Bron: http://www.elsevier.nl/Ne(...)?masterpageid=158493quote:In een asielzoekerscentrum in het Utrechtse Overberg zijn donderdagnacht verschillende vechtpartijen tussen groepen asielzoekers uitgebroken. Twee migranten zijn gewond geraakt, twee anderen zijn opgepakt.
De situatie liep volledig uit de hand. Politieagenten uit verschillende regio's moesten ondersteuning bieden om de asielzoekers uit elkaar te houden. Er moest zelfs een helikopter worden ingezet.
Na middernacht kregen twee groepen asielzoekers ruzie met elkaar, dat leidde tot een gewelddadige confrontatie. Lokale agenten wisten de situatie in eerste instantie onder controle te brengen.
Later escaleerde de situatie alsnog en braken er verschillende vechtpartijen uit. De aanleiding was een meningsverschil over een potje voetbal, schrijft RTL Nieuws. Het spel werd niet door iedere asielzoeker gewaardeerd.
Schade
Een woordvoerder zegt dat er 'flink werd gevochten'. Bij de tweede confrontatie vloog het meubilair door het azc heen. Er is flinke schade aangericht aan het centrum.
Tientallen agenten werden naar Overberg gestuurd om de agressieve groepen uit elkaar te houden. Inmiddels is het weer relatief rustig in het azc. Enkele agenten blijven de situatie wel in de gaten houden.
Publieke opinie
Intussen protesteren steeds meer Nederlanders tegen de komst van asielzoekerscentra in hun regio. Donderdagavond werd het gemeentehuis van Purmerend bezocht door burgers die tegen de komst van 750 migranten zijn.
De sfeer bij het raadsdebat over de asielopvang was zo onrustig dat burgemeester Don Bijl (VVD) de raadszaal voortijdig heeft laten ontruimen.
Dinsdag ontstond er in Enschede een vergelijkbare situatie. Daar maakten woedende inwoners hun onvrede kenbaar aan de gemeente over de komst van een azc.
Ook op andere plekken in het land lieten burgers weten tegen de komst van asielzoekers te zijn. Beoogde opvanglocaties werden beklad met provocaties en hakenkruizen. Op een flatgebouw in Eindhoven was de tekst 'eigen volk eerst' te lezen.
Dit is wel een mooi understatement.quote:Ook op andere plekken in het land lieten burgers weten tegen de komst van asielzoekers te zijn. Beoogde opvanglocaties werden beklad met provocaties en hakenkruizen. Op een flatgebouw in Eindhoven was de tekst 'eigen volk eerst' te lezen.
Als iets elke dag gebeurd is het inderdaad geen nieuws dat snap jij helemaal.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:06 schreef Ludachrist het volgende:
Verder, tja. Een vechtpartij die nieuws is omdat het tussen asielzoekers is. Elke zaterdagavond zal er ergens in Nederland ook wel een vechtpartij plaatsvinden tussen autochtone groepen, maar dat is niet echt nieuwswaardig.
Donder toch op zeg. Meer een gevalletje van: tijd dat die mensen wat fatsoen tonen en zich eens een beetje als gast gaan gedragen en dankbaar zijn voor wat ze hier hebben. Ze komen uit een oorlogsgebied, althans dat word ons verteld, en wat doen ze hier. Ook oorlog maken, dan ben je echt een beetje simpel.quote:Gevalletje van die mensen in dat kamp wat verder uit elkaar houden of wat extra politie-inzet in de buurt.
Je hebt helemaal gelijk, gewoon een incidentje dit.quote:Tevens inb4: 'dit halen we binnen', 'islam is vrede', 'ies koeltoer', 'open je ogen' en 'sluit de grenzen'.
Dat dikgedrukte he? Dat gaat eigenlijk over elke hooligan. Net als die droeftoeters uit Frankrijk in Groningen laatst.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als iets elke dag gebeurd is het inderdaad geen nieuws dat snap jij helemaal.
[..]
Donder toch op zeg. Meer een gevalletje van: tijd dat die mensen wat fatsoen tonen en zich eens een beetje als gast gaan gedragen en dankbaar zijn voor wat ze hier hebben. Ze komen uit een oorlogsgebied, althans dat word ons verteld, en wat doen ze hier. Ook oorlog maken, dan ben je echt een beetje simpel.
Dat zegt hij toch niet? Waar ik moe van word is dat je tegenwoordig of tegen de vluchtelingen bent, of voor. Een middenweg schijnt niet te mogen bestaan.quote:[..]
Je hebt helemaal gelijk, gewoon een incidentje dit.
Dat klopt, vandaar dat het nieuws is.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:10 schreef RingBewoner het volgende:
Hier maar weer eens bewijs dat men het bericht gewoon helemaal niet leest alvorens met een halfbakken verdediging te komen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze mogen niets doen en vervelen zich dus helemaal de tyfus, dan krijg je vanzelf gezeik ongeacht wie ze zijn of waar ze vandaan komen.
Jazeker zijn die hier te gast. Het mooie is echter dat die gasten ook gewoon weer weggaan. Asielzoekers komen hier omdat ze op de vlucht zijn en hier graag willen wonen. Als je ergens permanent wil verblijven dan lijkt het mij iets belangrijker dat je je aanpast.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte he? Dat gaat eigenlijk over elke hooligan. Net als die droeftoeters uit Frankrijk in Groningen laatst.
Oorlog maken noemt hij datquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:10 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als iets elke dag gebeurd is het inderdaad geen nieuws dat snap jij helemaal.
[..]
Donder toch op zeg. Meer een gevalletje van: tijd dat die mensen wat fatsoen tonen en zich eens een beetje als gast gaan gedragen en dankbaar zijn voor wat ze hier hebben. Ze komen uit een oorlogsgebied, althans dat word ons verteld, en wat doen ze hier. Ook oorlog maken, dan ben je echt een beetje simpel.
[..]
Zonder spatie.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben een beetje vluchtelingenmoe aan het worden, althans, de ophef daarover.
Die mensen zijn hier niet te gast of wel?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oorlog maken noemt hij dat. Het is een vechtpartij man, dat is niet de bedoeling maar ook niet bepaald het einde van de wereld. Op elke kermis in de provincie wordt ook gevochten, wat wil je doen met die structurele problemen?
Ik ben de laatste die geweld zal verdedigen, maar als je mensen op een kluitje zet en ze verbied iets te mogen doen om in hun eigen onderhoud te voorzien is dat wel vragen om problemen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier maar weer eens bewijs dat men het bericht gewoon helemaal niet leest alvorens met een halfbakken verdediging te komen.
Dat dikgedrukte. Je weet dat je met een 'maar' eigenlijk zegt: Wat ik hiervoor zei is onzin.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die geweld zal verdedigen, maar als je mensen op een kluitje zet en ze verbied iets te mogen doen om in hun eigen onderhoud te voorzien is dat wel vragen om problemen.
Welnee. Dat ik iets niet verdedig is niet hetzelfde als de realiteit onder ogen zien.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte. Je weet dat je met een 'maar' eigenlijk zegt: Wat ik hiervoor zei is onzin.
Als die mensen niet op een kluitje willen zitten dan moeten ze niet met z´n allen massaal naar Nederland komen, genoeg andere plekken in Europa en op de wereld waar ze heen kunnen. Of ze hadden lekker thuis moeten blijven, komt steeds meer ruimte vrij daar.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Welnee. Dat ik iets niet verdedig is niet hetzelfde als de realiteit onder ogen zien.
En dat geeft je het recht om je als een mongool te gedragen en andere mensen de hersens in te slaan, maar als mensen die hierheen vluchten het doen hebben ze zich maar te gedragen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:24 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Die mensen zijn hier niet te gast of wel?
Dat is waar. Bouwruimte zat met al die gebombardeerde en kapotgeschoten huizen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:29 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als die mensen niet op een kluitje willen zitten dan moeten ze niet met z´n allen massaal naar Nederland komen, genoeg andere plekken in Europa en op de wereld waar ze heen kunnen. Of ze hadden lekker thuis moeten blijven, komt steeds meer ruimte vrij daar.
Ik vind absoluut dat daar een verschil tussen zit.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dat geeft je het recht om je als een mongool te gedragen en andere mensen de hersens in te slaan, maar als mensen die hierheen vluchten het doen hebben ze zich maar te gedragen?
Oh dus alle vluchtelingen willen hier blijven.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jazeker zijn die hier te gast. Het mooie is echter dat die gasten ook gewoon weer weggaan. Asielzoekers komen hier omdat ze op de vlucht zijn en hier graag willen wonen. Als je ergens permanent wil verblijven dan lijkt het mij iets belangrijker dat je je aanpast.
Precies en aangezien er ook wel wat doden vallen is het aantal inwoners per KM² ook steeds minder.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is waar. Bouwruimte zat met al die gebombardeerde en kapotgeschoten huizen.
Misschien wordt het nu toch eens tijd het bericht te lezen voor je jezelf verder belachelijk maakt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die geweld zal verdedigen, maar als je mensen op een kluitje zet en ze verbied iets te mogen doen om in hun eigen onderhoud te voorzien is dat wel vragen om problemen.
Kijk je wel eens tv? Het merendeel geeft aan naar Nederland te willen. Kijk alleen maar naar het aantal immigranten dat hier dagelijks binnenkomt momenteel.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh dus alle vluchtelingen willen hier blijven.
Hoe kom je daarbij?
Je weet het allemaal flink te generaliseren zeg.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik vind absoluut dat daar een verschil tussen zit.
Hier naartoe komen en overal maar zielig doen en roepen om hulp, roepen dat je meer luxe wilt en weten dat er een hele hoop mensen zijn die je hier niet willen hebben zou toch een goede reden moeten zijn om je te gedragen.
Nee.quote:
Ze wilden toch naar Duitslandquote:Het merendeel geeft aan naar Nederland te willen. Kijk alleen maar naar het aantal immigranten dat hier dagelijks binnenkomt momenteel.
Jij gebruikt precies dezelfde argumentatie.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En dat geeft je het recht om je als een mongool te gedragen en andere mensen de hersens in te slaan, maar als mensen die hierheen vluchten het doen hebben ze zich maar te gedragen?
Ik heb het bericht vanochtend al gelezen, dank.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Misschien wordt het nu toch eens tijd het bericht te lezen voor je jezelf verder belachelijk maakt.
Ga het maar weer lekker weg bagatelliseren. Dit is wat ons te wachten staat. Het meubilair van je gastopvang in elkaar slaan en op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler gratis zorg ontvangen in het nabije ziekenhuis.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oorlog maken noemt hij dat. Het is een vechtpartij man, dat is niet de bedoeling maar ook niet bepaald het einde van de wereld. Op elke kermis in de provincie wordt ook gevochten, wat wil je doen met die structurele problemen?
Probeer het dan nog maar een keer. Blijkbaar heb je het belangrijkste stukje gemist.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb het bericht vanochtend al gelezen, dank.
Dan neem je toch lekker een paar van die gasten in huis?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je weet het allemaal flink te generaliseren zeg.
Ik zie ze nog lopen inderdaad. "Boehoe, IS heeft mijn stad verwoest en mijn buurman onthoofd!!!". Wat een jankerds!quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:31 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik vind absoluut dat daar een verschil tussen zit.
Hier naartoe komen en overal maar zielig doen en roepen om hulp, roepen dat je meer luxe wilt en weten dat er een hele hoop mensen zijn die je hier niet willen hebben zou toch een goede reden moeten zijn om je te gedragen.
Dank.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik zie ze nog lopen inderdaad. "Boehoe, IS heeft mijn stad verwoest en mijn buurman onthoofd!!!". Wat een jankerds!
Mooie vraag voor het intake formulier.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh dus alle vluchtelingen willen hier blijven.
Hoe kom je daarbij?
Nee, beide groepen mogen het niet doen. Ze doen het echter toch, en dat ligt niet aan het soort mensen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jij gebruikt precies dezelfde argumentatie.
Hooligans doen het dus mogen deze mensen het ook doen.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:37 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan neem je toch lekker een paar van die gasten in huis?
quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat zegt hij toch niet? Waar ik moe van word is dat je tegenwoordig of tegen de vluchtelingen bent, of voor. Een middenweg schijnt niet te mogen bestaan.
Als je daar geen onderscheid in ziet dan ben je wel een beetje simpel.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, beide groepen mogen het niet doen. Ze doen het echter toch, en dat ligt niet aan het soort mensen.
Als je het potje voetbal bedoelt maakt dat nog niet uit. Mensen op een kluitje die niets mogen doen kan elke klein dingetje de al bestaande frustratie volledig uit de hand laten lopen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Probeer het dan nog maar een keer. Blijkbaar heb je het belangrijkste stukje gemist.
Iedere kritiek maakt je immers tot discriminerende racist en xenofoob.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:15 schreef kanovinnie het volgende:
Dat zegt hij toch niet? Waar ik moe van word is dat je tegenwoordig of tegen de vluchtelingen bent, of voor. Een middenweg schijnt niet te mogen bestaan.
Ze mogen voetballen. Maar anderen waren het daar niet mee eens. Van 'niets mogen doen' is simpelweg geen sprake.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:40 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je het potje voetbal bedoelt maakt dat nog niet uit. Mensen op een kluitje die niets mogen doen kan elke klein dingetje de al bestaande frustratie volledig uit de hand laten lopen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Ze mogen niets doen en vervelen zich dus helemaal de tyfus, dan krijg je vanzelf gezeik ongeacht wie ze zijn of waar ze vandaan komen.
Volgens mij wordt het nog veel erger! Wij worden vreemdelingen in eigen land binnen een paar jaar, zeker als de overheid volgende maand begint met mensen het huis uit te zetten om ruimte te maken voor vluchtelingen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:35 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ga het maar weer lekker weg bagatelliseren. Dit is wat ons te wachten staat. Het meubilair van je gastopvang in elkaar slaan en op kosten van de hardwerkende Nederlandse belastingbetaler gratis zorg ontvangen in het nabije ziekenhuis.
Vandaag werd ook bekend dat vier op de vijf gemeenten in Nederland helemaal geen extra woonruimte hebben. Dus dat kan nog leuk worden.
Ik geloof wel dat enige nuance op zijn plek is, deze mensen zijn in de afgelopen weken naar Nederland gekomen. Ik geloof dat elke debiel snapt dat ze niet binnen 7 dagen een baan kunnen hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb jij even een lijstje van normen en waarden van dé Nederlandse Maatschappij voor mij dan?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat enige nuance op zijn plek is, deze mensen zijn in de afgelopen weken naar Nederland gekomen. Ik geloof dat elke debiel snapt dat ze niet binnen 7 dagen een baan kunnen hebben.
Dat ze het fatsoen kunnen opbrengen om tijdens de asielprocedure zich te gedragen, lijkt me niet meer dan gewenst.
Probleem is inderdaad dat alle soorten en maten daar door elkaar zitten, geloven en visie's.
Gezinnen en alleengaande mannen. Dat dit incident niet op zichzelf staat lijkt me duidelijk, gezien de situatie in Giessen vorige week.
Oplossing:
Duidelijk communiceren dat vechten, verkrachten en dergelijk gedrag een enkele reis is naar het land van herkomst. Bij twijfel naar land van mogelijke herkomst.
tip van de dag:
Als ze zich vervelen, kunnen ze zich vast inlezen in de normen en waarden in de Nederlandse Maatschappij.
Provinciaal hier. Lang geleden dat ik een vechtpartij heb meegemaakt waarbij de politie andere korpsen en een helikopter in moest zetten. Nog nooit meegemaakt eigenlijk.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:23 schreef Ludachrist het volgende:
Op elke kermis in de provincie wordt ook gevochten, wat wil je doen met die structurele problemen?
Dat betwijfel ik ten zeerste. Maar goed, wat is dan je punt? Mensen vechten en dat is geen nieuws?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, beide groepen mogen het niet doen. Ze doen het echter toch, en dat ligt niet aan het soort mensen.
Ikke niet, mooi werk voor een paar werkzoekenden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Heb jij even een lijstje van normen en waarden van dé Nederlandse Maatschappij voor mij dan?
quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:43 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Heb jij even een lijstje van normen en waarden van dé Nederlandse Maatschappij voor mij dan?
quote:Typisch Nederlandse normen en waarden
Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg! Schreeuw vooral niet van de toren dat je het gemaakt hebt, want dan brandt heel Nederland je af.
Wij zijn nogal vrij in de omgang. Zowel op het werk als privé (en ook man en vrouw) gaan wij vrij informeel met elkaar om. We tutoyeren ook al heel snel.
Ga je uit eten, dan delen we de rekening. Dat de vrouw meebetaalt voor haar eigen eten, vinden wij heel gewoon.”Going Dutch”ss
Wij vinden onszelf een tolerant volk. Deze tolerantie uit zich in hoe wij omgaan met zaken als homoseksualiteit, abortus en soft drugs.
Wij maken eerst even een afspraak als we langs willen komen voor een bakje koffie. We verwachten dan ook wel een koekje er bij.
We geven niet graag teveel uit en struinen winkels af naar koopjes. De rest van de wereld noemt ons gierig, wij noemen het graag zuinig.
We zijn niet te beroerd massaal te steunen bij rampen elders in de wereld. Solidair dus, want als er daar zo’n ellende is, dan help je toch?
Wij houden erg van op tijd zijn. Punctualiteit zit nogal ingebakken in ons systeempje.
Ga er niet vanuit dat je mee-eet. Dat moet toch echt vooraf besproken worden.
Wij zijn erg open als het gaat om onderwerpen als seks en drugs. Niet voor niks wordt Spuiten en Slikken al jaren goed bekeken.
Daar zal je wel blij mee zijn. Ik hoor je kwijlen vanachter het scherm.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het nog veel erger! Wij worden vreemdelingen in eigen land binnen een paar jaar, zeker als de overheid volgende maand begint met mensen het huis uit te zetten om ruimte te maken voor vluchtelingen.
Ik geef het nog een week voor de Sharia ingevoerd wordt.
Tuurlijk, iemand die echt uit oorlogsgebied komt zou zich wel gedeisd houden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Oke.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je daar geen onderscheid in ziet dan ben je wel een beetje simpel.
Dit geeft perfect aan waarom de stroom nu moet worden stopgezet. Elke asielaanvraag die momenteel is ingediend in Nederland kan dan correct en secuur worden behandeld. Het beperkte budget dat we hebben kan dan worden ingezet om deze mensen de opvang te geven die ze verdienen. De 'niet zo legitieme' asielzoekers dienen te worden teruggestuurd, wat in de praktijk onmogelijk blijkt gezien de wijdverspreide tactiek van het paspoort weggooien.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Als je het potje voetbal bedoelt maakt dat nog niet uit. Mensen op een kluitje die niets mogen doen kan elke klein dingetje de al bestaande frustratie volledig uit de hand laten lopen.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:45 schreef RingBewoner het volgende:
Wij vinden onszelf een tolerant volk. Deze tolerantie uit zich in hoe wij omgaan met zaken als homoseksualiteit, abortus en soft drugs.
Wij maken eerst even een afspraak als we langs willen komen voor een bakje koffie. We verwachten dan ook wel een koekje er bij.
We geven niet graag teveel uit en struinen winkels af naar koopjes. De rest van de wereld noemt ons gierig, wij noemen het graag zuinig.
We zijn niet te beroerd massaal te steunen bij rampen elders in de wereld. Solidair dus, want als er daar zo’n ellende is, dan help je toch?
quote:Wij vinden onszelf een tolerant volk. Deze tolerantie uit zich in hoe wij omgaan met zaken als homoseksualiteit, abortus en soft drugs.
Zeker. Ik heb mijn relatie al uitgemaakt, aangezien ik verwacht dat ze morgen als seksslavin aan een moslim wordt verkochtquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:45 schreef Elzies het volgende:
[..]
Daar zal je wel blij mee zijn. Ik hoor je kwijlen vanachter het scherm.
inderdaad, maar mooi te zien hoe sommige hier proberen recht te lullen wat krom is.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:47 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Dit geeft perfect aan waarom de stroom nu moet worden stopgezet. Elke asielaanvraag die momenteel is ingediend in Nederland zit kan dan correct en secuur worden behandeld. Het beperkte budget dat we hebben kan dan worden ingezet om deze mensen de opvang te geven die ze verdienen. De 'niet zo legitieme' asielzoekers dienen te worden teruggestuurd, wat in de praktijk onmogelijk blijkt gezien de wijdverspreide tactiek van het paspoort weggooien.
Indien je de toestroom niet stopt zullen dit soort ongevallen alleen nog maar meer voorkomen. Het beperkte budget en de gelimiteerde ruimte moeten dan immers verdeeld worden onder nog meer mensen. A recipe for disaster.
Dat is lange termijndenken en daar wordt in Nederland niet aan gedaan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:54 schreef HighLander het volgende:
Is het niet prachtig hoe idealen als tolerantie en begrip tegelijkertijd de grondslag en de ondergang van de Nederlandse cultuur betreffen.
Als ik me besneden heb, mag ik dan een bod doen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker. Ik heb mijn relatie al uitgemaakt, aangezien ik verwacht dat ze morgen als seksslavin aan een moslim wordt verkocht.
Nee, je blijft een walgelijke dhimmi en bent dus per definitie minderwaardig aan onze nieuwe overheersers.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:55 schreef Elzies het volgende:
[..]
Als ik me besneden heb, mag ik dan een bod doen?
Dan kom jij niet uit Santpoort.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:44 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Provinciaal hier. Lang geleden dat ik een vechtpartij heb meegemaakt waarbij de politie andere korpsen en een helikopter in moest zetten. Nog nooit meegemaakt eigenlijk.
Zet je ook even alle vechtpartijen bij asielzoekerscentra in de afgelopen twaalf jaar op een rij?quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan kom jij niet uit Santpoort.
http://www.nu.nl/algemeen(...)is-in-santpoort.html
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)e-negen-aanhoudingen
Of Mijdrecht:
http://www.petershotnews.(...)meester-sluit-kermis
Of Volendam:
http://www.groot-waterlan(...)e-edamse-jeugdbende/
Of Hasselt bij onze zuiderburen:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)agenten-gewond.dhtml
Ach het blijft toch vreemd dat de mensen die beweren een oorlog te hebben ontvlucht zo licht ontvlambaar zijn dat een voetbalwedstrijd de beweegreden kan zijn voor een vechtpartij. Wie echte ontberingen ontvlucht heeft en momenteel in veiligheid verkeert zal de 'geringe' spanning en emotie van een voetbalwedstrijd ook wel in goede banen weten te leiden.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dan kom jij niet uit Santpoort.
http://www.nu.nl/algemeen(...)is-in-santpoort.html
http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)e-negen-aanhoudingen
Of Mijdrecht:
http://www.petershotnews.(...)meester-sluit-kermis
Of Volendam:
http://www.groot-waterlan(...)e-edamse-jeugdbende/
Of Hasselt bij onze zuiderburen:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)agenten-gewond.dhtml
Hoezo is dat raar? Deze mensen zijn juist meer ontvlambaar dan een gemiddeld mens dat nooit oorlog heeft gekend. Laat ik niet beginnen over trauma's.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:12 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ach het blijft toch vreemd dat de mensen die beweren een oorlog te hebben ontvlucht zo licht ontvlambaar zijn dat een voetbalwedstrijd de beweegreden kan zijn voor een vechtpartij. Wie echte ontberingen ontvlucht heeft en momenteel in veiligheid verkeert zal de 'geringe' spanning en emotie van een voetbalwedstrijd ook wel in goede banen weten te leiden.
Het geeft inderdaad aan dat ze niet veel verschillen van Nederlandse hooligans die alle welvaart ten spijt toch nog elke gelegenheid aangrijpen om stennis te trappen. Het nutteloze bestaan van de hooligan wordt opgevuld en verzacht door een wekelijkse vechtpartij. Maar het geeft ook perfect aan dat we niet meer van deze mensen in onze samenleving moeten willen. Wie wil immers meer hooligans? Weg dus gewoon.
Ik ben het niet met je eens, maar ik wil je aanname accepteren om het volgende voorbeeld te maken. Deze getraumatiseerde asielzoekers zullen allemaal veel aandacht, zorg en onderwijs nodig hebben om goed en volledig in de Nederlandse maatschappij te gaan functioneren. De middelen om dit te bekostigen zijn beperkt. De huidige situatie laat zien dat we al bijna bij een breekpunt zijn aangekomen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:16 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hoezo is dat raar? Deze mensen zijn juist meer ontvlambaar dan een gemiddeld mens dat nooit oorlog heeft gekend. Laat ik niet beginnen over trauma's.
Het zal wellicht een teleurstelling zijn voor de vrijwilligers die al enthousiast babysokjes hebben gebreid om de vluchtelingen welkom te heten, maar het zijn grotendeels jonge mannen. Als je een heleboel jonge mannen bij elkaar zet die weinig te doen hebben en die geen verantwoordelijkheden meer hebben dan is de kans op vechtpartijen erg groot.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:16 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hoezo is dat raar? Deze mensen zijn juist meer ontvlambaar dan een gemiddeld mens dat nooit oorlog heeft gekend. Laat ik niet beginnen over trauma's.
In mijn geboortedorp (dat toevallig naast Wezep ligt waar van die anti-AZC bekladdingen hebben plaatsgevonden) hebben ze wel eens de ME moeten inzetten tegen opgeschoten jongeren. Weet niet hoe het nu is, maar het was niet ongebruikelijk dat groepen jongeren uit Wezep liepen te vechten met jongeren uit omliggende gemeenten, dat was altijd water en vuur.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:44 schreef Twiitch het volgende:
Provinciaal hier. Lang geleden dat ik een vechtpartij heb meegemaakt waarbij de politie andere korpsen en een helikopter in moest zetten. Nog nooit meegemaakt eigenlijk.
Dit.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zal wellicht een teleurstelling zijn voor de vrijwilligers die al enthousiast babysokjes hebben gebreid om de vluchtelingen welkom te heten, maar het zijn grotendeels jonge mannen. Als je een heleboel jonge mannen bij elkaar zet die weinig te doen hebben en die geen verantwoordelijkheden meer hebben dan is de kans op vechtpartijen erg groot.
Het hele beleid is zo verschrikkelijk visieloos. De ruimte en financiële middelen zijn beperkt voor asielzoekers. De stroom van asielzoekers is daarentegen niet beperkt en eerder onbeperkt. De mensen die waarschuwen voor ongeregeldheden in AZC's en - vanuit maatschappelijk perspectief - voor geïmporteerde conflicten in de Nederlandse samenleving worden weggezet als xenofoben die vol zitten met ongegronde angsten. De toevoer van nieuwe migranten wordt daarom niet stopgezet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het zal wellicht een teleurstelling zijn voor de vrijwilligers die al enthousiast babysokjes hebben gebreid om de vluchtelingen welkom te heten, maar het zijn grotendeels jonge mannen. Als je een heleboel jonge mannen bij elkaar zet die weinig te doen hebben en die geen verantwoordelijkheden meer hebben dan is de kans op vechtpartijen erg groot.
Ik vind het niet normaal. Verklaarbaar is het wel, maar juist de normen ontbreken. Je zou bijvoorbeeld als norm kunnen stellen dat als je al begint met een misdrijf plegen, je naturalisatie wel kunt vergeten. Dan gebeurt het waarschijnlijk helemaal niet meer. Dan geef je ze meteen de juiste boodschap mee voor integratie. Anderzijds zou je ze ook zelf meer verantwoordelijkheid kunnen geven voor hoe het binnen de opvang gaat. Tijdens de vlucht hebben die vluchtelingen zich ook min of meer georganiseerd, in die zin dat ze samenwerken en elkaar niet te lijf gaan. Dan komen ze in de Nederlandse opvang, en dan wordt ineens alles voor ze geregeld en hebben ze geen invloed meer op hun omgeving.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:34 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit.
Van welke afkomst ook dat is een normale zaak.
Hahaha tja als je anderen gaat bombarderen zit je met de gevolgen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:38 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Het hele beleid is zo verschrikkelijk visieloos. De ruimte en financiële middelen zijn beperkt voor asielzoekers. De stroom van asielzoekers is daarentegen niet beperkt en eerder onbeperkt. De mensen die waarschuwen voor ongeregeldheden in AZC's en - vanuit maatschappelijk perspectief - voor geïmporteerde conflicten in de Nederlandse samenleving worden weggezet als xenofoben die vol zitten met ongegronde angsten. De toevoer van nieuwe migranten wordt daarom niet stopgezet.
Indien er iets gebeurd in AZCs - waar die zogenaamde xenofoben altijd voor hebben gewaarschuwd - dan zegt dezelfde persoon die er weinig moeite mee heeft om zijn morele superioriteit te vertonen dat dit een gevolg is van veel mensen op een kleine ruimte met weinig werk aan handen.
JA VIND JE HET GEK ALS JE EEN ONGELIMITEERDE STROOM AAN MIGRANTEN JE LANDSGRENZEN LAAT BETREDEN? Die mensen moeten ergens heen en zullen inderdaad op een 'kluitje' komen.
Nederland heeft nooit in Syrië gebombardeerd. Ook niet in Eritrea, Ethiopië, Nigeria, Bangladesh en Albanië. Pure onzin en nutteloze statements dus.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:49 schreef loni55 het volgende:
[..]
Hahaha tja als je anderen gaat bombarderen zit je met de gevolgen.
Ze mogen verdomme blij zijn dat ze niets te doen hebben. Ze komen uit oorlogsgebied vandaan toch?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Even een vraag, Hoezo zijn we de breekpunt bereikt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:21 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens, maar ik wil je aanname accepteren om het volgende voorbeeld te maken. Deze getraumatiseerde asielzoekers zullen allemaal veel aandacht, zorg en onderwijs nodig hebben om goed en volledig in de Nederlandse maatschappij te gaan functioneren. De middelen om dit te bekostigen zijn beperkt. De huidige situatie laat zien dat we al bijna bij een breekpunt zijn aangekomen.
Dit geeft perfect aan waarom de stroom nu moet worden stopgezet. Elke asielaanvraag die momenteel is ingediend in Nederland kan dan correct en secuur worden behandeld. Het beperkte budget dat we hebben kan dan worden ingezet om deze mensen de opvang te geven die ze verdienen. De 'niet zo legitieme' asielzoekers dienen te worden teruggestuurd, wat in de praktijk onmogelijk blijkt gezien de wijdverspreide tactiek van het paspoort weggooien.
Indien je de toestroom niet stopt zullen dit soort ongevallen alleen nog maar meer voorkomen. Het beperkte budget en de gelimiteerde ruimte moeten dan immers verdeeld worden onder nog meer mensen. A recipe for disaster.
Wat vind je hiervan?
Nee, wel in Irak, Syrië en eigenlijk hebben afzonderlijke Eu landen nog meer militaire avontuurtjes gehad wat bijgedragen heeft aan ineenstorting van hele samenlevingen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:51 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Nederland heeft nooit in Syrië gebombardeerd. Ook niet in Eritrea, Ethiopië, Nigeria, Bangladesh en Albanië. Pure onzin en nutteloze statements dus.
In internationaal perspectief:quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:53 schreef loni55 het volgende:
[..]
Even een vraag, Hoezo zijn we de breekpunt bereikt? (DE breekpunt)
Verder heeft iedereen recht op asielverzoek. Of je dat krijgt is een andere. In de tussentijd moeten deze mensen wel een menswaardig bestaan hebben
Ik heb je net verteld dat wij niet in Syrië hebben gebombardeerd. Nooit. Onzin dus.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:56 schreef loni55 het volgende:
[..]
Nee, wel in Irak, Syrië en eigenlijk hebben afzonderlijke Eu landen nog meer militaire avontuurtjes gehad wat bijgedragen heeft aan ineenstorting van hele samenlevingen.
Dat gaat niet lang meer duren. Daarnaast doen we al indirect aan mee door in Irak pershmergas te trainen en deze naar Syrië te vervoeren.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:59 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik heb je net verteld dat wij niet in Syrië hebben gebombardeerd. Nooit. Onzin dus.
Ja dus? We hebben dus niet in Syrie gebombardeerd terwijl je net zei dat we wel in Syrie hebben gebombardeerd. Jij hebt werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik houd op, ik heb DE breekpunt bereikt (jouw lidwoordquote:Op vrijdag 25 september 2015 12:03 schreef loni55 het volgende:
[..]
Dat gaat niet lang meer duren. Daarnaast doen we al indirect aan mee door in Irak pershmergas te trainen en deze naar Syrië te vervoeren.
Wat een ramp.quote:Op vrijdag 25 september 2015 11:58 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
In internationaal perspectief:
Refugee crisis: Germany reinstates controls at Austrian border
http://www.theguardian.co(...)n-emergency-measures
In Nederlands perspectief:
'Gemeenten hebben groot tekort aan woningen voor asielzoekers'
http://www.blikopnieuws.n(...)en-voor-asielzoekers
Doesburg vraagt inwoners om huis voor opvang vluchtelingen
http://www.gelderlander.n(...)chtelingen-1.5268809
Jij was het toch die zei dat wij in Syrië hadden gebombardeerd?
Me dunkt dat als je mensen onderdak geeft omdat ze dat hard nodig hebben, je kunt verwachten dat ze zich als goede gasten gedragen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is wel een mooi understatement.
Verder, tja. Een vechtpartij die nieuws is omdat het tussen asielzoekers is. Elke zaterdagavond zal er ergens in Nederland ook wel een vechtpartij plaatsvinden tussen autochtone groepen, maar dat is niet echt nieuwswaardig.
Gevalletje van die mensen in dat kamp wat verder uit elkaar houden of wat extra politie-inzet in de buurt.
Tevens inb4: 'dit halen we binnen', 'islam is vrede', 'ies koeltoer', 'open je ogen' en 'sluit de grenzen'.
Iedereen dient zich als een goede gast te gedragen in Nederland, ongeacht waar je vandaan komt. De tokkies genieten immers ook bescherming van de overheid in de vorm van uitkeringen en sociale huurwoningen, dus eigenlijk zouden die ook dankbaar moeten zijn en zich nederig dienen op te stellen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Me dunkt dat als je mensen onderdak geeft omdat ze dat hard nodig hebben, je kunt verwachten dat ze zich als goede gasten gedragen.
Doen ze dat niet, dan kun je je idd afvragen wat je hebt binnengehaald. Ze vragen om hulp en ze gaan vechten en richten schade aan. Direct terug dan maar. Zeker als ze zo graag vechten.
Ik heb naar die "gasten" toe hier toch smakeloze en walgelijke berichten gelezen. Als ze al Nederlands hadden kunnen lezen hadden ze geschrokken van hun gastheren en gastdames.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Me dunkt dat als je mensen onderdak geeft omdat ze dat hard nodig hebben, je kunt verwachten dat ze zich als goede gasten gedragen.
Doen ze dat niet, dan kun je je idd afvragen wat je hebt binnengehaald. Ze vragen om hulp en ze gaan vechten en richten schade aan. Direct terug dan maar. Zeker als ze zo graag vechten.
Deze "gasten" zijn dan ook niet door iedereen in Nederland uitgenodigd.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb naar die "gasten" toe hier toch smakeloze en walgelijke berichten gelezen. Als ze al Nederlands hadden kunnen lezen hadden ze geschrokken van hun gastheren en gastdames.
Bullshit. Dat is iets totaal anders.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Iedereen dient zich als een goede gast te gedragen in Nederland, ongeacht waar je vandaan komt. De tokkies genieten immers ook bescherming van de overheid in de vorm van uitkeringen en sociale huurwoningen, dus eigenlijk zouden die ook dankbaar moeten zijn en zich nederig dienen op te stellen.
Zoals zoveel gasten. Wordt daar ook voor een knokpartij een topic aangemaakt?quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:13 schreef Rowlf het volgende:
[..]
Deze "gasten" zijn dan ook niet door iedereen in Nederland uitgenodigd.
Wat is de oorzaak en wat is het gevolg?quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb naar die "gasten" toe hier toch smakeloze en walgelijke berichten gelezen. Als ze al Nederlands hadden kunnen lezen hadden ze geschrokken van hun gastheren en gastdames.
Heb jij ooit berichten gelezen over Chinezen door Nederlanders? Ook niet prettig.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:08 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wel voldoende bewijs om van DE breekpunt te spreken (jouw lidwoord)
Een land is geen gezin. Zowel tokkies als vluchtelingen hebben dezelfde rechten en krijgen beide hulp. Beide partijen dienen zich dus maar te gedragen, ongeacht of ze 'te gast' zijn of niet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Bullshit. Dat is iets totaal anders.
Als mijn kinderen vervelend zijn, gelden er andere regels dan wanneer jij als gast vervelend komt doen. Jouw wordt een gunst - gastvrijheid - verleend. En als dat is omdat je nergens anders terecht kan, zou ik maar normaal doen.
Beetje gaan knokken in het land dat zo goed is om je te helpen zeg. Maak het effe.
Het is niet zozeer een gunst hoor. Als ze recht hebben op asiel, dan hebben ze dat. En onderscheid op ras en geloof wordt hier niet gemaakt ook volgens mij. Artikeltje 1.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:16 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Heb jij ooit berichten gelezen over Chinezen door Nederlanders? Ook niet prettig.
Daarnaast, wij vragen geen gunst van hen, zij vragen een gunst van ons. Gezien het gebied en de dominante godsdienst vallen er inderdaad aardig wat kritische opmerkingen te maken.
Je hebt het over asielzoekers, maar hoeveel zijn er nu legitieme asielzoekers. Eurostat cijfers tonen aan dat maar 21% van alle vluchtelingen in Europa in het tweede kwartaal van 2015 uit Syrië kwam of beweerde uit Syrië te komen. De forged passports begin ik maar niet over.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is niet zozeer een gunst hoor. Als ze recht hebben op asiel, dan hebben ze dat. En onderscheid op ras en geloof wordt hier niet gemaakt ook volgens mij. Artikeltje 1.
Een land is prima te vergelijken met een gezin. Dat er andere regels voor gasten gelden is niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Een land is geen gezin. Zowel tokkies als vluchtelingen hebben dezelfde rechten en krijgen beide hulp. Beide partijen dienen zich dus maar te gedragen, ongeacht of ze 'te gast' zijn of niet.
Misschien snap je het concept niet van asiel en dat blijkt eigenlijk ook wel maar IEDEREEN heeft recht op asiel. Of je mag verbliven in het land waar je asiel hebt gevraagd is een andere.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:25 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Je hebt het over asielzoekers, maar hoeveel zijn er nu legitieme asielzoekers. Eurostat cijfers tonen aan dat maar 21% van alle vluchtelingen in Europa in het tweede kwartaal van 2015 uit Syrië kwam of beweerde uit Syrië te komen. De forged passports begin ik maar niet over.
In Nederland is het beeld anders en is 44% Syrisch (https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers).
Het merendeel is dus gewoon niet Syrisch. Kan nog steeds vluchteling zijn hoor, maar dat zijn die andere 60 miljoen vluchtelingen die momenteel overal op de wereld in kampen zitten ook. Zullen we die maar uitnodigen dan?
Het is nog steeds een gunst hoor. Een gunst die wij als Westerse beschaving hebben bedacht. Turkije, Libanon, de Golflanden en Saudi-Arabie - om maar even wat landen te noemen - erkennen namelijk de notie vluchteling niet. Zelfs nu nog niet.
Heel gezellig.!quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Leuk hè zo'n geïmporteerde burgeroorlog.
Voetbal ook maar afschaffen dan?quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De woorden van een paar mensen op internet komen natuurlijk ook veel harder aan dan zo'n barrelbomb van je eigen overheid.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan hebben we ook de gunst van vrijheid van meningsuiting. Ook primaquote:Op vrijdag 25 september 2015 12:25 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Je hebt het over asielzoekers, maar hoeveel zijn er nu legitieme asielzoekers. Eurostat cijfers tonen aan dat maar 21% van alle vluchtelingen in Europa in het tweede kwartaal van 2015 uit Syrië kwam of beweerde uit Syrië te komen. De forged passports begin ik maar niet over.
In Nederland is het beeld anders en is 44% Syrisch (https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers).
Het merendeel is dus gewoon niet Syrisch. Kan nog steeds vluchteling zijn hoor, maar dat zijn die andere 60 miljoen vluchtelingen die momenteel overal op de wereld in kampen zitten ook. Zullen we die maar uitnodigen dan?
Het is nog steeds een gunst hoor. Een gunst die wij als Westerse beschaving hebben bedacht. Turkije, Libanon, de Golflanden en Saudi-Arabie - om maar even wat landen te noemen - erkennen namelijk de notie vluchteling niet. Zelfs nu nog niet.
Zeker. Zo zitten je gasten in een opvangcentrum, mogen ze niet werken en nauwelijks naar buiten. Niet vechten lijkt me echter een regel die op dient te gaan voor de gehele samenleving.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Een land is prima te vergelijken met een gezin. Dat er andere regels voor gasten gelden is niet meer dan normaal.
Maar de consequenties kunnen verschillen voor burgers en hulpzoekers.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker. Zo zitten je gasten in een opvangcentrum, mogen ze niet werken en nauwelijks naar buiten. Niet vechten lijkt me echter een regel die op dient te gaan voor de gehele samenleving.
Als je als asielzoeker iemand per ongeluk doodt, kun je eruit. Lijkt me evident.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar de consequenties kunnen verschillen voor burgers en hulpzoekers.
Jij weet wat iedereen die tegen deze stroom vluchtelingen is gestemd heeft? Wat een arrogantie.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:36 schreef Gia het volgende:
Als iedereen die tegen de stroom zogenaamde vluchtelingen is, eens gaat stemmen op een partij die dit werkelijk een halt wil toeroepen, dan kom je misschien nog ergens.
Sociaal stemmen en dan hier gaan roeptoeteren dat JIJ ze niet uitgenodigd hebt, schiet natuurlijk niet op. De meeste stemmen zijn gegaan naar de nu regerende coalitie en die maken de dienst uit.
Dus, volgende keer anders stemmen of niet zaniken en een goede gastheer/vrouw zijn.
Dat jij denkt te weten wat ik denk, dat is pas arrogantie.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:46 schreef grimselman het volgende:
Jij weet wat iedereen die tegen deze stroom vluchtelingen is gestemd heeft? Wat een arrogantie.
Je schrijft het zelf op. Denk je dan wat anders dan je hier opschrijft?quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat jij denkt te weten wat ik denk, dat is pas arrogantie.
Facebook en FOK lijken mij niet representatief voor de gehele bevolking.quote:Ik stel vast, hier en op facebook, dat de meeste mensen, schijnbaar, tegen de komst van de stroom asielzoekers zijn. Toch hebben de meeste mensen, dus ook een aantal tussen de anti-asielzoekers, op deze coalitie-partijen gestemd.
Alsof het ook maar iets uit maakt op welke partij je stemt. Juist vanwege die coalitievorming is geen enkel plan haalbaar, er is altijd wel een coalitiegenoot die welk voorstel dan ook zal torpederen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik stel vast, hier en op facebook, dat de meeste mensen, schijnbaar, tegen de komst van de stroom asielzoekers zijn. Toch hebben de meeste mensen, dus ook een aantal tussen de anti-asielzoekers, op deze coalitie-partijen gestemd.
Niet allemaal, maar een redelijk groot deel wel. Je kan je vast wel voorstellen dat die niet hier zitten, aangezien wij ook net dat kleine deel van de Marokkanen hebben die kut zijn. Pech gehad, weer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:57 schreef Scorpie het volgende:
Dit zijn toch chirurgen, tandartsen, dokters, hoogopgeleide ICT-ers en managers die ons land vooruit gingen helpen? En die gaan dan zo asociaal op de vuist met elkaar?
quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:33 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan hebben we ook de gunst van vrijheid van meningsuiting. Ook prima![]()
En wie de echte vluchteling is, en wie niet, dat kan ik niet beoordelen en daar waag ik me ook niet aan. Daar zijn mensen voor die er de boterham mee verdienen, en die hebben er meer baat van dan ik.
Jouw stelling is dus: zolang er ergens een autochtoon hetzelfde doet dan mogen we niet klagen over daden van allochtonen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dit is wel een mooi understatement.
Gevalletje van die mensen in dat kamp wat verder uit elkaar houden of wat extra politie-inzet in de buurt.
Tevens inb4: 'dit halen we binnen', 'islam is vrede', 'ies koeltoer', 'open je ogen' en 'sluit de grenzen'.
Nee, dat is mijn stelling niet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:22 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Jouw stelling is dus: zolang er ergens een autochtoon hetzelfde doet dan mogen we niet klagen over daden van allochtonen?
Als jij iemand op bezoek hebt dan verwacht je niet dat die zich netjes gedraagt?
De eerste goedprater is gearriveerd. Heb je een goede reis gehad? Als jij bezoek hebt die zich verveelt dag mag hij de boel kort en klein slaan?quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik lees anders vaak genoeg over bontkraagjes die kermissen terroriseren. Of zijn dat geen autochtonen voor jou?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat is mijn stelling niet.
Mijn punt is dat dit nieuws is, terwijl Elsevier zelden uitpakt met een grote knokpartij op de kermis. Dat komt omdat vechtpartijen vrij vaak voorkomen binnen Nederland, dus waarom zo'n punt maken van iets dat vluchtelingen doen terwijl 'wij' dat ook met regelmaat van de klok doen.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is voor je.
Precies, voldoende mogelijkheden om wat te doen, schoonmaken, studeren, vrijwilligerswerk, koken, sportenquote:Op vrijdag 25 september 2015 14:46 schreef MisterCe het volgende:
[..]
De eerste goedprater is gearriveerd. Heb je een goede reis gehad? Als jij bezoek hebt die zich verveelt dag mag hij de boel kort en klein slaan?
Oh ja en het is volgens mij niet: ze mogen niks maar: ze willen niks:
NWS / Asielzoekers weigeren OCMW-woning te poetsen en op te ruimen
Jij weet niet echt wie er 9 van de 10 keer verantwoordelijk zijn voor grote vechtpartijen op de kermis he?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nee, dat is mijn stelling niet.
Mijn punt is dat dit nieuws is, terwijl Elsevier zelden uitpakt met een grote knokpartij op de kermis. Dat komt omdat vechtpartijen vrij vaak voorkomen binnen Nederland, dus waarom zo'n punt maken van iets dat vluchtelingen doen terwijl 'wij' dat ook met regelmaat van de klok doen.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is voor je.
Vluchtelingen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:54 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij weet niet echt wie er 9 van de 10 keer verantwoordelijk zijn voor grote vechtpartijen op de kermis he?
Dat zeg ik niet. Ik stel dus, ik herhaal het nog maar eens, dat vechtpartijen vaak voorkomen. Ik vraag me dus af waarom het nu opeens zo breed uitgemeten wordt, terwijl dat bij veel andere grootschalige knokpartijen minder het geval is.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:49 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ik lees anders vaak genoeg over bontkraagjes die kermissen terroriseren. Of zijn dat geen autochtonen voor jou?
En als ik hier dan om een bron vraag, is het antwoord dan 'dat zie je toch zelf ook wel linkse wegkijker walgelijke gütmensch policor als jij zijn landverraders'?quote:
Een bron vragen voor vechtpartijen op de kermis, jij komt niet vaak op een kermis blijkbaar.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En als ik hier dan om een bron vraag, is het antwoord dan 'dat zie je toch zelf ook wel linkse wegkijker walgelijke gütmensch policor als jij zijn landverraders'?
Zo ja, graag een bron van deze bewering!
Nogmaals, en ik blijf het maar herhalen, wat jij beweert klopt niet. Google maar eens op "vechtpartij kermis", dan krijg je 45000 resultaten.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik stel dus, ik herhaal het nog maar eens, dat vechtpartijen vaak voorkomen. Ik vraag me dus af waarom het nu opeens zo breed uitgemeten wordt, terwijl dat bij veel andere grootschalige knokpartijen minder het geval is.
Vaak genoeg, aangezien ik oorspronkelijk uit de provincie kom.quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een bron vragen voor vechtpartijen op de kermis, jij komt niet vaak op een kermis blijkbaar.
ja voetbal huhquote:Op vrijdag 25 september 2015 12:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Daar heb je het al.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:00 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Vaak genoeg, aangezien ik oorspronkelijk uit de provincie kom.
Hier worden geen officiële statistieken van bijgehouden maar gast, hoe wereldvreemd kun je zijn....quote:Op vrijdag 25 september 2015 14:58 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
En als ik hier dan om een bron vraag, is het antwoord dan 'dat zie je toch zelf ook wel linkse wegkijker walgelijke gütmensch policor als jij zijn landverraders'?
Zo ja, graag een bron van deze bewering!
Ja, en "vechtpartij azc overberg" geeft er 22.100. Dus de helft van de resultaten, terwijl je bij de ene zoekopdracht álle vechtpartijen meeneemt en bij de andere maar een.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:00 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Nogmaals, en ik blijf het maar herhalen, wat jij beweert klopt niet. Google maar eens op "vechtpartij kermis", dan krijg je 45000 resultaten.
Oke gast, jij hebt gelijk. Veel plezier nog op je roze wolk.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, en "vechtpartij azc overberg" geeft er 22.100. Dus de helft van de resultaten, terwijl je bij de ene zoekopdracht álle vechtpartijen meeneemt en bij de andere maar een.
"Het is zo, want ik zeg het!".quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:01 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Hier worden geen officiële statistieken van bijgehouden maar gast, hoe wereldvreemd kun je zijn....
Dankjewel.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:02 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Oke gast, jij hebt gelijk. Veel plezier nog op je roze wolk.
U is bekend dat de huidige generatie bontkraagjes tot de autochtonen worden gerekend?quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:03 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
"Het is zo, want ik zeg het!".
Steekproef: zoek "vechtpartij kermis", pak de 1e 10 resultaten en kijk of er 9 keer allochtonen bij betrokken zijn.
Hoe vaak er een bontkraagje bij betrokken is dan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:06 schreef MisterCe het volgende:
[..]
U is bekend dat de huidige generatie bontkraagjes tot de autochtonen worden gerekend?
Wanner onzen gasten, want dat zijn het, om zoiets massaal op de vuist gaan dan houd ik mijn hart vast wanneer ze in onze buurten worden gehuisvest. Maar zover vooruit denk jij waarschijnlijk niet.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:06 schreef Re het volgende:
maar goed, de vlam sloeg dus in de pan, op zich niet vreemd onder zulke omstandigheden maar om daar nu het hele vluchtelingenbeleid op af te rekenen is ook wat overdreven
Veel te vaak.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hoe vaak er een bontkraagje bij betrokken is dan.
dan lijken ze me niet met 750 man in een paar barakken te zitten maar gewoon verspreidt. En misdraag je je dan gewoon naar de wet straffen zoals voor elke nederlander... of denk je daadwerkelijk dat die 1000en asielzoekers elke dag allemaal massaal met elkaar lopen te rollenbollenquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:07 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Wanner onzen gasten, want dat zijn het, om zoiets massaal op de vuist gaan dan houd ik mijn hart vast wanneer ze in onze buurten worden gehuisvest. Maar zover vooruit denk jij waarschijnlijk niet.
Je kent de straffen in Nederland toch wel? Als je in je eigen land je hand verliest voor diefstal dan raak je niet onder de indruk van een taakstrafje.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
dan lijken ze me niet met 750 man in een paar barakken te zitten maar gewoon verspreidt. En misdraag je je dan gewoon naar de wet straffen zoals voor elke nederlander... of denk je daadwerkelijk dat die 1000en asielzoekers elke dag allemaal massaal met elkaar lopen te rollenbollen
ik denk dat er heel veel wel willen werken maar dat het moeilijk zal zijn om ze aan het werk te helpen ja... en dat topic is ook welquote:Op vrijdag 25 september 2015 15:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je kent de straffen in Nederland toch wel? Als je in je eigen land je hand verliest voor diefstal dan raak je niet onder de indruk van een taakstrafje.
Verder denk ik niet dat zij elke dag op straat zullen vechten maar wel dat zij hun oorlog meenemen. Spanningen tussen bepaalde groepen blijven. Verder ben ik bang dat zij, wanneer zij een bepaalde instelling hebben zoals hieronder, zij niet echt een toegevoegde waarde zijn voor de Nederlandse samenleving.
Of denk je dat zij wel bereid zullen zijn om de billen van onze bejaarden te wassen. Want dat wordt toch steeds gezegd? Of niet?
Makkelijk praten, tot je echt in zo'n situatie terechtkomt.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:31 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vind een student met een puberend, onvolwassen en lui brein die er een zooi van maakt toch nog net iets anders dan een volwassen man die vlucht voor verschrikking en dingen weigert te doen omdat het vrouwenwerk is. En dat op de plaats waar hij eindelijk is opgevangen en dus veilig is voor die verschrikking.
Ik zou zo ontzettend blij en dankbaar zijn als ik ergens veilig zou mogen schuilen dat ik mij zou gedragen als een modelburger!
Zeuren en dingen afbreken zou wel het laatste zijn.
En zo denk ik dat je de vluchtelingen en kansenparels kan gaan herkennen.
Ik heb hier niets aan toe te voegen. Op een of andere manier hebben die gasten de behoefte om alles maar goed te praten. Als zo'n gast een heel gezin zou uitmoorden dan nog zouden ze met excuses komen.quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:31 schreef Lenny77 het volgende:
Ik vind een student met een puberend, onvolwassen en lui brein die er een zooi van maakt toch nog net iets anders dan een volwassen man die vlucht voor verschrikking en dingen weigert te doen omdat het vrouwenwerk is. En dat op de plaats waar hij eindelijk is opgevangen en dus veilig is voor die verschrikking.
Ik zou zo ontzettend blij en dankbaar zijn als ik ergens veilig zou mogen schuilen dat ik mij zou gedragen als een modelburger!
Zeuren en dingen afbreken zou wel het laatste zijn.
En zo denk ik dat je de vluchtelingen en kansenparels kan gaan herkennen.
Oh nee, autochtonen doen dit niet, die hebben een veel hoger beschavingsniveau.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hier maar weer eens bewijs dat men het bericht gewoon helemaal niet leest alvorens met een halfbakken verdediging te komen.
Hebben we 'maar autochtonen doen het ook' al gehad?
Dus ze wurmen zichzelf in die situatie en dan is het logisch dat ze niet tevreden zijn. Moeten ze naar Spanje gaan. Vraag daarna even hoe geweldig ze het daar vinden als asielzoeker.quote:Op vrijdag 25 september 2015 10:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat je "vrouwenwerk" moet gaan doen?quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:34 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Makkelijk praten, tot je echt in zo'n situatie terechtkomt.
Je kunt vinden van die gasten wat je wilt, maar hun hebben tenminste wel nog de ballen om te zeggen dat schoonmaak vrouwenwerk is. De gemiddelde Nederlandse man durft dat allang niet meer.quote:Op vrijdag 25 september 2015 23:06 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dat je "vrouwenwerk" moet gaan doen?
Ze hebben helemaal geen ballen anders zaten ze niet hier te luilakken maar in hun eigen land om orde op zaken te stellen.quote:Op zondag 27 september 2015 16:29 schreef eight het volgende:
[..]
Je kunt vinden van die gasten wat je wilt, maar hun hebben tenminste wel nog de ballen om te zeggen dat schoonmaak vrouwenwerk is. De gemiddelde Nederlandse man durft dat allang niet meer.
quote:Op vrijdag 25 september 2015 15:17 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Of denk je dat zij wel bereid zullen zijn om de billen van onze bejaarden te wassen. Want dat wordt toch steeds gezegd? Of niet?
Je bent teveel geobsedeerd door bejaardenbillen lijkt het.quote:Op zondag 27 september 2015 16:34 schreef MisterCe het volgende:
l
Deze arme zielige jongens vonden dat de ambulancebroeders te lang achter elkaar hadden gewerkt en stonden erop dat ze rust zouden nemen. Wat een mooi volk laten we hier toch toe. Allemaal ingenieurs, doctoren, architecten en verzorgers die onze billen later gaan wassen.
Wil het wegkijken niet meer lukken?quote:Op zondag 27 september 2015 16:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Je bent teveel geobsedeerd door bejaardenbillen lijkt het.
Het wegkijken voor wat precies?quote:Op zondag 27 september 2015 16:42 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Wil het wegkijken niet meer lukken?
Ja mijn billen worden ooit bejaard en moeten ooit gewassen worden. maar nog een paar miljoen van dit soort gasten binnenhalen? Wordt toch 1 groot verrijkende feest?quote:Op zondag 27 september 2015 16:41 schreef Toefjes het volgende:
[..]
[..]
Je bent teveel geobsedeerd door bejaardenbillen lijkt het.
Een paar miljoen gasten? Een groot verrijkende feest? We zitten op 10 a 15 duizend toch?quote:Op zondag 27 september 2015 16:43 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ja mijn billen worden ooit bejaard en moeten ooit gewassen worden. maar nog een paar miljoen van dit soort gasten binnenhalen? Wordt toch 1 groot verrijkende feest?
Het enige wat die lui gaan wassen is de chip op je pinpas.quote:Op zondag 27 september 2015 16:43 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Ja mijn billen worden ooit bejaard en moeten ooit gewassen worden. maar nog een paar miljoen van dit soort gasten binnenhalen? Wordt toch 1 groot verrijkende feest?
Daarom moeten we actie ondernemen. het moeten er miljoenen worden. Oh ja, en dat aantal moet je wel keer 4 doen ivm gezinshereniging straks.quote:Op zondag 27 september 2015 16:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een paar miljoen gasten? Een groot verrijkende feest? We zitten op 10 a 15 duizend toch?
Hoeveel is miljoenen x 4 dan? Maar we moeten actie ondernemen, het moeten er miljoenen worden? Je slaat complete wartaal uitquote:Op zondag 27 september 2015 16:48 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Daarom moeten we actie ondernemen. het moeten er miljoenen worden. Oh ja, en dat aantal moet je wel keer 4 doen ivm gezinshereniging straks.
Gewoon zoveel mogelijk, miljoenen bijlarden biljoenen, aliens ik zoek verrijking hier.quote:Op zondag 27 september 2015 16:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoeveel is miljoenen x 4 dan? Maar we moeten actie ondernemen, het moeten er miljoenen worden? Je slaat complete wartaal uit
Dan ga je er wel heel makkelijk van uit dat de politieke partijen daadwerkelijk doen wat ze beloven / waar ze voor staan.quote:Op vrijdag 25 september 2015 12:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik stel vast, hier en op facebook, dat de meeste mensen, schijnbaar, tegen de komst van de stroom asielzoekers zijn. Toch hebben de meeste mensen, dus ook een aantal tussen de anti-asielzoekers, op deze coalitie-partijen gestemd.
Het merendeel? Op welke zender is het, dat ze allemaal aan het woord komen? Lijkt me wel vermakelijke TVquote:Op vrijdag 25 september 2015 10:33 schreef RingBewoner het volgende:
Kijk je wel eens tv? Het merendeel geeft aan naar Nederland te willen. Kijk alleen maar naar het aantal immigranten dat hier dagelijks binnenkomt momenteel.
Ik heb gisteren TV gekeken. 2,9% van de vluchtelingen komt hier naar toe.quote:Op maandag 28 september 2015 12:35 schreef Queller het volgende:
[..]
Het merendeel? Op welke zender is het, dat ze allemaal aan het woord komen? Lijkt me wel vermakelijke TV
Maar dat is de Staatsomroep he, bedoeld om jou te hersenspoelenquote:Op maandag 28 september 2015 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb gisteren TV gekeken. 2,9% van de vluchtelingen komt hier naar toe.
quote:Vijf arrestaties bij vechtpartij asielzoekerscentrum Almelo
Bij een grote vechtpartij in een asielzoekerscentrum in Almelo zijn zondagavond vijf arrestaties verricht. Dat meldt RTV Oost. De vechtpartij onder bewoners van het azc aan de Vriezenveenseweg brak zondag rond 20.00 uur om nog onbekende reden uit.
De politie kwam met minstens tien auto's naar het centrum om de gemoederen te bedaren. De arrestanten zijn 16 en 17 jaar. Minstens een persoon zou met een ambulance zijn afgevoerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)centrum-Almelo.dhtml
Oh ja want ze brengen ook zielige kindjes in beeld, dat is waarquote:Op maandag 28 september 2015 12:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar dat is de Staatsomroep he, bedoeld om jou te hersenspoelen
Als ze zich niet willen conformeren aan de hier geldende wetten, dan moet de beslissing wel of niet toelaten voor de IND natuurlijk een makkie zijn. Mits onomstotelijk en 100% bewezen na een eerlijke rechtsgang.quote:Op maandag 28 september 2015 12:52 schreef AvispaCS het volgende:
Wat eerder ook al is gezegd: je haalt deze 'mensen' niet uit het conflict, maar je haalt de conflicten hier naar toe. Daar wordt dan nog aan toegevoegd dat men helemaal niet om kan gaan met de hier geldende regels en wetten.
Het is niet de vraag of, maar wanneer het tot uitbarsting komt.
Heb je nog ergens een paar miljoen liggen ?quote:Op maandag 28 september 2015 12:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als ze zich niet willen conformeren aan de hier geldende wetten, dan moet de beslissing wel of niet toelaten voor de IND natuurlijk een makkie zijn. Mits onomstotelijk en 100% bewezen na een eerlijke rechtsgang.
Dat zijn nou eenmaal zaken die bij een fatsoenlijk land horen, leuk of niet. Al zijn we ook niet failliet gegaan op de snelrechtzaken na de rellen in de Schilderswijk toch?quote:Op maandag 28 september 2015 12:58 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Heb je nog ergens een paar miljoen liggen ?
Dan mag er wel flink wat budget bij voor de rechtbanken.
Sorry, ik heb de precieze kosten van die rellen niet bij de hand. Misschien jij wel.quote:Op maandag 28 september 2015 13:02 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat zijn nou eenmaal zaken die bij een fatsoenlijk land horen, leuk of niet. Al zijn we ook niet failliet gegaan op de snelrechtzaken na de rellen in de Schilderswijk toch?
Een groot deel. Prima. We staan op ongeveer 15.000 vluchtelingen in Nederland. Tientallen zijn betrokken geweest bij vervelende dingetjes. Een groot deel wacht dus netjes tot de asielprocedure in gang gezet is/ afgerond is. Mensen hebben recht op een eerlijke procedure, en in de tussentijd kun je best rotte appels weggooien.quote:Op maandag 28 september 2015 13:19 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Sorry, ik heb de precieze kosten van die rellen niet bij de hand. Misschien jij wel.
Maar hier gaat deze discussie niet over. Een groot deel van deze groep kan gewoon niet omgaan met de zogenaamde 'westelijke samenleving'. Het verleden heeft dat meerdere keren bewezen. En nu weer. Je haalt het conflict hier naar toe.
Ken wel de feiten als je reageert, er zijn al minimaal 25.000 asielzoekers gekomen in de eerste 8 maanden van dit jaar.quote:Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een groot deel. Prima. We staan op ongeveer 15.000 vluchtelingen in Nederland. Tientallen zijn betrokken geweest bij vervelende dingetjes. Een groot deel wacht dus netjes tot de asielprocedure in gang gezet is/ afgerond is. Mensen hebben recht op een eerlijke procedure, en in de tussentijd kun je best rotte appels weggooien.
En we vangen decennia lang mensen uit conflictgebieden op. Vooralsnog is hier geen oorlog volgens mij. Leuke beeldspraak, maar het raakt kant noch wal.
Oh, dan valt het relatief helemaal mee. Ik dacht eerst enkelen op 15.000, maar op 25.000 is het dus een relatief minder groot probleem. Bedankt voor het relativerenquote:Op maandag 28 september 2015 13:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ken wel de feiten als je reageert, er zijn al minimaal 25.000 asielzoekers gekomen in de eerste 8 maanden van dit jaar.
En er komen er elke week 4.000 bij.
2,9% van hoeveel?quote:Op maandag 28 september 2015 12:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb gisteren TV gekeken. 2,9% van de vluchtelingen komt hier naar toe.
Ik neem aan van de geregistreerde vluchtelingen. Zonder registratie kun je geen concrete percentages vaststellen.quote:
Jij relativeert deze vluchtelingenstroom?quote:Op maandag 28 september 2015 14:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Oh, dan valt het relatief helemaal mee. Ik dacht eerst enkelen op 15.000, maar op 25.000 is het dus een relatief minder groot probleem. Bedankt voor het relativeren
Die kerel spoort niet. De knuffeldieren weten op elk moment wel ergens weer een sprankje licht aan te grijpen om dit tuig de hemel in te prijzen. Wil ze ook wel de hemel inprijzen, maar dan op mijn manier.quote:Op maandag 28 september 2015 14:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij relativeert deze vluchtelingenstroom?
quote:Op maandag 28 september 2015 14:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die kerel spoort niet. De knuffeldieren weten op elk moment wel ergens weer een sprankje licht aan te grijpen om dit tuig de hemel in te prijzen. Wil ze ook wel de hemel inprijzen, maar dan op mijn manier.
Ach, elk gerucht aangrijpen om een gehele groep de grond in te stampen is weer iets wat ik regelmatig in combinatie bij jouw berichten zie. Jouw bericht met de wc-rollen bij het hotel in Kroatië en de discussie die er op volgt heb ik al aan vele mensen laten lezen hoe het niveau van discussieren is. Mensen moeten er hartelijk om lachen.quote:Op maandag 28 september 2015 14:36 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Die kerel spoort niet. De knuffeldieren weten op elk moment wel ergens weer een sprankje licht aan te grijpen om dit tuig de hemel in te prijzen. Wil ze ook wel de hemel inprijzen, maar dan op mijn manier.
De vraag is dan nu: kunnen ze er nog steeds om lachen?quote:Op maandag 28 september 2015 15:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ach, elk gerucht aangrijpen om een gehele groep de grond in te stampen is weer iets wat ik regelmatig in combinatie bij jouw berichten zie. Jouw bericht met de wc-rollen bij het hotel in Kroatië en de discussie die er op volgt heb ik al aan vele mensen laten lezen hoe het niveau van discussieren is. Mensen moeten er hartelijk om lachen.
Ongetwijfeld. We zijn niet zo snel bang te krijgenquote:Op maandag 28 september 2015 15:51 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
De vraag is dan nu: kunnen ze er nog steeds om lachen?
Met je naive vriendjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |