Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest.quote:
Erg duidelijk vind ik je niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest.
Hoe dan? Nog grotere vluchtelingenkampen bouwen?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou juist aanzienlijk meer mensen willen helpen dan we nu doen. Maar nee, geen opvang van asielzoekers in Europa.
Hou je fok dan op de hoogte met foto's ofzo als je gaat?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus omdat het niet eerlijk is, moeten we maar besluiten om helemaal niemand te helpen. De logica van een dergelijk besluit ontgaat mij even.
Het schijnt behoorlijk kut leven te zijn in een Libanees vluchtelingenkamp. Maar ik ga er mogelijk binnenkort zelf heen, dus dan kom ik vanzelf achter.
Dat kan.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Erg duidelijk vind ik je niet.
Dan gaan / mogen / moeten ze terug.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik duidelijk genoeg geweest.
Duh niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hou je fok dan op de hoogte met foto's ofzo als je gaat?
Iets zeggen wat hij niet wil maar wel moet zeggen valt hem moeilijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Erg duidelijk vind ik je niet.
Ik ben helemaal niet tegen immigratie, maar het is onzin om je dat maar te laten overkomen. Dat kun je ook gewoon organiseren in het belang van je volk.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Klopt dat hij redeneert vanuit een mondiaal perspectief. Zijn belangrijkste punt op de langere termijn is de bevolkingsdruk vanuit Afrika. Die moet opgevangen worden door Europa, waar het geboortecijfer gemiddeld gesproken te laag is voor vervanging. In die zin beschouwt hij de vluchtelingen- en migratiegolf die nu opgang gekomen is. Migratie is daarbij van alle tijden dus je kunt je er niet tegen verzetten. Het is dus een natuurwet, waartegen verzet zinloos is. Zou goed kunnen dat de mensen met macht ver boven onze hoofden, en misschien ook boven de hoofden van onze regering, al lang voor deze optie van Annan gekozen hebben. Ik bedoel, hoe anders moet je de woorden interpreteren van Merkel, die beweert dat Dld de komende jaren ingrijpend veranderd zal worden.
Figuren als Wilders zullen deze trend ook niet kunnen ombuigen, denk ik.
En de verschillende volkeren van de EU, hoe kritisch en soms ronduit afwijzend zij ook zijn bij wat zich nu voltrekt ook niet.
De meerderheid van de asielzoekers zit helemaal niet in vluchtelingenkampen. Ook in de regio niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe dan? Nog grotere vluchtelingenkampen bouwen?
Misschien wel ja. Vergeet niet dat het grotendeels gaat om een bovenlaag die elders een nieuw leven willen opbouwen en dus de rest van hun volk in de steek laten. Het gaat hier niet om mensen die even komen schuilen zodat ze verder kunnen vechten voor de toekomst van hun volk.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je maakt een begin met verbeteren van het leven van zoveel mogelijk aardbewoners, door mensen de deur te wijzen die het slachtoffer zijn geworden van oorlog?
Vergeef me, maar de logica ontgaat mij even.
Er bestaan geen veilig verklaarde landen voor alle vreemdelingen die asielaanvragen het is altijd een beoordeling voor die vreemdeling. Een land dat veilig is voor 99,99999% van de mensen kan onveilig zijn voor de vreemdeling die asiel vraagt.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:15 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus die gelukzoekers uit veilig verklaarde landen mogen van jou dan ook allemaal weer terug?
Hebben we Volkert ook weer.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:30 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er bestaan geen veilig verklaarde landen voor alle vreemdelingen die asielaanvragen het is altijd een beoordeling voor die vreemdeling. Een land dat veilig is voor 99,99999% van de mensen kan onveilig zijn voor de vreemdeling die asiel vraagt.
Ik kan ook niet helpen dat er zoveel onzin wordt geschreven over veilige landen.quote:
Nieuwe tekst:quote:Ten aanzien van deze vreemdelingen kan de presumptie van veiligheid, die volgt uit de ondertekening van de genoemde verdragen, niet onverkort worden gehandhaafd. De vreemdeling die aannemelijk heeft gemaakt dat hij heeft verbleven in zo'n land zal al snel aannemelijk kunnen maken dat dat land de verdragsverplichtingen ten aanzien van hem niet nakomt.
