abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2015 @ 22:33:13 #251
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156361681
In het licht van de huidige commotie om Volkert van der Graaf nog eens wat van Pim Fortuyn opgezocht en echt godverdomme. Maakt de huidige situatie des te pijnlijker.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 24 september 2015 @ 22:49:41 #252
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_156362151
Word er ergens geteld waar we zijn met het aantal ?

Met de huidige aanwas waren we volgens mij in Maart al over de 120.000 extra of wordt dat een symbolisch glijdend getal. Genoeg om je achter te verschuilen en te groot om (ooit) echt te kunnen controleren.

Volgens deze (mogelijk wat gekleurde) link Vrije Pers Hongarije herbergt EU geteld tot maart 2015 al zo'n 695.000 vluchtingen. Aantallen komen aardig in de richting van "objectievere" EU cijfers hier
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_156363094
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:24 schreef Mani89 het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 24-09-2015 om 21:57:10 Gevaarlijke ontwikkeling > Hoor van vrienden in Oost-Europa: Chaos rond migrantenstroom creërt daar veel steun voor extreemrechts & anti-EU. reageer retweet
Vooral als de politiek dan ook nog eens alles weg negeert en zijn eigenwijze gang blijft gaan. Zie Purmerend vanavond. Mensen nemen het heft in eigen hand omdat ze de raad niet vertrouwen.

Niet meer dan terecht in dit geval. Puur omdat de plucheplakkers niet willen luisteren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_156363391
NUnl twitterde op donderdag 24-09-2015 om 23:37:08 Frankrijk neemt maximaal 30.000 migranten op: http://t.co/HYJnAtyen1 reageer retweet
pi_156364246
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 20:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Joehoe, nóg meer bedden nodig!

http://www.volkskrant.nl/(...)kers-nodig~a4149149/

En volgende week: nóg nóg meer bedden nodig!

En over twee weken: nóg nóg nóg meer bedden nodig!

Enzovoort.

We hebben geen regering meer.
Mijn werkgever (zorginstelling) is door de gemeente benaderd met het verzoek om kamers,bedden en matrassen beschikbaar te stellen voor asielzoekers. Gaat niet door. Cliënten hebben voorrang aldus het bestuur. De zorg wordt al jarenlang afgeknepen en dan komt de gemeente met zo'n idioot verzoek, omdat ze het niet meer kunnen bolwerken.
Leipe shit ouwe
pi_156364328
quote:
18s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:33 schreef VASND het volgende:
In het licht van de huidige commotie om Volkert van der Graaf nog eens wat van Pim Fortuyn opgezocht en echt godverdomme. Maakt de huidige situatie des te pijnlijker.
Ik begin ook steeds meer te geloven dat Volkert niet alleen heeft gehandeld met de moord op Fortuyn maar dat hij een pion was in een groter spel.
pi_156364410
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
NUnl twitterde op donderdag 24-09-2015 om 23:37:08 Frankrijk neemt maximaal 30.000 migranten op: http://t.co/HYJnAtyen1 reageer retweet
Weinig.
I´m back.
  vrijdag 25 september 2015 @ 00:28:40 #258
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_156364472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 23:38 schreef Houtenbeen het volgende:
Een mooie kans voor ons kabinet om er vrijwillig meer op te nemen, zo scoren we weer punten in Europa :D.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_156364597
quote:
18s.gif Op donderdag 24 september 2015 22:33 schreef VASND het volgende:
Te jong destijds?
I´m back.
pi_156364606
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:28 schreef PirE het volgende:

[..]

Een mooie kans voor ons kabinet om er vrijwillig meer op te nemen, zo scoren we weer punten in Europa :D.
Ze komen sws wel NL binnen dan, hoeft de regering niets aan toe te voegen.
I´m back.
  vrijdag 25 september 2015 @ 01:30:07 #261
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156365165
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 00:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Te jong destijds?
Destijds te jong om echt wat van politiek te kunnen maken ja, maar 'm wel bewust in het nieuws meegemaakt. Iemand met zijn charisma en relatief gematigde, doordachte, rechtse politiek is gewoon precies wat er nu mist en waardoor links het zo uit kan spelen als het nu gaat. Je bent racist of je bent vóór ieder voorstel van opvang, een tussenweg is er niet. Ja VVD gaat richting de verkiezingen weer net genoeg bijdraaien maar daar is dan uiteindelijk weer niets van terug te zien.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156365224
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:30 schreef VASND het volgende:

[..]

Destijds te jong om echt wat van politiek te kunnen maken ja, maar 'm wel bewust in het nieuws meegemaakt. Iemand met zijn charisma en relatief gematigde, doordachte, rechtse politiek is gewoon precies wat er nu mist en waardoor links het zo uit kan spelen als het nu gaat. Je bent racist of je bent vóór ieder voorstel van opvang, een tussenweg is er niet. Ja VVD gaat richting de verkiezingen weer net genoeg bijdraaien maar daar is dan uiteindelijk weer niets van terug te zien.
Paar dingen:
Fortuyn werd niet als gematigd rechts gezien toen. In tegendeel, en ook niet door VVD (de toen rechtste partij afgezien van SGP misschien).
En de opvang van vluchtelingen is een EU dingetje, staan links en rechts achter, is dus noch links noch rechts.
Klopt dat Zijlstra als enige heeft gezegd dat er wel een plafond zit aan wat we kunnen opvangen als NL zijnde, echter er wordt geen invulling aan gegeven, door Zijlstra niet, door de rest van de politici ook niet.
Dat er mensen welkomstliedjes zingen is niet per se links, maar meer protestants-gristelijke inborst van de natie. Veel protestant-gristelijken zijn wel links en linkse partijen gaan daar dus ook in mee.
I´m back.
pi_156365317
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:30 schreef VASND het volgende:

[..]

Pim werd neer gezet als Nazi. Mensen wensten hem dood. Letterlijk.

quote:
'Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de
charme van Heinrich Himmler. Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die
darkroom van je zo gauw mogelijk aids krijgt.'
Journalist Matty Verkamman, 22 december 2001 in Trouw
quote:
'Fortuyn maakt de weg vrij voor een ongeremde discriminatie. Voor een heel
andere samenleving, waarin mensen tegen elkaar worden opgezet. (...). Hij gaat
een grens over die je niet mag passeren. (...) Nederland, word wakker!'
Ad Melkert (PvdA), 9 februari 2002 op partijbijeenkomst; naar aanleiding van het
Volkskrantinterview met Pim Fortuyn
quote:
'Hier vlakbij, op loopafstand, staat het Achterhuis. Waar Anne Frank zestig jaar
geleden, ondergedoken in erbarmelijke omstandigheden, in haar dagboek schreef:
'Ik hoop maar één ding: dat deze haat van voorbijgaande aard zal zijn. Dat de
Nederlanders toch zullen laten zien wie zij zijn. Dat zij nu niet en nooit niet
wankelen in hun rechtsgevoel. Want dit is onrechtvaardig!" Vanochtend heeft Pim
Fortuyn dan eindelijk zijn masker afgeworpen. Nu is duidelijk wat hij wil. Een
land waar mensen met een bepaald geloof, een zekere cultuur, een andere
achtergrond gediscrimineerd mogen worden.'
Thom de Graaf (D66), 9 februari 2002 op partij-bijeenkomst
etc.

Vrij bizar als je zijn denkbeelden en de interviews vergelijkt met de huidige aanpak. Het verschilt niet zo heel veel met het huidige kabinetsbeleid. Hij wist het ook altijd heel netjes en correct te verwoorden: "U mag hier blijven, maar u past zich aan". Hij zag ook toen al de economische crisis aan komen, omdat de banken vrij spel hadden. Hij voorspelde ook meerdere oorlogen in het Midden Oosten, gebrek aan democratie binnen de EU etc. . Hoe Fortuyn het toen verwoorde is het vrijwel exact gebeurd.

Fortuyn was te modern voor zijn tijd en te 'groot' voor het kleine Nederland. Hij voerde op een hele persoonlijke en open manier campagne.

Ik bedoel, vergelijk dit eens met uitspraken van Wilders of beleid van het kabinet:
quote:
"Die meiden op de universiteit met een hoofddoekje, prima. Ik maak me veel meer zorgen over die woonwijken waar islamitische vrouwen beperkt zijn tot het huishouden en wat winkelen. Dat vind ik een grof schandaal."
De man was niet eens tegen hoofddoekjes.

quote:
Op Europees en internationaal niveau benadrukte hij het belang van de nationale identiteit in een gevarieerd Europa. Met passie beschreef hij het belang van het Europese politieke en culturele erfgoed als startpunt van de morderne wereld en Hij waarschuwde voor de botsing in de wereld tussen de twee dominante culturen: de moderniteit en de islam. Als geen ander wees hij op het belang van de scheiding tussen kerk en staat.
pi_156365325
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 02:01 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

etc.

Vrij bizar als je zijn denkbeelden en de interviews vergelijkt met de huidige aanpak. Het verschilt niet zo heel veel met het huidige kabinetsbeleid. Hij wist het ook altijd heel netjes en correct te verwoorden: "U mag hier blijven, maar u past zich aan". Hij zag ook toen al de economische crisis aan komen, omdat de banken vrij spel hadden. Hij voorspelde ook meerdere oorlogen in het Midden Oosten, gebrek aan democratie binnen de EU etc. . Hoe Fortuyn het toen verwoorde is het vrijwel exact gebeurd.

Fortuyn was te modern voor zijn tijd en te 'groot' voor het kleine Nederland. Hij voerde op een hele persoonlijke en open manier campagne.

Ik bedoel, vergelijk dit eens met uitspraken van Wilders of beleid van het kabinet:

[..]

[..]

Het is ook voor linksen af en toe schrikken hoe gematigd hij was idd. Maar toen werd hij gezien als Hitler-incarnate. Maar hoe zij hij nu geweest zijn?
I´m back.
pi_156365351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 02:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is ook voor linksen af en toe schrikken hoe gematigd hij was idd. Maar toen werd hij gezien als Hitler-incarnate. Maar hoe zij hij nu geweest zijn?
Mijn vermoeden is verbitterd, omdat ik uiteindelijk niet denk dat hij de verkiezingen gewonnen had. Jan Peter had toch de Libelle lezers achter zich gekregen.

Uiteindelijk zijn het nu toch echt de ISIS aanhangers die juichend homo's van een dak gooien en massagraven van Yezidi's aanleggen, terwijl ze lachend monumenten met de grond gelijk maken. Daar hoor je links niet tot nauwelijks over. Die vinden het belangrijker dat 'extreem rechts' niet aan de macht komt. Orban trekt te veel macht naar zich toe vind ik, maar heeft tot op heden 0 dodelijke slachtoffers op zijn naam staan. Is dat nu het extreem rechts waar we allemaal zo bang voor moeten zijn? Een paar waterkanonnen en een hek?
  vrijdag 25 september 2015 @ 02:19:48 #266
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156365410
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 01:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Paar dingen:
Fortuyn werd niet als gematigd rechts gezien toen. In tegendeel, en ook niet door VVD (de toen rechtste partij afgezien van SGP misschien).
En de opvang van vluchtelingen is een EU dingetje, staan links en rechts achter, is dus noch links noch rechts.
Klopt dat Zijlstra als enige heeft gezegd dat er wel een plafond zit aan wat we kunnen opvangen als NL zijnde, echter er wordt geen invulling aan gegeven, door Zijlstra niet, door de rest van de politici ook niet.
Dat er mensen welkomstliedjes zingen is niet per se links, maar meer protestants-gristelijke inborst van de natie. Veel protestant-gristelijken zijn wel links en linkse partijen gaan daar dus ook in mee.
Zo werd hij niet afgeschilderd nee, maar zo was het in werkelijkheid wel. Ik bedoel natuurlijk gematigd in zijn immigratiebeleid in vergelijking met de kreten van bijvoorbeeld Wilders, die daardoor helaas niet serieus te nemen is. Dat het met zijn dood allemaal maar makkelijk 'opgelost werd' vind ik sneu. Een hoog aantal zetels had op zijn minst het volk meer stem gegeven, en de politieke richting een andere duw gegeven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 02:01 schreef Nintex het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

etc.

[..]

[..]

Helemaal mee eens. En ook nog eens homo. Brr. SGP vindt dit niet leuk.
Hij was ook gewoon helder in zijn standpunten. 1. een geldige vluchtreden en 2. aanpassen zijn de harde eisen, daarna kunnen we denken in oplossingen.
Ik zit er nog met toeterende oren naar te luisteren die debatten, te idioot voor woorden.

[ Bericht 36% gewijzigd door VASND op 25-09-2015 02:25:57 ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156365459
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 02:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is verbitterd, omdat ik uiteindelijk niet denk dat hij de verkiezingen gewonnen had. Jan Peter had toch de Libelle lezers achter zich gekregen.

Uiteindelijk zijn het nu toch echt de ISIS aanhangers die juichend homo's van een dak gooien en massagraven van Yezidi's aanleggen, terwijl ze lachend monumenten met de grond gelijk maken. Daar hoor je links niet tot nauwelijks over. Die vinden het belangrijker dat 'extreem rechts' niet aan de macht komt. Orban trekt te veel macht naar zich toe vind ik, maar heeft tot op heden 0 dodelijke slachtoffers op zijn naam staan. Is dat nu het extreem rechts waar we allemaal zo bang voor moeten zijn? Een paar waterkanonnen en een hek?
Tja, het is nu eenmaal moeilijk om Fortuyn nu tot leven te wekken en hem te vragen wat hij van de situatie vindt. Het is een beetje een strikvraagje dus van mij.
Nu was ik toen en nu nog steeds links. En wat links toch wel gezien moet hebben is de opkomst van IS in de tussentijd. En dat moet de ogen toch een beetje geopend hebben. Onder meer aangezien toch duizenden, tientallen duizenden medewerkers van IS gerekruteerd zijn uit het westen. Het zijn jongeren die hun leven lang zijn geconfronteerd in ons onderwijs met dat nooit weer, verwijzend naar Adolf Hitler en de industriële massamoord op Joden, de Holocaust genaamd. Dezelfde jongeren in duizenden tegelijk melden zich aan bij IS en begaan een soort van moorden die niet onderdoen voor die van de SS. Hoe kan dit?
Toen Fortuyn opkwam werden het nog problemen in de oude wijken genoemd, na 9/11 werd het ineens door toe doen van Fortuyn als een islam probleem gezien en nu, de sluisdeuren staan open. Er waren islamcritici die dachten dat de moslims zich binnen 25 tot 50 jaar naar een hegemonie zouden neuken. Maar dat zal niet gebeuren, denk ik, dat is nog vrij naïef, want dat is niet echt mogelijk behalve in sommige gebieden in de grote steden.
Nee, wat nu gebeurt, Merkels eigen woorden: "Dld zal ingrijpend veranderen", maar ook daardoor landen als NL by default. Hebben we daar ooit voor getekend, zou Fortuyn vragen?
Kofi Annan gaat nog verder: binnen de komende decennia zal de bevolking van Afrika zich hebben verdubbeld, wie moet de bevolkingsdruk opvangen? EU.
EU is een ziek kind nl. haar geboortecijfer is niet in staat om haar bevolking te vervangen en er zijn dus meer handen aan het bed nodig bij de vergrijzende bevolking.
Van wie zullen die handen zijn?

En Fortuyn zal zeggen, aan wie wordt dat gevraagd? Of wordt het gewoon doorgedrukt......

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 25-09-2015 02:38:18 ]
I´m back.
  vrijdag 25 september 2015 @ 02:43:42 #268
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156365550
Ik krijg steeds meer zin om, heerlijk hypocriet, met mijn vrouwtje te emigreren naar Australië.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156365575
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 02:43 schreef VASND het volgende:
Ik krijg steeds meer zin om, heerlijk hypocriet, met mijn vrouwtje te emigreren naar Australië.
Nieuw-Zeeland is beter, denk ik.
I´m back.
pi_156366189
http://www.nu.nl/binnenla(...)te-asielzoekers.html

Ik hoor het de users hier nog zo zeggen, het opvangen van zoveel asielzoekers zou nooit leiden tot problemen, de sociale woningen zouden gewoon beschikbaar blijven voor mensen op de wachtlijst etc etc.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2015 08:04:59 ]
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:15:16 #271
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156366265
quote:
Australië is nog beroerder qua overheid, dan kun je inderdaad beter Nieuw-Zeeland pakken.

P.S: 'Vrouwtje', really? Wat is dit, 1950?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 25 september 2015 @ 08:17:08 #272
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156366273
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:04 schreef Scorpie het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)te-asielzoekers.html

Ik hoor het de users hier nog zo zeggen, het opvangen van zoveel asielzoekers zou nooit leiden tot problemen, de sociale woningen zouden gewoon beschikbaar blijven voor mensen op de wachtlijst etc etc.
Deze gemeenten hebben ook geen woonruimte voor de autochtone woningzoekenden, dus om dit nou te classificeren tot een probleem wat veroorzaakt wordt door de vluchtelingen lijkt me wat kort door de bocht.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156366374
quote:
en het is niet eens oorlog :') kan je nagaan...
pi_156366387
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:17 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Deze gemeenten hebben ook geen woonruimte voor de autochtone woningzoekenden, dus om dit nou te classificeren tot een probleem wat veroorzaakt wordt door de vluchtelingen lijkt me wat kort door de bocht.
Jawel :P eigen risico gaat ook weer omhoog, is ook hun schuld :Y
pi_156366448
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2015 08:15 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Australië is nog beroerder qua overheid, dan kun je inderdaad beter Nieuw-Zeeland pakken.

P.S: 'Vrouwtje', really? Wat is dit, 1950?
O ja, in 1950 was het in Nederland nog zo, dat een vrouw niet geacht werd zelfstandig beslissingen te kunnen nemen. Als dan de vrouw iets had gekocht, dan kon de man terug naar de winkel gaan en de koop ongedaan maken met het argument "tsja, het is ook maar een vrouw hè".

Wat dat betreft zijn wij hier ook van ver gekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')