abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156319653
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:15 schreef Cherna het volgende:

[..]

Hij heeft daar wel degelijk een punt. Het gaat natuurlijk ook om de werkgelegenheid. Het steeds zoeken naar alternatieven je systeem houdbaar te houden. Alles moet goedkoper. Een neoliberaal systeem, kapitalisme zal steeds moeten uitbreiden wil het overleven en dat meestal over de rug van de zwakkeren in dit geval vluchtelingen die men in de toekomst denkt in te zetten als goedkope arbeidskracht.
Men heeft het er zelfs voor over zogenaamde hoog opgeleiden weg te trekken uit armere gebieden waardoor deze alle kennis ontnomen word, zodat opbouw in die landen bijna onmogelijk word. Het aantal onrendabele vluchtelingen noemt men ook op de koop toe. Die wonen straks toch in achterstandswijken.

Dat ons eigens systeem ten onder gaat nemen we op de koop toe. De sociaal democratie gaat eraan. En dat merk je op de werkvloer etc.
Het is geen vooropgezet plan. Die hoogopgeleiden worden hier niet heen gehaald. Ze komen deze kant op omdat de situatie in hun eigen regio uitzichtloos is geworden. En daar offeren ze dan al hun spaargeld voor op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156319696
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je nou? Wil de EU niet groeien, laat de EU deze immigratie niet toe, en dwingt de EU niet lidstaten tot opname van vluchtelingen die dat anders niet zouden doen?
De EU neemt deze mensen op omdat ze onze hulp nodig hebben en de vluchtelingen worden verdeeld omdat Nederland en Duitsland niet iedereen op kunnen vangen.
pi_156319739
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar wat bedoel je nou? Wil de EU niet groeien, laat de EU deze immigratie niet toe, en dwingt de EU niet lidstaten tot opname van vluchtelingen die dat anders niet zouden doen?
Je kunt landen niet dwingen om meer vluchtelingen op te nemen. Dat is gebaseerd op gebakken lucht.
pi_156319850
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 00:44 schreef Confetti het volgende:
De Staatsgreep is eigenlijk al gepleegd door het Europees Hof van Justitie. Typisch Europa. De overdracht van soevereiniteit kon politiek nooit verkocht worden dus werd het maar aan vage rechters overgelaten.
Precies dit ja.
pi_156319936
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De EU neemt deze mensen op omdat ze onze hulp nodig hebben en de vluchtelingen worden verdeeld omdat Nederland en Duitsland niet iedereen op kunnen vangen.
De meesten hebben onze hulp niet nodig en in ieder geval niet deze. Eerst komt er zomaar ineens een enorme stroom en roept de EU en belangrijke machtsfactoren binnen de EU dat ze allemaal welkom zijn, zodat er nog meer komen, en dan worden lidstaten die daar niet intrappen gedwongen om ook vluchtelingen op te nemen, zodat de totale opnamecapaciteit groeit. Iets waar de EU al langer op uit is. Dus volgens mij gaat het allemaal precies zoals de EU het wil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156319960
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 09:16 schreef H.FR het volgende:

[..]

Die 7k extra is alleen maar herverdeling vanuit een aantal landen, dat komt bovenop de reguliere toestroom.
Wat is er regulier aan deze stroom :?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_156319969
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De meesten hebben onze hulp niet nodig en in ieder geval niet deze.
Hoe kom je erbij dat deze mensen onze hulp niet nodig hebben?
pi_156319991
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Je kunt landen niet dwingen om meer vluchtelingen op te nemen. Dat is gebaseerd op gebakken lucht.
Zou je Turkije wel kunnen dwingen om álle vluchtelingen op te nemen?
Het zijn er nu al meer dan 1 miljoen geloof ik... of twee miljoen kan ook ...
pi_156320010
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hierheen komen omdat je een huis / geld / voorzieningen beloofd is en ook verwacht.

Moeten we die enorme massa mensen ook helpen Koos?
pi_156320052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:39 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Hierheen komen omdat je een huis / geld / voorzieningen beloofd is en ook verwacht.

Moeten we die enorme massa mensen ook helpen Koos?
Die mensen komen hierheen omdat ze ten einde raad zijn (de Syriërs, in ieder geval). Er zitten ongetwijfeld profiteurs tussen, maar het gros was het liefst in hun geboorteland blijven wonen.
pi_156320108
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik heb het stuk gelezen en ben het ook niet geheel eens met Karskens ondanks dat ik het een prima jounalist vind.

Maar het is jammer dat je een aantal punten wegzet als Alu achtige aannames. Steeds worden tegenstanders van Brussel weggezet als Alu figuren of zwakzinnigen. Maar ieder weldenkend mens moet toch nu wel inzien dat het fout gaat zoals een Brussel de lijnen uitzet. En dan druk ik me nog zacht uit.
het wordt niet voor niets de EUSSR genoemd, in de voormalige USSr werden dissidenten ook opgenomen in psychiatrische inrichtingen, want de partij heeft altijd gelijk, dus een afwijkende mening moet wel op krakzinnigheid berusten, geen speld(t) tussen te krijgen :{
Exaudi orationem meam
pi_156320135
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:43 schreef Oud_student het volgende:

[..]

het wordt niet voor niets de EUSSR genoemd, in de voormalige USSr werden dissidenten ook opgenomen in psychiatrische inrichtingen, want de partij heeft altijd gelijk, dus een afwijkende mening moet wel op krakzinnigheid berusten, geen speld(t) tussen te krijgen :{
Al de mensen op Fok! die het niet eens zijn met EU beleid postten vanuit hun beveiligde inrichting, of hoe moet ik het precies voor me zien? Volgens mij krijg je gewoon alle ruimte om je mening te ventileren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156320142
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 12:03 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo'n hele sterke analyse. Maar er zijn zeker raakvlakken met de shock doctrine, en de EU heeft nu na de interne immigratie ook de macht over de immigratie van buiten de EU verkregen.
Ik zie Koffi Annan het zeggen in een interview met Sven Kokkelmans in Brandpunt: "never waste a good crisis". Hij ziet ook andere dingen dan die ik zie. Hij zegt dat de bevolking de vluchtelingen wil opvangen, maar de politici niet. Ik zie althans in NL dat juist een groot deel van de bevolking sceptisch is, maar de regering niet.
Dan komt Kofi Annan met het demografie verhaal en waarom de grenzen open moeten blijven. Bevolking in Afrika is verdubbeld binnen 35 jaar. Die mensen moeten ergens naar toe ---> Europa.
Over Geert Wilders en consorten: mensen willen vermaakt worden, dat doet Geert. Alleen gevaar is dat op die manier dat soort lui aan de macht komen en dat dan mensen ineens zeggen: mijn god wat hebben we gedaan... Annan zegt dat de middenpartijen moeten uitleggen waarom vluchtelingen en migranten komen, waarom dat nodig is en dat migratie van alle tijden is en nooit zal ophouden. Advies aan Rutte: toon leiderschap, laat geen ruimte voor politici als Wilders.
Verder EU geweldig project: iedereen staat een beetje soevereiniteit af voor het algemeen belang, alleen we verliezen onze morele superioriteit momenteel...
No go is bombarderen en boots on the ground, grenzen wagenwijd open, alle hekjes weg in EU en flink tegengas geven tegen politici zoals Wilders.

"Never waste a good crisis".
Dat gaat het dus worden, denk ik, aangezien Kofi Annan iig nog wel invloedrijk is in de internationale diplomatieke gemeenschap.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 23-09-2015 13:50:43 ]
I´m back.
pi_156320220
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die mensen komen hierheen omdat ze ten einde raad zijn (de Syriërs, in ieder geval). Er zitten ongetwijfeld profiteurs tussen, maar het gros was het liefst in hun geboorteland blijven wonen.
Je kunt het die mensen niet kwalijk nemen, als Canada gratis huizen, inkomen, medische zorg zou aanbieden, dan zou Nederland ook leeglopen. Boeren gaan al uit zichzelf omdat ze weg worden gepest door Volkert van der G achtige figuren. uit Nederland vertrekken ongeveer 150.000 mensen, zonder dat zij gesubsidieerd worden, terwijl het in Nederland niet slecht wonen of werken is. Wat ik wil zeggen is dat je helemaal niet "ten einde raad" hoeft te zijn om te vertrekken.
Exaudi orationem meam
pi_156320258
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:48 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Je kunt het die mensen niet kwalijk nemen, als Canada gratis huizen, inkomen, medische zorg zou aanbieden, dan zou Nederland ook leeglopen. Boeren gaan al uit zichzelf omdat ze weg worden gepest door Volkert van der G achtige figuren. uit Nederland vertrekken ongeveer 150.000 mensen, zonder dat zij gesubsidieerd worden, terwijl het in Nederland niet slecht wonen of werken is. Wat ik wil zeggen is dat je helemaal niet "ten einde raad" hoeft te zijn om te vertrekken.
Mensen verlaten niet voor de grap huis en haard. En denken dat ze worden aangetrokken door gratis voorzieningen, is een grove misvatting. Veel vluchtelingen hadden in de eerste plaats al niet willen vertrekken en willen daarnaast gewoon werken.
pi_156320263
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Al de mensen op Fok! die het niet eens zijn met EU beleid postten vanuit hun beveiligde inrichting, of hoe moet ik het precies voor me zien? Volgens mij krijg je gewoon alle ruimte om je mening te ventileren.
In Brussel lezen ze FOK! _O- _O- _O- _O-
Pas als het een bedreiging voor hun baantje is worden tegenmaatregelen genomen.
Exaudi orationem meam
pi_156320281
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die profiteurs Koos , dat zijn er heel wat. Erg veel blijkt nu wel.

Ik zou ze gelukszoekers noemen of nog beter Euro-zoekers.

Bijna alle immigranten die een (flink) bedrag hebben neergelegd voor de reis hierheen is verteld dat ze in het rijke Europa hun heil zullen vinden.

Huis , geld en voorzieningen voor hen en de familie.

Die verwachtingen worden niet waargemaakt en dan begint de ellende.

Eisen , rellen en verrekken terug te gaan en asiel blijven aanvragen en vertrek aanvechten.

De zoveelste kansloze lagen op de al aanwezige kansloze lagen.

En het sociale vangnet bestemd voor de terechte en echte vluchtelingen / sociaal zwakken wordt verder en verder uitgehold.

Dat begrijp / zie je toch inmiddels ook wel in Koos?
pi_156320301
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mensen verlaten niet voor de grap huis en haard. En denken dat ze worden aangetrokken door gratis voorzieningen, is een grove misvatting. Veel vluchtelingen hadden in de eerste plaats al niet willen vertrekken en willen daarnaast gewoon werken.
Dus alle Nederlanders die vertrekkn zijn met oorlogsgeweld bedreigd ???
Exaudi orationem meam
pi_156320343
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Dus alle Nederlanders die vertrekkn zijn met oorlogsgeweld bedreigd ???
Ik snap deze opmerking niet.
pi_156320365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je de media volgt en ziet wie er allemaal (hierheen) komen kun je dit standpunt toch onmogelijk blijven innemen Koos?
pi_156320415
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:50 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Die profiteurs Koos , dat zijn er heel wat. Erg veel blijkt nu wel.

Ik zou ze gelukszoekers noemen of nog beter Euro-zoekers.

Bijna alle immigranten die een (flink) bedrag hebben neergelegd voor de reis hierheen is verteld dat ze in het rijke Europa hun heil zullen vinden.
Dat ze zo'n groot bedrag hebben neergeteld, toont aan dat ze ten einde raad zijn. Ze hebben hun laatste bezittingen verkocht zodat ze de reis naar Europa kunnen hebben, waar ze misschien wel een toekomst kunnen hebben. In een kamp in Libanon hebben zij namelijk 0,0 perspectief.

De reden dat de stroom nu pas echt goed op gang komt, is omdat mensen de hoop verliezen de rust op korte termijn wederkeert in Syrië. Om toch nog wat van hun leven te kunnen maken, wagen ze de reis naar Europa.
pi_156320438
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Als je de media volgt en ziet wie er allemaal (hierheen) komen kun je dit standpunt toch onmogelijk blijven innemen Koos?
Heb je een grafiekje voor me met de verdeling vluchtelingen / gelukszoekers? Ik zie veel verschillende cijfers rondvliegen, die stellen dat 50% tot 90% gelukszoeker is. Ik kom er zelf alleen niet zo goed achter waar ze die getallen vandaan halen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156320444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:53 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik volg niet alleen de media, ik spreek ook mensen die daadwerkelijk in die regio zijn geweest en contact hebben gehad met vluchtelingen.
pi_156320504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat deze mensen onze hulp niet nodig hebben?
Omdat als het gros van deze mensen was blijven zitten waar ze zaten, ze niet vermoord, verkracht of gemarteld zouden worden.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie Koffi Annan het zeggen in een interview met Sven Kokkelmans in Brandpunt: "never waste a good crisis". Hij ziet ook andere dingen dan die ik zie. Hij zegt dat de bevolking de vluchtelingen wil opvangen, maar de politici niet. Ik zie althans in NL dat juist een groot deel van de bevolking sceptisch is, maar de regering niet.
Dan komt Kofi Annan met het demografie verhaal en waarom de grenzen open moeten blijven. Bevolking in Afrika is verdubbelt zich binnen 35 jaar. Die mensen moeten ergens naar toe ---> Europa.
Over Geert Wilders en consorten: mensen willen vermaakt worden, dat doet Geert. Alleen gevaar is dat op die manier dat soort lui aan de macht komen en dat dan mensen ineens zeggen: mijn god wat hebben we gedaan... Annan zegt dat de middenpartijen moeten uitleggen waarom vluchtelingen en migranten komen, waarom dat nodig is en dat migratie van alle tijden is en nooit zal ophouden. Advies aan Rutte: toon leiderschap, laat geen ruimte voor politici als Wilders.
Verder EU geweldig project: iedereen staat een beetje soevereiniteit af voor het algemeen belang, alleen we verliezen onze morele superioriteit momenteel...
No go is bombarderen en boots on the ground, grenzen wagenwijd open, alle hekjes weg in EU en flink tegengas geven tegen politici zoals Wilders.

"Never waste a good crisis".
Dat gaat het dus worden, denk ik, aangezien Kofi Annan iig nog wel invloedrijk is in de internationale diplomatieke gemeenschap.
En good crises komen er om niet gewaste te worden. Het is niet zo dat de EU en andere grote spelers geen enkele hand hebben in deze crisis en alles hebben gedaan om die te voorkomen toen het voorzienbaar was.

Ik kan Annan wel volgen, maar die man heeft een mondiaal perspectief. Als de wereld in totaal beter wordt voor alle aardbewoners en Europa wat slechter voor de Europabewoners, dan vindt hij dat prima. Ik niet.

Onvermijdelijkheden zijn doorgaans geen onvermijdelijkheden maar keuzes van een kader. Als we het toch over 2050 hebben, tegen die tijd kan het Europa van een andere EU ook zelfvoorzienend continent zijn met open samenlevingen en open grenzen, maar buitengrenzen die potdicht zitten. Dat hoeft van mij niet, maar afhankelijk van hoe de wereld daarbuiten zich ontwikkelt moet het wel een optie zijn, al is het alleen al om de manier van denken te corrigeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156320565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 13:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat als het gros van deze mensen was blijven zitten waar ze zaten, ze niet vermoord, verkracht of gemarteld zouden worden.
En omdat je 'veilig' bent, is alles in orde. In die kampen in Libanon is de situatie uitzichtloos. Dat is de reden dat ze hierheen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')