abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2015 @ 11:19:23 #176
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156345668
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Een hoog welvaarts- en prijsniveau door een hoge mate van robotisering, automatisering en offshoring vereist van elk lid van de maatschappij een hoge arbeidsproductiviteit om mee te kunnen komen. Bij bepaalde beroepsgroepen is een evenredige productiviteitsverhoging echter lastig (bijv. bij kappers, pizzabakkers of in het groenonderhoud). Wat dan overblijft is het perspectief van hetzij werkloosheid / uitkering / subsidieafhankelijkheid, hetzij een bestaan als 'working poor'. Dat is gewoon een logische consequentie en is in beginsel ook onafhankelijk van immigratie.
zucht. Het overgrote deel van onze bevolking valt onder de categorie kapper en talloze andere uitvoerende beroepen die nog steeds hard nodig zijn.
Het verhaal dat je afsteekt is D66 bantha pis.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156345715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:19 schreef Cherna het volgende:

[..]

zucht. Het overgrote deel van onze bevolking valt onder de categorie kapper en talloze andere uitvoerende beroepen die nog steeds hard nodig zijn.
Het verhaal dat je afsteekt is D66 bantha pis.
Inderdaad, het D'66 spat er weer van af... Misselijkmakend gewoon.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156345754
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoge arbeidsproductiviteit? Hou toch OP man... heeft helemaal niets meer met arbeid te maken. Eerder met inkomen. Mensen kunnen een laf, relaxed baantje hebben en tonnen binnenharken terwijl een ander 60 uur per week mag aanpoten, ook FYSIEK, voor een schijntje.

Echt, in welke wereld zit jij?
Je haalt nu productiviteit en moeite door elkaar, terwijl die twee dingen nou juist helemaal niet veel met elkaar te maken hebben.
pi_156345814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Je haalt nu productiviteit en moeite door elkaar, terwijl die twee dingen nou juist helemaal niet veel met elkaar te maken hebben.
Volgens mij ben ik niet degene die die dingen door elkaar haalt... eerder de 'werklozen zijn lui'-roepers van D'66, VVD en PvdA, dunkt me.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156345845
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik niet degene die die dingen door elkaar haalt... eerder de 'werklozen zijn lui'-roepers van D'66, VVD en PvdA, dunkt me.
Jawel.

Ik zal een voorbeeldje geven: Degene die relaxed op kantoor van 9 tot half 5 software maakt voor de industriele robots in de Heineken-fabriek is uiteindelijk veel productiever dan iemand die 50 uur per week stoeptegels legt. Vandaar dat die stoeptegellegger ondanks zijn harde werk als eerste op de nominatie staat om ontslagen te worden.
pi_156345876
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Jawel.

Ik zal een voorbeeldje geven: Degene die relaxed op kantoor van 9 tot half 5 software maakt voor de industriele robots in de Heineken-fabriek is uiteindelijk veel productiever dan iemand die 50 uur per week stoeptegels legt. Vandaar dat die stoeptegellegger ondanks zijn harde werk als eerste op de nominatie staat om ontslagen te worden.
Productiever voor wie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156345997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Productiever voor wie?
Voor de maatschappij. Waar pleit jij eigenlijk voor? Uiteindelijk zal ieders bijdrage in een kapitalistische maatschappij worden berekend aan de hand van het "nut".
En niet adhv de uren. Dat er daarnaast een sociaal beleid moet zijn (bv via belastingschalen en toeslagen) om iedereen van voldoende inkomen te voorzien is een ander verhaal.
Het is wel dankzij het kapitalisme dat we überhaupt produkten in overvloed hebben. Wat in NL in de kringloop- en weggeefwinkels hebben is in niet-kapitalistische landen überhaupt niet voorhanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twentsche_Ros op 24-09-2015 11:39:28 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_156346144
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 10:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Voor wie zijn studie of beroepsopleiding niet netjes heeft afgemaakt worden het spannende tijden ja. Maar medelijden met die groep heb ik niet.
Het valselijk voorwenden van medelijden met vluchtelingen gaat jou en je geestverwanten in Brussel een stuk beter af inderdaad.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156346221
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het valselijk voorwenden van medelijden met vluchtelingen gaat jou en je geestverwanten in Brussel een stuk beter af inderdaad.
Dat is niet slechts valselijk.

Het is heel simpel: hoe meritocratischer de maatschappij, hoe minder medelijden met minderbedeelden op zijn plaats is. En Nederland is tamelijk meritocratisch, een stuk meer dan Syrie (of de onderlinge verhouding Nederlanders - Syriers) op dit moment.
pi_156346235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 09:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En ja, onze asielvrienden zijn wat mij betreft nog steeds welkom.
Ook al wil het grootste deel dat niet
pi_156346288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voor de maatschappij. Waar pleit jij eigenlijk voor? Uiteindelijk zal ieders bijdrage in een kapitalistische maatschappij worden berekend aan de hand van het "nut".
En niet adhv de uren. Dat er daarnaast een sociaal beleid moet zijn (bv via belastingschalen en toeslagen) om iedereen van voldoende inkomen te voorzien is een ander verhaal.
Het is wel dankzij het kapitalisme dat we überhaupt produkten in overvloed hebben. Wat in NL in de kringloop- en weggeefwinkels hebben is in niet-kapitalistische landen überhaupt niet voorhanden.
Pleit? Allereerst voor het onderscheid maken tussen, inderdaad, inzet en nut. Dat betekent dus ook dat het stokpaardje van rechts, werklozen wegzetten als lui en onwelwillend, niet meer opgaat.

Ten tweede zou het fijn zijn in een beschaafde samenleving er voor te zorgen dat ook mensen die niet hebben gestudeerd een toekomst te bieden zonder in de mallemolen van flexwerk, onzekerheid en ander D'66 neoliberaal gezwam terecht te hoeven komen. Hoewel, zoals reeds aangehaald, zal het niet lang meer duren of ook de zichzelf zo verheven voelende hoogopgeleiden gaan de zegeningen van het neoliberalisme voelen.

Kortom: de menselijke maat. Dat zou weer erg fijn zijn. Dat houdt dus ook in het niet wegzetten van mensen als onrendabel, alsof het producten zijn die je in die kringloop van je kan aanbieden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156346302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is niet slechts valselijk.

Het is heel simpel: hoe meritocratischer de maatschappij, hoe minder medelijden met minderbedeelden op zijn plaats is. En Nederland is tamelijk meritocratisch, een stuk meer dan Syrie (of de onderlinge verhouding Nederlanders - Syriers) op dit moment.
Dus daarom richt je medelijden zich op Syriers en niet-Syriers die een dusdanig bevoorbeelde positie hadden dat ze hun eerste toevluchtsoord ook konden ontvluchten?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156346331
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dus daarom richt je medelijden zich op Syriers en niet-Syriers die een dusdanig bevoorbeelde positie hadden dat ze hun eerste toevluchtsoord ook konden ontvluchten?
Dit is een valse dichotomie waar ik dus niet op in ga.
pi_156346391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Pleit? Allereerst voor het onderscheid maken tussen, inderdaad, inzet en nut. Dat betekent dus ook dat het stokpaardje van rechts, werklozen wegzetten als lui en onwelwillend, niet meer opgaat.

Ten tweede zou het fijn zijn in een beschaafde samenleving er voor te zorgen dat ook mensen die niet hebben gestudeerd een toekomst te bieden zonder in de mallemolen van flexwerk, onzekerheid en ander D'66 neoliberaal gezwam terecht te hoeven komen. Hoewel, zoals reeds aangehaald, zal het niet lang meer duren of ook de zichzelf zo verheven voelende hoogopgeleiden gaan de zegeningen van het neoliberalisme voelen.

Kortom: de menselijke maat. Dat zou weer erg fijn zijn. Dat houdt dus ook in het niet wegzetten van mensen als onrendabel, alsof het producten zijn die je in die kringloop van je kan aanbieden.
Je kan welvaart niet krijgen als die niet eerst is geproduceerd. Die "toekomst" die jij noemt zal dus alleen de vorm van subsidie kunnen hebben. Eisen dat je helemaal op eigen kracht veel welvaart moet kunnen behalen zonder zelf veel welvaart voort te brengen is gewoon feitelijk onmogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2015 11:52:38 ]
pi_156346470
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan welvaart niet krijgen als die niet eerst is geproduceerd. Die "toekomst" die jij noemt zal dus alleen de vorm van subsidie kunnen hebben. Eisen dat je helemaal op eigen kracht veel welvaart moet kunnen behalen zonder zelf veel welvaart voort te brengen is gewoon feitelijk onmogelijk.
Zo, en hoe breng jij die welvaart thans?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_156346529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zo, en hoe breng jij die welvaart thans?
Mijn persoonlijke situatie (hoe ik dat doe en of ik dat überhaupt doe) doet niet ter zake.

Maar het is wel relevant voor de vluchtelingendiscussie: het opleidingsniveau van de vluchtelingen is gemiddeld relatief laag, dus om hen te laten delen in de welvaart hier (ipv. dat ze in een uitkering belanden en dus alleen maar een last vormen) zal nog een grote uitdaging worden.
pi_156346537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je kunt al heel wat van jouw ideaal regelen door vrijwilligerswerk te gaan doen. Dat geeft nut buiten de malle molen van het geld om.
Ik doe vrijwilligerswerk naast mijn gewone baan, en dat bevalt mij. Maar de motor van onze economie zal in 1e instantie moeten draaien vanuit vraag en aanbod. Dat heeft niks te maken met het "neerzetten van werklozen". Als die motor draait is het ook mogelijk om een sociaal beleid er naast neer te zetten.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 24 september 2015 @ 13:07:43 #193
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156347780
quote:
In Bloemendaal zou volgens het COA een leegstaand bejaardentehuis niet geschikt zijn voor de opvang van vluchtelingen omdat het aantal plaatsen daar te gering was en de kamers te groot. Het eveneens leegstaande gemeentehuis zou niet geschikt zijn omdat er asbest gevonden is. Vanaf 1936 hebben daar ambtenaren gewerkt, maar voor vluchtelingen zou het veel te gevaarlijk zijn.
Eigen volk laatst.
pi_156348198
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eigen volk laatst.
Te grote kamers voor asielzoekers geeft volgens jou aan dat het eigen volk als laatste komt?
  donderdag 24 september 2015 @ 14:12:12 #195
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156348961
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eigen volk laatst.
Als ze asbest vinden in jouw plafond moet jij ook je huis uit.

Je kunt ook proberen om niet alles net zo te interpreteren zoals het jou uitkomt.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:28:34 #196
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350462
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 14:12 schreef Belabor het volgende:

[..]

Als ze asbest vinden in jouw plafond moet jij ook je huis uit.

Je kunt ook proberen om niet alles net zo te interpreteren zoals het jou uitkomt.
In de meeste Nederlandse huizen is asbest verwerkt, dus dat is grote onzin.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:30:30 #197
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350507
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 13:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Te grote kamers voor asielzoekers geeft volgens jou aan dat het eigen volk als laatste komt?
Gewoon het feit dat men bepaalde gebouwen kennelijk ongeschikt vindt voor de noodopvang van zichzelf asielzoeker noemde geluksmigranten.

Ahhhh, ik ben gevlucht, help mij!!

Hier heeft u een huis.

Nee, dat is niet goed genoeg voor mij, graag een wat luxere.
pi_156350569
quote:

[..]

Eigen volk laatst.
Als jij schadelijke asbest in je huis vindt moet je er ook gewoon uit.
  donderdag 24 september 2015 @ 15:34:11 #199
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156350598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als jij schadelijke asbest in je huis vindt moet je er ook gewoon uit.
Weer die onzin. Waar halen jullie dat toch vandaan?

Mijn huis is mijn huis. Wat ik daarin vind is alleen mijn zaak.
pi_156350625
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Weer die onzin. Waar halen jullie dat toch vandaan?

Mijn huis is mijn huis. Wat ik daarin vind is alleen mijn zaak.
Nee hoor, bij mij in de buurt moesten mensen ook verplicht weg ivm een asbest besmetting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')