Besmetting? Hoe dan?quote:Op donderdag 24 september 2015 15:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nee hoor, bij mij in de buurt moesten mensen ook verplicht weg ivm een asbest besmetting.
Als jij asbest vindt in je huis ben je in sommige gevallen wel degelijk verplicht om het te laten verwijderen. Dus zo raar is het niet dat men dit pand overslaat.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Weer die onzin. Waar halen jullie dat toch vandaan?
Mijn huis is mijn huis. Wat ik daarin vind is alleen mijn zaak.
Bij het plaatsen van kozijnen. In dingen gezaagd waarin de aannemer niet mocht zagen. Asbest is in veel huizen verwerkt, dat is zo, maar als het vrij komt dan is een huis onbewoonbaar. Alles werd ook hermetisch afgesloten.quote:
1. Als ik asbest vind... hoe zou ik dat moeten vinden? Ik ben geen deskundige.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als jij asbest vindt in je huis ben je in sommige gevallen wel degelijk verplicht om het te laten verwijderen. Dus zo raar is het niet dat men dit pand overslaat.
In nieuwe huizen wordt sinds '94 geen asbest meer geplaatst. In huizen in dichtbevolkte gebieden waar het bekend was dat er asbest verwerkt was, zijn grootschalig asbestverwijderingsteams ingezet. In verband met brandveiligheid en zo, snap je.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In de meeste Nederlandse huizen is asbest verwerkt, dus dat is grote onzin.
Als je het niet wil melden dan meld je het niet, maar dan zijn de risico's voor jezelf als je er wil blijven wonen. Maar asbest komt dus niet uit zich zelf vrij dus, daar moet je eerst wel wat moeite voor doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
1. Als ik asbest vind... hoe zou ik dat moeten vinden? Ik ben geen deskundige.
2. Als ik er van op de hoogte zou zijn... waarom zou ik dit dan melden? Ik ben toch niet gek?
Wat niet weet, wat niet deert.
Bij een verbouwing bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
1. Als ik asbest vind... hoe zou ik dat moeten vinden? Ik ben geen deskundige.
Omdat je daar in sommige gevallen verplicht toe bent op straffe van een boete. Het zou vreemd zijn als de gemeente vervolgens zelfs alle besluiten daaromtrent aan haar laars lapt.quote:2. Als ik er van op de hoogte zou zijn... waarom zou ik dit dan melden? Ik ben toch niet gek?
Heel leuk voor je buurt ook, mocht er eens brand uitbreken. Een beetje kankerrisico verspreiden is heel sociaal natuurlijk.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je het niet wil melden dan meld je het niet, maar dan zijn de risico's voor jezelf als je er wil blijven wonen. Maar asbest komt dus niet uit zich zelf vrij dus, daar moet je eerst wel wat moeite voor doen.
Het lijkt mij eerlijk gezegd toch vooral dat de kosten wat te hoog worden voor het COA. Die spreken van te grote kamers en ik kan me voorstellen dat de aanwezigheid van asbestdelen de kosten van een verbouwing enorm verhogen.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gewoon het feit dat men bepaalde gebouwen kennelijk ongeschikt vindt voor de noodopvang van zichzelf asielzoeker noemde geluksmigranten.
Ahhhh, ik ben gevlucht, help mij!!
Hier heeft u een huis.
Nee, dat is niet goed genoeg voor mij, graag een wat luxere.
Het zijn niet de asielzoekers zelf die de locatie hebben afgewezen. Het zijn het COA in samenspraak met de gemeente die bepalen waar mensen worden opgevangen. Dat bepalen de vluchtelingen niet zelf.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gewoon het feit dat men bepaalde gebouwen kennelijk ongeschikt vindt voor de noodopvang van zichzelf asielzoeker noemde geluksmigranten.
Ahhhh, ik ben gevlucht, help mij!!
Hier heeft u een huis.
Nee, dat is niet goed genoeg voor mij, graag een wat luxere.
Ik vraag mij af: wat voor criminaliteit? Rechts-extremisme, of wat anders?quote:lokale politie meldt dat criminaliteit rondom de kampen enorm aan het toenemen is
http://www.volkskrant.nl/(...)ngencrisis~a4149147/quote:EU trekt 3,6 miljard extra uit voor vluchtelingencrisis
'Geld is het probleem niet', bezwoeren bondskanselier Merkel en EU-president Tusk donderdag in de vroege uurtjes na afloop van de speciale vluchtelingentop. De lidstaten trekken komende jaren graag minimaal 3,6 miljard euro extra uit om vluchtelingen vooral buiten Europa op te vangen. De rekening loopt naar verwachting op met nog enkele miljarden, de uitspraak van premier Rutte dat het wel mee zal vallen ten spijt.
Ik dacht al toen ik langs t park wandelde wat is er aan de hand ? Er lijkt opeens van alles te doen bij Glana....quote:Crisisopvang vluchtelingen in Sittard-Geleen
De afgelopen maanden is er in Europa een enorme stroom vluchtelingen op gang gekomen. Door de grote onrust en oorlogen in enkele landen in de wereld zijn er veel mensen in moeilijkheden. Zij moeten hun land ontvluchten op zoek naar veiligheid. In de media zien en lezen we allemaal de schrijnende beelden en verhalen.
Maatschappelijke verantwoordelijkheid
De gemeente Sittard-Geleen neemt haar maatschappelijke verantwoordelijkheid, omdat we vinden dat we mensen in nood moeten helpen. Daarom hebben we in de afgelopen periode actief contact gezocht met het COA (Centraal Orgaan Opvang Asielzoekers) om onze hulp aan te bieden. Het COA moet noodgedwongen en in een relatief kort tijdsbestek onconventionele maatregelen treffen, om mensen onder te kunnen brengen en hen onderdak te bieden. Er is dus grote behoefte aan passende locaties. De gemeente Sittard-Geleen wil hierbij ondersteunen door mensen in onze gemeente op te vangen.
Crisisopvang
Op 23 september jongstleden heeft de gemeente Sittard-Geleen van het COA de oproep gekregen om per direct voorzieningen te treffen voor crisisopvang, ofwel voor 72-uurs opvang van vluchtelingen. Voor deze groep mensen is geen plaats in reguliere asielzoekerscentra. Als er geen adequate opvang wordt geregeld, komen deze mensen op straat te staan. Wij zien het als onze plicht deze mensen op te vangen. De gemeente maakt voor deze opvang gebruik van de opvanglocaties die daarvoor zijn aangewezen in geval van crisis. Deze locaties beschikken over alle faciliteiten voor de tijdelijke opvang van grote groepen mensen.
Om aan de actuele vraag van het COA tegemoet te komen, wordt met ingang van donderdagavond 24 september Sport- en recreatiecentrum Glanerbrook in Geleen ingezet voor crisisopvang. Deze locatie beschikt over alle faciliteiten voor de tijdelijke opvang van groepen mensen en is daarom aangewezen in geval van een dergelijke crisissituatie.
De oproep van het COA heeft betrekking op 72-uurs opvang. We sluiten niet uit dat een dergelijke vraag in de (nabije) toekomst vaker wordt gesteld. Op dit moment kunnen wij geen antwoord geven op de vraag hoe lang of hoe vaak het COA gebruik gaat maken van deze crisisopvanglocatie in Sittard-Geleen.
De huidige oproep heeft betrekking op de opvang van 250 mensen.
Omwonenden
De omwonenden van de crisisopvanglocatie zijn per brief geïnformeerd over de komst van de vluchtelingen. Voor vragen kunnen zij terecht bij het Klant Contact Centrum (KCC) van de gemeente Sittard-Geleen, telefonisch bereikbaar via 14046.
Lijkt me niet onredelijk. Onder morele plicht versta ik wel 'echte vluchtelingen helpen' en 'steentje bijdragen'. Denk dat meerderheid dat met me eens is.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:
Zonet op de ARD een opiniepeiling-resultaat:
Iets van 63% van de mensen vindt dat het een te grote toestroom is om aan te kunnen. Maar tegelijk vindt 79% het wel een morele plicht.
Kankerrisico is flauwekul.quote:Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef Belabor het volgende:
[..]
Heel leuk voor je buurt ook, mocht er eens brand uitbreken. Een beetje kankerrisico verspreiden is heel sociaal natuurlijk.
Maar goed, we gaan gigantisch off-topic. Terug naar de vluchtelingen maar weer?
We worden geregeerd door mensen die hun hele leven lang niets hebben gedaan, behalve achter een bureau zitten bedenken wat andere mensen zouden moeten doen.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)ngencrisis~a4149147/
Niet tijdig reageren en nu met miljarden kijken of de bodemloze put gedempt kan worden. In de EU is men het niets eens, men wil die vluchtelingenstroom stoppen, men smijt nu met miljarden maar concrete plannen ontbreken en moeten worden uitgewerkt.
Het trieste resultaat van wanbeleid en angsthazerij,geen verantwoordelijkheid willen nemen en niet willen samenwerken.
Volgend jaar in het voorjaar en in de zomer komen de vluchtelingenstromen weer op gang en dan zullen de politici zich wel afvragen waar al die miljarden zijn gebleven en over een paar jaar hebben we goede opvang in een regio waar weinig vluchtelingen meer zijn.
Wauw, je springt echt steeds dieper en dieper in dat gat van onwetendheid. Nog een stap verder en je komt er nooit weer uit!quote:Op donderdag 24 september 2015 20:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Kankerrisico is flauwekul.
Dat soort maatregelen zou het probleem idd al een stuk overzichtelijker maken. Iedereen die aantoonbaar niet Syrisch is meteen eruit filteren. Hopelijk doen ze dat hier in NL ook.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:37 schreef Igen het volgende:
Ja.
Onder andere schijnt het nu in DE een dingetje te zijn om de procedures te versnellen zodat m.n. Kosovaren en Albanezen sneller afgewezen en teruggestuurd kunnen worden zodat die niet onnodig plekken bezet houden in de opvangcentra.
Onwetendheid is het niet. Wel begrip voor het feit dat het kankerrisico door asbest enorm is opgeblazen door bedrijven die goed verdienen aan het opruimen van die rommel.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:43 schreef Belabor het volgende:
[..]
Wauw, je springt echt steeds dieper en dieper in dat gat van onwetendheid. Nog een stap verder en je komt er nooit weer uit!
Wat in feite discriminatie is.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:37 schreef Igen het volgende:
Ja.
Onder andere schijnt het nu in DE een dingetje te zijn om de procedures te versnellen zodat m.n. Kosovaren en Albanezen sneller afgewezen en teruggestuurd kunnen worden zodat die niet onnodig plekken bezet houden in de opvangcentra.
Nee, want dat zijn veilige landen dus die mensen hebben niks hier te zoeken, die kunnen gewoon terug naar hun eigen huis daar.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat in feite discriminatie is.
Weet je, ik kan hier uitgebreid gaan uitleggen hoe fout je zit, zeker omdat ik zelf erg bekend ben met milieuscheiding en -voorschriften, maar ik ga hier het draadje niet zitten verzieken.quote:Op donderdag 24 september 2015 20:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Onwetendheid is het niet. Wel begrip voor het feit dat het kankerrisico door asbest enorm is opgeblazen door bedrijven die goed verdienen aan het opruimen van die rommel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |