Er staat zelfs één punt in waar hij gelijk in heeft:quote:Op woensdag 23 september 2015 09:51 schreef Rowlf het volgende:
Hebben jullie trouwens dit opiniestuk van Arnold Karskens gelezen? "Waarom de vluchtelingenstroom richting Europa er is én blijft" http://politiek.tpo.nl/20(...)opa-er-is-en-blijft/
Het is daar overvol en de behandeling is er slecht omdat er veel te weinig geld is zelfs voor noodopvang.quote:4 De vluchtelingen willen het
Eerste opvanglanden als Turkije, Libanon en Jordanië puilen uit van de oorlogsvluchtelingen. Geef mensen eens ongelijk als ze de saaie opvangkampen of dure huurflats willen verruilen voor een gratis huis en gratis geld in landen als Duitsland, Nederland of Zweden. Maar vergeet niet: voor de opvang hier geeft de Europese Unie jaarlijks méér uit, ruim vier miljard euro, dan aan de opvang voor de arme en bejaarde achterblijvers daar, altijd nog zo’n 95 procent van het totale aantal vluchtelingen.
http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.phpquote:Total Appeal $4,533,248,258
Received to Date $1,678,245,486
Gap $2,855,002,772
Momenteel een bommelding in het Belgische parlement.quote:4) De Main Stream Media (in Nederland onder leiding van de NOS, het NOS Journaal en Nieuwsuur, dagbladen maar ook de talkshows) maken de bevolking inmiddels geestelijk rijp voor een aanval.
Dat wil nog niet zeggen dat wij onze eigen, door de eeuwen heen ontwikkelde moraal óók maar weg moeten gooien.quote:Op woensdag 23 september 2015 00:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De paradox is dat je nu juist allemaal mensen binnenhaalt die deze gedachten niet delen. Die hier niet komen voor vrijheid, gelijkheid en democratie. Die komen hier omdat ze niet veilig zijn in eigen land en omdat het hier economisch aantrekkelijk is.
Wtfquote:Op woensdag 23 september 2015 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op woensdag 23-09-2015 om 00:53:18Dutch team launches free 'Airbnb' site for refugees http://t.co/G1JNmJWO1H http://t.co/IOAZi2P8uK reageer retweet
Hoe verhoudt zich dat dan tot onze eigen de door de eeuwen heen ontwikkelde moraal van vrijheid van gedachten?quote:Op woensdag 23 september 2015 10:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat wij onze eigen, door de eeuwen heen ontwikkelde moraal óók maar weg moeten gooien.
Maar uiteraard moet het geen "weg met ons" worden. Dat is van al die filosofieen ook nooit de insteek geweest. Zowel het salafisme en de extreem-linkse goedpraters daarvan alsook extreem-rechtse groeperingen zouden op alle mogelijke manieren moeten worden aangepakt. Door onderwijs en ook door politie en justitie.
Even quoten:quote:Op woensdag 23 september 2015 09:51 schreef Rowlf het volgende:
Hebben jullie trouwens dit opiniestuk van Arnold Karskens gelezen? "Waarom de vluchtelingenstroom richting Europa er is én blijft" http://politiek.tpo.nl/20(...)opa-er-is-en-blijft/
Je kan niet anders dan concluderen dat de politiek een hele smerige agenda heeft om ons continent te vullen met onopgeleide gelovigen.quote:Is er dan helemaal geen oplossing? Ja, natuurlijk wel: de Australische aanpak. Iedereen die illegaal dat land binnenkomt krijgt nooit een legale status en wordt of teruggestuurd of op een eiland ver weg gezet. Als de Europese Unie deze aanpak hanteert is de vluchtelingenstroom binnen drie weken opgedroogd (en verdrinken er zoals in 2015 niet zo’n 3000 mensen).
De NAVO heeft voldoende schepen om de wateren tussen Italië en Noord-Afrika of tussen Griekenland en Turkije vakkundig af te sluiten, maar de politieke wil ontbreekt.
quote:Mijn vader werkte in het begin van de 60 er jaren vorige eeuw in een streng islamitisch land. Hij vertelde me dat zijn islamitische vrienden hem vertelde dat de Islam ooit Europa zou veroveren en ze het steeds weer zouden proberen. Rond het jaar 2003 zat ik zelf een tijdje in het M.O, ik hoorde daar weer de zelfde verhalen. Wacht maar, spoedig, zeer spoedig zullen wij weer komen en halen waar wij recht op hebben: de verovering en bekering van Europa.
quote:Molly Bakker .............."There are signs that Allah will grant vicotry to Islam in Europe without swords, without guns, without conquest. We don need terrorists, we don't need homicide bombers. The 50+ million Muslims (in Europe) will turn it into a muslim continet within a few decades"------Muammar al-Gaddafi.
Dat de Islam uiteindelijk Europa zal veroveren lijkt me nogal evident.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even quoten:
[..]
Je kan niet anders dan concluderen dat de politiek een hele smerige agenda heeft om ons continent te vullen met onopgeleide gelovigen.
[..]
[..]
De politiek laat het gebeuren... Geloof is als een virus/parasiet: het heeft dragers nodig om te blijven bestaan, en probeert zichzelf te vergroten door meer mensen te besmetten.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat de Islam uiteindelijk Europa zal veroveren lijkt me nogal evident.
Kijk! Deze mensen maken tenminste huurwoningen vrij voor de illegale gelukszoekers die de overheid zo graag een gratis huis geeftquote:Steeds meer huurders komen in de gevarenzone omdat zij te maken hebben met lagere inkomsten en stijgende huren. Daardoor neemt het aantal huisuitzettingen toe en doen steeds meer mensen een beroep op de maatschappelijke opvang.
Weer een behoorlijke flop dat stuk, allemaal onderbuik en maar één echt goed punt dat de vluchtelingen het willen. Alhoewel willen is natuurlijk wat vreemd als je het leest.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Even quoten:
[..]
Je kan niet anders dan concluderen dat de politiek een hele smerige agenda heeft om ons continent te vullen met onopgeleide gelovigen.
[..]
[..]
Hij geeft eigenlijk al toe dat ze wel moeten door de omstandigheden en alleen de mensen die niet kunnen blijven achter.quote:4 De vluchtelingen willen het
Eerste opvanglanden als Turkije, Libanon en Jordanië puilen uit van de oorlogsvluchtelingen. Geef mensen eens ongelijk als ze de saaie opvangkampen of dure huurflats willen verruilen voor een gratis huis en gratis geld in landen als Duitsland, Nederland of Zweden. Maar vergeet niet: voor de opvang hier geeft de Europese Unie jaarlijks méér uit, ruim vier miljard euro, dan aan de opvang voor de arme en bejaarde achterblijvers daar, altijd nog zo’n 95 procent van het totale aantal vluchtelingen.
Ik vind het niet zo'n hele sterke analyse. Maar er zijn zeker raakvlakken met de shock doctrine, en de EU heeft nu na de interne immigratie ook de macht over de immigratie van buiten de EU verkregen.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:51 schreef Rowlf het volgende:
Dat dit percentage zo hoog laag was niet omdat de bezetter hier beter zijn best deed hoor.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
70% van de NL Joden zijn vermoord. Dat is één van de hoogste in Europa.
Dat is nog het trieste van alles.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat dit percentage zo hoog laag was niet omdat de bezetter hier beter zijn best deed hoor.
Daar kun je ook de NL ambtenaren met hun perfecte bevolkingsregister en de NL politie die maar al te graag meehielpen voor bedanken.
Haat prediken in groepsverband is geen gedachte maar een daad.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoe verhoudt zich dat dan tot onze eigen de door de eeuwen heen ontwikkelde moraal van vrijheid van gedachten?
Ik heb het stuk gelezen en ben het ook niet geheel eens met Karskens ondanks dat ik het een prima jounalist vind.quote:Op woensdag 23 september 2015 10:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Met punt 1 gaat hij al de mist in. De reden dat mensen nu hierheen komen, is omdat ze de hoop verliezen dat het op korte termijn nog goed komt in hun land. Daarom nemen ze het besluit om nu te vertrekken, Het zal je wellicht verbazen, maar het besluit om je land te verlaten, neem je niet lichtvaardig. De meeste mensen blijven bij voorkeur in het gebied waar ze zijn opgegroeid en waar hun familie en vrienden wonen.
Punt 2 en 3 zijn debiele aannames. Linkse partijen die hopen nieuw stemvee aan te trekken, is wat dom gezwets uit de koker van media zoals de Telegraaf en Geenstijl. En fabrikanten geven migranten weliswaar een kans, maar ze staan echt niet handenwrijvend bij asielzoekerscentra te wachten.
Verder nog wat alu hoedje-achtige aannames over de EU en de NAVO en het feest is compleet.
Wat een randdebiel die Karskens.
Je vergeet de joden / Joodsche Raad zelf.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat dit percentage zo hoog laag was niet omdat de bezetter hier beter zijn best deed hoor.
Daar kun je ook de NL ambtenaren met hun perfecte bevolkingsregister en de NL politie die maar al te graag meehielpen voor bedanken.
Ik stel helemaal nergens dat tegenstanders van Brussel 'alu hoedjes ot zwakzinnig' zijn. Ik vind alleen dat Karskens onzin verkondigt wanneer hij schrijft dat de EU wil groeien en daarom massaal vluchtelingen binnenlaat.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ik heb het stuk gelezen en ben het ook niet geheel eens met Karskens ondanks dat ik het een prima jounalist vind.
Maar het is jammer dat je een aantal punten wegzet als Alu achtige aannames. Steeds worden tegenstanders van Brussel weggezet als Alu figuren of zwakzinnigen. Maar ieder weldenkend mens moet toch nu wel inzien dat het fout gaat zoals een Brussel de lijnen uitzet. En dan druk ik me nog zacht uit.
Salafisme is gewoon een verzameling opvattingen, als je die niet in je land wil hebben moet je het niet importeren. Wel importeren om vervolgens neer te slaan is niet alleen veel minder effectief, het is ook in strijd met de beginselen waar het de vijand van is.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Haat prediken in groepsverband is geen gedachte maar een daad.
Waarom is het onzin?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel helemaal nergens dat tegenstanders van Brussel 'alu hoedjes ot zwakzinnig' zijn. Ik vind alleen dat Karskens onzin verkondigt wanneer hij schrijft dat de EU wil groeien en daarom massaal vluchtelingen binnenlaat.
Meerdere oorzaken.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:31 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Hij heeft daar wel degelijk een punt. Het gaat natuurlijk ook om de werkgelegenheid. Het steeds zoeken naar alternatieven je systeem houdbaar te houden. Alles moet goedkoper. Een neoliberaal systeem, kapitalisme zal steeds moeten uitbreiden wil het overleven en dat meestal over de rug van de zwakkeren in dit geval vluchtelingen die men in de toekomst denkt in te zetten als goedkope arbeidskracht.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik stel helemaal nergens dat tegenstanders van Brussel 'alu hoedjes ot zwakzinnig' zijn. Ik vind alleen dat Karskens onzin verkondigt wanneer hij schrijft dat de EU wil groeien en daarom massaal vluchtelingen binnenlaat.
Er is een verschil tussen het beste ervan maken nu vluchtelingen massaal deze kant opkomen en beleid maken met als doel hier complete volksstammen heen te halen.quote:
Maar wat bedoel je nou? Wil de EU niet groeien, laat de EU deze immigratie niet toe, en dwingt de EU niet lidstaten tot opname van vluchtelingen die dat anders niet zouden doen?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het beste ervan maken nu vluchtelingen massaal deze kant opkomen en beleid maken met als doel hier complete volksstammen heen te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |