Ze zijn tegen ieder referendum over de EU. Pechtold probeerde nog het onderwerp Europa op de lijst van verboden onderwerpen te zetten.quote:Op zondag 27 september 2015 20:57 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik snap de haat richting D66 niet zo. Zij hebben dit referendum überhaupt mogelijk gemaakt en zijn ten minste eerlijk over hun standpunt met betrekking tot Europa. Als je referenda mogelijk maakt, hoef je toch niet per se bij iedere wet vóór een referendum te zijn? De kritiek zou zich moeten richten op partijen als VVD, CDA en PvdA die hun achterbannen structureel voorliegen tijdens verkiezingen en steeds tegen de wil van de kiezer in beslissen.
d66 is zo arrogant als wat als het gaat om hun neerkijken om de stemgerechtigden. 'de eu is te ingewikkeld om in een referendum te stoppen', ofwel, de stemgerechtigden zijn te dom om daarover te mogen beslissen. Ook weigeren ze te luisteren naar de eu-kritische houding.quote:Op zondag 27 september 2015 20:57 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik snap de haat richting D66 niet zo. Zij hebben dit referendum überhaupt mogelijk gemaakt en zijn ten minste eerlijk over hun standpunt met betrekking tot Europa. Als je referenda mogelijk maakt, hoef je toch niet per se bij iedere wet vóór een referendum te zijn? De kritiek zou zich moeten richten op partijen als VVD, CDA en PvdA die hun achterbannen structureel voorliegen tijdens verkiezingen en steeds tegen de wil van de kiezer in beslissen.
De kritiek is vooral het volgens D66 pleit voor referenda mensen organiseren er eentje. Wel het is eigenlijk niet voor dit bedoelt dit is stom.quote:Op zondag 27 september 2015 20:57 schreef Childofthe90s het volgende:
Ik snap de haat richting D66 niet zo. Zij hebben dit referendum überhaupt mogelijk gemaakt en zijn ten minste eerlijk over hun standpunt met betrekking tot Europa. Als je referenda mogelijk maakt, hoef je toch niet per se bij iedere wet vóór een referendum te zijn? De kritiek zou zich moeten richten op partijen als VVD, CDA en PvdA die hun achterbannen structureel voorliegen tijdens verkiezingen en steeds tegen de wil van de kiezer in beslissen.
300.000 zakdoekjes? Ik vraag me af hoezo d66 deze wet ooit heeft ingediend en hij als minister dat heeft goedgekeurd?quote:Op zondag 27 september 2015 20:48 schreef iBenny het volgende:
twitter:APechtold twitterde op zondag 27-09-2015 om 20:38:53Ruim 300.000 tissues verder... :-) Gefeliciteerd #Geenpeil met de geslaagde referendum aanvraag! http://t.co/MHFadZPiaP reageer retweet
Nee, als je tekende zag je Pechtold met traantjes. Wel sportief (als dit de echte Pechtold is en geen nep-account)quote:Op zondag 27 september 2015 21:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
300.000 zakdoekjes? Ik vraag me af hoezo d66 deze wet ooit heeft ingediend en hij als minister dat heeft goedgekeurd?
quote:NOS Journaal besteedt amper aandacht aan GeenPeil
Het behalen van meer dan de benodigde 300.000 handtekeningen door GeenPeil voor een referendum over het associatieverdrag tussen Oekraïne en de Europese Unie is blijkbaar niet belangrijk genoeg voor het NOS Journaal. Tijdens Het Achtuurjournaal ging het namelijk maar 15 seconden over het succes van GeenPeil.
''Volgens actiegroep GeenPeil zijn er voldoende handtekeningen opgehaald waarmee ze een referendum kunnen afdwingen. Het referendum gaat over het associatieverdrag dat de EU met Oekraïne heeft gesloten, en zou dit voorjaar moeten worden gehouden. De uitkomst van het referendum is niet bindend'', is het enige wat het NOS erover zegt. Het RTL Nieuws begon de uitzending gelukkig wel met een lang item over GeenPeil.
De teller staat op dit moment op 448.000 handtekeningen. De Kiesraad maakt half oktober bekend of de handtekeningen geldig zijn, en of er een referendum komt.
Nee, de hele aversie richting d66 is ontstaan bij het neerkijken van arrogander peggold op de stemmers van alles wat anders is dan d66.quote:Op zondag 27 september 2015 20:58 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dit dus. Die hele aversie jegens de D66 dat is ontstaan op pseudo-intellectueel fora als GeenStijl is lachwekkend.
quote:Op zondag 27 september 2015 21:00 schreef Confetti het volgende:
Ze zijn tegen ieder referendum over de EU. Pechtold probeerde nog het onderwerp Europa op de lijst van verboden onderwerpen te zetten.
Het is een hypocriete kutpartij. Een stel verraders. Haat aan D66.
Als je D66 stemt weet je ten minste wat je krijgt, dat is democratie. VVD, PvdA, CDA, zij doen aan volksverlakkerij.quote:Op zondag 27 september 2015 21:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
d66 is zo arrogant als wat als het gaat om hun neerkijken om de stemgerechtigden. 'de eu is te ingewikkeld om in een referendum te stoppen', ofwel, de stemgerechtigden zijn te dom om daarover te mogen beslissen. Ook weigeren ze te luisteren naar de eu-kritische houding.
Vind ik wel.quote:Op zondag 27 september 2015 21:03 schreef richolio het volgende:
[..]
Zo erg is dat toch ook weer niet.
Ach referendum of niet, stemmen mag je toch niet.quote:
Dit is niet zomaar iets kleins, en dan wordt daar maar heel kort over bericht. Lijkt een beetje op propaganda wel.quote:
Ja, klopt.quote:
Dat klopt. Pechtold heeft altijd eerlijk toegegeven achter de EU te staan. Hoe zeer ik de EU ook veracht, ik heb meer respect voor iemand die daar eerlijk voor uit durft te komen dan voor bijvoorbeeld een Rutte, die in verkiezingstijd ook net doet alsof hij de EU een corrupte en incompetente bende vind, maar als de stemmen binnen zijn weer braaf aan de leiband van Brussel gaat lopen.quote:Op zondag 27 september 2015 21:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Als je D66 stemt weet je ten minste wat je krijgt, dat is democratie. VVD, PvdA, CDA, zij doen aan volksverlakkerij.
Precies.quote:Op zondag 27 september 2015 21:05 schreef LXIV het volgende:
Dat klopt. Pechtold heeft altijd eerlijk toegegeven achter de EU te staan. Hoe zeer ik de EU ook veracht, ik heb meer respect voor iemand die daar eerlijk voor uit durft te komen dan voor bijvoorbeeld een Rutte, die in verkiezingstijd ook net doet alsof hij de EU een corrupte en incompetente bende vind, maar als de stemmen binnen zijn weer braaf aan de leiband van Brussel gaat lopen.
Elitaire hooghartige op de straat neerkijkende bilderberg mafia.quote:Op zondag 27 september 2015 21:03 schreef Childofthe90s het volgende:
Als je D66 stemt weet je ten minste wat je krijgt, dat is democratie. VVD, PvdA, CDA, zij doen aan volksverlakkerij.
Pechtold en EERLIJK? Je maakt een grapje hoop ik.quote:Op zondag 27 september 2015 21:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Pechtold heeft altijd eerlijk toegegeven achter de EU te staan. Hoe zeer ik de EU ook veracht, ik heb meer respect voor iemand die daar eerlijk voor uit durft te komen dan voor bijvoorbeeld een Rutte, die in verkiezingstijd ook net doet alsof hij de EU een corrupte en incompetente bende vind, maar als de stemmen binnen zijn weer braaf aan de leiband van Brussel gaat lopen.
Hoe is dat propaganda? Volgens beetje een misplaatst begrip in deze.quote:Op zondag 27 september 2015 21:04 schreef Fylax het volgende:
[..]
Dit is niet zomaar iets kleins, en dan wordt daar maar heel kort over bericht. Lijkt een beetje op propaganda wel.
Pechtold komt op voor zijn achterban, ongeacht zijn standpunten is dat wat een democraat hoort te doen. De VVD bijvoorbeeld, die geeft de eigen achterban een klap in het gezicht en geeft de schuld aan PvdA of Brussel.quote:Op zondag 27 september 2015 21:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pechtold en EERLIJK? Je maakt een grapje hoop ik.
Laat Pechtold het volk maar eens vertellen wat een verregaande integratie van de EU en zaken als eurobonds nou precies betekenen voor de Nederlandse Staat en soevereiniteit.
Pechtold en eerlijk. Haha.
Er zit minder ruimte tussen wat Pechtold zegt en wat hij doet dan bijvoorbeeld bij Rutte of Samsom. Dat bedoel ik te zeggen.quote:Op zondag 27 september 2015 21:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pechtold en EERLIJK? Je maakt een grapje hoop ik.
Laat Pechtold het volk maar eens vertellen wat een verregaande integratie van de EU en zaken als eurobonds nou precies betekenen voor de Nederlandse Staat en soevereiniteit.
Pechtold en eerlijk. Haha.
Ach blij, ik vind dat de mogelijkheid moet bestaan en dat het idee dan ook is dat mensen er gebruik van moeten kunnen maken. In dit geval is het in mijn ogen allemaal wel erg symbolisch.quote:Op zondag 27 september 2015 21:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt.
Jij bent niet blij met deze eerste D66 overwinning op de gangbare democratische procedures?
Inderdaad Pechtold heeft een hele geloofwaardige kop als je hem voor het eerst ziet. Maar het is echt een aap eerste klas, zo hypocriet als de pest. Draaiend en doen om ons land maar weg te geven aan Brussel.quote:Op zondag 27 september 2015 21:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Pechtold en EERLIJK? Je maakt een grapje hoop ik.
Laat Pechtold het volk maar eens vertellen wat een verregaande integratie van de EU en zaken als eurobonds nou precies betekenen voor de Nederlandse Staat en soevereiniteit.
Pechtold en eerlijk. Haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |