Asielzoekers weigeren OCMW-woning te poetsen en op te ruimenBELGIE - HERK-DE-STAD - Dat de integratie van duizenden vreemdelingen geen sinecure is, wijst de praktijk uit. Neem nu Herk-de-Stad, waar sinds begin augustus acht asielzoekers zijn ondergebracht in het lokaal opvanginitiatief (LOI). 'Wij doen ontzettend veel voor die mensen. En terecht, want we willen solidair zijn. Maar ze weigeren te poetsen en hun afval op te ruimen. In hun cultuur is dat vrouwenwerk, hé', zucht OCMW-voorzitster Karolien Grosemans (N-VA) in Het Belang van Limburg. 'Om hen alsnog te overtuigen, ga ik voorstellen hun leefgeld van 60 euro per week in schijven uit te betalen. Dat bedrag verminderen mag immers niet.'
De gemeente Herk-de-Stad heeft één LOI om asielzoekers tijdens hun erkenningsprocedure op te vangen. Het OCMW huurt die woning met acht slaapkamers, twee keukens, twee ontspanningsruimten en drie douches van een inwoner uit de gemeente.
'Het voorbije jaar zat daar één Rus. Van uit Fedasil arriveerden begin augustus zeven mannen: vier Syriërs, een Iraniër, een Eritreeër en een man uit de Gazastrook. Zij wonen daar nu acht weken, maar het gaat van kwaad naar erger', zegt Karolien Grosemans. 'Hoewel de maatschappelijke assistenten het hen meermaals hebben voorgedaan, weigeren ze systematisch om te poetsen. Volgens hen is dat vrouwenwerk. Bijgevolg is alles er vuil en onhygiënisch. Een tijdje geleden was een tl-lamp om een of andere reden van het plafond gekomen. De glasscherven hebben ze met hun schoenen een beetje opzij gestampt. Onvoorstelbaar.'
Foto's van de woning:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat denken jullie hiervan? Staan deze mannen in hun recht of niet?
En vinden jullie dit een goede reden om 'eruit' te gezet te worden (uit het land wel te verstaan). Ik namelijk wel. Met dit soort uitingen geef je al aan dat je nooit of te nimmer zal kunnen functioneren in een Westerse samenleving, als je geen vrouwelijke 'slaaf' hebt die je kan commanderen en in een tent steken
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
Ik heb erger gezien in studentenhuizen eerlijk gezegd.
Lothiriel een beetje respect. Dit zijn de mensen die de vergrijzing hier in het westen op gaan lossen.
-AMG-
-AMG-
quote:
Alleen betalen die en maken geld op/geven het uit.
Ja vreemdelingen maken ook geld op alleen niet van hun zelf.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
Lothiriel
Altijd optimistisch!
quote:
Het gaat me dan ook niet zozeer om de vuiligheid (ik vind het al vuil genoeg zo maar goed). Eerder om het principe dat een beetje kuisen en opruimen 'vrouwenwerk' is en dat ze nog liever in een ranzig huis zitten dan één hand uit de mouwen te steken.
- Charlton Heston
Lothiriel
Altijd optimistisch!
quote:
Op donderdag 24 september 2015 13:47 schreef blondetrien het volgende:[..]
Tja, ik heb er ook 100% niks mee maar ze hebben natuurlijk gewoon het recht om die mening te dragen en daarnaar te leven. Of wij het nu leuk vinden of niet. Ik zou in ieder geval niet achter hun kont aan gaan lopen, dat werkt averechts lijkt mij.
Dus lekker in hun eigen bende laten stikken tot ze de realiteit wel onder ogen moeten zien en de boel zullen moeten gaan opruimen. Of als dit mogelijk is een schoonmaker inhuren, op hun kosten. Maar vooral niet gaan bemoederen.
Tsja, ik ben van mening als je er een vieze boel van maakt je gewoon niet welkom hoort te zijn in een opvang voor asielzoekers. Ze wonen in een redelijk groot huis met 8 man, hebben meer dan genoeg plaats en krijgen alles in de schoot geworpen. Het énige wat hen gevraagd wordt is dat ze het huis zelf op orde houden.
Als dat al te veel gevraagd is? Dit soort mensen zijn bij voorbaat al nutteloos. Ik betwijfel of ze gaan bijdraaien zelfs als het huis enorm vies wordt.
- Charlton Heston
In België moet het kunnen vind ik.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
Lekker zelf laten weten. Als bij mij thuis mijn vrouw alles schoonmaakt word ik het land ook niet uitgezet, ook al sta ik elk weekend in de voetbalkantine te roepen dat het vrouwenwerk is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
Als die foto's de ergste plekken laten zien, valt het nog wel mee.
fathank
Wie baas is bakt koekjes.
Groot gelijk. Poetsen is ook vrouwenwerk.
Bovendien is een gemiddeld studentenhuis smeriger.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op
woensdag 29 april 2015 16:30 schreef
seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Lothiriel
Altijd optimistisch!
quote:
Geen idee. Dit zijn foto's die bij het artikel stonden. Zou best kunnen dat het inderdaad nog meevalt. Na 1,5 maand niet poetsen zou je huis dan ook nog geen ranzige zwijnenstal mogen zijn (denk ik).
Misschien draaien ze wel bij als het écht vuil wordt.
- Charlton Heston
450 nu, zat ik er niet ver naast he? Nu ben ik ook profeet.Ik zal een topic maken met wat God mij in fluistert.