Bij de vraag of het betreffende land ten aanzien van de individuele asielzoeker zijn verdragsverplichtingen niet nakomt, vormt het relaas van de asielzoeker het uitgangspunt. De asielzoeker moet duidelijk maken wat er aan de hand is en hoe dat past in de context van het land waar hij heeft verbleven.
De bewijslastverdeling ligt hier echter niet eenzijdig bij de asielzoeker. Bij de behandeling van de aanvraag wordt ook door de IND bekeken en meegewogen of het betreffende land in de praktijk de verplichtingen uit de relevante mensenrechtenverdragen naleeft.
Deze bepaling kan voorts slechts worden toegepast als vaststaat dat de vreemdeling ook daadwerkelijk zal worden toegelaten tot het veilige derde land en aldaar zal zijn gevrijwaard van refoulement.
quote:Bij de beantwoording van de vraag of het land van herkomst van de vreemdeling of het derde land waar de vreemdeling heeft verbleven ten aanzien van de vreemdeling zijn verdragsverplichting niet nakomt, geldt een tussen de IND en de vreemdeling een gedeelde bewijslast:
Punt is een beetje dat het bijna amoreel is om naar de wereld te kijken zoals Kofi Annan doet, terwijl hij tegelijkertijd wel beroep doet op onze moraliteit. Ik bedoel, dan moet je het feit dat er ook tal van conflicten geïmporteerd worden voor lief nemen. Je moet ook voor lief nemen dat er terroristen meekomen. De slachtoffers die zij evt. maken zijn een calculated risk dan, bovendien er vallen nog altijd meer slachtoffers in de EU bij klussen in huis. Wat je ook voor lief neemt zijn alle problemen voortkomend uit het feit dat de islam vijandig staat tegenover het westen wat leidt tot botsingen, misschien toenemende desecularisering. Etc.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet tegen immigratie, maar het is onzin om je dat maar te laten overkomen. Dat kun je ook gewoon organiseren in het belang van je volk.
Evenmin is het een natuurwet dat het geboortecijfer in Europa te laag is. Ook dat is weer zo'n 'onvermijdelijkheid' binnen een gekozen kader. Binnen het gekozen kader nemen mensen doorgaans 2.4 kinderen, maar dat kan net zo goed 3.4 zijn, het is ook maar zo gegroeid terwijl het ooit heel anders was. Het feit dat mensen het na 2 kinderen meestal wel genoeg vinden is omdat ze twee carrieres moeten hebben en meer kinderen te druk en te duur is en een teveel onderbrekingen ten koste van die carriere oplevert. Is een samenleving waarin mensen gemiddeld meer kinderen krijgen nou echt zo onvoorstelbaar ver weg dat dat in 2050 nog niet zou kunnen? We hebben grotere veranderingen in het geboortecijfer in 35 jaar gezien dan dat.
Een asielvergunning is geen grensoverschrijdend document. Ze kunnen zich niet beroepen op het vrije verkeer van werknemers. Maar wellicht zullen sommige landen wel paspoorten uitdelen en dan kan het wel. Het is en blijft een wassen neus ja.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:00 schreef AvispaCS het volgende:
Deze 'verdeling' is een wassen neus. Door de open grenzen kunnen deze 'vluchtelingen' nog steeds naar het land van hun keuze doorreizen als de procedure eenmaal is voltooid.
Stel een 'vluchteling' wordt in Polen geplaatst en krijgt daar asiel. Dan houdt ze niets tegen om dan naar bijv. Nederland of Duitsland te gaan, waar de voorzieningen beter zijn. Alleen zijn het dan geen 'vluchtelingen', maar migranten uit een ander EU land. Zo kunnen de cijfers lekker positief gepresenteert worden.
Daarom is dit dan ook geen oplossing, maar een manier om criticasters de mond te snoeren en doet niets aan de oorzaken.
Dank u.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:00 schreef AvispaCS het volgende:
Deze 'verdeling' is een wassen neus. Door de open grenzen kunnen deze 'vluchtelingen' nog steeds naar het land van hun keuze doorreizen als de procedure eenmaal is voltooid.
Stel een 'vluchteling' wordt in Polen geplaatst en krijgt daar asiel. Dan houdt ze niets tegen om dan naar bijv. Nederland of Duitsland te gaan, waar de voorzieningen beter zijn. Alleen zijn het dan geen 'vluchtelingen', maar migranten uit een ander EU land. Zo kunnen de cijfers lekker positief gepresenteert worden.
Daarom is dit dan ook geen oplossing, maar een manier om criticasters de mond te snoeren en doet niets aan de oorzaken.
Ook met een vluchtelingenpaspoort lijkt het mij niet mogelijk.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:03 schreef Confetti het volgende:
[..]
Een asielvergunning is geen grensoverschrijdend document. Ze kunnen zich niet beroepen op het vrije verkeer van werknemers. Maar wellicht zullen sommige landen wel paspoorten uitdelen en dan kan het wel. Het is en blijft een wassen neus ja.
Dus dan zou herverdeling (in eerste instantie) wel een oplossing zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ook met een vluchtelingenpaspoort lijkt het mij niet mogelijk.
Ik weet niet goed waarvoor een oplossing wordt bedacht.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus dan zou herverdeling (in eerste instantie) wel een oplossing zijn.
Er wordt natuurlijk een 'oplossing' bedacht om ervoor te zorgen dat niet iedereen in hetzelfde land terechtkomt. Dus iemand die aan bv Polen 'toegewezen' wordt (en daar dus officieel asiel krijgt) kan niet een maand later z'n boeltje pakken en alsnog richting Nederland wandelen.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik weet niet goed waarvoor een oplossing wordt bedacht.
Met een Nederlandse asielvergunning kun je een vluchtelingenpaspoort aanvragen. Je hebt dan dus een verblijfsvergunning in Nederland en mag reizen naar het buitenland. Je bent nog steeds geen EU onderdaan dus dus werken mag je volgens mij in het buitenland niet en er wonen ook niet want je hebt er geen verblijfsvergunning. Nu zijn de regels er land bepaald dus mogelijk is het elders anders geregeld maar ik kan het me niet voorstellen. In Nederland moet een asielzoeker ook toestemming van COA hebben om te mogen werken en een werkgever moet een tewerkstellingsvergunning aanvragen, het lijkt mij uitgesloten dat iemand die elders asiel heeft gekregen hier officieel kan werken. Illegaal kan vast wel maar dat kan ook als je geen asielzoeker bent en mag natuurlijk niet.
Die verdeling is inderdaad niet zo dom dat een asielzoeker eenvoudig weer weg kan gaan. Als de afspraken goed zijn bepalen de landen waar iemand wordt opgevangen, tenzij de asielzoeker wordt gestuurd naar een land waar hij/zij niet veilig is en hij dat kan bewijzen.quote:Op woensdag 23 september 2015 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Er wordt natuurlijk een 'oplossing' bedacht om ervoor te zorgen dat niet iedereen in hetzelfde land terechtkomt. Dus iemand die aan bv Polen 'toegewezen' wordt (en daar dus officieel asiel krijgt) kan niet een maand later z'n boeltje pakken en alsnog richting Nederland wandelen.
Dat zou eventueel later wel kunnen, als die persoon EU-lidmaatschap heeft, maar dan zijn we alweer een tijd verder en is zo iemand, mag je aannemen, al deels gesetteld in zijn nieuwe omgeving.
Of dit in de praktijk ook allemaal zo gaat werken weet ik natuurlijk ook niet.
Opvattingen kun je niet neerslaan. Wel het verspreiden van opvattingen.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Salafisme is gewoon een verzameling opvattingen, als je die niet in je land wil hebben moet je het niet importeren. Wel importeren om vervolgens neer te slaan is niet alleen veel minder effectief, het is ook in strijd met de beginselen waar het de vijand van is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |