal bestaan.
Maar over het algemeen weten EU critici vrij goed hun kritiek inhoudelijk te beargumenteren.
Jouw argument heb ik dan ook nog nooit zo gehoord of gelezen over EU critici, wel dat ze onvoldoende geïnformeerd zouden zijn bijvoorbeeld.
Naar mijn mening is de vluchtelingencrisis een onderdeel van de kritiek die je op de EU kunt hebben, maar beredeneren dat de manier waarop vluchtelingenhaters worden weggezet hetzelfde is als de manier waarop EU critici worden weggezet vind ik echt te simpel / te kort door de bocht.
Dus welgeteld een user maakt een opmerking over het gebruik van een verkeerd lidwoord, en vervolgens stel jij vast dat voorstanders van het referendum wordt weggezet als Tokkies.quote:
Hoezoquote:Op zondag 27 september 2015 23:58 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ohja. Anti-vluchtelingen Tokkies. Ben ik dus dubbel-Tokkie!
Dit. En ik vind ook dat die zogenaamde "vluchtelingen" beter thuis hadden kunnen blijven.quote:Op maandag 28 september 2015 00:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Hoezo
Ik zeg niet dat EU critici Tokkies zijn hé.
Ik ben zelf zeer kritisch op de huidige koers binnen de EU en ga dan ook tegen het associatieverdrag stemmen bij het referendum als het zover komt.
Wel lekker lage opkomst tussen de feestdagen door...... Weet je iig zeker dat je je er niet aan hoeft te houden, want ongeldig.quote:Op zondag 27 september 2015 23:54 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel alhoewel het mij niets zou verbazen als ze dit er zo snel mogelijk doordrukken om maar te voorkomen dat het in de periode valt wanneer Nederland voorzitter(*yay*) is van de EU.
Reageer maar niet meer op me dan, als ik toch een Tokkie zonder argumenten ben? Ben ik gewoon een xenofoob, volgens jou?quote:Op zondag 27 september 2015 23:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat slaat als een tang op een varken want dat heb ik wel gezegd, maar over anti-vluchtelingen Tokkies, en niet over EU critici, dat zijn 2 verschillende zaken, hoewel er vast overlap zal bestaan.
Maar over het algemeen weten EU critici vrij goed hun kritiek inhoudelijk te beargumenteren.
Jouw argument heb ik dan ook nog nooit zo gehoord of gelezen over EU critici, wel dat ze onvoldoende geïnformeerd zouden zijn bijvoorbeeld.
Naar mijn mening is de vluchtelingencrisis een onderdeel van de kritiek die je op de EU kunt hebben, maar beredeneren dat de manier waarop vluchtelingenhaters worden weggezet hetzelfde is als de manier waarop EU critici worden weggezet vind ik echt te simpel / te kort door de bocht.
Liefst ergens in de vakantie zodat niemand naar het stemlokaal wil gaan.quote:Op zondag 27 september 2015 23:54 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel alhoewel het mij niets zou verbazen als ze dit er zo snel mogelijk doordrukken om maar te voorkomen dat het in de periode valt wanneer Nederland voorzitter(*yay*) is van de EU.
Wel de praktijk ja. Taalfouten maken wel uit in hoeverre je serieus genomen wordt, of ontken je dit?quote:Op zondag 27 september 2015 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus welgeteld een user maakt een opmerking over het gebruik van een verkeerd lidwoord, en vervolgens stel jij vast dat voorstanders van het referendum wordt weggezet als Tokkies.
Heel bijzonder weer.
Donderdag 24 decemberquote:Op maandag 28 september 2015 00:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Liefst ergens in de vakantie zodat niemand naar het stemlokaal wil gaan.
Als pas in het voorjaar mag worden gestemd krijg je ongetwijfeld gezeik dat men het blijkbaar niet serieus neemt als er zo lang mee gewacht wordt.quote:Op maandag 28 september 2015 00:05 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Wel lekker lage opkomst tussen de feestdagen door...... Weet je iig zeker dat je je er niet aan hoeft te houden, want ongeldig.
