Ligt er nogal aan wat voor onderwerpen het betreft. Maar de suggestie dat dit meer democratie gaat brengen en GS ten strijde trekt tegen de ondergang van de democratie is vrij onzinnig. Er komt niets constructiefs uit dit referendum naar voren en stemmen tegen een dergelijk associatieverdrag terwijl daar an sich weinig mis mee is slaat ook nergens op. "Ja, maar het gaat om het geluid!"quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:59 schreef Merkie het volgende:
[..]
Absoluut. En wat is er mis met meer democratie?
Er is genoeg mis met dat associatieverdrag...quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan wat voor onderwerpen het betreft. Maar de suggestie dat dit meer democratie gaat brengen en GS ten strijde trekt tegen de ondergang van de democratie is vrij onzinnig. Er komt niets constructiefs uit dit referendum naar voren en stemmen tegen een dergelijk associatieverdrag terwijl daar an sich weinig mis mee is slaat ook nergens op. "Ja, maar het gaat om het geluid!"
Vertel?quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:20 schreef ZOA het volgende:
[..]
Er is genoeg mis met dat associatieverdrag...
Dat associatieverdrag bleek tot nu toe anders een veel grotere bedreiging voor vrede dan Ruslandquote:Op vrijdag 25 september 2015 18:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben niet perse voor het associatieverdrag maar ik ben absoluut tegen het steunen van de imperialistische ambities van Poetin en Rusland. Dat associatieverdrag en het geneuzel van de EU zijn futiliteiten vergeleken met de bedreiging voor de wereldvrede die het huidige Russische regime vormt. En buigen voor Rusland gaat je niet tegen ze beschermen.
quote:
Dat doe ik al vanaf November 2013.. zoek het maar opquote:
Ik ben overtuigd.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:24 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Dat doe ik al vanaf November 2013.. zoek het maar op
quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik ben niet perse voor het associatieverdrag maar ik ben absoluut tegen het steunen van de imperialistische ambities van Poetin en Rusland. Dat associatieverdrag en het geneuzel van de EU zijn futiliteiten vergeleken met de bedreiging voor de wereldvrede die het huidige Russische regime vormt. En buigen voor Rusland gaat je niet tegen ze beschermen.
Ik zal je nog even helpen..quote:
Met de inhoud ben ik in grote lijnen bekend, maar de vraag was niet hoe het er uit ziet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:31 schreef ZOA het volgende:
[..]
Ik zal je nog even helpen..
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2014-160.html
Artikel 1 Doelstellingen
1. Er wordt een associatie tot stand gebracht tussen de Unie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds.
2. Deze associatie heeft ten doel:
a. geleidelijke toenadering tussen de partijen te bewerkstelligen op basis van gemeenschappelijke waarden en nauwe en geprivilegieerde banden, en de associatie van Oekraïne met het EU-beleid en de deelname aan programma's en agentschappen te vergroten;
b. een passend kader voor een versterkte politieke dialoog tot stand te brengen over alle zaken van wederzijds belang;
c. vrede en stabiliteit te bevorderen, bewaren en versterken, zowel op regionaal als op internationaal niveau, in overeenstemming met de beginselen van het Handvest van de Verenigde Naties en van de Slotakte van Helsinki van 1975 van de Conferentie over veiligheid en samenwerking in Europa en met de doelstellingen van het Handvest van Parijs voor een Nieuw Europa van 1990;
d. de voorwaarden te scheppen voor versterkte economische en handelsrelaties in het licht van de geleidelijke integratie van Oekraïne in de interne markt van de EU, onder meer door het opzetten van een diepe en brede vrijhandelsruimte als bepaald in titel IV (Handel en daarmee verband houdende aangelegenheden) van deze Overeenkomst, en de inspanningen van Oekraïne te ondersteunen om de overgang naar een goed functionerende markteconomie te voltooien, onder meer door de wetgeving geleidelijk af te stemmen op de EU-wetgeving;
e. de samenwerking te versterken op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid, om zo de rechtsstaat en het respect voor de mensenrechten en de fundamentele vrijheden te versterken;
f. de voorwaarden te scheppen voor steeds nauwere samenwerking op andere gebieden van wederzijds belang.
Het zegt wat als wij het met elkaar eens zijn.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ligt er nogal aan wat voor onderwerpen het betreft. Maar de suggestie dat dit meer democratie gaat brengen en GS ten strijde trekt tegen de ondergang van de democratie is vrij onzinnig. Er komt niets constructiefs uit dit referendum naar voren en stemmen tegen een dergelijk associatieverdrag terwijl daar an sich weinig mis mee is slaat ook nergens op. "Ja, maar het gaat om het geluid!"
quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met de inhoud ben ik in grote lijnen bekend, maar de vraag was niet hoe het er uit ziet.
Waarom moet ik dan vertellen wat er mis mee is?quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met de inhoud ben ik in grote lijnen bekend, maar de vraag was niet hoe het er uit ziet.
Hmmm, geen flauw idee.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:36 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Waarom moet ik dan vertellen wat er mis mee is?
Zoals ik eigenlijk al eerder zei: wijken voor tirannie heeft ook een prijskaartje. De geschiedenisboeken staan vol met voorbeelden daarvan. En de Russen zijn echt wel een bedreiging.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:23 schreef ZOA het volgende:
[..]
Dat associatieverdrag bleek tot nu toe anders een veel grotere bedreiging voor vrede dan Rusland
Door de strot duwen, gekozen parlement kiest er toch voor?quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:36 schreef ZOA het volgende:
Waarom moet ik dan vertellen wat er mis mee is?
Werkelijk alles is mis met het door de strot duwen van dit associatieverdrag waar zowel onderdanen van de EU en meer als de halve Oekraine niet achter staan...
quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals ik eigenlijk al eerder zei: wijken voor tirannie heeft ook een prijskaartje. De geschiedenisboeken staan vol met voorbeelden daarvan. En de Russen zijn echt wel een bedreiging.
Dat Russen een bedreiging zijn is een mening wat je met geen enkel feit kan onderbouwen...de dreiging van het door het de strot duwen door de EU van het associatieverdrag is na November 2013 duidelijk geworden ... een staatsgreep in Oekraine die ontaard in een burgeroorlog ....quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Zoals ik eigenlijk al eerder zei: wijken voor tirannie heeft ook een prijskaartje. De geschiedenisboeken staan vol met voorbeelden daarvan. En de Russen zijn echt wel een bedreiging.
Maar kun je ook nog vertellen wat er mis is met het aangaan van een associatieverdrag met Oekraïne of blijft het hierbij?quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:43 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Dat Russen een bedreiging zijn is een mening wat je met geen enkel feit kan onderbouwen...de dreiging van het door het de strot duwen door de EU van het associatieverdrag is na November 2013 duidelijk geworden ... een staatsgreep in Oekraine die ontaard in een burgeroorlog ....
quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:40 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Door de strot duwen, gekozen parlement kiest er toch voor?
Ja inderdaad, het is een beetje een zooitje aldaar, maar onze veiligheid en de veiligheid van een groot deel van de uks acht ik vrij belangrijk.
In Oekraine is er niets meer gekozen na Maidan...quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:40 schreef hardromacore2.0 het volgende:
[..]
Door de strot duwen, gekozen parlement kiest er toch voor?
Ja inderdaad, het is een beetje een zooitje aldaar, maar onze veiligheid en de veiligheid van een groot deel van de uks acht ik vrij belangrijk.
Dus daarom is aandacht in populaire media maar stom en slecht volgens jouquote:Op vrijdag 25 september 2015 03:28 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Eh nee, ik zie graag dat het wel gaat lukken, alleen ben ik totaal geen fan van Geenstijl en dergelijke zooi.
Desondanks heb ik wel getekend en heb ik zelfs anderen opgeroepen hetzelfde te doen.
Het zou prima zijn als de doelstellingen en uitvoering reëel zouden zijn...quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar kun je ook nog vertellen wat er mis is met het aangaan van een associatieverdrag met Oekraïne of blijft het hierbij?
Je geeft opnieuw geen antwoord op de vraag. Typisch dit.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:51 schreef ZOA het volgende:
[..]
Het zou prima zijn als de doelstellingen en uitvoering reëel zouden zijn...
Dat doet 'ie nooitquote:Op vrijdag 25 september 2015 19:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je geeft opnieuw geen antwoord op de vraag. Typisch dit.
Misschien dat ik er gewoon wat minder naïef in sta dan jij. Ik ben namelijk kritisch over alle betrokken partijen terwijl jij er blijkbaar eentje uit de wind wilt houden. En da's dan toevallig net de ene partij die al ver voor de gebeurtenissen in Oekraïne bezig was om zich te roeren in z'n buurlanden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:43 schreef ZOA het volgende:
[..]
[..]
Dat Russen een bedreiging zijn is een mening wat je met geen enkel feit kan onderbouwen...de dreiging van het door het de strot duwen door de EU van het associatieverdrag is na November 2013 duidelijk geworden ... een staatsgreep in Oekraine die ontaard in een burgeroorlog ....
Wat er mis is met het aangaan van een associatieverdrag met Oekraine is is dat de omstandigheden voor zo een associatieverdrag totaal niet voldoen aan de doelstelling en uitvoering ervan..quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar kun je ook nog vertellen wat er mis is met het aangaan van een associatieverdrag met Oekraïne of blijft het hierbij?
Helemaal niet wat mij betreft. Gewoon weer een extra land naar wie de EU-subsidiekraan verder opengedraaid kan worden. En ja, dat staat in het associatieverdrag.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:51 schreef ZOA het volgende:
[..]
Het zou prima zijn als de doelstellingen en uitvoering reëel zouden zijn...
quote:“Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering”
Goed, je hebt geen flauw idee dus. Ok.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:55 schreef ZOA het volgende:
[..]
Wat er mis is met het aangaan van een associatieverdrag met Oekraine is is dat de omstandigheden voor zo een associatieverdrag totaal niet voldoen aan de doelstelling en uitvoering ervan..
De vraag is impliciet bij wet vastgelegd, en komt neer op: "Bent u voor of tegen <naam wet>".quote:Op vrijdag 25 september 2015 17:56 schreef Re het volgende:
tegen dat verdrag heb ik weinig, dus mocht er gestemd gaan worden stem ik die richting op (ligt aan de vraagstelling, mag dat een negatieve vraag zijn?)
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.twitter:Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Klopt. Veel mensen hebben geen flauw idee of zo'n associatieverdrag nu een goed of slecht idee is m.b.t. Oekraïne. En gezien de taal die GS bezigt hebben ze dat zelf ook niet echt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.twitter:Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Ten eerste vraag ik me af of je überhaupt iets in kan trekken, ten tweede is het geen stem maar een verzoek (stemmen komt natuurlijk pas in het referendum zelf), en ten derde slaat het gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.twitter:Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Parodieaccountquote:Op vrijdag 25 september 2015 20:35 schreef Igen het volgende:
[..]
Ten eerste vraag ik me af of je überhaupt iets in kan trekken, ten tweede is het geen stem maar een verzoek (stemmen komt natuurlijk pas in het referendum zelf), en ten derde slaat het gewoon nergens op.
Wat wil ze, de PvdA nog verder op weg helpen naar 0 zetels?
Daar gaat het mis.quote:
Nou ja, dit profiel is blijkbaar duidelijk met een "#pardodie" gemarkeerd. Maar dan moet je het wel eerst ff aanklikken ipv. gelijk op Fok! op "quote" klikken.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar gaat het mis.
Het is m.i. wel het failliet van zo'n medium (in de zin dat we het serieus nemen en er iets aan hebben) dat je zomaar onder de naam van een autoriteit met boze opzet onzin gaat verkondigen om deze persoon dommer te laten lijken dan zij in het echt is.
Je kunt daar "echt" nauwelijks meer van "nep" onderscheiden en hoewel we dit blijkbaar leuk vinden is het een levensgevaarlijke ontwikkeling m.i.
Geverifieerde accounts zijn gewoon gemerkt hoor.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar gaat het mis.
Het is m.i. wel het failliet van zo'n medium (in de zin dat we het serieus nemen en er iets aan hebben) dat je zomaar onder de naam van een autoriteit met boze opzet onzin gaat verkondigen om deze persoon dommer te laten lijken dan zij in het echt is.
Je kunt daar "echt" nauwelijks meer van "nep" onderscheiden en hoewel we dit blijkbaar leuk vinden is het een levensgevaarlijke ontwikkeling m.i.
Misschien moeten heren en dames politici dan de bevolking wat meer betrekken bij de besluitvorming zodat dat onderbuik gevoel helemaal niet aan de orde hoeft te komen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.twitter:Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Dat vinden ze eng, ze zijn bang dat wij op een andere mening stemmen dan die hen (de dominante meerderheid onder de politici) welgevallig is. Democratie is niet voor bange mensen maar veel politici zijn wel een bang mens.quote:Op vrijdag 25 september 2015 19:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Ook zo debiel. Op Editie NL geloof ik net:
Een referendum is geen goed plan omdat je alleen maar ja of nee kunt stemmen, er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.
Nou dan moeten die politici eens gaan doen waarvoor ze zijn aangenomen: luisteren naar wat het volk wil en een plan presenteren waar het volk Ja op stemt.
Verder is het natuurlijk bizar dat dit niet kan, maar stemmen op een aantal partijtjes met allemaal meningen wel. Laat ons dan op de meningen stemmen.
Zeker. Verder geen verstand van Twitter.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:37 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Geverifieerde accounts zijn gewoon gemerkt hoor.
Al ben ik nog zo naief en jij nog zo kritisch .. de EU en VS roeren zich net zo hard inquote:Op vrijdag 25 september 2015 19:53 schreef beantherio het volgende:
[..]
Misschien dat ik er gewoon wat minder naïef in sta dan jij. Ik ben namelijk kritisch over alle betrokken partijen terwijl jij er blijkbaar eentje uit de wind wilt houden. En da's dan toevallig net de ene partij die al ver voor de gebeurtenissen in Oekraïne bezig was om zich te roeren in z'n buurlanden.
Dat begrijp ik ook niet helemaal. In mijn ogen zijn twee problemen met afstand de belangrijkste kwesties voor de Nederlandse democratie:quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef beantherio het volgende:
Waarom niet over de Euro, over de vluchtelingen of over TTIP? Waarom over een onderwerp waar we nauwelijks iets van merken en waarbij (met een stem voor) nogal nadrukkelijk Russische belangen worden ondersteund? Ik vind het erg raar.
De EU heeft een associatieverdrag met zo'n beetje ieder land dat enigszins in de buurt ligt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:46 schreef ZOA het volgende:
[..]
Al ben ik nog zo naief en jij nog zo kritisch .. de EU en VS roeren zich net zo hard in
buurlanden en ver daarbuiten en het zijn toch echt deze 2 mogendheden die Oekraine in de ellende gestort hebben met het associatieverdrag..
Waarschijnlijk. Mensen zijn blij dat ze hun proteststem eens kunnen laten horen maar de politici zullen zich er weinig van aantrekken. Anderzijds kan dit een van de vele druppeltjes water zijn die de steen uitholt of in het lugubere geval de gemartelde doodt. Een zo'n druppeltje doet niets, vele druppeltjes samen...quote:Op vrijdag 25 september 2015 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
M.i. is het allemaal niet zo'n big deal en het resultaat is w.s. nul komma nihil.
Ik ben het minstens zo vaak niet als wel met de webloggers van GeenStijl eens als wel maar ze hebben op een aantal punten gelijk. Het mag allemaal verfijnder, gedetailleerder en genuanceerder, dat wel.quote:Ik moet toegeven dat mijn sentiment mede komt omdat ik GS pure meuk vind.
Ja ... dat is wel een reden en argument dat Oekraine er ook bij moest, maakt niet uit hoequote:Op vrijdag 25 september 2015 22:52 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De EU heeft een associatieverdrag met zo'n beetje ieder land dat enigszins in de buurt ligt.
Er kan enkel een referendum aangevraagd worden over wetten die door de Tweede Kamer zijn aangenomen. Er is nog geen wet over TTIP aangenomen en dus kan er ook geen referendum worden aangevraagd.quote:Op vrijdag 25 september 2015 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat voor de EU dit concrete onderwerp wordt gekozen begrijp ik, je moet nu eenmaal een concreet ondewerp kiezen. Dat er nog geen referendumvoorstel is omarmd door GeenStijl voor het afwijzen van de TTIP begrijp ik niet. Veel mensen hebben er nog niet over gehoord, helaas blijken zelfs de meeste studenten niet te weten wat het inhoudt. GeenStijl weet wel wat het inhoudt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |