quote:Vóór de zomer hadden onder meer Estland, Letland, Litouwen, Hongarije en Spanje grote bezwaren tegen het verplicht opnemen van asielzoekers. Na een verhit debat stemden zij in juli uiteindelijk in met een afgezwakt Commissie-voorstel. Het lijkt erop dat de Europese Commissie dwarsliggende lidstaten nu ontziet, zodat ook zij vóór het nieuwe commissievoorstel zullen stemmen.
Behalve voor Estland, Letland en Litouwen nemen ook Tsjechië, Slowakije, Portugal, Malta en Luxemburg in het nieuwe voorstel naar verhouding minder asielzoekers op.
Er waren toen ook geen kritische geluiden inderdaad. Ik weet zeker dat als Nederland een Constitutioneel Hof had, er gehakt was gemaakt van de wijze waarop Europese verdragen zo zijn geïnterpreteerd dat Europees recht boven nationaal recht gaat en waarop overdrachten van bevoegdheden die in feite een wijziging van de Grondwet inhouden niet met twee derde meerderheid zijn aangenomen.quote:Op woensdag 23 september 2015 00:13 schreef karton2 het volgende:
[..]
Toen kon de EU zich kritiekloos uitbreiden omdat het zich in rustig vaarwater begaf.
Nu moet het er doorheen gedrukt worden omdat de macht aan het kalven is, dat doet de druk alleen maar toenemen.
Zoiets heet democratie. Landen die daar niet toe bereid zijn, moet je niet verplichten. Komt alleen maar miserie van.quote:Op woensdag 23 september 2015 00:16 schreef luxerobots het volgende:
Er wordt dus een Europese verdeling gemaakt voor asielzoekers. Waar allemaal landen onderuit willen en mogen komen.
Beleid zo krom als een banaan.
In Duitsland staat de Grondwet wel boven EU-verdragen geloof ik. In ons land vegen we onze reet af met onze nationale grondwet want internationaal of europees recht is heilig hier.quote:Op woensdag 23 september 2015 00:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Er waren toen ook geen kritische geluiden inderdaad. Ik weet zeker dat als Nederland een Constitutioneel Hof had, er gehakt was gemaakt van de wijze waarop Europese verdragen zo zijn geïnterpreteerd dat Europees recht boven nationaal recht gaat en waarop overdrachten van bevoegdheden die in feite een wijziging van de Grondwet inhouden niet met twee derde meerderheid zijn aangenomen.
twitter:AFP twitterde op woensdag 23-09-2015 om 00:53:18Dutch team launches free 'Airbnb' site for refugees http://t.co/G1JNmJWO1H http://t.co/IOAZi2P8uK reageer retweet
quote:Op woensdag 23 september 2015 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op woensdag 23-09-2015 om 00:53:18Dutch team launches free 'Airbnb' site for refugees http://t.co/G1JNmJWO1H http://t.co/IOAZi2P8uK reageer retweet
Zal de eigenaar even bedrogen uitkomen als ze er na 3 jaar nog zittenquote:Op woensdag 23 september 2015 00:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Ik ga een soort Uber-app beginnen waarmee je kunt aanbieden vluchtelingen op te halen en bij hun Airbnb af te zetten. Gratis.quote:Op woensdag 23 september 2015 02:11 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Zal de eigenaar even bedrogen uitkomen als ze er na 3 jaar nog zitten
70% van de NL Joden zijn vermoord. Dat is één van de hoogste in Europa. Wat denk je van het bombardement op R'dam. De honger in de hongerwinter.....quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Niet opgelet bij geschiedenis? In vergelijking met wat er tijdens de WO2 in Oost-Europa is gebeurd, was de oorlog in Nederland een dagje Efteling.
In vergelijking met Oost-Europa, waar je je duidelijk nooit in hebt verdiept want je noemt het standaard rijtje op dat je op de basisschool leert. Nederland was natuurlijk ook geen pretje, maar in Oost-Europa was de WO2 veel heviger. Zo is 25% in Polen van de totale bevolking omgekomen. Eerst de nazi's daarna Sovjets. Bij de Sovjet-bezetting van Warschau lieten de Sovjets het Poolse verzet in hun strijd tegen de nazi's bewust in de steek, zodat daar niet veel meer van overbleef. Ze hebben veel meer ervaring met bezetters dan wij en hebben haarfijn in de gaten dat de stroom "asielzoekers" zich gedragen als bezetters als ze in grote aantallen zijn. Dat zie je nu al aan het gedrag bij grensovergangen, waar ze met stenen gooien als ze niet worden doorgelaten. En in Zweden waar ze de meest absurde eisen stellen. En Natuurlijk Nederland (de 'Vluchtkerk' en Zwarte Piet).quote:Op woensdag 23 september 2015 07:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
70% van de NL Joden zijn vermoord. Dat is één van de hoogste in Europa. Wat denk je van het bombardement op R'dam. De honger in de hongerwinter.....
"Een dagje Efteling". Ik heb geen cijfers paraat, maar ik zou me toch eerst verdiepen in de WO II voordat ik "een dagje Efteling" in de mond nam...
Of bedoel je met Oost-Europa ook de Nederlandse Joden in Auschwitz en Sobibor en alle andere kampen?
Dat slaat ook nergens op. Omdat de meeste asielzoekers nooit meer vertrekken, moet je met cumulatieve cijfers komen. Je kunt namelijk niet blijven opvangen, want de groep gevestigde (ex)asielzoekers wordt steeds groter met bijbehorende kosten en problemen.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:31 schreef Scorpie het volgende:
Ik hoor trouwens het riedeltje 'we hebben al eerder meer asielzoekers opgevangen en dat ging ook goed' niet meer.
Nee deze vergelijking mag je niet maken, over bananen zijn wel EU regelsquote:Op woensdag 23 september 2015 00:16 schreef luxerobots het volgende:
Er wordt dus een Europese verdeling gemaakt voor asielzoekers. Waar allemaal landen onderuit willen en mogen komen.
Beleid zo krom als een banaan.
Niet iedereen is het hier mee eens.quote:Op woensdag 23 september 2015 08:21 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
...... uit landen die een puinhoop zijn omdat ze zelf die puinhoop hebben gemaakt.
Bij deze dan. En het komt ook dit keer allemaal wel goed. Er zullen ongetwijfeld incidenten plaatsvinden - dat is onvermijdelijk - maar uiteindelijk valt het allemaal wel.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:31 schreef Scorpie het volgende:
Ik hoor trouwens het riedeltje 'we hebben al eerder meer asielzoekers opgevangen en dat ging ook goed' niet meer.
Dat is ook mijn vraag, bovendien hadden we 14 dagen geleden dezelfde top over hetzelfde onderwerp, daarna hebben we 1800, + 3200 + 4200 vluchtelingen hier opgenomen duzzz......grens nu dicht?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
Waar is die 7000 (in 2 jaar wtf!) in godsnaam op gebaseerd als er de afgelopen 3 weken al meer dan dat aantal binnenkwamen?![]()
Of worden er straks daadwerkelijk asielzoekers die al in Nederland zijn herverdeeld over andere landen?
Die 7k extra is alleen maar herverdeling vanuit een aantal landen, dat komt bovenop de reguliere toestroom.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:10 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Dat is ook mijn vraag, bovendien hadden we 14 dagen geleden dezelfde top over hetzelfde onderwerp, daarna hebben we 1800, + 3200 + 4200 vluchtelingen hier opgenomen duzzz......grens nu dicht?
Nee zeker?
Dat stuk hadden ze moeten hernoemen naar 'Iemand met gezond verstand typt wat iedereen allang weet'.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:51 schreef Rowlf het volgende:
Hebben jullie trouwens dit opiniestuk van Arnold Karskens gelezen? "Waarom de vluchtelingenstroom richting Europa er is én blijft" http://politiek.tpo.nl/20(...)opa-er-is-en-blijft/
Mijn god, dat is echt een van de beroerdste stukken die ik ooit heb gelezen. En dan moet je bedenken dat ik ook m'n eigen teksten lees.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:51 schreef Rowlf het volgende:
Hebben jullie trouwens dit opiniestuk van Arnold Karskens gelezen? "Waarom de vluchtelingenstroom richting Europa er is én blijft" http://politiek.tpo.nl/20(...)opa-er-is-en-blijft/
Natuurlijk vind je dat.quote:Op woensdag 23 september 2015 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn god, dat is echt een van de beroerdste stukken die ik ooit heb gelezen. En dan moet je bedenken dat ik ook m'n eigen teksten lees.
Met punt 1 gaat hij al de mist in. De reden dat mensen nu hierheen komen, is omdat ze de hoop verliezen dat het op korte termijn nog goed komt in hun land. Daarom nemen ze het besluit om nu te vertrekken, Het zal je wellicht verbazen, maar het besluit om je land te verlaten, neem je niet lichtvaardig. De meeste mensen blijven bij voorkeur in het gebied waar ze zijn opgegroeid en waar hun familie en vrienden wonen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |