De Amerikaanse overheid dus.quote:Op maandag 21 september 2015 15:48 schreef oldford het volgende:
VAG heeft dit min of meer al toegegeven en de verkoop is door VAG stil gelegd voor modellen met de betrokken motor die nog op voorraad zijn.
De overheid heeft voorlopig geen toelating afgegeven voor de verkoop van 2016 modellen met de betrokken motoren.
Passat golf Beetle jetta en de audi a3......quote:Op maandag 21 september 2015 17:39 schreef Nemephis het volgende:
Amerikaans nieuws maar ik ben toch wel benieuwd of Volkswagen hier ook de boel heeft lopen bedonderen.
Om welke modellen gaat dit nou?
VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.quote:Op maandag 21 september 2015 17:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
Mwah, zo'n toppunt is dat niet. Hebben we eerder gezien bij smartphones, maar om in de autowereld te blijven, kijk eens naar bijv. de EuroNCAP. Auto's worden gebouwd op de specificaties van die crashtesten, ze worden gebouwd zodat ze bij EuroNCAP 5 sterren halen. Verander 1 parameter in de test maar iets en ze scoren geen 5 sterren.quote:Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:
Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Daarom rij ik Volvoquote:Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
kijk eens naar bijv. de EuroNCAP. Auto's worden gebouwd op de specificaties van die crashtesten, ze worden gebouwd zodat ze bij EuroNCAP 5 sterren halen. Verander 1 parameter in de test maar iets en ze scoren geen 5 sterren.
Fixtquote:Op maandag 21 september 2015 19:07 schreef pvdplanet het volgende:
Dat ze dachten hiermee weg te komen... waarschijnlijk wordt de topman eruit geknikkerd en krijgt ie nog een zak geld Upje mee ook
Dat een V8 meer zuipt is wel bekend en wordt geaccepteerd in Amerika, zolang je maar zegt hoeveel dat ding echt gebruikt.quote:Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:
VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.quote:Op maandag 21 september 2015 19:34 schreef Hyperdude het volgende:
Belachelijk trouwens hoe weinig de EU/Europa dit soort dingen aanpakt. Net zoals bij de FIFA moeten de Amerikanen het weer aanpakken. En kunnen ze lekker boetes vangen.
Volvo heeft een fantastisch regelcentrum.quote:
Toch is het hypocriet, want na toelating mag je er alles mee doen, niemand die je dan nog een controle geeft.quote:Op maandag 21 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
bron: redditquote:Volkswagen installed its “defeat device” in the listed affected diesel-models:
- Jetta (Model Years 2009–2015)
- Beetle (Model Years 2009–2015)
- Audi A3 (Model Years 2009–2015)
- Golf (Model Years 2009–2015)
- Passat (Model Years 2014–2015)
The problem is USA emissions regulations for diesel CARS (not diesel trucks) are astronomically more strict than Europe or any other developed countries. Mazda, Honda, and few others tried to get diesel passenger cars that could meet the 2009 to present regulations for cars and they could not figure out a way to do it in a cost effective or reliable manner. They would either have to make the engines much more expensive or dramatically decrease the reliability of diesel emission control systems (particularly EGR coolers and other systems that are designed to reduce NOx emissions)
If the EPA actually cared about NOx emissions they would go after heavy duty trucks and semis. I have a feeling VW isn't the only manufacturer that has gamed the system for small diesel passenger cars and SUVs as the present EPA/CARB standards are unworkable. For example Their regulations have actually made the usage of pure biodiesel close to impossible in new diesel vehicles
lekker hypocriet. Nog steeds massaal V8 rijden die niet efficienter zijn dan in 1952 maar wel diesel heel stricte eisen aan stellen en dan nog niet eens aan trucksquote:The problem is USA emissions regulations for diesel CARS (not diesel trucks) are astronomically more strict than Europe or any other developed countries
Ik las dat Ford in 1998 voor bijna 8 miljard euro geschikt heeft na vergelijkbaar gesjoemel.quote:Op maandag 21 september 2015 18:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
VW is een Europees merk, daarom zijn ze zo fel erop. Het maakt niet uit of een beetje standaard v8 veel meer zuipt dan een zogenaamd ecodieseltje van de VAG-stal.
Maar dan nog, goed dat zoiets boven water is gekomen. Veel auto's zijn alleen zuinig gemaakt om door de tests te komen, maar dat een test specifiek wordt belazerd met een stuk software dat er speciaal voor is geschreven is toch wel het toppunt.
Niet overdrijven. Ford was in totaal 7,83 miljoen dollar kwijt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 07:54 schreef Igen het volgende:
Ik las dat Ford in 1998 voor bijna 8 miljard euro geschikt heeft na vergelijkbaar gesjoemel.
Het hypocriete is dat deze Dodge wordt aangemerkt als een truck en derhalve niet aan de emissienormen hoeft te voldoen waaraan personenauto's wel moeten voldoen. Dat het ding waarschijnlijk nooit meer vervoert dan 1 of 2 rednecks en een sixpack doet niet terzake.quote:Op dinsdag 22 september 2015 08:05 schreef lobotm het volgende:
Tja zo rijd de gemiddelde amerikaan rond Dus waar hebben ze het over lol
Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.quote:Op maandag 21 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Het gaat ook om de Amerikaanse Nox en Roetnormen, die zijn veel strenger daarop, onder andere door smog enzo. CO2 intereseert ze geen moer.
0,07 is minder dan de helft van 0,18 dat lijkt mij een grof verschil. Tevens kregen de Jappen het niet eens voor elkaar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:55 schreef oldford het volgende:
[..]
