abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156449465
quote:
3s.gif Op maandag 28 september 2015 15:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Dat gaat niet zo gemakkelijk, voor AdBlue heb je specifieke AdBlue apparatuur nodig.
Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 15:34:48 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156449723
quote:
10s.gif Op maandag 28 september 2015 14:30 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad liever in mijn bekleding zitten :')

Daarbij is een adblue-tankdoorgang maar 19mm en ik ben Fok!ker dus je kunt al raden dat dat niet gaat passen
Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 15:37:50 #103
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156449792
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:19 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat is alleen de apparatuur, ik heb het over die flesjes met een halve liter AdBlue of dealers waar je de hoofdprijs voor betaalt. Als je de dealers moet geloven is hun AdBlue zo specifiek dat alleen hun rommel in je auto kan en alle andere bronnen niet goed zijn.
Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156450012
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:
Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan.
Daarom zit er ook een verwarming in de tank met AdBlue.
Die werkt alleen als de motor loopt, want anders kom je met een lege accu te staan.
pi_156450480
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2015 16:09:52 ]
  maandag 28 september 2015 @ 16:19:00 #106
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156450719
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maar hoezo bekleding? Adblue zit toch naast de dieseltank? Tenminste, bij die ene personenauto met adblue waar ik ooit in heb gereden.
[ afbeelding ]
Bij mijn Peugeot zit ie in de kofferbak.

quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 15:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Maakt geen flikker uit. Wat wel zo is, dat adblue soort van wordt afgebroken en daardoor niet tegen vorst kan. Geen probleem trouwens, behalve dat je adblue verbruik stijgt. Als het goed is zit er een sensor in het systeem die het percentage actieve stof (ureum) meet in de adblue oplossing.
Adblue kan tot -10 graden. En AdBlue heeft 32,5% ureum anders mag het geen AdBlue heten, daar is dus ook geen sensor voor.

quote:
5s.gif Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
1.6 niet, 2.0 volgens mij alleen bij de grotere (zwaardere) Euro-6 modellen die niet in deze motorcode vallen. Zou dus inderdaad om die reden hier niet aan de orde moeten zijn denk ik. Ben niet zeker daarvan trouwens.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_156450839
quote:
5s.gif Op maandag 28 september 2015 16:08 schreef BroesWillems het volgende:
Als de test in Amerika gefopt word door meer adBlue in te spuiten dan bij normaal gebruik, waarom doet het probleem zich hier in Europa dan ook voor? De 1.6 en 2.0 liter diesels (van Volkswagen) hier hebben toch helemaal geen adBlue hier?
In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.
Maar bij een overschrijding van 40 maal de toegestane waarde, zitten ze ook ver boven de Europese eis die iets minder streng is. Maar in Europa heeft de motor 170 pk tegen in Amerika 140 pk - dus hier kan er nog meer vervuiling uit komen.
pi_156452723
Wat me nu opvalt... van de andere merken hoor je helemaal niets. Best opvallend als er normaal gesproken bovenop gezeten wordt. Of in ieder geval een mening te horen krijgt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 28 september 2015 @ 17:47:26 #109
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_156452755
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 17:45 schreef Ridocar het volgende:
Wat me nu opvalt... van de andere merken hoor je helemaal niets. Best opvallend als er normaal gesproken bovenop gezeten wordt. Of in ieder geval een mening te horen krijgt.
Die knijpen allemaal hun billetjes bij elkaar :')
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_156453208
Mercedes heeft vorige week naar buiten gebracht dat bij hun alles OK is, maar dat vindt de mainstream media niet interessant genoeg om te brengen. Drama verkoopt beter.
pi_156453286
Ook de andere merken liggen onder vuur, zij het tot op dit moment in Europa en nog niet in Amerika.
http://www.spiegel.de/aut(...)autos-a-1051073.html
http://www.theicct.org/si(...)vised%2009152015.pdf

Maar de EPA heeft aangekondigd dat ook andere motoren van VW/Audi en ook motoren van andere merken gecontroleerd gaan worden.
Het gaat misschien even duren - zo'n test doe je ook niet in 10 minuten - maar het laatste hebben we hier nog niet van gehoord.

Ondertussen hebben ook Skoda en Seat toegegeven dat de gewraakte software ook bij hun auto's gebruikt is en die merken leveren niet in Amerika.
  Moderator maandag 28 september 2015 @ 18:32:21 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156453644
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2015 18:14 schreef Alexxxxx het volgende:
Mercedes heeft vorige week naar buiten gebracht dat bij hun alles OK is, maar dat vindt de mainstream media niet interessant genoeg om te brengen. Drama verkoopt beter.
Inderdaad...
Heb je een bron trouwens? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_156454070
Zie de links in mijn vorige bericht.
Een kleine correctie: BMW mag roepen dat ze de nieuwe tests voor Euro-6 halen zonder problemen.
Mercedes (nog) niet. Die zaten er boven - zij het dat het slechts minimaal was.
pi_156454530
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Inderdaad...
Heb je een bron trouwens? :)
De plaatselijke dealer :D Niet een heel onafhankelijke bron, dat geef ik toe :P
pi_156454607
Even opgezocht, hij had er zelf dan weer wel een onafhankelijke bron bij gezet:

http://www.carros.nl/nieu(...)niet-met-emissietest
pi_156456298
Verkoop Volkswagens in Nederland per direct opgeschort
quote:
Volkswagenimporteur Pon schort in Nederland de verkoop van auto's op die zijn uitgerust met een dieselmotor waarmee is gesjoemeld. Dat bevestigde een woordvoerder van Pon maandag na een informatiebijeenkomst met Nederlandse Volkswagendealers.

In totaal gaat het om 4100 auto's die zijn uitgerust met een Euro 5 dieselmotor van het type EA 189, die binnen de organisatie op voorraad staan, aldus Pon.

Volgens de importeur is het besluit genomen in afwachting van "volledige duidelijkheid" vanuit de fabrikant Volkswagen AG over de oplossing van de problemen met deze motoren. Volkswagen verwacht hierover binnen een paar dagen meer duidelijkheid te verschaffen.

Pon is naar eigen zeggen onaangenaam verrast door de actuele ontwikkelingen. "Nu duidelijk is om welke dieseltypes het gaat, nemen wij dan ook de beslissing om pas op de plaats te maken met de levering van auto's met de betreffende dieselmotor", aldus Pon in een verklaring.
  maandag 28 september 2015 @ 20:11:44 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_156456419
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 08:58 schreef oldford het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, zover had ik nog niet eens nagedacht. Die troep ligt/lag echt op elke straathoek.
Van alle andere voorbeelden die je geeft moet je op een bepaalde plaats zijn om daar in aanraking met asbest te komen en dan moet er ook nog aan dat spul gerommeld worden. Van ons huis weet ik dat het asbestvrij is. Dat is gecontroleerd voor de verkoop ervan. Ook het gebouw waar ik nu woon is gecontroleerd en absoluut asbest-vrij.
Je hebt me duidelijk gemaakt dat de auto met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk de veroorzaker is van mijn kanker (mesothelioom maligne).

Ik kom op mijn werk met héél grote regelmaat met asbest en asbesthoudende materialen in aanraking, en dus ook met mensen die daar serieus verstand van hebben en ik kan je vertellen dat je er helemáál niet mee hoeft te 'rommelen' om vrije vezels te krijgen, maar blijf lekker bij je geloof; als jij je beter voelt bij het aanwijzen van een zogenaamde zondebok, moet jij dat weten, maar IK vind het gelul; dat is mijn mening, en daar zult u het mee moeten doen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_156456465
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 18:51 schreef oldford het volgende:
Zie de links in mijn vorige bericht.
Een kleine correctie: BMW mag roepen dat ze de nieuwe tests voor Euro-6 halen zonder problemen.
Mercedes (nog) niet. Die zaten er boven - zij het dat het slechts minimaal was.
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
pi_156459297
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2015 16:24 schreef oldford het volgende:

[..]

In Amerika zijn 2 typres geleverd. Eerst een motor zonder AdBlue, daarna met AdBlue, maar beide worden gnoemd in het schrijven van de EPA dat ze te veel afwijken en de gewraakte software hebben. Bij de types zonder AdBlue zal de EGR wel gemanipuleerd worden.
Maar bij een overschrijding van 40 maal de toegestane waarde, zitten ze ook ver boven de Europese eis die iets minder streng is. Maar in Europa heeft de motor 170 pk tegen in Amerika 140 pk - dus hier kan er nog meer vervuiling uit komen.
Ik denk dat allemaal EGR en Injectie gebaseerd is. AdBlue spuit je rechtstreeks in de uitlaat, het heeft in feite geen invloed op de motor en prestaties. Terwijl teveel EGR zorgt voor minder prestaties en meer roet, waardoor de roetkat weer volloopt en regeneren kost ook weer brandstof.

Die 40x zal wel heel extreem een momentmeting zijn. Als ik volgas in 1 optrek, verbruik ik ook 1:1 op dat moment. Zou het niet 40% zijn?
.
pi_156459362
Zojuist op trosradar een schitterend voorbeeld van voorsprong door techniek.
http://www.radartv.nl/uit(...)verbruik-tfsi-motor/

VAG is goed bezig. Afwezige kwaliteit onder de motorkap en premium NOX uit de uitlaat. Schijnbaar is alles aan de kant gezet om één ding te bewerkstelligen, de grootste worden.

Hoogmoed komt voor de val :W
Je zou maar een VAG auto hebben, ik zou vrezen voor de inruilwaarde.
pi_156459410
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
Alleen in een Panda en 500 of ook in de Voyager en 300c?
.
pi_156460509
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 21:32 schreef Fer het volgende:

[..]

Alleen in een Panda en 500
Nee hoor, allemaal. Mits je een euro 6 uitvoering hebt

quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 21:32 schreef Fer het volgende:
of ook in de Voyager en 300c?
bestaan niet meer :{w
pi_156466080
quote:
14s.gif Op zondag 27 september 2015 19:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wel dus, en ik vind het sowieso allemaal een beetje spijkers op laag water zoeken voor een land waar 'rollin' coal' helemaal de bom is :') Ze hebben gewoon een teringhekel aan auto's die niet daar gefabriceerd worden, hence ook de antieke 'ricer' grappen.. Ze kunnen het gewoon niet hebben dat ze in het buitenland betere producten maken, want stel dat mensen het ondervinden, dan verkopen ze straks helemaal geen detroit shitty steel meer.

En dat is de hele clou van het verhaal. De Yanks hebben nu eindelijk ingezien dat ze met hun eigen baggerproducten het niet op kunnen nemen tegen buitenlandse auto's en gooien er Japan-style "eigen markt bescherming" maatregelen tegenaan, zodat hun troep weer verkoopbaar wordt.
Quid enim potest esse securus, ut difficile?
pi_156466790
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
FCA haalt euro 6 zonder ad blue, een van de weinige constructeurs die het nog niet nodig hebben
Behalve dan bij de Ducato die er ook aan moet geloven, of FCA dat leuk vindt of niet.
In Amerika levert Fiat en Alfa Romeo (net als Ford en Totota) wijselijk geen diesel motoren op dit moment.
En Chrysler gebruikt nu ook AdBlue voor hun trucks in Amerika.
pi_156466822
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2015 21:30 schreef Fer het volgende:
Die 40x zal wel heel extreem een momentmeting zijn. Als ik volgas in 1 optrek, verbruik ik ook 1:1 op dat moment. Zou het niet 40% zijn?
Nee. Een overschrijding van 40% is slechts minimaal en dan heb je geen truken nodig.
Alle rapporten spreken over een overschrijding van 40 keer de maximaal toegestane limiet en dan hebben we het over NOx, waar slechts 70 miligram is toegestaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')