Lees mijn post anders nog een keer.quote:Op maandag 28 september 2015 00:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wel de praktijk ja. Taalfouten maken wel uit in hoeverre je serieus genomen wordt, of ontken je dit?
Voorjaar zie ik verder geen probleem in, maar anderen misschien wel. Dan maar januari. Is toch een saaie maand waar niemand wat te doen heeftquote:Op maandag 28 september 2015 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als pas in het voorjaar mag worden gestemd krijg je ongetwijfeld gezeik dat men het blijkbaar niet serieus neemt als er zo lang mee gewacht wordt.
December mag blijkbaar ook niet, omdat men kennelijk in een maand waarin ook de feestdagen vallen geen 5 minuten vrij kan maken voor het uitbrengen van een stem (maar dat zegt echt niets over hoe belangrijk men het vindt).
Wat zou volgens jou dan wel een goed moment zijn?
Nee, want mijn pc laat me in de steek nu, dus later...quote:Op maandag 28 september 2015 00:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lees mijn post anders nog een keer.
Gewoon zo snel mogelijk. Ik ga toch wel stemmen. Ik ga ook gewoon blanco stemmen, dus dan maak ik hier ook wel tijd voor.quote:Op maandag 28 september 2015 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Als pas in het voorjaar mag worden gestemd krijg je ongetwijfeld gezeik dat men het blijkbaar niet serieus neemt als er zo lang mee gewacht wordt.
December mag blijkbaar ook niet, omdat men kennelijk in een maand waarin ook de feestdagen vallen geen 5 minuten vrij kan maken voor het uitbrengen van een stem (maar dat zegt echt niets over hoe belangrijk men het vindt).
Wat zou volgens jou dan wel een goed moment zijn?
Het verbaasd me in ieder geval dat een redelijke, genuanceerde en verstandige user als jij ineens zeer ongenuanceerd bent geworden en wild om je heen bent gaan slaan als het om vluchtelingen gaat.quote:Op maandag 28 september 2015 00:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Reageer maar niet meer op me dan, als ik toch een Tokkie zonder argumenten ben? Ben ik gewoon een xenofoob, volgens jou?
Waarom reageer je überhaupt op me nu? Omdat ik kritiek had op jouw onterechte kritiek op die 4 voorbeelden die Tocadisco gaf in gesloten topic? Dat was nl. echt onterecht, die kritiek van jou...
Een van die gasten zit ontzettend hard in de microfoon te ademenquote:Op maandag 28 september 2015 00:26 schreef SuicideErrorist het volgende:
Thierry Baudet op Radio 1:
http://www.radio1.nl/
Topshowquote:Op maandag 28 september 2015 00:26 schreef SuicideErrorist het volgende:
Thierry Baudet op Radio 1:
http://www.radio1.nl/
Ben jij een anti-democraat omdat je een fascist, of een communist bent?quote:Op maandag 28 september 2015 00:08 schreef karton2 het volgende:
[..]
Liefst ergens in de vakantie zodat niemand naar het stemlokaal wil gaan.
WTF man, jaquote:Op maandag 28 september 2015 00:34 schreef SuicideErrorist het volgende:
Aangeschoten Thierry gaat los
Geen van drieën. Heb trouwens op de eerste dag al getekend en ga ook netjes naar het stemlokaal; ongeacht of het in de vakantie is.quote:Op maandag 28 september 2015 00:34 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Ben jij een anti-democraat omdat je een fascist, of een communist bent?
Aangeschoten? Stomdronken is die gast en terecht.quote:Op maandag 28 september 2015 00:34 schreef SuicideErrorist het volgende:
Aangeschoten Thierry gaat los
Maar waarom hoop je dan op omstandigheden die een lage opkomst garanderen?quote:Op maandag 28 september 2015 00:38 schreef karton2 het volgende:
[..]
Geen van drieën. Heb trouwens op de eerste dag al getekend en ga ook netjes naar het stemlokaal; ongeacht of het in de vakantie is.
Dat hoop ik helemaal niet, maar het zou mij niks verbazen als het zou gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2015 00:39 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Maar waarom hoop je dan op omstandigheden die een lage opkomst garanderen?
Iedereen is aan het zuipen om te vieren dat er voldoende handtekeningen zijn verzameld. Ik ben overigens overgestapt naar non-alcoholisch, heb inmiddels al genoeg gehad.quote:Op maandag 28 september 2015 00:40 schreef RemcoW23 het volgende:
Zitten die daar bij Radio1 ook bier te zuipen trouwens?
https://twitter.com/LavieJanRoos/status/648242274564968450quote:Op maandag 28 september 2015 00:41 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Iedereen is aan het zuipen om te vieren dat er voldoende handtekeningen zijn verzameld. Ik ben overigens overgestapt naar non-alcoholisch, heb inmiddels al genoeg gehad.
ok. ik schenk er ook nog wel één in. Dat is wel de láátste!quote:Op maandag 28 september 2015 00:46 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
https://twitter.com/LavieJanRoos/status/648242274564968450
Hij kan niet stoppen. Is die hele redactie knetterlam ofniet?
*behalve de mensen die nu nog papiertjes aan het printen en inpakken zijn*
Ah das voor hun nog meer reden om er een los te trekkenquote:Op donderdag 24 september 2015 07:58 schreef Danny het volgende:
[..]
Dat geld dat wordt uitgegeven halen ze binnen met crowdfunding. Daarnaast durf ik te beweren dat hun bezoekersaantallen MINSTENS verdubbeld zijn met zoveel media-aandacht. Dat vertaalt zich DIRECT in meer advertentie-inkomsten. Niet alleen vanwege het volume maar meer nog vanwege het gestegen bereik. En dat kan nog jaren doorwerken. Dus ja, ze verdienen hier aan. En niet zo zuinig ook. Halen ze het dan gaan ze de geschiedenisboeken in. Halen ze het niet halen ze alsnog hun schouders op en tellen lachend de forse inkomstenstijging. Voor hun is het win-win.
Ik las dat het team van Nigel Farage (UKIP) ook een bedrag heeft geschonkenquote:Op maandag 28 september 2015 00:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Quote van Danny (overigens voorstander van referendum).
[..]
Ah das voor hun nog meer reden om er een los te trekken. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ach, ik gun het ze wel.quote:Op maandag 28 september 2015 00:59 schreef RemcoW23 het volgende:
Quote van Danny (overigens voorstander van referendum).
[..]
Ah das voor hun nog meer reden om er een los te trekken. ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Ah ja dat was voor die advertentie in de Telegraaf volgens mij. Zit het net terug te zoeken.quote:Op maandag 28 september 2015 01:02 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ik las dat het team van Nigel Farage (UKIP) ook een bedrag heeft geschonken
Zekers. Zo'n spontane actie als dit is toch wel zeer uniek te noemen en mag zeker beloond worden.quote:
Ik ook. Ze hebben er ook hard voor moeten werkenquote:
quote:Op maandag 28 september 2015 01:07 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Zekers. Zo'n spontane actie als dit is toch wel zeer uniek te noemen en mag zeker beloond worden.
Dat ze 450.000 mensen zover hebben kunnen krijgen om te tekenen, dat is echt een prestatie. Ik had zelf verwacht dat men er de schouders voor ophaalt, laat staan dat mensen echt de moeite nog genomen hebben om naar een site te gaan om er een formulier in te vullen in plaats van de welbekende "laat iemand anders dat maar doen.......".
Het zou mooi zijn als ze dit geld gebruiken om in de toekomst meerdere referenda mogelijk te maken. Er liggen namelijk nog zat onderwerpen waar de burger inspraak op zou moeten hebben.quote:Op maandag 28 september 2015 01:07 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ik ook. Ze hebben er ook hard voor moeten werken. Als je in die ene video al die dozen ziet en die printer ziet gaan
. Jammer dat het ten koste gaat van DumpertReeten
GeenStijl koopt papieren advertentie. In een dode boom. Met subsidiegeld. Van het Europarlementquote:Op maandag 28 september 2015 01:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ah ja dat was voor die advertentie in de Telegraaf volgens mij. Zit het net terug te zoeken.
Deze jaquote:Hypocriete Hahaha du Jour! We schamen ons echt. helemaal. nergens. voor bij GeenPeil. Alles voor die 300.000 handtekeningen, alles voor de democratie. Dus wat hebben we gedaan? Nou. Omdat ons zusterbedrijfje De Telegraaf maar niet over GeenPeil wilde berichten, heeft GeenStijl voor GeenPeil doodleuk een papieren advertentie ingekocht. Met het Kiesraadformulier er op. In de Telegraaf. Paginagroot. Met subsidiegeld. En niet zomaar subsidiegeld. Nee, het is subsidiegeld van het Europees Parlement. Specifieker: van het IDDE, het Institute for Direct Democracy in Europe. Via UKIP. En zusterclub VNL. Dus het is Europees geld, maar wel eurosceptisch Europees geld. Waarvoor big thanks, Nigel Farage. Het verschil werd vervolgens bijgelegd door Erik de Vlieger. (Held!) Kijk. Daar staat ie. Op pagina 20 (pdf) van de Telegraaf van vandaag. Haha. Fucking hypocriet. Niks is ons te gek voor wat extra handtekeningen voor GeenPeil. Hee EU. Namens de democratie: Bedankt!
Mooi manquote:Op maandag 28 september 2015 01:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
GeenStijl koopt papieren advertentie. In een dode boom. Met subsidiegeld. Van het Europarlement
[..]
Deze jaGeniale aktie
Overigens moesten die papieren formulieren uit de krant (en de normale echte offline formulieren) allemaal direct naar de kiesraad gestuurd worden en zijn dus niet meegetelt. Alles zou dus zomaar (flink) over de 500.000 handtekeningen bij elkaar kunnen zijn intussen.![]()
Zal ook wel nodig zijn. Op Social Media even wat reacties zitten lezen over gasten die het totaal niet kunnen hebben waar GS mee bezig is. Die gaan dus gewoon lopen kutten met digitaal ondertekenen. Marge was dan ook nodig.quote:Op maandag 28 september 2015 01:13 schreef CrashO het volgende:
[..]
GeenStijl koopt papieren advertentie. In een dode boom. Met subsidiegeld. Van het Europarlement
[..]
Deze jaGeniale aktie
Overigens moesten die papieren formulieren uit de krant (en de normale echte offline formulieren) allemaal direct naar de kiesraad gestuurd worden en zijn dus niet meegetelt. Alles zou dus zomaar (flink) over de 500.000 handtekeningen bij elkaar kunnen zijn intussen.![]()
85 dagen na het besluit om een referendum te houden, niet 85 dagen na de bekendmaking van de datum. Dat scheelt een week. Maar ook dan zit je al in januari. Uiterlijk moet het zes maanden na het besluit gehouden worden. Als ik goed tel, is dat ergens tussen 13 januari en 13 april 2016. Het is dat er volgend jaar geen verkiezingen gepland zijn, anders was het referendum tegelijkertijd met die verkiezingen gehouden. Ik neem aan dat er rekening mee zal worden gehouden dat er op dat moment geen schoolvakanties zijn. Omdat carnaval heel vroeg valt dit jaar is daarmee bijna heel februari en de eerste week van maart af te schrijven. Daarna volgt ook nog Biddag voor Gewas en Arbeid op 9 maart. Conclusie: of het is ergens eind januari (en daar lijkt me weinig mis mee), of half maart pas.quote:Op maandag 28 september 2015 00:24 schreef Kansenjongere het volgende:
December lijkt me trouwens niet mogelijk. Volgens mij zal de Kiesraad pas over 2 weken op zijn vroegst bekend maken of er een referendum gaat komen (na de handtekeningen steekproefsgewijs gecontroleerd te hebben). Daarna heeft men maximaal een week om bekend te maken wanneer het referendum plaats zal vinden en dat zal op zijn vroegst zijn 85 dagen na de bekendmaking van deze datum. Volgens mij zit je dan al minimaal in januari.
Kansloos. Ook al ben je er nog zo op tegen, je bent gewoon een fascist als je mensen het recht niet gunt om een referendum te houden. Ook kun je altijd nog tegen het referendum stemmen als het éénmaal zo ver is. Dat soort mensen heb ik nooit begrepen...quote:Op maandag 28 september 2015 01:23 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zal ook wel nodig zijn. Op Social Media even wat reacties zitten lezen over gasten die het totaal niet kunnen hebben waar GS mee bezig is. Die gaan dus gewoon lopen kutten met digitaal ondertekenen. Marge was dan ook nodig.
Best triest ook eigenlijk.
Nja die mensen die tegen GeenPeil zijn vinden het juist een sport om anderen (andersdenkenden) gelijk te beschuldigen van fascistische, onfatsoenlijke, achterlijke en domme praktijken. Daarnaast is iedereen die tekent een nazi, racist en uiteraard ook populist.quote:Op maandag 28 september 2015 01:26 schreef Infection het volgende:
[..]
Kansloos. Ook al ben je er nog zo op tegen, je bent gewoon een fascist als je mensen het recht niet gunt om een referendum te houden. Ook kun je altijd nog tegen het referendum stemmen als het éénmaal zo ver is. Dat soort mensen heb ik nooit begrepen...
Wat een achterlijk volkquote:Op maandag 28 september 2015 01:33 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nja die mensen die tegen GeenPeil zijn vinden het juist een sport om anderen (andersdenkenden) gelijk te beschuldigen van fascistische, onfatsoenlijke, achterlijke en domme praktijken. Daarnaast is iedereen die tekent een nazi, racist en uiteraard ook populist.
Om je kapot aan te ergeren. Laat iedereen gewoon zelf doen waar die zin in heeft. En je kunt inderdaad voor het verdrag stemmen als de actie je niet zint. Want ook dat is democratie.
Bij GeenStijl zijn ze heel erg techsavy ik weet vrij zeker dat ze redelijk wat middelen hebben ingebouwd om dat soort tuig van de riggel te weren. Waterdicht zal het uiteraard niet zijn maar vast afdoende.quote:Op maandag 28 september 2015 01:23 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Zal ook wel nodig zijn. Op Social Media even wat reacties zitten lezen over gasten die het totaal niet kunnen hebben waar GS mee bezig is. Die gaan dus gewoon lopen kutten met digitaal ondertekenen. Marge was dan ook nodig.
Best triest ook eigenlijk.
Ik heb vandaag in dit topic maar 1 persoon anderen voor fascist zien uitmaken en dat was niet iemand die tegen GeenPeil was.quote:Op maandag 28 september 2015 01:33 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Nja die mensen die tegen GeenPeil zijn vinden het juist een sport om anderen (andersdenkenden) gelijk te beschuldigen van fascistische, onfatsoenlijke, achterlijke en domme praktijken. Daarnaast is iedereen die tekent een nazi, racist en uiteraard ook populist.
Dan zijn ze in dit topic netter dan op Twitter bijvoorbeeld. Gingen er laatste dagen een paar helemaal losquote:Op maandag 28 september 2015 01:40 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik heb vandaag in dit topic maar 1 persoon anderen voor fascist zien uitmaken en dat was niet iemand die tegen GeenPeil was.
Ze hebben in hun email verificatielink alleen al een behoorlijke sleutel zittenquote:Op maandag 28 september 2015 01:40 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Bij GeenStijl zijn ze heel erg techsavy ik weet vrij zeker dat ze redelijk wat middelen hebben ingebouwd om dat soort tuig van de riggel te weren. Waterdicht zal het uiteraard niet zijn maar vast afdoende.
Daarnaast zou een noemenswaardige actie om veel valse handtekeningen te generen aardig wat ruchtbaarheid moeten hebben. Dit zorgt er voor dat GP weer meer besproken wordt en levert extra goed handtekeningen op dus ik geef ze weinig kans
Een mailadres Is toch zo gemaakt?quote:Op maandag 28 september 2015 01:46 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ze hebben in hun email verificatielink alleen al een behoorlijke sleutel zittenDus veel bullshit zal er niet tussen zitten tenzij iemand de database van geenpeil gehacked heeft.
Valt wel mee hoor. Kost toch wel 5 min ofzo? Dus iemand moet wel echt een levenloze zijn wilt hij schade van betekenis willen aanrichten. Daarom neem ik maar even voor het gemak aan dat een fanatiekeling het al na een stuk of 5-10 zat is.quote:Op maandag 28 september 2015 01:48 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Een mailadres Is toch zo gemaakt?
Denk 't ook. Volgens mij moet je dan ook hele tijd verschillende providers af. Want in korte tijd bij dezelfde provider werkt dacht ik ook niet altijd even goed meer. Zit vaak ook een maximum op.quote:Op maandag 28 september 2015 02:03 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. Kost toch wel 5 min ofzo? Dus iemand moet wel echt een levenloze zijn wilt hij schade van betekenis willen aanrichten. Daarom neem ik maar even voor het gemak aan dat een fanatiekeling het al na een stuk of 5-10 zat is.
?twitter:Pritt twitterde op zondag 27-09-2015 om 23:39:25Om alle hat0rz (hoi Kaj, hoi Boekie) definitief tot razernij te brengen. GeenStijl krijgt nu 2 miljoen euro van Brussel om eea te regelen. reageer retweet
Sowieso een goede vent.quote:Op maandag 28 september 2015 07:21 schreef Gerolsteiner het volgende:
Allemaal naar Rob de Wijk luisteren kindertjes. GeenStijl snapt er geen kloot van.
Dit.quote:Op zondag 27 september 2015 22:00 schreef LXIV het volgende:
Het is gewoon USSR 2.0, maar dan zonder sympathieke vader des vaderlands met snor.
Maar nog meer dit.quote:Op zondag 27 september 2015 22:00 schreef LXIV het volgende:
Klopt als een bus.quote:Op zondag 27 september 2015 21:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat het geen steun heeft van de bevolking
Omdat een gemeenschappelijke munt in combinatie met nationale budgettering economische waanzin is
Omdat de EU incompetent is gebleken europa-brede problemen aan te pakken
Omdat de EU een bureaucratisch, corrupt en frauduleus instituut is. Dat soort instellingen kan de mensen tientallen jaren bedriegen, maar niet voor altijd
Aldus een toetsenbordheldquote:Op maandag 28 september 2015 06:40 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ja ja, Wilders en Roemer zijn er blij mee.
Onrendabel, zwakbegaafd Nederland is vanzelfsprekend maar wat bang voor de grote boze buitenwereld. Het ondervolk mag even stemmen (als ze even naar buiten durven dan), vervolgens zullen de grote mensen beslissen wat er verder gebeurt. Kan Jan Roos weer lekker op TV gaan janken.
Dit.quote:Op zondag 27 september 2015 22:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
De hele EU is een haatcampagne tegen de Europese bevolking.
symbool politiek is gewoon suf, als je niet weet waar je over stemt dan verdien je niet om te stemmen, het zegt immers geheel niets over je stem en lijkt me gewoon verkeerd gebruik van je recht. Of je niet klopt lijkt me niet relevant, mensen mogen best uit emotie stemmen van mij, zo zijn we nou eenmaal gebouwd.quote:Op zondag 27 september 2015 22:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is een symbool referendum, ben echt benieuwd naar de uitkomst. Jij niet, want je vindt iedereen die er tegen stemt sws niet helemaal kloppen?
Dat hebben ze meermalen, helder en duidelijk uitgelegd.quote:Op maandag 28 september 2015 08:35 schreef DustPuppy het volgende:
Hoe meer ik hierover nadenk, hoe meer ik toch een soort Russische inmenging vermoed.
Het is bekend dat Rusland rechtse stromingen in Europese landen probeert te stimuleren (bijv. Front National in Frankrijk), om landen ietwat politiek te destabiliseren. Hier was vorig jaar nog een item over ergens (als iemand die link nog kan vinden hou ik me aanbevolen).
En verder: Waarom juist dit verdrag, wat normaal gezien een hamerstuk is? Iets wat er ook al door is in zowel 1e als 2e kamer (dus ook nog eens after the fact).
Als je echt een punt wilt maken van Europese bemoeienis op nationaal niveau zijn er zoveel andere Europese verdragen waarover je veel beter lawaai kunt gaan maken dan deze. Maar in deze staat het woord Oekraïne en gaat dus recht tegen Russische belangen in.
Dit zaakje stinkt een beetje, eerlijk gezegd.
Met "Onrendabel, zwakbegaafd Nederland is vanzelfsprekend maar wat bang voor de grote boze buitenwereld" bedoel je Pechtold en gelijkgestemden neem ik aan? Die zijn namelijk het bangst wat de boze buitenwereld denkt en daarom tegen dit soort initiatieven.quote:Op maandag 28 september 2015 06:40 schreef Gerolsteiner het volgende:
Ja ja, Wilders en Roemer zijn er blij mee.
Onrendabel, zwakbegaafd Nederland is vanzelfsprekend maar wat bang voor de grote boze buitenwereld. Het ondervolk mag even stemmen (als ze even naar buiten durven dan), vervolgens zullen de grote mensen beslissen wat er verder gebeurt. Kan Jan Roos weer lekker op TV gaan janken.
Ja en die uitleg klonk meer als een excuus dan een verklaring eerlijk gezegd.quote:Op maandag 28 september 2015 08:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat hebben ze meermalen, helder en duidelijk uitgelegd.
Als je vindt dat het zaakje stinkt, dan wil je dat het zaakje stinkt. Moet je zelf weten, maar het is wel een beetje sneu.
quote:Op maandag 28 september 2015 09:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja en die uitleg klonk meer als een excuus dan een verklaring eerlijk gezegd.
Ik zie ook verder niemand die hier baat hij heeft, behalve het Kremlin.
Ik ben niet echt geneigd om ook maar iets te doen wat Rusland in de kaart speelt (op dit moment). Ik hoop dat de meesten hier hetzelfde over denken.
Het Kremlin interesseert zich niet voor wat er in het kleine Nederland gebeurt.quote:Op maandag 28 september 2015 09:02 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ja en die uitleg klonk meer als een excuus dan een verklaring eerlijk gezegd.
Ik zie ook verder niemand die hier baat hij heeft, behalve het Kremlin.
Zullen we een referendum houden over het afschaffen van de democratie? Probleem is alleen dat de voorstanders hiervan uit principe niet op komen dagenquote:Op maandag 28 september 2015 09:12 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik vind het met name interessant om te kijken welke bewegingen er in gang gezet worden om dit soort ongewenste democratische interrupties in de toekomst te kunnen voorkomen.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling hè. Daar komt de EU echt wel voor in beweging.
Zoals ik al zei: Dan hadden ze prima een ander verdrag uit kunnen kiezen om aan te vechten.quote:Op maandag 28 september 2015 09:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het Kremlin interesseert zich niet voor wat er in het kleine Nederland gebeurt.
Maar zie je het echt niet? Dit is het volk dat de heersende klasse hardhandig (maar geweldloos) tot de orde roept. Het gaat niet om Oekraïne, het gaat om de binding tussen volk en volksvertegenwoordiging. Die is verziekt, al jarenlang. De regering (en alle bestuurslagen) doen veel te weinig om het volk, de normale man op straat, te vertellen wat er gebeurt en waarom.
Er zijn heel veel, heel domme mensen in Nederland die niet zullen begrijpen wat er wordt gezegd. Daarnaast zijn er mensen die informatie filteren zodat het hun eigen standpunten uitkomt. (Iedereen doet dat, maar ik doel op de conspiracy nuts etcetera). Maar als zelfs de verstandige mensen die wél hun best doen om een helder beeld te krijgen, het gevoel krijgen dat de regering maar wat doet en niet eens pretendeert om het de bevolking uit te leggen, is er wat mis. Grondig mis.
Ik zie wel een interessant subsidiepotje loskomen. En wat spreektijd op de Publieke Omroep.quote:Op maandag 28 september 2015 09:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zullen we een referendum houden over het afschaffen van de democratie? Probleem is alleen dat de voorstanders hiervan uit principe niet op komen dagen
Is de EU echt niet voor nodig hoor.quote:Op maandag 28 september 2015 09:12 schreef Schurkenstaat het volgende:
Ik vind het met name interessant om te kijken welke bewegingen er in gang gezet worden om dit soort ongewenste democratische interrupties in de toekomst te kunnen voorkomen.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling hè. Daar komt de EU echt wel voor in beweging.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |