abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156380552
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:51 schreef ZOA het volgende:

[..]

Het zou prima zijn als de doelstellingen en uitvoering reëel zouden zijn...
Helemaal niet wat mij betreft. Gewoon weer een extra land naar wie de EU-subsidiekraan verder opengedraaid kan worden. En ja, dat staat in het associatieverdrag.

quote:
“Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand via de relevante EU-mechanismen en -instrumenten voor financiering”
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_156380599
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:55 schreef ZOA het volgende:

[..]

Wat er mis is met het aangaan van een associatieverdrag met Oekraine is is dat de omstandigheden voor zo een associatieverdrag totaal niet voldoen aan de doelstelling en uitvoering ervan..
Goed, je hebt geen flauw idee dus. Ok.
  vrijdag 25 september 2015 @ 20:26:07 #78
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_156381152
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 september 2015 17:56 schreef Re het volgende:
tegen dat verdrag heb ik weinig, dus mocht er gestemd gaan worden stem ik die richting op (ligt aan de vraagstelling, mag dat een negatieve vraag zijn?)
De vraag is impliciet bij wet vastgelegd, en komt neer op: "Bent u voor of tegen <naam wet>".
pi_156381330
Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18 Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.
I´m back.
pi_156381421
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18 Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.
Klopt. Veel mensen hebben geen flauw idee of zo'n associatieverdrag nu een goed of slecht idee is m.b.t. Oekraïne. En gezien de taal die GS bezigt hebben ze dat zelf ook niet echt.
pi_156381459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18 Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.
Ten eerste vraag ik me af of je überhaupt iets in kan trekken, ten tweede is het geen stem maar een verzoek (stemmen komt natuurlijk pas in het referendum zelf), en ten derde slaat het gewoon nergens op.

Wat wil ze, de PvdA nog verder op weg helpen naar 0 zetels?
pi_156381495
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste vraag ik me af of je überhaupt iets in kan trekken, ten tweede is het geen stem maar een verzoek (stemmen komt natuurlijk pas in het referendum zelf), en ten derde slaat het gewoon nergens op.

Wat wil ze, de PvdA nog verder op weg helpen naar 0 zetels?
Parodieaccount
pi_156381503
Dat is een parodie-account.

http://www.geenstijl.nl/m(...)roonjuwelen_d66.html

Leuk om die reacties op het allereerste GeenPeil-topic (voor dit referendum dan) te lezen. :D
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_156381629
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:36 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Parodieaccount
:@
pi_156383698
-

[ Bericht 99% gewijzigd door karton2 op 25-09-2015 21:31:15 ]
pi_156386225
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:40 schreef Igen het volgende:

[..]

:@
Daar gaat het mis.
Het is m.i. wel het failliet van zo'n medium (in de zin dat we het serieus nemen en er iets aan hebben) dat je zomaar onder de naam van een autoriteit met boze opzet onzin gaat verkondigen om deze persoon dommer te laten lijken dan zij in het echt is.

Je kunt daar "echt" nauwelijks meer van "nep" onderscheiden en hoewel we dit blijkbaar leuk vinden is het een levensgevaarlijke ontwikkeling m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156386273
298.000 op 25/9 staat op Burgercomite.
pi_156386450
GeenPeil maakt het spannend.
Wil een mod eindelijk eens de spelfout in de TT verbeteren? Het is GeenPeil, niet Geenpeil! Zoek het maar op, de bedenker van de eigennaam mag zelf bepalen waar hij een hoofdletter plaatst.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156386451
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar gaat het mis.
Het is m.i. wel het failliet van zo'n medium (in de zin dat we het serieus nemen en er iets aan hebben) dat je zomaar onder de naam van een autoriteit met boze opzet onzin gaat verkondigen om deze persoon dommer te laten lijken dan zij in het echt is.

Je kunt daar "echt" nauwelijks meer van "nep" onderscheiden en hoewel we dit blijkbaar leuk vinden is het een levensgevaarlijke ontwikkeling m.i.
Nou ja, dit profiel is blijkbaar duidelijk met een "#pardodie" gemarkeerd. Maar dan moet je het wel eerst ff aanklikken ipv. gelijk op Fok! op "quote" klikken. ;)

Wat ik eigenlijk veel ernstiger vind, is dat ik in eerste instantie geloofde dat dat bericht echt was. Al weet ik niet of dat aan mij ligt of aan de PvdA / de politiek, dat moeten jullie maar zeggen. :P
pi_156386562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Daar gaat het mis.
Het is m.i. wel het failliet van zo'n medium (in de zin dat we het serieus nemen en er iets aan hebben) dat je zomaar onder de naam van een autoriteit met boze opzet onzin gaat verkondigen om deze persoon dommer te laten lijken dan zij in het echt is.

Je kunt daar "echt" nauwelijks meer van "nep" onderscheiden en hoewel we dit blijkbaar leuk vinden is het een levensgevaarlijke ontwikkeling m.i.
Geverifieerde accounts zijn gewoon gemerkt hoor.
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:41:42 #91
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156386713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 20:31 schreef Ryan3 het volgende:
Jet_Bussemaker twitterde op vrijdag 25-09-2015 om 20:09:18 Lieve mensen, acties als https://t.co/UrlkhE6ph1 sturen niet aan op meer democratie maar op heerschappij van de onderbuik. Trek uw stem in! reageer retweet
Er wordt aangestuurd op de heerschappij van de onderbuik, lieve mensen.
Misschien moeten heren en dames politici dan de bevolking wat meer betrekken bij de besluitvorming zodat dat onderbuik gevoel helemaal niet aan de orde hoeft te komen.
pi_156386720
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:12 schreef BarryOSeven het volgende:
Ook zo debiel. Op Editie NL geloof ik net:

Een referendum is geen goed plan omdat je alleen maar ja of nee kunt stemmen, er zijn natuurlijk veel meer mogelijkheden.

Nou dan moeten die politici eens gaan doen waarvoor ze zijn aangenomen: luisteren naar wat het volk wil en een plan presenteren waar het volk Ja op stemt.

Verder is het natuurlijk bizar dat dit niet kan, maar stemmen op een aantal partijtjes met allemaal meningen wel. Laat ons dan op de meningen stemmen.
Dat vinden ze eng, ze zijn bang dat wij op een andere mening stemmen dan die hen (de dominante meerderheid onder de politici) welgevallig is. Democratie is niet voor bange mensen maar veel politici zijn wel een bang mens.
Nu geloof ik niet in een referendumdemocratie maar ingrijpende belangrijke beslissingen moeten gewoon door de burgers van het land worden genomen, niet door een paar politici. De Grieken konden het vele duizenden jaren geleden niet, wij kunnen het wel! Organiseer voor dit soort beslissingen een goed maatschappelijk debat waarin beide kampen eminente sprekers afvaardigen en laat de burger dan maar kiezen. We hebben een staatsomroep (NPO), tig commerciële zenders, kranten, weblogs etc. die met alle plezier hen voldoende het podium geven. Bundel een paar van die onderwerpen en laat burgers 1 keer per jaar of zo voor een paar onderwerpen een stem geven en het open laten indien ze niet willen kiezen voor het betreffende punt. Maak het de mensen zo gemakkelijk mogelijk om te kiezen met als constraint dat het veilig verloopt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156386740
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:37 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Geverifieerde accounts zijn gewoon gemerkt hoor.
Zeker. Verder geen verstand van Twitter.
Maar zoals je ziet hier in dit topic zijn het gewoon slimme mensen die dit serieus nemen.
En het account is met de echte naam en de echte foto (anders moeten ze daar b.v. een snor opplakken opdat het duidelijk satire is). Ik vermoed daar boze opzet.

Wat men ziet is Jet die (zoals gewoonlijk) niet zo snuggere dingen zegt. Dat beeld krijg je niet meer uit je systeem. Het kan eveneens voor echt kwaadaardige zaken gebruikt worden en ook zo dat niemand merkt dat het niet echt is.

En als er zo'n twitter afbeelding gepost wordt dan kun je al helemaal niet zien dat Jet Jet niet is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bart2002 op 25-09-2015 22:49:51 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_156386855
Natuurlijk is het onderwerp ongelukkig en veel te nauw. Ik had ook liever een referendum gehad over bijvoorbeeld het lidmaatschap van de EU, zoals de Britten dat nu krijgen. Maar na 2005 gaan de gevestigde partijen dat gewoon nooit meer doen, dus moet het helaas op deze manier.
pi_156386906
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 19:53 schreef beantherio het volgende:

[..]

Misschien dat ik er gewoon wat minder naïef in sta dan jij. Ik ben namelijk kritisch over alle betrokken partijen terwijl jij er blijkbaar eentje uit de wind wilt houden. En da's dan toevallig net de ene partij die al ver voor de gebeurtenissen in Oekraïne bezig was om zich te roeren in z'n buurlanden.
Al ben ik nog zo naief en jij nog zo kritisch .. de EU en VS roeren zich net zo hard in
buurlanden en ver daarbuiten en het zijn toch echt deze 2 mogendheden die Oekraine in de ellende gestort hebben met het associatieverdrag..
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_156386959
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:13 schreef beantherio het volgende:
Waarom niet over de Euro, over de vluchtelingen of over TTIP? Waarom over een onderwerp waar we nauwelijks iets van merken en waarbij (met een stem voor) nogal nadrukkelijk Russische belangen worden ondersteund? Ik vind het erg raar.
Dat begrijp ik ook niet helemaal. In mijn ogen zijn twee problemen met afstand de belangrijkste kwesties voor de Nederlandse democratie:
- alles wat met de EU en de EMU te maken heeft
- TTIP

Dat voor de EU dit concrete onderwerp wordt gekozen begrijp ik, je moet nu eenmaal een concreet ondewerp kiezen. Dat er nog geen referendumvoorstel is omarmd door GeenStijl voor het afwijzen van de TTIP begrijp ik niet. Veel mensen hebben er nog niet over gehoord, helaas blijken zelfs de meeste studenten niet te weten wat het inhoudt. GeenStijl weet wel wat het inhoudt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 25 september 2015 @ 22:52:35 #97
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_156387129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:46 schreef ZOA het volgende:

[..]

Al ben ik nog zo naief en jij nog zo kritisch .. de EU en VS roeren zich net zo hard in
buurlanden en ver daarbuiten en het zijn toch echt deze 2 mogendheden die Oekraine in de ellende gestort hebben met het associatieverdrag..
De EU heeft een associatieverdrag met zo'n beetje ieder land dat enigszins in de buurt ligt.
pi_156387188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 18:40 schreef Bart2002 het volgende:
M.i. is het allemaal niet zo'n big deal en het resultaat is w.s. nul komma nihil.
Waarschijnlijk. Mensen zijn blij dat ze hun proteststem eens kunnen laten horen maar de politici zullen zich er weinig van aantrekken. Anderzijds kan dit een van de vele druppeltjes water zijn die de steen uitholt of in het lugubere geval de gemartelde doodt. Een zo'n druppeltje doet niets, vele druppeltjes samen...
Elke keer dat de politici de wensen van het volk negeren, zoals bij die EU-grondwet, wordt de ontevredenheid bij dat deel van het volk groter. Concreet heeft dit soort onvrede geleid tot het succes van Pim Fortuyn (betrekkelijk als het is, het is een uiting van iets wat er wel toe doet) en de PVV. Dit soort revoltes zijn vaak weinig verfijnd en genuanceerd en je moet ook allerlei negatieve zaken op de koop toe nemen maar een revolutie begint hier wel mee. In zo'n geval zijn er volgens mij twee mogelijke uitkomsten: de gevestigde orde maakt een pas op de plaats of de revolutionaire bewegingen krijgen vroeg of laat wel de macht.

quote:
Ik moet toegeven dat mijn sentiment mede komt omdat ik GS pure meuk vind.
Ik ben het minstens zo vaak niet als wel met de webloggers van GeenStijl eens als wel maar ze hebben op een aantal punten gelijk. Het mag allemaal verfijnder, gedetailleerder en genuanceerder, dat wel.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_156387489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:52 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

De EU heeft een associatieverdrag met zo'n beetje ieder land dat enigszins in de buurt ligt.
Ja ... dat is wel een reden en argument dat Oekraine er ook bij moest, maakt niet uit hoe
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_156388232
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat voor de EU dit concrete onderwerp wordt gekozen begrijp ik, je moet nu eenmaal een concreet ondewerp kiezen. Dat er nog geen referendumvoorstel is omarmd door GeenStijl voor het afwijzen van de TTIP begrijp ik niet. Veel mensen hebben er nog niet over gehoord, helaas blijken zelfs de meeste studenten niet te weten wat het inhoudt. GeenStijl weet wel wat het inhoudt.
Er kan enkel een referendum aangevraagd worden over wetten die door de Tweede Kamer zijn aangenomen. Er is nog geen wet over TTIP aangenomen en dus kan er ook geen referendum worden aangevraagd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')