abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156345876
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel.

Ik zal een voorbeeldje geven: Degene die relaxed op kantoor van 9 tot half 5 software maakt voor de industriele robots in de Heineken-fabriek is uiteindelijk veel productiever dan iemand die 50 uur per week stoeptegels legt. Vandaar dat die stoeptegellegger ondanks zijn harde werk als eerste op de nominatie staat om ontslagen te worden.
Productiever voor wie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156345997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Productiever voor wie?
Voor de maatschappij. Waar pleit jij eigenlijk voor? Uiteindelijk zal ieders bijdrage in een kapitalistische maatschappij worden berekend aan de hand van het "nut".
En niet adhv de uren. Dat er daarnaast een sociaal beleid moet zijn (bv via belastingschalen en toeslagen) om iedereen van voldoende inkomen te voorzien is een ander verhaal.
Het is wel dankzij het kapitalisme dat we überhaupt produkten in overvloed hebben. Wat in NL in de kringloop- en weggeefwinkels hebben is in niet-kapitalistische landen überhaupt niet voorhanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 24-09-2015 11:39:28 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_156346144
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor wie zijn studie of beroepsopleiding niet netjes heeft afgemaakt worden het spannende tijden ja. Maar medelijden met die groep heb ik niet.
Het valselijk voorwenden van medelijden met vluchtelingen gaat jou en je geestverwanten in Brussel een stuk beter af inderdaad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156346221
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het valselijk voorwenden van medelijden met vluchtelingen gaat jou en je geestverwanten in Brussel een stuk beter af inderdaad.
Dat is niet slechts valselijk.

Het is heel simpel: hoe meritocratischer de maatschappij, hoe minder medelijden met minderbedeelden op zijn plaats is. En Nederland is tamelijk meritocratisch, een stuk meer dan Syrie (of de onderlinge verhouding Nederlanders - Syriers) op dit moment.
pi_156346235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En ja, onze asielvrienden zijn wat mij betreft nog steeds welkom.
Ook al wil het grootste deel dat niet
pi_156346288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voor de maatschappij. Waar pleit jij eigenlijk voor? Uiteindelijk zal ieders bijdrage in een kapitalistische maatschappij worden berekend aan de hand van het "nut".
En niet adhv de uren. Dat er daarnaast een sociaal beleid moet zijn (bv via belastingschalen en toeslagen) om iedereen van voldoende inkomen te voorzien is een ander verhaal.
Het is wel dankzij het kapitalisme dat we überhaupt produkten in overvloed hebben. Wat in NL in de kringloop- en weggeefwinkels hebben is in niet-kapitalistische landen überhaupt niet voorhanden.
Pleit? Allereerst voor het onderscheid maken tussen, inderdaad, inzet en nut. Dat betekent dus ook dat het stokpaardje van rechts, werklozen wegzetten als lui en onwelwillend, niet meer opgaat.

Ten tweede zou het fijn zijn in een beschaafde samenleving er voor te zorgen dat ook mensen die niet hebben gestudeerd een toekomst te bieden zonder in de mallemolen van flexwerk, onzekerheid en ander D'66 neoliberaal gezwam terecht te hoeven komen. Hoewel, zoals reeds aangehaald, zal het niet lang meer duren of ook de zichzelf zo verheven voelende hoogopgeleiden gaan de zegeningen van het neoliberalisme voelen.

Kortom: de menselijke maat. Dat zou weer erg fijn zijn. Dat houdt dus ook in het niet wegzetten van mensen als onrendabel, alsof het producten zijn die je in die kringloop van je kan aanbieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156346302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is niet slechts valselijk.

Het is heel simpel: hoe meritocratischer de maatschappij, hoe minder medelijden met minderbedeelden op zijn plaats is. En Nederland is tamelijk meritocratisch, een stuk meer dan Syrie (of de onderlinge verhouding Nederlanders - Syriers) op dit moment.
Dus daarom richt je medelijden zich op Syriers en niet-Syriers die een dusdanig bevoorbeelde positie hadden dat ze hun eerste toevluchtsoord ook konden ontvluchten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156346331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus daarom richt je medelijden zich op Syriers en niet-Syriers die een dusdanig bevoorbeelde positie hadden dat ze hun eerste toevluchtsoord ook konden ontvluchten?
Dit is een valse dichotomie waar ik dus niet op in ga.
pi_156346391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pleit? Allereerst voor het onderscheid maken tussen, inderdaad, inzet en nut. Dat betekent dus ook dat het stokpaardje van rechts, werklozen wegzetten als lui en onwelwillend, niet meer opgaat.

Ten tweede zou het fijn zijn in een beschaafde samenleving er voor te zorgen dat ook mensen die niet hebben gestudeerd een toekomst te bieden zonder in de mallemolen van flexwerk, onzekerheid en ander D'66 neoliberaal gezwam terecht te hoeven komen. Hoewel, zoals reeds aangehaald, zal het niet lang meer duren of ook de zichzelf zo verheven voelende hoogopgeleiden gaan de zegeningen van het neoliberalisme voelen.

Kortom: de menselijke maat. Dat zou weer erg fijn zijn. Dat houdt dus ook in het niet wegzetten van mensen als onrendabel, alsof het producten zijn die je in die kringloop van je kan aanbieden.
Je kan welvaart niet krijgen als die niet eerst is geproduceerd. Die "toekomst" die jij noemt zal dus alleen de vorm van subsidie kunnen hebben. Eisen dat je helemaal op eigen kracht veel welvaart moet kunnen behalen zonder zelf veel welvaart voort te brengen is gewoon feitelijk onmogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 11:52:38 ]
pi_156346470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan welvaart niet krijgen als die niet eerst is geproduceerd. Die "toekomst" die jij noemt zal dus alleen de vorm van subsidie kunnen hebben. Eisen dat je helemaal op eigen kracht veel welvaart moet kunnen behalen zonder zelf veel welvaart voort te brengen is gewoon feitelijk onmogelijk.
Zo, en hoe breng jij die welvaart thans?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156346529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zo, en hoe breng jij die welvaart thans?
Mijn persoonlijke situatie (hoe ik dat doe en of ik dat überhaupt doe) doet niet ter zake.

Maar het is wel relevant voor de vluchtelingendiscussie: het opleidingsniveau van de vluchtelingen is gemiddeld relatief laag, dus om hen te laten delen in de welvaart hier (ipv. dat ze in een uitkering belanden en dus alleen maar een last vormen) zal nog een grote uitdaging worden.
pi_156346537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je kunt al heel wat van jouw ideaal regelen door vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat geeft nut buiten de malle molen van het geld om.
Ik doe vrijwilligerswerk naast mijn gewone baan, en dat bevalt mij. Maar de motor van onze economie zal in 1e instantie moeten draaien vanuit vraag en aanbod. Dat heeft niks te maken met het "neerzetten van werklozen". Als die motor draait is het ook mogelijk om een sociaal beleid er naast neer te zetten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:07:43 #193
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156347780
quote:
In Bloemendaal zou volgens het COA een leegstaand bejaardentehuis niet geschikt zijn voor de opvang van vluchtelingen omdat het aantal plaatsen daar te gering was en de kamers te groot. Het eveneens leegstaande gemeentehuis zou niet geschikt zijn omdat er asbest gevonden is. Vanaf 1936 hebben daar ambtenaren gewerkt, maar voor vluchtelingen zou het veel te gevaarlijk zijn.
Eigen volk laatst.
pi_156348198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eigen volk laatst.
Te grote kamers voor asielzoekers geeft volgens jou aan dat het eigen volk als laatste komt?
  donderdag 24 september 2015 @ 14:12:12 #195
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156348961
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eigen volk laatst.
Als ze asbest vinden in jouw plafond moet jij ook je huis uit.

Je kunt ook proberen om niet alles net zo te interpreteren zoals het jou uitkomt.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:28:34 #196
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350462
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:12 schreef Belabor het volgende:

[..]

Als ze asbest vinden in jouw plafond moet jij ook je huis uit.

Je kunt ook proberen om niet alles net zo te interpreteren zoals het jou uitkomt.
In de meeste Nederlandse huizen is asbest verwerkt, dus dat is grote onzin.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:30:30 #197
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Te grote kamers voor asielzoekers geeft volgens jou aan dat het eigen volk als laatste komt?
Gewoon het feit dat men bepaalde gebouwen kennelijk ongeschikt vindt voor de noodopvang van zichzelf asielzoeker noemde geluksmigranten.

Ahhhh, ik ben gevlucht, help mij!!

Hier heeft u een huis.

Nee, dat is niet goed genoeg voor mij, graag een wat luxere.
pi_156350569
quote:

[..]

Eigen volk laatst.
Als jij schadelijke asbest in je huis vindt moet je er ook gewoon uit.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:34:11 #199
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als jij schadelijke asbest in je huis vindt moet je er ook gewoon uit.
Weer die onzin. Waar halen jullie dat toch vandaan?

Mijn huis is mijn huis. Wat ik daarin vind is alleen mijn zaak.
pi_156350625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee hoor, bij mij in de buurt moesten mensen ook verplicht weg ivm een asbest besmetting.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:35:50 #201
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nee hoor, bij mij in de buurt moesten mensen ook verplicht weg ivm een asbest besmetting.
Besmetting? Hoe dan?
pi_156350645
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als jij asbest vindt in je huis ben je in sommige gevallen wel degelijk verplicht om het te laten verwijderen. Dus zo raar is het niet dat men dit pand overslaat.
pi_156350695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Besmetting? Hoe dan?
Bij het plaatsen van kozijnen. In dingen gezaagd waarin de aannemer niet mocht zagen. Asbest is in veel huizen verwerkt, dat is zo, maar als het vrij komt dan is een huis onbewoonbaar. Alles werd ook hermetisch afgesloten.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:39:18 #204
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350719
quote:
14s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als jij asbest vindt in je huis ben je in sommige gevallen wel degelijk verplicht om het te laten verwijderen. Dus zo raar is het niet dat men dit pand overslaat.
1. Als ik asbest vind... hoe zou ik dat moeten vinden? Ik ben geen deskundige.

2. Als ik er van op de hoogte zou zijn... waarom zou ik dit dan melden? Ik ben toch niet gek?

Wat niet weet, wat niet deert.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:39:59 #205
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156350736
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In de meeste Nederlandse huizen is asbest verwerkt, dus dat is grote onzin.
In nieuwe huizen wordt sinds '94 geen asbest meer geplaatst. In huizen in dichtbevolkte gebieden waar het bekend was dat er asbest verwerkt was, zijn grootschalig asbestverwijderingsteams ingezet. In verband met brandveiligheid en zo, snap je.

Je gaat het voornamelijk nog in dunbevolkte gebieden vinden, in oude garages en bij boerderijen. Momenteel wordt ingeschat dat bijna 60-70% van alle asbest gecontroleerd gestort is.

Hoe ik dit weet? Nou, door alleen mijn grote mond open te trekken als ik weet dat ik ergens een beetje verstand van heb. ;)
pi_156350836
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

2. Als ik er van op de hoogte zou zijn... waarom zou ik dit dan melden? Ik ben toch niet gek?

Wat niet weet, wat niet deert.
Als je het niet wil melden dan meld je het niet, maar dan zijn de risico's voor jezelf als je er wil blijven wonen. Maar asbest komt dus niet uit zich zelf vrij dus, daar moet je eerst wel wat moeite voor doen.
pi_156350977
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bij een verbouwing bijvoorbeeld.

quote:
Omdat je daar in sommige gevallen verplicht toe bent op straffe van een boete. Het zou vreemd zijn als de gemeente vervolgens zelfs alle besluiten daaromtrent aan haar laars lapt.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:50:30 #208
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156350991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als je het niet wil melden dan meld je het niet, maar dan zijn de risico's voor jezelf als je er wil blijven wonen. Maar asbest komt dus niet uit zich zelf vrij dus, daar moet je eerst wel wat moeite voor doen.
Heel leuk voor je buurt ook, mocht er eens brand uitbreken. Een beetje kankerrisico verspreiden is heel sociaal natuurlijk.

Maar goed, we gaan gigantisch off-topic. Terug naar de vluchtelingen maar weer?
pi_156351508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Gewoon het feit dat men bepaalde gebouwen kennelijk ongeschikt vindt voor de noodopvang van zichzelf asielzoeker noemde geluksmigranten.

Hier heeft u een huis.

Het lijkt mij eerlijk gezegd toch vooral dat de kosten wat te hoog worden voor het COA. Die spreken van te grote kamers en ik kan me voorstellen dat de aanwezigheid van asbestdelen de kosten van een verbouwing enorm verhogen.
pi_156351584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hier heeft u een huis.

Het zijn niet de asielzoekers zelf die de locatie hebben afgewezen. Het zijn het COA in samenspraak met de gemeente die bepalen waar mensen worden opgevangen. Dat bepalen de vluchtelingen niet zelf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156355925
Miniem bijzinnetje in een groter item over de vluchtelingencrisis op BNR vanmiddag:
quote:
lokale politie meldt dat criminaliteit rondom de kampen enorm aan het toenemen is
Ik vraag mij af: wat voor criminaliteit? Rechts-extremisme, of wat anders?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_156356870
quote:
EU trekt 3,6 miljard extra uit voor vluchtelingencrisis

'Geld is het probleem niet', bezwoeren bondskanselier Merkel en EU-president Tusk donderdag in de vroege uurtjes na afloop van de speciale vluchtelingentop. De lidstaten trekken komende jaren graag minimaal 3,6 miljard euro extra uit om vluchtelingen vooral buiten Europa op te vangen. De rekening loopt naar verwachting op met nog enkele miljarden, de uitspraak van premier Rutte dat het wel mee zal vallen ten spijt.
http://www.volkskrant.nl/(...)ngencrisis~a4149147/

Niet tijdig reageren en nu met miljarden kijken of de bodemloze put gedempt kan worden. In de EU is men het niets eens, men wil die vluchtelingenstroom stoppen, men smijt nu met miljarden maar concrete plannen ontbreken en moeten worden uitgewerkt.

Het trieste resultaat van wanbeleid en angsthazerij,geen verantwoordelijkheid willen nemen en niet willen samenwerken.

Volgend jaar in het voorjaar en in de zomer komen de vluchtelingenstromen weer op gang en dan zullen de politici zich wel afvragen waar al die miljarden zijn gebleven en over een paar jaar hebben we goede opvang in een regio waar weinig vluchtelingen meer zijn.
pi_156356977
Zonet op de ARD een opiniepeiling-resultaat:

Iets van 63% van de mensen vindt dat het een te grote toestroom is om aan te kunnen. Maar tegelijk vindt 79% het wel een morele plicht.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:29:56 #214
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156357259
LOL, komt een mannetje langs de deur die overal een brief in de bus stopt. Ik ga met de hond wandelen en vis de brief uit de bus als we terug zijn :

quote:
Crisisopvang vluchtelingen in Sittard-Geleen

De afgelopen maanden is er in Europa een enorme stroom vluchtelingen op gang gekomen. Door de grote onrust en oorlogen in enkele landen in de wereld zijn er veel mensen in moeilijkheden. Zij moeten hun land ontvluchten op zoek naar veiligheid. In de media zien en lezen we allemaal de schrijnende beelden en verhalen.

Maatschappelijke verantwoordelijkheid
De gemeente Sittard-Geleen neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, omdat we vinden dat we mensen in nood moeten helpen. Daarom hebben we in de afgelopen periode actief contact gezocht met het COA (Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers) om onze hulp aan te bieden. Het COA moet noodgedwongen en in een relatief kort tijdsbestek onconventionele maatregelen treffen, om mensen onder te kunnen brengen en hen onderdak te bieden. Er is dus grote behoefte aan passende locaties. De gemeente Sittard-Geleen wil hierbij ondersteunen door mensen in onze gemeente op te vangen.

Crisisopvang
Op 23 september jongstleden heeft de gemeente Sittard-Geleen van het COA de oproep gekregen om per direct voorzieningen te treffen voor crisisopvang, ofwel voor 72-uurs opvang van vluchtelingen. Voor deze groep mensen is geen plaats in reguliere asielzoekerscentra. Als er geen adequate opvang wordt geregeld, komen deze mensen op straat te staan. Wij zien het als onze plicht deze mensen op te vangen. De gemeente maakt voor deze opvang gebruik van de opvanglocaties die daarvoor zijn aangewezen in geval van crisis. Deze locaties beschikken over alle faciliteiten voor de tijdelijke opvang van grote groepen mensen.

Om aan de actuele vraag van het COA tegemoet te komen, wordt met ingang van donderdagavond 24 september Sport- en recreatiecentrum Glanerbrook in Geleen ingezet voor crisisopvang. Deze locatie beschikt over alle faciliteiten voor de tijdelijke opvang van groepen mensen en is daarom aangewezen in geval van een dergelijke crisissituatie.

De oproep van het COA heeft betrekking op 72-uurs opvang. We sluiten niet uit dat een dergelijke vraag in de (nabije) toekomst vaker wordt gesteld. Op dit moment kunnen wij geen antwoord geven op de vraag hoe lang of hoe vaak het COA gebruik gaat maken van deze crisisopvanglocatie in Sittard-Geleen.
De huidige oproep heeft betrekking op de opvang van 250 mensen.

Omwonenden
De omwonenden van de crisisopvanglocatie zijn per brief geïnformeerd over de komst van de vluchtelingen. Voor vragen kunnen zij terecht bij het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente Sittard-Geleen, telefonisch bereikbaar via 14046.
Ik dacht al toen ik langs t park wandelde wat is er aan de hand ? Er lijkt opeens van alles te doen bij Glana.... :D

De vluchtelingen zijn zo te horen vóór de brief al gearriveerd bij de sporthal . Lekker op tijd weer is de gemeente met de info .... :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 24 september 2015 @ 20:35:43 #215
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156357425
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:
Zonet op de ARD een opiniepeiling-resultaat:

Iets van 63% van de mensen vindt dat het een te grote toestroom is om aan te kunnen. Maar tegelijk vindt 79% het wel een morele plicht.
Lijkt me niet onredelijk. Onder morele plicht versta ik wel 'echte vluchtelingen helpen' en 'steentje bijdragen'. Denk dat meerderheid dat met me eens is.

Tegelijkertijd snapt ook elk nadenkend mens dat er een keer 'stop' gezegd moet worden. We kunnen niet onbeperkt maar mensen blijven opnemen. We moeten ons concentreren op het aantal dat we WEL aankunnen en zorgen dat we daar goede voorzieningen etc voor creëren. Mensen binnenhalen die we niet adequaat kunnen opvangen en een toekomst bieden heeft totaal geen zin.
pi_156357494
Ja.

Onder andere schijnt het nu in DE een dingetje te zijn om de procedures te versnellen zodat m.n. Kosovaren en Albanezen sneller afgewezen en teruggestuurd kunnen worden zodat die niet onnodig plekken bezet houden in de opvangcentra.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:41:40 #217
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156357622
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef Belabor het volgende:

[..]

Heel leuk voor je buurt ook, mocht er eens brand uitbreken. Een beetje kankerrisico verspreiden is heel sociaal natuurlijk.

Maar goed, we gaan gigantisch off-topic. Terug naar de vluchtelingen maar weer?
Kankerrisico is flauwekul.
pi_156357669
Nog een opiniepeiling: 45% van de mensen is bang van zo veel vluchtelingen, 54% niet.

De etnisch-turkse vice-voorzitter van de Groenen (kan het geitenwollensokkiger?) benadrukt heel duidelijk dat de Grondwet met gelijkheid van man en vrouw etc. belangrijk is en dat vluchtelingen die mogen blijven dat moeten accepteren en de taal moeten leren en dat voor conservatieve imams die de Grondwet niet respecteren geen plek is.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:43:17 #219
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156357683
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)ngencrisis~a4149147/

Niet tijdig reageren en nu met miljarden kijken of de bodemloze put gedempt kan worden. In de EU is men het niets eens, men wil die vluchtelingenstroom stoppen, men smijt nu met miljarden maar concrete plannen ontbreken en moeten worden uitgewerkt.

Het trieste resultaat van wanbeleid en angsthazerij,geen verantwoordelijkheid willen nemen en niet willen samenwerken.

Volgend jaar in het voorjaar en in de zomer komen de vluchtelingenstromen weer op gang en dan zullen de politici zich wel afvragen waar al die miljarden zijn gebleven en over een paar jaar hebben we goede opvang in een regio waar weinig vluchtelingen meer zijn.
We worden geregeerd door mensen die hun hele leven lang niets hebben gedaan, behalve achter een bureau zitten bedenken wat andere mensen zouden moeten doen.

Daarom zijn de oplossingen die zij aandragen altijd van bureaucratische aard: meer geld hierheen, meer geld daarheen, meer registratie, meer praten, enz.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:43:37 #220
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156357693
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Kankerrisico is flauwekul.
Wauw, je springt echt steeds dieper en dieper in dat gat van onwetendheid. Nog een stap verder en je komt er nooit weer uit!
  donderdag 24 september 2015 @ 20:43:41 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156357695
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:37 schreef Igen het volgende:
Ja.

Onder andere schijnt het nu in DE een dingetje te zijn om de procedures te versnellen zodat m.n. Kosovaren en Albanezen sneller afgewezen en teruggestuurd kunnen worden zodat die niet onnodig plekken bezet houden in de opvangcentra.
Dat soort maatregelen zou het probleem idd al een stuk overzichtelijker maken. Iedereen die aantoonbaar niet Syrisch is meteen eruit filteren. Hopelijk doen ze dat hier in NL ook.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:44:35 #222
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156357729
quote:
10s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:43 schreef Belabor het volgende:

[..]

Wauw, je springt echt steeds dieper en dieper in dat gat van onwetendheid. Nog een stap verder en je komt er nooit weer uit!
Onwetendheid is het niet. Wel begrip voor het feit dat het kankerrisico door asbest enorm is opgeblazen door bedrijven die goed verdienen aan het opruimen van die rommel.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:45:35 #223
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156357762
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:37 schreef Igen het volgende:
Ja.

Wat in feite discriminatie is.
pi_156357785
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat in feite discriminatie is.
Nee, want dat zijn veilige landen dus die mensen hebben niks hier te zoeken, die kunnen gewoon terug naar hun eigen huis daar.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:46:34 #225
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156357794
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Onwetendheid is het niet. Wel begrip voor het feit dat het kankerrisico door asbest enorm is opgeblazen door bedrijven die goed verdienen aan het opruimen van die rommel.
Weet je, ik kan hier uitgebreid gaan uitleggen hoe fout je zit, zeker omdat ik zelf erg bekend ben met milieuscheiding en -voorschriften, maar ik ga hier het draadje niet zitten verzieken.

Het is wel prima, je gelooft maar wat je wilt geloven. Het zal mij een zorg zijn, zolang ik maar weet dat ik niet je buurman ben.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:54:36 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156358045
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:46 schreef Belabor het volgende:

[..]

Weet je, ik kan hier uitgebreid gaan uitleggen hoe fout je zit, zeker omdat ik zelf erg bekend ben met milieuscheiding en -voorschriften, maar ik ga hier het draadje niet zitten verzieken.

Het is wel prima, je gelooft maar wat je wilt geloven. Het zal mij een zorg zijn, zolang ik maar weet dat ik niet je buurman ben.
Dat weet jij niet.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:55:48 #227
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156358079
Ook vanavond zijn er trouwens weer in meerdere gemeenten vergaderingen en bijeenkomsten over opvang en AZC's. Begrijp dat het overal ontzettend druk is qua publiek en dat het in sommige bijeenkomsten heftig aan toegaat.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:55:55 #228
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156358081
Joehoe, nóg meer bedden nodig!

http://www.volkskrant.nl/(...)kers-nodig~a4149149/

En volgende week: nóg nóg meer bedden nodig!

En over twee weken: nóg nóg nóg meer bedden nodig!

Enzovoort.

We hebben geen regering meer.
  donderdag 24 september 2015 @ 20:58:11 #229
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156358149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ook vanavond zijn er trouwens weer in meerdere gemeenten vergaderingen en bijeenkomsten over opvang en AZC's. Begrijp dat het overal ontzettend druk is qua publiek en dat het in sommige bijeenkomsten heftig aan toegaat.
Ik kan me dat voorstellen. Je zou zo'n politicus met zo'n uitgestreken smoel wel in elkaar willen rammelen, wanneer hij weer eens komt uitleggen dat het écht noodzakelijk is dat wij steeds méér migranten huisvesten. Maar:

W E W I L L E N H E T N I E T M E E R .
pi_156358213
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Die bijeenkomsten zijn er alleen ter info. Het besluit wordt netjes genomen zonder inbreng van het voetvolk.
pi_156358313
Het is ook helemaal niet goed om meer en meer en meer mensen in sporthallen enzo onder te brengen. Dan zitten ze veel te dicht op elkaar zonder privacy, dan is het gevaar van allerlei geweld en criminaliteit heel groot. Dat soort opvang kan alleen maar een noodoplossing voor de hele korte termijn zijn.
  donderdag 24 september 2015 @ 21:05:55 #232
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156358452
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:02 schreef Igen het volgende:
Het is ook helemaal niet goed om meer en meer en meer mensen in sporthallen enzo onder te brengen. Dan zitten ze veel te dicht op elkaar zonder privacy, dan is het gevaar van allerlei geweld en criminaliteit heel groot. Dat soort opvang kan alleen maar een noodoplossing voor de hele korte termijn zijn.
Dat is waar. De echte oplossing is dat onmiddellijk al leegstaande huurwoningen worden toegewezen aan asielzoekers. En er moeten direct nog veel meer gratis woningen worden gebouwd voor die arme drommels.
  donderdag 24 september 2015 @ 21:07:43 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156358508
Ook moeten autochtonen worden gedwongen samen te gaan wonen, zodat er huizen vrijkomen voor de asielzoekers. Het is toch godgeklaagd dat Nederlanders in huizen wonen waar nog kamers ongebruikt zijn.
  donderdag 24 september 2015 @ 21:09:07 #234
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156358561
Verder stel ik voor dat elke Nederlander een asielzoeker krijgt toegewezen, aan wie volautomatisch de helft van zijn inkomen wordt overgemaakt. Dat is het minste dat je als Christen kunt doen voor je naaste.
  donderdag 24 september 2015 @ 21:09:52 #235
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156358585
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:02 schreef Igen het volgende:
En daarom is dit paniekvoetbal vanuit COA en Den Haag niet lang meer houdbaar.
  donderdag 24 september 2015 @ 21:10:57 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156358621
quote:
Raadszaal Purmerend ontruimd

De politie moest donderdagavond ingrijpen bij een geplande raadsvergadering in het gemeentehuis van Purmerend over de opvang van asielzoekers. Woedende inwoners van Purmerend, die tegen de komst van een asielzoekerscentrum zijn, werden de zaal uitgestuurd.
De vergadering is afgelast, meldt RTV Noord-Holland. De inwoners van Purmerend die naar de raadzaal waren gekomen, riepen: "Geen AZC, geen AZC!"
pi_156358710
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is waar. De echte oplossing is dat onmiddellijk al leegstaande huurwoningen worden toegewezen aan asielzoekers. En er moeten direct nog veel meer gratis woningen worden gebouwd voor die arme drommels.
Dat zeg ik niet. De opvang moet je goed doen of niet doen. Als het systeem overbelast is dan moet er gewoon een maximumaantal worden ingesteld ipv. meer en meer mensen op veldbedjes in hallen te stoppen.

(Dat staat los ervan dat de woningmarkt in Nederland een puinzooi is en dat door het prijsmechanisme een grotere rol te laten spelen de woonruimte op een natuurlijke manier en zonder gedwongen uitzettingen efficiënter geregeld zou kunnen worden, waar ook de opvang van vluchtelingen van zou kunnen profiteren.)
  donderdag 24 september 2015 @ 21:25:12 #238
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156359103
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 21:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. De opvang moet je goed doen of niet doen. Als het systeem overbelast is dan moet er gewoon een maximumaantal worden ingesteld ipv. meer en meer mensen op veldbedjes in hallen te stoppen.

Ik zat net te bedenken dat die mensen vast wel een frisse neus willen halen. Drie dagen binnen zitten in zo'n hal lijkt me niks. Dus de eendjes in het park( naast de sporthallen ) zullen een hoop drukte te zien krijgen de komende dagen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156359805
Nou, net een reportage "uit de regio", uit Turkije.

Keurige kampen, 3x per dag te eten waarvan 1x warm, tenten met verwarming... Maar geen zakgeld, geen werk(vergunning), geen onderwijs, de meeste mensen komen nooit het kamp uit, en omdat ze niet weten of ze ooit nog naar huis kunnen, vinden de mensen dat maar niks en klagen over gebrek aan toekomstperspectief.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 21:44:58 ]
pi_156359918
quote:
Inderdaad. Vandaag in Purmerend:
http://www.rtvnh.nl/nieuws/171363/chaos-bij-vluchtelingendebat-purmerend-burgemeester-stuurt-woedende-inwoners-weg
Leipe shit ouwe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')