abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156312706
http://nos.nl/artikel/205(...)ra-asielzoekers.html

Dit was 7 september.

quote:
Vóór de zomer hadden onder meer Estland, Letland, Litouwen, Hongarije en Spanje grote bezwaren tegen het verplicht opnemen van asielzoekers. Na een verhit debat stemden zij in juli uiteindelijk in met een afgezwakt Commissie-voorstel. Het lijkt erop dat de Europese Commissie dwarsliggende lidstaten nu ontziet, zodat ook zij vóór het nieuwe commissievoorstel zullen stemmen.

Behalve voor Estland, Letland en Litouwen nemen ook Tsjechië, Slowakije, Portugal, Malta en Luxemburg in het nieuwe voorstel naar verhouding minder asielzoekers op.
pi_156312740
Er wordt dus een Europese verdeling gemaakt voor asielzoekers. Waar allemaal landen onderuit willen en mogen komen.

Beleid zo krom als een banaan.
pi_156312741
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:13 schreef karton2 het volgende:

[..]

Toen kon de EU zich kritiekloos uitbreiden omdat het zich in rustig vaarwater begaf.
Nu moet het er doorheen gedrukt worden omdat de macht aan het kalven is, dat doet de druk alleen maar toenemen.
Er waren toen ook geen kritische geluiden inderdaad. Ik weet zeker dat als Nederland een Constitutioneel Hof had, er gehakt was gemaakt van de wijze waarop Europese verdragen zo zijn geïnterpreteerd dat Europees recht boven nationaal recht gaat en waarop overdrachten van bevoegdheden die in feite een wijziging van de Grondwet inhouden niet met twee derde meerderheid zijn aangenomen.
pi_156312999
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:16 schreef luxerobots het volgende:
Er wordt dus een Europese verdeling gemaakt voor asielzoekers. Waar allemaal landen onderuit willen en mogen komen.

Zoiets heet democratie. Landen die daar niet toe bereid zijn, moet je niet verplichten. Komt alleen maar miserie van.
pi_156313066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:16 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Er waren toen ook geen kritische geluiden inderdaad. Ik weet zeker dat als Nederland een Constitutioneel Hof had, er gehakt was gemaakt van de wijze waarop Europese verdragen zo zijn geïnterpreteerd dat Europees recht boven nationaal recht gaat en waarop overdrachten van bevoegdheden die in feite een wijziging van de Grondwet inhouden niet met twee derde meerderheid zijn aangenomen.
In Duitsland staat de Grondwet wel boven EU-verdragen geloof ik. In ons land vegen we onze reet af met onze nationale grondwet want internationaal of europees recht is heilig hier.

De Staatsgreep is eigenlijk al gepleegd door het Europees Hof van Justitie. Typisch Europa. De overdracht van soevereiniteit kon politiek nooit verkocht worden dus werd het maar aan vage rechters overgelaten.
pi_156313246
AFP twitterde op woensdag 23-09-2015 om 00:53:18 Dutch team launches free 'Airbnb' site for refugees http://t.co/G1JNmJWO1H http://t.co/IOAZi2P8uK reageer retweet
:')
pi_156313404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
AFP twitterde op woensdag 23-09-2015 om 00:53:18 Dutch team launches free 'Airbnb' site for refugees http://t.co/G1JNmJWO1H http://t.co/IOAZi2P8uK reageer retweet
_O-
  woensdag 23 september 2015 @ 02:11:37 #108
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156313806
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Zal de eigenaar even bedrogen uitkomen als ze er na 3 jaar nog zitten :')
  woensdag 23 september 2015 @ 02:24:44 #109
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156313858
Illegaliteit Nieuwe Norm

De Nederlandse rechtsstaat wordt gesloopt. Rutte lacht het weg. Samsom krijgt een stijve van zoveel nieuw electoraat dat in ruil voor een uitkering wel op hem wil stemmen.

[ Bericht 61% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 23-09-2015 02:44:38 ]
pi_156313908
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 02:11 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Zal de eigenaar even bedrogen uitkomen als ze er na 3 jaar nog zitten :')
Ik ga een soort Uber-app beginnen waarmee je kunt aanbieden vluchtelingen op te halen en bij hun Airbnb af te zetten. Gratis.
pi_156314320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 22:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Niet opgelet bij geschiedenis? In vergelijking met wat er tijdens de WO2 in Oost-Europa is gebeurd, was de oorlog in Nederland een dagje Efteling.
70% van de NL Joden zijn vermoord. Dat is één van de hoogste in Europa. Wat denk je van het bombardement op R'dam. De honger in de hongerwinter.....
"Een dagje Efteling". Ik heb geen cijfers paraat, maar ik zou me toch eerst verdiepen in de WO II voordat ik "een dagje Efteling" in de mond nam...
Of bedoel je met Oost-Europa ook de Nederlandse Joden in Auschwitz en Sobibor en alle andere kampen?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_156314371
Ik hoor trouwens het riedeltje 'we hebben al eerder meer asielzoekers opgevangen en dat ging ook goed' niet meer.
pi_156314602
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

70% van de NL Joden zijn vermoord. Dat is één van de hoogste in Europa. Wat denk je van het bombardement op R'dam. De honger in de hongerwinter.....
"Een dagje Efteling". Ik heb geen cijfers paraat, maar ik zou me toch eerst verdiepen in de WO II voordat ik "een dagje Efteling" in de mond nam...
Of bedoel je met Oost-Europa ook de Nederlandse Joden in Auschwitz en Sobibor en alle andere kampen?
In vergelijking met Oost-Europa, waar je je duidelijk nooit in hebt verdiept want je noemt het standaard rijtje op dat je op de basisschool leert. Nederland was natuurlijk ook geen pretje, maar in Oost-Europa was de WO2 veel heviger. Zo is 25% in Polen van de totale bevolking omgekomen. Eerst de nazi's daarna Sovjets. Bij de Sovjet-bezetting van Warschau lieten de Sovjets het Poolse verzet in hun strijd tegen de nazi's bewust in de steek, zodat daar niet veel meer van overbleef. Ze hebben veel meer ervaring met bezetters dan wij en hebben haarfijn in de gaten dat de stroom "asielzoekers" zich gedragen als bezetters als ze in grote aantallen zijn. Dat zie je nu al aan het gedrag bij grensovergangen, waar ze met stenen gooien als ze niet worden doorgelaten. En in Zweden waar ze de meest absurde eisen stellen. En Natuurlijk Nederland (de 'Vluchtkerk' en Zwarte Piet).

[ Bericht 6% gewijzigd door JanKorteachternaam op 23-09-2015 08:20:39 ]
pi_156314634
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:31 schreef Scorpie het volgende:
Ik hoor trouwens het riedeltje 'we hebben al eerder meer asielzoekers opgevangen en dat ging ook goed' niet meer.
Dat slaat ook nergens op. Omdat de meeste asielzoekers nooit meer vertrekken, moet je met cumulatieve cijfers komen. Je kunt namelijk niet blijven opvangen, want de groep gevestigde (ex)asielzoekers wordt steeds groter met bijbehorende kosten en problemen.

Soms lees je de vergelijking met joden en Hongaren. Dat slaat al helemaal nergens op. Joden en Hongaren zijn ontwikkelde volkeren met een hoogstaande cultuur, die geen problemen veroorzaken. De huidige groep zgn. 'vluchtelingen' komt uit landen die een puinhoop zijn omdat ze zelf die puinhoop hebben gemaakt. We importeren dus ellende door 'vluchtelingen' niet in de regio te laten.
pi_156315040
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:16 schreef luxerobots het volgende:

Nee deze vergelijking mag je niet maken, over bananen zijn wel EU regels :)
Het hele zgn. akkoord is natuurlijk een lachertje, gaat over veel te weinig is veel te laat en laat veel uitzonderingen toe. Typisch EU beleid, altijd te laat, te weinig, te reactief, te dom, en verder vul zelf maar in.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156315072
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 08:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

...... uit landen die een puinhoop zijn omdat ze zelf die puinhoop hebben gemaakt.
Niet iedereen is het hier mee eens.
Velen zeggen dat het westen schuld is aan hun puinhoop omdat "we" ons er mee bemoeid hebben.
Daar ben ik het ook niet helemaal mee eens.
De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Oplossingsgericht denken:
Goede hulp richting "opvang in de regio". Ook veel beter voor de (islamitische) vluchtelingen.
Om in een islamitisch land te blijven. Dan voelt iedereen zich thuis. En hoeven wij in het westen ons ook niet aan te passen aan de moslims.
Wat nu wel het geval is, want er waren al richtlijnen uitgevaardigd aan NL gezinnen die vluchtelingen zouden opnemen. Geen alcohol e.d. (ook niet voor jezelf).
Het is makkelijk als dat bv in Turkije en Jordanië al bij voorbaat de gewoonte is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_156315141
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 07:31 schreef Scorpie het volgende:
Bij deze dan. En het komt ook dit keer allemaal wel goed. Er zullen ongetwijfeld incidenten plaatsvinden - dat is onvermijdelijk - maar uiteindelijk valt het allemaal wel.

Daarom heet ik onze asielvrienden van harte welkom.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156315166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2015 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar is die 7000 (in 2 jaar wtf!) in godsnaam op gebaseerd als er de afgelopen 3 weken al meer dan dat aantal binnenkwamen? :?

Of worden er straks daadwerkelijk asielzoekers die al in Nederland zijn herverdeeld over andere landen?
Dat is ook mijn vraag, bovendien hadden we 14 dagen geleden dezelfde top over hetzelfde onderwerp, daarna hebben we 1800, + 3200 + 4200 vluchtelingen hier opgenomen duzzz......grens nu dicht?

Nee zeker?
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_156315269
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:10 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Dat is ook mijn vraag, bovendien hadden we 14 dagen geleden dezelfde top over hetzelfde onderwerp, daarna hebben we 1800, + 3200 + 4200 vluchtelingen hier opgenomen duzzz......grens nu dicht?

Nee zeker?
Die 7k extra is alleen maar herverdeling vanuit een aantal landen, dat komt bovenop de reguliere toestroom.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_156315628
Het lijkt me leuk als we de 50.000-ste vluchteling die geregistreerd wordt extra leuk in het zonnetje zetten met een bosje bloemen en een meteen permanente verblijfsvergunning, een huisje en een bijstandsuitkering. En dat dan opnieuw bij de 100.000-ste enzovoort.
pi_156315787
Hebben jullie trouwens dit opiniestuk van Arnold Karskens gelezen? "Waarom de vluchtelingenstroom richting Europa er is én blijft" http://politiek.tpo.nl/20(...)opa-er-is-en-blijft/
pi_156315850
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:51 schreef Rowlf het volgende:
Hebben jullie trouwens dit opiniestuk van Arnold Karskens gelezen? "Waarom de vluchtelingenstroom richting Europa er is én blijft" http://politiek.tpo.nl/20(...)opa-er-is-en-blijft/
Dat stuk hadden ze moeten hernoemen naar 'Iemand met gezond verstand typt wat iedereen allang weet'.
pi_156315900
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:51 schreef Rowlf het volgende:
Mijn god, dat is echt een van de beroerdste stukken die ik ooit heb gelezen. En dan moet je bedenken dat ik ook m'n eigen teksten lees.
pi_156315935
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn god, dat is echt een van de beroerdste stukken die ik ooit heb gelezen. En dan moet je bedenken dat ik ook m'n eigen teksten lees.
Natuurlijk vind je dat.
pi_156316030
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Natuurlijk vind je dat.
Met punt 1 gaat hij al de mist in. De reden dat mensen nu hierheen komen, is omdat ze de hoop verliezen dat het op korte termijn nog goed komt in hun land. Daarom nemen ze het besluit om nu te vertrekken, Het zal je wellicht verbazen, maar het besluit om je land te verlaten, neem je niet lichtvaardig. De meeste mensen blijven bij voorkeur in het gebied waar ze zijn opgegroeid en waar hun familie en vrienden wonen.

Punt 2 en 3 zijn debiele aannames. Linkse partijen die hopen nieuw stemvee aan te trekken, is wat dom gezwets uit de koker van media zoals de Telegraaf en Geenstijl. En fabrikanten geven migranten weliswaar een kans, maar ze staan echt niet handenwrijvend bij asielzoekerscentra te wachten.

Verder nog wat alu hoedje-achtige aannames over de EU en de NAVO en het feest is compleet.

Wat een randdebiel die Karskens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')