abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156433024
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:00 schreef Red_85 het volgende:
d66 is zo arrogant als wat als het gaat om hun neerkijken om de stemgerechtigden. 'de eu is te ingewikkeld om in een referendum te stoppen', ofwel, de stemgerechtigden zijn te dom om daarover te mogen beslissen. Ook weigeren ze te luisteren naar de eu-kritische houding.
De gemiddelde stemgerechtigde is natuurlijk ook veel te onwetend om te begrijpen dat Oekraïne inmiddels een strategisch schaakspel is tussen het Europese blok en Rusland. Het feit dat een dergelijk strategisch heikel punt überhaupt wordt overgelaten aan het klootjesvolk is natuurlijk te lachwekkend voor woorden.
pi_156433039
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:08 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Inderdaad Pechtold heeft een hele geloofwaardige kop als je hem voor het eerst ziet. Maar het is echt een aap eerste klas, zo hypocriet als de pest. Draaiend en doen om ons land maar weg te geven aan Brussel.

Nee Pechtold, bah een heel eng vies naar hypocriet ventje. Bah :r
Weet je wat vies is? Roepen dat er geen cent meer naar Griekenland gaat, en een jaar later je portemonnee trekken. Dat is vies.
pi_156433047
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Pechtold komt op voor zijn achterban, ongeacht zijn standpunten is dat wat een democraat hoort te doen. De VVD bijvoorbeeld, die geeft de eigen achterban een klap in het gezicht en geeft de schuld aan PvdA of Brussel.
Pechtold komt op voor zijn eigen reet in het pluche en voor de volgende uitnodiging om met Bea naar een mooi hotel te gaan.

De rest moet je hem even zelf vragen. Binnen 30 seconden kan je hem betrappen op zijn eerste 6 leugens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156433051
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:07 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Pechtold komt op voor zijn achterban, ongeacht zijn standpunten is dat wat een democraat hoort te doen. De VVD bijvoorbeeld, die geeft de eigen achterban een klap in het gezicht en geeft de schuld aan PvdA of Brussel.
Gelul. Hij vindt het Europees belang belangrijker dan het Nederlandse belang. Dat geeft hij zelf toe. Zijn achterban bestaat uit burgers van dit land. Die man is een levensgevaarlijke leugenaar.

Hij verkoopt het mooi maar Pechtold is allesbehalve eerlijk.
  zondag 27 september 2015 @ 21:10:30 #255
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_156433083


:?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 27 september 2015 @ 21:10:39 #256
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156433091
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Weet je wat vies is? Roepen dat er geen cent meer naar Griekenland gaat, en een jaar later je portemonnee trekken. Dat is vies.
Ja, Rutte en alle andere clowns mogen mee op de mongolentrein hoor. Het is echt een enge zooi daar in Den Haag.
pi_156433102
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:10 schreef Confetti het volgende:
Hij vindt het Europees belang belangrijker dan het Nederlandse belang. Dat geeft hij zelf toe.
Zijn achterban vindt dat ook, dus vertegenwoordigt hij dat deel van de Nederlandse samenleving.
pi_156433154
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:10 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Zijn achterban vindt dat ook, dus vertegenwoordigt hij dat deel van de Nederlandse samenleving.
Totdat ze erachter komen dat dat betekent dat het Nederland tientallen miljarden gaat kosten en zij dat moeten betalen. Maar dat vertelt kereltje Pechtold er natuurlijk niet bij als hij het heeft over samenwerken.
  zondag 27 september 2015 @ 21:12:05 #259
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_156433161
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:09 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Weet je wat vies is? Roepen dat er geen cent meer naar Griekenland gaat, en een jaar later je portemonnee trekken. Dat is vies.
Inderdaad. Pechtold geeft gewoon eerlijk toe dat hij Nederlandse bejaarden (die dit land hebben opgebouwd) in de stront laag liggen om de Euro bij elkaar te houden. Rutte zegt het één en doet het ander.
The End Times are wild
pi_156433168
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 21:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach blij, ik vind dat de mogelijkheid moet bestaan en dat het idee dan ook is dat mensen er gebruik van moeten kunnen maken. In dit geval is het in mijn ogen allemaal wel erg symbolisch.
Mijn opmerking was overigens meer gericht tegen de hele paranoia omtrent de berichtgeving van het NOS journaal. Voor mensen die hier middenin zaten is het ongetwijfeld een enorme gebeurtenis, maar vooralsnog valt er niet echt veel over te melden.
De discussie komt nog idd, mede met D66'er Boris van der Ham ben ik hier wel erg voor dus. Stukje verlenging van 1 x per 4 jaar naar de stembus gaan en dan nog niet weten waar je op stemt met een coalitie-regering zoals we altijd hebben in NL. Alleen D66 weet dat, kroonjuweel. Ik ben het er mee eens.
I´m back.
pi_156433370
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De discussie komt nog idd, mede met D66'er Boris van der Ham ben ik hier wel erg voor dus. Stukje verlenging van 1 x per 4 jaar naar de stembus gaan en dan nog niet weten waar je op stemt met een coalitie-regering zoals we altijd hebben in NL. Alleen D66 weet dat, kroonjuweel. Ik ben het er mee eens.
Het is vooral de concrete invulling die nog moet volgen. Verder verwacht ik er niet veel van hoor. Het is een leuke graadmeter zo'n raadgevend referendum, maar uiteindelijk gaan de meeste partijen hier niet opeens radicaal andere standpunten over innemen. Ben je rabiaat tegen de EU, dan zul je toch echt SP of PVV moeten gaan stemmen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156433617
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 21:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral de concrete invulling die nog moet volgen. Verder verwacht ik er niet veel van hoor. Het is een leuke graadmeter zo'n raadgevend referendum, maar uiteindelijk gaan de meeste partijen hier niet opeens radicaal andere standpunten over innemen. Ben je rabiaat tegen de EU, dan zul je toch echt SP of PVV moeten gaan stemmen.
Maar dat zou dan toch wel een redelijke repercussie hebben, even afhankelijk hoeveel mensen tegen dat associatie verdrag zijn (en Wierd Duk zijn artikel o.m. heeft gelezen, wat wrs niet veel is, want ondanks dat we altijd aan de top staan in alle lijstjes zijn er veel onnozelen in NL aanwezig...).
I´m back.
  zondag 27 september 2015 @ 21:20:41 #263
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156433697
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat zou dan toch wel een redelijke repercussie hebben, even afhankelijk hoeveel mensen tegen dat associatie verdrag zijn (en Wierd Duk zijn artikel o.m. heeft gelezen, wat wrs niet veel is, want ondanks dat we altijd aan de top staan in alle lijstjes zijn er veel onnozelen in NL aanwezig...).
Weird Duck :{
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156433728
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 21:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is vooral de concrete invulling die nog moet volgen. Verder verwacht ik er niet veel van hoor. Het is een leuke graadmeter zo'n raadgevend referendum, maar uiteindelijk gaan de meeste partijen hier niet opeens radicaal andere standpunten over innemen. Ben je rabiaat tegen de EU, dan zul je toch echt SP of PVV moeten gaan stemmen.
Dit dus.

Leuk hoor, die 440.000 democratische idealisten met hun pseudo-revolutionaire enthousiasme die onder de illusie leven dat dit referendum ook daadwerkelijk een politiek omslag inluidt. Gaat natuurlijk niet gebeuren.
pi_156433739
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De discussie komt nog idd, mede met D66'er Boris van der Ham ben ik hier wel erg voor dus. Stukje verlenging van 1 x per 4 jaar naar de stembus gaan en dan nog niet weten waar je op stemt met een coalitie-regering zoals we altijd hebben in NL. Alleen D66 weet dat, kroonjuweel. Ik ben het er mee eens.
Vandaar dat D'66 het onderwerp Europa wilde uitsluiten als mogelijkheid voor een referendum.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_156433764
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 19:51 schreef Ludd het volgende:

[..]

En wat gaan Nederlanders doen? Met hooivorken en fakkels de barricade op. :o

I don't think so. :')
Verkijk je daar niet op. De Nederlander is pas een muffe, apathische bankhanger sinds 'ie geld heeft, vanaf begin jaren '90. In de jaren '80 waren grote stakingen, demonstraties en rellen nog redelijk normaal. De aard zit er nog wel in, hoor. Als ik naar mijzelf kijk: ik zal niet beginnen met stenen gooien, maar als het eenmaal los zou gaan, doe ik ook mee met ME'ertje-tik.

Er zijn heel veel mensen niet bliji met hoe het nu gaat. We hebben het te goed en we weten niet waar te beginnen. Maar als men zich gaat organiseren komt het wel goed.

Ik vind het allemaal best en wacht rustig af. Kom maar door met de vluchtelingen, doe nog maar wat miljarden naar Griekenland en de rest van Europa, fuck maar met de pensioenen, maak de zorg maar duurder en maak de gemiddelde Nederlander maar steeds meer uit voor lui, laf, dom en boze blanke man. De kruik gaat zolang te water tot hij barst.
pi_156433832
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 21:20 schreef eriksd het volgende:

[..]

Weird Duck :{
Niet goed?
I´m back.
pi_156433994
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:21 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dit dus.

Leuk hoor, die 440.000 democratische idealisten met hun pseudo-revolutionaire enthousiasme die onder de illusie leven dat dit referendum ook daadwerkelijk een politiek omslag inluidt. Gaat natuurlijk niet gebeuren.
Nee, als 2/3 nee stemt van 32% opkomst zeggen ze dust-bin ermee. Je moet gewoon even afwachten dus. Als 2/3 van bevolking meedoet en 90% is tegen wat dan?
I´m back.
pi_156434009
Stukje uit de Volkskrant over het referendum met een niet al te geamuseerde Rob de Wijk:
http://www.volkskrant.nl/(...)om-precies~a4150961/
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156434114
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:24 schreef Monolith het volgende:
Stukje uit de Volkskrant over het referendum met een niet al te geamuseerde Rob de Wijk:
http://www.volkskrant.nl/(...)om-precies~a4150961/
Ga ik nu niet lezen want je doet beroep op autoriteits-argument. Wat ivm De Wijk betrekkelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 27-09-2015 21:31:44 ]
I´m back.
pi_156434216
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ga ik nu niet lezen want je doet beroept op autoriteits-argument. Wat ivm De Wijk betrekkelijk is.
Wat kan je toch zwakzinnig reageren af en toe. Ik beroep mij helemaal niet op een autoriteitsargument. Ik post een achtergrondartikel en schets even kort de strekking.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_156434233
Ben geen echt voorstander van GeenStijl en cohorten, maar ben wel benieuwd waar dit toe gaat leiden. ^O^
pi_156434257
quote:
0s.gif Op zondag 27 september 2015 21:24 schreef Monolith het volgende:
Stukje uit de Volkskrant over het referendum met een niet al te geamuseerde Rob de Wijk:
http://www.volkskrant.nl/(...)om-precies~a4150961/
ach het gebruikelijke sjagrijn uit de Volkskrant
pi_156434341
quote:
1s.gif Op zondag 27 september 2015 21:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat kan je toch zwakzinnig reageren af en toe. Ik beroep mij helemaal niet op een autoriteitsargument. Ik post een achtergrondartikel en schets even kort de strekking.
Ja, morgen dan.

Ik ben altijd voorstander geweest van een twee-sporen beleid wat EU betreft iig. We zitten nu op heel veel vlakken in de kut wmb.
I´m back.
  zondag 27 september 2015 @ 21:31:37 #275
66825 Reya
Fier Wallon
pi_156434419
Wees gerust, we gaan de uitkomst van dit referendum prettig negeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')