abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156320568
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snap deze opmerking niet.
Ik heb je net proberen uit te leggen dat zelfs Nederlanders in grote getale een land verlaten waar het naar internationale maatstaven goed toeven is. Men gaat naar landen waar geen gratis geld,hui etc wordt aangeboden, in tegendeel zelfs. Maar toch gaan die Nederlanders.
Dus hoe eenvoudig moet de beslissing zijn voor mensen die in een non-land leven met oorlog waar ze ook nog eens gratis geld,huis, etc krijgen.
Maw de stelling dat je "niet zo maar je land verlaat" is echt onzin
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156320620
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En omdat je 'veilig' bent, is alles in orde. In die kampen in Libanon is de situatie uitzichtloos. Dat is de reden dat ze hierheen komen.
Ik neem ze ook niks kwalijk, maar daar is het vluchtelingenrecht niet voor. Als we iedereen in een uitzichtloze situatie welkom gaan heten dan zijn er nog een miljard of 5 aardbewoners.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156320642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik neem ze ook niks kwalijk, maar daar is het vluchtelingenrecht niet voor. Als we iedereen in een uitzichtloze situatie welkom gaan heten dan zijn er nog een miljard of 5 aardbewoners.
Dank u.
pi_156320645
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:00 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik heb je net proberen uit te leggen dat zelfs Nederlanders in grote getale een land verlaten waar het naar internationale maatstaven goed toeven is. Men gaat naar landen waar geen gratis geld,hui etc wordt aangeboden, in tegendeel zelfs. Maar toch gaan die Nederlanders.
Dus hoe eenvoudig moet de beslissing zijn voor mensen die in een non-land leven met oorlog waar ze ook nog eens gratis geld,huis, etc krijgen.
Maw de stelling dat je "niet zo maar je land verlaat" is echt onzin
Expats vormen een kleine minderheid. Het gros blijft over het algemeen in eigen land wonen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156320702
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat ze nu welkom zijn, komt doordat ze niet terug kunnen keren naar Syrië. En het huidige beleid is er niet op gericht om de vluchtelingen actief hierheen te halen, maar als ze hier zijn, wijzen we ze ook niet de deur.

En terecht, wat mij betreft. Onze asielvrienden zijn gewoon welkom. En omdat het zonde is om ze in azc's te laten wegrotten, stel ik voor dat ze zo snel mogelijk aan het werk gaan.
pi_156320729
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat ze nu welkom zijn, komt doordat ze niet terug kunnen keren naar Syrië. En het huidige beleid is er niet op gericht om de vluchtelingen actief hierheen te halen, maar als ze hier zijn, wijzen we ze ook niet de deur.

En terecht, wat mij betreft. Onze asielvrienden zijn gewoon welkom. En omdat het zonde is om ze in azc's te laten wegrotten, stel ik voor dat ze zo snel mogelijk aan het werk gaan.
En alle niet Syrische immigranten Koos?
pi_156320761
quote:

[..]

Je geeft zelf al aan dat ze hier komen omdat de situatie in Libanon uitzichtloos is. Haal dus heel Afrika ook maar binnen. Ook daar is de situatie in veel gebieden veilig maar uitzichtloos. Precies de situatie waarin de Syriërs zich bevinden.
pi_156320787
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:05 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En alle niet Syrische immigranten Koos?
Ligt aan de situatie in hun thuisland, DrMabuse.

Daarom wordt er ook onderscheid gemaakt tussen vluchtelingen met uiteenlopende achtergronden, DrMabuse.

Snap je, DrMabuse? Kun je je hierin vinden, DrMabuse?
pi_156320808
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat als het gros van deze mensen was blijven zitten waar ze zaten, ze niet vermoord, verkracht of gemarteld zouden worden.

[..]

En good crises komen er om niet gewaste te worden. Het is niet zo dat de EU en andere grote spelers geen enkele hand hebben in deze crisis en alles hebben gedaan om die te voorkomen toen het voorzienbaar was.

Ik kan Annan wel volgen, maar die man heeft een mondiaal perspectief. Als de wereld in totaal beter wordt voor alle aardbewoners en Europa wat slechter voor de Europabewoners, dan vindt hij dat prima. Ik niet.

Onvermijdelijkheden zijn doorgaans geen onvermijdelijkheden maar keuzes van een kader. Als we het toch over 2050 hebben, tegen die tijd kan het Europa van een andere EU ook zelfvoorzienend continent zijn met open samenlevingen en open grenzen, maar buitengrenzen die potdicht zitten. Dat hoeft van mij niet, maar afhankelijk van hoe de wereld daarbuiten zich ontwikkelt moet het wel een optie zijn, al is het alleen al om de manier van denken te corrigeren.
Klopt dat hij redeneert vanuit een mondiaal perspectief. Zijn belangrijkste punt op de langere termijn is de bevolkingsdruk vanuit Afrika. Die moet opgevangen worden door Europa, waar het geboortecijfer gemiddeld gesproken te laag is voor vervanging. In die zin beschouwt hij de vluchtelingen- en migratiegolf die nu opgang gekomen is. Migratie is daarbij van alle tijden dus je kunt je er niet tegen verzetten. Het is dus een natuurwet, waartegen verzet zinloos is. Zou goed kunnen dat de mensen met macht ver boven onze hoofden, en misschien ook boven de hoofden van onze regering, al lang voor deze optie van Annan gekozen hebben. Ik bedoel, hoe anders moet je de woorden interpreteren van Merkel, die beweert dat Dld de komende jaren ingrijpend veranderd zal worden.
Figuren als Wilders zullen deze trend ook niet kunnen ombuigen, denk ik.
En de verschillende volkeren van de EU, hoe kritisch en soms ronduit afwijzend zij ook zijn bij wat zich nu voltrekt ook niet.
I´m back.
pi_156320814
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je geeft zelf al aan dat ze hier komen omdat de situatie in Libanon uitzichtloos is. Haal dus heel Afrika ook maar binnen. Ook daar is de situatie in veel gebieden veilig maar uitzichtloos. Precies de situatie waarin de Syriërs zich bevinden.
Verschil is dat in die Afrikaanse landen geen oorlog woedt. Dan is het helaas pindakaas, maar krijgen ze geen verblijfsvergunning.
pi_156320895
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:06 schreef Confetti het volgende:

[..]

Hier in Nederland hebben we het goed getroffen. Mocht ik echter opnieuw geboren worden, kan ik me plekken indenken waar ik nog minder graag zou zitten dan een Libanees vluchtelingenkamp.

Denk aan de kinderen in de seksindustrie in India, kinderen in sweatshops in Bangladesh of dichterbij huis kinderen in Roemeense weeshuizen. Het is natuurlijk arbitrair dat we grote uitzonderingen maken voor 'vluchtelingen', maar de rest van de onfortuinlijke wereldbevolking laten creperen.
pi_156320985
quote:

[..]

Als EU-parlementariers met bordjes welcome zitten te zwaaien tijdens wat eufemistisch 'the state of the union" wordt genoemd, dan is dat actief uitnodigen.

quote:
Er zitten nog tientallen miljoenen Europeanen in een uitzichtloze situatie wat betreft werk, dus dat zal niet gaan.

Zou het niet een beter idee zijn om het uitzicht van zoveel mogelijk aardbewoners zoveel mogelijk te verbeteren? Ten eerste dat van de Europeanen natuurlijk, want daar zijn ze voor, dan dat van de rest naar humanitaire criteria, en laat dat uitzicht van aandeelhoudende aardbewoners op een beter rendement ten koste van dat van de beroepsbevolking maar even zitten. Die hebben helemaal geen hulp nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156320988
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:54 schreef DrMabuse het volgende:
Maar man, man.....de jodenvervolging in een discussie over de massale immigratie hiernaartoe.

Wat is daar het nut van?
Ik was er niet mee begonnen....... :{w
pi_156321015
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt aan de situatie in hun thuisland, DrMabuse.

Daarom wordt er ook onderscheid gemaakt tussen vluchtelingen met uiteenlopende achtergronden, DrMabuse.

Snap je, DrMabuse? Kun je je hierin vinden, DrMabuse?
Dus die gelukzoekers uit veilig verklaarde landen mogen van jou dan ook allemaal weer terug?
pi_156321056
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:14 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik was er niet mee begonnen....... :{w
Zei ik ook niet.

Ik stelde alleen vast dat de joden vervolging alweer gesignaleerd was.
pi_156321078
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:14 schreef Weltschmerz het volgende:

Zou het niet een beter idee zijn om het uitzicht van zoveel mogelijk aardbewoners zoveel mogelijk te verbeteren? Ten eerste dat van de Europeanen natuurlijk, want daar zijn ze voor, dan dat van de rest naar humanitaire criteria, en laat dat uitzicht van aandeelhoudende aardbewoners op een beter rendement ten koste van dat van de beroepsbevolking maar even zitten. Die hebben helemaal geen hulp nodig.
En je maakt een begin met verbeteren van het leven van zoveel mogelijk aardbewoners, door mensen de deur te wijzen die het slachtoffer zijn geworden van oorlog?

Vergeef me, maar de logica ontgaat mij even.
pi_156321099
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:15 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Dus die gelukzoekers uit veilig verklaarde landen mogen van jou dan ook allemaal weer terug?
Vluchtelingen die afkomstig zijn uit landen waar het veilig is, mogen wat mij betreft inderdaad terug worden gestuurd.
pi_156321135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vluchtelingen die afkomstig zijn uit landen waar het veilig is, mogen wat mij betreft inderdaad terug worden gestuurd.
Ha, ze hebben je tuk, want de vluchtelingen zitten al in veilige landen!!!! Rechts overwint!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156321189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar de profiteurs (zoals jij ze noemde) mogen die wel komen / blijven?
pi_156321191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Verschil is dat in die Afrikaanse landen geen oorlog woedt. Dan is het helaas pindakaas, maar krijgen ze geen verblijfsvergunning.
Is dat eerlijk? Mensen toelaten uit oorlogslanden, terwijl er veel andere mensen nog veel slechter aan toe zijn, maar toevallig niet in een oorlogsgebied zitten.

Zoals ik eerder al aangaf hebben de kinderen in een Libanees vluchtelingen kamp het nog altijd beter getroffen dan de kinderen in Azië in de seksindustrie, in sweatshops of dichterbij huis in Oost-Europese weeshuizen.
  woensdag 23 september 2015 @ 14:22:06 #196
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156321208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee joh. Totaal geen boven de wet staande rondzwervende guerillagroepen daar in Afrika.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156321231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Is dat eerlijk? Mensen toelaten uit oorlogslanden, terwijl er veel andere mensen nog veel slechter aan toe zijn, maar toevallig niet in een oorlogsgebied zitten?

Zoals ik eerder al aangaf hebben de kinderen in een Libanees vluchtelingen kamp het nog altijd beter getroffen dan de kinderen in Azië in de seksindustrie, in sweatshops of dichterbij huis in Oost-Europese weeshuizen.
Dus omdat het niet eerlijk is, moeten we maar besluiten om helemaal niemand te helpen. De logica van een dergelijk besluit ontgaat mij even.

Het schijnt behoorlijk kut leven te zijn in een Libanees vluchtelingenkamp. Maar ik ga er mogelijk binnenkort zelf heen, dus dan kom ik vanzelf achter.
pi_156321245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:21 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar de profiteurs (zoals jij ze noemde) mogen die wel komen / blijven?
Als ze uit een oorlogsgebied komen, zijn ze welkom.
pi_156321252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus omdat het niet eerlijk is, moeten we maar besluiten om helemaal niemand te helpen. De logica van een dergelijk besluit ontgaat mij even.

Het schijnt behoorlijk kut leven te zijn in een Libanees vluchtelingenkamp. Maar ik ga er mogelijk binnenkort zelf heen, dus dan kom ik vanzelf achter.
Ik zou juist aanzienlijk meer mensen willen helpen dan we nu doen. Maar nee, geen opvang van asielzoekers in Europa.
pi_156321260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 14:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als ze uit een oorlogsgebied komen, zijn ze welkom.
En zo niet weer terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')