Zoveel verschillen die standaards voor 2009 nu ook weer niet.
In Amerika is de NOx uitstoot meer beperkt dan in Europa. Amerika hanteert een gemiddelde van 0,07 gram per mijl, in Europa is 0,18 gram per kilometer toegestaan.
In Europa verandert dat met de invoer van Euro 6 in 2014, dan wordt de maximum NOx uitstoot 0,08 gram per kilometer, wat iets meer dan 1,6 maal zoveel is als in Amerika.
Bij particle matter (fijnstof) is de situatie omgekeerd. In Amerika 0.01 gram per mijl, in Europa 0,005 gram per kilometer.
https://www.dieselnet.com/standards/
Aangezien de betrokken VW motoren 10 tot 40 maal zoveel NOx produceerden als toegestaan, kun je concluderen dat ze in Europa ook veel meer uitstoten dan toegestaan is.
http://www.daserste.de/in(...)/volkswagen-100.htmlquote:Brennpunkt: Der VW-Skandal
Der Skandal um manipulierte Abgaswerte bei VW-Fahrzeugen hat erheblich größere Dimensionen als zunächst angenommen. Die entsprechende Software sei weltweit in elf Millionen Fahrzeugen eingebaut, teilte der Konzern mit. VW musste eine Gewinnwarnung herausgeben.
Aus diesem Anlass sendet Das Erste einen 10-minütigen "Brennpunkt".
tsja accelereren van 0-32kmh duurt 12sec in de NEDC test 5sec in de 1e, 2sec schakelen, 5sec in de 2e versnelling, dus dan mag het daar traag zijn om te voldoen aan die eisen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 17:13 schreef Fer het volgende:
Ik vraag mij af hoe je die 14% mappings moet opvatten hier. Iedereen die een 1.2 TDi heeft gereden, herkent wel dat ze bij lage toeren extreem sloom zijn en ergens bij 2500 toeren opeens als een raket weg schiet.
Ja hoor, een klant van mijn werkgever rijdt met een Dodge Ram 2500 Srt 8 Hemi regelmatig daarquote:Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren:P
Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Hoewel het een gigantische achterlijke stap is van de Volkswagen Groep, vindt ik het van uit een technisch oog punt toch wel een stukje knap ontwikkelen. Dat ze de PCM precies de emissie eis controle laten herkennen en dan 'schone' firmware laten draaien, waardoor de uitstoot prima is
quote:Op dinsdag 22 september 2015 14:14 schreef Gerolsteiner het volgende:
Amerikanen en milieueisen.
Mooie grap wel.
Wat ik heb begrepen is dat de ECM kijkt naar een x aantal waardes, (ze testen in een lab), inlaat druk, temperatuur en gaspedaal stand. In een lab heb je continu de zelfde buitenluchtdruk, dat is al een triggerquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of het zo geavanceerd is. Wellicht gewoon wat slimme mappings. Aan de andere kant werken automaten toch ook zo, kiezen het schakelprogramma aan de hand van gasgeefgedrag.
Ik las het inderdaad op een vaksite. Men wil er niet aanzitten en er zit ook niet extreem veel in, van wat ik hoor her en der.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
Denk het wel. Tis een software kwestiequote:Op dinsdag 22 september 2015 20:46 schreef MaGNeT het volgende:
Mogen de al verkochte auto's wel blijven rijden in de USA? Ze stoten teveel uit...
Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Denk het wel. Tis een software kwestie
Maar ze voldoen dus alleen aan de eisen als ze stilstaan en je niet aan het stuur draait...quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:47 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Denk het wel. Tis een software kwestie
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 september 2015 09:45 schreef lobotm het volgende:
Zou je trouwens met zo'n pickup in utrecht mogen rondrijden ?? Zou er bijna eentje gaan importeren:P
Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Waarom niet?
LPG eronder en je rijdt nog goedkoper dan met zo'n 2.0tdi van VAG
'T was te verwachten. Als die yanks de kans krijgen om te zeiken op niet-amerikaanse spullen zitten ze er bovenop.quote:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat nalezen leert mij dat de aanpassingen in de software vooral de hoeveelheid AdBlue regelde. Er werd tijdens een test (veel) meer van ingespoten.
De USA en Canada modellen met de 2.0 liter TDI hebben in ieder geval SCR en AdBlue.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Fer het volgende:
Volgens mij hebben de Jetta en Golf geen adblue hoor, A4 Passat Touareg wel.
De betreffende 2009 diesels niet, vanaf 2015 pas wel.quote:Though 30-horsepower weaker (at 140 hp at 4000 rpm) than its European cousin, this new TDI is a lot cleaner. Thanks to an advanced exhaust system and onboard computer that constantly monitors pollutants, the U.S.-spec TDI does without the use of urea or other liquid catalysts to attain 50-state legality. As it sits, the Jetta TDI Clean Diesel is certified to run on B5 biodiesel, which is 5 percent biofuel and 95 percent petroleum-based diesel.
Op zich normaal. Voor lichte vrachtwagens / bestelwagens gelden in de meeste europese landen ook andere normen dan voor een gewone personenwagen. Zo'n cummins diesel wordt in Amerika bijna enkel gekocht door mensen die ook zware trailers trekken (en dus noodzaak hebben aan een diesel).quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:46 schreef lobotm het volgende:
[..]
Ja maar bedoel zo'n mooie zwarte rook uitspuwende cummins diesel of die zonder boete door de milieu poort gaat ,
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.quote:Op donderdag 24 september 2015 21:52 schreef CafeRoker het volgende:
VAG was een paar jaar geleden de eerste die een vrij normale auto in de 14% wist te krijgen met hun driecilinder TDI's. Tot op dat moment kon je met 14% alleen een prius of een aygo krijgen. Ik ben benieuwd of daar nog een verhaal achter zit.
Dat is natuurlijk met alle auto's zoquote:Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Ja, maar dan onevenredig veel. Cijfers die een driepittertje onwaardig zijn (zelfs bij volgas)quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk met alle auto's zo
Toyota HSD is geen echt Atkinson, maar het wordt gesimuleerd met de variabele kleptiming. Tijdens lichte belasting blijft de inlaatklep te lang open staan, tot voorbij het odp. Hierdoor heeft de cilinder meer expansie ruimte tijdens de arbeidsslag. Het gevolg meer energie die in beweging wordt omgezet en minder verlies tijdens de uitlaatslag.quote:Op vrijdag 25 september 2015 07:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Aygo is gewoon klein en licht genoeg om zuinig te lopen, prii hebben een motor met atkinsonprincipe (zuigers zijn indirect gekoppeld aan de krukas, waardoor de variabele zuigersnelheden beter worden opgevangen) Dat die zuinig zijn kan ik mij voorstellen. De meeste motoren van tegenwoordig zijn geblazen driepitters. Lopen prima in testomstandigheden en bij continu 80, ga je wat anders doen met die motoren (zoals gasgeven) dan zuipen ze als een malle.
Bron: http://www.nu.nl/economie(...)wagen-tijdelijk.htmlquote:'Zwitserland verbiedt verkoop dieselauto's Volkswagen tijdelijk'
Zwitserland zou de verkoop van Volkswagens die zijn uitgerust met een dieselmotor voorlopig een halt hebben toegeroepen.
Dat melden verschillende media zaterdag op gezag van het Zwitserse overheidsorgaan Swiss Federal Roads Office (FEDRO).
De tijdelijke ban zou de verkoop van 180.000 Volkwagens die nog niet zijn verkocht of geregistreerd in de weg zitten. Zwitserland zou de maatregel vrijdag hebben aangekondigd.
Volkswagen ligt wereldwijd onder vuur door gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's. Volgens de automaker gaat het daarbij wereldwijd om elf miljoen auto's.
In Nederland riep GroenLinks op om de verkoop van nieuwe Volkswagens voorlopig stil te leggen.
In de akkerbouw zeggen ze dat je 3x normaal tanken is 1x adblue... Nou het word al snel 1 op 1 als je constant volle motor toeren draait.... en verder kan je er ook gewoon demiwater in flikkerenquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:16 schreef oldford het volgende:
De exacte truuk is nog niet bekend gemaakt, maar het lijkt erop dat ze te weinig AdBlue inspuiten.
Dit waarschijnlijk vanwege beloftes over hoelang een tankje AdBlue meegaat.
Kunnen ze nog lachen in Amerika als na de update het verbruik van AdBlue verdubbeld of verdrievoudigd. Dan gaan er een hoop Amerikanen procederen om die extra kosten vergoed te krijgen - als de EPA VW daar al niet toe verplicht.
Ja maar dat betekent waarschijnlijk dat je rechtstreeks naar de tuner kan, en misschien kan je vag dealer ook wel wat regelen maar dat ligt eraan denk ik.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan zal de auto een stuk minder fijn/soepel rijden gok ik, in feite wordt 'ie flink afgeknepen.
Die komen gewoon voor export hierheen natuurlijk. Extra luxe, met automaat en rode lichten. Die yanks "would not touch it with a ten foot pole"quote:Op zaterdag 26 september 2015 23:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
De regels voor trucks in Amerika lopen inderdaad achter, maar ze worden nog steeds aangescherpt.quote:Op zaterdag 26 september 2015 13:25 schreef Fer het volgende:
Blijft onzin, dat veel regels in de US niet tellen voor Trucks, terwijl iedere Amerikaan zo'n ding kan kopen en rijden.
ik heb de eerste VW Jetta 2.0 TDI Amerikaanse uitvoering al te koop gespotquote:Op zaterdag 26 september 2015 23:28 schreef Ridocar het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd wat het doet met de waarde van de auto's zelf. Stel dat je zo'n Bluemotion Golf hebt gekocht, gaat VW je dan geld teruggeven? De restwaarde keldert natuurlijk ook...
Dan heeft ie geen power, en verbruikt hij veel meer adblue als opgegeven..quote:Op zondag 27 september 2015 18:26 schreef BlauweSporttas het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom ze die software die ze alleen gebruiken als hij op de testband staat en tot minder uitstoot leidt, ook niet gebruiken wanneer de auto op de weg rijdt? Software die de motor aanstuurt en tot minder uitstoot leidt is toch ideaal en precies wat je wilt zou ie zeggen
Het grote probleem is volgens mij dat de 2.0TDI helemaal geen adblue heeft waardoor deze nooit zonder fraude door de keuring zou komen.quote:Op zondag 27 september 2015 18:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan heeft ie geen power, en verbruikt hij veel meer adblue als opgegeven..
De in de Amerika en Canada geleverde Passat heeft wel AdBlue en de 2015 modellen van b.v. Golf en Jetta ook. Zie:quote:Op zondag 27 september 2015 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
Het grote probleem is volgens mij dat de 2.0TDI helemaal geen adblue heeft
Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken voor een land waar 'rollin' coal' helemaal de bom isquote:Op zondag 27 september 2015 18:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Het grote probleem is volgens mij dat de 2.0TDI helemaal geen adblue heeft waardoor deze nooit zonder fraude door de keuring zou komen.
