abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156370213
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is wel een mooi understatement.

Verder, tja. Een vechtpartij die nieuws is omdat het tussen asielzoekers is. Elke zaterdagavond zal er ergens in Nederland ook wel een vechtpartij plaatsvinden tussen autochtone groepen, maar dat is niet echt nieuwswaardig.

Gevalletje van die mensen in dat kamp wat verder uit elkaar houden of wat extra politie-inzet in de buurt.

Tevens inb4: 'dit halen we binnen', 'islam is vrede', 'ies koeltoer', 'open je ogen' en 'sluit de grenzen'.
Me dunkt dat als je mensen onderdak geeft omdat ze dat hard nodig hebben, je kunt verwachten dat ze zich als goede gasten gedragen.
Doen ze dat niet, dan kun je je idd afvragen wat je hebt binnengehaald. Ze vragen om hulp en ze gaan vechten en richten schade aan. Direct terug dan maar. Zeker als ze zo graag vechten.
pi_156370239
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:06 schreef loni55 het volgende:

[..]

Wat een ramp.
Wel voldoende bewijs om van DE breekpunt te spreken (jouw lidwoord :'( )
pi_156370271
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Me dunkt dat als je mensen onderdak geeft omdat ze dat hard nodig hebben, je kunt verwachten dat ze zich als goede gasten gedragen.
Doen ze dat niet, dan kun je je idd afvragen wat je hebt binnengehaald. Ze vragen om hulp en ze gaan vechten en richten schade aan. Direct terug dan maar. Zeker als ze zo graag vechten.
Iedereen dient zich als een goede gast te gedragen in Nederland, ongeacht waar je vandaan komt. De tokkies genieten immers ook bescherming van de overheid in de vorm van uitkeringen en sociale huurwoningen, dus eigenlijk zouden die ook dankbaar moeten zijn en zich nederig dienen op te stellen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156370293
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb naar die "gasten" toe hier toch smakeloze en walgelijke berichten gelezen. Als ze al Nederlands hadden kunnen lezen hadden ze geschrokken van hun gastheren en gastdames.
pi_156370362
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb naar die "gasten" toe hier toch smakeloze en walgelijke berichten gelezen. Als ze al Nederlands hadden kunnen lezen hadden ze geschrokken van hun gastheren en gastdames.
Deze "gasten" zijn dan ook niet door iedereen in Nederland uitgenodigd.
pi_156370394
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Iedereen dient zich als een goede gast te gedragen in Nederland, ongeacht waar je vandaan komt. De tokkies genieten immers ook bescherming van de overheid in de vorm van uitkeringen en sociale huurwoningen, dus eigenlijk zouden die ook dankbaar moeten zijn en zich nederig dienen op te stellen.
Bullshit. Dat is iets totaal anders.
Als mijn kinderen vervelend zijn, gelden er andere regels dan wanneer jij als gast vervelend komt doen. Jouw wordt een gunst - gastvrijheid - verleend. En als dat is omdat je nergens anders terecht kan, zou ik maar normaal doen.
Beetje gaan knokken in het land dat zo goed is om je te helpen zeg. Maak het effe.
pi_156370405
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:13 schreef Rowlf het volgende:

[..]

Deze "gasten" zijn dan ook niet door iedereen in Nederland uitgenodigd.
Zoals zoveel gasten. Wordt daar ook voor een knokpartij een topic aangemaakt?

Oh ja, en als ze dan niet uitgenodigd zijn, dan vind ik het raar dat ze als gast benoemd worden.
pi_156370417
quote:

[..]

Wat is de oorzaak en wat is het gevolg?
pi_156370423
quote:

[..]

Heb jij ooit berichten gelezen over Chinezen door Nederlanders? Ook niet prettig.
Daarnaast, wij vragen geen gunst van hen, zij vragen een gunst van ons. Gezien het oorlogsverleden en de dominante godsdienst vallen er inderdaad aardig wat kritische opmerkingen te maken.

Maar met de huidige stand van zaken waar de maatschappij ongeveer gelijk verdeeld is zijn we ook de oorzaak van onze eigen problematiek. Een wankelende autoindustrie in Duitsland die miljarden aan boetes boven zijn hoofd heeft hangen en een miljoen nieuwe gasten. Dit wordt nog een leuk jaar voor Duitsland.
pi_156370515
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:08 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Wel voldoende bewijs om van DE breekpunt te spreken (jouw lidwoord :'( )
:')
pi_156370527
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Bullshit. Dat is iets totaal anders.
Als mijn kinderen vervelend zijn, gelden er andere regels dan wanneer jij als gast vervelend komt doen. Jouw wordt een gunst - gastvrijheid - verleend. En als dat is omdat je nergens anders terecht kan, zou ik maar normaal doen.
Beetje gaan knokken in het land dat zo goed is om je te helpen zeg. Maak het effe.
Een land is geen gezin. Zowel tokkies als vluchtelingen hebben dezelfde rechten en krijgen beide hulp. Beide partijen dienen zich dus maar te gedragen, ongeacht of ze 'te gast' zijn of niet.
pi_156370528
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:16 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Heb jij ooit berichten gelezen over Chinezen door Nederlanders? Ook niet prettig.
Daarnaast, wij vragen geen gunst van hen, zij vragen een gunst van ons. Gezien het gebied en de dominante godsdienst vallen er inderdaad aardig wat kritische opmerkingen te maken.
Het is niet zozeer een gunst hoor. Als ze recht hebben op asiel, dan hebben ze dat. En onderscheid op ras en geloof wordt hier niet gemaakt ook volgens mij. Artikeltje 1.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:24:07 #103
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_156370590
De eerste integratie is eral, vechten om voetbal :s)
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_156370612
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is niet zozeer een gunst hoor. Als ze recht hebben op asiel, dan hebben ze dat. En onderscheid op ras en geloof wordt hier niet gemaakt ook volgens mij. Artikeltje 1.
Je hebt het over asielzoekers, maar hoeveel zijn er nu legitieme asielzoekers. Eurostat cijfers tonen aan dat maar 21% van alle vluchtelingen in Europa in het tweede kwartaal van 2015 uit Syrië kwam of beweerde uit Syrië te komen. De forged passports begin ik maar niet over.
In Nederland is het beeld anders en is 44% Syrisch (https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers).
Het merendeel is dus gewoon niet Syrisch. Kan nog steeds vluchteling zijn hoor, maar dat zijn die andere 60 miljoen vluchtelingen die momenteel overal op de wereld in kampen zitten ook. Zullen we die maar uitnodigen dan?

Het is nog steeds een gunst hoor. Een gunst die wij als Westerse beschaving hebben bedacht. Turkije, Libanon, de Golflanden en Saudi-Arabie - om maar even wat landen te noemen - erkennen namelijk de notie vluchteling niet. Zelfs nu nog niet.
pi_156370644
Leuk hè zo'n geïmporteerde burgeroorlog.
pi_156370725
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een land is geen gezin. Zowel tokkies als vluchtelingen hebben dezelfde rechten en krijgen beide hulp. Beide partijen dienen zich dus maar te gedragen, ongeacht of ze 'te gast' zijn of niet.
Een land is prima te vergelijken met een gezin. Dat er andere regels voor gasten gelden is niet meer dan normaal.
pi_156370726
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:25 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Je hebt het over asielzoekers, maar hoeveel zijn er nu legitieme asielzoekers. Eurostat cijfers tonen aan dat maar 21% van alle vluchtelingen in Europa in het tweede kwartaal van 2015 uit Syrië kwam of beweerde uit Syrië te komen. De forged passports begin ik maar niet over.
In Nederland is het beeld anders en is 44% Syrisch (https://www.coa.nl/nl/over-coa/feiten-en-cijfers).
Het merendeel is dus gewoon niet Syrisch. Kan nog steeds vluchteling zijn hoor, maar dat zijn die andere 60 miljoen vluchtelingen die momenteel overal op de wereld in kampen zitten ook. Zullen we die maar uitnodigen dan?

Het is nog steeds een gunst hoor. Een gunst die wij als Westerse beschaving hebben bedacht. Turkije, Libanon, de Golflanden en Saudi-Arabie - om maar even wat landen te noemen - erkennen namelijk de notie vluchteling niet. Zelfs nu nog niet.
Misschien snap je het concept niet van asiel en dat blijkt eigenlijk ook wel maar IEDEREEN heeft recht op asiel. Of je mag verbliven in het land waar je asiel hebt gevraagd is een andere.
pi_156370730
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heel gezellig.!
Voor sommigen van de 'iedereen is welkombrigade' kunnen er niet genoeg vluchtelingen binnenkomen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:31:49 #109
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156370749
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:26 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Voetbal ook maar afschaffen dan?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156370778
quote:

[..]

De woorden van een paar mensen op internet komen natuurlijk ook veel harder aan dan zo'n barrelbomb van je eigen overheid.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156370784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:25 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Dan hebben we ook de gunst van vrijheid van meningsuiting. Ook prima :)

En wie de echte vluchteling is, en wie niet, dat kan ik niet beoordelen en daar waag ik me ook niet aan. Daar zijn mensen voor die er de boterham mee verdienen, en die hebben er meer verstand van dan ik.
pi_156370794
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:30 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Een land is prima te vergelijken met een gezin. Dat er andere regels voor gasten gelden is niet meer dan normaal.
Zeker. Zo zitten je gasten in een opvangcentrum, mogen ze niet werken en nauwelijks naar buiten. Niet vechten lijkt me echter een regel die op dient te gaan voor de gehele samenleving.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:36:53 #113
3542 Gia
User under construction
pi_156370835
Als iedereen die tegen de stroom zogenaamde vluchtelingen is, eens gaat stemmen op een partij die dit werkelijk een halt wil toeroepen, dan kom je misschien nog ergens.
Sociaal stemmen en dan hier gaan roeptoeteren dat JIJ ze niet uitgenodigd hebt, schiet natuurlijk niet op. De meeste stemmen zijn gegaan naar de nu regerende coalitie en die maken de dienst uit.

Dus, volgende keer anders stemmen of niet zaniken en een goede gastheer/vrouw zijn.
pi_156370920
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:34 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zeker. Zo zitten je gasten in een opvangcentrum, mogen ze niet werken en nauwelijks naar buiten. Niet vechten lijkt me echter een regel die op dient te gaan voor de gehele samenleving.
Maar de consequenties kunnen verschillen voor burgers en hulpzoekers.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:43:52 #115
3542 Gia
User under construction
pi_156370963
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Maar de consequenties kunnen verschillen voor burgers en hulpzoekers.
Als je als asielzoeker iemand per ongeluk doodt, kun je eruit. Lijkt me evident.
pi_156371011
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:36 schreef Gia het volgende:
Als iedereen die tegen de stroom zogenaamde vluchtelingen is, eens gaat stemmen op een partij die dit werkelijk een halt wil toeroepen, dan kom je misschien nog ergens.
Sociaal stemmen en dan hier gaan roeptoeteren dat JIJ ze niet uitgenodigd hebt, schiet natuurlijk niet op. De meeste stemmen zijn gegaan naar de nu regerende coalitie en die maken de dienst uit.

Dus, volgende keer anders stemmen of niet zaniken en een goede gastheer/vrouw zijn.
Jij weet wat iedereen die tegen deze stroom vluchtelingen is gestemd heeft? Wat een arrogantie.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:49:15 #117
3542 Gia
User under construction
pi_156371069
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:46 schreef grimselman het volgende:

Jij weet wat iedereen die tegen deze stroom vluchtelingen is gestemd heeft? Wat een arrogantie.
Dat jij denkt te weten wat ik denk, dat is pas arrogantie.

Ik stel vast, hier en op facebook, dat de meeste mensen, schijnbaar, tegen de komst van de stroom asielzoekers zijn. Toch hebben de meeste mensen, dus ook een aantal tussen de anti-asielzoekers, op deze coalitie-partijen gestemd.
pi_156371182
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Je schrijft het zelf op. Denk je dan wat anders dan je hier opschrijft?
quote:
Ik stel vast, hier en op facebook, dat de meeste mensen, schijnbaar, tegen de komst van de stroom asielzoekers zijn. Toch hebben de meeste mensen, dus ook een aantal tussen de anti-asielzoekers, op deze coalitie-partijen gestemd.
Facebook en FOK lijken mij niet representatief voor de gehele bevolking.
pi_156371201
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Alsof het ook maar iets uit maakt op welke partij je stemt. Juist vanwege die coalitievorming is geen enkel plan haalbaar, er is altijd wel een coalitiegenoot die welk voorstel dan ook zal torpederen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_156371231
Dit zijn toch chirurgen, tandartsen, dokters, hoogopgeleide ICT-ers en managers die ons land vooruit gingen helpen? En die gaan dan zo asociaal op de vuist met elkaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')