abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156366474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:35 schreef Igen het volgende:

[..]

O ja, in 1950 was het in Nederland nog zo, dat een vrouw niet geacht werd zelfstandig beslissingen te kunnen nemen. Als dan de vrouw iets had gekocht, dan kon de man terug naar de winkel gaan en de koop ongedaan maken met het argument "tsja, het is ook maar een vrouw hè".

Wat dat betreft zijn wij hier ook van ver gekomen.
In 1960 moest de vrouw nog stoppen met werken zodra ze ging trouwen :D
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:05:41 #277
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156366837
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:14 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Mijn werkgever (zorginstelling) is door de gemeente benaderd met het verzoek om kamers,bedden en matrassen beschikbaar te stellen voor asielzoekers. Gaat niet door. Cliënten hebben voorrang aldus het bestuur. De zorg wordt al jarenlang afgeknepen en dan komt de gemeente met zo'n idioot verzoek, omdat ze het niet meer kunnen bolwerken.
Ja, het trieste is dat dit al jaren geleden te voorzien was geweest.

De vluchtelingenwet deugt gewoon niet, aangezien er geen limieten op zijn gesteld. Als er straks 1 miljard Chinezen komen met een asielverzoek, dan zouden wij die ook moeten huisvesten?
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:06:50 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:07:10 #279
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156366856
quote:
18s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:33 schreef VASND het volgende:
In het licht van de huidige commotie om Volkert van der Graaf nog eens wat van Pim Fortuyn opgezocht en echt godverdomme. Maakt de huidige situatie des te pijnlijker.
Pim Fortuyn zei twintig jaar geleden al de waarheid. Maar dat mocht niet en daarom is hij vermoord.

De huurmoordenaar Volkert van der Graaf wordt nu aan alle kanten gedekt, want vele mensen hebben bloed aan hun handen.
pi_156366860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Deze gemeenten hebben ook geen woonruimte voor de autochtone woningzoekenden, dus om dit nou te classificeren tot een probleem wat veroorzaakt wordt door de vluchtelingen lijkt me wat kort door de bocht.
Dat is dan ook totaal niet wat ik schreef, maar bedankt voor je bijdrage ofzo?
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:10:46 #281
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156366896
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 02:43 schreef VASND het volgende:
Ik krijg steeds meer zin om, heerlijk hypocriet, met mijn vrouwtje te emigreren naar Australië.
Die neiging heb ik ook. Maar ze komen achter je aan, vergeet dat niet. De invasie zal niet beperkt blijven tot Europa.
pi_156366910
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:04 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)te-asielzoekers.html

Ik hoor het de users hier nog zo zeggen, het opvangen van zoveel asielzoekers zou nooit leiden tot problemen, de sociale woningen zouden gewoon beschikbaar blijven voor mensen op de wachtlijst etc etc.
Lijkt mij stug dat iemand dat heeft gezegd. Ik heb persoonlijk wel geageerd tegen de suggestie dat de problemen op de sociale huurwoningmarkt primair worden veroorzaakt door asielzoekers. De wachtlijsten zijn immers al decennia knetterlang.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 25-09-2015 09:33:13 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156367192
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:04 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)te-asielzoekers.html

Ik hoor het de users hier nog zo zeggen, het opvangen van zoveel asielzoekers zou nooit leiden tot problemen, de sociale woningen zouden gewoon beschikbaar blijven voor mensen op de wachtlijst etc etc.
welke users?

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 15:50 schreef FANN het volgende:

[..]

Nee, dat moet niet, dat heb ik ook nergens gezegd.
Beste zou zijn helemaal geen oorlog, maar ja... tweede beste zou zijn goede opvang in de regio, dus buurlanden, maar die hebben dan wel hulp nodig om goede opvang te regelen.

Er zitten er nu 2 miljoen in Turkije, ik denk dat die tentjes wel uitpuilen daar en Turkije kan ook
niet alles in zijn eentje oplossen, de winter staat ook voor de deur, dus tja die mensen trekken verder, dat is gewoon niet meer dan logisch.

Merkel heeft ook wel een fout gemaakt natuurlijk, de meeste willen ook naar Duitsland, maar
er komen er ook heel veel hier naar toe, ik vind het niet leuk, jij vind het niet leuk, maar het is
nu eenmaal een feit. Op dit moment zijn er al een heleboel hier en er komen er nog meer aan, ze zullen moeten worden verdeeld over verschillende landen, zijn ze ook mee bezig.

Dit bijvoorbeeld gaat ook héél veel haat opleveren

http://www.gelderlander.n(...)chtelingen-1.5268809

[..]

Waarom? Omdat er ook heel veel Nederlanders zitten te wachten op een huis.
Dus ergens is dat volkomen logisch dat snap ik ook wel.

Maar wat stel jij dan voor?
Iedereen weigeren en dan?
En als mensen al hier zijn, waar naar toe sturen?
Als er morgen een vrachtwagen binnenkomt met 40 vluchtelingen, mannen, vrouwen en kinderen,
niet helpen? Geen Onderdak en eten geven?

zeg jij het maar...
Nog steeds geen antwoorden op mijn vragen gehad trouwens...
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:32:06 #284
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_156367251
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij stug dat iemand dat heeft gezegd. Ik heb persoonlijk wel geageerd tegen de suggestie dat de problemen op de sociale huurwoningmarkt worden primair worden veroorzaakt door asielzoekers. De wachtlijsten zijn immers al decennia knetterlang.
De wachtlijsten zullen iig niet korter worden.

Op dit moment worden, volgens mij, 10% gereserveerd voor de huisvesting van statushouders. Ik kan me voorstellen dat dit percentage zal worden opgerekt. Dat leidt dan natuurlijk wel tot langere wachttijden.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 25 september 2015 @ 09:40:03 #285
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156367402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 11:34 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voor de maatschappij. Waar pleit jij eigenlijk voor? Uiteindelijk zal ieders bijdrage in een kapitalistische maatschappij worden berekend aan de hand van het "nut".
En niet adhv de uren. Dat er daarnaast een sociaal beleid moet zijn (bv via belastingschalen en toeslagen) om iedereen van voldoende inkomen te voorzien is een ander verhaal.
Het is wel dankzij het kapitalisme dat we überhaupt produkten in overvloed hebben. Wat in NL in de kringloop- en weggeefwinkels hebben is in niet-kapitalistische landen überhaupt niet voorhanden.
Tja pulp en rommel inderdaad, dat hebben we in overvloed. We zitten op dat gebied in een prima spiraal naar beneden.

In een latere post heb je het over vraag en aanbod. Ik dacht me te herinneren dat we handen tekort kwamen aan het bed, politie en vele andere zware beroepen. Vandaar ook dat we langer moeten doorwerken. Klopt dat dan niet?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:01:40 #286
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156367760
Bloemendaal doet niet mee omdat de kamers te groot zijn? Het plaatsen van tussenwandjes is niet mogelijk?
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:07:17 #287
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156367853
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:19 schreef Igen het volgende:
Zonet op de ARD een opiniepeiling-resultaat:

Iets van 63% van de mensen vindt dat het een te grote toestroom is om aan te kunnen. Maar tegelijk vindt 79% het wel een morele plicht.
Onderhuids als je de Duitser face to face spreekt en kan voor zijn mening opkomen zit er veel opgekropte woede. Het is al zo dat een West-Duitser al een hekel begint te krijgen aan de ossi die de lonen drukken. En dat was al zo tijdens de val van de muur. De euforie was tijdelijk en van zeer korte duur. In Braunschweig bij Buhler waar ik in de jaren 80 werkte ontstonden die problemen al waar ossies niet al te welkom waren.
http://www.voxeurop.eu/nl(...)ossis-gaan-naar-huis

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherna op 25-09-2015 10:31:55 ]
pi_156368213
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tja pulp en rommel inderdaad, dat hebben we in overvloed. We zitten op dat gebied in een prima spiraal naar beneden.

In een latere post heb je het over vraag en aanbod. Ik dacht me te herinneren dat we handen tekort kwamen aan het bed, politie en vele andere zware beroepen. Vandaar ook dat we langer moeten doorwerken. Klopt dat dan niet?
De kosten van zorg, politie e.d. zullen toch uit de algemene middelen betaald moeten worden. Daar is het bedrijfsleven voor nodig om hiervoor het belastinggeld te leveren.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 25 september 2015 @ 10:43:14 #289
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156368494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:29 schreef deedeetee het volgende:
LOL, komt een mannetje langs de deur die overal een brief in de bus stopt. Ik ga met de hond wandelen en vis de brief uit de bus als we terug zijn :

[..]

Ik dacht al toen ik langs t park wandelde wat is er aan de hand ? Er lijkt opeens van alles te doen bij Glana.... :D

De vluchtelingen zijn zo te horen vóór de brief al gearriveerd bij de sporthal . Lekker op tijd weer is de gemeente met de info .... :P
Geleen Sittard daar wonen toch al veel allochtonen. Je woont dan wel in een der beste gemeentes van Nederland.
http://www.sittard-geleen(...)meente_van_Nederland
pi_156370149
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 02:43 schreef VASND het volgende:
Ik krijg steeds meer zin om, heerlijk hypocriet, met mijn vrouwtje te emigreren naar Australië.
Al de mensen die het moeten betalen, zullen emigreren dus dan hou je een werkloos crimineel Nederlandje over.
pi_156370171
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 09:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die neiging heb ik ook. Maar ze komen achter je aan, vergeet dat niet. De invasie zal niet beperkt blijven tot Europa.
Andere landen houden veel beter de deur dicht.
pi_156370481
Illegal migrants on 2015 september 24 thursday: 8104

on the HUN-Serbia border: 298
on the HUN-Croatia border: 7804

source: http://police.hu/hirek-es(...)asz/napi-tajekoztato
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:35:41 #293
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156370817
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 10:01 schreef Cherna het volgende:
Bloemendaal doet niet mee omdat de kamers te groot zijn? Het plaatsen van tussenwandjes is niet mogelijk?
Let maar op, Blaricum, Laren, allemaal gaan ze iets hebben waardoor de AZC er niet gaat komen.
  vrijdag 25 september 2015 @ 12:37:09 #294
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156370843
In Finland roert men zich nu ook, brandbom gegooid naar opvangcentrum. Vrees dat dit soort nieuws komende tijd nog wel vaker kop opsteekt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)vluchtelingen__.html
pi_156371191
Staatssecretaris Dijkhof vergelijkt asielzoekerscentrum met supermarkt. Dat is ongeveer wel het gemiddelde niveau van onze volksvertegenwoordigers op dit moment.
Dijkhoff maakte de vergelijking met de komst van een supermarkt in een leeg pand op de hoek. "Dan denk je ook: wat gebeurt er? Komt er nou meer verkeer in mijn straat?"
http://www.telegraaf.nl/b(...)_is_schrikken__.html
pi_156371463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 22:07 schreef Bredemug het volgende:

[..]

Wel ironisch, je zegt zelf ''lees je zelf in'' terwijl uit je reactie blijkt dat je niet verder denkt dan NOS.nl

Ik kan je garanderen dat als Saddam en Ghadaffi met rust waren gelaten en de samenleving niet compleet met de grond gelijk was gemaakt, je nu een veel beter uitkomst had dan nu. Als je dit niet kan inzien, dan leef je echt onder een steen en heb ik medelijden met je.
De Arabische lente is veroorzaakt door de Arabische bevolking, niet door het westen. Toen het eenmaal aan de gang was heeft het westen alleen gefaciliteerd.

Het wordt tegenwoordig steeds lastiger mensen te onderdrukken, mede door internet enz. Die vluchtelingen/migranten waren vroeg of laat toch gekomen, als je leest (op internet) dat je niet eens zo ver weg een vrij en luxe leven kunt hebben.
Why stay small, if you can grow big..
  vrijdag 25 september 2015 @ 13:09:37 #297
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_156371471
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-vluchtelingen.html

En het rode kruis vindt dat er veel vooroordelen over vluchtelingen bestaan, dus willen ze een propaganda eehm voorlichtingscampagne van de overheid.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_156371577
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 12:55 schreef Loekie1 het volgende:
Staatssecretaris Dijkhof vergelijkt asielzoekerscentrum met supermarkt. Dat is ongeveer wel het gemiddelde niveau van onze volksvertegenwoordigers op dit moment.
Dijkhoff maakte de vergelijking met de komst van een supermarkt in een leeg pand op de hoek. "Dan denk je ook: wat gebeurt er? Komt er nou meer verkeer in mijn straat?"
http://www.telegraaf.nl/b(...)_is_schrikken__.html
Wat een mongool.
pi_156371660
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:09 schreef nixxx het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)e-vluchtelingen.html

En het rode kruis vindt dat er veel vooroordelen over vluchtelingen bestaan, dus willen ze een propaganda eehm voorlichtingscampagne van de overheid.
Dat klopt toch?
pi_156371712
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 september 2015 13:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat klopt toch?
Vooroordelen over vluchtelingen? Nooit van gehoord.
Naturheilmittel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')