VAG is nogal conservatief wat betreft het omarmen van nieuwe technologieën. Frauderen scheelt veel R&D kosten.
Alles om de grootste te worden. Arrogant bagger concern
En volgens mij roet ie binnen de korste keren dicht, als de anti-nox afstellingen goed werken. Dat is weer niet goed voor de Duitse degelijkheid.quote:Op zondag 27 september 2015 18:26 schreef BlauweSporttas het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom ze die software die ze alleen gebruiken als hij op de testband staat en tot minder uitstoot leidt, ook niet gebruiken wanneer de auto op de weg rijdt? Software die de motor aanstuurt en tot minder uitstoot leidt is toch ideaal en precies wat je wilt zou ie zeggen
Ok. Mijn 308 verbruikt bijna 1 liter adblue per 1000km!quote:Op zondag 27 september 2015 18:52 schreef oldford het volgende:
[..]
De in de Amerika en Canada geleverde Passat heeft wel AdBlue en de 2015 modellen van b.v. Golf en Jetta ook. Zie:
http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=436279
En let dan ook even op de gereden afstand en het percentage verbruikte AdBlue.
quote:When I did my first oil change at 15,000 Km, the techs told me that the AdBlue had been hardly used and that they only needed a bit to top it off
Ik vindt het geen spijkers op laag water zoeken, integendeel zelfs. Ik juich dit soort testen van harte toe.quote:Op zondag 27 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken
Dom gelul, PSA gebruikt geen ad blue, maar eolys wat heel wat anders is. En slechts 1x per 120.000 bij gevuld moet worden.quote:Op zondag 27 september 2015 19:33 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ok. Mijn 308 verbruikt bijna 1 liter adblue per 1000km!
[..]
Adblue lijkt er dan inderdaad enkel op te zitten voor de EPA test cyclus.
Weet je dat wel zeker?quote:Op zondag 27 september 2015 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dom gelul, PSA gebruikt geen ad blue, maar eolys wat heel wat anders is. En slechts 1x per 120.000 bij gevuld moet worden.
quote:Op zondag 27 september 2015 19:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Dom gelul, PSA gebruikt geen ad blue, maar eolys wat heel wat anders is. En slechts 1x per 120.000 bij gevuld moet worden.
Jaquote:
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeemquote:Op zondag 27 september 2015 20:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Eerst je huiswerk doen voordat je zaken voor als waarheid uitdraagt.
Deze jongen moet toch echt om de 18k-20k km met zijn 308 naar de dealer om 17l adblue bij te vullen.
Uit de handleidingquote:Op zondag 27 september 2015 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeem
quote:Op zondag 27 september 2015 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeem
quote:Additief AdBlue ® en système SCR
voor Blue HDi dieselmotoren
Om het milieu zo min mogelijk te belasten
en aan de nieuwe Euro 6-norm te voldoen,
heeft PEUGEOTervoor gekozen zijn auto's
met dieselmotor te voorzien van een systeem
waarbij het roetfilter (FAP) wordt gecombineerd
met een SCRsysteem (Selective Catalytic
Reduction) voor de behandeling van de
uitlaatgassen zonder dat het brandstofverbruik
omhoog gaat.
SCR-systeem
Met behulp van het additief AdBlue ®, dat
ureum bevat, zet een katalysator tot 85%
van de stikstofoxides (NOx) om in stikstof en
water, stoffen die onschadelijk zijn voor de
gezondheid en het milieu.
Het additief AdBlue ® bevindt zich in een
specifiek reservoir onder de bagageruimte,
aan de achterzijde van de auto. Het reservoir
heeft een inhoud van 17 liter, goed voor een
actieradius van ongeveer 20.000 km voordat
een waarschuwingssysteem u meldt dat u
met de resterende hoeveelheid additief nog
maximaal 2400 km kunt rijden.
Om ervoor te zorgen dat het SCR-systeem
goed blijft werken, wordt bij elke periodieke
onderhoudscontrole aan uw auto in het
PEUGEOT-netwerk of bij een gekwalificeerde
werkplaats het reservoir van het additief
AdBlue ® bijgevuld.
Als u denkt tussen twee periodieke
onderhoudscontroles meer dan 20.000 km te
rijden, raden wij u aan het reservoir tussentijds
te laten bijvullen bij het netwerk.
Ben jij niet in de war met dat spulletje wat ze sinds de 2.0 HdiFAP gebruiken om het FAP schoon te branden?quote:Op zondag 27 september 2015 20:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Ja
[..]
96780806 EOLYS addaptief tank, Peugeot 308. Je wordt toch niet in de maling genomen door een universeel? En anders heb je een ernstig defect aan het systeem
Doe eens lawe zeggen; 10 miljoen auto's, 50 jaar lang (schatting) met idd asbesthoudende remblokken? hoeveel TON van die shit ligt er verspreid door Nederland (de WERELD) denk je? en dan vergeet ik inderdaad effe de koppelingsplaten, en over asbest in de bouw als standaard in afvoeren, waterleidingen, isolaties, aftimmeringen, loodsen, fabrieken, schoorstenen van woningen,gebouwen en fabrieken, golfplaten op schuurtjes en loodsen, plafondplaten in scholen en winkelcentra, en zo kan ik nog wel effe doorgaan. Ik heb met je te doen; kanker is niet leuk, maar gaan wijzen naar iets wat je niet kunt aantonen (ik zie 2 keer mogelijk en waarschijnlijk in één zin) en wat net zo makkelijk van één van de kleinigheidjes die ik aanhaalde kan zijn veroorzaakt vind ik een beetje een zwaktebod.. Net als nog vele duizenden andere mensen heb je kanker, en als het asbestkanker (mesothelioom) is, zou het best kunnen, maar aantonen dat het van automobielen afkomt kun je never nooit niet.quote:Op zondag 27 september 2015 19:52 schreef oldford het volgende:
[..]
Ik vindt het geen spijkers op laag water zoeken, integendeel zelfs. Ik juich dit soort testen van harte toe.
Waarschijnlijk komt dat omdat ik kanker heb die mogelijk/waarschijnlijk auto gerelateerd is.
Ik heb mesothelioom maligne en dat is een kankersoort die door asbest wordt veroorzaakt.
Aangezien ik buiten remblokken en koppelingsplaten (in de tijd dat er asbest in zat) ik niet weet waar ik dan met asbest in aanraking ben gekomen, lijkt het dus door auto's veroorzaakt te zijn.
En dat was dan ook nog als particulier, ik werkte in die tijd helemaal niet voor garage's.
Ik wou het liever bij deze ene soort kanker houden.
Enne, je dacht toch niet dat die rollling coal auto's daar zo goedgekeurd waren voor verkoop?
Of dat ze überhaupt legaal zijn?
Ik zie die krengen hier ook nog genoeg rijden. Slecht gechipte VW's, Audi's, BMW's en Mercedessen met een grote zwarte rookwolk erachter als ze accelereren.
En voor dat je gaat mauwen over buitenlandertje pesten zou ik eerst wat onderzoek doen.
De grote truck fabrikanten in Amerika zoals Caterpillar, Cummings, Detroit Diesel en nog een paar hebben ook al een boete gehad van in totaal 1 miljard dollar.
Nee, zeker niet bijvullen met iets dat zeker een factor zoveel goedkoper is, anders loopt Peug hun inkomsten mis....quote:Op zondag 27 september 2015 20:12 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Uit de handleiding
[ afbeelding ]
Grappig dat je over Volvo begint. Volvo Trucks en Renault Trucks waren ook 2 van de bedrijven die meedeelden in de boete van 1 miljard.quote:Op zondag 27 september 2015 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
En tuurlijk hebben ze de truckfabrikanten onder hun hol geschopt, die lopen qua techniek 20 jaar achter, maar ze verrekken het om europese trucks te rijden, alleen Volvo verkoopt daar een beetje geloof ik, en die zijn vét veel schoner als hun eigen troep.
Je hebt gelijk, zover had ik nog niet eens nagedacht. Die troep ligt/lag echt op elke straathoek.quote:Op zondag 27 september 2015 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
10 miljoen auto's, 50 jaar lang (schatting) met idd asbesthoudende remblokken? hoeveel TON van die shit ligt er verspreid door Nederland (de WERELD) denk je? en dan vergeet ik inderdaad effe de koppelingsplaten,.
Het gaat om de snelheid van het vullen. Niet om de vloeistof. Een vrachtwagenpomp loopt veel te hard en de vloeistof spuit meteen weer door de tank naarbuiten voordat het pistool afslaat (niet bij alle personenauto's, wel bij de meesten)quote:Op zondag 27 september 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, zeker niet bijvullen met iets dat zeker een factor zoveel goedkoper is, anders loopt Peug hun inkomsten mis....
Werkelijk, AdBlue is Adblue, of 'ie voor Peugeot is bestemd of voor DAF. Ik zou gewoon een jerrycan vullen aan de AdBleu-pomp en in m'n HDI van Peugeot mikken als ik er een had.
Volgende keer gewoon in je tankje pissen. Zit ook ureum inquote:Op maandag 28 september 2015 09:09 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het gaat om de snelheid van het vullen. Niet om de vloeistof. Een vrachtwagenpomp loopt veel te hard en de vloeistof spuit meteen weer door de tank naarbuiten voordat het pistool afslaat (niet bij alle personenauto's, wel bij de meesten)
Ik spreek uit ervaring, adblue is rotzooi om te verwijderen uit je bekleding na het knoeien
Dat heb ik inderdaad liever in mijn bekleding zittenquote:Op maandag 28 september 2015 13:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon in je tankje pissen. Zit ook ureum in
Dat gaat niet zo gemakkelijk, voor AdBlue heb je specifieke AdBlue apparatuur nodig.quote:Op zondag 27 september 2015 22:47 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Nee, zeker niet bijvullen met iets dat zeker een factor zoveel goedkoper is, anders loopt Peug hun inkomsten mis....
Werkelijk, AdBlue is Adblue, of 'ie voor Peugeot is bestemd of voor DAF. Ik zou gewoon een jerrycan vullen aan de AdBleu-pomp en in m'n HDI van Peugeot mikken als ik er een had.
Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.quote:Op maandag 28 september 2015 15:09 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dat gaat niet zo gemakkelijk, voor AdBlue heb je specifieke AdBlue apparatuur nodig.
Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.quote:Op maandag 28 september 2015 14:30 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad liever in mijn bekleding zitten
Daarbij is een adblue-tankdoorgang maar 19mm en ik ben Fok!ker dus je kunt al raden dat dat niet gaat passen
Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.quote:Op maandag 28 september 2015 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.
Daarom zit er ook een verwarming in de tank met AdBlue.quote:Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan.
Bij mijn Peugeot zit ie in de kofferbak.quote:Op maandag 28 september 2015 15:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.
[ afbeelding ]
Adblue kan tot -10 graden. En AdBlue heeft 32,5% ureum anders mag het geen AdBlue heten, daar is dus ook geen sensor voor.quote:Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.
1.6 niet, 2.0 volgens mij alleen bij de grotere (zwaardere) Euro-6 modellen die niet in deze motorcode vallen. Zou dus inderdaad om die reden hier niet aan de orde moeten zijn denk ik. Ben niet zeker daarvan trouwens.quote:Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.quote:Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
Die knijpen allemaal hun billetjes bij elkaarquote:Op maandag 28 september 2015 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Wat me nu opvalt... van de andere merken hoor je helemaal niets. Best opvallend als er normaal gesproken bovenop gezeten wordt. Of in ieder geval een mening te horen krijgt.
Inderdaad...quote:Op maandag 28 september 2015 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Mercedes heeft vorige week naar buiten gebracht dat bij hun alles OK is, maar dat vindt de mainstream media niet interessant genoeg om te brengen. Drama verkoopt beter.
De plaatselijke dealerquote:Op maandag 28 september 2015 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Inderdaad...
Heb je een bron trouwens?
quote:Volkswagenimporteur Pon schort in Nederland de verkoop van auto's op die zijn uitgerust met een dieselmotor waarmee is gesjoemeld. Dat bevestigde een woordvoerder van Pon maandag na een informatiebijeenkomst met Nederlandse Volkswagendealers.
In totaal gaat het om 4100 auto's die zijn uitgerust met een Euro 5 dieselmotor van het type EA 189, die binnen de organisatie op voorraad staan, aldus Pon.
Volgens de importeur is het besluit genomen in afwachting van "volledige duidelijkheid" vanuit de fabrikant Volkswagen AG over de oplossing van de problemen met deze motoren. Volkswagen verwacht hierover binnen een paar dagen meer duidelijkheid te verschaffen.
Pon is naar eigen zeggen onaangenaam verrast door de actuele ontwikkelingen. "Nu duidelijk is om welke dieseltypes het gaat, nemen wij dan ook de beslissing om pas op de plaats te maken met de levering van auto's met de betreffende dieselmotor", aldus Pon in een verklaring.
Ik kom op mijn werk met héél grote regelmaat met asbest en asbesthoudende materialen in aanraking, en dus ook met mensen die daar serieus verstand van hebben en ik kan je vertellen dat je er helemáál niet mee hoeft te 'rommelen' om vrije vezels te krijgen, maar blijf lekker bij je geloof; als jij je beter voelt bij het aanwijzen van een zogenaamde zondebok, moet jij dat weten, maar IK vind het gelul; dat is mijn mening, en daar zult u het mee moeten doen.quote:Op maandag 28 september 2015 08:58 schreef oldford het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, zover had ik nog niet eens nagedacht. Die troep ligt/lag echt op elke straathoek.
Van alle andere voorbeelden die je geeft moet je op een bepaalde plaats zijn om daar in aanraking met asbest te komen en dan moet er ook nog aan dat spul gerommeld worden. Van ons huis weet ik dat het asbestvrij is. Dat is gecontroleerd voor de verkoop ervan. Ook het gebouw waar ik nu woon is gecontroleerd en absoluut asbest-vrij.
Je hebt me duidelijk gemaakt dat de auto met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk de veroorzaker is van mijn kanker (mesothelioom maligne).
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebbenquote:Op maandag 28 september 2015 18:51 schreef oldford het volgende:
Zie de links in mijn vorige bericht.
Een kleine correctie: BMW mag roepen dat ze de nieuwe tests voor Euro-6 halen zonder problemen.
Mercedes (nog) niet. Die zaten er boven - zij het dat het slechts minimaal was.
Ik denk dat allemaal EGR en Injectie gebaseerd is. AdBlue spuit je rechtstreeks in de uitlaat, het heeft in feite geen invloed op de motor en prestaties. Terwijl teveel EGR zorgt voor minder prestaties en meer roet, waardoor de roetkat weer volloopt en regeneren kost ook weer brandstof.quote:Op maandag 28 september 2015 16:24 schreef oldford het volgende:
[..]
In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.
Maar bij een overschrijding van 40 maal de toegestane waarde, zitten ze ook ver boven de Europese eis die iets minder streng is. Maar in Europa heeft de motor 170 pk tegen in Amerika 140 pk - dus hier kan er nog meer vervuiling uit komen.
Alleen in een Panda en 500 of ook in de Voyager en 300c?quote:Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
En dat is de hele clou van het verhaal. De Yanks hebben nu eindelijk ingezien dat ze met hun eigen baggerproducten het niet op kunnen nemen tegen buitenlandse auto's en gooien er Japan-style "eigen markt bescherming" maatregelen tegenaan, zodat hun troep weer verkoopbaar wordt.quote:Op zondag 27 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken voor een land waar 'rollin' coal' helemaal de bom isZe hebben gewoon een teringhekel aan auto's die niet daar gefabriceerd worden, hence ook de antieke 'ricer' grappen.. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat ze in het buitenland betere producten maken, want stel dat mensen het ondervinden, dan verkopen ze straks helemaal geen detroit shitty steel meer.
Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.quote:Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.quote:Op maandag 28 september 2015 21:30 schreef Fer het volgende:
Die 40x zal wel heel extreem een momentmeting zijn. Als ik volgas in 1 optrek, verbruik ik ook 1:1 op dat moment. Zou het niet 40% zijn?
Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschadequote:Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Je zou maar een VAG auto hebben, ik zou vrezen voor de inruilwaarde.
Niveau van de reacties:quote:Op maandag 28 september 2015 21:31 schreef Revolution-NL het volgende:
Zojuist op trosradar een schitterend voorbeeld van voorsprong door techniek.
http://www.radartv.nl/uit(...)verbruik-tfsi-motor/
Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:55 schreef Gunner het volgende:
[..]
Gewoon extra korting vragen i.v.m imagoschade
zal wel wat meevallen. zo slecht als een italiaan zel het niet worden
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet, met die motoren is technisch helemaal niets mis. Ja ze blazen iets teveel NOx uit, maar dat maakt het geen slechte motor.
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:10 schreef Gunner het volgende:
[..]
nou ja, het olieverbruik is niet echt heel sjiek natuurlijk al heb ik geen idee of dat bij de nieuwere generatie ook speelt.
Dat weet ik alleen wordt het er nu bijgetrokken om nog meer imagoschade te kunnen veroorzaken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Oliegebruik is bij de tfsi benzine modellen, niet bij de diesels die teveel NOx uit stoten.
het doel van die verbruikscijfers is dan ook niet om het werkelijke gebruik weer te geven. die verbruikscijfers worden gemeten terwijl de auto's in dezelfde conditie verkeren qua wind, snelheid, etc.quote:Op maandag 21 september 2015 18:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
Daarbij, dat de verbruikscijfers worden gemanipuleerd is toch een publiek geheim? Welke moderne auto haalt tegenwoordig nou nog zijn verbruikscijfers? Zelfs leasemaatschappijen hanteren verbruiksgemiddeldes van het wagenpark, i.p.v. de opgegeven getallen. Die tests gaan van lage snelheden uit, goh, wanneer draait je auto zuinig? Bij opa rijstijl met lage snelheden.
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:49 schreef oldford het volgende:
[..]
Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.
Alle rapporten spreken over een overschrijding van 40 keer de maximaal toegestane limiet en dan hebben we het over NOx, waar slechts 70 miligram is toegestaan.
Amerikanen consequent?quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:22 schreef oldford het volgende:
Het zijn inderdaad pieken (nou ja, minstens 1 mijl lang) die gemeten worden, dat klopt.
Maar zo werkt de Amerikaanse wetgeving nu eenmaal, er is een maximum gesteld aan NOx en dat geld voor elke gereden mijl gedurende de totale levensduur van de motor.
En die Amerikanen zijn tenminste consequent. Als NOx giftig is dan stellen ze daar een limiet voor vast. En dan maakt het niet uit of de motor met benzine, diesel of aardgas gestookt wordt, er is 1 maximum. Hier in Europa mogen diesels nog steeds meer van die troep uitstoten dan benzine modellen.
Voor dat je jezelf belachelijk maakt is het soms verstandig om wat onderzoek te doen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef derLudolf het volgende:
Amerikanen consequent?![]()
![]()
Noem je auto een truck en je mag er een een idiote V8 diesel inhangen uit het jaar flintstone
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NLquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:46 schreef oldford het volgende:
[..]
Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.
In Amerika levert Fiat en Alfa Romeo (net als Ford en Totota) wijselijk geen diesel motoren op dit moment.
En Chrysler gebruikt nu ook AdBlue voor hun trucks in Amerika.
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:57 schreef Fer het volgende:
[..]
Blijft staan dat die 40x onder bepaalde momenten gemeten wordt, het kan nog steeds een piek zijn.
Ik las trouwens dat VW nu al met een update komen. Ben je als berijder nu strafbaar als je het niet laat flashen?
De 3.0 gaat eruit en wordt vervangen door een 2.3. In uitvoeringen voor personenvervoer komt er toch echt SCR technologie in met AdBlue.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:10 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Nee hoor, de nieuwe ducato (codering 290), heeft een gewone 2.0 Mjet E6, een 2.2 Mjet E6 en 3.0Mjet E6 zonder adblue in NL
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versiesquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:18 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je hebt toch ook zo'n sjoemeldiesel? Ik ben benieuwd in hoever de upgrade nadelig gaat zijn voor de vermogensafgifte.
Ook in de 1.2tdi en 1.6tdi euro5 met motorcode EA189 schijnt sjoemelsoftware te zitten. Ik ben echt benieuwd wat de software update voor de prestaties betekend.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:38 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik heb een 1.6 14% type, dit gaat om de 2.0 140-170pk versies
Twee mogelijkheden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:56 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja, ik ook. Kan nooit onmerkbaar zijn.
De haat zit diep bij je of niet?quote:Op dinsdag 29 september 2015 19:59 schreef Revolution-NL het volgende:
Linksom of rechtsom als consument ben je de sjaak, maar dat is niets nieuws bij VAG/Pon
Na diverse post 2009 TSI en TDI debacles die ik aan der lijven heb ondervonden ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.quote:
Waarom eigenlijk? Heb je zelf slechte ervaringen met dit merk?quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Na diverse TSI en TDI debacles ben ik inderdaad helemaal klaar met dit concern.
Dat heb ik dus wel. Je wilt niet weten hoeveel uren door het putje zijn gaan omdat ik weer langs de Skoda/Seat dealer moest omdat er weer eens wat stuk was, of nog erger dat ik langs de kant van de weg stond met een stukgedraaide motor. Daar zit je gewoon niet op te wachten als je voor je werk op de weg zit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:11 schreef Gunner het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Je hebt er zelf duidelijk geen ervaringen mee dus ik begrijp het niet zo goed.
Dat heb je er later bij ge-edit, had het al aangepastquote:
Ik heb vanaf 2001 tot 2009 denk ik 350k gereden met de 1.9tdi zonder problemen buiten het onderhoud om. Een auto moet het gewoon doen, ik heb geen zin in bezoekjes aan de garage buiten het onderhoud om. Ik heb daar gewoon geen tijd voor, ik rijd niet voor niets een nieuwe auto.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:15 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat heb je er later bij ge-edit, had het al aangepast
Jammer dat je niet op de rest ingaat
Duidelijk. Wellicht had je een slechte dealer die niet veel moeite voor je wilde doen omdat ie misschien toch al werd uitgeknepen door je leasemaatschappij.quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:27 schreef Revolution-NL het volgende:
Inferieure VAG meuk. Een pakketje schroot met een dun laagje chroom.
Ongeveer ervaring bij 3 verschillende dealers en twee verschillende merken (seat & skoda)quote:Op dinsdag 29 september 2015 20:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Duidelijk. Wellicht had je een slechte dealer.
Ik zeg niet dat het perfect is. Ik zeg alleen dat andere merken echt niet veel beter zijn.
2.5tdi is ook een fijn blokquote:Op dinsdag 29 september 2015 20:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ongeveer ervaring bij 3 verschillende dealers en twee verschillende merken (seat & skoda)
Dergelijke componenten horen überhaupt niet in zo'n vroegstadium kapot te gaan. Als dat gebeurt dan heb je als fabrikant je zaakjes kwalitatief gewoon niet op orde.
Nee meneer 1l olie verbruik op 3000km valt binnen de marges
Het schokken van de DSG is een producteigenschap
Een verbruik van 1:13 (na een volledige motorrevisie van een 1.2tdi) ligt echt aan u rijstijl
Enz enz enz.
De 1.9TDIis het laatste kwaliteitsproduct geweest uit de VAG stal. Daarna is het gewoon huilen met de pet op.
Die D4 heeft vast 100liter adblue aan boordquote:Op dinsdag 29 september 2015 21:26 schreef Fer het volgende:
Overigens verwacht ik wel dat ze hem nu knijpen bij Volvo. Die V40 D4 190pk 14% vertrouw ik voor geen meter.
Dat zorgt ervoor dat de verbrandingstemperatuur van het roet in het filter omlaag gaat zodat het filter schoner wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 22:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Volvo gebruikt geen AdBlue. Wel is er regeneratievloeistof, wat ¤180,- of zo kost als dat tankje leeg is.
Dat komt vanwege ons softe beleid. Als blijkt dat een bedrijf de regeltjes omzeilt gaat de Nederlandse overheid andere regeltjes bedenken om ervoor te zorgen dat zoiets niet meer kan gebeuren en moeten de gedupeerden zelf maar zorgen dat ze schadeloos gesteld worden. In de VS trekken ze dit meteen in een strafzaak. De overheid ziet zichzelf als gedupeerde en handelt ook daar naar.quote:Op dinsdag 29 september 2015 21:30 schreef Gunner het volgende:
Ik geloof niet dat er in NL ineens een balletje gaat rollen hoor. Ik hoop het wel maar denk het niet. Daar zijn we veel te mak voor. Ik bedoel; iedereen weet toch al jaren dat de meet-methodes niet reëel zijn.
Heb er eigenlijk verder nog niks over gehoord of gelezen.. als dat zo was zou het internet er wel vol van staan denk ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 12:43 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
't Zal wel kunnen, je moet je alleen afvragen wat je er voor inlevert. Elke motor zou er wel aan kunnen voldoen, mits je maar voldoende afknijpt en reguleert. Vraag is dan alleen hoe bruikbaar een auto nog is in het dagelijkse verkeer. Als je een VW hebt en de motor is ineens een stuk laffer na zo'n update, dan zou ik me aardig in de zeik genomen voelen.
Een beurt of een up-/downgrade?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:12 schreef Fer het volgende:
Mijne gaat woensdag voor de beurt, ben benieuwd.
Ik ben normaal gesproken geen plottertje, maar bij dit soort dingen, of die gigantische terugroepacties van Toyota bijvoorbeeld, vermoed ik wel eens dat het misschien iets te maken heeft met GM dat met heel veel tax dollars overeind is gehoudenquote:Op maandag 21 september 2015 17:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
Amerikanen hebben het fenomeen 'hypocrisie' echt tot een kunst verheven.
Ja want sommige autos moet je voortaan vullen met adblue(naast je gewone diesel natuurlijk). En adblue kan ook weer kristalliseren en bladibla al dat gejank.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
dat bedoelt ie niet. Nu nog wa CO2 gelul eroverheenquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:09 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ja want sommige autos moet je voortaan vullen met adblue(naast je gewone diesel natuurlijk). En adblue kan ook weer kristalliseren en bladibla al dat gejank.
En trouwens je kan ook demi water in je adblue tank gooi had ik een keer gehoord... Iemand misschien eens proberen?
In het algemeen qua alle autos? Nee.quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:11 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
dat bedoelt ie niet. Nu nog wa CO2 gelul eroverheen
Denk het niet, technisch is er niets mis met die auto's.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
Ja, ik kan mij voorstellen, dat ze nu veel sneller dichtroeten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 09:00 schreef ShaoliN het volgende:
Wat denken jullie? Zal dit hele gebeuren invloed hebben op de restwaarde van de Volkswagens in het algemeen?
Tja. Mentaliteit beperkt zich niet tot bepaalde types..quote:Op dinsdag 3 november 2015 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)utos-volkswagen.html
Nu ook benzine auto's. Benieuwd als mijn 1.4 ook sjoemel software heeft
Nu lach je er nog omquote:Op dinsdag 3 november 2015 22:51 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)utos-volkswagen.html
Nu ook benzine auto's. Benieuwd als mijn 1.4 ook sjoemel software heeft
M'n 1.4 stamt uit 98quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:02 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Nu lach je er nog om![]()
![]()
Maar een echte automonteur heeft toch altijd een oude betrouwbare wagen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |