abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156378326
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef beantherio het volgende:
Het nogal specifieke onderwerp van deze petitie wekt de indruk dat de bedoeling erachter weinig integer is. Met kritiek op de EU heb ik geen moeite (die heb ik zelf ook) maar om daarvoor de reet van Poetin te gaan kussen vind ik een ander uiterste. Waarom niet over de Euro, over de vluchtelingen of over TTIP? Waarom over een onderwerp waar we nauwelijks iets van merken en waarbij (met een stem voor) nogal nadrukkelijk Russische belangen worden ondersteund? Ik vind het erg raar.
Er kan alleen een referendum aangevraagd worden over wetten die zijn aangenomen nadat de referendumwet is aangenomen. Een referendum over de euro kan dus niet. Het TTIP is nog niet aangenomen dus daar kan nog geen referendum over aangevraagd worden.
pi_156378332
quote:
12s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:26 schreef RemcoW23 het volgende:
298.000 handtekeningen zijn er nu. (Radio1)
JAAAA
(she/her)
pi_156378386
Gaat lukken.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:49:52 #29
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_156378407
Mensen die GeenStijl afdoen als een stel idioten en dan zelf op Fok zitten :'). Dan ben je ook padje af hoor.

Ik zie GS er trouwens wel voor aan om te doen alsof het spannend is terwijl de 300k allang gehaald is.
2000 light years from home
pi_156378434
Vandaag weer de flyer aan 2 collega's laten zien. Hadden er nog niet over gehood en vonden het direct interesant en gingen tekenen.

Zo zie je maar dat het leeft en was er betere media aandacht aangegeven, dan zouden er meer dan ruim voldoende handtekeningen voor binnen komen.

Het is een prestatie van jewelste dat een internetblogje in 6 weken tijd, zonder media aandacht en zonder budget deze prestatie voor elkaar heeft gebracht.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:53:21 #31
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_156378491
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:49 schreef Merkie het volgende:
Mensen die GeenStijl afdoen als een stel idioten en dan zelf op Fok zitten :'). Dan ben je ook padje af hoor.

:D :D :D
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:53:22 #32
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_156378493
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:51 schreef Glider76 het volgende:
Vandaag weer de flyer aan 2 collega's laten zien. Hadden er nog niet over gehood en vonden het direct interesant en gingen tekenen.

Zo zie je maar dat het leeft en was er betere media aandacht aangegeven, dan zouden er meer dan ruim voldoende handtekeningen voor binnen komen.

Het is een prestatie van jewelste dat een internetblogje in 6 weken tijd, zonder media aandacht en zonder budget deze prestatie voor elkaar heeft gebracht.
Het grootste internetblog van Nederland.
Met gigantische media aandacht.
En een miljoenenbudget.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:54:00 #33
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156378521
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:43 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het siert je niet echt dat jou standpunt om voor het associatieverdrag te zijn dat werkelijk alle doelstellingen van datzelfde associatieverdrag het tegenovergestelde bereikt is met als dieptepunten een burgeroorlog en een uit de lucht geknalde airliner en als hoogtepunt de Krim die zich aangesloten heeft bij Rusland..alleen maar vanwege de gedachtegang dat je 'de reet van Poetin' zou kussen
Ik ben niet perse voor het associatieverdrag maar ik ben absoluut tegen het steunen van de imperialistische ambities van Poetin en Rusland. Dat associatieverdrag en het geneuzel van de EU zijn futiliteiten vergeleken met de bedreiging voor de wereldvrede die het huidige Russische regime vormt. En buigen voor Rusland gaat je niet tegen ze beschermen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:55:31 #34
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_156378567
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef beantherio het volgende:
Het nogal specifieke onderwerp van deze petitie wekt de indruk dat de bedoeling erachter weinig integer is. Met kritiek op de EU heb ik geen moeite (die heb ik zelf ook) maar om daarvoor de reet van Poetin te gaan kussen vind ik een ander uiterste. Waarom niet over de Euro, over de vluchtelingen of over TTIP? Waarom over een onderwerp waar we nauwelijks iets van merken en waarbij (met een stem voor) nogal nadrukkelijk Russische belangen worden ondersteund? Ik vind het erg raar.
Deze vraag stel je alleen maar omdat je niet capabel bent om te zoeken op Google. Had je dat wél gedaan, dan had je namelijk dit gevonden: https://www.rijksoverheid(...)aadgevend-referendum

Daaruit kan je de volgende conclusies trekken:
- Aanvragen raadgevend referendum kan pas vanaf 1 juli 2015
- Aanvragen raadgevend referendum kan alleen over wetten die zijn aangenomen, maar nog niet in werking zijn getreden

Je kan niet zomaar een random kwestie voordragen voor een referendum.

Lekker makkelijk schoppen dus van jouw kant, niet? Snoepje?
2000 light years from home
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:56:00 #35
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156378585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:45 schreef grimselman het volgende:

[..]

Er kan alleen een referendum aangevraagd worden over wetten die zijn aangenomen nadat de referendumwet is aangenomen. Een referendum over de euro kan dus niet. Het TTIP is nog niet aangenomen dus daar kan nog geen referendum over aangevraagd worden.
Dan zijn er vast nog wel andere wetten waar het over zou kunnen gaan. Het komt nogal schimmig over dat het juist over dit specifieke onderwerp gaat.
pi_156378586
Vrees alleen dat het niets gaat uithalen. Het is immers een ''raadgevend'' referendum dus de regering kan en zal het uiteindelijk naast zich neerleggen :(
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:56:31 #37
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_156378602
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:56 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dan zijn er vast nog wel andere wetten waar het over zou kunnen gaan. Het komt nogal schimmig over dat het juist over dit specifieke onderwerp gaat.
Noem eens wat wetten?
2000 light years from home
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:58:37 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156378665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:49 schreef Merkie het volgende:
Mensen die GeenStijl afdoen als een stel idioten en dan zelf op Fok zitten :'). Dan ben je ook padje af hoor.

Het is afgunst. GeenPeil had ook Fok!Peil kunnen heten maar de Fok!ertjes zie ik dit nog niet voor elkaar krijgen. Het is klasse dat GeenStijl dit voor elkaar heeft gekregen, wat je verder ook van die site vindt.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 september 2015 @ 18:59:18 #39
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_156378685
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is afgunst. GeenPeil had ook Fok!Peil kunnen heten. Het is klasse dat GeenSteil dit voor elkaar heeft gekregen, wat je verder ook van die site vindt.
Absoluut. En wat is er mis met meer democratie? Willen deze mensen liever in een totalitaire dictatuur leven? Daar lijkt het op.
2000 light years from home
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:00:27 #40
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156378727
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:59 schreef Merkie het volgende:

[..]

Absoluut. En wat is er mis met meer democratie? Willen deze mensen liever in een totalitaire dictatuur leven? Daar lijkt het op.
Als ik om mij heen vraag hebben vooral mensen zoiets van: "laat me met rust, heb genoeg aan mijn kop en kan er toch niets aan doen"
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:02:06 #41
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156378763
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:55 schreef Merkie het volgende:

[..]

Deze vraag stel je alleen maar omdat je niet capabel bent om te zoeken op Google. Had je dat wél gedaan, dan had je namelijk dit gevonden: https://www.rijksoverheid(...)aadgevend-referendum

Daaruit kan je de volgende conclusies trekken:
- Aanvragen raadgevend referendum kan pas vanaf 1 juli 2015
- Aanvragen raadgevend referendum kan alleen over wetten die zijn aangenomen, maar nog niet in werking zijn getreden

Je kan niet zomaar een random kwestie voordragen voor een referendum.

Lekker makkelijk schoppen dus van jouw kant, niet? Snoepje?
Nou reageer eerst maar eens op wat ik zeg. Waarom een tiran in de kaart spelen terwijl je ook voor een onderwerp kunt kiezen dat er toe doet? Waarom dit specifieke onderwerp? Over makkelijk schoppen gesproken. :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:56 schreef Merkie het volgende:

[..]

Noem eens wat wetten?
Ik organiseer geen petitie dus waarom zou ik dat doen?
pi_156378784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:56 schreef beantherio het volgende:

[..]

Dan zijn er vast nog wel andere wetten waar het over zou kunnen gaan. Het komt nogal schimmig over dat het juist over dit specifieke onderwerp gaat.
Schimmig? Het is georganiseerd door het burgercomité EU en geenstijl. Logisch toch dat ze een onderwerp kiezen dat betrekking heeft op de EU.
pi_156378868
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is afgunst.
Dat inderdaad.
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:07:13 #44
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156378923


Heerlijk, de sentimenten die dit losmaakt. Mensen vinden het gewoon fijn dat ze eindelijk een keer iets mogen zeggen over Europa, ook al wordt het genegeerd.

Guldens O+ ;(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156378967
Het was ook het enige ding dat nog na de invoering van de referendumwet maar nog voor de zomerpauze is aangenomen, en was dus überhaupt het enige eerste onderwerp waar een referendumaanvraag over mogelijk was.

Edit: Ik moet verkeerd gekeken hebben, zie post hieronder.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 19:14:33 ]
pi_156379028
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:02 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nou reageer eerst maar eens op wat ik zeg. Waarom een tiran in de kaart spelen terwijl je ook voor een onderwerp kunt kiezen dat er toe doet? Waarom dit specifieke onderwerp? Over makkelijk schoppen gesproken. :')
Er valt niets te kiezen. Je kunt alleen een raadgevend referendum proberen te organiseren over wetten die sinds 1 juli 2015 zijn goedgekeurd en geschikt zijn verklaard voor een referendum. Als het aan geenstijl lag, hadden ze een veel directer onderwerp gekozen, maar dat kan dus niet.

Hieronder de lijst van wetten waar je momenteel een referendum over kunt proberen te organiseren:

quote:
Wet houdende goedkeuring van de op 21 mei 2014 te Brussel tot stand gekomen Overeenkomst betreffende de overdracht en mutualisatie van de bijdragen aan het gemeenschappelijk afwikkelingsfonds
Publicatiedatum: 14 september 2015
Verzoek moet uiterlijk zijn ontvangen op: 12 oktober 2015
Wet verkorting duur voortgezette uitkering Appa
Publicatiedatum: 14 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
Luchtvaartverdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden en de Republiek Colombia
Publicatiedatum: 14 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
Verdrag tussen het Koninkrijk der Nederlanden en het Vlaamse Gewest betreffende de aanleg van de Nieuwe Sluis Terneuzen
Publicatiedatum: 14 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
Wijzigingen van het Protocol van Kyoto bij het Raamverdrag van de Verenigde Naties inzake klimaatverandering
Publicatiedatum: 14 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
Associatieovereenkomst tussen de EU en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds en de Republiek Moldalvië, anderzijds
Publicatiedatum: 10 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
Associatieovereenkomst tussen de EU en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds, en Georgië, anderzijds
Publicatiedatum: 10 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
Associatieovereenkomst tussen de EU en de Europese Gemeenschap voor Atoomenergie en haar lidstaten, enerzijds, en Oekraïne, anderzijds
Publicatiedatum: 10 juli 2015
Verzoek moet uiterlijk zijn ontvangen op: 28 september 2015
Wet toezicht kredietunies
Publicatiedatum: 9 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
Verdrag inzake sociale zekerheid tussen het Koninkrijk der Nederlanden en de Republiek Chili
Publicatiedatum: 7 juli 2015
U kunt geen verzoek meer indienen
bron: https://www.referendumovereenwet.nl/allewetten
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:12:42 #47
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_156379083
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:08 schreef Igen het volgende:
Het was ook het enige ding dat nog na de invoering van de referendumwet maar nog voor de zomerpauze is aangenomen, en was dus überhaupt het enige eerste onderwerp waar een referendumaanvraag over mogelijk was.
Het had fijn geweest als het over een onderwerp ging waar ik achter kon staan (in de zin van dat ik zo'n petitie had kunnen tekenen). Nu zet je je feitelijk af tegen de "tirannie" van de EU door een andere tiran (direct of indirect) te steunen. Dit voelt helemaal niet goed. :{
  vrijdag 25 september 2015 @ 19:12:43 #48
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156379084
Ook zo debiel. Op Editie NL geloof ik net:

Een referendum is geen goed plan omdat je alleen maar ja of nee kunt stemmen, er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.

Nou dan moeten die politici eens gaan doen waarvoor ze zijn aangenomen: luisteren naar wat het volk wil en een plan presenteren waar het volk Ja op stemt.

Verder is het natuurlijk bizar dat dit niet kan, maar stemmen op een aantal partijtjes met allemaal meningen wel. Laat ons dan op de meningen stemmen.
pi_156379120
Georgie en Moldavië, nog een paar van die schurkenstaten waar de EU niets bij te zoeken heeft.
En wat waarschijnlijk een bodemloze put gaat worden.
pi_156379133
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het is afgunst. GeenPeil had ook Fok!Peil kunnen heten maar de Fok!ertjes zie ik dit nog niet voor elkaar krijgen. Het is klasse dat GeenStijl dit voor elkaar heeft gekregen, wat je verder ook van die site vindt.
Geenstijl draagt een behoorlijk politiek getinte boodschap uit. FOK! is vooral een verzamelbak voor allerlei figuren zonder dat het zelf stelling neemt. Een vreemde vergelijking is het vooral.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')